A kérdésem hogy csak a finiselőt lehet "kézből" is behajtani vagy csak gépen, amivel a korábban taglalt hibákat belevinném a gépemről (lógás, kopás, egyéb)
Nam, nem emeli. Ezt még gőzgép hajtotta úgy bő száz éve, amikor gyártották. Valahol az Osztrák-Magyar monarchiában készült, inkább az osztrák térfélen, mert az előző tulaj Ausztriából hozta. A nagyon profi villanymotoros átalakítás már készen volt. A szíjhajtás védőburkolata fantasztikus minőségű, ha ezt most meg kéne csináltatni szerintem többe kerülne, mint amit a gépért fizettem. Nem titok, 55 EFt-be került plusz szállítás bérelt furgonnal Köszeg közeléből. De meggyőztek Csuhás indokai, hogy miért jó a kiemelés, úgy hogy napirenden van a megvalósítás.
Nem tudom így látatlanból mi lehet a baj. Állítsd fel föggőleges állásba vedd le a burkolatot és a legkisebb fordulaton inditsd el , hátha meglátszik ,hogy miért dobja le. Nem üt valamelyik kerék? Vagy valamelyik csapágy?
Nézd meg a két kereket egymáshoz képest függővel vagy vizimértékkel,hogy egy vonalba futnak-e.
Nekem is ilyen van BS 128 HDR én több mint 2 éve használom , az enyémmel semmi gond , pedig sokat használom. A jó minőségű lap az fontos a pontos vágáshoz, én cobaltos változó fogtávolságú lapot szoktam venni
Az enyémben nagyon jó a hidraulika, motor sem melegszik, amikor vág azt rendes sebességgel csinálja, csak nem lehet használni, mert vagy félrevág vagy ledobja a szalagot, de leginkább mind a kettő. A vezetők szerintem minősíthetetlenek. ide kottyan, oda hajik. ha egyszer lesz időm legyártom őket rendesen, de sosem lesz időm.
Amit mindenképpen tanácsos ezeken a fűrészeken lecserélni az a fűrésszalag. A kínai eredetit eldobod és helyette egy jó minőségű- az csodát tesz. A kínai nagyon hamar be tud repedni (esetleg alig látszik) és akkor nem akar a helyén maradni. Amit még változtattam Kinzo gépemen: - feszítőkerék mozgatását kotyogás mentesítettem,
- feszítőkerék bronz csapágyát tűgörgős csapágyazásra cseréltem,
- hajtókerék tengelyét vastagabbra (15-ről 17) cseréltem (az első csapágy is nagyobb furatú lett) és kapott egy
harmadik csapágyat a csigakerék fedél felőli oldalára.
Használtként vettem ezt a fűrészt, így ennyi plusz munkát megért. Cserébe a 20x20-as forrasztott lapkás esztergakés magasságából 3mm-t le tudok vágni 100 hosszon pár tizeden belül ( a kés függőlegesen van a satuba fogva). Ami még javításra vár az a forgástengely kottyanásának csökkentése.
Üdv az uraknak!! FA-15 (Dunavecsei) asztali fúrógépemhez keresek főorsó tengelyt, mert a meglévő sajnos üt kb1mm-t Vagy ha valaki el tudná késziteni az is jó lenne. Van hozzá méretezett rajz... Milyen acélból érdemes elkésziteni?
Legyetek már realisták... az összes ilyen egy kaptafára készült holmi, a címkétől függetlenül ugyanaz a kínai gagyi. Ezen keresik szarásig magukat a német cégek, hogy saját címkével/festéssel rendelik ugyanazt a szart, ugyanabból a gyárból. Aztán itt meg eladják mint "német gép".
Bármelyik "gyártónál" belenyúlhatsz a selejtbe, ez márkafüggetlen.
A fene ebbe az indexbe elveszett ami írtam.. No még1szer
Kell egy olajjal megtöltött munkahenger aminek a két csövét összekötöd, egy állítható visszacsapó szeleppel, vagy akár barkácsolt tűszelep golyós szelep kombinációval. Lényeg hogy könnyen tudd kézzel emelni a fűrészt és az beállíthatóan lassan menjen lefelé. Ilyen eszköz egyébként nagyon jó kiegészítője a szalagfűrészeknek is vékony csövek vágásához.
Ezután kell egy pici henger, vagy valami autós cucc, vagy egy dörzsölt furat egy rúddal, és O gyűrűvel. A fűrész tengelyére kell egy tárcsa ami félkörben nagyobb átmérőjű, így visszajáráskor be tudja nyomni a kis hengert. ( a dugattyú végére ajánlott egy kis görgő, vagy csapágy ) Ezt a hengert kell egy hajlékony csővel az nagy henger alsó részéhez csatlakoztatni. Így a lassan leereszkedő fűrészkeretet minden visszaútkor kiemeli egy picit a kis hengerből jövő olaj.
Kellemes mellékhatása a dolognak hogy a kiemeléssel ki tudja hordani a forgácsot, így pl az én gyári fűrészem 50mm lökettel simán elvágja a 200-as anyagot.
Ilyen az einhell amit használunk ma is nagy megelégedéssel. Azért vettem a bs 128-at mert nem volt már az az einhell típus, ez meg komolyabbnak látszott, és főképp van kereke is. A bs 128 lapvezetését igen hitványnak látom.
Ha a fejem tetejére állok is ledobja a szalagot. Visszaküldtem a kereskedőnek, nagy és drága kaland volt, de legalább ugyanúgy ledobja a szalagot. Az a gondom vele, hogy ha ledobja a szalagot akkor az jó eséllyel meg is sérül, tehát abbahagytam a további kísérletezést. Várok valakire aki ért hozzá,én föladtam.