Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.12 -1 0 55228

Nem tudom, hogy mennyire lenne meredek, de Horvátországban az autópályán nem egyszer kellett 5-ből  egészen 3-asba visszakapcsolni, hogy fel tudjak menni az emelkedőn az autómmal.

Előzmény: NAR (55225)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.12 -2 1 55227

Most így néz ki :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Helyette ez lenne/lett volna a jobb megoldás :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Vagy ez :

 

 

 

ghosty9 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55226

"neki vezették Békéscsaba kellős közepének"

 

Most kötötték be az elkerülő útba.

 

Mire gondolsz pontosan?

Előzmény: trizs77 (55215)
NAR Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55225

Nyilván ha az M7-es sem a domboldalra merőlegesen menne le, hanem párhuzamosan, akkor nem lenne annyira meredek - csak éppen más lenne a nyomvonal (amit viszont egyéb okok miatt nem lehetett megváltoztatni).

Előzmény: Törölt nick (55209)
dimelo Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55224

Egyetértünk, bár Békéscsaba északi vagy déli elkerülése függ az M47 nyomvonalának eldöntésétől is.

 

Az M44 csatlakoztatásának szándéka az A11-hez azt jelzi, hogy feladták az M47 határmenti nyomvonalát.

Ezért vázoltam fel a Gyula - Sarkad - Oh. térséget. Nagyszalonta keleti oldalán lesz az A11 csomópont, de a nyomvonal dél felé megközelíti az országhatárt.

Az M44 gyakorlatilag a semmibe vezet odaát, ezért optimális megfelezni a távolságot Nagyvárad és Arad között.(előbb vázoltam a szaggatott vonalakat)

Az openstreetmap-on nem minden nagyításban már látható is a megyehatárnál tervezett A11 csomópont alkalmas az M44 csatlakoztatására.

Így hasonló "diplomatikus" megoldás jön létre, mint az M3 Nyíregyháza és M35 Debrecen esetében, vagyis az azonos távolság a két Partiumi nagyváros között.

 

Előzmény: trizs77 (55215)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55223

bocs, egy visszanavigáció miatt tévesen ment újra

Előzmény: ÁsítóSárkány (55222)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55222

Akkor már egyből beszánthatnánk az utat Budakeszi és Páty között, nemde? :D


Amúgy csúcsban a Budakesziről ingázók is jelentős forgalmat indukálnak.

Előzmény: NAR (55207)
NAR Creative Commons License 2022.01.11 0 1 55221

Az M44 folytatása Békéscsaba körül nem az lesz, hogy a jelenlegi 44-es 2 sávja mellé leraknak még kettőt? Egy-két kereszteződés átépítése neccesnek tűnik, de mintha pont a legforgalmasabbaknál lenne hely felüljáróra...

 

"Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?"

 

Hát, az M1 is nekiment Győrnek, csak miután kitalálták, merre kerüljön, a maradék részét átnevezték M19-nek...

Előzmény: trizs77 (55215)
csalántea Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55220
Előzmény: trizs77 (55215)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55219
Előzmény: trizs77 (55218)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -2 0 55218

köszi.

 

Alakul.

alakulgat.

Előzmény: rm40 (55217)
rm40 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55217
Előzmény: trizs77 (55216)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55216

más

 

Hogyan halad, halad e egyáltalán az Ipolydamásd dél - Helemba közötti Ipoly híd építése ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55215

 

Nem tetszik, nagyon nem tetszik, hogy az M44-t, nyugatról neki vezették Békéscsaba kellős közepének.

Vagy északról vagy délről el kell(ett) volna kerülni a várost,

így most majd építhetnek plusz elkerülő utakat.

 

az északi elkerülés is jó, de én inkább délről vittem volna el.

Mondjuk :

 - Telekgerendás kelet 1 km - Szabadkígyós É 1 km - Gyula Dél 3 km - Pilu (Nagypél) 1 km útvonalon.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A mostani útépítéseknél azt látom, hogy teljesen hiányzik az előrelátás.

Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55214

 A "tolerancia" szintet már MINDEN szakaszon megugrották. Itt konkrétan 100%-kal...

Úgy is írhatnám, már régen belefőtt a kisbéka az üstbe...

 

Ennek ellenére vannak, akiknek még most sem tűnt fel. (Halleluja...)

 

A magam részéről jeleztem, a 4,6 km-es szakasz építéséhez "hozzárendelték"

a Szentkirály 4623. úti elkerülőt+12 km kerékpárutat és a környező utak felújítását, arra hivatkozva, hogy azokon "megnövekszik a forgalom",

mert még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M44 szakaszra. Adtak ezért 4 év határidőt, most pedig a befejező szakasz kiviteli szerződését is aláírták 3 év határidővel.

 

Vagyis: ÁTVERTEK mindenkit, aki akkor kritizál(hat)ta (volna)...

 

Precedens hivatkozás lehetne:

például az M4 Tisza-híd szakasz kivitelezőjét nem bízták meg azzal, hogy "még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M4 szakaszra,

ezért újítsák fel legalább a 4. főút Fegyvernek - Kenderes szakaszát, mert a híd szakasz átadása után - végig - megnövekszik a forgalom"...

 

Ezekkel a bónuszokkal csak a nagyhatalmú Lakitelek-Szentkirály-Tiszakécske lobbi elvárásait teljesítették.

https://www.google.com/maps/@46.9139216,19.9109654,3a,75y,259.87h,81.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUuEDuZQ8DyxV6C8RYshAYQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Most pedig kampánytémává tették az M44 határmenti végét is.

https://behir.hu/nagyszalontanal-csatlakozhat-a-roman-gyorsforgalmihoz-az-m44-es

 

 

Erről is várom véleményedet, addig az enyémet visszafogom:))

Előzmény: trizs77 (55213)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -2 1 55213

Reagálnál az 5,7 milliárd/ km-es Szentmihály-Lakitelek szakasz okaira is?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Itt az "alkotmányos költségek" mértéke vagy megközelítette vagy elérte a 30%-t.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55212

Egyetértek, azzal a megjegyzéssel, hogy Budakeszi Vadaspark környékén elég nyilvánvalóak az okok (több is).

Előzmény: Fődíszpinty (55205)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55211

A magam részéről az M0NY kapcsán a 11102-es úti (és/vagy 1102 úti) csomópont és a Petneházy-rét csomópont közti szakasz előre megépítésére gondolok, természetesen a rávezező út kiépítésével Zsámbék/Budaörs felől, meg a Szépjuhászné felújításával legalább a csomópont és a Budakeszi út között.

 

Ebből a szempontból ez az elkerülő is az M0NY 1102 és 11102 közötti előre megépítésének is nézhető csökkentett kivitelben... a NIF-es térképek felbontása a szokás szerinti sajnos, de engem a HVG cikkben hivatkozott városi kérdőívben https://varoshaza.budakeszi.hu/kerdoiv/ lévő térkép nagzban emlékeztet a korábbi hírben https://hirmondo.budakeszi.hu/megepulhet-az-m0-korgyuru/ szereplő térképre éppen ezen a szakaszon.

Előzmény: NAR (55207)
dimelo Creative Commons License 2022.01.10 0 1 55210

A 2,7 mrd/km-es szakaszban van a Körös -híd.

 

Tehát nem azonos a műszaki tartalom,

főpálya árban 50 % a különbség 2 éven belül.

 

Miközben tudható, hogy  a kivitelezőnek saját anyagbányái és keverőtelepei is vannak.

Vagyis az "infláció"-t saját maga generálja.

 

Reagálnál az 5,7 milliárd/ km-es Szentmihály-Lakitelek szakasz okaira is?

Szivesen olvasnám...

Előzmény: trizs77 (55206)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.10 -1 0 55209

Vácnál  azért 1 kilométeren emelkedik a terep 70 métert, mert vannak kanyarok az útban, ha egyenesen vezetnék a hegygerincre az utat, akkor ott is csak 400 méter lenne a táv.

Előzmény: NAR (55202)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.10 0 1 55208

Akkor már egyből beszánthatnánk az utat Budakeszi és Páty között, nemde? :D


Amúgy csúcsban a Budakesziről ingázók is jelentős forgalmat indukálnak.

Előzmény: NAR (55207)
NAR Creative Commons License 2022.01.10 -1 0 55207

"Az M1-M7 bevezető magyarázza :) Tervezz mondjuk az Árpád hídhoz?"

 

Pont ezt mondom, ez a Budakeszi-Nyugat elkerülő nem segít az Árpád híd felé menő forgalmon (sem).

 

"Amúgy az egész M0-Nyugatból ezt a rövid szakaszt meg kellene építeni előre szerintem."

 

Mármint melyiket? A Pátyi úttól a Budakeszi útig? A Szépjuhászné útig? Hűvösvölgyig? Szerintem az segítene ténylegesen Budakeszin, ha kiraknának egy-egy lámpát a Páty, illetve a Telki felől jövő utakra és csak annyi autót enged be, amit a Fő utcára engedő lámpa továbbenged, illetve amennyit a Fő utcán lévő lámpák kiengednek Budapest felé.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55204)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.10 -2 2 55206

Ha valami 2019-ben 2,7 md Ft.-=km az 2022-23-ban nem lehet 3,3 md Ft.-/km ?

 

 

Előzmény: dimelo (55203)
Fődíszpinty Creative Commons License 2022.01.10 0 2 55205

Érdeklődve olvasgatom a beszélgetéseket. Nekem egy dolog lett világos. Konkrét talajtani geologiai és terepismeret nélkül eldönteni mi lenne a jobb vagy rosszabb megoldás nem  lehet. 2018 óta követem az M100 tervezését. Megnéztem 6*1 óra youtube videót az érintett településeken zajló fórumokról. itt lakom van "némi" terepismeretem. A bányászat miatti érdeklődés miatt meg némi geologiai. A minek ide alagót meg miért nem másfele megy, meg minek 40 híd hisztiket nem lehet értelmezni. Volt olyan kb 5 km-es rész, ahol 6-8 nyomvonalat vizsgáltak mire lett egy olyan amit elfogadtak az érintettek. Izalmas kérdések ezek. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.10 0 0 55204

Az M1-M7 bevezető magyarázza :) Tervezz mondjuk az Árpád hídhoz?

 

Nem csak a Vadaspark van útban a felszínen, hanem Natura 2000 is.

 

Amúgy nem az M0-Nyugattal párhuzamosan kellene alagút, hanem a folytatás lehet az M0-Nyugat alagútja.

Feltéve, hogy az M100-1133 elkerülő-M10 megépül és elviszi a tehertranzitot, akkor lehet vitatkozni, hogy kell-e ide a gyorsforgalmi kivitel...

 

Amúgy az egész M0-Nyugatból ezt a rövid szakaszt meg kellene építeni előre szerintem. Ha két alagutat terveznek a két iránynak, akkor az egyiket.

Előzmény: NAR (55194)
dimelo Creative Commons License 2022.01.10 0 0 55203

Szerintem túlárazott, mert a nyomvonalat több évnyi huzavona után úgy alakították,

aminek következménye a 14 db "híd"-nak nevezett műtárgy.

 

Például: a nyomvonal kétszer áthalad a Balla-csatornán, ahelyett, hogy kissé dél felé húzva egyszer sem kellene,

vagy a mezőgazdasági utak felüljáróit előző szakaszokon nem részletezték. (mert teljesen természetes velejárója.)

 

Összeállítottam a teljes M44 költségeit:

2019:
Tiszakürt - Kunszentmárton                  20,5 km 2,7 milliárd Ft/km
Kunszentmárton - Csabacsűd               20,5 km 2,1 milliárd Ft/km
Csabacsűd - Kondoros                          20,4 km 2,2 milliárd Ft/km
2020:
Kondoros - Békéscsaba                        18,0 km  2,3 milliárd Ft/km
2021:
Lakitelek-Tiszakürt (híd 0,6 km=21 Mrd)       9,9 km  5,1 milliárd Ft/km  (főpálya 9,3x2,05= 19 milliárd)
híd,  2 vadátjáró, 2 különszintű csomópont (4515 j. út és 4625 j. út),  mérnökségi telep= 10,4 mrd Ft összesen: 50,3 mrd. Ft

Szentkirály-Lakitelek (26,1 mrd)                 4,6 km  5,7 milliárd Ft/km
2024 átadás
(+3,5 km elkerülő út+15,5 km útfelújítás+12,1 km kerékpárút )                9 milliárd
1 különszintű csomópont (4623 j. út), 1 komplex pihenő (Peitsik), 2 híd      8 milliárd Ft                  összesen: 43,1 mrd. Ft

Kecskemét 5. főút-Szentkirály   32,3 km  3,3 milliárd Ft/km                                       összesen: 107 mrd. Ft
turbó körforgalom, különszintű csomópont, 14 db híd
2025 átadás

 

Az előző szakaszoknál alkalmazott számítással: 107- 5 mft csomópont -2 mft turbó körforgalom = 100 milliárd (3,125/km) a 2x2 sáv főpályaár hidakkal

ez a Tisza-hídnál még csak 2,05 milliárd volt.

 

De ismét felhívom a figyelmet (már 2020-ban is), hogy az igazán túlárazott a most épülő Lakitelek - Szentkirály 4,6 km-es szakasz!

A környező utak felújítását is magába foglaló összköltség: 43,1 milliárd Ft

ebből mintegy 17 milliárd Ft az elkerülő-kerékpárút+ útfelújítás.

Tehát 26 milliárd jutott a főpályára: 5,7 milliárd Ft/km

 

Sok bába között elvész a gyerek...

De itt csak egy "bába" van, csak különféle cégnevek alatt... (összesen 200 milliárdocska)

Tiszakécske-Szentkirály imába foglalja a nevét?

Előzmény: trizs77 (55173)
NAR Creative Commons License 2022.01.10 0 0 55202

Nem a magasság, a meredekség számít. Vác után durván 1 kilométeren emelkedik az út kb. 70 métert. A Köröshegyi viadukt alatt kb. 400 méteren emelkedik ugyanennyit a terep. Két és félszer meredekebb.

 

"Szerintem az a M7-es  terep sem keményebb"

 

A geológiát nem érdekli a véleményed.

Előzmény: Törölt nick (55199)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 -2 0 55201

Azért vezettek be nem olyan régen korlátozást, mert túl nagy lett a forgalom és mivel nincsen szalagkorlát, így veszélyesebbé vált az út , mert egy balesetnél áttértek az ütköző járművek a szembe sávba. Ha kiépülne 2x2 sáv , akkor már lehetne engedni a 90-et újra.  A szendehelyi kanyarban is bevezették az 50-et, mert ott is voltak durva balesetek az áttérés miatt. Mondjuk azt a részt ki kellene váltani egy települést elkerülő szakasszal.

Előzmény: toto92 (55200)
toto92 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 55200

A kettes útnak azon a részen végig 70-es korlátozás van, kanyarban 40-50 és fizikailag sem lehet átlagos autóval gyorsabban bevenni. Szerinted ez egy autópályára megfelelő?

Előzmény: Törölt nick (55199)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.09 -2 0 55199

Én a 2-es főúton szoktam közlekedni. Vác után 3 sávos már csak az út, elég magasra visz fel a Naszály hegy mellett. A kamionok is simán döngetnek 80-90-el felfelé rajta, max, ha nagyon meg vannak terhelve, akkor mennek 50-nel. Erre is autópályát terveztek, hatalmas völgyhidakkal és hosszú alagutakkal, holott elég lenne plusz egy sáv és elválasztó korlát leállósávokkal. Szerintem az a M7-es  terep sem keményebb, úgyhogy megoldható lett volna olcsóbban is.

Előzmény: NAR (55198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!