Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mók Zsolt Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57790

VERNET Termosztát+tömítés (VTH6047.89J)

 

Alapjárati gondom volna ha van ötlet jöhet!

2002 1.4 16V  Hidegen csak másodikra indul be.Melegen  leállva azonnal indítva indul 20 perces várakozás után nehezen indul alapjárat szinte nincs kb 1 percig utána beáll.Hidegen a fordulat kb 1100 melegen 750 körül alig vállozik ezt jónak mondanám.FHP tisztítva,alapjárati motor tisztítva viszont a motor kúpos végét enyhe húzással ki tudom venni és visszatenni.Cserén gondolkodok de nem tudom ha megegyező márkát teszek bele ami megan-ba volt elötte azzal mit csinál.Ultrahangos mosóba a régit érdemes volna-e kimosni?

 

Üdv:Zsolt

Előzmény: Köhike (57789)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57789

Nem emlékszel milyen típust vettél bele? Mármint termosztátot.

Előzmény: Mók Zsolt (57786)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57788

Köszi. :D

Előzmény: Papalac (57785)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57787

Én is cseréltem 2 éve, de mióta a hűtőt is kellett cserélnem azóta tűnt fel, hogy mennyire visszahűl. Most rendeltem már másik termosztátot, ki fogom cserélni. Kíváncsi leszek mennyire melegszik így fel. 

Előzmény: Mók Zsolt (57786)
Mók Zsolt Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57786

Szia!

 

Én radiátor cserével egybekötve cseréltem a termosztátot is mert nekem is alacsony volt a hőfok.

Látszólag nem volt baja a kivett termosztátnak.Mióta kicseréltem mindkettőt azóta a mutató vízszintesig  felmegy.Diag-gal még nem néztem ha lesz időm akkor hétvégén megnézem.Mióta nélam van így sohasem állt a mutatóm.

 

Üdv:Zsolt

Előzmény: Köhike (57782)
Papalac Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57785

Megmértem a másikat is. Az előző 2001-es 1,4 8V.

Ez pedig 2005-ös 1,4 16V.

Termosztátház : 89

Diagnosztika: 88

Kijelző vizszintesen

Befújt levegő felment 92-93 fokra! Égető érzés :-) (ventilátor 2-es fokozat, fűtés maximumon, (pofába fújás beállítva), utolsó fokozat)

Ekkor a termosztátház már 99-101 fokos volt, diagnosztika 91 fokot jelzett. Ez jobban melegszik álló helyzetben :-)

Előzmény: Köhike (57784)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57784

Megtaláltam. 89-en kezd nyitni, és 99+-2fokon van teljesen nyitva.

Előzmény: Köhike (57783)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57783

A gyári specifikáció alapján 89-nél kellene egyáltalán elkezdenie nyitni. És teljesen 98 fokon van nyitva ha jól emlékszem.

Előzmény: Papalac (57781)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57782

Engem inkább az zavar, hogy nyitás után nagyon visszahűl. Mindegy kicserélem. 5 perc az egész.

Előzmény: Papalac (57781)
Papalac Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57781

Szerintem az jó, ez is annyi lehet menet közben, de melegen álló helyzetben mértem.

1-2 fok eltérés simán lehet mérési hiba, meg a termosztátok sem hajszálra egyformák. 83 vagy 86 szerintem tök mindegy a motornak.

Előzmény: Köhike (57779)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57780

Ahogy néztem ezektől az adatoktól mindenhol elmarad egy 4-5 fokkal.

Előzmény: Papalac (57777)
Köhike Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57779

Na ez pont jól jön, és beigazolta amire gondolok. Nekem nem megy 83-84 fok fölé a víz. Valószínű hamarabb nyit a termosztátom. És lassan is zár vissza ahogy néztem.

Előzmény: Papalac (57777)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57778

"A levegőszűrőről még van elképzelésem,motortér középen téglalap alakú műanyag doboz?" - na az nem a levegőszűrő, de annak folytatásában megtalálod.

Előzmény: Zlatan93 (57770)
Papalac Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57777

Kicsit méricskéltem ma. Hőmérsékletek (celsius fok):

Utastérbe befújt levegő max.: 70

Termosztátház: 90-95

Hengerfej: 85-88

Hengerek, változó:88-98

Diagnosztika szerint 86-87 fokos a motor

A kijelzőn 3-3,5 pötty (kezdetektől ennyit mutat)

 

Kőhike

Csak klímás thaliám van :-)

AmjadOmish Creative Commons License 2014.10.07 0 0 57776

Helo

A külső levegő elzáró motorhoz tényleg csak a klíma megbontásával lehet hozzáférni?

Köhike Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57775
De gondolom ez csak a klímásokra igaz, mert a nélküliben tuti nincs még csak helye sem.
Előzmény: Papalac (57774)
Papalac Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57774

Bocsi, az ilyet én mindig szemből írom bal oldalnak. Hivatalosan az a jobb oldal.

Állítólag csak 2002 után tettek bele pollenszűrőt, ami annyit jelent, hogy a helye (leszedhető fedél) megvan. A többinél nincs kivágva a doboz mint a képen is.

Nekem a 2005-ösben sem volt szűrő, az első szerviznél kérdezték, hogy tegyenek-e bele.

Előzmény: Papalac (57772)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57773

Pollenszűrő általában csak klímásban van.

Előzmény: Zlatan93 (57770)
Papalac Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57772

Nem biztos, hogy van benne.

A helye a szellőző ventillátornál van, a bal oldalon.

Motorház felnyit, szélvédő előtt műanyag takarót le kell venni.

Gumit felhúzni, a műanyag takarófedél sárvédő felöli sarkánál van egy műanyag pattincs. Ennek a közepét be kell nyomni 4-5 mm mélyre egy csavarhúzóval.

Ezután ki lehet venni a pattincsot és előre húzva a takaró fedelet.

Alatta van a ventillátoregység és a pollenszűrő. Ha van benne, akkor a fedelét 1-2-3 csavar tartja (változó). Lehet, hogy csak a fedél helye van meg.

Előzmény: Zlatan93 (57770)
petiren1,5dci Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57771

Pollen:

Előzmény: Zlatan93 (57770)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57770

Üdv.2001-es,1,4 16v benzines talicskámba hol találom a pollenszűrőt és a levegőszűrőt .A levegőszűrőről még van elképzelésem,motortér középen téglalap alakú műanyag doboz?Válaszokat előre is köszönöm.

Köhike Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57769

Nekem az egyik sehogy nem akart lejönni. Elvágtam.

Előzmény: petiren1,5dci (57765)
Köhike Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57768

Na ez szuper. Én is azt vettem. Pont mert a febi egy kalap kaki volt.

Előzmény: petiren1,5dci (57765)
Ata61 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57767
Igen,a csavarig az a nívo is egyben.
Előzmény: Gábor Baranyi (57766)
Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57766

Köszi a választ! Kb mennyi olaj kell bele? A csavarig kell tölteni, még nem folyik ki?

Előzmény: Köhike (57763)
petiren1,5dci Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57765

Nekem konkrétan eltört:

De elég gyenge megoldás, mert 5ekm után már eszi magát, pedig Lemförder volt ez pl:

Előzmény: HorTom (57757)
nagya2 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57764

HAli!!

Én is így jártam.......

Üdv Nagya

UI:nekem a stabpálcák már könnyen szétjöttek, mert egyszer már cseréltem.

Előzmény: HorTom (57757)
Köhike Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57763

Alul van egy ugyanolyan leeresztőcsavar mint a motoré, és a hűtő felöli oldalt egy műanyag szárnyas anya ahol fel tudod tölteni. (fekete vagy fehér) ELF Tranself 75w80 NFJ/TRJ. ( Nem emlékszem melyik az aktuális jelölés. Talán az NFJ)

Előzmény: Gábor Baranyi (57762)
Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57762

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az 1,4-es k7J700-as motorszámú thaliánál hol kell a váltóolajat leengedni és újratölteni?

Milyen olajat ajánlotok?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Papalac Creative Commons License 2014.10.06 0 0 57761

Az előbbi a rediátor gyorscsatlakozója, ez pedig a termosztátnál levő vég. Ez is 20-as.

Előzmény: Papalac (57760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!