Az igazítások, elemek száma + szerelés. Sejtésem szerint van még a bemutatottakon kívül is hiba. Már pedig ha fényezés, akkor csak úgy van értelme ha maradéktalanul történik. Kicsi autó, éppen ezért az elfújásoknak nem sok értelme van. Ja, és körbefújással egyforma lesz. Összejön az. Számold csak mindjárt a fényszórót. Én még mindig az így marad mellett döntenék. ÖÖ- vagyis mennyi a napi ára most egy ilyen autónak? Ez nem fitymálás, csupán a racionalitás végett merem kérdezni. Nem ismerem a körülményeket: pl. hol parkol, illetve hol áll tárolástól függetlenül esetleg rendszeresen. Mint rizikó faktor stb.
Valamit javítani lehet rajta de szerintem tök mindegy hogy ki nyomkodod vagy nem mert akkor sem lessz sokkal szebb!Szerintem csak kézzel nyomkodd!Vagy gumiu kalapáccsal de nem ütni hanem azzal nyomkodni!
Igen, tudom hogy az elemeken csak a fényezés segít sajnos.. Én már fél éve így vettem az autót, szóval már 1 jó ideje rajta van. Akkor szerintem marad a bontott fényszóró csere....
Csak újrafényezés segít az elemeken. A fényszórón talán segít a polír ha nem olyan mély a bemaródás. Az a probléma a fényszóróknál,hogy rétegekből áll össze a műanyag és hajlamos homályosodni ,ill "kontúrosodni" csiszolás és polírozás után. Nem tudom mikor történt az eset de érdemes várni vele legalább 1 hetet,hogy a kromofág,/vagy fékolaj-sav / kidolgozza magát és közben lehetőleg minél gyakrabban vegyszeresen mosni, közömbösíteni a maró folyadékot. Érdemes ilyenkor végignézni a falcokat is ,hogy oda nem folyt be a maró anyag ,mert alattomos tud lenni fényezés után ,ha nem vesszük észre.
Géééézzzzaaa! Csinájjj valamit!!! -. Apafej! Te kérdeztél a tank horpadására valami módszert. Volt néhány tanács és javaslat. Nem pénzért, hanem ingyen, legalábbis neked nem került csak annyiba, mint nekünk: az időnkbe, amíg beírtuk a szöveget. A többi az már években már leketyegett, de nem itt áruljuk. Itt a fórumon van egy laza hangnem, amit vagy elfogadsz, vagy nem sok támogatásra számíthatsz. Nincs pitizés, de nincs anyázás sem. (illetve az kitiltandó). Olvass a sorok között, hidd el benne van mindenre a válasz! A sok javaslat azért jó, mert van miből választani. Vagyunk itt egy páran akik már láttunk simson tankot is. Tudtad hogy nem csak külső tank takaró létezik? Jó festegetést! :-)))
Amúgy nem tudom mi az ízléstelen ezen a tankon- meg összegányolt??? Lehet nem jó a szemem- de nekem nem tűnik olyan gánynak a cucc, a színe meg ízlés és a hozzá való motor színvilágának a kérdése. De ha érdekel még a dolog megkérdezem jó motorszerelő ismerősömet, és nézek neked egy jó állapotú tankot, és majd átfested amilyenre akarod.
Nem tűntem el, de komolytalan válaszokra én sem reagálok....
Az meg, hogy belinkeltek egy ízléstelen színű, ránézésre is összegittelt, gányolt tankot valahol titeket is minősít...főleg szakmailag....mert nekem ugyan nem szakmám sem a lakatos, sem a fényező, de fel nem tenném a motoromra, de még máséra sem. De legalább jó ócsóóó vóót...:)
Én annak idején úgy tanultam, hogy kérdezni nem szégyen a hozzáértőtől, vagy egy okosabb embertől, de itt ezek szerint ilyen nincs.....
Egyébként is, ne magatokból induljatok már ki, hogy valamihez hozzáfogtok, nekiestek erőből és egyből kötözésügyelet lesz a vége...:D
Részemről, köszönöm, ennyi elég volt.
A hasznos tanácsokat még egyszer köszönöm, a többinek meg jó napot.
Az alapozóba /füllerbe / lehet rugalmasítót tenni -új elemek esetében-,javított esetében pedig a színtelen lakkba tehetsz rugalmasítót,bár szerintem nincs sok gyakorlati haszna,mert a túlzott rétegvastagság eleve kérdésessé teszi az adalékok szükségességét.
Üzemanyagtartályt senki ne hefteljen , melegítsen senki olyan akinek olyan alapvető problémái vannak, hogyan kellene egy horpadást eltüntetni.!!! Eddig válasszal sem méltattam, mert félek hogy egy hiányos tanáccsal inkább a bajhoz vezető kulcsot adom a barkácsoló kezébe. Nem értem miért akar mindenki mindenhez értőnek látszani? Nincs kimosott tank, éppúgy mint töltetlen fegyver. A hegesztős topicban 3 fázisú bekötési segédletet kér valaki villanymotorhoz. Nemár!! - Éles horpadást nem lehet kihúzni. Belülről kell kikalapálni (Ha van mivel :-))), ezután fel lehet tölteni cinnel. Festeni mindenképpen szükséges, de sufniban biztos megfolyik és buboros lesz, mert nem tudja hogyan mivel kell zsírtalanítani. Egy új tank pedig lehet vagy14000ft.
Elméletben igen,viszont megfelelő gyakorlat nélkül nem érdemes hozzáfogni,mert kikoptathatod,vagy ha nem megfelelően van megszáradva a bevonat akkor felszakíthatod a rétegeket. Bízd szakemberre,és ő eldönti,hogy orvosolható polírozással,vagy csak az újrafényezés segít!
Nem értem mit kínlódsz azzal a tankkal, szemét áron kapsz hozzá bontottat, bárhol az országban!!! Megéri fújogatni, kalapálni?? Festened így is úgy is kell- akkor meg minek??
Hello. Segitségeteket szeretném kérni. Sportmotorom pályaidomjait saját magunk akarjuk fényezni. Az oldalidomom eléggé feszül csavarodik(még próbálok rajta alakitani de nem lesz akkor sem 100as szerintem), szóval ha lefestem a festék-lakk nemfog lereped(-ezni)?? Milyen festéket tudnék használni ami rugalmasabb? Vagy jó a sima kocsifesték enged egy kicsit??
Üdv! Lenne egy szakmai jellegű kérdésem. Drága, két komponensű festéket vettem egy Simson restauráláshoz, én nem mertem festeni, ezért egy festő ismerősre bíztam a munkát, aki csúnyán elbaltázta, megfolyt a festék több helyen és egy kis por is került az utolsó rétegre. Nagyon mérges lettem rá.... Az a kérdésem hogy helyrehozhatom-e vizes csiszolópapírral és polírral a megfolyásokat?
Kompresszorom van, de attól félek, ha megnyomom, először azokat az éleket löki ki, amiket nem kellene...:S Viszont ha csinálnék egy "kalodát", elvileg azzal tudnám kordába tartani.
a hegesztős módszer jónak tünik, én is gondoltam rá, hogy ráhegesztetek egy-két fület, aztán meghúzom, na de mi van, ha átlyukad a tank, vagy nem sikerül úgy feltenni a fület, hogy sikerülne kihúzni...vagyis leszakad húzás közben.
centi mély horpadást meg ugye nem lehet "kikenni", legalábbis jól biztosan nem...:)
Üdv! Próbáltad már a kompresszoros tankegyengetést?Horpadt motorkerékpár tanknál ,főleg élesebb törés esetén semmire sem mégy vele.Ez csak elméletben működik!
Kompresszorral meg kell nyomatni!De óvatosan vele mert ha nagy nyomással csinálod akkor könnyen lufi kinézetűvé vállik a tank!(volt rá példa) Vagy létezik ilyen rángatós egyengető amelynek a végén van egy kis betét lemez amit egy gombnyomással a lemezhez heggeszt a gép majd egy súlyt rángatva ki lehet húzni !A nevét nem tudom a gépnek de régen volt vele dolgom!
Na, ha már a polírnál tartunk- valaki próbált már személygépkocsi (de szépen írtam :PP) szélvédőt polírozni?? Gondolok itt arra, hogy ugyé átlag 5- 6 év körüli, na adj isten 10- és feletti autók szélvédőjén elég sok kisebb nagyobb karc van. Ezt ki lehet géppel szedni?? És ha igen hogy, és mivel?? Sima polírszer plusz gép??
Mivel a vizes festékek konzisztenciája alacsonyabb,mint az oldószereseké ezért értelemszerűen a szórhatósági tulajdonsága is megváltozik. Ezért találták ki a vizes rendszerekhez a másfajta szórófejet és düznit.Azt mondják még az okosok,hogy azért is kell vizeshez külön szett,mert alapfeltétel a rozsdamentes kialakítás ,de az újabb fajta pisztolyok már mind teljesítik eme kívánalmakat. Sata esetében csak egyfajta méretben gyártják,míg a többi más márkájú szórópisztolyoknál létezik különféle méretű fej kialakítás.
köszi szépen a válaszokat a kompresszorral kapcsolatban elég szép kis vita kerekedett belőle, de mindegyikőtöknek igaza van még nem igazán van tapasztalatom benne, azért kérdeztem
majd mérlegelem a dolgokat, és döntök valamit, de mindenesetre jó tudni, hogy 1 olyan kis kompresszorral is lehet valamilyen szinten fényezni.... :)
Bejelentési kötelezettség egy bizonyos %-tól van amit nem tudok pontosan, de az okmányirodától pontosan meg tudod kérdezni (telefonon is). Min 12000 ft a bejelentés. -------- IWATA és tipus? Dűzni, kupa méret, anyaga, ár?
Ez jó vizfestékhez és oldószereshez egyaránt? (Sata J 3000) A matt feketéhez a sprayt inkább hanyagolnám. Viszont a matt lakkal valóban matt hatást érek el vagy csak egy selyem fényt. A uretán festékkel kapcsolatban valaki?
Sziasztok! Matt feketére szeretnék fújni egy mocit és a festék tipusáról érdeklődnék. Érdemesebb uretán festékkel fújni vagy sima feketére matt lakkot. Ha metál feketére fújnék matt lakkot, akkor az hogy nézne ki? Ha csinált valaki ilyesmit légyszi segitsen.
Köszi!Na erre gondoltam!Nem is vészes árban! 8ért vettem bétát de lehet veszek majd egy ilyet is!Köszi a linket!Ricnis steklit a bétán kívül esetleg olcsóbb márkából gyárt valaki?A béta 12!
Esetleg valaki tud abban segíteni, hogy egy e28-on hátsó sárvédő csere és hátfal cseréhez honnan fogjunk hozzá? Esetleg ha van egy külföldi oldal ahol vannak robbantott ábrák az is segítene. Egyáltalán hol szokták elvágni a hátulját, ha nem a gyári heggesztéseknél fúrják szét?
Nem Neked írtam, csak ha már a kompresszornál tartottunk, akkor leírtam NEKI, hogy esetleg milyen pisztolyokat érdemes hozzá használnia. Ennyi... Arra akartam csak kilyukadni- hogy nem érdemes befektetnie drágább cuccba. Szerinted olyan profi, tapasztalat fényező lehet (nem, én sem vagyok az, mielőtt ez felvetődne) ha beír a fórumba hogy - hát az 50 literes kompresszor nem jó mert nem fúj eleget vagy mit írt- ez valszeg sok tapasztalatra vall... Lehet leszór egy elemet, megfolyik, narancsos lesz vagy szemetes, elmegy a kedve tőle- azt ott nézegeti élete végéig a százezeres profi cuccot. Ebben akartam a magam kis tapasztalatával segíteni NEKI.. Bocs, hogy élek. :))
szevasztok urak. Én most kerültem be ebbe a szuper társaságba. szeretnék tanulni töletek sok mindent,pedig én sem vagyok már gyerek de tanulni nem szégyen.
Kompresszorról kérdezett. Erre írsz egy rakás pisztoly analízist. Nekem? Nem én kérdeztem. - ..egy ilyen kis kompresszor is röhögve elbírja, leválasztóval, síppal, dobbal, nádi hegedűvel együtt. -LEHET mégis erre találták ki?
Az alant említett Schneider Mini- Vario levegő felvétele 20- 120 liter percenként 0,5- 3,5 bar az üzemi nyomása, vagy van még a Schenider Optimal 2001- 1,5 mm- es fúvókával- aminek 120- 150 liter a felvétele percenként 2- 4 bar- nál. Ezeket, de inkább az előzőt egy ilyen kis kompresszor is röhögve elbírja, leválasztóval, síppal, dobbal, nádi hegedűvel együtt. Kerékfújatás helyett- csináltam vele: Motor alkatrészek szórását 4 db lada kerék alapozása- és fényezése Lada bal első sárvédő- illetve fél eleje alapozása, és fényezése stb. apróbb melókat. Ex após Sata- ja anno 1 mm-es volt- már a stuki, és lazán jó volt teljes otók fényezésére, mondjuk erre is találták ki, de persze neki rendes nagy kompresszora volt- hisz fényező volt. Nos ez a kis stuki is létezik akár 1,2 mm- es fúvókával- ha sűrűbben is kell anyagot önteni bele, de szvsz EGYSZER kibírna egy teljes otót! A kompresszor tuti, mivel olajos, bírnia kell a terhelést!! Ha a kolléga EGYSZER meg akarja a kocsiját csinálni vele arra, ezzel a kis stukival jó lesz az is. Minek vegyen több tíz, ne adj isten százezerért kompresszort- nagyobbat- ha az elkövetkezendő 15- 20 évben majd ő is max kereket fog pumpálni vele?? Megéri????
Próbáld ki a pisztolyoddal folyamatosan tudja-e pl a 4 bart tartani. Legalább egy tartály folyamatos kifújása mellett. Ha igen, akkor végig szenvedhető vele. És ne feledkezz meg ezt a próbát leválasztóval és minden tervezett szerelvénnyel elvégezni. Esetleg vízzel, mert az üres tartály is félre vezető lehet, hiszen a levegő nem végez munkát. Véleményem szerint azok a kis kompresszorok kerékfújtatásra valók, nem fényezésre.
SZVSZ attól függ hogy mit akarsz hosszú távon?! HA csak egyszer a saját kocsidat akarod lefesteni vele akkor elég a 20 ezres 20 literes is- ha meg ebből akarsz megélni akkor vegyél egy csavarkompresszort! :) Kisebb javításokhoz, én anno a Metroban vettem ABAC kompreszort 120 literes talán 240 Lit/perc a szívó teljesítménye- ami ugye nem egyenlő a leadott teljesítménnyel. Ehhez van egy Schneider Mini- Vario stukkerem- többféle fúvókával- a legnagyobb ha jól emlékszem 1,2 mm- es fúvóka- azzal szoktam a töltő alapozót szórni. Mivel ez is elég kicsi elméletben a füllerhez- kissé hígabbra szoktam keverni, és inkább rámegyek 2 soron. Szerintem egyszeri melóhoz neked is elég lenne egy 20 literes 20 ezer ft- os kompresszor.
Nekem olyan segítségre lenne szükségem, hogy majd fényezni szeretném az autómat, és az lenne a kérdés, hogy ehhez kb. milyen kompresszot vegyek??? A légszállítása is érdekelne, meg hallottam olyat is, hogy 50 literes nem nagyon elég, mert nem lesz jó a festés. igaz ez?? Légyszi segítsetek, mert nem találtam sehol a neten ezekre a kérdéseimre választ.
Nem tudok semmit a neten!Végülis bétát vettem 8 rugóért ricniset!Ahol lett volna 6ezer valamennyiért ott elfogyott és nem is lessz!Felhívtam egy két helyet volt ahol nem is tudták mi az!A nóniuszban azt mondták nincs csak sima kalapácsuk!Én azt hittem hogy az egy komoly hely! Amúgy ahol vettem az a kerepesi úton van a cinkotai leágazótól vissza pest felé kb 50 m re !Kb egy ujság árusnyi bódé és fullon van szerszámokkal és sok béta is van!
Edző mennyiség adott. Azt mérni kell. Ha csak löttyintetted bele, akkor nincs min sopánkodni. Van saját hígítója. 10°C alatt nem javallott, főleg nem auto dekoratívként. Tedd ki a napra, nyílván ez az első elérhető meleg hely. Aztán idővel megszokod hogy ilyen produkáltál. Vagy újra fújod majd már melegben és akkor majd tele lesz bogárral, szösszel. JA és az 5fokban a vas hidegebb tulajdonsággal bír, mint a levegő.
Túl puha lett az akril festés, már száradni sem akart, mostanra meg olyan puha, hogy szinte körömmel megkarcolható. Felpoliroztam, de ennek nincs értelme...
Milyen hibát követtem el?
- Kevés volt az edző?
- Túl sok volt a higitó? Nitrohigítót használtam...
- Túl hideg volt? Sajna csak egy fűtetlen helységem volt, kb. 5 fok volt.
Mit csináljak a felvitt réteggel?
Csiszoljam le?
Ha ráfújok egy keményedő réteget az már nem segít?
Én is komolyan írtam. A forgófejes pl. összeszedi az anyagot a befelé koncentráló spirális metszés által. Egyengetéskor általában nyúlik az anyag, erre vannak ilyen szerszámok. Kalapácsból lemezes embernek soha nincs elég.....
Sziasztok!Szerintetek melyik jobb?A (pl ) beta egyengető kalapács ricnis kivitelű vagy ugyan ilyen csak aminek forog a közepe,vagy van névtelen aminek az egész lapja fordul + gumi ágyban van!Ez utóbbi kör alakú!És ezen gondolkozok!
Sziasztok.Ti a polírozás után mivel vagy hogyan szeditek le a felesleges pasztát ami a felületen maradt?(3Met használok)mert nekem rászárad ill csak kenődik rajta.Köszi a válaszokat
Hát mykeman ha te tuskóval, vagy steklivel mattulásig csiszolod, és még rá is mész géppel, nem tudom elképzelni hogy abból már sok lakk marad a felületen.. Nem durva ez egy kicsit??
Vegyszerrel nem célszerű próbálkozni,mert kifehéredő foltot hagyhat a lökhárítón. Próbáld meg finom polírral ,mert annak még van koptató hatása ,de nem hagy foltot a sérülés helyén. Ha nem sikerül eltüntetni akkor csak fényezéssel lehet újjá varázsolni.
Üdv. Fekete színre fújt lökhárítóról egy másik lökössel való horzsolódás miatt felkenődött szürke, kemény műanyagfelkenődés eltávolítására ki tud valamilyen ötletet adni? Előnyben részesíteném a mechanikus beavatkozás helyett inkabb a vegyit.
Hello. Segitségeteket szeretném kérni. Sportmotorom pályaidomjait saját magunk akarjuk fényezni. Az oldalidomom eléggé feszül csavarodik(még próbálok rajta alakitani de nem lesz akkor sem 100as szerintem), szóval ha lefestem a festék-lakk nemfog lereped(-ezni)?? Milyen festéket tudnék használni ami rugalmasabb? Vagy jó a sima kocsifesték enged egy kicsit??
Sziasztok! Köszi a válaszokat a Renault Clio oldartörés ügyben. A Karosszérialakatos topicban http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9179869 feltettem egy pár képet az összetört járgányról. Ha van esetleg a javítással kapcsolatos hozzászólás ötlet szivesen veszem. Köszi.
Mi ezt annak idején ugy csináltuk hogy levágtuk az az uj A oszlopról a zsanérokat.Mert tuti hogy nem lessz jó:))Aztán az egyik felrakta az ajtót,a másik meg hegedült egyett a zsanérnak,na valahogy igy:)))Nem kell ezt bonyolitani mert csak rosszabb lessz.Persze ez akkor igaz ha az A oszlop nem sérült akkorát hogy eldeformálódjon!!Na értitek ezt ti:)
Csak nehezen tudom elképzelni azt hogy úgy felrakni egy oszlopot(vagy kettőt) amin rajta van a küszöb hogy rajta van az ajtó! Értelem szerűen fel kell rakni ,egyben az újat,persze közben azért rá mérni(ha másnem a másik oldaláról venni méret mintát) és fel fogatni patent fogókkal+popszegecs vagy lemez csavar vagy pici co pöttyel és rá próbálni az ajtókat hogy mit mutat és ha kell akkor lehet az egészen variálni addig amíg jók nem lesznek a hézagok! Na én így gondoltam!
Polírhoz: Vizes 2000-es papír, csiszolótuskó,vagy stekli, tiszta szivacs és víz. Mattulásig csiszolni ,vagy amíg a felületi "szemét" el nem tűnik és utána a szokott módon géppel több lépcsőben polírozni . Szándékosan nem írom le a gépi polír menetét ,mert a technológia függ az alkalmazott polírozóanyag fajtájától!
a méret is fontos de mindenki a hézagot nézi nem a méretett meg mit mérsz egy íves ajtón esetleg a két oszlop közét atól még nem biztos hogy felül is jól áll :))
Tegnap este lefújtam a Suzukim jobb első sárvédőjét ezüsttel, utánna meglakkoztam és a lakk szemetes lett. Ezt hogy tudnám kicsiszolni belőle? Milyen papírral, vizesen vagy szárazon??? Utána milyen polírral, polírokkal polírozzam?? Légszíves segítsetek, előre is köszönöm.
együtt bizony vagy sokszor próbálni ,ez a legrosszabb törés mert ha nagy pofont kapott akkor kiflivé szokott válni és így sehogy sem lesz ajtóhézag ilyenkor nyomató kel neki,sok sikert:))
Renault Cliomat 3 éves nemrég belémjöttek jobb oldalról. Kasznis vagyok ..vagyis szoktam kasznizni de ilyet még nem csináltam, és tapasztaltaktól egy kis segítséget kérnék. A küszöböt, az első(A) és középső(B) oszlopot cserélni kell de az ajtó "zsanérok" az oszlopon és az ajtón is hegesztve vannak(fixek). Ilyenkor az oszlopokat az ajtóval együtt kell felhelyezni a (régi kivágott helyére) a karoszériához, hogy jó legyen az ajtók illeszése? Mivel utánna már nem igzán lehet alakítani az ajtó helyzetén. Bocs ha együgyű láma kérdést tettem fel. Előre is köszönöm a válaszokat!
A forrasztós technikán már túl vagyok)))rég!Vettem egy gázos multi funkciós gépet és próbálkozom!Lápa fület úgy vissza heggesztettem hogy szinte nem is látni,szebb mintha műanyagos csinálta volna! Amúgy anyag ismeretes kérdésim lennének ezzel kapcsban!Amúgy Ma kerékjárati dobot csináltam!
Ez így nem igazán helyes eljárás ,mert nem minden műanyag hegeszthető ilyen módszerrel! Csak azonos típusú, tulajdonságú /ABS-PP/ műanyagok hegeszthetők össze. Ha eltérő anyagú műanyaggal próbálkozol akkor az eredmény lehangoló lesz.
Szia!Nem nagy valami müanyagot hegeszteni.Gondolom az autó valamely müanyag része tört el.Ha van nagyobb forrasztód amit az elektronikában is használnak.Azzal lehet olvasztani,meg a rendszám tábla keretjéből lehet hozzá adni.Én már próbáltam,elég jó lett,csak nem tettemrá müanyagra való kittet.Azzal nem maradtak volna kis lukacskák.
Mindenképp látni kell a sérülést,hogy véleményt tudjanak róla mondani.Általában derékvonal alatt és max 10-15cm kiterjedésű/javítással együtt/sérülést célszerű és gazdaságos helyi/spot/ fényezéssel javítani. Azt is tudni illik,hogy fekvő /géptető-utastető/és csatlakozó elemeket nemigen szoktak bejavítással fényezni a technológiai korlátok miatt. Persze minden fényező maga dönti el,/és persze a jármű színe/,hogy az adott sérülés javítása mennyire bonyolult és látható színeltérés nélkül hogy sikerül jó minőségű munkát végezni.
Parkolási horzsolásokat szeretném megjavíttatni az autómon helyi fényezéssel. Nem akarom az egész elemet fényeztetni, akkor inkább marad úgy. A horzsolások max pénzérme nagyságúak. Budapesten tudnátok ajánlani ilyesmihez jó fényezőt?
Ha sikerül mégis megvennem ezt a folyatószert akkor szívesen átpolírozom a hologramos testet, amíg nedves. Kizárólag napfényben vagy hologram lámpa mellett. Szeretem látni a csillogást :-)
Sziasztok! Szerintetek melyik a legstrapabíróbb autószín? Illetve melyiknek a javítása (fényezése) a legkönnyebb? A pirosról hallottam hogy talán hamarabb elveszti a fényét az UV sugárzás miatt. Sokan javasolják az ezüstöt, nekem pedig a fehér jön be :) Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv: fimre
Többek között igen. Igazából kamrából sem mindegy, milyet használ az ember, a vizes cuccok nagyobb átmenő légmennyiséget igényelnek, de a neten találsz erről infót.
Nekem is elment tegnap kicsit,nekiálltam a 109-nek "semmi baja! a hozzáértők szerint. na a két hátsó váznyúlvány kompletten hiányzik és ha már az hiányzik mi lesz még ott ha nekiveselkedek. No de ne mélyedjek bele,mert "nem éri meg".... Na most légy okos..
Sziasztok! Az autómat szeretném majd tavasszal-nyáron újrafújni, most metálbordó festékkel. A Vaterán egy eladónak most végre lenne Dupont márkájú, "babilonvörös" metál festékje, egész jó árban (6500/liter), de "vizesbázisú" a festék és a hozzávaló lakk is vizes oldószeres. Nem ismerem ezeket a vizes festékeket, ha valakinek lenne tapasztalata közületek ilyen festékkel, dolgozott már efféle anyaggal, légyszíves írjon nekem róla pár sort. Mennyire tartós? Mennyi idő alatt szárad? Bírja az időjárást, gépi mosót? Vagy felejtős a vizes festék? Nem akarok rossz festéket venni, azt szeretném, ha szép lenne az autóm. Köszi előre is!
Na bakker, hogy néztem a 128-at 123-nak? Ezt már senki nem mossa le rólam... :-( Pedig esküszöm arra gondoltam. 123-as kupéból a 300-as dízelre gondoltam. Sorry! A 128-as egy álomautó!
Ismerem az oldalt:) Képanyagom elég nagy van hozzá:)) Amit meg fejtek most az is restaurálatlan,sőt a hátfalon és a két hátsó sárvédőív kivételével még eredeti is mindenhol mégsőtebb,lábon jött haza két éve külhonból:)))
Semmi bajom nincs a XX-kerrel. Esetleg tudsz küldeni referencia képeket? Ha minden ok, akkor nem csak az ajtót festetném. :-) Van egy pár kavicsfelverődésem is, de sajna már nem megy az egyenkénti foltozgatás, telibe kell azt is festeni... (W128 dízel kupé, na az ritka, egyszer mentem egyel! nem átépített, hanem originál volt!)
Ha aXX. megfelel és nem vágysz kicsempézett váróra meg kólaautómatára szívessen segítek:) Bár slk-t nálam se találsz csak egy ritka 300-as W109-t meg egy mégritkább és vénebb W128coupét:DD
Felfelé leemelhető fülekkel van, és sajnos voltam olyan szervízben, ahol más mercedes ilyettén szerelésénél a helyszínen voltam, és láttam, hogy a szaki cibálta, cibálta, hogy hol a rossebbe lehet még rajta valami patent, mire egyszer csak megadta magát.
Igazából csak azért félek egy kicsit, mert eddig akármilyen szervízbe voltam, ahol elvileg mercedest szerelnek, mindig meglepetést okoznak az autóm dolgai. "Jéé, ebben így működik az ablakemelő, más mercibe nem!" és még sok ilyen dolog. Ilyenek még márkaszervízben is előfordultak. Persze ilyenkor kérdésemre mindig kiderül, hogy még nem igen volt dolguk slk-val. Én magam néha szerelgetek rajta ezt azt (sikerült is már letörnöm egy-két műanyag rögzítést, aminél sajnos egész elemet kellett cserélni, lévén egybe volt öntve mással) és tagja vagyok egy német klubnak is, ahol sok tanáccsal látnak el, olyanokkal amit a wis már nem mutat.
Esetleg tudtok is ajánlani ilyen műhelyt Budapesten vagy környékén?
Előző levelemet egy kicsit rövidítve újra bemásolnám és kérném a segítségeteket, tanácsotokat:
Szeretnék Tőletek tanácsot kérni olcsó de vállalható saját fényezésre.
Az alany egy 91-es Opel kadett.
Van rajta pár rozsdafolt, azt januárban kijavítja a karosszériás, amikor az alját rendbehozza, az én feladatom lenne az autómra egy saját fényezés, mert a jelenlegi több helyen ki van mattulva és a elemek is külömböző árnyalatúak.
A tervem egy matt vagy selyemfényű fényezés ipari festékkel homokszínben vagy bordóban.
Kompresszorom, festékszóróm, garázsom, vállalkozókedvem van.
Kérdéseim: a matt / selyemfényű fényezésnél elegendő-e ha a felületet megcsiszolom majd zsírtalanítom, csak a javított részeknél használok alapozót és füllert, majd erre menne az ipari festék?
Kérem adjatok javaslatot az ipari festék tipusára, a csiszolásra , a zsírtalanításra és a felviendő rétegeket nézve, mert teljesen kezdő vagyok a témában.
Abban nincs kompromisszum, hogy az autót teljesen szétkapom ahol szükséges pl. ajtók, csomagtartó, motortér.
A Cél egy homogén fényezés lenne és a rozsda száműzése.
Segítségeteket, tanácsotokat előre is köszönöm: Roberto
Patentot vegyél és kérd meg a lelkiismeretes mestert,hogy cserélje de nem emlékszem,hogy a Te autódon patental vagy felfelé leemelhető fülekkel van e rögzitve a kárpit,ha ésszel nyúlnak hozzá akkor nem lesz gond. Az ajtót meg nem kell levenni le lehet azt fényezni a helyén,megértem a csavarfejes aggodásod én is így szoktam:)))) Én aggastyánokat hozok rendbe de ha csavarkötéssel van fent pl egy első sárvédő azt még fel is ragasztom,tömitem,hogy véletlenül se lehessen a fényezőműhelyben levenni:)))))
Ha eltörik a patent akkor ki kell cserélni őket! Az ajtó zsanérok csavar fejeit le kell javítani kis ecsettel!Ezt mindenhol így csinálják! Nem kell foglalkoznod a hőmérséklettel!Mire vissza kerül hozzád már akár moshatod is!Nem olyan nagy dolog ez ne félj tőle!Nem fog nyikorogni ,stb!Ennyi idős autónál nem fog eltörni a kárpit el öregedés miatt! Az biztos hogy márka szervízben sokkal drágább és nem feltétlenül jobb!Attól füg hová viszi az ember!
Az autó fekete, merci szín nevén: schwarz - unilack. Azaz az autó egy egyszerű fekete szín, semmi metálfény. Csak az ajtó sérült, de az fémig. A paraszt annyira belehúzta a "szerszámát", hogy a festék a karcolás két szélén kipöndörödött, mindez a teljes hosszában. Mivel le kell bontani, egyrészt gondolom a rögzítőpánt csavarokon, amik szintén le vannak fújva feketére, meg fog látszódni, hogy szét volt szedve. Persze oké, nem álmodozom róla, hogy egy egyszerű festékrétegvastagság-mérővel felszerelkezett valaki nem deríti ki, hogy az autó fújva volt, de akkoris zavarni fog, hogy szemmel láthatóan is a csavaroknál látszik a dolog. Ami a nyikorgást illeti, igen, arra gondoltam, hogy ezek az ajtó-belső kárpitok elég feszesen vannak rápattintva a rögzítési pontoknál. De ezek a patentok úgy vannak megoldva, hogy nagyjából egy pattintást bírjanak. Ezt elég közeli tapasztalatból mondom, ugyanis cégemmel kizárólag prémiumkategóriás márkájú autók belső terét tervezzük, fejlesszük (Dräxlmaier). Szóval vannak rossz tapasztalataim. Az tény, hogy rögzíteni fog, de már nem lesz olyan feszes, mint a gyári első patent. Arról nem beszélve az autó már 8 éves, azaz a műanyag elemek már elkezdtek ridegedni. Amit ha szétszednek, akkor egyáltalán nem biztos, hogy nem törik le, de legalábbis repedések keletkeznek rajta, ami miatt tuti nem fog majd annyira. Ezért is gondolkodom a márkaszervízben, mert ott talán (talán!) lecserélik az ilyen elrepedt, eltörött patentokat. Arról nem írtatok azonban, hogy kell-e törődnöm a hőmérséklettel vagy nem? Sajnos garázsom nincs, szóval még arra is figyelnem kell, hogy a festék szilárdulási ideje alatt nehogy egy légypiszok is rászáradjon, mert akkor az belekerül a festékbe. (Első autóm egy fehér Suzuki volt, aminek 11 éves korában festették a tetejét, és sajnos ráhullott egy-két falevél, aminek nyomát hátralevő életében viselni fogja. A fényező -elvileg- profi volt, és a falevelek már az én udvaromon kerültek rá kb. 2 héttel a fényezés megtörténte után. És csak kb. 2 napig voltak az autó tetején.)
Külön fényezett ajtó közel 100% eséllyel "elüt" a többitől. Tapasztalt , ügyes fényező esetén is. Vagy bejön vagy nem. Az "elfújással" talán az ominózus ajtón területén belül megoldható. A silver nagyon elegáns szín, ilyen esetben azonban nem előny. A mellette lévő elemekbe való elfújás gondolatával is lehet barátkozni. A 75 cm vélhetően nem éri végig az autót. Tehát van remény kisebb volumenű beavatkozásra. Nem tanuló munka. Szerintem :-))
Márkaszakszarszervízben sem dolgoznak más festékekkel mint szinte bármelyk autófényező műhelyben és szaktudásban sem többek... Árban viszont közel a duplája. Egy megbizható jó fényező jó referenciával megoldja, az ajtót nem feltétlenül kell leszedni de megbontani a kárpitot a jó eredményért igen. Kiklincset vízlehúzó díszlécet,tükröt le kell venni! Egy ajtó fényezése megbontással kb 35E Ft-ig reális.
Miért nyikorogna ? :-DDD Ez jó!)) Gondolom ezüst a gép!Azokat a szineket elég nehéz eltalálni! Hallottam olyat hogy air bushal is csinálnak karc javítást és akkor nem kell telibe fújni az ajtót!
Sajnos az autómat valami paraszt 24-re virradóan fémig megkarcolta. 75 cm hosszon a bal ajtót. Azt hallottam, hogy ajtót csak úgy fényeznek, hogy leveszik azt. Elég parázok az ilyen dolgoktól, mert jelenleg az ajtón semmilyen elem nem nyikorog. De ha leveszik, akkor elképzelhető, hogy fog. Tényleg csak így lehet ajtót jó minőségben festeni? Másik kérdésem, hogy mennyire kell az időjárásra "figyelni"? Arra gondolok, hogy ha jól tudom, akkor a fényezés megszilárdulása még hetekig is eltart, és talán nem mindegy, hogy mínuszok vannak odakinn, vagy már egy jó 10 fok feletti tavaszi átlaghőmérsékleten szárad ki. Vagy ezzel nem kell törődni? Végül legutolsó kérdésem: Az autó egy Mercedes SLK. Mi a véleményetek, érdemes márkaszervízben fényeztetni, ha tuti színt akarok, vagy vannak jó fényezők is, akik szintén tudják a gyári fényezést, mind minőségben, mind színben? (Casco nincs úgyhogy saját zsebből megy a dolog, de ha az autóm minősége a tét, akkor inkább fizetek többet.)
1es lemez mehet!Igazából co val kéne le varrni,ívvel nem fogod tudni csak oda pöttyözni szerintem!a többi mehet úgy ahogy írtad!Vegyél ecset gittet!És belülre is mehet nyugodtan alvázvédő!Mondjuk hajlamos bele ragadni a szőnyeg filce!
sziasztok most vettem egy e30 as bmw-t és van egy két lyuk az alján a vizleeresztő dugónál van. kivágtam a rozsdát és az lenne a kérdésem hogy mekkora lemezt heggeszek oda 1 vagy 0.75 re gondoltam.
és normál ivhegesztővel lehet e heggeszteni?
és ha sikerült a nyers fémet lealapozózom korrozió elleni alapozóval és alulról lealvázvédőzöm felülről meg ilyen tömi tő pasztával lekenem az úgy jó?
Nos, matt fényezést csinálni sok szempontból nehezebb, mint fényest, ugyanis nemigen javítható utólag (nem polírozhatod, attól ugyanis kifényesedik) szóval ha nekiállsz, pormentes helyen csináld.
Szeretnék Tőletek tanácsot kérni olcsó de vállalható saját fényezésre.
Az alany egy 91-es Opel kadett.
Van rajta pár rozsdafolt, azt januárban kijavítja a karosszériás, amikor az alját rendbehozza, az én feladatom lenne az autómra egy saját fényezés, mert a jelenlegi több helyen ki van mattulva és a elemek is külömböző árnyalatúak.
A tervem egy matt vagy selyemfényű fényezés ipari festékkel homokszínben vagy bordóban.
Kompresszorom, festékszóróm, garázsom, vállalkozókedvem van.
Kérdéseim: a matt / selyemfényű fényezésnél elegendő-e ha a felületet megcsiszolom majd zsírtalanítom, csak a javított részeknél használok alapozót és füllert, majd erre menne az ipari festék?
Matt / selyemfényű fényezesnél hol jobb fújni a garázsban esetleg szélcsendes időben az udvaron.
Kérem adjatok javaslatot az ipari festék tipusára, a csiszolásra , a zsírtalanításra és a felviendő rétegeket nézve, mert teljesen kezdő vagyok a témában.
Abban nincs kompromisszum, hogy az autót teljesen szétkapom ahol szükséges pl. ajtók, csomagtartó, motortér.
A Cél egy homogén fényezés lenne és a rozsda száműzése.
Segítségeteket, tanácsotokat előre is köszönöm: Roberto
Szia!Ja meló az van volt,csak gondoltam irok ide hátha:))Tudod hogy van ez.........A több jobb mint,a kevés.........De azért hála isten akad mindig valami. Te mit ütc most?
Ugyan egy kicsit OFF a dolog, de sztem mégiscsak tudtok segiteni.
Kéne nekem olyan szaki/cég, aki tisztességgel tud alvázvédelmet csinálni, nem bitumenes alappal, üregvédelemmel, természetesen a már meglévő rozsdafoltokat (nem rohadás) is szakszerűen kezelve. Budapest előny.
naná, láttam én már m3 as cabriót amin a bal negyedet 5cm vel feljebb hegesztette az usa niger és úgy festette le hogy ha az utcán az első embernek a kezébe nyomnád a pisztolyt lehet hogy különbül megcsinálná (nem szedet szét semmit de még csak nem is ragasztott az is exportvolt ide:)))
Az angolok se kutyák de a németek az igaziak!! A német nem szarozik, flexel, hegeszt mindent csak precízen. Költöttek is az autóra mert új sárvédők vannak rajta. Cineztek is hiszen a jó restaurátor cinezni is szokott erről nem rakok be képet mert csak majd márciusban térnétek magatokhoz. Régebben haragudtam az amcsikra a műgyantás "lakatolás" miatt de mostanában visszasírjuk a jókis porrárohadt originál autókat :-)))
Régebbi időkben mondták (hiszen hol volt akkor még kamra???). hogy nem lett olyan tökéletes, mert a diófa árnyékában lett megfújva. Udvaron én is fújtam már, jobb hely hiányában. De itt nagyon megfelelt. - Megjegyzem, ez nem a "sárga", aki tudja miért írom. A ragasztással szemben azért van fenntartásom, mert gyakran több baj van vele, mint adott elemet eltávolítani. Az eredményen pedig feltétlenül meglátszik. Végezetül: valóban méltányolandó az autó értéke, illetve ezzel párhuzamosan az elvárható minőség. A lakkok egyébként egyre több lehetőséget adnak a "lazaságra", olyan értelemben, hogy kiemelkedő a terülő képességük, kiválóan polírozható stb. Oldószeres, nem oldószeres téren is egyre nagyobb a paletta. Véleményem szerint az utcán garazsírozott, mindennapi használatban levő jármű esetében nincs sok értelme a makulátlanságnak. Vélemények tekintetében: neked és másnak is egyformán teret ad a fórum, csak nyugodtan írjál.
ja,emlékszem:) Vagy átverés az is!:DDD Bár én láttam ecsettel festett autót gyerek koromban:) Én még nem láttam olyan tükörsima és csillogó dukkozást azóta se. Na és ugye a zongorák is elöbb elkezdtek festödni mint ahogy kompresszor lett.:)))
Hordtam autókat a 90 es években fényeztetni egy iparoshoz akinek rz állt a cégtábláján: X.Y. utófényező,mázoló kisiparos :)))))
Festeni? Matricázni kell. :))) Pl: Sport szeletes komb Astrák. A Discovery-n volt az autókereskedőkben egy Transporter asszem T3-as volt nyomtattak hozzá matricát és kész is a "fényezése". :)))
Tudjátok van az a bizonyos ámericai ecsetelhető anyag, ami annyira kitud feszűlni, hogy nem marad csíkos. Szóval ilyen alapon nem sok jót tartogat a jövő. ŐŐŐŐ a fényező szakmának.
Olyan fényezős filmet láttam már, hogy kis tégelyekbe kb 1 dl-es festékek ez szerszámos bőröndbe , kompresszor, festékszóró /kicsi ill. retus/ , polír cuccok és így megy házhoz és ott csinál spot fényezést-javítást.
A furgonban kompresszor stb. A manus szerintem éppen maszkol. Ez van! Az angolok tudnak valamit.. Talán igazuk van. Nem kell annyira túlfeszíteni egy autó külsejét.
Az első képről hiányolom a diófát. :-) Bevallom nem értem a kép mondandóját. Vagy nem akarom azt hinni, hogy helyszínen is, pl. egy parkolóban elemet fújnak. - Widesmile! Segíts!
Főleg olyanoknál nem értem miért kell maszkolni, mint pl a lenti képen a Fabia ahol csak ki kell patintani a díszlécet. Ez inkább trehányság lustaságnak nem mondanám mert tovább tart lemaszkolni mint szétszedni.
Mert az,igényes munka így nem készül. Pl ha elragasztanak egy díszlécet vagy bármi mást ott lesz egy széle a fényezésnek és az igen rövid időn belül el is ed hámlani. Nem ma kezdtem és még nem láttam "elragasztott" fényezést hosszú ideig tartósnak.
Fehérváron laktam igen,de közben épitkeztünk és isztimérre költöztünk.Ja és közben a xanti eladásra került,mert nem birtam kiképzést vele:))))Amugy mi a pálya?:)
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. A fővárosban vagyok tűzoltó, és egy régi tűzoltóató felujítását csináljuk. ( sajnos elég alacsony költségvetéssel) A gondom az, hogy nem találok olyan kabint amibe befér. kb 2,5 méter magas, 2,5 széles, és 6-7 méter hosszú. Tudnátok ebben segíteni?
A fél ujjnyi az hosszában vagy keresztben értendő mert az először egyengetni is kell gondolom lett nálunk is valahogy így vannak az árak ahogy előttem szólók írták.de a ragasztás nem mindig gányolás mert ha még a ragasztott üveget is kivágnák akkor az még +15 lenne:)))
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Van egy B Corsam (3 ajtós)- metál fényezéssel
A jobb oldalát fényezték kompletten - 3 elemet. Fél ujjnyi vastag húzódást (mély karcolást) gliitteltek ki mindhárom elemen.
A kérdésem az lenne, hogy ez mennyibe kerülhet. Egy tól-ig árat szeretnék kérni a szakértőktől, mert az az érzésem, hogy rajtam akarnak meggazdagodni...
Előre is nagyon köszönöm
Közhely, de igaz: A kicsit rossz, és a nagyon rossz között -ilyen mélységben- szinte semmi különbség. Egyébként valóban drótkefe, rozsdaátalakító, kitt, lakk és kész. Ez sem feltétlenü térül meg, de lagalább nincs anyagilag sokban.
Olvasni való ott nem található. Számos helyen megfogalmaznak különböző poetikát. Nem szeretnék más tollával ékeskedni. Az itt található leírásban benne van a lényeg. (nem ismerem, nem reklám) Saját gondolatként egy fogorvosi hasonlattal élek: Jól lehet, egy alig látható tömést komoly gyökérkezelésnek kell megelőznie. Egyébként valóban ki kell "dobni".
Ezeddig nem volt dolgom rohadó autóval..hála az égnek töröttel sem,szóval nincs túl sok tapasztalatom lakatosok terén.Ráadásul kb .3 éve lakom csak itt a környéken,és ezeddig ez a tapasztalat is inkább negatív volt a munka minősége terén.Ezért az eddig megismert szakikat elkerülném!
Ezt az autót restaurálni szeretném,de ebben jelenleg akadályoz a rajta felgyülemlett rozsda.Mivel pedig addig szinte semmi mást nem tudok csinálni a kocsin-illetve értelmetlen-ráadásul a vizsga is lejárt róla ,keresek valakit aki ellátott volna jótanáccsal az alábbi pár kérdésben.
Ma elmegyek megmutatni a kocsit Budakalászon valakinek,meglátom mit mond.
Túl nagy távolságra a vizsga hiánya,és viszonylag drága tréleres költségek miatt nem tudom elvinni a kocsit.
Pláne nem csak megmutatni valakinek,aki aztán elborzaszt többjegyű számokkal a munka elkezdésétől.Gondolván ha már ott a kocsi,nem viszem tovább.
Tudom hogy nem 10-20 ezer forintos javításról van szó,de szeretném megtalálni a középutat a mások nyugdíjalapjának felesleges tömése,illetve a tesco gazdaságos minőségi munka között!
addig is barátkozom a drótkefével,és elolvasom amit az álltalad küldött linken találok!
A fórumlalók közül pedig csak az vegye az ingére akire való,nem állt szándékomban megbántani senkit!
Ne hálálkodj! Mindíg ez a vége. Válasz esetén. Elmaradásakor pedig azt hiányolva jön a panasz. Írd le mit szeretnél olvasni, teljesítjük! - Szerintem a fórumlakó közösség korábbi hozzáállásait is érdemes volna elolvasni, még mielőtt bekiabálsz, hogy melyik út vezet Budára? Alaposabb technológiai sort a műhelyben építenek fel. Így be kell érned az itt leírtakkal, vagy pedig a saját ismeretségedre (drótkefe stb.) támaszkodva. Nem vagyok benne biztos, hogy hasznodra lesz, de felületkezelés terén számos tippet, eljárást találni a világhálón.
Mennyire KÖRnyék? Hozzám most 1000km-ről és 500km-ről járnak az éppen futó projektek gazdái.
"keresek olyan homokszorót aki rozsdamentesítené a kocsi alvázát..akár helyben! Ez mennyire elvetemült ötlet?"
Teljesen. Óriási porral, kosszal jár egy ilyen művelet, speciálisan kialakított kamrákban csinálják. A kaszninak pedig 100%-ban üresnek kell lennie, üregek megbontva stb.
"Van esetleg más megoldás amivel el lehetne távolítani a rozsdát?"
De igen , foglakozik. Én "speciel" nem vagyok kapacitív. Le vagyok kötve. Talán lesz hely, de akkor sem fogom itt kérni a munkát. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Az említett autód pedig egy taknyos kölyök a megszokottakhoz képest. No és a megbízható iparosokat nem ajánlják. .( nincs rá szükség) :-)
még annyi hogy az enyém MASTERMAX márkájú,de van egy tartalék digitális fordszám szabályzós einhell is eza sárgaszinű ez is birja elég jól 15 ért vettem
Igen gondolkodtam azon is csak nem szeretnék rosszul járni vele.Kb hetente 10-15 négyzetméter polírozáshoz kell 2-3 óra viszonylag folyamatos használat mellett.Ez a Gérex polírgép 10 perc után olyan meleg volt ,hogy a tojás is megsült volna rajta.
A kérdésem a következő lenne: Ismeri valaki ezt a Glue Puller nevű ketyerét valaki közületek?Tapasztalatok estleg? Vagy inkább a kozmetikásoknál érdeklődjek?
Az einhell nem olyan rossz én 1 éve azzal dolgozok folyamatosan, még megy. Digitális fordulatszámszabályzós.10 ezerért vettem, azt már párszor visszahozta. Nem tudom milyen célra kell neked.
Én is néztem már einhel-t 15 körül!Én abban gondolkozom!Nem mindennapos használatra kéne! Nem tudom mit tudhat!Régen volt einhel felexem meg fúróm kb olyan 4 évet birt ki lakatolás mellett!
Hát én nem voltam ilyen szerencsés.Vettem egy Gérex márkájú szutykot 10 ezerért,900W fordulatszabályzós, 2szer használtam és elfüstölt,pedig nem vagyok gép barbár .A neten néztem már van egy két jó kis gépet pl sparky 33ért csak gondoltam hátha a ti személyes tapasztalatotok többet ér.Köszi
szerintem mindegy milyet veszel ilyen árban,mert én vagy 4 éve 14ezer-ért vettem egy fordulatszám szabályzóssemmi márkát és már jópárszor visszakereste az árát.és még mindig megy
Sziasztok.Polírozógép vásárlása előtt állok.Ebben kérném a segítségetek.Amit rá szánok sajna nem sok kb 20 max 30 ezer.Ezért lehet kapni viszonylag jó gépet?és ha igen hol és milyet? Köszi
Hozzáértő emberektől kérdezném hogy, Opel Astra F 99-es sedan ra való bal eslő ajtó ugyan olyan a diszléces ill a nem diszlécesé és bármelyik F astráé ugyan olyan?
Sziasztok! A következő problémával fordulnék Hozzátok! Van egy 10 éves kocsim, és az ajtók aljánál belül, valamint a sárvédők alsó, kerék alá behajló részénél kezdeti rozsdásodást fedseztem fel. Sajnos mindkét esetben a két lemez közül indul a rozsda. Az lenne a kérdésem, hogy van e arra mód, hogy valamilyen üregvédelemmel meg lehessen állítani, vagy csak lelassítani a folyamatot? Van olyan hely, ahol ezzel foglalkoznak? Válaszotokat előre is köszönöm!
Szevasztok szakik!! Tegnap lefújtam a Fiatom motorháztetejét, j.e sárvédőjét fehérrel(210) Kicsit szemetes lett, ezt szeretném eltüntetni belőle. Olvastam hogy ki lehet belőle csiszolni. Hogy kezdjek neki A-Z-ig??? Hogyan csiszoljam, milyen papírral??? Milyen polírral hozzam vissza a fényét????
Pedig ha utána számolsz... Saccc 40 kvadrátos terület alól (szinte teliben szívás) mekkora légáramlási sebességet produkál ilyen térfogatú elszívás? Sok nem lehet, világos. Azonban lebegő anyag sem maradhat. Ezért tervezik a kamrákat, többek között erre is. Ráadásul a belépő levegőt kezelni kell, nem csak úgy az utcáról beengedni. Túlnyomásos kamráról ne is beszéljünk... :-)) Akkor hol itt a szívás?
Szemcseszórás. Szemcse megválasztás lehetősége nem mindenütt adott, de utána kell járni. Az őrölt dióhéjtól a kukorica csutkáig minden természetes anyag alkalmas lehet. No és a műanyag garnulátumok. A szárazjeges hősokk is lehet eredményes. A csiszológéppel mindíg az a baj, hogy csak a sík felületekhez férni hozzá.
Egy kis segítség kellene. Kőfelverődést javítottam a kocsin és csak pár órával később vettem észre, hogy pár csepp festék oda is jutott ahová én nem akartam. A kérdésem az lenne, hogy mivel tudnám ezt a legkíméletesebben eltávolítani?
Tulajdonképp, egy esedékessé váló felújítás során ez NEM nagy plussz költség. -Így akartam írni. - Mekkora felületet? Pl. komplett kaszni. Nem telibe, ezt fogadd el.
A robbanási határérték 20% alatt maradjon! Egy átlagos fényezőfülkében 18-20.000 3m/óra légszállítás szükséges! Ez az érték egy 25-28 m2-es fülkére értendő!
Hát nagyon sok időbe tellett mire elfogadható felületet tudtam szórni mind műanyagon, mind karosszérián, de talán megérte. Volt, hogy többször is vissza kellett csiszolni a felületet. Gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás....
AZ lenne a kérdésem, hogy fényező helyiségben kb. mekkora légfelesleg szükséges?
És inkább az alsó régiókban kerüljön kialakításra azű levegő elvezetés?
Szevasztok fényező szakik!! Tegnap lefújtam a Fiatom motorháztetejét, j.e sárvédőjét fehérrel(210) Kicsit szemetes lett, ezt szeretném eltűntetni belőle. Olvastam hogy ki lehet belőle csiszolni. Hogy kezdjek neki A-Z-ig??? Hogyan csiszoljam, milyen papírral??? Milyen polírral hozzam vissza a fényét???? 3M, Farecla polírrendszerből van egy csomó fajta, melyik polírrendszert vegyem A-Z-ig hogy szép legyen????
SZiasztok! lenne pár kérdésem polírozással kapcsolatban...tudom ez fényező topic de ide jobban tartozik.motoron az idomok elég narancsosak lettek(metál) és ugy gondoltam meg csiszolom 2000es papírral és kézzel polírozom g3as anyaggal majd turtle wax metál polírozóval kifényesítem..ez szerintetek bevállik vagy más anygot tud vki ajánlani? előre is köszönöm a választ
Üdvözletem, Megkérdezhetem, hogy te mekkora felületeket szórsz vele? A rozsdát belátható időn belül eltávolítja? Egy normál kocsiajtó méretű felület szórása kb mennyi időt vesz igénybe? Bár gondolom ezeket befolyásolja a szórópisztoly is. Azért kérdezgetek ennyit, mivel most tudnék venni egy ilyen készüléket barátságos áron, de csak akkor érné meg, ha tényleg tudom használni.
18 köbméter/óra. Nem 6-7 báron. Én is ilyennel homokfúvok. Pontosabban fémszemcseszórok. Az 5 bart tartja. De a lehető legkisebbre kalibráltam a fúvókát. Nekem a régi szelepekkelés hengerfejjel van. Az újabbakkal közel 50% hatásfok növkedés érhető el. KB 40 ezer forintos tétel a két hengerre. Tulajdonképp, egy esedékessé váló felújítás során ez nagy plussz költség. A debreceniek pontosan tudnak mindent. És postán másnapra küldik a megrendelést.
Sziasztok, homokszórással kapcsolatban érdeklődnék.
Defém V2 160l-es, 5.5kw-os kompresszorról kérdezném, hogy mekkora a levegőszállítása 6-7bar-on? Az általam neten talált értékek elég széles skálán mozogtak. Ha jól tudom legalább 600lperc kellene, hogy folyamatosan mehessen a homokszórás. Kiváncsi volnék, hogy lehet-e ezt használni karosszériaelemek festék és rozsdátlanítására.
Sziasztok, kívül-belül rozsdás lengőkarral mit lehet kezdeni, ha muszály megmenteni? Még nincs annyira elvékonyodva, hogy eltörjön, de hamarosan eltörhet. Homokfúvás meg szinter sajnos nem megy, mivel a belsejét sehogy nem lehet elérni a lyukakon. Próbáljam meg homokfúvni azokon a kis lyukakon, aztán áztassam passziválószerbe, majd egy bödön alvázvédőbe?
A tulaj ragaszkodik hozzá. Letérdelt a német teszteknek, miszerint a 2 golf generációt ilyennel látták el és valóban eredményes, amint mára már bebizonyosodott.
Pisztoly ugyanott vehető. Hidegen meg se próbáld! Az elkövetkező idő hőmérséklete sem igazán kedvező. A legjobb nyári hőségben, forró kasznin végezni. És megbízható levegőforrással...:-)
Szia Zsiga!:)) Nem a szilikontól lehet véletlenül? Mármint szoktál ilyen szilikontartalmú autóápoló-szereket használni? Turtle wax, meg ilyesmi. Talán azért nem tapad meg rajta megfelelően a javítószín. Megpróbálnám alaposan áttörölni a festendő felületet, és környékét nitrohígítóval, az leszedi a szilikont, viaszokat, ugyanúgy, mint a szilikon-eltávolító szerek. Aztán valami nagyon finom, mondjuk 1200-as csiszolópapírral kicsit megcsiszolnám a javítandó részt, hogy legyen mire tapadnia a festéknek. És utána bekenni a javítószínnel. Vagy kicsit zsíros-olajgőzös lehet a felület, szintén nitrohígítóval áttörölni. Egy próbát mindenesetre megér.
Bocsássatok meg, hogy egyrészt tök amatőrként írok, másrészt meg nem olvasom folyamatosan a listát, így lehet, hogy 100-szor megtárgyaltátok már az alábbiakat.
Szóval én még mindig az üregvédelem problémánál tartok (Talán még emlékeztek a napraforgó olajos ötletemre). Azóta egy kicsit tovább jutottam. Pl. vettem egy kínai légkompresszort egy közismert barkácsáruházban ami a második indítás után beszart...
Azután megtudtam, hogy talán a legjobb üregvédő anyag a Mike Sander's zsír, de ezt 80-100 C fokra kell felhevíteni, és úgy lehet beporlasztani. Ergo ehhez speciális fűtött pisztoly kell. Valakinek van tapasztalata, hogy ilyet hol lehet beszerezni, megfelelően ügyes, mindehova bedugható porlasztó csővel? (elnézést a szakszerűtlen kifejezésért)
Urak, mint "osztályidegen " ha lehetne egy kérdésem. A müanyag első lökháritóról több helyen lejön ( le patogzik ) a festék. Vettem javitó szint, ahogy bekenem jó, de az első mosásnál a gözborotva mindig lehozza de csak a bekent részt. Már vagy 10-szer kenegetem! Valamit lehet vele kezdeni ? Előre is köszönöm a válaszolat ?
hát most már megvettem a szorókittet és mobihel gittett vettem.na szóval vissza csiszolom müanyagig.begittelem.szorókitt.alapozás.festés.? bocsi hogy értetlenkedek:S
Ha nem akarod egy hétig csiszolni a müanyagot (mivelhogy írtad: többrétegű festékkel...) akkor tegyél a gépre 180-220 as papírt. Úgy is kittelned kell, akkor meg minek olyan finommal vacakolni??? Fényesre akarod kihúzni a kittelést? :)))Na jó csak tréfi volt, ne hari, de tényleg nem árt ha rendesen felérdesíted a felületet mielőtt rákittelnél. És mindenképpen müanyagra való kittet használj. A Spies Hecker kittek nagyok jók.
Először is: Műanyag elemek pattogó festékét műanyagig visszacsiszolni és utána alapozni. Másodsorban: ha nem akarsz magadnak plusz munkát akkor elfelejted a nitro szórókittet és 2K füllert használsz. A felületi kittelést mindenképp alapozás előtt kell elvégezni. Gépi400 és kézi vizes 800-as csiszolás javasolt
Így terveztem a festést lécci javítsd ki ha valami nem jó.vannak a müanyag idomok több réteg festékkel és sok helyen pattog le nem tudom hogy fényezték ezt még le régen,na szóval meg csiszolom 800sal lefujom nitro alapozóval,csiszolás 800sal a hibákat ki gittelni meg csiszolni,szórógitt csiszolás vizesen utánna nem tudom hogy még egyszer lefujam e alapozóval vagy a szórógitre rá e a festéket.
Elvileg elég ,ha mindent előírás szerint csinálsz. Mindenképp várd meg amíg a felület lemattul,és csak utána lakkozzad,,mert azt fogod tapasztalni,hogy a pigmentek szétúsznak,és "bemárványosodik" a felület. Lakkozásnál rétegek között optimális esetben 5-10 perc szellőzési idő szükséges ez attól is függ ,hogy milyen edzőt használsz.
köszi h szoltál!! és 2réteg szerinted elég matt fekete alapozóra sötét kék metál?és mennyit várjak a rétegek között? a lakkot ugytudom hogy akkor amikor még ragad a festék.és lakk rétegek között mennyit kell várni?
Ha jót akarsz magadnak akkor a nitrót elfelejted és helyette észtert,vagy a Mobi saját hígítóját használod,mert különben hazavághatja a festék színét. Általában 50%-os higítást igényel a Mobihel.
SZiasztok! azt szeretnék kérdezni hogy ha bemegyek a festék boltba ott tudok venni aláfujó festéket vagy matt fekete festéket kell vennem? ja és h olyan metál festékem van h 1k-s és azt mondta a boltos hogy nitróval lehet higítani(mobihel)ez igy rendbe van? és hány%kosan lehet hígítani? köszi előre is a válaszokat...robi majd rakok fel képet hogy milyen lett
Mennyibe kerülhetett ez új korában? Használtan megér ez ennyit? Jobban lehet vele dolgozni vajon, mint a vaterán lévő sata utánzat 1,4 hvlp pisztolyokkal? Megérné az árát? Miben más? A tévében a discoveryn elnézve a fényezőket, szép lassan fújják az autót, és nincs olyan nagy "füst"-je a pisztolynak, mint ennek a hamis sata pisztolynak, amit eddig használtam. Ott gyönyörű picike kis permet hagyja el a pisztolyt, és tök nyugisan, lassan dolgoznak vele. Nincs semmi kapkolódás. Ilyen "nyugis" pisztoly kéne nekem is!:-)) Nem baj, ha tovább tart a festés. Én próbáltam ilyenre beállítani a stukkeromat, de nem lehet. Sietni kellett vele.
Egy '76-os CB400 F tankját és idamjait szeretném korhűen lefényeztetni. Tudtok ajánlani vkit. Még egy kérdés: belül rozsdás tankkal mit lehet kezdeni? Kösz David
Sziasztok!Bár tudom ,hogy sok jó festék illetve lakk van ,de mégis mondjatok nekem jó minőségű festéket illetve lakkot ami elfogadható áron van.Köszi a válaszokat.
De szép is lenne, ha valóban lecsiszolnák fémig. Mert ugye egy folton fémig van, de hol a széle? Na ennyit a kontúr vonalasodásról. Elhiszem mindenkinek, nagyjából tudom is a szabályt, bár fényezésben csak magamnak "gyúrok". A vasprimer egy éve bontatlanúl áll a polcon, nem volt alaklmas terület rá. Az epofan fogy inkább a fémtiszta felületre. Nálam lassan halad a munka. Azt pedig nem szívesen látnám, hogy rám rozsdál. Van jobb ötlet? Örülnék neki!
Két komponensű wash pimer alapozóra nem lehet gittelni, ha nem hiszed végy a kezedbe eggyet és olvasd el a használti utasitást Poliészter anyagok használata nem javasolt.
Ezzel még az is a baj ,hogy nem szabad használni poliészter alapú anyagokat az alapozott felületre,tehát gittelni sem szabad. Csak fémtiszta felületre.
"- Szórógittet maximum 5 rétegben-," Ha nálunk ez így lenne,akkor nagyon sok anyag veszne kárba. A HS szórókittek max 3 rétegben alkalmazhatóak . Nagyobb rétegvastagságnál száradási problémák léphetnek fel. Ha nagyon durva felületet kell -értsd:/ telikittes-/ alapozni, célszerűbb töltőalapozót használni ,és utána szórókittelni!
Szia kuruczd, sziasztok! Ugyanilyen pisztollyal fújtam le az autómat. HVLP, Sata másolat pisztoly, 1,4 düzni. Én is a tesz-veszről, vagy a vateráról vásároltam. Érdekelne a végeredmény, hogy mire jutottál ezzel a pisztollyal. Én 1 k-s Urki festékkel csináltam. Polírozni kell még a beleszállt por miatt, ez nem látszik a képen.
Sokféle megoldást találtam, de talán ez a legrészletesebb.
1. Első lepésben lehetőség szerint a régi festéket távolítják el, majd egészen a fémig csiszolnak, nehogy repedés maradjon benne.
2. Ez után kap egy szép barna kétkomponensű alapozót,
3. ami után következhet a krémes durva gitt és a pórustömítő finom gitt.
4. Jön megint a csiszolgatás, majd egy újabb szórással felvitt réteg, a töltőalapozás. Ez egy szürke polyester spritzplastic anyag, amit ismertebb nevén szórógittnek hívnak. Szórógittet maximum 5 rétegben, 1000 mikron vastagságig használják,
5. majd 2 lépcsőben géppel csiszolják P100-120 illetve P240-280-es papírral.
6. Ezek után a szín előtti utolsó réteget fújják fel, amit munkanéven füllernek hívnak (füller jelentése: töltő/kitöltő). Ezt az anyagot 2-4 rétegben fújják (80-250 mikron vastagságig) és az előző réteg, a töltőalapozó egyenetlenségeit tünteti el, miközben a festék tapadását is elősegíti. A füllert bekeverés után 45 percen belül fel kell használni, száradása 20-40 perc 60 fokon, 8-12 perc infrával. Ezután már nem látszódhat a fém, sőt még a gitt sem.
7. A füller már védi a gittet a víztől, így előkerülhet a nagyon finom vizes papír. Csiszológéppel 320-500-as, kézzel 600-800-as papírral dolgoznak.
8. Ha ezek után is akad még némi hiba, azt egy zöld színű flekkgittel javítják.
9. A gittelés után egy napot kellene száradni, de mivel általában mindenkinek nagyon sürgős, és a technológiában itt lehet csak időt nyerni, gyakran előkerül az infrás szárító, amivel egy óra alatt ki lehet szárítani. Minden gitt kétkomponensű. és bekeverés után 4-6 percen belül fel kell használni. Száradási ideje 20 fokon 15-20 perc, infrával 4-6 perc. Ideális esetben mégis napokat kéne hagyni minden alapozási réteg után. A veterán autófényezések egy másfél hónap alatt készülnek, ott a vastagabb réteg miatt muszáj várni. Az újabb autójavításoknál - ha profi a lakatos - nincs olyan vastag gittréteg, ami egy-két nap alatt ne keményedne ki.
10. Az előkészített autó lemosva kerül a 20-25 fokos hőkamrába. Ott ragasztják ki a szükséges elemeket, miközben az autó felveszi a kamra hőmérsékletét. A fújás előtt utoljára vizes szivaccsal, antisztatikus és egyéb rafinált tisztítókendőkkel letörlik a felületet. A legnagyobb ellenség a szilikon. Hiába a szilikonmentesítő kendő vagy a festékbe kevert szilikonstop adalék, a túlzott gondossággal ápolt elemek gyakran annyira magukba szívják, hogy lehetetlenné válik a fényezés, mert a festék megszalad, szétugrik a szilikonos felületen.
11. A tisztított autóra a 4 bar légnyomással működő szórópisztollyal a színtől függően 2-3 rétegben szórják a festéket. Egy autóra a teljes fényezéshez - mérettől függően - 2-4 liter festék kell. A jól takaró színeket, mint például a fehéret, kétszer is elég átfújni. HS (magas szárazanyag-tartalmú) festékkel 1 szórásmenet is elegendő lehet. Minden réteg között pár perc szünetet kell tartani. A komplett festési folyamat 2-3 órába telik, ezért a festéket általában literenként edzik. A festékszóró pisztolyba egy töltéssel kb. 0,5 liter festék fér. Ha kész a fújás, negyed órát kell várni, majd a kamrát 60 fokra fűtik, és indul a szárítás. 30-40 perc múlva az autó porszáraz, és visszahűlés után azonnal szerelhető.
a segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni az oldalkocsis Pannoniám újrafényezésében.
Az oldalkocsi alu és fém darabjairól kromofággal lett a festék lemaratva, majd fémtisztára csiszoltam. A motort még ezután fogom szétszedni, de azt már homokszoratni is tudom, mert az már befér a közeli homokfúvó kamrájába.
Minden részletre kiterjedöen érdekelne a véleményetek, mivel ilyet még nem csináltam, de a felszerelés meglenne hozzá, csak a tapasztalat hiányzik.
Kérdesem lenne:
- mi a helyes sorrend ? (alapozó, szorógítt, gittelés, színrefújás, gyári csíkozás kézze, lakk)
- Kromofágot mivel tudom eltávolítani, hogy a kásöbbi festéket nem bántsa ?
- mivel érdemes az egyes rétegeket zsírtalanítani és csiszolni?
- milyen alapozót (alumíniumra és vasra) és hány régegben ?
- milyen szorógittet javasoltok
- milyen festéket javasoltok (2k vagy ?) és hány rétegben?
Le lehet festeni csak ki kell maszkolni rendesen a felületet mert csiszolásnál könnyen meg lehet sérteni az ajtó festését. És hát többször kell ugye csiszolni mivelhogy valszeg alapozni is kell...
Az újra ragasztás csekély +költség. Levéve elvárható mind az ajtó ,mind a díszléc normális előkészítése és fényezése. De zokniban is lehet lábat mosni...:-)
egy szerencsétlen parkolás közben sikerült meghúznom a kocsim oldalán az ajtót + a műanyag díszlécet. a márkaszerviz iszonyat árat adott. nem márkaszervizből van két ajánlatom, az egyik kicserélné a díszlécet, a másik állítja, azt is le lehet festeni (spéci festékkel, némi csiszolás után). Ez utóbbi megoldás nem csak olcsóbb, de logikus magyarázatnak tűnik, hogy így nem kell lefeszegetni a ragasztást.
Kérdés: tényleg le lehet szépen és tartósan festeni egy műanyag díszlécet?
Van egy szin amit a legtöbb boltba nemtalálnak ahol megtalálták ott meg receptúra nincs hozzá csak régifajta festékhez amijük már nincs az eu miatt... Mondták 1-2hét és utána néznek mit tudnak tenni... Bár fényezés még sokára lesz(talán október,november),de kiakartam 1decit kevertetni addig is...
Valaki tudna segíteni?
L97Y Tizianbraun metallic(nsu,vw,audi,porsche használta 1974-1976közt)
Nem karcol,de ha nagyon biztos akarsz lenni a dolgodban lehet kapni egy Abralon nevű csiszolószivacsot amit a csiszológépre lehet feltenni,és azzal még átlehet /kevés vizzel/ csiszolni a felületet. Ez 2000,és 4000 -es változatban kapható.
Köszi Megnéztem amikor ráfújtam a bázist semmi nem volt benne ezért meg is lepődtem, hogy lekkozás után tele van. 1500-2000, nem karcolja össze nagyon??? Az 1500-ast durvának tartom, de ha te így csinálod és szép, akkor biztos jó.
Először is nézd meg ,hogy a szemét a lakkban van és nem a bázisban ,mert ez utóbbiból már nem tudod polírozással kiszedni. Vizes polírpapírral 1500-2000 teljes mattulásig kell csiszolni amig a szemét körvonala látszik. Szárazra törlés után 3M 9374-es "fehérkupakos" pasztával alacsony fordulaton felfényesíteni a felületet. Ha eltűntek a csiszolási nyomok és fényes felületet kaptál érdemes 3M 9375-9376-os pasztával finomítani és fényesíteni. A 9376-os paszta egy petróleumszármazékot tartalmazó folyadék ,ami eltünteti a polírozási nyomokat és magas fényt biztosít.
Szevasztok fényező szakik!! Tegnap lefújtam a Suzukim motorháztetejét, j.e sárvédőjét metál ezüsttel(Z2S) Kicsit szemetes lett, ezt szeretném eltűntetni belőle. Olvastam hogy ki lehet belőle csiszolni. Hogy kezdjek neki A-Z-ig??? Hogyan csiszoljam, milyen papírral??? Milyen polírral hozzam vissza a fényét???? 3M polírrendszerből van egy csomó fajta, melyikeket vegyem belőle hogy szép fényes legyen???
Lehet azzal mindent egyébként. A düznit is lehet variálni. Valószínű hogy nem túlnyomásos a pisztolyod, így kicsit nagyobb üzemi nyomás kell az anyag felszívása miatt. Innen pedig már tudod a folytatást..
Én az alsótartályost a kerti növények permetezésére használom. Arra kiváló, és gazdaságos. Tekintve a vegyszer árakat. Tömlőm van elegendő hosszú, s amíg permetezővel 20 literből oldottam meg, most 5 literből kijön. Sokkal szebben beködösít a lombozatba. Valami hasonló különbség mutatkozik nagyságrendileg a fényezés területén is, amikor az alsó és felső tartályost kell összemérni.
Ha már ennyi jó tanácsot kapok profiktól amit megtisztelőnek érzek és szívom magamba a tudást lenne pár kérdésem:
-mindenkinél csak felsőtartályos pisztolyokat látok,az alsótartályost miért nemlátom sehol?Azok mire jók és mi a hátránya?Azzal nemkönnyebb festeni? -mondták a festékboltban az új vizes fetékekkel könnyebb elrontani a fújást és azt tanácsolták fényező fuja ha szépre akarom a kocsit.Kérdés mire gondolhatak amire ügyelni kell?Annyit mondtak nagyon könnyen lehet különböző árnyalat eltéréseket csinálni meg szerintük könnyebb megfolyatni.
No meg aztán melegszik is rendesen. Szerencsés vagy ha nem lesz libegős, hullámos a lemez. A felexes haladós, de nem javaslom. Harckocsira kétségtelenűl hatékony. Legfeljebb fordulatszám szabályzóssal, de a gyakorlat szerint a türelmetlenség és az adott lehetőség mindíg hozza formát. - Szóval a körexenter. Sokban van a papír, igaz, de a folytatás eccccerűbb.:-))
Jaja, excentercsiszoló a tuti. Flexxel nagyon észnél kell lenni, vékonyítja az anyagot, vagy ha mégis fexelni akarsz, tegyél rá csészekefét, vagy négerkorongot, azzal haladós és kíméletesebb a korongnál.
Akkor járható út egy P60-P180 környékével kezdeni és a gyári festék fölött lévő kokányságokat leturni egy rezgőcsiszolóval? Olyat meg nem tudsz csinálni hogy a gyári réteget meghagyod. Rezgő csiszoló nem épp a legjobb választás erre a célra ami jó lenne az a körkörös rotácios csiszoló.
Ahol javítva volt ott Rapid cinkromátos alapozó ugye a gittelés alá megteszi? NEEEM! Ha jót akarsz magadnak csak tiszta fémfelületre kittelsz és csak utána alapozol.Főleg nem Rapid-dal.
Akkor járható út egy P60-P180 környékével kezdeni és a gyári festék fölött lévő kokányságokat leturni egy rezgőcsiszolóval? Vagy fontos rezgőcsiszolóval,mert lehet hülye 5let de sarokcsiszolóval nem gyorsabb lenne?aztán rezgővel csak utána a finom munkát csiszolni.
Nemrossz jah csak bosszant,hogy a közvélemény meg rossz róla,ilyenkor néha elszomorkodok,hogy nem elsőgenerációs rx7 -t vagy alfetta gtv6 -t vettem,bár azokat is szidja a sok tudatlan nép.Ugye wankelt,hogy széthullik,olaszt meg hát valjuk be mint egy forró tüzes csaj ha nincs vele gond álom ha meg van akkor pénztárcát nemkiméli...
Ahol javítva volt ott Rapid cinkromátos alapozó ugye a gittelés alá megteszi?Természetesen fémtiszta felületre dolgoztam és biztonság kedvért evipasszal foszforsavaztam. Eddig időtállónak tünik a rapid ahova használtam fémeken...
Nem akarlak elkeresíteni de ilyet vettem multkor asszem 3-4e ért a piacon,igaz 6ért akarta adni de addig alkudoztam mig a piac végén több dolgot csak oda adtak az én álltalam elgondolt áron... A pisztoly nem egy nagy szám amire vettem arra jó!(alapozót fújni meg futomű cuccokat neolukszal lefújni,na meg majd ha építek szerelőbakot,stb teháűt ilyen apróságokat fújni nemszeretném majd befogni a komolyabb pisztolyt).Első pisztolynak gyakorolni fújni jó. Szerintem motoridomot is aránylag szépen megtudod fújni vele de nem egy csoda... Minőségibb fújáshopz én is rájöttem a 25-30e körüli ár ahol nézelődnöm kell majd,van pár kiszemelt is.
Valaki ismeri ezt a festéket: dupont herberts automotive.? vizes bázis ennyit tudok róla.keresgéltem a neten de nem találtam róla semmit.de mivel dupont gondolom csak jó lehet....
Ezt a pisztolyt vasárnap megrendeltem és azt mondta hétfőn feladta de még ma sincs itt. http://www.vatera.hu/profi_levegos_festekszoro_pisztoly_87269438.html különben 10-12e ft ért árulják máshol ezt.... szerintem az ember átvágott nem lessz ebből semmi.
Létezik egy ERBA nevezetű pisztolycsalád ami kb-10e forint körüli összegért már elfogadható minőséget produkál. Az ennél olcsóbb áru pisztolyokhoz érdemes fenntartásokkal közeledni!
Nekem Puma van kb 5éve hvlp a vizest is ezzel fújom meg a lakkot is ,akrilt is ./ez is másolat.nem tartom magam nagy menőnek de szerintem nem nagy minőségü pisztolyal is lehet szépet fujni na nem 3-4 ezer ftos ra gondolok mert azokal csak a port szabad lefujni.25-30 körül már lehet kapni egész jókat.dearra vigyáz hogy egy hvlp sok levegővel müködi tehát kompreszorrol is gondoskodni kell.
van nekem egy 4ft os pisztolyom semmi bajom vele csak nem terít szóval egyenesen fúj előre és igy csak pl 5centis sávot fest az a bajom vele ha meg veszek egy másikat nem tudom hogy az mennyire terít ezt a sata másolatot tudom hogy 5-20centig lehet állítani.ha tudtok mutatni nekem a neten egy olcsó pisztolyt ami nem hvlp azt meg köszöném.egyébként a hvlp vel mi a gond nem lessz sima a felület ?
uh hát köszi de olyan 5-8e ft szeretnék pisztolyt venni.nem akarok én fényező lenni meg minden napos használtra használni én csak leszeretném fújni a motorom az idomokat meg le lakkozni.
Most dobtak piacra egy Sata 100 jelű pisztolyt, ami az RP pisztolycsalád olcsóbb tagja ,mivel már 50-55 e forintért meglehet venni.Létezik belőle 1.4-1.8-as düzniméretű, HVLP és 1.4 -es lakkozó ami nem HVLP. Mindenképp érdemes lakkozáshoz a nem HVLP rendszerű pisztolyokat használni.
Akkor ezzel a hvlp dologgal nincs gond? mert korábbi hozzászólásban olvastam hogy lakkozni hvlp-s pisztolyal nem lehet szépen vagy mi...a vaterán néztem ezeket a pisztolyokat ott mind 1,4es van 5000ft ért 9990ft meg 15000ft ért de mind ugyan ugy néz ki.és ha veszek egy ilyet érdmes kicserélni 1,3fuvókára? tudnál nekem mutatni egy képet amit lakkoztál ezzel a pisztolyal a felületre nagyon kiváncs vagyok.köszönöm a segítséget!!!!
eddig énis sata hvlp másolatával lakkoztam,festettem. ,anno vagy 3 éve 27e ért vettem.jól lehet vele festeni,lakkozni!Nekem be vált!de van nála jobbis!
SZiasztok! Tényleg nem alkalmas a sata másolat hvlp lakkozásra? és csak hvlp be létezik sata másolat? a hvcp rendszerű az alkalmas? és különben ha mégis hvlp 1,4es pisztolyal lakkoznák az csunya lenne?4cr 2k-s lakkról lenne szó.köszi előre is a segítséget üdv.
Nem tudom, milyen értéket képvisel a jármű? Ha ennyi réteg van rajta ,akkor én úgy csinálnám ,hogy 60-papirral jól felérdesiterni a felületet ,hogy a kromofág jobban az aljára tudjon hatolni.Majd spaklival leturni,aztán jöhet a csiszolás.
De a gyári festéket nemszivesen pucolnám le,az akkor tuti rozsdamentes marad,vagy pucoljam le azt is? Első lépésben hányas papirral érdemes neki esni ha ennyi a púder a kasztnin? Meglesem azokat a gépeket is...
Még egy,hogy kb. milyen szintű rezgőcsiszolót vegyek ami tudásban megfelel?(gondolok itt teljesitmény,szolgáltatás,stb) Ha az adott márkákból valaki tudna javasolni egy jó de nem a legkomolyabb tipust amivel érdemes dolgozni az írhatna. Amit venék:metabo,makita esetleg dewalt vagy hitachi. Nézegettem a katalogusokat és elég nagy a választék márkán belül is szolgáltatásokat nézve.Mivel ugye egy ilyen gép közel egy életet kiszolgál érdekelne mások véleménye mi az aranyközépút.
Ha 7réteg festék és 7réteg szorógitt van egy kocsi tőbbségén és szerintem negyed ennyi gitt elég lenne oda ahova kell mit tegyek? Arra gondoltam veszek egy rezgőcsiszolót és azzal leturom úgy a első festékrétegig,tehát 6réteg szorót meg 6réteg festéket. Néhol közelit a vakolat 1centihez is már,ami azért undoritó....
Mivel szedjem le?Rezgőcsiszoló? Hányas papirral essek neki elsőkörbe?(Úgyis lesz még itt ott hegesztve,gittelve,szorózva,fényezve,stb) Neki eshetek 100as-200as körülivel vagy túl durva,hiába lesz utána töübblépésben csiszolva meg szorózva? Szeretném eltüntetni a felesleget a kocsiról....
Egy jó műhely szépen összehozza. A márkaszervizeket én csak márkaszakszarszervizeknek hívom.:D Miért lenne jobb egy ilyen szervíz??? mert van szép ülőgarnitúra meg kólaautómata meg kedvesen mosolygó munkafelvevő????? Persze kivételek mindig vannak mindkét oldalon,márkasz-ben is van jó és kisiparban is van rossz.
Köszi. Elég tág ajánlatokat kaptam. Márkaszervizek 60-110-ig. Szakik 30-50
Mennyire merjem elvinni nem márkaszervízbe? Amitől csak félek egyéb szervíz esetén, hogy mennyire tudják kikeverni ezt az árnyalatot. Narancs metál, ráadásul gyöngyházas is. Szokott lenni eltérés árnyalatban a gyárihoz képest?
Köszi a segítséget és bocsi az amatőr kérdésekért. Hapci
Elkezdtem visszaolvasni a topicot, de jó sok hozzászólás van. Tudnátok egy jó fényezőt ajánlani pesten vagy környékén? Ezt ma reggel sikerült sajnos összehozni. Minimális horpadás. Kb milyen árban reális a javítása?
Sziasztok! Visszaolvastam, de nem találok megoldást a kérdésemre.Az lenne a lényeg, hogy egy e32-es BMW-hez mennyi festék és lakk kell, mert mindenki mást mondott eddig, és ugyen nem mindegy mikor 20e literje a cuccnak.Illteve azt szeretném még megtudni, hogy milyen festéket ajánlanak a hozzáértők, mert ebben is elég nagy a tanácstalanság a részemről.A Fóti úti festékboltban kevertettem egyszer javítószínt, azon nagyon megvoltam lepődve, hogy mennyire gyorsan szárad, és hogy milyen jól lehet vele dolgozni. A nevére nem emlékszem sajnos, de nagyon jó anyagnak bizonyult. Előre is köszönöm!
A mattulás és narancsosodás-ha Hs lakkal dolgozol- a rétegvastsgság miatt keletkezik. Lehet,hogy túlfújod a lakkot és ezért veszít a fényéből.A narancsosodás pedig -ha nem higítod a lakkot- a reletív vastagsága miatt nem engedi terülni. Próbáld nagyobb levegőnyomással ,vagy max-5-10% higítással.
Mézeskendővel ha áttörölöd, akkor a nagyját kihozza, feltéve ha nem takartad be festékkel a szemetet. A "felhősödést" nem viszi el a lakk az bizony látszani fog sztem.
Erre nem gondoltam, de nagyon is lehetséges. Mindig megpróbálok spórolgatni a bázissal és azért porolgatom. Milyen is az az ejtőréteg? Köszi a segitséget!
Sziasztok!Ma fújtam vizes bázisú ezüstöt egy lökhárítóra.Kétszer fényesre egyszer poroltam,a gond ,hogy van benne szemét már most nem lehet azt valahogy eltüntetni,ja és olyan a festés mintha egy kicsit cirmos lenne ,a lakk után nem fog látszani szerintetek?Köszi a válaszokat
Házi gépi polirozás ügyében tudnátok segiteni? Most kaptam egy gépet amit nem merek kipróbálni... A használit utasitásban kábé annyi van, h hogyan kell a konnektorba bedugni. Ha megosztanátok vmi gyakorlati tapasztalatot, akkor nagyon hálás lennék! Pl, polirozás közben vizet kell-e, hogyan kell adagolni ilyesmi... Van hozzá többféle fej, korong, milyen anyag kéne ilyesmik... Igazából azért is akarom polirozni a kocsit mert néhány rozsdafoltot most kijavitottam, lekezeltem a kikevertetett festékkel de a maszkolás szélén csúnya. Azt remélem ezzel javitani lehet rajta egy kicsit...
Több oka lehet ! itt az eggyik :Valószinü hogy a bázis réteget nem fujod ki fényesre hanem csak több rétegben porolgatva viszed fel a szint . Probáld meg úgy hogy 1 vagy 2 rétegben fujd ki fényesre a bázist takarástol függően és 1 ejtöréteggel a végen . Jónak kéne lenni. Persze az sem baj, ha a lakk jó minőségű.
Miért van az, hogy amikor lefújok egy motorháztetőt lakkal, még stimmel eléggé elsimul (tehát elfogadható) másnapra viszont benarancsosodik és egy kicsit bemattul? Akár milyen elemet fújok a legsz@rabb a motorháztető lesz. Mitől lehet ez? Köszi!
Csak hát ha valaki eddig nem csinált ilyensmit akkor elég nehéz lesz "tükörre" kifujni akármit is :)) legyen az füller vagy bármilyen festék. Nem beszélve még erről a nedves a nedvesbe technológiáról, amihez ugye kell egy megfelelő kamra is ha nem akarjuk, hogy az egész por, muslinca, bogár stb legyen. Mert ilyenkor már nemigen segít a mézes kendő ám :))!!
Csak akkor nem lesz durva a felület ,ha megfelelően higítod a füllert. Ez általában 20-40% szokott lenni terméktől függően. Javasolt a termék mindenkori saját hígitóját használni ,hogy a felület minél egységesebb és simább legyen .Ezt vékonyan max 2 rétegben kell felfújni ,megvárod még lemattul egységesen utána "mézes"kendővel áttörlöd, és lehet a bázist,vagy az akril festéket fújni.
Így van! Ezt azért találták ki,hogy meggyorsítsák a fényezési folyamatot, és egy sérülésmentes elemet a lehető leggyorsabban ,ugyanakkor nagyon jó minőségben el tudd készíteni. Minden festéktípushoz tartozik nedves-nedves füller ami egyben alapozóként is funkcionál!