Keresés

Részletes keresés

.m.1710. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275478

Ha elfogy 80-90 év mulva, addigra a mai aku gondolkodás is meg változik, talán nemis kell aku.

Előzmény: _Berci (275469)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 -1 0 275477

Berci, nem is kell mondanod, tudjuk hogy TE képzettebb és okosabb vagy az US Geológiai Szolgálatának képzett geológusainál is. 

 

Ez nem is volt kérdéses :)

Előzmény: _Berci (275472)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275476

Igen, de most meg már csökken az olaj termelés, most billeg valahol a csúcson.

....de írogatom, hogy hülyeség az egész, mert az alumínium karosszériák és akkumulátorokhoz képest 10% műszaki fejlesztéssel lehet csinálni gyárat ami fűből fából napból szélből előállít valamit a folyadék és meg lehet gyújtani. Ez az elektromos autó egy választék, egy lehetőség, de nem az olaj kiszorításáról szól.

Előzmény: Rangun (275468)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275475

De lehet más is, 1KWh kg lehet más is, csak bele kellene nyugodni, hogy nem áramot töltünk bele konnektorból hanem anyagot cserélgetünk ki az autóban. ...de még az se kizárt, de az már tényleg annyira komplikált töltő lenne ami bonyolultabb mint maga az autó.

Előzmény: Platon (275470)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275474

Van az, van elég lítium de nem ilyen áron. Elvégre lehetne fél millió forint ... annyi talán nem....? ...vagy nem tudom mennyi de sokkal drágább egy mobil telefon is ha tallium nélkül kellene megoldani a kijelzőjét, vagy rendesen ki kellene fizetni a kongóiakat.. (-:

Előzmény: Platon (275470)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275473

Lítium fém kell annyi, de az a készlet a lítium karbonát, annak csak 20% a fém.

1mol az az 9g Li legyen 10, nem akarok számológépezni és 4V a feszültség, 100KWs meg a faraday állandó, akkor 1kg Li tárolhatna 10 000 x 4=40 000 KWs

tehát minden kerekítve 10KWh, de más is kell, mint egy pólusú mágnes úgy egy pólusú akkumulátor sincs, de az már csak valami nehezebb lehet, tehát úgy harmadával ha érdemes számolni, szóval 3KWh/kg, szűken elég az a 15kg.  Kell abból szerintem minimum 50, hogy tényleg autó az az "automobil" legyen. ....mondjuk 100 millió elektromos gépkocsi a világon még közel se átállás, de az se biztos, hogy a d-amerikaiakkal meg lehet csinálni amit az arabokkal, ha realitásal kell fizetni a lítiumét az nagyon más mint az olaj esete.

Előzmény: .m.1710. (275467)
_Berci Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275472

Hülyesegek hangoztatasa helyett menj inkabb aludni. Joccakat!

Előzmény: Platon (275470)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275471

Butaság, hazugság etc. Olajnak már 20 év nem kellene léteznie, de több az ismert készlet, mint valaha.A titok, ha valamire szükség van, akkor elkezdik keresni, aki keres, az talál, a lítium lelőhelyek töredéke ismert még csak.

Előzmény: Platon (275470)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 -1 0 275470

 

Jó az 14 millió tonnának is.

 

http://minerals.usgs.gov/minerals/pubs/commodity/lithium/

 

Csak a ma létező 1.5 milliárd autó lecseréléséhez 25 millió tonna kéne. És akkor még nem számoltunk a mobil telefonokkal, notebookokkal, transzponderekkel, hajókkal, győgyszeriparral, etc, etc...

 

 

Nincs elég lítium.

 

 

Előzmény: .m.1710. (275467)
_Berci Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275469

Ezt a kört mar többször lefutottuk. A szamok kb. igy neznek ki. A most ismert litiumkeszlet kb. 2 milliard szemelyautora eleg ...

 

Előzmény: .m.1710. (275467)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275468

Először az ár növekedik,majd a termelés, lásd az olaj életútját, ma relatíve, és gyakorlatilag is olcsóbb, mint 10 éve, de közben egy milliárdnál is népesebb ország motorizálódott, és a világ legnagyobb autópiacává vált.

Előzmény: zöldkomcsi. (275457)
.m.1710. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275467

Litium van nem problöma

39 milio tonnára saccolják, a mai progukcio kb 150ezer tonna

egy normális EV akuba kell 15-16 kg, igy elég a számittások szerint 2100ig

(University of California Berkeley)

zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275466

Na igen, elvégre a hidrogén oxigén cella is jobb lenne fluorral. (-:

...talán ha már fluor akkor magfúzió fele lenne akkor már izgalmasabb górcső alá venni, lévén könnyű. (-: Írogatom itt "ezeknek" (-:, hogy előbb lesz hajtva autó magfúzióval mint konnektorból töltögethető akkumulátorral. (-:

Előzmény: Platon (275461)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275465

Ez nem hitkérdés? Tényleg, honnan veszed ezt a marhaságot?

Előzmény: Platon (275449)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275464

Az viszont már elterjedt hogy az alkatrészek horror árban vannak a Teslákhoz, ezért a balesetes példanyok fillérekért kelnek el, majd lesznek okosba megcsináltatva.

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275463

Igazából nincs élettartam garancia.

8 év van, de az a kapacitásra nem vonatkozik.

Előzmény: QuantumSingularitas (275448)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275462

Még nincs általános tapasztalat a használt Teslakkal, de ne félj jön majd az is, főleg ha bejön a Model 3, és nem tudnak radikális javulást elérni a minőségben.

Előzmény: szilvatövis (275445)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275461

Ugye ha egy reakcióból nagy energia szabadítható fel, akkor ott heves reakció van ;) 

 

Minnél nagyobb az energia sűrűség annál problémásabb. 

Előzmény: zöldkomcsi. (275460)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275460

Érdekes vagy nem? Pont a két legnagyobb potenciál különbség és a két legkönnyebb is? Mint ha az úristen akkumulátornak teremtette volna. (-: De jól meg is szívatott )-: aki ilyet akar az dolgozzon meg érte. ))-:

Csak azért mondtam, hogy ez adja a kémiai elméleti korlátot a tömeg egységben tárolható elektromos energiára.

Előzmény: Platon (275459)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275459

Potenciál szempontjából nagyon kedvező, viszont kétlem hogy kellően nagy felületű anód kialakítható lenne. A Fluor túl agresszív. De elvben a reakció jó lenne. 

Előzmény: zöldkomcsi. (275456)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275458

"A redox akkuk sokkal többet is tudnak, de igazándiból a mostani energiasűrűség 3-4-szerese is már mindenre elég lesz, márpedig az még a mostani technológiákban is benne van lehetőségként."

 

A 19. század második fele óta egy helyben topog ez a téma, a proton áteresztő membrán a lényege annak is. Ha az lenne akkor sok mindent lehetne, azt tudjuk.

Előzmény: advocatusdiaboli (275349)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275457

"Ostobaság, nem az alapanyag ára határozza meg döntően az aksi árát."

 

Egyelőre nem, de ha növekedik a kereslet valamilyen anyagra annak nem a termelése növekedik hanem az ára. Ilyen újabban már az olaj is, a lítium most ott tart mint amikor Bakuban pár 100m ről tört fel a sárgás színű könnyűolaj ami egy dízelbe akár úgy is jó volt finomítás nélkül. A lítium karbonátot most csak össze kell dózerolni. Azt te se gondolod komolyan, hogy a tengervízből ugyan ilyen költséggel fogják majd kivonni, nem sikerült az aranyat se, igény lenne pedig aranyra, tömeges, még nagyobb mint lítiumra. (egyébként nagyon jó akkumulátort lehet abból is)

Előzmény: Rangun (275381)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275456

...ja....ezt írtam az előbb is valakinek. Így számolva egy Litium fluor tüzelőanyag elem lenne az ideális, minden más csak ez alatt lehetséges. Nem tudom egyáltalán valaha is csináltak e ilyet?

Előzmény: Platon (275388)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275455

Nem kell forrás, ki tudod számolni, az elméleti maximum egy litium-fluor cella lenne.

Előzmény: szilvatövis (275406)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275454

"Te magában a fejlődésben nem hiszel. Egyáltalán nem. Nincs semmi fantáziád, igazándiból sajnállak ezért, nagyon szürkének láthatod a világot..."

 

Most te képviseled azt a szellemet amivel valamikor azt mondták, hogy ember 100km/h sebességet túl se élhet, és teáskannával nem lehet hajót mozgatni. Amit képviselsz az most pontosan ugyan az. Neked szegényes a fantáziád, jól, nagyon jól látod rendszerezed a részleteket de szegényes a fantáziád.

Előzmény: advocatusdiaboli (275440)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275453

Lehet, de így nem, nem tudom miért erőltetik, nem lehet, ez van.

Lehetni lehet, 2KWh kg liter is, de nem konnektorból töltve hanem anyagot kell benne cserélni.

Előzmény: advocatusdiaboli (275427)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 -1 0 275452

Magyarul szépen felültetek egy tizenkettő egy tucat túl jó hogy igaz legyen kamunak.

Előzmény: Pomber Béla (275428)
.m.1710. Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275451

Aki egy Teslába vagy más EVge gondolkodik az nem egy "csori" annak a következö autoja is EV lesz

ezek a vevök máképpen gondolkodnak, hajlandok válalni a "rizikot" kogy jaj elfogy a áram, én személyesse ismerek aki 30ez km nél tart, szoval Nagy a piac

Előzmény: QuantumSingularitas (275448)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 -1 0 275450

Dehogy létezik.

 

Kamu az egész. A GM próbált üzletet kötni velük, semmit nem lehetett reprodukálni, a csoda akkujuk egy kalap szar volt.

 

https://www.technologyreview.com/s/522361/the-sad-story-of-the-battery-breakthrough-that-proved-too-good-to-be-true/

Előzmény: advocatusdiaboli (275427)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 -1 0 275449

De az. Akár hiszed akár nem.

Előzmény: szilvatövis (275421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!