Az elmult majdnem 10 evben - amiota csinalok ott szamlakat - nem talalkoztam ilyennel, ugyhogy el sem tudom kepzelni, hol siklott ki ennyire a dolog. A joembernel lehet a hiba.
Igen, velem is előfordult már, hogy Visa Electronnal vásároltam egy boltban, és nem kellett PIN kódot beütnöm (le is döbbentem). Ma pedig azon, hogy a Visa Classic kártyám PIN kódot kért a postán - nem is tudtam hirtelen, mert még soha semmilyen vásárláskor nem kért kódot, mindig csak aláírást.
A lényeg tehát: akármilyen típusú is a bankkártya, ha ellopják (vagy lenézik róla a számokat) vásárolhatnak a nevemben. Most komolyan: miért nincs erre megoldás? Túl kevés az ilyen típusú visszaélés, és nem lépte át a pénzintézetek ingerküszöbét? Pedig egyszerű lenne: személyes vásárláskor PIN kód megkövetelése minden esetben, netes vásárlásnál pedig megerősítő SMS minden esetben. Ennyi. Ilyen bankkártyát szeretnék.
Visa Elektronnál is megtehetőek ezek. Pl. a CIB-nél ugyan úgy nem kép PIN-t a Visa Elektron mint a dombornyomott. Ráadásul az új V.E. ugyan úgy használható netes vásárlásokra (max. nem külföldön) mint a dombornyomott.
Szerintem teljesen jogosak a kétségeid, hazudnék, ha azt mondanám nem járnak az én fejemben is hasonló gondolatok.
Semmilyen netbankot nem tartok biztonságosnak belépéskori SMS-ben kiküldött azonosító nélkül. Világos, hogy még kémprogramokkal és vírusokkal teli gépről belépve is teljesen valószínűtlen hogy valaki ellopná a hozzáférést, de a szubjektív biztonságérzetemet nagyságrendekkel növelné az SMS-es megerősítés megkövetelése.
A dombornyomott bankkártya használata már objektíven megítélve is problémás terület. Sajnos nekem is olyan van a fő bankszámlámhoz, de amint lejár, sima Visa Electront fogok kérni helyette. Másik bankszámlámhoz is van dombornyomott kártyám, de azon a számlán csak fillérek vannak, kivéve, ha valamit kifejezetten fizetni akarok róla. Szóval a lehetőség megmarad, mert netes vásárláshoz elég azt a számlát feltölteni, de a hétköznapi vásárlásokhoz használt nagyobb összeget tartalmazó számlához szerintem nem ajánlott a dombornyomott kártya. Felesleges rizikófaktor. Lenézheti róla a számokat vagy ellopva tényleg mindent levásárolhatnak róla a napi limit erejéig. Ja, és letiltani is sokkal többe kerül.
Mi a véleményetek a domborkártyák megbízhatóságáról? Ezzel lehet ugye fizetni a neten is. De mi van akkor, ha elveszett a kártya, ha ellopták a kártyát, ha kártyás fizetés során "véletlenül" a boltban maradnak a kártya érdekes számai? Ezen esetekben az használja a számlám a neten, aki megszerezte? Igen! Észreveszem ennek a tényét? Nem! Hacsak nem nézem napi szinten az ibanqot, nem küldözgetek napi szinten sms-t, hogy küldjenek egyenleget, mert automatikus egyenlegfigyelés az ugye nincs!
Az axához sokan azért jönnek, mert a többiekhez képest viszonylag normális kamatot ad lekötés nélkül. Nagyobb kamathoz meg nagyobb összeg kell. Szóval nem érzem a pénzem a fentiek miatt tökéletes biztonságban. Én vagyok csak ilyen paranoiás, vagy Ti is? Csak két számlaszám a megoldás erre? Az egyiket csak megtakarításra használom, a másikat üresen tartom, s erre mindig csak annyit utalok az ibanqkal, amire pár óra múlva szükségem van. Vagy az egyenleget állítassam be 1 Ft-ra, s ha pénzre van szükségem, vagy vásárolni akarok, akkor mindig telefonálgassak? Vásárlás után meg ismételjem meg, meg hogy újra 1 Ft legyen a limit? (ez idő, azonosítókat kell készenlétben tartani, szóval kényelmetlen)
Említettétek páran, hogy két számlaszámot tartotok, biztonsági meggondolásból, a második számlát kártya nélkül. Jó gondolat! Igaz az, hogy ennek az ügyintézése ugyanazon az úton történik és ugyanannyiba kerül, mint az első? Nem jelent semmit, hogy én már ügyfél vagyok? Mert miért kell pl. mégegyszer fizetnem azért az ibanq-ért, amit már használok? Miért kellene megint várnom 1-2 hetet? Azt is kérnem kell, hogy nem kérek kártyát?
Tavaly nyár óta vagyok axá-s. Akkor felpakolva az ibanq-ot, azonnal biztonsági kérdések jutottak az eszembe, melyekre rá is kérdeztem, de cirka egy hónap után (korábban ui. senki sem ért rá válaszolni) nem kaptam kielégítő és megnyugtató választ. Az automata egyenlegközlő sms szolgáltatást (ami szintén egy nem elhanyagolható biztonsági láncszem lenne) is hónapok óta ígérik, de időpontot még senki sem tudott mondani azon kívül, hogy majd hamarosan, hogy dolgoznak rajta. A napokban érdeklődtem az axánál, s még mindig csak a fenti választ tudják adni.
Szóval az ibanq-ból készül az új verzió, és dolgoznak az automatikus egyenlegközlőn is, de meddig még??? Itt esetleg tud valaki valami közelebbit?
Kipróbáltam az előbb: vasárnap reggel 120 másodpercig tartott, mire (azonosítás után) eljutottam addig a pontig, amikor ügyintézőt kapcsoltak volna meglévő bankszámla-ügyintézéshez. Csakhogy ekkor a foglalt jelzés/kicsöngés helyett bemondta az automata, hogy hétköznap kellene hívni őket. Úgyhogy hétvégén nincs telefonos élőszemélyes ügyintézés (mondjuk szerintem az emberek többségének soha életében nincs is erre szüksége).
Meghacsak, de miota AXA, azota gusztustalanul undorito modon probalnak a iBanq fele terelni azzal, hogy tucatperceket siman eltelefonalgathatsz anelkul, hogy barkivel is beszelnel. Az iBanq-promo szoveg ( rendejje', paraszt! ) foleg olyankor idegesito, amikor pont olyat akarsz elintezni telefonon, amit az iBanq-ban nem lehet..
1. Gondolom ezt a bankot sem két forintért vették, igazán invesztálhatna még bele. 2. Valszeg előzőleg is nyereséges volt (gondolom azért vette meg az axa) de mióta megvette, egyre drágább ill. egyre kevesebb a kamat és egyre több a korlátozás. Magyarul nekünk egyre szarabb, neki meg egyre több a nyeresége. :(
nincs nála devizaszámlavezetés - aminek kiépítés több 10 milka
Jóember, 2010-et írunk !
Valóban nem két forint egy külföldi devizát is kezelni képes rendszer működtetése, dehát egy magát banknak nevező és akként pozícionáló hitelintézetnek manapság tán mégsem egy Holdraszállással egyenértékű feladat. Amelyik bank nem képes néhány 10 milkát belefeccelni egy banki alapszolgáltatásba, az minek kezd egyáltalán bele ????
még 1 a kódex mert ezen szerettek lovagolni. A lényegi részét átteték törvényekbe és MNB rendeletekbe tehát mindenkire vonatkozik, a többi porhintés hogy ez a kormány mit meg nem tesz (pl tönkretette ezt az országot). De pl van benne hogy lehessen EUR, CHF be törleszteni ezt az AXA nem tudja vállalni hiszen nincs nála devizaszámlavezetés - aminek kiépítés több 10 milka - és kb 4 ügyfél venné igénybe évente aki azt hiszi mennyit nyer ha az utcán váltja be a pénzét.
Az a baj hogy óriási sötétség van a fejekbe csak megy a rossz szöveg meg a kifogás el kell olvasni a hitelszerzit is mikor aláírod - csak kéne hozzá tudni olvasni és értelmezni a leírtakat.
szóval el kell olvasni a kódexet hogy mi van benne - gyakorlatilag semmi értelmes de mielőtt véleményt mondasz róla olvasd el.
mert a magyar nemzetről minden inteligens ember tudja hogy ferdít mindent + egy kalap szar.
De ha fenti linket megnézted akkor tudhatnád hogy 69 panasz érkezett ami 80e üfből semmi. Ha hozzáveksszük hogy nem tudjuk ezek közül mennyi volt jogos akkor még kevesebbet ér ez az info. Panaszosok mindig vannak csak az a baj hogy ma 10-ből 8 ember nem tudja mi a különbség a csop. beszedés az állandó átutalás között hogy csak a legalapvetőbb különbbségeket mondjam. További képzavarok hogy sokan a bankkártyát meg a számlát sem tudják megkülönböztetni, a hatósági átutalás meg felhatalmazáson alapuló beszedésekről meg ne is beszéljünk.
A cikk azon mondata hogy pszaf megleckézteti az meg tényleg csak fikció és pánik keltés.
+ a statisztika eszközértékre van vetítve. Az AXA-nak nincsenek vállalati és állami ügyfelei hiszen specializálódott bankról beszélünk + a korrupció miatt nehéz is lenne bárkinek elvenni az önkormányzatokat az MKB-től meg az OTP-től. Bár az IPA-t hamarosan elveszi az APEH ami nagy érvágás lesz az OTP-nek.
- Amúgy meg a pszaf az egy kis szar báb semmire nem jó, ld MÁV biztosító. Kicsit el kéne mélyedni az összefüggésekben.
A lényeg olvass utána és bizonyosodj meg több forrásból mert most eléggé leégetted magad.