Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy kopott a motor, olyankor van ez, mert a tágulás miatt lecsökken a kompresszió. Esetleg megmérhetnéd hidegen és melegen, hogy ne szedd szét potyára.
Hézag állítás kísérletezésen túlvagyok, nem lett túl nagy változás tőle, megszakító kalapácsát is megcsiszoltam, lehet cseréje megoldaná..?! Gyújtótekercs kizárható? Meg ugye a lendkerék is szóba jöhetne..
Amúgy ha kb jónak tűnik, állítsd kicsire előbb a gyertyahézagot (0,4, vagy 0,3mm) ha nem jó, akkor a megszakítót is. Inkább 0,4mm alatt legyen, mint felette.
És melegen szikra van? Mert ezt okozhatja a porlasztó is, nem csak a gyújtás. Sőt, nem csak szikra kell, de erős szikra! Gyertyapipa nélkül legalább 6-7 mm-ről átugrós...
Pannóniánál nekem hasonló akkor volt, mikor a megszakító tengely csapágyazását mipolán csővel oldottam meg. Jó volt, csak mikor meleg lett, meglágyult a műanyag, elfogyott a megszakító hézag. Danamidból esztwrgált lett jó. Aztán vettem bele új megszakítót, amivel még többet küszködtem, mire jó lett :) hozzáteszem, Simsonhoz elérhető, és ocsóbb a megszakító, ezért kétlem, hogy valaki ilyen kényszermegoldástbalkalmazott rajta.
Nagyon kíváncsi leszek! Biztos nagyon jól bánsz vele, hogy ennyit elmegy.
Persze a mostani olajok sokkal jobbak is. Biztos sokan emlékeznek még arra az Arol 2T -re, ami sárga volt, és méz sűrü. Mert később árultak ezen a néven hígabb, piros olajat is, az sokkal jobb volt.
Sziasztok! Kérdésem lenne : szerintetek mire lehet gyanakodni, ha hidegen indul szépen, a mocc( s51n megszakitos,)de miután teljesen bemelegszik , fulladozik majd leáll és el sem lehet indítani… a kondi kihelyezve ülés alatti deknibe, (ladáé bosch) sztem azt kilehetne zárni?
Igen, hozzákezdek hamarosan, mert tegnap reggel lámpánál lellítva a Hősök terénél nem indult, így be kellett tolnom, de csak azért mert siettem. 1 km-t kellett még mennem, leállítottam, aztán újra. Persze, hogy azonnal, ránézésre indult.
Szerintem is inkább száraz az a gyertya, a közte lévő slusszt leszámítva én elégedett lennék ezzel a képpel. A márkatárs biztos nem megszakítós gyári gyújtással jár 0,8 mm-el :) megszakítósnál én azt tapasztaltam, hogy kínosan kell ügyelni a kis gyertyahézagra, és inkább legyen 0,3, mint 0,5 :)
Attól viszont, hogy szép a gyertya, lehet még, hogy csipegeti finoman a váltó olajat. És mivel a váltó olaja nagyon más, lehet, hogy egy pici csipegetés okoz slusszt. Ennyi km után az se kizárt, hogy a főtengelyen van már kopás ott, ahol a szimmering fut. Lehet érdemes lenne mégis új szimmeringeket betenni, és azért, hogy máshol fussan a tömítő ajak, érdemes lehet esetleg más vastagságút betenni. Szerintem a váltó oldalon vastagabbat elviselne. Persze kilóg az öntvényből, de nem érdekes.
Azért az elég extrém, hogy annyira szimmeringes, hogy vadul füstöl. Ehhez nálam az kellett, hogy a váltó oldalra véletlenül a kihajtás szimmeringjét tettem.azaz nem 20-as, hanem 22-es tengelyre valót. Indult, de füstölt, és indokolatlanul fel- felpörgött. (Tudom, én néztem be, de ezt könnyű megtenni, mikor egy 5, és egy 7 éves segítség sertepertél ott épp :) )
97 E km-t nél cseréltem utoljára szimeringet, azaz 37 E km körül futottak. Barna színű vitonos szimering került bele.
Nekem túlságosan száraz a gyertya felülete, legalább is nekem úgy tűnik. Ha csipegetné az olajat, nem kéne olajosabbnak, sötétebbnek lennie a gyertyaképnek?
Gyertyahézag 0.4 mm, a gyárilag előírt. Neked pedig sok lesz a 0.8 mm, ha valóban annyi.
Úgy néz ki, hogy nem. Inkább valami olajszutyok ég rá. Amúgy kicsit túlhevültnek tűnik a porcelán. Mi újság a simmeringnél? Nem lehet, hogy megkoptak és csipeget plusz olajat? / fehérebb, vagy nem kék, szürkés füst/. Mellesleg elég kicsi a gyertyahézag, nem kell sok anyag a slusszhoz. /nálam 0,8 ha jól emlékszem - évek óta nem néztem rá/.
Vegyél egy Bosch kondit és ne foglalkozz azzal hogy hány Voltos. Bár az én megszakítós motoromban egy Tomos Szlovén kondi volt, de sose volt bajom vele.
Az SR50-nél volt szimmering hiba, és olyan feltűnően nem volt kormos a gyertya. Ellenben gázelvételkor felpörgött. Igazság szerint azóta alig mentem vele, mióta kicseréltem. Ennél az is lehet, hogy mivel elég kevset megy, a benzin okoz esetleg ilyet. 20l-es kannába tankolok, azt keverem be. Az SR a szüleimnél van, nem is emlékszem, mikor vettem a benzint, amivel fut.
A hajtókar a Schwalbén volt rossz, és persze, nem volt olyan tiszta a hangja, de ezt nem hallottam ki belőle. Igaz, annak a blokkja sosem volt olyan nagyon tiszta, csendes járású. Egyébként az a hajtókar beállt, megszorult tőle a főtengely. A henger/dugattyú nem sérült. A hajtókar "Szabados" gyártmányú volt, ilyen felirat van rajta. Akkorra volt benn alattam több, mint 20e km, előtte ki tudja mennyi, azzal vettem.
Igazából ha nem túl gyakori ez a slusszolás, és nem ismét 1000 km-es út vár arra a motorra, lehet legcélszerűbb, kivárni, hogy kiadja mi a baja.
A gyertyaslussznak semmi köze a gyújtáshoz. Azt egy külső tényező okozza. Legtöbbször a túlzott olaj, ami olajkokszot hoz létre a gyertyán. Az egy vezető elem, ami meggátolja a szikrát, mert rövidre zárja az elektródákat.
Mégegyszer leírom, nálam évek óta nincs gyertyaslussz.
Lehet, hogy igazad lesz, mert terhelés az mégiscsak nagyobb hőmérséklet és talán valami menetzárlat áll elő, vagy valahol áthúz a nagyfeszültség aminek (szikra) hiányában beslusszol a gyertya .Nem olvastam az elejétől, ezért kérdezem, hogy külső, vagy belső trafós?
23 éve van nálam a masina, nem változtattam semmit az üzemeltetési módon, 2001 óta használom így. Nagyjából kicsivel több, mint 100 E km-t tett meg hibamentesen ilyen módon, néhány éve lépett fel a probléma, de nem nagyon foglalkoztam vele. Az az érdekes, hogy nem cseréltem semmilyen alkatrészt, ami után fellépett volna a probléma. Eredeti Isolatorokat használtam ill. NGK gyertyát.
Mint lejjebb írtam, alaplapot fogom most átcserélni, mert minden mást igyekeztem kizárni.