"A mosás tisztítás során jelentősen romlik a Fap hatásfoka" - kissé érdekes amit írsz.Miért,mitől romlana?Alapban semmilyen kémiai anyag nincs a FAP szűrőbe,amit a tisztítással esetleg eltávolítanál.
Hát az enyémben már egy jó ideje nincs szűrő, de nem füstölt picit sem. Csak miután kapott egy kicsiny csipszet, azóta dob egy hangyányit néha. Ettől függetlenül teljesen jól elvan. :D
Szia azért lehel ki kormot mert a részecskeszűrő már el van használódva , többet árt mint használ .
Egy diagnosztikával meg lehet állapitani az eltőmődés mértékét .
Ha nagyon el van dugulva akkor nagy ellenállás a kipufogóban ezért a kipufogó gáz nehezen távozik a motor megfullad ezért még jobban kormol ezt a szűrő már átengedi (kormol).
Lehet más oka is de tapasztalataim alapján leginkább ez szokott előfordulni.
Bár nem 407-em vanem, hanem egy öreg C5-öm, de tutira nem kormolt még kiszerelt fap-al sem. Azóta köp egy lehelletnyi füstöt, mióta húztam kicsit a motoron, de azt is csak akkor, ha nagyon kis fordulaton lepadlózom. Tehát ezek tuti nem füstölnek. Ha mégis, az valami szervi hiba előjele mint turbó, légtömegmérő. Esetleg chippelve van a már a motor, de ezt ránézésre senki nem mondja meg neked.
A levegő adagolóra egy váltószelep, ami vagy az intercooleren, vagy egy hőcserélőn keresztül vezeti e töltőlevegőt a motorba. A regeneráláshoz kell a melegebb levegő, de időnként szétestek ezek a szelepek és elzárhatták a levegő útját.
A FAP-ot nem piszkáljuk! Ha kifogyott a folyadék újratöltés, ha kiégett a szűrő, akkor meg vagy csere, vagy kiiktatás. A környezetvédelmi előírásokat fap nélkül is teljesítik a motorok álltalában, ezen nem kell aggódni, viszont az autó jobban fog menni és kevesebbet eszik. Viszont amíg működik, értelmetlen hozzányúlni.
Ui:Nem létezik olyan dízel, aminek ne lenne kormos a kipufogója, elvégre pont ez az egyik mellékterméke. A fap sem szünteti meg, csak sokkal kisebbek lesznek a korom részecskék.
elkezdet pirosodni az egyik xenomom,már pár hete.tudom a végét járja.
azt is tudom hogy D2S 4300k van benne.
kérdés mindegy hogy milyen D2s t rakok bele mehet az oltsób is?nem sok kedvem Pugénál 20e ft addin egy égőért mikor 2 kapokok 5e ftrét inkább sűrűben cserélem.
Nem voltam a sopronin, sajnos nem tudom milyen volt, de ha tényleg komolyan gondolja mindenki a két napot, akkor a javaslatom egy szombat vasárnap konstrukció, ahol azt is meg tudnánk mérni, hogy mennyi a 407-es gazdik fogyasztása (szigorúan városon belül! :)
Amivel jól megy: OMV Maxx Motion 95 (vagy 100, ha nem sajnálod bele...) + 1 tank benzinhez 1 kis üveg SPURI.
Ami pozitív: terhelésre abszolút érzéketlen, sem teljesítményben, sem fogyasztásban nem érzékelhető különbség. Példa: Szlovénián keresztül 4 személlyel hányásig pakolt csomival 130-as tempóval ugyanúgy 8-at evett, mint ha egyedül megyek pályán...
Vegyél egy 5literes olajat, és öntsd bele, max nívón lesz. Amúgy 5.2 5.3 attól függ hol nézed, egyszer vettem 5+1 liter olajat, azóta is megvan az 1literes..., pedig az olajszűrőházból is kitakarítjuk mindig az olajat.
Total Ineo ECS-t vegyél bele, vagy Quartz 9000-rest. Szűrőből pedig ne a legolcsóbbat. Javaslom kicserélni az olajleeresztőcsavar tömítését kb 40 ft, volt egyszer hogy csepegett nekem, azóta mindig kicserélem.
Ez 5 sebességes lenne, de döntően úgyis városban menne. Az a 10 liter riasztó, különösen ilyen benzinárak mellett. Lehet csak ki kéne mosatnom a Seat belsejét húszezerér' oszt használni tovább...
Köszönöm a válaszod! Pontosan ilyen válasz(ok)ban reménykedtem. Az általános dolgokon kívűl kapni némi konkrét példát is.
Hozzád hasonlóan én sem pesti forgalomban közlekedek. Hosszú kilométereket tudok menni reggel munkába menet (kis szerencsével) fékezés nélkül. Zöldhullámos útvonalon járunk sokat.
Elég puha lábbal vezetek; jól ismerem az utakat, lámpákat, sokat fut alattam a kocsi üresben. Mostani 1.4es SEATom 7.5 alatt van így full városi közlekedésben. Városon kívül ez még esik elég sokat.
Ezért is vacillálok nagyon. Egyrészt ezt a fogyasztást nem szívesen emelném, másrészt csak kéne egy elegánsabb, dögösebb kocsi, pl egy 407-es. Praktikum vs egó.
Szerinted az automata váltó mennyit tesz rá a fogyasztásra?
Nekem volt ezzel a motorral szerelt 307-esem a 407 elött.Varosban különösebb sportoskodas nelkul 10-t evett.Kesöbb hosszabb utakra jartam vele orszaguton, autouton.Ugy megallt 8-ba is.Nekem a 6. sebesseg hianyzott nagyon, mivel autopalyan 130-nal mar ilyen 3 ezreket pörgött..
Nem tudom a 407 6 gangossal van-e mar szerelve, de ha igen, nem rossz valasztas.