Önmagában a szelepszár szimmering csere nemigen szokta megoldani az olajfogyás problémát. Már sok helyről hallottam, hogy pár ezer km után szinte ugyanúgy elkezdte enni az olajat a motor, mint előtte.
Tökéletes az az olaj. Örömteli, hogy a te szerelőd nem "a 10 éves autóba vastagabb olajat" című történetet követi, hanem azt tesz a motorba ami bele való. Mennyi az az olajfogyás? Egyébként ahogy romlik az olaj állapota egy csereperiódus alatt úgy egyre jobban elkezd fogyni. Ez minden motornál így van, csak a "mennyi"-ben van különbség.
Pedig az való bele, mondom, sűrűbb olajon ne is gondolkozz, csak ártasz a motornak. Az újboli olajfogyasztás lehet attól is hogy most kezd újra melegebb lenni az idő. Nekem is télen jócskán kevesebb olajat eszik meg az autó mint a nyári melegekben. Lehet hogy csak pár fokkal de jobban átmelegszik nyáron az egész blokk, ezáltal hígabb is az olaj, ami pl a szelepszárszimeringek mentén könnyebben bejut a hengerbe. Amúgy csak elindulásnál füstöl vagy ha odalépsz neki menet közben akkor is?
2. Új szelepek kerültek bele vagy a régiek lettek csak megcsiszolva? Ha a régi szelepek kerültek vissza akkor lehet hogy még mindig átereszt az új szimeringnél az olaj, mivel idővel a szelep is elkopik, oda már hiába az új szimering, nem fog tökéletesen tömíteni.
Nemrégiben felújítattam a motort,mert nagyon füstölt és fogyott az olaj.Szelepszárszimering,gyűrűk,új hengerfejtömítés+csavarok,hajtókarcsapágy.Télen történt ez,és egész télen egy deka olajat nem is evett meg,3ezer km-ert mentem vele óvatosban,de most megint eszi az olajat.Néha lök ki 1 kis füstöt,de nem feltűnő.A szerelő 5w40 et rakott bele.De már tanácstalan vagyok.(2.2 benzines)
olyan problémám van a vekivel, hogy valamelyik irányba húz mindig, vagy jobbra, vagy balra. gumik, felnik, nézve voltak. Voltam vele futómüállitáson is. nincs valami ötletetek hogy mi okozhatja?
Megment az előtét ellenálásom a kocsiba. Digitklímás 2001es évj. valaki tudna nekem segíten a beszerzéseben, esetleg van-e neki felesleg. Bontókban eddig nem találtam sajnos.
Nagy hirtelen szükségem lenne egy bal első fényszóróra B1-esbe. Lényeg, hogy sérülésmentes legyen, lehessen állítani a tükröt benne és minden rögzítőfüle meglegyen. Ja és motoros állítású érdekelne.
Most átmenetileg be kéne raknom, mert nagyon idegesít a javíthatatlan lámpám.
Lehet hogy az 1.7 TDnél tényleg így van, hogy klímagáz nélkül is bekapcsolnak a hűtőventilátorok, de nekem a benzinesnél nem kapcsolnak be ha a kompresszor nem húz be. Ez 100% mert jelenleg elég kevés gáz van a klíma rendszerben és kb 20 fok alatt nem húz be a kompresszor, ilyenkor a klíma gomb megnyomására semmi más nem kapcsol csak az utastér ventije 1es fokozatra. Ha viszont meleg van odakinnt, akkor hallom hogy behúz a kompresszor, és pörögnek is a hűtőventilátorok.
A kézikönyv szerint: Hűtőfúvókák, klímaberendezés, elektronikus klímaautomatika, hátsó ablakfűtés a 40-es bizti.
Nálad az utolsó 3 kilőve. Annyit nézz meg, hogyha benyomod a klímát, akkor elindulnak-e a hűtőventik. Mert ha nincs a klímában gáz, attól még ezek mennek, csak a kompresszor nem húz be.
Egyébként a kapcsolási rajzok, illetve a biztosíték térkép szerint hűtőventik, meg a klíma utastérben lévő reléi a 2-es stekkerben lévő 30A-es biztiről kapják a betápot. A 40-esben lévő 10A-esről pedig a maga a relé kapja az áramot, amitől behúz. Nálam pl így is van. Lehet, hogy nálad már valami utólagos tákolás volt, ezért van kiiktatva. Ötletem sincs.
Mivel nem tudom mire szolgál, ezért nem tudom mit kell nézni, hogy működik-e. Nincs feltöltve a klíma, de a gombot ha megnyomom világít, illetve a hátsó ablak fűtése is működik. Egyéb ötlet?