Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vizes10 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74538

Azért megmondom őszintén, néha jól jönne. 

pl a monoton autópályázás közben nincs igazán vezetési élmény. 

Ott el tudnám képzelni..

Vagy amikor nyaraláskor/külföldön azért nem tudom tátani a számat, a tájban gyönyörködve, mert éppen vezetek :-) 

Vagy dugózva a városban. Mennyivel egyszerűbb/hatékonyabb lenne...

És ez nem jelenti azt, hofy nem szeretek vezetni...

Előzmény: JAMIE222 (74537)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74537

Önvezetésre szerintem olyanok vágynak, akiket a vezetés mint tevékenység nem izgat, vagy aki unja már az 5-10 órás etapokat, inkább aludna,olvasna, netezne, kettyintene közben...:)))

Előzmény: tintacska (74536)
tintacska Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74536

Talán még azt tegyük hozzá,hogy a mi korosztályunkat azért is érdekli jobban az autó,mert a mi időnkben újdonság volt egy egy új kijövő márka.Külömböző újdonságokkal,extrákkal felszerelve.

Ma már szinte elmondható,hogy az autóipar elérte a "csúcspontját". Azonos külsők,belsők,felszereltség.Régebben meglehetett külömböztetni egymástól (jobban) a tipusokat.(szerintem),

Nagyon sok újdonságot nem nem tudnak felmutatni.Ahhoz hogy nagyon új dolog legyen az autóiparban el kell érniük a tényleges nagy hatótávolságú elektromos meghajtást,illetve a sokak álltal várt önvezető technikát.

 

Személy szerint én nem vágyom rá.Tudom maradi a gondolkodásom,de nekem kell a vezetési élmény.Kell a kéziváltó,kell a kuplung stb.Nekem az adja meg az élményt.

Előzmény: granturismo (74532)
granturismo Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74535

1977, 1978, 1980

 

Sofim. Az volt a Thema-ban is. És a Rayton Fissore-ban is.

Előzmény: vizes10 (74534)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74534

Érdekes okfejtés. 

Igaz is.

Kicsit nosztalhgiázok.

Nekem az első autóm egy 131 1.6 TC volt dupla verzérműtengellyel 105 lóval, központi zárral, elektromos ablakokkal. 1991-et írunk. 

Brutális autó volt pl. egy Skodához képet. Képzelem a 2000-es milyen lehetett.Hátsó üvegen matrica Rally Word Champioship 1977, 197?, 197? Imádtam. 

Szívesen beleülnék egybe próbaképpen, hogy miylen érzés lenne a mai autók után..

 

 

Sajnos egy év alatt rommá törtem. Utána vettem egy másikat 2,5 d-t. Imádtam. Ebben még a szívó Sofim motor volt, amit a Ducatokban is használtak. 

Előzmény: granturismo (74532)
sooty Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74533

Nálunk majdnem ugyan ez. Megan, Ceed (az olyan mint az I30) és most az említett skoda.

Ma napig azt vallom, hogy a megan volt a nyerő. Nem kappa, de fiatalabb utódnak szerintem jó. Persze laguna még jobb.

Előzmény: vizes10 (74527)
granturismo Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74532

Milyen jól elbeszélgettek itt:-)) Sajnos nem nagyon tudok hozzászólni.

 

De azért ott volt a lényeg, hogy a KappaCoupe az igazi:-))

 

Igazából persze a KappaCoupe sem az igazi hiszen, ha az ember józanult tekint rá akkor azért igencsak távol áll az ideális autótól minden szempontból, egy nagyon durva kompromisszum terméke, már az is szinte csoda, hogy egyáltalán elkészült belőle akármennyi is. Ilyen szempontból a Thesishez hasonlítható a legjobban. És nem lesznek többen ilyen autóik az olaszoknak, az biztos.

 

 

 

Olyan dolog ez az autóvásárlás, hogy nem lehet szerintem tanácsot ebben adni, én legalábbis sosem szoktam pláne konkrét modelleket.

Ez mindenkinek a saját személyes ügye. Lehet választani, mert választék az van és tényleg nem az van mint a szocializmusban, hogy volt 3-4 valamire való modell amiből igazából lehetett választani aztán kész.

Ma ez ember dönt, vásárol, aztán lehet jó kis érvrendszereket felépíteni, hogy miért volt jó az a döntés, miért is jó az az autó.

 

Persze én azt mondanám, pláne fiatalnak, pláne első autónak én valami élmény járgányt választanék magamnak és tojnék rá mit mondanak, javasolnak az ősök, szóval úgy ahogy én és még sokan tettem tettünk annak idején, de ma már ez sem feltétlen lehet igaz hiszen nap mint nap látom, hiszen az ifjúság között dolgozom, hogy legalábbis itt Pesten az YZ generáció számára az autózás, maga az autó korántsem olyan kulcsponti jelentőségű tárgy, élmény mint ami a mi generációnk számára volt. Nem is nagyon hallom, hogy ez téma lenne, hogy valakinek az lenne a vágya, hogy autót vegyen, autóra gyűjt ilyesmi, a bringa pld sokkal nagyobb hype meg a telekocsi, az Osz-car stb.. Most nem a mi időnkben ha 4 srác diskurálni kezdett azt tuti hogy egy idő után az autókra terelődött a szó. És ez a változás nem is baj ez szerintem, mert nekünk pontosan a szocializmus, a hiánygazdaság miatt van a génjeinkben ez az autóbuzéria, mert akkor még, a 80-as majd a 90-es években hatalmas dolog volt az autó, pláne egy nyugati autó és túl is volt spirázva ez a dolog. Kell hozzá ez a mostani évtizedekben szocializálódó generáció akik számára ez már nem egy központi dolog, kellenek hozzá, hogy majdan/rövidesen el tudjuk engedni ezt a dolgot.

 

Most itt van a legújabb hír, hogy itt Pesten jövőre autómegosztó szolgáltatást indítanak elektromos járgányokkal. Hát én most ebben a pillanatban el sem tudom képzelni, hogy hogyan is menne ez mondjuk nekem, hogy beülök, elmegyek, leteszem, intézem, vissza, beülök egy másikba és gurulok ide.

 

Aztán pont ezzel kapcsolatosan beszéltük, hogy ugye van most egy rendes teherautónk, mert van 3 munkanap mondjuk havonta amikor az a nagy teherautó kell, aztán van másik 5 nap amikor egy kisebb Doblo méret is elég (lenne), aztán másik 7 nap amikor igazán egy személykocsi is elég lenne és van és van kb. 5 olyan munkanap amikor személykocsi sem kell mert csak áll a kocsi, + a hétvégék, munkaszüneti napok amikor megint csak áll. És ezzel ki is futott egy hónap. Szóval, hogy van egy évben cca 35 munkanap amikor tényleg kell ez a teherautó és ezért 365 napig van egy teherautónk. Ez nekem nem merül fel hiszen számomra természetes, hogy egy cégnek van egy teherautója, de ezt pld. az YZ generáció nem így látja, pazarlásnak gondolja és várják az autómegosztást meg azt is ki lesz az aki cégek számára is majdan hasonló igény szerinti autómegosztó szolgáltatást vezet be. És ez egy cég. Akkor ez magáncélra ezerszer így van nézetük szerint. Szóval egész más szemmel nézik ezt az egészet.

 

Én nem gondolnám, hogy ma rá lehet sütni egy márkára hogy megbízható vagy nem megbízható mindenről lehet olvasni hallani pro és kontra én a nem olasz márkákat én nem ismerem nincs tapasztalatom, igazán nem is érdekel ezért ehhez én nem tudok hozzászólni. A Fiat megbízhatóságához viszont igen. Itt nemrég volt téma a Fiat utolsó helye az USA felmérésen ami elgondolkodtató, hogy az 500L siralmas megbízhatósága képes tökre tenni a teljes márka megítélését annak a tekintetében, hogy a másik USA-ban forgalmazott modell az 500 Európában erősen a statisztikák jobbik felében van. Most akkor szabad venni Fiatot vagy nem szabad. Szerintem szabad.

 

Azt azért mindenképpen el kell mondani, hogy az olasz autógyártás szempontjából az elmúlt 40 év nem egy sikertörténet az elmúlt 20 meg különösen nem az. Ez idő alatt bizonyos szempontokból a konkurencia beérte majd beelőzte az olaszokat. Most én csak a 33-asra emlékszem 90-körül ez a szentháromság, a motor viselkedése, pörgési hajlam, gázreakció, a futómű viselkedése, mennyire élvezetes vele az autózás, a kormányzás kb. ezek. Haveri, ismerősi körben a Sollár Pisti haveromnak volt 92 körül egy Deltája 1500-as 85 lovas pedig az vagy 5 évvel idősebb autó volt az is nagyon klassz volt különösen a motorja aztán Apukám kollégája annak meg egy Fiat 131 1600CL, az autó nagyon sokáig az övé volt sajnos már meghalt és a fia eladta.. Hát mikre láttam én párhuzamosan rá akkor? Most ilyen 200-as Merci, Renault 5, Opel Kadett, ilyesmi vonal. Szóval ezektől az autóktól egyszerűen más ligában játszottak azok az olasz gépek, azok a motorok, futóművek. Jó, igen, lehet a 33 fék az már nem volt olyan jó akkor, a megbízhatóság sem, elektromos hibák, széteső beltér, aláírom. (Mondjuk a 33 16v-m annak már ATE fékrendszere volt ABS-el az már jó volt.) De akkor is szóval volt olyan amiben az olasz a kategóriájában érezhetően, határozottan jobb volt és akinek az volt a fontos (mint én) azt ezt vette, mert azt szerette benne. 

 

Most csak azért hozom fel példának ezt a mostani Deltát, mert konkrétan szóba került.

 

Esztétikai dolgokkal nem foglalkozom, szép, nem szép, ez személyes dolog, szerintem mindegy éppen én mit gondolok róla.

 

DE

 

Most valaki mondja meg hol van, mi az a tulajdonsága ennek a Deltának amiben fölé emelkedik a konkurenciának? Jó igen ennek már nem rosszabb a féke mint a nagy átlagnak, és nem áll meg, mert nincs benne villany és nem esik szét a bele sem. Dehát megyek vele ide oda és valahogy nem élmény, olyan mint a Grande közel félpénzért, de szinte pontosan. Jónak jó, de nem olyan mint mondjuk a 156-os vagy a 147-es amik szintén nem voltak kiemelkedők már a maguk idején, de az biztos, hogy azért maradandóbb élményt adtak mint ez a Delta.

Nézzünk alá.

Ja hát igen, nincs hátul az az összetett felfüggesztés ami a 147-ben volt, a Deltában már megint az ezeréves csatolt hosszlengőkar mint a Tipoban anno.

Na és elől hol vannak a kettős keresztlengőkarok amivel olyan jó pld. a 156 (ha épp jó).

Hát sehol.

Vissza a "bevált" McPhersonokhoz amely lehet jó, csak ezzel kiemelkedőt alkotni? Hát azt nehéz....

Így hogy visszafelé fejlesztünk.

 

Ez az 1,6 Mjtd..... Agyon szabályozva, fojtva, elektronizálva. Én érzem csak?,, de a 1,9MJtd sokkal motorszerűbb volt, legalábbis a 156 időkben biztosan.

 

És ha a Deltába ülök valahogy minden olyan Grandés kicsit átmaszkolva. Központi kijelző..? jéé tök Grande a menűje is csak ez kék. Kormánykapcsolók? Olyan Grandés. Rádió? Grande-szerű kék kijelzővel. Tekerők? Grande. Digitklíma kezelőpanel? Grande...

 

Nézzük a rögtön a Platino-t. BŐR... hmm. Nade hol a Poltrona Frau pecsét?? Nincs Poltrona Frau pecsét. Nincs egyben-marha bőre. Péppé darált állati nyesedék van kötő és színezőanyagokkal keverve, hengersoron lemezekbe nyújtva és az az ülésre formálva. Ez nem él, egy holt valami, nincs illata, hát még a műbarka is géppel van bele nyomtatva, hogy az életet "imitáljuk". No és a kormányon meg a váltógombon ahol masszírozzuk hamar fényesedik, feslik, mert a kötőanyag nem tart örökké. Az ülés, a szivacs kőkemény, nem ülök kényelmesen sehogy hátul meg a pad, bár ide oda állítható, de egy lovaskocsi lóca kényelme kb. Hát tényleg a Kappa ülései az kb. a Madame Dubarry vendég fogadó pamlagja hozzá képest (vagy a Madame Recamier???)

 

KAPPA hátul.

 

Olasz autógyártás.... istenem.... hova jutottunk.

 

 

 

 

Előzmény: vizes10 (74528)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74531

Nem rossz.

Előzmény: DonPrego (74529)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74530

Műszakilag remek cuccok alapvetően.Csak erős a traktofiling.

Előzmény: vizes10 (74528)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74529
Előzmény: vizes10 (74524)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74528

Deltát nézegettünk.No az tetszik. A Civic nem teszik.

Nézegetett Bravo-kat is. Tulajdonképpen a Delta is az, csak más köntösben.

Nem vetettük el, hiszen mégiscsak ez áll a legközelebb a jelenlegihez.

Milyenek ezek a 1.9-es Multijet motorok?

Előzmény: JAMIE222 (74525)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74527

Beszélgettünk, a gyerekeim kérdezték, hogy mit írtam. Elmondtam Nekik.

A lányom elkezdte sorolni a Verso hiányosságait a Kappához képest (Toyota Verso 70e km-el, szerintem 7 milla biztosan volt újonnan.) 

  1. A fényre sötétedő tükör nem sötétedik rendesen
  2. kényelmetlen ülések
  3. nem úgy megy
  4. a klíma közelébe sem ér a Kappáénak

Persze van ebben is érzelem bőven, hiszen ő is ebben nőtt fel, és Kappát kezdett el vezetni :-)

Ettől függetlenül, nekem is hasonló érzéseim vannak a cégnél jelenleg haszált I30-asokkal és Renault Megan-okkal.

Most cseréli a flottát Skoda Octavia 1.6 CRD-k jönnek. Kíváncsi leszek milyenek.

Előzmény: vizes10 (74524)
Kappa96 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74526

Mostanában többször mentem rossz minőségű, rázós úton. Azt vettem észre, hogy a jobb hátulja nagyon ráült a kerékre és furcsa hangokat ad. Gumishoz vittem téli gumi cserére, ott derült ki, hogy törött a rugó és a törés helyét vastagon fedi a rozsda. A rugótörés régebben történhetett. Másfél éve van nálam az autó, nem sokat mentem vele. Szivák műhelyben történt csere után ilyen lett, kíváncsi leszek meddig bírja. Szerelők szerint a rugótányér is rozsdás, még az eredeti gátlók vannak benne.

Előzmény: sutto (72637)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74525

Ha villantani is kell,  akkor űrCivic:))Esetleg Delta?

Előzmény: vizes10 (74524)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74524

Azért látom jó kis vita lett belőle.

Ezt mondjuk tudtam előre.

Köszönöm a tanácsokat. Nem kapkodunk,mert annyira nem sürgős a dolog.

BMS-nek igaza van abban, hogy realistának kell lenni.

Viszont van egy fiatal aki egy Kappában nőtt fel, aztán most, hogy van jogsija ezt kezdte el vezetgetni. 

Imádja. Mindenét.Mint mondtam, ha érzelemből venne autót, akkor a cupé lenne az. Azt viszont be kell állítani egy garázsba, és hobbiból elővenni.

Mivel fiatal, azért olyat szeretne, amivel lehet egy kicsit villantani is. Persze reális keretek között. Német autók viszont nem dobogtatják meg a szívét. No miért is nem?

A hondát nézegette, szép autó. Múltkor kínált egy ismerősöm, egy hasonlót, csak fiatalabbat, kevesebb km-el, de 2,5 milláért. annyit nem akar rákölteni. Mazda 6-osokat is nézegetett, azok is szépek. Anno a sógoromnak volt egy 626-os Mazdája, tökéletes volt.. 

A lányom egy Verso-t hajt, nekem annyyira nem jön be, ő azt mondja, hosszú távon nem kényelmes. Volt itt nála egy Auris 1,2 turbo tesztautó, no azt imádta. de azok drágák.

 

Jelenleg a kollégájának, akivel jönnek mennek egy 4-es Golfja van. Állandóan szerelik. Most azért nem tudtak elindulni szerdán mert valami kuplung problémája lett. a nyáron Hegyeshalomból jöttek vissza, mert behalt a generátor. Németországban szervoszivattyút kellett cserélni. Van benne óra szerint 380 de ki tudja mi a valóság???

No ezt nem szeretnénk.

 

Előzmény: Törölt nick (74523)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74523

Ebben abszolut igazat adok, mert a világ egyik legkényelmesebb üléseivel van szerintem is a Kappa megáldva. Például apám 6-os mazdájában már egy bolognai útnál szinte meg szoktam pusztulni az út végére - annyira rosszak az ülései. Öcsém néhai '93-as Corollájába alig tudtam beleülni - olyan alacsony volt.

Mondjuk a Grandisé már nem olyan rossz. Erre az Insightra viszont kiváncsi leszek, mert olyan, mintha valami memóriahab szerűség lenne a tetején -tapintásra kényelmesnek tűnik. Meglepően puha tapintású részek is vannak az ülésen. Konkrétabban még nem tudok véleményezni, mert túl új vétel még hozzá. Aztán lehet még az is, hogy hosszú távon ez is rossz lesz.

Bár az olaszok közül sem mind kényelmes ám - a PuntoI gyári ülése szerintem botrányos. Viszont ami óta kicseréltem a gyári poltrona frau bőr ülésekre őket, azóta olyan, mint ha fotelben ülnék. Egészen más még a szivacsozása is. 

Előzmény: DonPrego (74520)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74522

Pont az volna a lényeg, hogy ne kelljen meglepiktől tartani.Aki külföldről ingázik, az nem igen akarja a kevés itthon töltött idejét javítgatással tölteni.

Előzmény: gyoer (74516)
tintacska Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74521

Valaki keresett jeladót.Igaz ez Thesis-é. Downer kolega kereste a cikszámot,de nem talált,igy csak méretben tudok majd esetleg pontosabbat írni.Ez a jobb oldali,megvan a balos is,csak meg kell keresnem.

Másik tank ajtó zár,ha valakit érdekel.

Ajánlattal a pittyfair@gmail.com vagy 30/3248029.

 

DonPrego Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74520

Igen, elhiszem hogy rizsrakéták jobbak, nem csak mechanikai szempontból, de szerelhetőségben és időtállóságban is. Én elég sokat járkálok ótópályán és sajnos nem érzem magam jól japán kocsiban. Még nem jöttem rá a pontos okára, de 1 óra után már fészkelődnöm kell, elkezdem nem érezni a lábam, stb. Most azt feltételezem hogy alacsonyan van az ülés és túl vízszintesen áll a láb (legutóbb egy Avensis Versóban volt szerencsém utazni pár órát). Lanciát azért pár tankolással hazahoztam egy seggel Veronából.

Ami az eddigiek alapján elkeserít, hogy nem igazán találok hozzá szerelőt, vagy tényleg nem lehet ezeket szerelni. Valahogy az első futóműve még mindig nem 100-as, pedig már minden ki lett cserélve, a toronycsapágytól a lengőkar szilentekig. De hát aki látott már ilyet az elzavar, aki még nem látott inkább nem vállalja be, itt meg ugye csak elmélkedések mennek.

De amíg működik működik, aztán majd nézek valamit amit lehet szerelni, még nem tudom milyet.

Előzmény: Törölt nick (74519)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74519

A helyzet nagyon egyszerű :) ..

Az én autóm jelenleg egy Punto Cabrio - az volt és az is lesz még jó ideig -amihez reményeim szerint majd hozzá jön a jelenleg felújítás alatt álló Lancia Beta Coupém. A Honda ugyan a nevemen van és az előd Mitsubishi Grandis-a is, de ezeket a feleségem használja 90%-ban. A Punto szerencsére bevállt - kevés gondom van vele.

Akkor adtam fel az olaszos elveimet, amikor még megvolt a kappám másik két olasz mellett. Nem is azt mondom, hogy pénzben került sokba, de egyszerűen elvette rengeteg szabadidőm, hogy hol az egyik autóm romlott el, hol a másik, hol a harmadikhoz kellett hozzányúlni. Ekkor döntöttem el, hogy kell egy újkori nem túl romlékony autó is a hétköznapokra, mert tele volt a tököm az állandó kényszerű szerelgetésekkel.Szeretek szerelgetni, de azért ennyire nem :) ..

Ti többen nem voltatok itt még, amikor én kappáztam, de a régi fórumozók emlékezhetnek, hogy mennyit szereltem. Volt, hogy BmS jött le hozzám, mert nem akart beindulni és a Lancia találkozó is eredetileg Kappa szerelgetős találkozónak indult - hogy tudjunk más kappásoknak is segíteni kisebb nagyobb hibák orvosolásán. 

Azért a japánok felé fordultam, mert magamutogatós német autót nem akartam (VW-audi-bmw-merci stb) és több ismerősnek, rokonnak is volt japánja és irigykedve figyeltem őket, hogy viszonylag milyen keveset kell az autójukkal foglalkozniuk hozzám képest. Persze tudok ellenpéldát is, de azért általánosságban én azt tapasztalom, hogy kevesebb  a gond a nagy részükkel. 

Nyilván másnak lehetnek más tapasztalatai, de én meggyőzhetetlen vagyok. Az viszont tény, hogy komfort és dizájn terén sokszor ég és föld a különbség az olasz felé. 

Ezért is vegyítem őket a családi flottában :)., Öcsémnek is van pl egy 156 crosswagon-ja, egy punto cabrio-ja és mellette egy priusa. A priuson sosem kell semmit csinálni, az alfa viszont többet áll szervizben, mint odahaza a garázsban. A puntoval neki sincs gondja, de azt horror áron 60e km-el vette a németeknél - nem is szabadna, hogy legyen nagyon. 

Szóval egész egyszerűen ennyi az oka :). Ettől függetlenül szeretem az olaszokat, továbbra is csinálom és fent tartom a saját pénzemből a Lancia Fórumot és a találkozókat - csak épp jól esik néha beleülni egy gondmentes japánba is :) 

Előzmény: DonPrego (74518)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74518

Bocs, de akinek van/volt Kappája, az hogy lehet japán bérenc? :D

Nemrég beültem egy Lexus NX-be, hát az ülését szerintem úgy csinálták, hogy fogtak egy raklapot, rátettek egy centis szivacsot, aztán bevonták bőrrel.

Előzmény: Törölt nick (74517)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74517

Nekem a Daciával az az egyetlen bajom, hogy nincs az a pénz - amiért bármelyik autómból olyanba ülnék. Lehet, hogy sznob vagyok vagy lenéző, de azért egy minimális szintű elvárásom van az autótól - amit sem a Dacia, sem a Lada nem ér el.  Hozzá teszem, hogy a gyerekkorom Dáciában töltöttem és nem hagyott túl pozitív emléket bennem.

Azt is tudom, hogy ár/érték arányban verhetetlen, a dizájnja is lassan azért javulgat, jól fogyaszt, viszonylag megbízható, de úgy vagyok vele, hogy aki valaha vett már Kappát, annak szerintem van egy bizonyos elvárása kényelem, kinézet, menetteljesítmény, minőség terén. Azóta én is lejjebb adtam kicsit, de a Dacia nálam jelenleg nem üti még meg azt a szintet - amit minimálisan elvárok. 

Ettől függetlenül tudom, hogy sok embernek lehet akár ideális választás és nem is nézem le, ha valaki olyant vesz - egyszerűen csak én kerülöm.

Előzmény: gyoer (74516)
gyoer Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74516

Igen,az a verzió sem rossz,bár ha feléért veszed,akkor a fele  a zsebedben marad,HA kell.

4-5000 Eur-ból meg azért már ki lehet javítani ezt-azt,HA kell.

Hazárdjáték mindenképp,mert semmi sem garantálja,hogy a 70-90.000 km futásos autó köhintés nélkül elmegy még 200-at,mint ahogy azt sem,hogy a fele annyiba kerülő azonnal kileheli a lelkét.

Sőőt.Amit utóbbiban már cseréltek - ha cseréltek,természetesen - azt az előbbiben még jó eséllyel neked kell majd.

Ha valaki biztosra megy,akkor vesz egy olyan Daciat,mint amit BmS1 javasolt,és kész.Ár-érték arányban verhetetlen,a fenntartása sem vészes,a többi meg kompromisszum kérdése.

Előzmény: JAMIE222 (74512)
gyoer Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74515

Köszönöm a választ,végigmegyek mindenen,amit felsoroltál.

Elvileg a relé jó,mert a kettőt felcserélve is ugyan az maradt a hiba,de azért a csapalakozókat a relé tartó,és az ECU közt megvizsgálom,mert ugyan szakadás nincs,de ellenállást azt nem mértem,lehet hogy egyszerű oxidáció okozza a gondot.

 

Előzmény: BmS1 (74513)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74514

Öcsém Priusát én csak a város környékén vezettem - szóval nincs ilyen tapasztalatom, de gondolom az is fokozatmentes váltós, mint az Insight és az  ugye úgy pörög erős gyorsításkor, mint egy robogó. Nekem inkább az nem tetszik a Priusban, hogy túl sok a szokatlan új megoldás benne. Attól a műszerfalba épített váltókartól pl kiráz a hideg is. 

Ezt például értékelem az Insightban, hogy kulccsal kell indítani,  a helyén van a manuális kézifékkar középen és a váltókar is és a motort sem tudja lekapcsolni a hajtásláncról - csupán az üzemanyagot tudja elvenni a gyújtással együtt. Ilyen szempontból tehát nem annyira hibrid, mint a Prius, de örömmel tölt el, hogy ebben még felismerem a dolgokat a motortérbe pillantva. Benne van a Jazz kis 1.3-as benzines motorja és kivehető a váltó is és a kis elektromotor valahol a kettő között a kuplung helyén található. Külön öröm, hogy nincs agyon takargatva burkolatokkal :) ..

Engem mondjuk nem zavar annyira a motor pörgése, mert nincs rossz hangja és elég jól hangszigetelt is az utastér. Sosem volt még ilyen halk autóm. Viszont az Insight-nál a jobban felszerelt verzióban (elegance vagy executive) van a kormányon F1 váltó - amivel a váltókart sportállásba rakva tudja emulálni a sebesség fokozatokat - konkrétan 7-et.

https://www.youtube.com/watch?v=UNKAuhItBmc

Előzmény: BmS1 (74509)
BmS1 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74513

A logikád tökéletes, a vezérlő akkor fogja tudni a reléjét behúzni, ha a relé ellenállása megfelelő, nem zárlatos és nem szakadt, a relé behúzótekercse az egyik oldalról megkapja a 12V feszültséget, ill. a relé és az ECU közötti kábelszakasz hibátlan. Ilyenkor tehát a vezérlőnél is megjelenik a 12V a behúzó szál felől, és ezt a 12V-ot kéne tudnia testre kapcsolni, amikor erre szükség van.

 

Ha ez egy hibakód alapján nem tud megtörténni, és a fenti feltételek teljesülnek, akkor valószínűsíthető az ECU hibája. ECU csere / javítás előtt a releváns relét mindenképpen célszerű cserélni (lehet pl. időszakos zárlata), ill. tüzetesen célszerű ellenőrizni a kábelezést is, mint ahogy az ECU csatlakozóját is.

 

 üdv

Előzmény: gyoer (74477)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74512

Pont ilyeneket nem szabad venni.Illetve negyed-harmad ennyi kilomèterrel.Mert lehet találni,csak 8-9000 ojróèrt.

Előzmény: gyoer (74511)
gyoer Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74511

Szia,

 

én például ezzel szemezek már egy ideje:

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/accord/honda_accord_tourer_2.2_ctdi_executive_leather_my._06_1_tulaj-10752752

 

Csak annyi a baj vele,hogy igazából semmivel sem tud többet,mint a mostani járgány,és 3x annyi pénzem állna a garázsban.....de utazó autónak szerintem ideális.

Előzmény: vizes10 (74488)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74510

Volt gimis osztálytársam árulja a 2003as Accordját, 2.0 benzin.

Előzmény: vizes10 (74498)
BmS1 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 74509

Nekem a Prius (Prius II) baromira nem bejövő autó. Ha pl. emelkedőre megszólal (pontosabban: üvölt, velőt rázóan) a belső égésű motor, ennyire kulturálatlan járástól kiráz a hideg. 

Ebben 50 km is túl sok, nem hogy Németországba járni vele, szvsz.

Előzmény: Törölt nick (74507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!