Keresés

Részletes keresés

tillmannz Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41814

Sziasztok!

Nem ismerem a hűtővagonokat,ezért megkérdezném,hogy a Tillignek mennyire sikerült leképezni az eredeti Ichqrs vagont?

dave_dömper Creative Commons License 2021.04.22 0 5 41813

Azért az is egy nagy talány számomra, hogy miért nincs még kisszériás kínálat (sem) a "Szentesi" kis-motorok modelljeiből (meg természetesen a mellék-kocsijaikból, kalauz - posta - pogyászkocsijaikból), amikor ezek is nagyon sokáig szaladgáltak a magyarországi mellékvonalakon és legalább ugyanolyan ismertek és népszerűek, ha nem népszerűbbek voltak, mint az ABb-, és a Bb "nagymotorok", amelyek

MTB-modelljei egyébként méltán sikeresek idehaza. Eközben a kismotorok modelljeiből legfeljebb csak egyedi darabok láthatók, én legalábbis eddig csak egyetlen kisszériás kísérletről tudok. Kár érte, mert egyébként kisebb, mellékvonalas házi terepasztalok igazi díszei, sztárjai lehetnének, ahogy a BZmot szerelvények is azok lehetnek, lesznek.

Előzmény: Ashi Valkoinen (41808)
kicsamo Creative Commons License 2021.04.22 -2 2 41812

Nagyságrendekkel kisebb a kereslet a TT-s cuccokra, mint a H0-ra, mondta az egyik forgalmazó. Azt is, hogy ezt a gyártóval is tudatták párszor, mikor a TT-vel akar nyomulni, és nem teszik bele ebbe állni a vállalkozás pénzét.

Valahol érthető is, hogy a H0-nak átlagban nagyobb a forgási sebessége hiszen a legtöbben H0-ban utaznak, s ez nem csak idehaza értendő. Ebből kifolyólag nyilván kevesebb is a TT-s piac felvevőképessége. Ez viszont nem zárja ki azt, hogy egyszer-máskor hiány legyen valamiből.

Előzmény: csíkos-háTTú (41811)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.22 -2 4 41811

Miből gondolod, hogy a legnagyobb TT gyártó, a BTTB örökébe lépő Tillig, ami jelenleg is a legnagyobb ilyen méretű modelleket kínáló gyár termékeit nem lehet eladni? Én lecsúsztam egy TT-s BR50-ről, ami III. korszakos, DR-es, és még a régi, nem REKO, és Wagner füstterelős. Egyik boltban sincs... Németországban sem.

Hidd el, tudják Sebnitz-ben, hogy mikor mit csinálnak!:-)

De ez iTT OFF, habár magyar modelleket azért gyártanak ők is.

Előzmény: kicsamo (41806)
kicsamo Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41810

Azért kellene még pár változatot gyorsan összehozni, (ha már egy úgy is készen van) hogy legyen teli a raktár velük!

Előzmény: kavicsasínen (41807)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41809

A konkurencia is jóval nagyobb H0-ban.

Előzmény: kicsamo (41806)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.22 0 11 41808
kavicsasínen Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41807

Lehet, hogy nincs akkora igény most erre, tekintve hogy elég rövid idő alatt kijött négy V63 is.

Előzmény: kicsamo (41805)
kicsamo Creative Commons License 2021.04.22 -1 2 41806

A Tillig is több, mint "érdekes". Nem azt gyártja, amire fizetőképes kereslet lenne. Ezzel szemben nyomatja a nehezen eladható dolgokat. (A H0-ra sokkal nagyobb lenne az igény, mint a TT-re.)

Előzmény: róbertke (41801)
kicsamo Creative Commons License 2021.04.22 0 1 41805

Abban mi a jó a gyártónak, hogy legyárt x mennyiségű terméket és nem dobja piacra, hanem hagyja a raktárában "porosodni"? Így nem hogy haszna, de még költségmegtérülése sincs. Ebben én nem látok logikát, mert az üzleti világban a minél nagyobb forgási sebesség a cél, a raktárra gyártás helyett. Ez utóbbinak még plusz költsége is van.

Előzmény: Törölt nick (41804)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41804

Itt írta egyszer braun, hogy állítólag már kész is van, csak nem szállították ki.

Előzmény: Jeffsy (41803)
Jeffsy Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41803

IC szett is be lett jelentve az ACME-től tavalyra, már a legtöbb boltban előrendelhető is régóta, de sem ár, sem egy körülbelüli szállítási időpont nem ismert még mindig.

 

Gigantról(epV.) hivatalos információt én nem láttam még sehol.

Előzmény: Törölt nick (41802)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.22 0 0 41802

Volt ígérve 5. korszakos gigant, azzal mi a helyzet? Idén meg fog jelenni? Érdemes rá félretenni pénzt?

róbertke Creative Commons License 2021.04.21 -1 1 41801

Akkor várható a III. korszakos verzió is? 

 

https://shop.modell.hu/tillig-76779-hutokocsi-gjm-der-mav-ep-iii

Előzmény: kicsamo (41800)
kicsamo Creative Commons License 2021.04.21 0 2 41800

Megérkezett a boltokba a MÁV hűtőkocsija a Tilligtől. (Egyenlőre ennél a kettőnél találtam meg.)

 

https://vasutmodell.com/tillig-76780-hutokocsi-ichqrs-interfrigo-mav-iv

 

https://shop.modell.hu/tillig-76780-hutokocsi-ichqrs-interfrigo-mav-iv

 

 

Sihu Creative Commons License 2021.04.20 0 3 41799

:-)

 

Majd legközelebb!

Előzmény: M63,008 (41798)
M63,008 Creative Commons License 2021.04.20 -3 4 41798

Lehet, hogy akkor is jó lett volna, ha csak simán lepisálod...

Előzmény: Sihu (41797)
Sihu Creative Commons License 2021.04.20 0 6 41797

Megcsúszó gumigyűrűs hajtásról újra: (Írtam korábban is). Van Roco krokodilom, új kora után nem sokkal elkezdett csúszni az O-gyűrű. Gondoltam kihajítom, csak előtte még lepisálom, aztán vettem autósboltban ékszíj csúszás gátló spray-t. Lefújtam kupakba, vékony ecsettel megkentem a szíjtárcsákat. Ennek 13 éve, azóta tökéletesen működik, nem csúszik meg egy pillanatra sem, újra kenni nem kellett. Van újabb (kardános) krokodilom is, annak a lassúmenete nem olyan szép (lágy, sima), mint a gumigyűrűsé. Jó az, csak néha foglalkozni kell vele, ha meg cserélni kell, akkor O-gyűrűt lehet kapni pár forintért, nem egy ökörcsorda ára. Szerintem válalható a gumigyűrűs hajtás, arra kell figyelni, hogy olaj, vagy zsír ne kerüljön rá, meg a fentit meg lehet próbálni, sokba nem kerül. 

somytomy Creative Commons License 2021.04.19 0 0 41796

Én amúgy nem is tudom ennek a történetét, hogy mikor és miért alakították át ezeket a mozdonyokat és most így hirtelen nem is találtam erről semmit.

Előzmény: R-Cs-Cs (41765)
akivon Creative Commons License 2021.04.19 0 34 41795

Üdv Mindenkinek!

 

Kis update Bbmot 1/32 ben

 

Ablakok ,rács(ok), belső tér ..

 

Üdv

 

Ákos

 

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.19 0 1 41794

Sajnos nem emlékszem már, hogy az említett csavarokon kívül van-e még, ami tartja a kasznit.

 

A motor vezetékeit kell megfordítani, és jó lesz a menetirány.

 

A futással kapcsolatban először nézd meg, hogy párhuzamosak-e egymással a hajtott tengelyek? Bár viccnek szánnám, de sajnos komoly! Az is érdekes, hogy a rudazat miatt a forgócsapok hogyan állnak egymáshoz képest. Ugyanaz a szög?

 

Sajnos lemaradt a LED-kről a szűrés. Ha lehet (habár sajnos kontárok csinálták a világítását), akkor a LED-kel párhuzamosan kell kötni egy-egy kondenzátort.

 

Szerintem olyan kerekekből van, ami éppen volt a fiókban...:-(

 

Előzmény: Förster (41788)
M63,008 Creative Commons License 2021.04.19 -5 9 41793

A lényeg: van magyar modell, ergo van mit szapulni... ;-)

kicsamo Creative Commons License 2021.04.19 -5 13 41792

Nehogy már szégyenkeznem kelljen azért, mert vállalni merem a véleményemet a szíjhajtással kapcsolatban! A személyeskedésnek még a látszatát is igyekeztem elkerülni.  Tehát számomra nem értelmezhető, hogy hová is akarsz kilyukadni ezzel: "nem is értem miért kell ennyire beleállni valakibe!" Keress egyetlen mondatot tőlem, ami személyre vonatkozott és nem tárgyra! A két gyártó termékének a számomra pozitív és negatív jellemzőit állítottam egymással párhuzamba. Tetszik, vagy nem, de amíg a hobbim költségét én állom, addig a saját preferenciarendszerem szerint vásárolok. Ennyi.

Előzmény: Alasencor (41785)
dave_dömper Creative Commons License 2021.04.19 0 1 41791

"Sikerült vennem a múlthéten az ebay-en egy Félixbahn V40-et egy felszámolásra került osztrák 

 gyűjteményből. Nagyon szép darab... de, . . ."

 

Egyfelől örülök, mert egyáltalában sikerült hozzájutnod, másrészt az a fajta futásprobléma, amiről írsz, nálam nem is a régebbi, tisztán Félix - konstrukciójú V 40'-nél, hanem a testvérénél, a "malaclábú"-nál jelentkezett. Igaz valóban csakis a R 5/R 6 ívsugarakon illetve az ilyen R 5/6 kettős ívkiágazású kitérők belső ágain. A külső, R 9 / R 10 pálya-ívsugarakon mind a V 40', mind pedig a V 60' rendben, elakadás-mentesen fut. A tápfeszültség - felvételének polaritása nálam is fordított, de valóban csakis a régebbi, Krassy - féle konstrukciónál. Az újabb, a későbbi V 40' - nél (csak ez készült el) ilyen probléma nincs.

Biztos találkoztál a későbbi V 40' demo film-linkjével. Ott semmiféle elakadás - jellegű problémát nem láttam, igaz, hogy az egy új konstrukciójú V 40', illetve szemre elég nehéz megállapítani, hogy milyen ívsugarú pályán futtatta akkor a gazdája a modellt.

 

Minden olyan probléma, amiről írsz érdekes számomra is. Azóta is irogatom a leveleimet a László által megadott és az interneten is szereplő, eléhető mail postafiók címre, egyelőre eredménytelenúl, de nem adom fel. Azt meg már tippelni se tudom, hogy aki átvette a termékek gondozását Lászlóéktól, minden modellel kapcsolatos probléma kezelésére tud javaslatot, megoldást (így a két Kandó modell esetében a régebbi, Krassy-féle konstrukcióéra is, vagy csak a második generációséra. Majd meglátjuk, ha végre elérhető lesz. Akkor majd haladéktalan jelentkezem.

Előzmény: Förster (41788)
Förster Creative Commons License 2021.04.19 0 0 41790

Javítok, mert pont fordítva van. a 0173 a 403 alapja és a 0165-ből lehet a 323-at megcsinálni.

Előzmény: Förster (41789)
Förster Creative Commons License 2021.04.19 0 0 41789

Egy picit továbbmegyek... Nálam a hab a tortán a Klein Modellbahn szíjjhajtása. Van két modzonyom is. a 0173, ami magyarosítva a MÁV 323-asa lett, illetve a 0165, amiből pedig 403 készült némi idő ráfordításával. Azonos szerkocsihajtással rendelkeznek. Ez is szijjhajtás, de Magister Oskar Klein (béke hamvaira) úgy tervez(tet)te, hogy a szerkocsiból áthajtnak a mozdonyba is. Ott egy kapcsolt kerékpárt hajtanak meg fogaskerékkel, ami a rudazaton keresztül meghajtja az összes kapcsolt kereket. Ráadásul a két kerékpáron áramszedés is van, ami ugye surlódással jár. A mozdonyok 15 - 18 évesek lehetnek. Használtan szereztem be őket, de kitűnő állapotban. Nálam már tizenegy éve állnak szolgálatban. A fent leírt meglehetősen bonyolult hajtáslánc ellenére minden gond nélkül megbirkóznak a Limit mozdonyokhoz nagyon hasonló szerelvényekkel. A 323 is öt kéttengelyes új Piko alapra készült vagont húz, a 403 pedig egy négytengelyes Brawa alapú csukát, egy négytengelyes Heris alapú MC4i-44-et és egy négytengelyes Roco "Centoporte" alapú vagont húz. Ezek a mozdonyok sem mutatnak öregedést eddig. Ők is gyakori szereplői a klubb terepasztalának és rájuk is vonatkozik az évi lagalább 50 óra.

Előzmény: csíkos-háTTú (41781)
Förster Creative Commons License 2021.04.19 0 0 41788

Sikerült vennem a múlthéten az ebay-en egy Félixbahn V40-et egy felszámolásra került osztrák gyűjteményből. Nagyon szép darab... de,

- sajnos fordítva van bekötve, tehát a Kandó konzekvensen minden más mozdonnyal ellentétes irányban indul el. Ezt azért azthiszem lehet orvosolni. Megtaláltam az alján a négy rögzítő csavart. Esetleg van más trükkje is a kaszni eltávolításának ?

- nem nagyon szereti az íveket. Még az 547 mm-es ívben is valami esetenként megakad belül és egy hangosabb kattanással tovább ugrik. A rudazatra gyanakszom, pontosabban az erőátvitelt szolgáló részre, amely benyúlik a géptérbe. Onnét jön a kattanás az ívekben. Az ívbeállás is problémás lehet, mert a mérésem alapján 1 mm vastagságú a rudazat anyag, ami némileg azért rugalmas, de nem ez a fő jellemvonása.

- a világítása sárga LED-es, remekül üzemel a menetirány szerinti orr részen, ugyanakkor a hátsóoldali lámpák folyamatosan halványan és rendszertelenül pislognak. Ez mi lehet ?

Milyen gyártmányú kerekekkel szerelték ? Ezen a gépen a futókerekek normál karimájúak, a kapcsolt kerekek pedig RP25-ösek.

 

Előzmény: dave_dömper (41779)
Alasencor Creative Commons License 2021.04.19 0 0 41787

 

 

Végre egy szakmabeli részletes elemzése. Örülök a hozzászólásodnak!

Előzmény: Förster (41786)
Förster Creative Commons License 2021.04.19 -1 8 41786

Mondjuk egyből írhattad volna így is mint most. Nem kellett volna tolmács hozzá, hogy mit akartál írni. Elsőre én is inkább fikának vettem. Ez a befőttes gumi téma annyiszor jött már elő, hogy nem lehet jóindulatú tréfás figyelemfelkeltésnek tekinteni. Nekem van egy 424-em, egy 324-em és egy Bobóm a Limittől. Semmi gond sincs a hajtásukkal. Mivel kiváncsi voltam mit bírnak, kirpóbáltam a két gőzöst nagy terhelés alatt is. Sima, emelkedő mentes, de két ellenívvel durvított Fleischmann Profigleis sínekből 497 és 547 mm-es ívekkel összeállított próbapályán gond nélkül gyorsított, folyamatosan haladt és lassított nyolc négytengelyes, világítással súlyosbított Sachsenmodelle Y vagonnal. Persze nem vadultam vele és nem fel a kupplung nagy gázzal indítottam. Ahhoz azért túl drága. Egyébként a Limit nem csinál titkot a hajtás gyengéiből. Nekem legalábbis részletesen elmondta mire vigyázzak. Persze ha valaki az ismert korlátok ellenére utána akaszt hat-hét vagont és folyamatosan azzal izzasztja a mozdonyt, az biztosan nem volt soha sem rendes tagja a tudós klubbnak.

Minden Limit mozdonyomat a megjelenést követően vásároltam, tehát azok abszolut az eredeti kivitelt prezentálják. Itt jegyzem meg, hogy a Limit időközben tájékoztatott, hogy a fejlesztéseket végzett a hajtásláncokon és térítésmentesen "updateli" a mozdonyaimat, ha igényt tartok rá. Nos erre eddig semmi szükség sincs.

A legidősebb az M44. Ő majd 14 éves, egy kéttengelyes Bramos illetve két négytengelyes Heris DDm autószállítóvagonnal szorgoskodik, amelyeket telepakoltam Trabanttal és Wartburggal, mintha éppen megérkeztek volna a kirakodó rámpákhoz. Évente kb 18-20 üzemórában használom a szerelvényt, esetenként emelkedőn, ami 160 cm hosszon 9,5 cm-t emelkedik. A 324-es a 12.-ik évében jár. Neki öt kéttengelyes 160 mm hosszú Roco alapra készült Quabla Bu vagont kell húznia az előzőekkel megegyező körülmények közt. A szerelvény az egyik kedvencem így évente 55 - 60 üzemóra is összejön. A 424 a legfiatalabb, a maga a hét év és pár hónapjával. Négy Fuggerth alapú, fémkerekes, világítás nélküli Quabla Bahv-t vontat. A pálya azonos. Ez is kedvenc, tehát az 55 - 60 óra itt is összejön. Könnyen kiszámítható, hogy a 324-es eddig valamivel több mint 600 órát, a 424 közel 400 órát, az M44 pedig majd 300 órát üzemelt. Ezalatt meghibásodás nem fordult elő. Nem tapasztaltam, hogy a hajtáslánc gyengült volna. Természetesen nálam a pálya rendszeresen tisztított, a mozdonyok kerekei szintén. (Az alkotasu féle felpolirozást csinálom én is. Meglepően lassan koszolódnak a kerekek.) Ezenkívül pedig mindig megfelelő kenést is kapnak a gépek. Én nem vagyok sem az olaj, sem a zsír híve. Én vazelint használok. Sima egyszerű, a gyógyszertárban kapható anyagot, mint tudva levő az élet rendkívül széles spektrumában használható.

Előzmény: kicsamo (41780)
Alasencor Creative Commons License 2021.04.19 -8 5 41785

 

 

 

" IH kinézete olyan, amilyen. Picit elnagyolt, ami közelről -kézből- nézve jól látszik. Asztalon, menet közben már nem. "

 

Akkor ha szódás szemüveggel elég távolról nézzük még repülő is lehet!

 

Elég az elmúlt fuggi érát kihevernünk, most jön az IH.

 

Nevetséges az érvelésed és nem is értem miért kell ennyire beleállni valakibe!

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!