Sajnos, Suzukit adtak el legtöbbet 0 indulóval, és ez most visszaüt. Azt én is már túlzásnak találom, hogy a Totalcar-ban mindig a Suzukival példálóznak, már unalmas.
(amikor vettük a kocsit, akkor minket is próbált a kereskedő rábeszlélni a hitelre, dejó hogy akkor nem ugrottunk bele.)
Gondolom a dobozban nem romlik meg, de használat közben azért a gyertya is valamelyest kopik. Szerintem nem éri meg a 100 e km-t megvárni, én lecseréltettem, 6 év az mégiscsak 6 év, belerohadhat, nekem nem éri meg hengerfejjel együtt a csere...
Végülis megvárhattam volna vele a 100e km-t, de úgy voltam vele, hogy inkább cseréltetem műszaki előtt amúgy is 6 évesek voltak, de nem láttam, hogy nagyon rossz állapotúak lettek volna. Számottevő különbséget nem éreztem az új gyertyákkal, talán picit simábban járt a motor. (BRISK gyertyák kerültek bele, eddig beváltak, iridiumosak Fox cartársnak köszönhetően jóáron.) Inkább azért cseréltettem, mert a gyári előírás 100e km, vagy 72 hónap, ez előbb volt meg. A csere nehézkessége abban van, hogy mélyen ülnek a gyertyák, valamilyen fogó nem árt a kiemelésükre, mert nem lehet megfogni a tetejüket (Szerelő egy hosszú, görbe végű ollóhoz hasonló fogóval emelte ki), meg vigyázni kell a trafókra.
Csak halkan mondom, hogy szervizkönyvet nem érdemes venni, inkább állapotot. Mivel boldog-boldogtalan tud könyvet intézni a swifthez így arra nem érdemes csak akkor támaszkodni, ha mellé van tűzve minden aktuális számla is.
Nekem sincs szervizkönyv a kocsihoz, mert nem fizetek ki 6000ft-nyi olajért 10-12e Ft-ot, egy 600Ft-os SGP szűrőért 3000-et és egy csavar kitekeréséért még párezret. Ha vkinek pecsételt szervizkönyv az álma, 5000Ft egy pecsét, de előrébb nem lesz vele. Be kell ülni, menni kell vele, elvinni HOZZÁÉRTŐ szerelőhöz, legjobb márkaklubbos ajánlásút keresni, mert a szakszervizek sincsenek a helyzet magaslatán.
A futott km sem mérvadó... érdemes megnézni voltak-e szíjak cserélve, meg a gyári gyertyák. Azokat úgy belehúzták a gyárban, ha bontva volt tuti nem hiszed kitekeréskor, hogy eltört a kulcs vagy beleszakadt a gyertya. Ha ezek bolygatva voltak tuti 100.000k feletti a futás, vagy leszarta a tulaj a cserét.
Nekem a 3. km óra van bent, ebben épp 12.000km van. 15-ért válogathatsz a km órák közt a bontósnál. Állapot, előélet... a myswiften is fel szokott bukkanni eladó autó, ott ha aktív volt a tag vissza lehet olvasni miket írt a kocsijáról. Érdemes inkább ilyen autót keresni sztem.
A másik, hogy milliós összeg kiadásál kétszer leutazni vidékre mondjuk 20-30.000Ft... Ne mondd, hogy ezen múlik hogy esetleg jobb állapotú autót vegyél vidékről... !?
Azt remélem tudod, hogy autóvételkor 30%-ot a pénzből félre kell tenni? Olajcsere,szíjak, esetleg lengéscsillapítók, futóműalkatrészek, TÉLIGUMI. Úgy ne vegyél autót, hogy van 1mFt-om és annyiért veszek autót.
valóban így van, én is láttam sok autót Baján.. de pestről olyan messze van :( főleg, h mivel amatőr vagyok először én nézem meg és ha tetszik, akkor vinnék egy autószerelőt is.. és kétszer lemenni Bajára, ráadásul lehet feleslegesen :(
1. én tavaly vettem 2006-os 1.5-s Swiftet. Azóta áldom az eszem hogy nem 1.3-ast vettem. Bár nem tudom mennyi a különbség gyorsulásban, fogyasztásban a 2 motor között, de az 1.5-s elég jól megy, és nagyrészt városi használat mellett nekem átlagban csak télen ment kevéssel 7 liter fölé a fogyasztás. Tudom nőknél nem annyira fontos az erő, csak megjegyeztem, hogy érdemes esetleg az 1.5-sök közt is szétnézni.
2. én is inkább vidéken néznék szét, DE ! Ahol én vettem az autót (kecskemét, merkantil telep) ott mondták, hogy sok kereskedő onnan viszi a suzukikat, pl egy egri kereskedő is. Azt meg egy másik ismerőstől tudom, hogy ez a kereskedő minden Suzuki km-t visszatekeri!
Szóval én inkább magánkézből vennék autót, kereskedésből csak akkor ha ismerem az előéletét, vagy a kereskedőt :)
Kazincbarcikán van egy Suzuki használt telep, ott 1 évgaranciát adnak a használt suzukikra, talán ott érdemes esetleg szétnézni.
Mert nekem csak simán benzin, de ejtegeti a fordulatot, kigurulás utáni megálláskor, ha be van kapcsolva fogyasztó, mintha a központi vezérlő nem tudna utána korrigálni a megfelelő értékre. (?) Kikapcsolt fogyasztónál nincs ilyen jelenség.
Amúgy könnyen indul, jól húz, jól fogyaszt nincs gond, sőt nem állt le egyszer se. (Csak azt próbálja meg valami éles forgalmi helyzetbe, meg is rugdosom. :))
Én Pestről mentem le ide autót venni. Korrekt volt a srác, és főleg suzukikkal foglalkoznak. Nem bántam meg. Vannak egész jó ajánlatai. Sok helyen sét néztem, de ők mindíg ott voltak a legolcsóbbak között.
A futásteljesítménye ellenére, ha élőben is szép és, ha még sikerülne is belőle egy picit alkudni, akkor én ezt előbb megvenném, mint egy pesti murvásneppertelepen árult, kitudjamennyiről 80 ezerre visszatekert Swiftet.
(Mondjuk ez a linken látható Swift a tipikus példája a Magyarországon eladhatatlan, vagy csak nyűgösen eladható autónak. Nálunk egy 100 ezer feletti km már a jézusúristenemdesok kategória és meg sem nézik. Pedig lehet, hogy jobb egy sokat futott, de gondos tulaj által használt, rendszeresen szervizelt, vidéki forgalomban használt autó, mint egy 60 ezer alatt ütött, vágott, szervizt nem látott, lelakott, kiégetett üléshuzatú autó, amit eladás előtt a lókupec varázsolt szalonképessé).
Ahogy látom, fővárosi autókat néztél eddig. Tudom, hogy macera, meg rendeteg plusz időráfordítás, de lehet, érdemes lenne szétnézni másfelé az országban (akár egy kirándulással egybekötve). A vidéki forgalomban sokkal-sokkal kevesebb megpróbáltatásnak van kitéve egy autó, mint Pesten. Kisebb az esély koccanásokra, ajtó rányitásokra, nem véletlenül olcsóbb Bp.-en kívül a kötelező biztosítás és a casco.
Esetleg nézegesd körbe néhány vidéki Suzuki kereskedés honlapján (a suzuki.hu-n megtalálod a listájukat) az eladósorban lévő használt autóikat. Amit beszámított autónak hagytak ott egy újabb Suzukiért az jó vétel lehet, hisz nyilván elégedett volt az illető az autóval, ha újra ezt a márkát választotta.
A Wapdigit által beidézetteket én írtam, de ennek azóta volt folytatása is...
Sikerült szerezni másik pillangó szeleptestet, komplett injektorsort, trafokat, gyertyakabeleket. A cserealkatrészekkel mindegyiket kiszűrtük, nem ezekkel van a probléma. Viszont jött egy olyan tipp, hogy hiába mérünk önindítózás közben (az indítózás közbeni fordulatszámon) jó kompressziót (egyébként legutóbb újra megmértük, 12,5 volt +-0,2 bar mindegyik hengerben) ha "ragad", szorul valamelyik vagy akár több szelep is, valami (esetleg a gáz miatti..) kirakódástól a szelepszáron. Nincs elég ereje a szeleprugónak időben visszazárni a szelepet, fordulaton teljesen elmehet a kompresszió. Jelenleg úgy néz ki, amint lesz rá idő, akkor hengerfej megint le, és megy felújításra (ekkor ki lesz szedve a szívótorok is, és azt is tüzetesen átnézzük, mert ott egy repedésen, sérülésen keresztül szívhat fals levegőt, de ennek nem sok esélyt adok..), majd utána kiderül. Ezen kívül már csak az ECM marad hibalehetőségként.. Megoldás egyelőre nincs, az autó használható, bár pl. éppen ma volt egy olyan eset, hogy nem csak leejtette a fordulatot, simán le is állt egy elég éles forgalmi helyzetben, ilyet korábban csak közvetlen ECM reset után tapasztaltam. Az ügyben is revideálom a korábbi kijelentésemet, hogy fordulaton minden rendben, mert egyre inkább úgy érzem nem jár olyan simán a motor magasabb fordulaton sem, mint ahogy kellene neki.
Sok kocsit megnéztem, (édesanyámmal közösen is), de sajnos tényleg lehangoló a használtpiac. Nézegettem Mitsubishi Carismát is, meg Suzuki Lianát is, sajnos a kereskedők mindig negatívan álltak a dologhoz. (Mentem édesanyámmal, az akkori Swiftünkkel, gondolták a kereskedők, megjöttek a madarak, de keresztbeakasztottam kérdésekkel, és akkor már árnyaltabb lett a kép.) Az autók elképesztő állapotúak, olajcserét nem láttak, szinte mind valamilyen szinten törött (amit megvettünk végül az is az volt) és a szöveg, hát az fenomenális. (Egyik Swiftnél 2006-os 1.3 16e km, kidobálta a váltó a kettest, motorféknél, mondja a kereskedő: így védi a váltó magát a szétpörgéstől!!!!! Ezen már röhögtem kínomban. Mi ez, Ferrari? :)) Végül is onnan vettük, ahonnan az előző kocsit, egy márkakereskedésből, ott állt ez az egyetlen 1.5-ös GS, kék 27 e km-rel, téligumival, volt rajta szemmel látható ütés is, törött volt, (bevallottan, szervzkönyvben bevezetve) de belül teljesen ok, nem kiégetve, új autó illattal, még garanciával, tehát megvettük, most van benne 85 e km, és nincs vele baj. Ha találsz olyat, aminek nem gáz a belseje, de van rajta pár ütés, karc stb. akkor szerintem vedd meg, pláne, ha az eladóval sikerül dűlőre jutni. (átvizsgálás, stb.) Látsszon a kocsin, hogy volt GAZDÁJA! Sajnos, a használtautó vételének nagy baja, hogy sokat kell utánajárni, mire sikerül találni elfogadható vételt. Valahol érzi az ember, ez most az övé! Remélem, sikerült valamit segíteni, ne add fel, biztos akad megfelelő vétel, kitartás hozzá!
A felső autónál nézzétek át az elejét, hogy nincs-e törésre utaló nyom. A gyárban ragasztottak egy elég masszív matricát a motortér zárszerkezetétől balra. Valami Shell recommend oil, vagy hasonló felirattal. A linkelt autó motorterének képén ez hiányzik. Jobb esetben csak annyi történt, hogy az előző tulaj, vagy a kereskedeő pedáns volt és levakarta. Rosszabb esetben ott javítva volt egy csattanás után.