Keresés

Részletes keresés

Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52786

Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy kopott a motor, olyankor van ez, mert a tágulás miatt lecsökken a kompresszió. Esetleg megmérhetnéd hidegen és melegen, hogy ne szedd szét potyára.

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52785

Aham köszi mindenesetre jó kiindulási pont !

Előzmény: 4728ITI (52784)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52784

Csak azért írtam, mert tipikus a jelenség. Gyújtás hiba az másképp jelentkezik. Olyankor hirtelen a leállás, nincs fulladás.

Előzmény: 88GABOR88 (52782)
rossmy Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52783

Tavaly én is így jártam egy bárhol vett tömítéssel, pár nap alatt bedagadt. A Mofakernél vettem újat, az még jó.

Előzmény: tomit1 (52770)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52782

Tenyleg,Ráfogok nézni mert ,jártam úgy , hogy az a gumi “dugó” leesett az aljáról. 

Előzmény: 4728ITI (52781)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 1 52781

Szerintem túl sok üzemanyagot kap a motor. A szívató biztosan lezár?

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52780

Hézag állítás kísérletezésen túlvagyok, nem lett túl nagy változás tőle, megszakító kalapácsát is megcsiszoltam, lehet cseréje megoldaná..?! Gyújtótekercs kizárható? Meg ugye a lendkerék is szóba jöhetne..

Előzmény: trakee (52779)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52779

Amúgy ha kb jónak tűnik, állítsd kicsire előbb a gyertyahézagot (0,4, vagy 0,3mm) ha nem jó, akkor a megszakítót is. Inkább 0,4mm alatt legyen, mint felette. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52778

És melegen szikra van? Mert ezt okozhatja a porlasztó is, nem csak a gyújtás. Sőt, nem csak szikra kell, de erős szikra! Gyertyapipa nélkül legalább 6-7 mm-ről átugrós...

 

Pannóniánál nekem hasonló akkor volt, mikor a megszakító tengely csapágyazását mipolán csővel oldottam meg. Jó volt, csak mikor meleg lett, meglágyult a műanyag, elfogyott a megszakító hézag. Danamidból esztwrgált lett jó. Aztán vettem bele új megszakítót, amivel még többet küszködtem, mire jó lett :)  hozzáteszem, Simsonhoz elérhető, és ocsóbb a megszakító, ezért kétlem, hogy valaki ilyen kényszermegoldástbalkalmazott rajta. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52777

Nagyon kíváncsi leszek! Biztos nagyon jól bánsz vele, hogy ennyit elmegy. 

 

Persze a mostani olajok sokkal jobbak is. Biztos sokan emlékeznek még arra az Arol 2T -re, ami sárga volt, és méz sűrü. Mert később árultak ezen a néven hígabb, piros olajat is, az sokkal jobb volt. 

Előzmény: Bxx7 (52774)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52776

Sziasztok! Kérdésem lenne : szerintetek mire lehet gyanakodni, ha hidegen indul szépen, a mocc( s51n megszakitos,)de miután teljesen bemelegszik , fulladozik majd leáll és el sem lehet indítani… a kondi kihelyezve ülés alatti deknibe, (ladáé bosch) sztem azt kilehetne zárni?

trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52775

:) no igen, az nem a megszakítós szikrácskájával símogat, ha odateszed a kisujjad :)

Előzmény: s51es (52771)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52774

Mindenképp visszajelzek, mit sikerült találnom, azaz mi volt a hiba oka. :) 

Előzmény: trakee (52769)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52773

Igen, hozzákezdek hamarosan, mert tegnap reggel lámpánál lellítva a Hősök terénél nem indult, így be kellett tolnom, de csak azért mert siettem. 1 km-t kellett még mennem, leállítottam, aztán újra. Persze, hogy azonnal, ránézésre indult. 

Előzmény: 4728ITI (52768)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52772

Én is jártam igy pár éve.

Talán igy elgondolva lehet jobb lenne egy robogó vákumos csapja,csak egy vákumcsövet kellene befúrni a szivócsonkba

Előzmény: tomit1 (52770)
s51es Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52771

Duci gyújtás, ökröt lehet sütögetni. Valahol 45000 környékén volt kitárgyalva.

Előzmény: trakee (52769)
tomit1 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52770

Kedves Márkatársak!

 

A napokban vettem új tömítést a benzincsapba, 4 lyukas, pár nap után úgy bedagadt, hogy se nyitott,se tartalék állásban nem folyik át a benzin!

Nem tudom, hogy honnan vehetnék benzin állót!

Esetleg van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

trakee Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52769

Szerintem is inkább száraz az a gyertya, a közte lévő slusszt leszámítva én elégedett lennék ezzel a képpel. A márkatárs biztos nem megszakítós gyári gyújtással jár 0,8 mm-el :) megszakítósnál én azt tapasztaltam, hogy kínosan kell ügyelni a kis gyertyahézagra, és inkább legyen 0,3, mint 0,5 :) 

Attól viszont, hogy szép a gyertya, lehet még, hogy csipegeti finoman a váltó olajat. És mivel a váltó olaja nagyon más, lehet, hogy egy pici csipegetés okoz slusszt. Ennyi km után az se kizárt, hogy a főtengelyen van már kopás ott, ahol a szimmering fut. Lehet érdemes lenne mégis új szimmeringeket betenni, és azért, hogy máshol fussan a tömítő ajak, érdemes lehet esetleg más vastagságút betenni. Szerintem a váltó oldalon vastagabbat elviselne. Persze kilóg az öntvényből, de nem érdekes.

Azért az elég extrém, hogy annyira szimmeringes, hogy vadul füstöl. Ehhez nálam az kellett, hogy a váltó oldalra véletlenül a kihajtás szimmeringjét tettem.azaz nem 20-as, hanem 22-es tengelyre valót. Indult, de füstölt, és indokolatlanul fel- felpörgött. (Tudom, én néztem be, de ezt könnyű megtenni, mikor egy 5, és egy 7 éves segítség sertepertél ott épp :) ) 

Előzmény: Bxx7 (52767)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52768

Ha van gyertyaslussz, azt csak a plusz olaj okozhatja. Ebből indulj ki. Remélem megtalálod mielőbb a hiba okát.

Előzmény: Bxx7 (52767)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52767

97 E km-t nél cseréltem utoljára szimeringet, azaz 37 E km körül futottak. Barna színű vitonos szimering került bele. 

Nekem túlságosan száraz a gyertya felülete, legalább is nekem úgy tűnik. Ha csipegetné az olajat, nem kéne olajosabbnak, sötétebbnek lennie a gyertyaképnek? 

 

Gyertyahézag 0.4 mm, a gyárilag előírt. Neked pedig sok lesz a 0.8 mm, ha valóban annyi. 

Előzmény: s51es (52766)
s51es Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52766

"nem fémkopadék"

Úgy néz ki, hogy nem. Inkább valami olajszutyok ég rá. Amúgy kicsit túlhevültnek tűnik a porcelán. Mi újság a simmeringnél? Nem lehet, hogy megkoptak és csipeget plusz olajat? / fehérebb, vagy nem kék, szürkés füst/. Mellesleg elég kicsi a gyertyahézag, nem kell sok anyag a slusszhoz. /nálam  0,8 ha jól emlékszem - évek óta nem néztem rá/.

Előzmény: Bxx7 (52750)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 52765

Szia.

Vettem bele egy Beru márkájú trabi kondit,ez is 250 es de most jó.

Súlyra is másfélszeres.

Felteszek egy képet a mai fos utángyártott kondiról,szerintem az eredeti németben nagyon nem ennyi anyag volt.

Szégyen ez a mai világ ezekkel az alkatrézekkel.

Előzmény: 4728ITI (52764)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52764

Szia!

Vegyél egy Bosch kondit és ne foglalkozz azzal hogy hány Voltos. Bár az én megszakítós motoromban egy Tomos Szlovén kondi volt, de sose volt bajom vele.

Előzmény: laci19791202 (52761)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52763

Amit én írtam, az egybevág azzal, amit Te írtál. Hiszen ha nincs gyújtás akkor az olaj a különben meleg elektródára odaég(het)

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
trakee Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52762

Az SR50-nél volt szimmering hiba, és olyan feltűnően nem volt kormos a gyertya. Ellenben gázelvételkor felpörgött. Igazság szerint azóta alig mentem vele, mióta kicseréltem. Ennél az is lehet, hogy mivel elég kevset megy, a benzin okoz esetleg ilyet. 20l-es kannába tankolok, azt keverem be. Az SR a szüleimnél van, nem is emlékszem, mikor vettem a benzint, amivel fut. 

 

A hajtókar a Schwalbén volt rossz, és persze, nem volt olyan tiszta a hangja, de ezt nem hallottam ki belőle. Igaz, annak a blokkja sosem volt olyan nagyon tiszta, csendes járású. Egyébként az a hajtókar beállt, megszorult tőle a főtengely. A henger/dugattyú nem sérült. A hajtókar "Szabados" gyártmányú volt, ilyen felirat van rajta. Akkorra volt benn alattam több, mint 20e km, előtte ki tudja mennyi, azzal vettem. 

 

 

Igazából ha nem túl gyakori ez a slusszolás, és nem ismét 1000 km-es út vár arra a motorra, lehet legcélszerűbb, kivárni, hogy kiadja mi a baja. 

Előzmény: Bxx7 (52736)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52761

Aziasztok.

Egy kis segítséget kérnék.

S51 kalapácsos gyujtás,kondi bajok.

Olvasgattam a kondi elhalálozásával kapcsolatban.

Sehol nem talállok 500V osat,pedig aztnolvastam ez volt a csári feszültség mérete,minden hol 250V osat látok,akár simson,etz,mz,traban,warthburg.

Valakintudna nekem linkelni egyet?

Köszönöm szépen.

 

4728ITI Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52760

A gyertyaslussznak semmi köze a gyújtáshoz. Azt egy külső tényező okozza. Legtöbbször a túlzott olaj, ami olajkokszot hoz létre a gyertyán. Az egy vezető elem, ami meggátolja a szikrát, mert rövidre zárja az elektródákat.

Mégegyszer leírom, nálam évek óta nincs gyertyaslussz.

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52759

Hagyományos 1987-es három sebességes S51B, tehát külső trafós. 

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52758

Lehet, hogy igazad lesz, mert terhelés az mégiscsak nagyobb hőmérséklet és talán valami menetzárlat áll elő, vagy valahol áthúz a nagyfeszültség aminek (szikra) hiányában beslusszol a gyertya .Nem olvastam az elejétől, ezért kérdezem, hogy külső, vagy belső trafós?

Előzmény: Bxx7 (52757)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 52757

23 éve van nálam a masina, nem változtattam semmit az üzemeltetési módon, 2001 óta használom így. Nagyjából kicsivel több, mint 100 E km-t tett meg hibamentesen ilyen módon, néhány éve lépett fel a probléma, de nem nagyon foglalkoztam vele. Az az érdekes, hogy nem cseréltem semmilyen alkatrészt, ami után fellépett volna a probléma. Eredeti Isolatorokat használtam ill. NGK gyertyát.

Mint lejjebb írtam, alaplapot fogom most átcserélni, mert minden mást igyekeztem kizárni. 

Előzmény: Gyurka1959 (52756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!