Igen nekem hasonló a szitu de én tegnap hoztam haza a vasat a kereskedésből az autópályán a belső sávban odalépek neki, hogy meg akarom előzni a kamiont és mint akit orbavertek megtorpant és még az ütő is megállt bennem. A hibát holnap tárjuk fel mi is.Én 3 lehetséges hibára gyanakszok. Az EGR szelep, a légtömegmérő, vagy legrosszabb esetben az adagoló előtöltés szabályzója. remélem az első 2 közül lessz valamelyik a hiba. azt viszonylag könnyű cserélni. De ha már itt tarunk a cserénél, valaki cserélt már adagolót x20dth-n??? ennyire nehéz és mire kell odafigyelni? igaz autószerelő vagyok de ilyennel még nem volt dolgom, és szerintem nem is szégyen megkérdezni.Várom a tapasztalatokat. Köszi.
Hogyan akarjátok kitakarítani a légtömeg mérőt? Meg minek? Egy részt az már régen rossz, ha rendesen el tud koszolódni az elvileg szürt levegőtől. Másrészt a belógó rész csak a hőfilm, amit még pipereecsettel finom mozdulatokkal is simán el lehet törni.
2001-es Y20 DTH-s vectra. Viszonylag hosszabb (8- 10 km) út megtétele után, ha pl. meg kell állni a lámpánál, 5-6 másodperc múlva kigyullad az az aranyos sárga lámpa! Elindulás után semmi rendellenességet nem tapasztalok, remekül húz, 8-10 másodperc után a lámpa elalszik és pihen a következő megállásig! Ma délelőtt megvolt a hibakód kiolvasás, az eredmény: kritikus rendszerhiba!
Az EGR rendben, a szerelő szerint kizárt az adagoló hiba, de a tényleges hibaföltárás úgy néz ki, kicsit hosszabb idő lesz, a jövő héten kerül rá sor. Holnap azért kitakarítom a légtömegmérőt, a vejem hoz hozzávaló lyukas torx kulcsot.
Volt-e hasonló hibajelenség valakinél és mi volt a megfejtés?
Jól mondod. Bár én elírtam múltkor és azt a csavart tévesen az ajtó zár feletti részére pozícionáltam, de aztán írták, hogy a kárpit alatt van. A csavar "A" vekinél van a zárnál.
Szóval az a bizonyos állító csavar a kárpit alatt van az ajtó zár felöli végén. Azzal lehet az egyik kar - ami az üveg első csúszkájába megy - forgáspontjának magasságát beállítani.
A leg jobb megoldás, hogy az ablak alsó pozíciójában ki kell lazítani ezt a csavart, majd az ablakot úgy kell felhúzni, hogy közben az üveget a két tenyerünk közé fogva segíteni a felhúzást a helyes pozícióban tartani. Mikor az ablak felért, akkor kicsit még kézzel mozgatni az üveget, hogy besimuljun rendesen a felső keret tömítésébe. Ha már látjuk, hogy a csavar kb. milyen pozícióban tartja jól az üveget, akkor úgy meghúzni, hogy közben picit lefelé is húzzuk a csavart. Nem feszíteni kell, csak a csavarhúzót/kulcsot picit (nem állat módjára) lefelé nyomva meghúzni a csavart.
Magyarázat: minél lejjebb van ez a forgáspont, annál feljebb emelkedik az üveg eleje. Ha nincs teljesen felhúzva az ablak/nincs rendesen befeküdve a felső tömítésbe, akkor nem lehet pontosan beállítani az üveg helyzetét.
Korábban már írtam itt a bal oldali ablakemelőm problémáiról. Amikor vettem a kocsit, kipróbáltam, lement, felment, aztán hagytam úgy, mert jött a tél, nagyon nem kellett nyitogatni. Aztán egyszer szépen az egyik felhúzásnál befordult előre. Akkor írtátok, hogy az első csúszka kophatott ki, vagy nincs is a helyén, stb. Nemrég szétszedtem és kiderült, hogy egyáltalán nincs is benne hátsó vezetősín. :-o Vettem bele, beraktam, üveg gyönyörűen mozog le-föl. Az első csúszkából ki volt akadva a gömbfej (nem értem, mert bazi nehéz volt visszapattintani). Elvileg minden a helyén, a mozgás rendben, mégis emelésnél a felétől fölfele kezd előre bukni és ferdén érkezik a felső végállásba.
Van-e bárkinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Tud-e valaki olyan szerelőt, vagy bárkit, aki már dolgozott ilyenen, nem teljes ajtócserében gondolkodik? Lehet, hogy valami apróság a dolog megoldása.
Nekem is úgy csinálta, hogy amikor padlóztam, akkor torpant meg és nekem se mindig.
Nekem azt csinálta, hogy hol jó volt hol nem, hol meg torpant hol nem. Aztán amikor súlyosabb lett a helyzet, akkor letette szervízüzembe. Aztán hol volt szervízüzem hol nem, aztán meg csak az.
Én először hibakódot olvasnék. Aztán majd annak függvényében folytatnám tovább. De ne pánikolj elsőre az adagolóval:)
Azért gondolom, Hogy az adagoló mert nem mindíg csinálja, akkor csinálja amikor durván lenyomom a gázpedált és akkor sem mindíg. Na szóval erre a kettőre gyanakszok.
Nekem a hibakódolvasás ugyanerre a hibára az EGR-t hozta ki. Nem az EGR szelep volt a ludas, az működött gond nélkül, a vákumrendszer is rendben volt. A légtömegmérő volt a probléma oka, de EGR-t dobott ki.
hello. Légyszi segítsetek!!! Vectrs"B" 2.0 DTI. A hibajelenség amikor odalépek neki megtorpan és világít a sárga motor figyelmeztető lámpa. Amikor alapjáraton megy nem csinálja csak terhelés alatt. Én az EGR szelepre tippelek de aki jobban ismeri az kérem segítsen! Előre is köszi.
hello!segítsen már valaki aki tud!az a baja az autómnak,hogy rángat,és olyan mintha nem menne mindegyik henger.a gyertyák jók.hengerenkénti injektoros,és az injektorokat is kitakaritattam,és mégis ezt csinálja.raktam fel sport légszűrőt,és az leesett,és azóta csinálja,és visszaraktam a régi légszűrőjét.
sajnos sem vízszintesen,sem függőlegesen nem mozdul az öv. Valószínűleg ezt az övet az előző gadi sosem használta, és berohadt az övfeszítőben a golyó. Fújtam neki rozsdaoldót, de fújhatom...
Ha szét lehet szedni az üléstámlát, akkor megcsinálom, ha nem, akkor kénytelen leszek venni egy támlát, övvel együtt.
Ehhez kapcsolódik a következő kérdésem is, hogy ennek az övnek az alsó rögzítőcsavarja az anyás e, vagy sem, mert ha cserélnem kell, akkor ezt le kell szerelnem. Alulról nem látok semmit, hogy lenne ott anya, de azért jó lenne tudni.
Van olyan verzsön ahol autó beindít, klíma bekapcsol legnagyobb fokozat, belsőkeringetés és egy sprét ki kell nyitni és berakni akocsiba és becsukni. kb 15percig fúj és kevereg az utastérben. Ez is ilyen gombaölős cucc.
Ha a habot használod szerintem bőven jó ha a ventilátorba bele küldesz fél dobozt és szépen belefújja az elpárologtatóba, többit pedig a csövekbe szoktam belefújni.
Menj ki a kocsihoz nyisd ki a bal hátsó ajtót és kattinsd rendesen ki a zárat ami biztosítja az ülést (én oda csaptam neki egy méreteset). Ki kell ugrania a gombnak (amit le kell nyomni ha le akarod hajtani) és akkor lehet kifelé húzni az övet. Nemtudom miért így oldották meg ritka nagy f@szság az tuti... Mi értelme, hogy nem lehet lehajtott ülésnél kihúzni a középső övet?? :O
Van a gyárilag kialakított helye. A 2 szélső vakdugó az. Talán még a gyári kivezetékelése is megvan. Nem kell begányolni semmiylen plusz kapcsolót sehová. Fűthwtő ülést is felesleges bontottan venned a gyáriba is lehet utólag beépíteni és marad az eredeti ülésed csak 2 új fűtőpárna kerül beléjük.
nekem is -40 van 195/65 R15ös gumikkal (és van, hogy 5en vagyunk a kocsiban nem kicsit megpakolva :D) és szerintem vastagon elférne a 205/55 16 ilyen etével. lehet még a 205/45 R17 is elmenne csak ugye az etszám kurvára sokat nyom a lapba :/
Köszi a választ ! Tehát most akkor nekem be kell gányolnom vhova 2 kapcsolót :( ennek nem örülök, azt hittem h magába az ülés oldalába van egy kapcsoló.