Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

talicskas Creative Commons License 2014.10.03 0 0 57722

És azt hogy kell....?

Előzmény: Köhike (57708)
miklos2peter Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57721

Köszönöm a segítségedet.

Már rendeltem Gates szíjat,remélem hétfőre megjön.

Üdv:

 

Előzmény: Köhike (57719)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57720

De lehet, a 13-es kulcsos 6-os imbuszos van rajta. Most így nincs meg pontosan. Viszont valaki más lehet tudja.

Előzmény: Köhike (57719)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57719

Automata feszítős, egy 16-os kulccsal tudod a feszítőt tehermentesíteni, és akkor lejön a szíj. Elvileg a görgőn kívülre kell tenni a szíjat, és belül szabadonhagyni egy vájatot vagy mit. Viszont így nem lehetett szerelési hiba, inkább anyag. Próbálj feltenni egy gates szíjat.

Előzmény: miklos2peter (57718)
miklos2peter Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57718

K4J712 es motor van benne. Ja  és klimás a szekér. 1,4 16V 2001es

nem tudom elég e ennyi infó.

Üdv:

 

 

 

Előzmény: Köhike (57716)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57717
Ja, most látom a motort a hozzászólás végén leírtad. Már csak a segédberendezések kellenek. :)
Előzmény: miklos2peter (57715)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57716
Nem nehéz cserélni egyiket sem. Feszítéshez először kell tudnom a motor típusát, és az összes segédberendezést amit hajt. Ha ezt leírod akkor el tudom mondani.
Előzmény: miklos2peter (57715)
miklos2peter Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57715

Csak a hosszbordást szeretném cserélni. Mennyire bonyolult? Mennyire és hogyan kell megfeszíteni?

Előzmény: Köhike (57713)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57714
Na a mai nap is hozott egy kis izgalmat. Asszony lerohadt a kocsival. Valami rohadt egér elintézte a kábelköteget a relétábla előtt. Holnap forrasztgathatok.
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57713
Vezérműszíjat vagy a hosszbordásszíjat? Ha repedezett elképzelhető, hogy nem volt megfelelően megfeszítve. Főleg ha ennek ilyen szabályos formája van, hogy szakaszonként van jele.
Előzmény: miklos2peter (57712)
miklos2peter Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57712

Sziasztok

 

2 éve volt vezérlés(szíjak görgők, pumpa meg minden ami kell) az autón de a hosszbordás szíjat elég repedezettnek látom. Olyan mintha minden 5mm nél meg lenne repedve. Gondolom ez nem túl jó.

Mennyire kell megbontani a kocsit ha csak ezt a szíjat akarom cserélni?

thalia 2001   1,4 16V

 

Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57711
Nem jó mert nem a mérete.
Előzmény: Törölt nick (57710)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57710

Sziasztok...

Kérdezem,hogy szerintetek egy 1.4-16v Thaliára jó ez a gumi?

Nem tervezem a cserélgetést,mert évente Kb.: 10e.Km. menettel van használva a kocsi.

Az utak 85% M3 autópálya hetente 1x.. ősszesen 120km/hét (Bp-széle-és vissza) 15% kisvároson belül 3-5km.es szakaszokra. 

Az autópálya 1km-rre van a város hatáárától.

Nekem szimpatikus a minta is és jókat írnak róla.

Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57709

Most=mosd

Előzmény: Köhike (57708)
Köhike Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57708

Szedd ki a folytószelep házat és most el benzinben. Valószínű tele van kartergázból lerakódott mocsokkal.

Előzmény: talicskas (57707)
talicskas Creative Commons License 2014.10.02 0 0 57707

Kösz a segítséget, úgy tűnik sikerült megoldani az FHP problémát!

(aki hasonló gondokkal küzd, ajánlom ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI )

 

De ismét egy kellemetlen probléma. Szorul a gázpedál! Pontosabban nem a pedál és nem is a bowden, hanem a légszűrő alatti részen valami. Csak "alapállásban" ragad be és csak egy erőteljes taposásra akad ki, ekkor természetesen felpörög a motor, ugrik egyet az autó. Nem halálos, de főleg városba nagyon kellemetlen. Fordult már elő ez valakinél?

(1,4 8v)

 

Előzmény: teebee77 (57583)
dci_bandi Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57706

Sziasztok!

 

2002-es 1.5 dci 65le-s Thaliám a teljes bemelegedésig (vízhőfok eléri a 90-et) sűrű, szürke füstöt ereget. Utána szinte semmi füstölés. Tavasszal kezdte el, egyik napról a másikra. Azóta motorfelújításon is átesett(csapágyak, dugattyúgyűrűk, hengerfej) de a szürke, fojtó szagú füst maradt. Porlasztók, magasnyomású pumpa jók, szerelőnek nincs ötlete. Esetleg kartergáz cső - olaj visszavezetőjének dugulása okozhatja? http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=127476855&t=9027813

Bármilyen ötletet szívesen fogadok!
Üdv!

Köhike Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57705

FHP jeladó. Olvass vissza, rendszeresen visszatérő téma a fórumon.

Előzmény: Törölt nick (57704)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57704

Sziasztok!

 

A következő problémában kérném segítségeteket,ötleteiteket:

2002-es 1.4 16 V Thaliám van.Úgy 2 hónapja minden rendszeresség és előjel nélkül az alábbi hibát produkálja.Járok vele a városban minden gond nélkül, ámleállás után  egyszer amikor indulnék tovább egyszerűen nem indul be. Az önindító forgatja ,de semmi...egy pöffenés se...Próbálkozás 5x, 10x semmi...Elmegyek 10 percre,beleülök újra, elsőre indul és többet nem csinálja egész nap...aztán másnap sem.Harmadnap megint....Ilyenkor próbálkozom központizár becsuk-kinyit, többször elfordítom a gyújtáskulcsot amíg az üzemanyag szivattyú nyomja a benzint...de semmi rendszerességet nem fedezek fel.....és egyre többször csinálja.Egyre tudok még gondolni,de ilyet még nem láttam soha: a benzin mennyisége az nálam mindig a sárga lámpa körül mozog...

Valami ötlet?

Köhike Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57703

Akkor ha megtalálom lefényképezem neked. Semmilyen repedés nincs rajta, csak egy szakadás keresztben, mintha valaki pengével elvágta volna.

Előzmény: Papalac (57702)
Papalac Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57702

Azért egy teljesen ép szíj nem fog csak úgy elszakadni.

Az elhasználódásnak vannak jelei: kopás, repedések, foszlások.

 

A bal oldali tartót szemből nézve írtam :-)

Előzmény: Köhike (57701)
Köhike Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57701

Az a baj, hogy szemmel azt nem lehet megállapítani milyen egy szíj. Persze ha vannak repedések az árulkodó jel, de attól még simán el tud szakadni, hogy szemre jól néz ki. A motort meg tedd vissza a helyére. 4 csavar fogja a jobbos bakot. (nyilván a balost nem szedték le vezérműszíj cseréhez) Kilazítod a motort, óvatosan megemeled alulról, és visszarángatod a helyére. Ha nem teszed vissza a kipufogót is szét fogja ráncigálni. 

Előzmény: Papalac (57700)
Papalac Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57700

16 szelepes 2005-ös-nél kicseréltettem a vezérműszíjat a szakszervizben.

Kb. 65 ezer Km van benne.

A régi szíj mintha új lenne, semmi baja nem volt!

A javítás után visszakaptam egy szart, ami nem húz, rázkódik alacsony fordulatnál, zúg valami csapágy. Visszavittem, próbaút, a vélemény: jó ez nincs semmi baja, ezek ilyenek. Valamelyik hátsó kerékcsapágy kezd hangot adni. Anyátok, az ilyen!

Ami szemmel látható, hogy a motort nem rakták vissza a helyére, jó 1 centivel el van csúszva a bal oldali tartója.

Most keresek valami hozzáértő szervizt.

 

Na ezért álltam neki a másik thalia fűtésradiátor cseréjének otthon.

 

Előzmény: Köhike (57698)
Papalac Creative Commons License 2014.10.01 0 0 57699

 

Thalia 1,4 V8, 2001, fűtésradiátor csere.

 

motortér:

- akkumulátor lekötés- fagyálló leeresztés

- gyorscsatlakozók levétele

- ablaktörlők levétele

- víztér borítás levétele

- középen a levegőelosztó ház 2 csavarjának kivétele

 

utastér:

- műszerfal borítás levétele (szélvédőnél 3, ajtóknál 1-1, kormánynál 2 csavar)

- utasoldali légzsák (4+2 csavar)

- rádió

- fűtésszabályozó panel (2 csavar alul)

- középső konzol ( 3 csavar + 2 pattincs elől)

- kilométeróra (2 csavar)

- kormányburkolat ( 3 csavar)

- műszerfal (10-12 csavar, nem számoltam, alul - középen is van 1)

- kereszttartó leszerelés (ez a legnehezebb, mert ezen van minden rögzítve)

Ezután már kibuktatható annyira, hogy ki lehet venni a levegőelosztó házat és kicserélni a fűtőradiátort.

 

Nem semmi elfoglaltság.

Ha minden vissza van rakva lehet kezdeni az utasülés előtt kiszedni a borítást és felitatni a szivacsból a fagyállót.

 

Köhike Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57698
Ez érdekes, mivel pont a 16 szelepes motoroknál volt olyan probléma a 2000-es évek elején amikor ezek megjelentek, hogy a gyárilag előírt 120 ezret sem bírták ki, és előtte elszakadtak. Utána fű alatt előrehoztán ezeken a motorokon a cserét 90 -100 ezer környékére, és aki márkaszervízbe hordta az autóját ott ki is cserélték akkor.
Előzmény: lójusz (57694)
Köhike Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57697
Teljesen mindegy melyik paramétert éri el. Ez egy vagy kapcsolat nem pedig és. Ha valamelyiket eléri az az élettartama végét jelenti. Ami esetet leírtam ott egyiket sem érte el, a beszerelés időpontját nézve mégis elszakadt mivel valószínűleg az életkora a túltárolás miatt már meghaladta az élettartamát. Persze az is lehet, hogy gyári hibás volt a szíj. ( csak akkor meg miért ment el 40-50e km-t)
Előzmény: Vidor75 (57691)
Köhike Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57696
A túlkoros vezérlés időzített bomba. Teljesen kiszámíthatatlan mikor adja meg magát. Az, hogy ilyen előfordul egy új szttel az rohadt bosszantó, de egy elég kis eséllyel bekövetkező dolog. A túlkoros vezérlés meg biztosan el fog szakadni, elég nagy eséllyel. Melyik a jobb? Az első.
Előzmény: Vidor75 (57695)
Vidor75 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57695

Igen, de marad a dilemma hogy csere vagy nem csere :)

Előzmény: lójusz (57694)
lójusz Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57694

Szerintem ez a szett,ami most cserélve lett, még ennyit simán ki bírt volna. Egyébként a szerelőm,emlegetett 1 benzines 16 szelepest, amiben 270000km van, és még a gyári szij szet.

 

Előzmény: lójusz (57692)
Vidor75 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57693

Akkor ez bizonytalan... :(

Előzmény: lójusz (57692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!