Ma megvizuáltam a Mester utca Vágóhíd utca - Haller utca szakaszát, és a járdát egyértelműen egy bő méteres füves sáv választja el a villamosvágánytól, amelyen a fák is vannak. Szerintem egyértelműen 50-es ez a pálya.
Én olyan 15:00 és 15:33 körül voltam Moszkván akkor már nem járt az 59es, és a 61es is döglödött ugyanis:
A 61es fejvégénél a vézér nem tudta kiniytni a vezetőállást!!! (ezt igen érdekesen mondta el munkatársának aki kérdezte hogy mit müvel)
Ekkor az egyik 61es beállt az 59helyére, na onnan kb 20 perc alatt kijött (rükvercben 2vezérrel) na itt untam meg a bámészkodást és legyalogoltam a Csörszig na itt ért utol az egyik 61es.
Utasok egészen értelmesen türték a közlekedési zavart, volt aki roppant vidámul :)))
Igen, mindegyik, de láttam egy csak hátsószedőző K-t is, és olyan szép tűzijátékokat produkálnak, hogy öröm nézni. :-)
Sőt, hagyományos Tátrát is láttam kétszedőzni a 18-ason, meg pótkocsis UV-t is a 47-esen.
Nem tudom, mi történt, de a 61-es úgy 4 óra felé állt egy ideig, amikor megindult, jött két 59-es is a 61-esre, és volt egy 415-ös pótlóbusz is (13-32).
Ma a 41-esen tekertem, kétszedőztünk FŐDÍSZPÉCSERI ENGEDÉLLYEL,de az utolsó indulásnál már az sem volt biztos,hogy ÍGY,ilyen körülmények között is el tudok indulni Kamarából,Kifelé még rosszabb volt a helyzet,u.i. nem mindenhol tudta letörni a jeget a felsőről az első szedő (a hátsó sem),ezáltal a megállókban is figyelni kellett,hogy HOL állunk meg!( végig áramszünetet jelzett!!!)
Fél 1 körül láttam a 1533-as TW-t beálln az 52-es vonalára, ahonnan utána átjött az 50-esre, de aBéke tértöl visszefelé már "Utasokat nem szállít" kiírással jött, épphogy cammogott.......így megviselte az 52-esezés? :o))
Svájc még nem Schengen-tag, de a parlament már megszavazta a csatlakozást, jövőre tartanak róla népszavazást. Az EU-nak nem tagja, így szerintem tekinthető EU külső határnak.
Nem az tudtommal. Ezt jól példázta az, amikor nyáron a németek valamiért felhúzva az orrukat, úgy ellenőrízték a svájci határt,mintha külső határ lenen. Tehát Svájc nem Schengen tag, de lényegében nem is EU külső határ.
Vezetéstechnikája megkérdőjelezhető, én nem szeretem a sönt meg egy kicsi stílust.
Épp elég stresszes a villamosvezetés nem kell a kocsivezetőket már oktatás közben stresszelni :-)
Jegyzem meg normális napokon a legtöbb vonalon félárammal lehet kocsizni (jó, köruccán nem biztos), csak ahhoz koncentrált gondolkodás kell hogy ne szívjál le mindig 500 ampereket.
Biztos azért gondolták, mert aznap ugyanazt a szerelvényt én is megmértem fél kilenc körül. ;)
Sőt, (most, hogy a közlekedéstan zh-m épphogy meglett, és nem kell pótolni) szilveszterig még több alkalommal megyek bemérni az aktuális átszerelőket.
Amúgy most épp ónos eső esik, és a Határ úton eléggé divatos fényjelenségeket produkálnak a villanyosok (zöld ívhúzás, megáll, áramszedőt le, áramszedőt fel, megy tovább, közben ívet húz, stb. ...).
"Genfben most villamosépítési ôrület van, egyszerre három helyen építenek új villamost. Egy kivételével volt már ezeken a helyeken egyszer villamos, de felszedték a pályát. Most újra építik. Ezzel együtt tovább korlátozzák az autóforgalmat."
Fúj... Kár, hogy Bp.-en nem terjed ez a svájci (+francia) kór... :-)
"Van még valahol határon átkelô városi villamos? (ráadásul Schengen-határ!)"
Hamstert kell olvasni:
"Basel, a maga 166.000 lakosával az azonos nevű "félkanton" központja. Érdekessége, hogy a német és francia határ közvetlen közelében fekszik - olyannyira, hogy a reptere például francia területen fekszik, egyes villamosvonalak pedig át-átlépik a határt a szomszéd országokba. Ezen felül fontos kereskedelmi központ, a svájci vegy- és gyógyszeripar fellegvára."
> A németek és svájciak esküsznek arra, hogy olcsóbb építen
Nekem bizony a svájci méter nyomtávú villamosokat látva az a benyomásom, hogy _jóval_ kisebb az utaskapacításuk, mint egy budapesti villamosé. Sajnos nem tudom, milyen szélesek, de szvsz. messze nincsenek 2,5m szélesek. És ha már kicsi a kapacítása, akkor miert ne troli?
Genfben most villamosépítési ôrület van, egyszerre három helyen építenek új villamost. Egy kivételével volt már ezeken a helyeken egyszer villamos, de felszedték a pályát. Most újra építik. Ezzel együtt tovább korlátozzák az autóforgalmat. Parkolót viszont nem építenek, a villamosjegy pedig meglehetôsen drága (2,60CHF), még a bérlethez képest is (70,-CHF, ha jól emlékszem). Szóval a helyiek jól járnak, az idegenek fizetnek. Svájci...
A hosszútávú tervek szerint vissza akarják építeni azt a villamost is, ami átjárt Franciaországba, Ferney-Voltaire-ba. Van még valahol határon átkelô városi villamos? (ráadásul Schengen-határ!)
Még azért arra tennék egy szolid célzást, hogy a tanulókocsiról valaki nagyon lesett minket a beforduláskor, mi integettünk, de úgy látszik, nem ismert fel az illető... :-) Hiába, messze van már november 25-e! :-D
Ok, láttunk is, és egész nyugodtan jöhettél volna Te is diskurálni! :-)
Nekem sajnos nem sikerültek jól a "pirostáblás" Ics képek, mert hogy úgy mondjam ... eléggé dinamikus fotók készültek... :-)
Tényleg, január 2-án nem akarsz jönni az UV-s topiktalira?
Mondjuk ez a kérdés mindenki számára nyitott! Részletekért keressétek meg az UV-villamosok című "kisfórumban" a 391. hozzászólást!
Azért még egy érdekes sztorit leírnék Szegecs kollégám unszolására:
Pacsirtatelepen álltunk, várva a sárga elektromos indulására, közben kattogtak a fényképezőgépek... Egyszer csak odalép hozzám egy középkorú hölgy és azt mondja békés, érdeklődő hangon:
- Elnézést, hogy megzavarom Önöket a munkájukban, ... de édesanyám már régóta figyeli önöket az ablakban és megkért, kérdezzem meg Önöktől, hogy mit mérnek itt? Mert a napokban már állítólag többször is jártak itt a villamosoknál különféle hölgyek-urak mérni.
(Arcomon visszafogott, halvány derü...)
Elmondtam neki, mi járatban vagyunk.
- Á, szóval ez olyan hobby-féle! Ebben a hidegben is?! Nagyon becsülendő! Hát akkor további jó munkát Önöknek!
Mikor elment én egy kicsit úgy maradtam. Már nem azért, mert annyira hideg volt, hanem azért, mert végre kedvesen, érdeklődve szólítottak meg fotózás közben, és még jó munkát is kívántak - azért valljuk be, ez nem mindennapi, de rendkívül szimpatikus, követendő hozzáállás.
A Strail elemek épphogy nem tartósak és nem nagyforgalmú helyre valóak! Lásd: Hungária krt. - Gyáli út csomópont. Akkor már inkább kiemelhető betonelemeket tennék be!