DH: Sejtettem. Tanult kollégáink szerint viszont azért nem tudok bringázni, mert az hátsó tárcsám kicsit elszíneződött a bringán (Répáshuta, 15+%-os lejtő a faluban gyerekekkel és kutyákkal súlyosbítva), simán csak ereszteni kell neki, nem fékezni. ;)
Viszont a koszolódásban igazad van, tény hogy az ásványit én is rendszeresen cserélem a motor kuplungjában (ugyanaz az magura olaj kell bele, mint a bringás magura fékekbe), mert különben hamar kopna a tömítés/munkahenger. Szóval akkor legyen 2-3 évente ajánlott a csere, így megfelel? :)
bár Kivi szerint fölösleges, de szerintem az ásványit is érdemes ellenőrizni időnként, mert vizet nem, de koszt felszedhet és az nem tesz jót a szimmeringeknek.
u.i.
ha még nem forrt fel féked bringán, akkor lassú vagy. :D
a légtelenítést pont azért találták ki, mert az ilyen vékony csövekben a buborék nem megy semerre sem magától. főfékhenger (kar) dugattyúja alá esetleg bemehet fejreállításnál, de ez induláskor még kipumpálható. viszont ha fejenállva nyomod meg a kart, akkor bizony eltolod a buborékot a csőbe, ami ott fog maradni.
az olaj meg nem folyhat ki, mivel ez egy zárt rendszer. ha folyik, az már régen rossz.
Veled futhattam össze? 9:30-kor indultam és Szada-Mogyoród között az M3 felhajtó körül láttam egy KT2.0 topikkabátos úriembert szolíd őszes bajusszal. :) Vélhetően nem voltam feltűnő jelenség, kék sisak, fekete-kék decathlonos mez és rövidujjú láthatósági mellény + ivózsák. Egy fekete 29-es Canyon Yellowstone-on tekertem.
Jó kis tekerés volt, bár a szél nem hiányzott, de 1 héttel ezelőtt amikor bejártam a pályát még sokkal durvább volt a bő 10 fokos hőmérséklet különbség miatt. A szél akkor sem volt gyengébb.
Az ásványi olaj nem hajlamos vizesedésre. Asszem a Magura fékolaj pl. ilyen. A DOT számmal jelölt fékfolyadékok hajlamosak felvenni a levegő páratartalmából a vizet, ha ilyen megy a Shimano-ba akkor elvileg cserélendő bizonyos időközönként, de szerintem az jópár év. Bringán ritka az akkora igénybevétel (vagy én nem csinálom elég jól :) ), hogy esélye legyen szétforrnia magát a folyadéknak és motoron pl. akkor is fokozatosan puhul fel, van idő megállni, hagyni lehűlni. Ha motoron még komoly igénybevétel esetén is elég 1-2 évente, cserélni, autón meg talán 5-10 év lehet az amikor már érdemes megnézetni, akkor bringán elvileg örök élet +1 nap. Ha nagyon érdekel szervízekben szokott lenni olyan kütyü amivel meg tudják nézni a víztartalmát - 3% felett szoktak cserét javasolni. A tároláshoz én is csak azt tudom mondani amit a tanult kollégák: ha nem húzogatod a kart ilyen helyzetben, akkor nem lehet nagy baja. Amikor autóval vízszintesen szállítod, az sem jobb és attól sem levegősödik fel.
Még mindig nem késő cserélni egy olyan cipőre, aminek talpán magasak a bütykök. Abban tényleg lehet sétálni, ebben nem. 1-2 hónap használat után gyalázatosan fog kinézni.
Gondolkodtam, de szerintem túl öreg már ez a váz. Nálam öt év, az előző két tulajnál meg ki tudja, mennyi, milyen úton, hány km.
Az alu elég fáradékony, ha hajlítgatják és az a kb. 15 km, amit hazafelé el kellett viselnie alattam elgyengíthette a többi részt. Azt hiszem, a szerelős topicban fogok érdeklődni, ha lemérek mindent, hogy milyen új vázat érdemes beszereznem. Gondolom, számít a hajtómű, a villanyak és nem tudom, mi még.
Telefonnal csinaltam a kepet es toltam fel, lattam a fenyes foltot, de most jobban megnezve rendes monitoron latom hogyan vakit a fenyvisszavero matrica.
Regebben is csinaltam egy tesztet, kijott, hogy a matrica sokkal jobb a prizmanal. A visszavert feny is tobb es szelesebb szogben mukodik.
Azota egy kamionos boltban vettem az ebikehoz kepest kb. 1/3 ad aron es meg jobb is. Csak ajanlani tudom.
Feher es sarga darabok vannak a telon elol.
Visszaterve a lenyegre, ko:sz. Eddig meg nem volt gondom vele soha, de mindig elkerultem, hogy fejjel lefele legyen par masodpercnel tovabb. Ellenben korabban azt olvastam, nem szabad fejjel felfele forditani.
Vizszintesen tarolva rosszabb lenne a helykihasznalas, es az erosen lejtett felsocso miatt a sima tartovilla sem johet szoba mint tartoallvany. Szoval maceras lenne maskepp. Hacsak plafon kampokat nem szerzek be, az mondjuk meg jarhato ut, de egyenlore felteszem ide.
Az nem zavar, ha indjulasnal kicsit pumpalni kell, csak kesobb ne essen vissza a fekhatas. Egyebkent a cso hajlasa miatt a feknyeregig nem tudna elmenni buborek, csak kb. felutig, ahol a vizmertek bal vege van. Ha esetleg kifolyna olaj, azt meglatom. Gondolom nem olyan illekony, hogy eltunjon nyom nelkul.
Apropo, tenyleg, milyen olaj kell ebbe? Venni kell shimano fekolajat vagy lehet cserelni valami autosboltban kaphato olajra?
Jol gondolom, hogy ezt nem kell cserelni idovel, mint a fekfolyadekot, ami vizesedik? Az olaj gondolom nem vizesedik, nem kell par evente cserelni, jol gondolom?
azt nézd meg, hogy a kerék a vázban hogyan áll. a középtengelynél, meg a nyereg alatt a támvillánál. ha nincs mindkét helyen középen, akkor vagy a kerék, vagy a váz deformálódott.
Köszönöm a választ.
Láttam hogy a pedal felőli vege nem egyenes hanem formás
En a cipo felőli részen gondoltam de a stopli csúszkálására nem is gondoltam
Elég higgadt ember vagyok, de ez nagyon fel tudja baszni az agyamat. Megkérdezted, hogy szerintünk le lehet-e szedni a stopliból 1-2mm-t. Többen is mondtuk neked, hogy nem, nem lehet, mert nem fog megfelelően működni. Erre közlöd, hogy akkor te mégis megpróbálod a vékonyítást, mert szerinted az úgy jó lesz. Akkor meg mi a fasznak kérdezted meg, ha úgysem hallgatsz a jó tanácsra?
Ez nem egy 100-as szög, aminek ha kilóg a hegye a gerendából, akkor le kell vágni oszt csókolom. A stoplinak azért annyi a vastagsága amennyi, mert ilyenre van megtervezve a pedál is. Nem 1-2mm-rel vékonyabbra, mert az lötyögni fog benne, nem fog megfelelően illeszkedni, és veszélyes lesz, mert bármikor kiakadhat akaratod ellenére is.
Egyébként ha egy ilyen stoplit megnézel, akkor láthatod, hogy mind a pedál felőli oldala, mind a cipő felőli oldala speciális kialakítású. Ha a pedál felőli oldalból leszedsz 2mm-t, akkor eltűnik az a perem amivel eddig szintben volt a spéci kétfuratos alátét és a csavar feje. De attól még az alátétre és a csavarra szükség lesz, tehát ezek nem kerülnek beljebb, ugyanúgy ezeken fogsz taposni.
Ha a cipő felőli oldalból csiszolsz, akkor meg azokat a kis tüskéket fogod eltüntetni, amik arra szolgálnak hogy a stopli megkapaszkodjon a cipő talpában. Amikor elfordítod a lábad hogy kilépj a pedálból, akkor a stopli ezektől nem fog elfordulni.
A kerék arrébb menni a tengelyen nem tud. Először azt nézd meg, hogy nem kotyog-e az agy. Egy 5 éves bringán már előfordulhat némi kotyogás, és ha épp abba az irányba billen a kerék, akkor súrolja a sárvédőt.
A váz csúszópapucsos? Ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy az egyik oldalon elmozdul a papucsban. Ezt könnyű orvosolni, te is jól próbáltad, de valószínű nem húztad meg eléggé az anyákat (vagy az anya alól hiányzik az alátét) azért ment vissza.
Van egy 5 éves Mongoose crossway 250 bringám. Kb 1 hónapja elkezdett súrolni a hátsó sárhányó. Látható, hogy a pedálhoz közelebbi résznél nagyon közel van a műanyag sárhányó, tehát ez súrol. Olyan, mintha a kerék eltolódott volna balra, mert a jobb oldalon nagyobb a hézag, a balon meg súrol. A sárhányón nem tudok állítani, tehát a kérdésem, hogy a kereket hogyan lehet eltolni jobbr? Próbáltam simán kicsit billenteni a kereket a külső anyák lazításával és kicsit billentve újra meghúzásával, de egy út alatt visszaállt a súrlódó állapotba, szóval a tengelyen kéne gondolom arrébb vinni a kereket, de hogyan? (Kónuszanya illetve rögzítőanyákkal lehet játszani, vagy az csak a csapágyat fixálja?)
biztos hogy zavarná. ha pár tizedet megkopik, már az is zavarja. ha mászkálni akarsz benne, akkor miért nem veszel olyan cipőt ami alkalmas a mászkálásra?