Messzire látok! :-)) Ha így linkelsz be dolgokat, azzal óhatatlanul közszemlére teszel egyebeket is, mint amit szerettél volna. Ne túl bonyolult dolog belelátni a "féléletedbe".
A jelölt halyen folyik a gázolaj csinált már valaki ilyet ? Ki szertném cserélni alatta a tömitést megoldhato ha csak ezt veszem ki mintkét oldalánn" ugy kb 27-es kulcsnyilásu és a közepén van egy kis csavar "esetleg tart valamit belöl és nem lehet visszatenni anélkül hogy megbontanám a fedelet???
És az alján is van egy csavar ugy 19-es kulcsnyilásu az mit tart?? Köszi
Hol látsz kipufogó leömlőt? Nem mértem kipufogó nyomás, sem töltőlevegő hőmérsékletet, de kipuf. nyomást nem is tudom mivel lehetne, se azt, h mennyinek kéne lenni.
Sok minden lehet itt gebaszos, egy ilyen átalakítás sok vesződséggel jár, ha nincs belőle gyári alap. Nekem pl. a kipuleömlő nagyon nem tetszik, mind az alakjára, mind a térfogatára nézve. Ezért kérdeztem a kipugáznyomását és hőmérsékletét. ha nagyon visszafojt, akkor a dugókat/hengerfalat nagy hőterhelés érheti. Nem beszélve a feleslegesen erre pazarolt energiáról. Az a 0,7bar nem kevés ám, egy alapjában szívónak készült motornál, pláne interkuler nélkül. Tényleg, mértél töltőlevegő hőmérsékletet?
Segítséget szeretnék kérni! '99 Polo, 1,9 SDI. ABS vezérlő lábkiosztására lenne szükségem(ATE). Elindulás után kigyullad az ABS lámpa. Jeladók csatijánál 1000 ohm körül mértem, gyűrűk rendben. Esetleg más tipp?
Benzinnyomás 2,5-2,8 barnak kéne lenni,de ha meg is van,az még nem elég->ilyen nyomás mellett a szivattyúnak tudnia kell legalább 60l/óra mennyiséget is szállítani(visszafolyó csövet lekötitek,kannába folyatni kell 1 percig,1 liternek ki kell jönnie).
Lambdaszonda,az érdekesebb...elsőkörben kimész a motortérbe(vagcomot elfelejted),széthúzod a szonda csatiját.Van ott 2 fehér,1szürke és 1 fekete vezeték.A két fehér a szondafűtés,annak 12V mellett kb 1 ampert kell felvennie,folyamatos üzemben.Fontos,hogy jó legyen,mert egy fűtött szonda nem sokat ér fűtés nélkül-hiába áramlik rajta a forró kipugáz...
Következő a szürke vezeték.Összedugod a csatit,ráadod a gyújtást,és megméred a szürke vez. és az akku negatív közötti feszültséget-ha jó,akkor ez max.0,2V.
Ha fűtésed is van,és a szürke vez.is jónak tűnik,akkor jön a fekete-ez a jelvezeték.Beindítod az autót,ezen kb.0,4-0,5V-ot fogsz látni.Meleg motor esetén 20-30 másodperc múlva ennek a feszültségnek ütemesen változnia kell 0,1-0,9V között,percenként mondjuk 30-szor:-),fordulaton sűrűbben.Ha ez a feszültség nem változik 0,4-0,5V-ról több perc után se,akkor döglött a szonda(ettől még menne az autó).
Ha beáll 0,1-re,akkor szegény a keverék-ha 0,9-re akkor dús-jó szonda esetén(valós keverési arányt jelez).Ha viszont a keverési arányodat változtatva(pl. hidegindítót fújsz egy keveset a szívócsőbe-vigyázz,robban-akkor a feszültségnek fel kell ugrania 0,9-re,falslevegőt adva le kell mennie 0,1-re)nem változik a szondafesz,akkor az a rossz.
Ha mindezen túl vagy,akkor mérjél benzinnyomást/szondafeszt menet közben.Padlógázas gyorsításnál jó nyomásértéket és dús keveréket kell,hogy láss.
Holnap számolj be a mérési eredményekről,aztán folytatjuk:-)
U.I.:egy lambdaszonda,ha átment ezeken a teszteken,még simán lehet rossz-de kiindulásnak/durvaszűrésnek ennyi elég.
Hát én nem bánnám, ha nem látszódna semmi kopás így 100egynehány üzemóra után :) Pl a gyűrűk elvékonyodnak legjobban a végeikkel ellentétes oldalon, a hengereknek válluk van, mintha legalább 2-3000 óra lenne benne.
Ok,majd holnap fénynél csinálok. Kenési hibával kapcsolatban új szivattyú, köszörült f.tengely... olajnyomás ok. De az a probléma, hogy mind nagyon kopott.
Ha csak 1 ment szét az vagy kenési hiba/kevés olajnyomás-kopott hajtókarcsapágy-lerakódásos csatorna a hajtókarban/vagy derékszögelési hiba esetén is be tud feszülni.Még hűtési zavar is lehetne,de ez esetedben nem hinném hogy közrejátszik.Talán még becsöpögő csúcs is okozhat egyenetlen kopást.Az a baj hogy ezt távgyógyítani nehéz dió,csinálj a dugóról is képeket,főleg a szoknya részéről.
Csak annyit találtam a lambdának a méréséről azt is egy 1.6os octáviához írja,hogy:
mérőblokk 001 es csatorna. A 3. ablakban van a lamda feszültége.
Ha jól értem akkor 1prec alatt valami 30 egységnyit kell változni az értéknek vagy mi? 0-1.0V-ig.
Nem tudod,hogy hogy kell ezt kimérni?
Mert ebből nekem nem derül ki semmi. MI van ha nem változik 30 egységnyit vagy mi van ha többet vagy mi van ha rosszul értelmezem ezt az egészet :-DDDD
Üzemanyagnyomást nem mértünk,de a szerelő próbálkozott olyanal,hogy megfolytotta a visszamenőt így növelve a nyomást :--))) Elég furcsának találtam ezt a módszert.
folytószelep új, hőgomba normál értéket mutat. Beszívott levegő rendeben. Egy kicsit ugráll ugyan az érték de 100as határon belül változik. Felmegy az érték rendesen ha nyomom neki.
Na a lambda jelhez nem értek,mert sosem foglakoztam benzinnel, de rákeresek,hogy mit ír a lambdáról.
Kompresszor 10 bár.
Tehát marad egy üzemanyag nyomás mérérse, és egy lambda jel.
Gyertyák is a gyáriak. A haver próbálkozott valamelyik jeladóval a váltó környékén de az sem segített semmit.
MÉg ezeket megpróbálom, és ha az sem akkor eladjuk a fenébe.
Én még egy olyat ellenőriznék hogy felemelt kocsinál valakivel megnyomatod a féket és amikor elengedi egyszerre próbálod megtekerni a két első kereket,hátha valamelyik gumifékcső van eldugulva,és felégeti a tárcsát azzal hogy rajtahagy egy kis nyomást.
Nos ebben a motorban van a hajtókar tetején "priccoló" ami hűti a dugót. Igazából szerintem az a kérdés, hogy miért kopik ennyire, mert a berágódás, már véleményem szerint a gyűrűátégés miatt túlhevült dugó miatt következett be (sztem)