A kézikönyv szerint: Hűtőfúvókák, klímaberendezés, elektronikus klímaautomatika, hátsó ablakfűtés a 40-es bizti.
Nálad az utolsó 3 kilőve. Annyit nézz meg, hogyha benyomod a klímát, akkor elindulnak-e a hűtőventik. Mert ha nincs a klímában gáz, attól még ezek mennek, csak a kompresszor nem húz be.
Egyébként a kapcsolási rajzok, illetve a biztosíték térkép szerint hűtőventik, meg a klíma utastérben lévő reléi a 2-es stekkerben lévő 30A-es biztiről kapják a betápot. A 40-esben lévő 10A-esről pedig a maga a relé kapja az áramot, amitől behúz. Nálam pl így is van. Lehet, hogy nálad már valami utólagos tákolás volt, ezért van kiiktatva. Ötletem sincs.
Mivel nem tudom mire szolgál, ezért nem tudom mit kell nézni, hogy működik-e. Nincs feltöltve a klíma, de a gombot ha megnyomom világít, illetve a hátsó ablak fűtése is működik. Egyéb ötlet?
A képen a 40-es ábra után érdeklődöm... :) 40-essel van jelölve ugyanez a biztosítéktáblán is, de gondoltam az ábra elsősorban jobban érdekelhet. Amúgy 10A-s bizti kellene oda.
Na gyerekek. A donor veki valószínűleg a héten átkerül hozzám. Bár a fő dolog a motor, viszont vagy a sok állás, vagy egyébkénti hiba miatt gyakorlatilag csak az ABS visszajelző nem világít benne. Világít a motor, a légzsák és - nagy sajnálatomra - az automata váltó visszajelzője is.
Utóbbi baszottúl idegesít, mivel ez a veki pont azért ideális, mert a váltót is át akarom rakni. A motor visszajelzőre magasról teszek. A légzsákra meg pláne. De a váltó!? Na az más kérdés.
Sajna a laptopot a kifingás jeleit mutatja (pontosabban a nagy semmit), ezért nem tudtam vinni interfészt, hogy belenézzek a hibatárolókba.
Katalizátor a flexicsővel együtt hiányzik róla. Helyette tűzkarikás csatlakozással egy cső van beiktatva. Kiegyenlítőtartály bugyborékolt, ami jelentheti azt is, hogy hengerfej kakukk, vagy azt, hogy levegős volt a rendszer, mert a srác akkor töltötte fel vízzel. Bár előbbit támasztaná alá (hengerfej), hogy a kipuff végén volt egy kis víz, bár gázadásra sem eregetett gőzt a kipufogón.
Hirtelen gázadásra meg akart fulladni, ami lehet hiba, de oka lehet a hosszú állásban "megromlott" benzin (ilyennel az enyém sem pörgött fel rendesen és okádta a füstöt), vagy elkoszolódott légtömegmérő (talán belefészkeltek a pókok), elkoszolódott folytószelep ház, stb...
Majdnem biztos, hogy az egyik hidrotőke is kakukk. Szervószivttyú szintén. Mondjuk nem értettem, hogy miért, de a járatás közben a srác időnként vizet öntött a bordásszíjra a szervószivattyúnál.
Nekem a kormánykpcsoló cseszkődött. Egyszer benne hagytam a kulcsot és egész este szólt a rádió. Nézd azt a részt ahova a kulcs megy, ha benyomod kézzel és megszólal a rádió akkor én a gyujtáskapcsoló elektromos részére vagy magágára a gyujtáskapcsolóra gyanakodnék.
"Sziasztok! nem tudom valaki foglalkozott e már a témával. arról lenne szó van egy 1997es isuzu b vectrám. még az a tipus ahol külön távirányitó vezérli a központi zárat. kaptam egy üres távirányitós kulcsot, belemarattam az én kulcsom mintáját. neten látom hogy lehet kapni bele való elektronikát. na most az a kérdés hogy vajon rá lehetne e tanitani az autóra.
az én távirányitomon 433,92 Mhz van, a kulcsbaépitettén pedig 433 mhz. Vajon rá lehetne tanitani? Köszi a segitséget előre is ."
A megoldás attól nem lesz se könnyebb, se egyszerűbb, ha a másik fórumban is megkérdezed... Másik távirányítót rátanítani a kocsira csak OP COM vagy Tech2 tud, de csak típusazonossal érdemes próbálkozni (B1-es távkapcsolót B1-re)
A vastaggal kiemeltek a kommersz méretek, azok relatíve olcsóak. 195-nél szélesebb nem kell. Ideális: 195/65 R15. Ehhez szerezzél be 6" széles, ET49-es mélységű 15"-os felnit, olyan osztókörrel, amilyen a kocsid futóműve.
Ha lépcsőshátú, akkor nézd meg, hogy nem ég-e folyamatosan a csomagtérvilágítás! Az A Vectrámmal jártam így, hogy elkoszolódott a kapcsoló, vagy kilazult, nem tudom és csak napok múltán vettem észre sötétben, hogy fény szűrődik ki a hangszórórácson.:-/
Hali! Egy 96-os klímás 1.7TDS isuzu-ban a 40-es biztosíték hiányzott. Meg tudná nézni valaki, hogy az kell-e egyáltalán oda, vagy direkt nincs ott semmi? Hiányzik amúgy is sok biztosíték, amiknek helye sincs, csak az üres lyuk. Lefotóztam az ábrát is, ez lenne:
Látatlanban csak a szokásos módszert lehet javasolni. Ampermérőt az aegyik akku kábel és az akku közé, majd egyenként kiszedni a biztosítékokat a helyükről (előtte lefényképezni, memorizálni, felírni, hogy hol melyik volt). Amelyiknél jelentősen lecsökken az áramfogyasztás abban az ágban van a hiba.
Elég szar konstrukció, mert felülről belehullik mindenféle kosz, por, és idővel bemegy az érintkező felületek közé. Szét kell szedni óvatosan, és alaposan kitisztítani.
Sziasztok! Nekem csak 1 kérdésem lenne. Röviden annyi az egész, hogy a kocsiba (opel vectra b 1997 es kiadás 2.0 l benzin) az akut valami leszívja...nem marad rajta semmi,a riasztó ki lett véve, központi zár sem működik mert elcsesződött magától. Néha az is megesik, hogy kikapcsolom a magnót, leállítom a kocsit és reggel mire megyek ki a kocsiba szól a rádió... nem tom mitől lehet, de nem a rádió szívja le mert akkor is lemerül szabálytalan időközönként ha a rádió nem kapcsol be magától... Szerintetek ? van valami ötlet? eléggé bonyolult a helyzet. Én gondoltam már a indítómotorra, generátorra... Köszi a válaszokat ! Üdv
Azt gondoltam, hogy nincs benne izzó, mivel nekem utólagos a tempomatom.. de azért azt nem gondoltam volna, hogy még bekötve sincs.. akkor nem értem én sem, hogy minek ott az ikon... m1 jelentősége nincs sok. Legalább megkíméltem magam egy fölösleges bontástól :) Köszönöm az infót!
Az lenne a kérdésem, hogy tapasztaltatok-e már olyat, amit újabban kezd produkálni a kocsim (X20XEV): megyek vele mondjuk 3.ban. Elkezdem tolni neki, és irgalmatlan szürke füst van mögöttem, érzek valami "elégetlen benzin" szagot, és olyan, mintha csak 3 hengerezne a kocsi. Aztán egyszer csak eltűnik a füst, szépen lassan visszajön a 4. henger is, és mintha misem történt volna simán megy a kocsi. Sárga lámpa nem világit, gyertyák és a gyújtó kábelek nemrég voltak cserélve, olajat nem eszi, viz teljesen tiszta és nem fogy. Kezdek tanácstalan lenni vele kapcsolatban. Pedig milyen büszke voltam rá, hogy nekem semmi komolyabb gondja nincs a kocsinak! Szerintetek mi lehet a baja?
Ha digit klímás, akkor nézd meg, hogy 9-es fokozaton megy-e a ventilátor, és a többin nem. Ha kilencesen megy, akkor a két tranzisztor halódott meg, ami felelősek a sebességszabályozásért. Pontosabban a vezérlő ezeken keresztül szabályozza a sebességet. 9-es fokozatvan direktbe kapja a 12V-ot. Ha ez áll fent, és ugye a két tranzisztor meghalt, azt nem ok nélkül teszi, hanem a fűtőventi motorja kezdi megadni magát és túl sok áramot vesz fel.
Tranzisztorokat cserélni és a motort kicserélni, vagy felújíttatni.
Manuális fűtésnél előtétellenállás van. Az is meg tud halni.
Az oka rendkívül egyszerű , hogy nem világít ugyanis nincs benne izzó gyárilag de még bekötve sincs. Nem értettem én sem , hogy mit gondoltak a németek.
A kiszedést írták korábban. Valamint valóban egy "huppogós temez" érintjezik benne. Ha ez szétrepedt, akkor azt lehet érezni megnyomáskor, hogy nem úgy megy be a gomb, mint mondjuk egy mikrokapcsolónál, hanem szinte beesik. Ha nem ez áll fenn és a nyomása a gombnak olyan, mint a többié, akkor lehet, hogy a lemez, vagy alatta az érintkező koszolódott el. Ezeknek a gomboknak a csatija nem ott van közvetlenül, hanem a kézifék kar markolata alatti homorú műanyag fedél alatt.