> A németek és svájciak esküsznek arra, hogy olcsóbb építen
Nekem bizony a svájci méter nyomtávú villamosokat látva az a benyomásom, hogy _jóval_ kisebb az utaskapacításuk, mint egy budapesti villamosé. Sajnos nem tudom, milyen szélesek, de szvsz. messze nincsenek 2,5m szélesek. És ha már kicsi a kapacítása, akkor miert ne troli?
Genfben most villamosépítési ôrület van, egyszerre három helyen építenek új villamost. Egy kivételével volt már ezeken a helyeken egyszer villamos, de felszedték a pályát. Most újra építik. Ezzel együtt tovább korlátozzák az autóforgalmat. Parkolót viszont nem építenek, a villamosjegy pedig meglehetôsen drága (2,60CHF), még a bérlethez képest is (70,-CHF, ha jól emlékszem). Szóval a helyiek jól járnak, az idegenek fizetnek. Svájci...
A hosszútávú tervek szerint vissza akarják építeni azt a villamost is, ami átjárt Franciaországba, Ferney-Voltaire-ba. Van még valahol határon átkelô városi villamos? (ráadásul Schengen-határ!)
Még azért arra tennék egy szolid célzást, hogy a tanulókocsiról valaki nagyon lesett minket a beforduláskor, mi integettünk, de úgy látszik, nem ismert fel az illető... :-) Hiába, messze van már november 25-e! :-D
Ok, láttunk is, és egész nyugodtan jöhettél volna Te is diskurálni! :-)
Nekem sajnos nem sikerültek jól a "pirostáblás" Ics képek, mert hogy úgy mondjam ... eléggé dinamikus fotók készültek... :-)
Tényleg, január 2-án nem akarsz jönni az UV-s topiktalira?
Mondjuk ez a kérdés mindenki számára nyitott! Részletekért keressétek meg az UV-villamosok című "kisfórumban" a 391. hozzászólást!
Azért még egy érdekes sztorit leírnék Szegecs kollégám unszolására:
Pacsirtatelepen álltunk, várva a sárga elektromos indulására, közben kattogtak a fényképezőgépek... Egyszer csak odalép hozzám egy középkorú hölgy és azt mondja békés, érdeklődő hangon:
- Elnézést, hogy megzavarom Önöket a munkájukban, ... de édesanyám már régóta figyeli önöket az ablakban és megkért, kérdezzem meg Önöktől, hogy mit mérnek itt? Mert a napokban már állítólag többször is jártak itt a villamosoknál különféle hölgyek-urak mérni.
(Arcomon visszafogott, halvány derü...)
Elmondtam neki, mi járatban vagyunk.
- Á, szóval ez olyan hobby-féle! Ebben a hidegben is?! Nagyon becsülendő! Hát akkor további jó munkát Önöknek!
Mikor elment én egy kicsit úgy maradtam. Már nem azért, mert annyira hideg volt, hanem azért, mert végre kedvesen, érdeklődve szólítottak meg fotózás közben, és még jó munkát is kívántak - azért valljuk be, ez nem mindennapi, de rendkívül szimpatikus, követendő hozzáállás.
A Strail elemek épphogy nem tartósak és nem nagyforgalmú helyre valóak! Lásd: Hungária krt. - Gyáli út csomópont. Akkor már inkább kiemelhető betonelemeket tennék be!
Legközelebb megnézem a Koppány u-t, amikor arra járok. A gyalogos átkelőhely szerintem egyértelmű. Ott számítanod kell gyalogosra, akiket nem is zavarhatsz.
De, az. A második, a Koppány utca torkolata előtti holdfényjelzőnél van ez a felfestés. Tehát miután „bezsilipelek”, utána találkozok ezzel a táblával.
A másik érdekes hely a 30-ason Timót utcai megálló, szintén Pacsirta felé menet. Ha itt a tábla síjkával egyvonalban állok meg, akkor a kocsi orra rajta lesz a kijelölt gyalogátkelőhelyen, ami szintén vet fel néhány problémát.
Nem kell bíróságra menni, csak elmélkedek:) (Igyekszek szabályosan vezetni, még ha ez néha nagyon idegölő is tud lenni, remélem, hogy a későbbiekben sem lesz problémám:) Van még egy hasonló hely, nevezetesen a Koppány utca a Pacsirta felé, de ott két sávnyi széles az út, így van egy záróvonal a villamospálya és a forgalmi sáv között, és a megállás helyét jelző vonal csak a szélső sávra van felfestve, tehát a villamossal előre mehetek a tábla vonaláig.
Nekem sincs különösebb bajom a különböző oktatókkal. Mindnek megvannak az erősségei, gyengéi. BT erőssége a vezetéstechnika gyakorlati oktatása, meg a kedvcsinálás a villamosvezetéshez.
Kérlek,ne haragudj rá ezért a bakiért,kissé külhonból szabadult a srác és még csak próbálkozik a magyar nyelv rejtélyeivel-)))!!!
Ami a "kedvencet" illeti,én Őrá gondoltam,noha egyik Oktató úr rátermettségét,hozzáértését nem szeretném sem kritizálni sem bírálni,kissé kevés vagyok hozzá,ráadásul Ők sem igazán bántottak még engem illetve az alakulatunkat!!!
Hát ha KRESZ vs F2 a helyzet, akkor nyilván a KRESZ jön ki győztesen. Magasabb szintű jogszabály. Ha ez jelent valamit én is a vonalnál állnék meg inkább. A gyakorlatban egyébként is ez a homlokfal és tábla egyvonal inkább a túlhajtást nem engedi meg. Előbb megállni nem akkora gáz, mint túlmenni rajta.
Ha jól értem ott egy megállás helyét jelző vonal van. (Nem ismerem azt a részt annyira villamos szempontból.) Ott kell megállni a kereszteződésbe behaladás előtt, ha lámpa tiltja az áthaladást? Mert akkor egész biztos, hogy nem mehetsz annál tovább megállni. Mert akkor az már a kereszteződésben való megállást jelentené szerintem. Az meg nem egészséges.
Vidd el egy bírósághoz és meglátod,csodák is történhetnek (szereted a bablevest?-) )!
Ha jól emléxem,KÖZÚTI VILLAMOSt vezetsz,ami-bizonyos eseteket kivéve-a KRESZ alapjain közlekedik,a KRESZ szabályai vonatkoznak a villamosra IS!Az utasítás a KRESZ-t NEM BÍRÁLHATJA FELÜL,tehát "a jelzett helyen" is érvényesül az erősebb!!!
KRESZ vs F2: ott van a Kolossy téri megálló a Margit híd fele. Van egyrészt a KRESZ szerint érvényes megállás helyét jelző útburkolati hely, illetve van az F2-es, amely előírja, hogy a megállókban a tábla vonalában kell megállni. A Kolossy téren a megállás helyét jelző vonal előbb van legalább egy méterrel, mint a megállótábla. Most akkor melyik szabály az „erősebb”? Ilyen esetekben hol álljak meg? Vagy ha szabad jelzésnél haladok be, akkor a táblánál, ha nem, akkor a vonalnál? Ráadásul a kollektív szerződés 2-es mellékete is azt írja, hogy „Tilos jelzésen történő áthajtásnak minősítjük, mikor a közlekedési folyamatban a jármű homlokfala a tilos jelzés megjelenése után még a helyzetjelző vonal, illetve a jelzőlámpa síkja előtt van, és a jármű folyamatosan behalad a kereszteződésbe, vagy a szabadjelzés megjelenése előtt a jármű még tilos jelzésen behajt a kereszteződésbe.”, tehát ha én tilosra érkezek, és a tábla síkjánál állok meg, akkor máris büntethető vagyok. Ilyenkor mi van?
(Amúgy a vonalnál szoktam megállni, mert ha a táblánál állok meg, akkor van egy mélyedés az útfelületen, ami miatt kényelmetlenebb leszállni az utasoknak az első ajtónál.)
A vízelvezetést szivárgókkal kellene megoldani, mint a hagyományos zúzottköves vágánynál. Ezt én is így gondoltam...
Viszont elismerhetem itt a dolog gyenge pontja. Csak a jóisten tudja mi van a pálya alatti betonrétegnél és betonréteg alatt. Ezt felszedni sem lenne semmi meló.
A zúzottköves vágány fekszintje sokkal bizonytalanabb, mint egy vasbeton pályalemezesnek. Ebben pont az volna a trükk hogy jóval előbb okozna döccenőt a gumikerekes járműveknek mint a sárgáknak, míg most pont fordítva van.
Ja és még 1 dolog. Itt nyilván keveredik 2 dolog. A KRESZ, meg az utasítás. Az F2 nem emlékszem, hogy definiálná a járda fogalmát (néztem is, de nem találtam). Ezért jobb híján a magasabb szintű jogszabályra tudok csak hagyatkozni, ami viszont definiálja.
Pont ezt próbáltam kidomborítani, ti. a Strail elemek nagy forgalmú csomópontokra valók (igen tratósak és teherbírók). Tehát a pálya teljes hosszán összesen ha 500 méternyi kell belőlük.
Kellene találni egy olyan típust ami kis forgalomra megfelelő és persze az ára is ehez igazodik...
A "kedvenc oktató" monogrammja BT? Mert ő nekem is ezt mondta, de nem adtam elő az én verziómat. De ha KRESZ-ben otthonos oktatót akarsz, akkor inkább SZL-t javasolnám.
Egyébként morczogó. De nem vagy az első, aki rosszul írod. :-)
Akkor tovább is vinném az érvelést. (Ha már ilyen sikere volt. :-))
Mert akkor az a kérdés merülhetne fel, hogy az a sáv végül is micsoda, ha nem járda KRESZ szerint. A válasz: növényzet. Ugyanis az osztott pályás útnál van olyan definíció, hogy növényzet is elválaszthatja egymástól a forgalmi irányokat. Ha ott elválaszt, akkor szerintem itt is. Nem vagyok jogász, de védhetőnek érzem.
Ja, akit érdekel: 1904. december 17-én adták át a forgalomnak a pesterzsébeti nagyhurkot. Tehát holnap lesz éppen 100 éves ez a vonalszakasz. Éljen még sokáig! :)
DuoCombino - az erdőben, felsővezeték nélkül, ahogy kell -, fura alacsonypadlósok Magdeburgban, Berlin totál rossz fény(v)iszonyok közepette, és Woltersdorf csodálatos kis villamosai
Emlékeim szerint az Általad jelzett helyen NEM közvetlenül a járda mellett haladtok,mert van a sínek és a járda között kb. 1-1 és1/2 méter gyep,ill.fasor van,innentől kezdve megszünik a folyamatosság!!!Arról már nem is beszélek,hogy a titkárnőkre is 50 van kalibrálva és ez szerint is értékelik!!!
Részemről ezekután feldug6ják a fényképezőjüket és nézzenek utána a fogalmaknak!!!