A Saab turbó jubileumról itt is van ám szöveg :-) Nem rossz a cikk, kellően elfogulatlan (= nem hondások meg opelosok írták :)) Bocs Lóri :))) ), viszont van benne pár apróbb hiba.
Elnézzük... Éjjenek a SAABok!!! :)))
(éljenek az angol manufaktúrák, lassan már csak ott gyártanak AUTÓkat) Kéne csinálni egy autógyárat... mármit egy Autó-műhelyt... Ha a SAAB is lezüllik, mi marad?
(Bentli már nem, a Bugatti valszeg az sem, a Jensenről is rossz híreket kapok... Járunk gyalog? :))) )
Megvan! Honda AKKORD! És a kormánya is az!
Tuggyátok, amit összehasonlított a Sport Autó a Viggennel, és azt hozta ki, hogy bár a Viggen mindenben kb. 2x annyit tud (japó max nyomatéka 215 Nm @6700 (HATEZERHÉCCÁZ! MOTOR el sem forog odáig, csak rizskályha), Viggen 342 Nm @2500 (A Hondának valahol itt lehet az alapjárata :)) ) )
Meg gyorsulás Honda: 7,2, SAAB: 6,8, végseb Honda 228, SAAB 250 (aholis LESZABÁLYOZ...), de még a fogyasztásban is veri a Hondát a SAAB egy decivel, és a végén azt hozza ki az a toldarrébacsattogóslepkét, hogy a SAAB pont jó munkábajárásra, a Honda meg a hétvégi féktelenkedésre...
Pusztujjon az ilyen...
Itt a svéd SaabTurboClubban azt mondják a srácok akik Trollhättanban dolgoznak ezzel az autoval hogy sok sikert fog majd aratni!!! Hát... Adja az Isten...
čn alig várom hogy kiprobálhassam hiszen ez lessz most Svédország büszkesége egy jo darabig..... (az S60-asra nincs miért büszke lenni :(((() Arra miért nem?
Nem tudok sokat hozzafu=zni ehhez az izehez. Hogy nem Saab, az persze biztos De hogy mi? Egy Volvo S40 es egy Mitsu Galant kevereke? Amerikai mino=seg es japan dizajn? Vagy egyszeru=en egy to=rdöfes a hozzank hasonlo markao=rültek szivebe? Nesze neked globalizáció! Az emblémák mostantól sokkal hangúlyosabbak lesznek, mert más alapján úgysem lehet majd megkülönböztetni az autókat...
Nesze neked egyéni gondolkodás... :-//
Emberek, tessek meg 900-asokat, 9000-eket venni, amig olcso. Egy ilyen borzalomhoz kepest a regi, klasszikus formaknak az erteke csak növekedhet. Jajnekem :))
Azert kivancsi lennek, ki lenne közülünk hajlando atülni a mostani verdajabol egy ilyen szörnyedelembe. Szerintem meg a Blekk is inkabb marad a Ladanal/Escortnal. A Lada legalább nem akar másnak tűnni, mint ami: egy Lada. :))
Ez meg, egy VektraKorza-V40 mittommémmiaszar...
Úgy látszik megunták ,hogy eddig a SAAB diktált, most megtanulnak béééégetni...
Majuer MONNYONLE!!!!!
Azert nem lett volna muszaj ilyenre csinalni. Hiszen a korszellem kepes szep uj autokat is toleralni – ld. uj E-osztaly. Hja kérem, ahol nem importálnak bukott formatervezőket...
Nekem az nem tetszik igazán, hogy rövid lett az orra, nem olyen szép hosszú mint az OG 900-é vagy a 95-é. Ugye? Azok az autók... azok ELKEZDŐDTEK... ez meg csak úgy jön egy béjemvéjes kebfóvőddel... pofám leszakad... asziszik, hogy az a böszme lökhárító díszként volt az autó orrán? (mert akkor részben jól hiszik, az a 'dísz' egy tipikus SAAB dizájnelem, amit megpróbálnak most kinyírni...)
A műszerfala nagyon hasonló a régi 900, új 900, 93 műszerfalára, de minek kellett belezsúfolni az a böhöm képernyőt? Ki a fenének kell navigációs rendszer? Maximum a kamionosoknak, de személyautóba...! Divatozunk, divatozunk...?! Meg engem az zavar, hogy a műszerfal valahogy nem elég plasztikus. a 90-nál, a 9000-nél, a 95-nél (9-5 még by Einar Hareide, aki szintén svéd, tehát ezzel még nem volt gond, mint most a mandulaszemű-teuton kombónál), azok igazi repülős műszerfalak voltak, ha ezekkel nem csinálnak valamit, így szar lesz.
Blaxsta, te egy elvakult klasszikumfetisiszta vaskalapos beszűkült oldshoolagyú nyárspolgár vagy! És ha tudnád, hogy milyen büszke vagyok rá! :)))
Egyébként meg nem zavarnak az abszolút hipermodern formák (szép tőlem, ez lesz a szakmám :)) ), de valahogy a SAABot... Egy olyan, mintha a modernségre hivatkozva le akarná cserélni pl. a jó nő összes jellemzőjét, hogy egy olcsóbban és gyorsabban 'gyártható' dolgot hozzon össze...
Ami végülis érthető, de mi benne a jó? :))
És én 100%ig egyetértek veled. Lassan-lassan felszámolnak mindent ami saabos. Engem egyébként ez egy új vectrára emlékeztet, valószínűleg nem véletlenül. Mert a Vauer gányolta össze, meg aztán a GM úgy látszik, mégiscsak szorosabb gyeplőre akarja fogni a SAABot (ami Európában ugye, a felső-prémium kategoróban a GM aranytojást tojó tyúkja...)
Aztán végül lehet hogy megszokjuk ezt is, és a végén még tetszeni is fog. Csak senki ne tegye egy oldskool saab mellé, mert sírva fakadok! Lónak vágjuk le a kezét! Halott SAABgyalázó nem hazudik! :)))
Nekem sem tetszik különösebben az új 9-3-as. Mint valaki már említette,
hátulról 1-az-1-ben előző generációs Civic, oldalról meg a még eggyel
azelőtti Civic és a C-Merci ötvözete. Szemből egész jó, de ez a 9-3-nak
is legerősebb pontja volt. Most őszintén: az NG900, a 9-3, és a 9-5 után
mire számítottatok?
És közelítsük meg más oldalról is a kérdést: az OG900 tulajdonosainak
egy kicsit még jó is ez. Az a kocsi mindig egyedi és
összetéveszthetetlen jelenség marad. Bár azon jókat derülök, hogy
mennyire feleslegesen bünteti magát a SAAB ezekkel az elbaltázott
formatervekkel: a klasszikus 900-as domináns vonalait könnyedén lehetne
a mai korszellemnek megfelelő, emészthető formában adaptálni. Erre
tettek kísérletet az NG900-asnál is, csak az A-oszloptól hátrafelé
menthetetlenül félrecsúszott az egész. Sebaj.
Amúgy nemrég MiSaab kolléga jóvoltából tesztvezettem egy 9-5-öst. Baromi
nagy csalódás volt. Ez biza még csak nem is hasonlít egy Mercire... :( A
döbbenet az volt, hogy pár nappal később kipróbáltam egy 9000-est is,
ami a belülről ízlésesebb, jobb minőségi benyomást keltő (!), csendesebb
(!), és komfortosabb rugózású (!) volt. Csupa meglepetés az élet,
hajjj...
Az alfák pedig nekem egyáltalán nem tetszenek - kivéve a 166-os - bármennyire is mások, egyszerűen divatautók. Belülről pedig egyszerűen tragikusak. Szerintem.
Azért a nagy fujjolás közepette - amiben azért én is részt vettem - szeretnék mindenkit emlékeztetni, hogy a 95 faceliftje alkalmából is ment a nissanozás meg a sárdobálás a fényképek alapján, aztán élőben csak mást mutatott a helyzet, azt hiszem ezt többen beláttuk.
Másrészt MiSa-hoz csatlakozva, valójában tényleg a feeling lesz a fontos, reméljük meglesz. Egyébiránt a NG900 - 93 párosnál nekem is jobban tetszik.
Üdv Mindenkinek
Én most nem az új 93-ra szeretnék reagálni, most egy kicsit elvagyok havazva. :)
Figyeljétek a Mizo reklámot, csajok,kocsi /kabrióóóóó/, joghurt!
Megyek mindjárt Balatonra!
Hétfőn jövök vissza! Hosszú hétvége :)))
Szerintem ennyire nem egyszerű. Egy autógyártó kétféleképpen lehet sikeres:
1.) Ha olcsó tömegterméket gyárt, mások alá megy árban, ezért sok szegény (v. igénytelen) ember veszi a kocsit jobb híján.
2.) Ha megkülönbözteti magát másoktól, elhiteti a közönséggel (ill. egy részével), hogy az ő járgánya valamiért jobb mint a többi. Ez a valami lehet teljesítmény, megbízhatóság, biztonság, praktikum, vezetési élvezet, stílus, dizájn, feeling, stb.
Nem hiszem hogy a saabnak célja, hogy az első piacon versenyezzen. Ahhoz, hogy a második stratégia működjön, a lehető legjobban meg kell különböztetnie magát másoktól, illetve a korábbi (pozitív) imidzset fenn kell tartania amellett, hogy a kocsik persze tartalmilag is meg kell hogy feleljenek a kor követelményeinek, sőt.
Szerintem az, hogy valaki megy a tömeg után, gyengíti ezt a megkülönböztetést, és ebben az esetben nem valószínű hogy piaci előnyhöz vezet. Főleg nem egy olyan márkánál, amelynek igen erős saját arculata van.
Nézzétek meg az alfát, például! Látványosan tagadja ezeket a trendeket, stílusos, élvezetes autókat gyárt, és sikeres ezzel. Biztos hogy nem fog tudni mindenkit meghódítani, pl. más márkák megrögzött híveit vagy a praktikum-fetisisztákat. De jól használják a saját hagyományaikat, azok alapján egyedi (és jó!) autókat gyártanak és egyre többen szeretik megint az alfa feelinget (egy nem túl sikeres '80as évek vége, '90-es eleje után).
És áttételesen ugye az alfa tulajdonosa is részben a GM. Valami hasonló stratégiát kéne követni a saabnál is, szerintem működne. De ha minden jövőbeni saab egy aktuális opelre fog hasonlítani, az nem hiszem hogy a siker titka.
Hmmm...
Egyszer már felvetettem ezt a kérdést és elég keményen leszoltak érte egy páran, de most úgy érzem új aktualitása van. Szóval:
Ami jó a SAABnak, az jó a SAABnak?
Kétségtelen, gazdaságilag ez a jó. Én csak azt sajnálom, hogy ezentúl nem lesz választási lehetőségem, amikor egy olyan autót szeretnék aminek az egyedisége nem merül ki a küszöbtoldatban+fehérindexben.
naszóval most ennyit mert a végén még begurolok.
(éljenek az angol manufaktúrák, lassan már csak ott gyártanak AUTÓkat)
čn nem vagyok fanatikus og,gg900 imádo ezért szerintem sokkal sikerültebb egy auto lesz mint az ng 900, mai 9-3-as. Már ideje volt lecserélni ezt az elalvadt régi konstrukciót ami a 90-es évek elejétül származik (EGY OPELTÖL!!!).
Itt a svéd SaabTurboClubban azt mondják a srácok akik Trollhättanban dolgoznak ezzel az autoval hogy sok sikert fog majd aratni!!!
čn alig várom hogy kiprobálhassam hiszen ez lessz most Svédország büszkesége egy jo darabig..... (az S60-asra nincs miért büszke lenni :(((()
Kiváncsi vagyok az új 9-3ra élőben.
Én nyitott vagyok az új formákra ha egészében jó benyomást kelt.Ez pl. nem csúnya egyenlőre csak semmi köze a tradicióhoz,classic stilusjegyekhez stb.De nem rossz! ! ! Mindenki másol mindenkiről... Gondoljatok bele,hogy egy kis vásárlórétegből nem tudna megélni a SAAB AB.Ezért kell eltalálni a közizlést,hogy még többet tudjanak eladni belőle.Szerintem ez nem baj.Ők is a haszonért csinálják,nem hobbyból.Én csak örülök ha sikeres lesz.Hozzá kell szoknunk a tényekhez.A classik design nem emészthető sok ember számára.Akinek tetszik az meg úgy is itt van! :D
buddy:
tényleg Stilo vazzeg! Nekem csak az jutott eszembe,hogy ezt már láttam valahol....
Hammer, talán ha reprodukálnád a látottakat az említett járművekből... Ha sikerül, akkor tömegesen felvonulunk és tüntetünk egy nagyot!
Tényleg, egy dolgot már régóta szeretnék javasolni Neked! Nem tudnál egy volvo 460 kombit gyártani? Szerintem nagy hiba volt, hogy nem árultak ilyet.
Valahol láttam mostanában egy 440-es kombit, de azt csak úgy tessék-lássék házilag csinálták meg (fizikailag, nem csak a képet), az igazi jó kombit különbenis a 460-ból lehetne gyártani.
Na?
Nem tudok sokat hozzafu=zni ehhez az izehez. Hogy nem Saab, az persze biztos De hogy mi? Egy Volvo S40 es egy Mitsu Galant kevereke? Amerikai mino=seg es japan dizajn? Vagy egyszeru=en egy to=rdöfes a hozzank hasonlo markao=rültek szivebe?
Emberek, tessek meg 900-asokat, 9000-eket venni, amig olcso. Egy ilyen borzalomhoz kepest a regi, klasszikus formaknak az erteke csak növekedhet.
Azert kivancsi lennek, ki lenne közülünk hajlando atülni a mostani verdajabol egy ilyen szörnyedelembe. Szerintem meg a Blekk is inkabb marad a Ladanal/Escortnal.
Meg vagyok döbbenve. Szamitottam ugyan ra, de megis...
Azert nem lett volna muszaj ilyenre csinalni. Hiszen a korszellem kepes szep uj autokat is toleralni – ld. uj E-osztaly.
Majd ha élőben látjuk ,akkor vonjuk le a következtetéseket...!!!
Nekem oldalnézetből az orra az Skoda a hátulja meg C-Klasse Merga.És mi ebben a SAABos ???
Az embléma ? Na majd a feeling mindent eldönt ha már kipróbáltuk nemde ?
Engem meg a régi Vectrára emlékeztet. Nekem az nem tetszik igazán, hogy rövid lett az orra, nem olyen szép hosszú mint az OG 900-é vagy a 95-é. A műszerfala nagyon hasonló a régi 900, új 900, 93 műszerfalára, de minek kellett belezsúfolni az a böhöm képernyőt? Ki a fenének kell navigációs rendszer? Maximum a kamionosoknak, de személyautóba...! Divatozunk, divatozunk...?!
Blaxsta, te egy elvakult klasszikumfetisiszta vaskalapos beszűkült oldshoolagyú nyárspolgár vagy!
És én 100%ig egyetértek veled. Lassan-lassan felszámolnak mindent ami saabos. Engem egyébként ez egy új vectrára emlékeztet, valószínűleg nem véletlenül.
Aztán végül lehet hogy megszokjuk ezt is, és a végén még tetszeni is fog. Csak senki ne tegye egy oldskool saab mellé, mert sírva fakadok!
Tényleg ilyen az Opel kormánya? Én nem láttam még ilyet Opelben. Mindegy, nekem viszont az a középső izé kijelző nem tetszik, olyan yarisos divathülyeség. Fujjjjjj!