Próbáltam magyarázni nekik, hogy hát az akkumulátor és a töltője költségén lehetne egy gázturbina-gőzturbina kombinált ciklus is egy autóban és 70% hatásfok. Vagy egyszerűen gőzgép valami szabványosított cellulóz szilárd üzemanyaggal. Luxus autó célra több nagy autógyár is csinált gőzhajtást, jó is az, csak éppen a motor ára 5-6 szorosa egy belsőégésűhöz képest. Érdekes, hogy az is mindent tud amit egy elektromos, vagy többet is, de érdekes az nem lett így felkapva soha, néhány prototípus és annyi.
Azt lehet, nem elvben sok mindent lehetne cserélgetni. csak hát ez van, akkor a tankolásnál nem csak bele töltünk hanem kifele is kell venni valamit.
Nem fogy el, az olaj se fogy el, a korszaka másért ér véget, attól, hogy nem lehet a termeléének a sebességét fokozni minden határon túl, a készlet fele legalább ami politikai okból lesz hozzáférhetetlen. A lítiummal már látszik a probléma, d-Amerikával elképzelhetetlen megcsinálni amit az arabokkal, hogy a lakosság egy nagyon kicsi hányadának osztani le a vele való rendelkezési jogot. Ha viszont a lítiumért milliárdos népesség életszínvonalát kell usa szintre emeljed????? akkor már drága lesz az is.
Elvben az elektrolit csere működhet. Gyakorlatban annyi a műszaki probléma vele, hogy kétlem hogy mostanában lesz rá megoldás. Ráadásul ahhoz megint új töltő infrastruktúra kell.
A megoldás imho nem az EV hanem a vizgőzre és CO2 re elégő, légköri CO2 -ból Széllel nappal, előállított szintetikus üzemanyag.
Meglévő autók olcsón átláthatóak, létező töltő infrastruktúra használható, és a VER-t tönkretevő Szél és Nap energia is megtalálná a helyet végre.
Igen, de most meg már csökken az olaj termelés, most billeg valahol a csúcson.
....de írogatom, hogy hülyeség az egész, mert az alumínium karosszériák és akkumulátorokhoz képest 10% műszaki fejlesztéssel lehet csinálni gyárat ami fűből fából napból szélből előállít valamit a folyadék és meg lehet gyújtani. Ez az elektromos autó egy választék, egy lehetőség, de nem az olaj kiszorításáról szól.
De lehet más is, 1KWh kg lehet más is, csak bele kellene nyugodni, hogy nem áramot töltünk bele konnektorból hanem anyagot cserélgetünk ki az autóban. ...de még az se kizárt, de az már tényleg annyira komplikált töltő lenne ami bonyolultabb mint maga az autó.
Van az, van elég lítium de nem ilyen áron. Elvégre lehetne fél millió forint ... annyi talán nem....? ...vagy nem tudom mennyi de sokkal drágább egy mobil telefon is ha tallium nélkül kellene megoldani a kijelzőjét, vagy rendesen ki kellene fizetni a kongóiakat.. (-:
Lítium fém kell annyi, de az a készlet a lítium karbonát, annak csak 20% a fém.
1mol az az 9g Li legyen 10, nem akarok számológépezni és 4V a feszültség, 100KWs meg a faraday állandó, akkor 1kg Li tárolhatna 10 000 x 4=40 000 KWs
tehát minden kerekítve 10KWh, de más is kell, mint egy pólusú mágnes úgy egy pólusú akkumulátor sincs, de az már csak valami nehezebb lehet, tehát úgy harmadával ha érdemes számolni, szóval 3KWh/kg, szűken elég az a 15kg. Kell abból szerintem minimum 50, hogy tényleg autó az az "automobil" legyen. ....mondjuk 100 millió elektromos gépkocsi a világon még közel se átállás, de az se biztos, hogy a d-amerikaiakkal meg lehet csinálni amit az arabokkal, ha realitásal kell fizetni a lítiumét az nagyon más mint az olaj esete.
Butaság, hazugság etc. Olajnak már 20 év nem kellene léteznie, de több az ismert készlet, mint valaha.A titok, ha valamire szükség van, akkor elkezdik keresni, aki keres, az talál, a lítium lelőhelyek töredéke ismert még csak.
Csak a ma létező 1.5 milliárd autó lecseréléséhez 25 millió tonna kéne. És akkor még nem számoltunk a mobil telefonokkal, notebookokkal, transzponderekkel, hajókkal, győgyszeriparral, etc, etc...
Először az ár növekedik,majd a termelés, lásd az olaj életútját, ma relatíve, és gyakorlatilag is olcsóbb, mint 10 éve, de közben egy milliárdnál is népesebb ország motorizálódott, és a világ legnagyobb autópiacává vált.
Na igen, elvégre a hidrogén oxigén cella is jobb lenne fluorral. (-:
...talán ha már fluor akkor magfúzió fele lenne akkor már izgalmasabb górcső alá venni, lévén könnyű. (-: Írogatom itt "ezeknek" (-:, hogy előbb lesz hajtva autó magfúzióval mint konnektorból töltögethető akkumulátorral. (-:
Az viszont már elterjedt hogy az alkatrészek horror árban vannak a Teslákhoz, ezért a balesetes példanyok fillérekért kelnek el, majd lesznek okosba megcsináltatva.
Még nincs általános tapasztalat a használt Teslakkal, de ne félj jön majd az is, főleg ha bejön a Model 3, és nem tudnak radikális javulást elérni a minőségben.
Érdekes vagy nem? Pont a két legnagyobb potenciál különbség és a két legkönnyebb is? Mint ha az úristen akkumulátornak teremtette volna. (-: De jól meg is szívatott )-: aki ilyet akar az dolgozzon meg érte. ))-:
Csak azért mondtam, hogy ez adja a kémiai elméleti korlátot a tömeg egységben tárolható elektromos energiára.
Potenciál szempontjából nagyon kedvező, viszont kétlem hogy kellően nagy felületű anód kialakítható lenne. A Fluor túl agresszív. De elvben a reakció jó lenne.
"A redox akkuk sokkal többet is tudnak, de igazándiból a mostani energiasűrűség 3-4-szerese is már mindenre elég lesz, márpedig az még a mostani technológiákban is benne van lehetőségként."
A 19. század második fele óta egy helyben topog ez a téma, a proton áteresztő membrán a lényege annak is. Ha az lenne akkor sok mindent lehetne, azt tudjuk.
"Ostobaság, nem az alapanyag ára határozza meg döntően az aksi árát."
Egyelőre nem, de ha növekedik a kereslet valamilyen anyagra annak nem a termelése növekedik hanem az ára. Ilyen újabban már az olaj is, a lítium most ott tart mint amikor Bakuban pár 100m ről tört fel a sárgás színű könnyűolaj ami egy dízelbe akár úgy is jó volt finomítás nélkül. A lítium karbonátot most csak össze kell dózerolni. Azt te se gondolod komolyan, hogy a tengervízből ugyan ilyen költséggel fogják majd kivonni, nem sikerült az aranyat se, igény lenne pedig aranyra, tömeges, még nagyobb mint lítiumra. (egyébként nagyon jó akkumulátort lehet abból is)
...ja....ezt írtam az előbb is valakinek. Így számolva egy Litium fluor tüzelőanyag elem lenne az ideális, minden más csak ez alatt lehetséges. Nem tudom egyáltalán valaha is csináltak e ilyet?
"Te magában a fejlődésben nem hiszel. Egyáltalán nem. Nincs semmi fantáziád, igazándiból sajnállak ezért, nagyon szürkének láthatod a világot..."
Most te képviseled azt a szellemet amivel valamikor azt mondták, hogy ember 100km/h sebességet túl se élhet, és teáskannával nem lehet hajót mozgatni. Amit képviselsz az most pontosan ugyan az. Neked szegényes a fantáziád, jól, nagyon jól látod rendszerezed a részleteket de szegényes a fantáziád.