Automata feszítős, egy 16-os kulccsal tudod a feszítőt tehermentesíteni, és akkor lejön a szíj. Elvileg a görgőn kívülre kell tenni a szíjat, és belül szabadonhagyni egy vájatot vagy mit. Viszont így nem lehetett szerelési hiba, inkább anyag. Próbálj feltenni egy gates szíjat.
Nem nehéz cserélni egyiket sem. Feszítéshez először kell tudnom a motor típusát, és az összes segédberendezést amit hajt. Ha ezt leírod akkor el tudom mondani.
Na a mai nap is hozott egy kis izgalmat. Asszony lerohadt a kocsival. Valami rohadt egér elintézte a kábelköteget a relétábla előtt. Holnap forrasztgathatok.
Vezérműszíjat vagy a hosszbordásszíjat? Ha repedezett elképzelhető, hogy nem volt megfelelően megfeszítve. Főleg ha ennek ilyen szabályos formája van, hogy szakaszonként van jele.
2 éve volt vezérlés(szíjak görgők, pumpa meg minden ami kell) az autón de a hosszbordás szíjat elég repedezettnek látom. Olyan mintha minden 5mm nél meg lenne repedve. Gondolom ez nem túl jó.
Mennyire kell megbontani a kocsit ha csak ezt a szíjat akarom cserélni?
De ismét egy kellemetlen probléma. Szorul a gázpedál! Pontosabban nem a pedál és nem is a bowden, hanem a légszűrő alatti részen valami. Csak "alapállásban" ragad be és csak egy erőteljes taposásra akad ki, ekkor természetesen felpörög a motor, ugrik egyet az autó. Nem halálos, de főleg városba nagyon kellemetlen. Fordult már elő ez valakinél?
2002-es 1.5 dci 65le-s Thaliám a teljes bemelegedésig (vízhőfok eléri a 90-et) sűrű, szürke füstöt ereget. Utána szinte semmi füstölés. Tavasszal kezdte el, egyik napról a másikra. Azóta motorfelújításon is átesett(csapágyak, dugattyúgyűrűk, hengerfej) de a szürke, fojtó szagú füst maradt. Porlasztók, magasnyomású pumpa jók, szerelőnek nincs ötlete. Esetleg kartergáz cső - olaj visszavezetőjének dugulása okozhatja? http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=127476855&t=9027813
A következő problémában kérném segítségeteket,ötleteiteket:
2002-es 1.4 16 V Thaliám van.Úgy 2 hónapja minden rendszeresség és előjel nélkül az alábbi hibát produkálja.Járok vele a városban minden gond nélkül, ámleállás után egyszer amikor indulnék tovább egyszerűen nem indul be. Az önindító forgatja ,de semmi...egy pöffenés se...Próbálkozás 5x, 10x semmi...Elmegyek 10 percre,beleülök újra, elsőre indul és többet nem csinálja egész nap...aztán másnap sem.Harmadnap megint....Ilyenkor próbálkozom központizár becsuk-kinyit, többször elfordítom a gyújtáskulcsot amíg az üzemanyag szivattyú nyomja a benzint...de semmi rendszerességet nem fedezek fel.....és egyre többször csinálja.Egyre tudok még gondolni,de ilyet még nem láttam soha: a benzin mennyisége az nálam mindig a sárga lámpa körül mozog...
Az a baj, hogy szemmel azt nem lehet megállapítani milyen egy szíj. Persze ha vannak repedések az árulkodó jel, de attól még simán el tud szakadni, hogy szemre jól néz ki. A motort meg tedd vissza a helyére. 4 csavar fogja a jobbos bakot. (nyilván a balost nem szedték le vezérműszíj cseréhez) Kilazítod a motort, óvatosan megemeled alulról, és visszarángatod a helyére. Ha nem teszed vissza a kipufogót is szét fogja ráncigálni.
16 szelepes 2005-ös-nél kicseréltettem a vezérműszíjat a szakszervizben.
Kb. 65 ezer Km van benne.
A régi szíj mintha új lenne, semmi baja nem volt!
A javítás után visszakaptam egy szart, ami nem húz, rázkódik alacsony fordulatnál, zúg valami csapágy. Visszavittem, próbaút, a vélemény: jó ez nincs semmi baja, ezek ilyenek. Valamelyik hátsó kerékcsapágy kezd hangot adni. Anyátok, az ilyen!
Ami szemmel látható, hogy a motort nem rakták vissza a helyére, jó 1 centivel el van csúszva a bal oldali tartója.
Most keresek valami hozzáértő szervizt.
Na ezért álltam neki a másik thalia fűtésradiátor cseréjének otthon.
Ez érdekes, mivel pont a 16 szelepes motoroknál volt olyan probléma a 2000-es évek elején amikor ezek megjelentek, hogy a gyárilag előírt 120 ezret sem bírták ki, és előtte elszakadtak. Utána fű alatt előrehoztán ezeken a motorokon a cserét 90 -100 ezer környékére, és aki márkaszervízbe hordta az autóját ott ki is cserélték akkor.
Teljesen mindegy melyik paramétert éri el. Ez egy vagy kapcsolat nem pedig és. Ha valamelyiket eléri az az élettartama végét jelenti. Ami esetet leírtam ott egyiket sem érte el, a beszerelés időpontját nézve mégis elszakadt mivel valószínűleg az életkora a túltárolás miatt már meghaladta az élettartamát. Persze az is lehet, hogy gyári hibás volt a szíj. ( csak akkor meg miért ment el 40-50e km-t)
A túlkoros vezérlés időzített bomba. Teljesen kiszámíthatatlan mikor adja meg magát. Az, hogy ilyen előfordul egy új szttel az rohadt bosszantó, de egy elég kis eséllyel bekövetkező dolog. A túlkoros vezérlés meg biztosan el fog szakadni, elég nagy eséllyel. Melyik a jobb? Az első.
Szerintem ez a szett,ami most cserélve lett, még ennyit simán ki bírt volna. Egyébként a szerelőm,emlegetett 1 benzines 16 szelepest, amiben 270000km van, és még a gyári szij szet.