Üdv mindenkinekvan 1. Z-tec 35 motorkerékpárom tanácsot kérnék. Karbicsek beállitásnál néha hirtelen gáz adásnál megfullad de ha lasan húzom neki indulásnál akkor jó aztán ha megyek vele és és alacsony a fordulat szám pld 10km-es sebességnél rángat!
Csatolnám a fotót a karburátorról az alsó csavar gondolom az üllepitő? mert ott csak ömlik a benzin tehát az kilőve. felső alapjárat középső a buktató az mi? Még 500 km-ert raktam csak bele!
Oké vettem a lapot a babettánál is így kellett az üzemanyag szintet állítani elég szarakodós meló.Írtad,hogy picit hajlítani az úszó lemezén meg egy drótkefe menjen át a fúvókán de sok mindenkinek ez nem mond semmit értékek nélkül a pici mindenkinél más és a fanyelű drótkeféből is sokfajta van illetve nem mindegy,hogy merre hajlogatjuk a lemezt.Erre írtam,hogy ha valaki nem konyít hozzá az úgy elronthatja,hogy vehet egy másikat illetve ha mégsem jön össze az állítgatás után amit szakszerűen végzett akkor is dobhatja el.Majd ha oda érek és eljön a javasolt karbantartás ideje akkor majd rád írok ha nem boldogulok.Egyébként az enyémmel nem az a hiba,hogy nem indul az egy pöcc ahogyan írtad hanem mint írtam ha például megyek vele és az útkereszteződénél el kell indulni kicsi sportosabban és a gázt odarántom le akar fulladni.Szerintem is ilyenkor kevés az üzemanyag vagy a fúvóka kicsi.Óvatos gáznál ez a jelenség nincs szépen felpörög.
Elég régóta olvasgatom ezt a fórumot (minden hozzászólást) visszatérő probléma a karbi.Gyárilag az adott gyártó éghajlati viszonyaihoz beállítanak egy kész motort, a többi a sorozat gyártáshoz szükséges alkatrészt annak megfelelően előre beállítják és így szerelik össze.A Z-tech spanyolba készül ennek megfelelően van gyártva plusz a 300w fojtás, ha érted a karbi lényegét tudsz rajta finomítani.Az a két csavar akkor ér valamit,ha a többi alkatrész is a megfelelő értéken van.Tehát, hogy az elvárásaidnak megfelelően működjön a motor azért tenni kell.A rajta levő, vagy az újan vásárolt netán nagyobb karbit mindig hozzá kell állítani az adott mocihoz. Nekem nem okozott lelkiismeret furdalást beállítani a karbit, ami jótékony hatással volt a hidegben történő indításra, nyáron még a szívató sem kell, csak gáz nélkül indítani (meg pöccinteni az önindító nyomógombját),egy kis melegítés és mehet.Be kell vinni a szervízbe a "mester" nek max fél óra kell a beállításhoz.Neked leírtam lentebb,hogy mit hogyan miért.A Z-tech karbin nem fix az úszó szint állítási lehetőség, a szétszedett karbit fejre állítod és a tűszelepnél a lemezen picit görbítesz, hogy az úszó párhuzamos legyen a tömítéssel.
Végül is azért írtam mert benzines bicikliként használja az ember illetve ha hozzányúl valaki olyan aki még nem is látott karbit lehet,hogy nem sprintelni de még elindulni sem fog.Mivel te is írtad,hogy igen érzékeny a karburátor ami rajta van és egy botkezű úgy elronthatja,hogy vehet egy másikat 13000 forintért jelenleg amit letöltöttem árlistát az ennyibe kerül..Azért is írtam ha valakinek van ésszerű kipróbált megoldása erre az esetre ossza meg.
A ráolvasástól nem fog megjavulni, az alkatrész cserélő (szervizes) nem biztos, hogy érdekelt a "tuningban".Kisebb fordulaton az alapjárati fúvóka rendszer is besegít, már, ha tud.A tű nem hegyes hanem tompa ami mellett alig tud feljönni a benzin.Amit leírtam nem garanciális javítás nincs semmi leplombálva.Amiket leírtam attól nem fog menni százzal, de nyáron nem kell a szívató és valamivel elevenebbül indul el bár így sem áll kerékre oda már kell a nagyobb karbi.
Végül is felhívják a figyelmet a kereskedők,hogy nem egy 600 ezer forintos robogó amit veszünk.Ezzel a pici hibával legyünk elnézőek mert végül is egy elég nagy ccm motorral biciklizünk.Ha esetleg valaki megpróbált egy sportosabb karbit rátenni amitől az indulás mint a rakéta az ha módjában áll írja meg de addig is csak óvatosan a kereszteződésben és csak akkor sprintelni ha láthatáron kívül van egy másik, utunkat keresztező járgány.
Szerinten olyasmi gond lehet vele hogy kicsi karbi van rajta. És 72ccm nek nagyobb karbi kéne. Csak hogy kerékpárnak számítson le kell valahogy butítani és ezt a kis karbival érték el.
Állíts az úszó szinten mert alacsony, a tűt emeld fel egészen, az alapjárati fúvókán egy fanyelű drótkefe egy acél szálának át kell menni, ha nem fogóval told át.Ezek után finomítani a csavarokkal, ha ez is kevés egy nagyobb pitbike karbi:-)
Neked melyik fajta zt-35-öd van?Az enyém az 1727-es hozzászóláson láthatod.Egyébként nekem is ugyan ezt csinálja olyan mintha hirtelen gázadásra sok levegőt kapna üzemanyagot meg alig és valóban ha túl hirtelen nagy gázt adsz le is fullad és főleg indítás után mikor már kicsit jár valamelyest szűnik. Ez főleg akkor kellemetlen mikor indulni kéne az útkereszteződésnél kicsit hirtelenebb gázzal és majdnem lefullad.Próbáltam már én is állítani a karburátoron a csavarokkal de semmit sem ér.Elképzelhető,hogy nem a karbi miatt van.Én azt javasolnám,hogy kérdezzük meg Mnagyot talán tud segíteni.
Alapjáraton nekem is nagyon halk. Ha nagy a fordulat akkor el kezd ketyegni valami de csak magas fordulaton. Egyébként nekem a kipufogó szokott néha durranni egyet indításnál de csak mikor olyan kedve van.
Gerbo777- nek . Bejáratós még gondolom azért ennyi a fogyasztás,szerintem is sok , de az üzemanyag csavart szegényítve még jobban rángat, melegszik,nem indul stb. ez teljes betekeréstől 4 teljes fordulat volt.Így volt mikor megvettem . Ha beljebb tekerem pl. 2,2.5 fordulatra , kormolja a gyertyát,enyhe feketét füstöl,és úgy sem megy, rángat,de nem melegszik ! Most 3 teljes fordulatra van kitekerve, Így jó .Hidegen csak pedálra indul,szivatót és a gázállást ki kelett tapasztalni, melegen önindítóval is pedállal is pöccre indul, csak berángat enyhén és dombnak semmi erő. fúrtam egy 6 os furatot a kipu dobba, a végétől 4-5 cm re alul oldalt , így negyed gáz felett dinamikussab lett,csak alapjáratról mikor 1/4 gázra vált a karbi akkor szegény.síberen is emeltem eggyet,most fellülről a második recében van.Alapjárati fúvókát kellene kicsit fel dörzs árazni,és próbálni egy kicsit nagyobb főfuvókával is. tűszelep jó és az úszószint is. Ahogy melegszik a motor úgy gyengül. Gázreakció jó veszi a lapot,és gyorsul is, de az elöző fajta króm abroncsos nagykerekű verzióhoz képest nagyon satnyán megy !T.P.
Szia! Nekem nincs szelephang problémám, sőt alapjáraton alig hallom, hogy jár a motor. Viszont 35 km/h környékén erősen berezonál a blokk, nem tudom, hogy ez természetes-e. Azon kívül minden indításnál robban egy nagyot aztán szépen beindul. Te nem tapasztaltál ilyent?
Ha valakinek esetleg észre vette hogy nagyon pörög a motor kiskerekű (pm gb408wl) kerékpárjában és eléggé lassan megy, annak szeretnék mondani egy érdekességet. Sokat gondolkodtam én is ezen hogy hogyan variálhatnám az áttételezést hogy ne kelljen ennyire pörgetni és jobban menjen tehát ne gyilkolja szét a motort a nagy fordulat és kevés menetszél. Én arra jutottam hogy hátra teszek a 32 fogas gyári lánckerék helyett egy kisebbet, sokat keresgéletem mire rá találtam a megfelelőre: romet pony hátsó lánckerék, ami 25 fogas és pontosan megfelelő csak a közepét kellett egy kicsit nagyobbra esztergáltatnom és a lyukakat átfúrni. A lánckerék 2000ft volt újonnan, az esztergálás nekem ingyen volt mert van egy ismerősöm aki megcsinálta szóval ez nem tudom mennyibe kerülne, de nekem 2000ft ot meg ért hogy sokkal hosszabb életű legyen a kis motorom. Így az utazó sebesség kb 35-40km/h persze nem a gyári km óra szerint mert az sokat csal felfelé, én gps-el mértem.
Elértem a 300. kilómétert, elöjövő hiba nélkül, 21- 24 km /h nál jó a motor hangja,nem hajtom jobban, néha azért kicsit meghuzatom 30 km/h val,ne lustuljon el ! 30 megtett km -en kb 1 litert eszik ,a hidegen nehezen csak betekerve indithatóság - majd indithatatlanság ki lett küszöbölve,kétszer is eldugult a karbi,fekete por ment át a két benzínszűrőn -gondolom a tank porfestése !!! Az elejétöl meglevő enyhe fulladás- apro berángatás o-ról negyed gázig , kuplung csúszás dombnak még megvan ,nem sikerült rájönni mitől, kisfaludi emelkedőn tolni kell, mert nem megy fel pedig 80 kg vagyok ! A lecserélt ugyanolyan új kulcsos tanksapka is okádja ki a benzint a kulcs nyílásnál, nincs hullám törő a tankban, ha 1 cm -nél magasabb a benzin szint a tankban ömlik orrán száján-egyenest a kipura is , toltam is a kifogyó benzin miatt nem keveset, kannában fogok tartalékot vinni . Hozzá passzoló kulcs nélküli sapka nem volt a motor boltban, még keresem mié jó ehelyett. Az első ledes lámpa ledjeit ebayról rendelve ugyan akkorára ki lett cserélve mind, azóta nem égett ki . Üdv. a 20 as kerekű polymobilomban is ketyeg-csattog a szelep , szól hangosan ,be állítás után is , elég zavaró, főleg ahogy melegszik egyre bántóbb a hangja. Hidegen 0.02mm re állítottam húzóssan a szívót ,kipuét kicsit lazábbra . Az olaj motul 10w-40 5100 észter. Újonnan nem volt hézag semennyi,egyik szelepnél sem,azért volt csendes . Mattfekete színű pm gb 402 Székesfehérváron és környékén használom . T.P.