Na most volt időm gép elé kerülni, látom a 2.2 olajevés a téma. Nekem nem volt még motorgenerál, de olajproblémáim vannak sajna. 5w40-es van benne (mikor vettem sajnos 10w40 mobil1 volt, na azt mégjobban ette). Nem egyformán eszi, nagy fordulat és gyakori terhelésváltások mellett akár 6-7 dl/1000 km, különben 4-5 dl. Mikor kérdeztem a szervizben lebeszéltek a motorbontásról, mert drága (ha nem titok megírnád mibe került?) és nem garantálják utána sem a sikert... Bár eléggé bosszant a dolog mivel úgy alakultak a dolgaim, hogy évi max 12 ekm megy bele a Vecibe, így nem lépek semmit.
Mikor vettem én is hallottam több helyről, hogy lesz olajgond, de ugyanennyi helyről azt, hogy nem kell félni tőle. Ráadásul a Speedster alapmotorja volt, ott kapott hajtást rendesen és mégsem panaszkodnak rá sokan.
Van egy Vectra B X 20 DTH-m a jó múltkor már irtam, hogy hiba kódót ir ki, de gáz adásra elaszkik és elég sok megoldás érkezet. Köszönöm is.
Most viszont olyan jó dolog történt velem, hogy csak na.
Kiáltam a parkolóból megntem 5 métert és a kocsi leáltt és nem is indul vissza. Szerelőhöz elhúz azt modja adagoló. Mit lehet vele csinálni a valakinek volt ilyen kérdem irja meg, hol mennyiért sikerült megcsináltatni ahol nem huzznak le.
Ma kicsit neki estem tettem fel új résolajcsöveket hátha ott kapott levegőt le légtelenitettem minden adagoló csövön jött a gázolaj és itt a kérdés, akkor mi a ku... annyáért nem indul be??????
Hideginditott fujkáltam me akkor be röffent, de mintha nem kapna olajat. DE KAP :(
Nekem is ez a 4.Vectrám.Most egy Vectra 2000 ből ültem át ebbe a 10 éves 2.2 be.Az a motor nagyon jó volt.De az ecotec nem volt agy sikertörténet az Opel részéről.
"Tudom hogy minden ecotec motornak van előírt olajfogyása."
Nincs olyan hogy előírt olajfogyasztás, ha a fene-fenét eszik is annyit meg kell ennie. :)
Maximálisan megengedett olajfogyást írnak, ami fölött már elismerik hibának/garanciális ügynek.
Más nagy márkánál (pl. VW-csoport) is ugyanannyi ez a határ, mint amit az Opel is alkalmaz. De ha azt a 6-7 decit bekajálja 1000km-enként akkor már régen rossz.
Több mint 10 éve vannak Ecotec Opeljeim, néhány deci szokott hiányozni olajcserék között.
Ha a szelepfedél tömítés a hibás, ezt mennyire nehéz cserélni? Házilagosan nekiálljak? Értem ezalatt, hogy nem kell semmi célszerszám, nem kell semmit beállítani ezután, stb? Tehát csak egy sima dekni+tömítés?
Az X20XEV motoros 5x110-es lyukosztáshoz M12x1,25 vagy M12x1,5 gyári felnicsavar kell? Majdnem biztos vagyok benne, hogy az utóbbi, de inkább megkérdem.
Nézd meg a szelepfedél tömítésed. Tipikus Opel jelenség.
Megnéztem, mitől háromhengerezhet a kocsim. A gyertyapipákban finom olajpára volt. A szelepfedél tömítésem csak 1 éves, nem is a legolcsóbbat rakattam bele. A pipákat kitörölgettem, a gyertyák töveit is kitisztítottam. Valamint megnéztem a kartergáz visszavezető csövet is, majd konstatáltam, hogy lassan csereérett lesz. Miután a Samaráé jó hozzá ezt megúsztam 450Ft-ból.
Elvittem egy klímáshoz is. Kitisztította a klímarendszert, meg feltöltötte gázzal (900g helyett csak 300 volt benne),csoda, hogy valamennyire működött. Így most már jöhet a nyár! :-)
Olajfogyást én nem tudom mennyi pontosan, mert nekem csepeg az olaj, de nem jöttem még rá, hogy pontosan hol szivárog. Tipikusan hol szokta ereszteni az olajat?
Tudom hogy minden ecotec motornak van előírt olajfogyása.(bár ez is elég gáz szerintem,hisz a 20 éves sfi motor nem evett olajat)Most feltöltöttem felső jelre és benulláztam.Kíváncsi vagyok hogy mennyi az annyi.
Effektive a 2 olaj közt nincs ám hatalmas különbség. Mint azt könnyű kitalálni az üzemmelegen állapotban tanúsított viszkozitása közel megegyező (40-40 mindkettő). Viszont hidegindításkor az 5w-s olaj jobb kenési tulajdonságokat biztosít. Úgyhogy inkább bízz abban akivel most a motort csináltattad.
Felújítás után ment bele az 5w40es olaj.Azóta 3000km ment bele(3hónap).Az első 2 hónapban nem volt olajfogyás semmi sem!Aztán 1hónap alatt lement a nívó min.re.(ami kb 1 liter ha jól tudom).Az olaj is érdekes kérdés.A szerelőm(mesterszerelő) szerint 10w40 való már ebbe.Aki a motort újra rakta (volt Opeles szerelő)5w40 et tett bele. ?
Lehetséges, ezt nemtudtam eddig. Mondjuk érdekes hogy a 2.2-es ennyire olajfaló. Már több helyről is hallottam, márpedig ez a X20XEV-re meg a mégnagyobb V6os tesókra nem igazán jellemző hogy így pusztítanák az olajat.
Minden motor eszi valamennyire az olajat. Aminél az olajszint nem csökken semennyit az "kipótolja" üzemanyaggal. A kismértékű olajfogyás - egy csereperiódus alatt lemegy a maximumról a minimumig - teljesen normális.
Lehet én vagyok túl óvatos, de így egy "majdnem teljes motorgenerál" után 3000 km-el inkább cserélnék egy olajat. Lehet aztán később visszamegy az olajfogyasztásod még ha minden összekopik.
Azért az érdekes hogy a 20éves Vectra 2000 em nem ette az olajat.Míg a 10 éves Ecotec zabálja még 1 felújítás után is!Ez a 4.Vectrám amúgy.2 Vectra A és egy 1.8 B után vettem ezt a 2002 es 2.2benzint.Fogyasztás korrekt,motor csendes,se hidrotőke hang,se szelep hang nincs induláskor.CSalódás....
Önmagában a szelepszár szimmering csere nemigen szokta megoldani az olajfogyás problémát. Már sok helyről hallottam, hogy pár ezer km után szinte ugyanúgy elkezdte enni az olajat a motor, mint előtte.
Tökéletes az az olaj. Örömteli, hogy a te szerelőd nem "a 10 éves autóba vastagabb olajat" című történetet követi, hanem azt tesz a motorba ami bele való. Mennyi az az olajfogyás? Egyébként ahogy romlik az olaj állapota egy csereperiódus alatt úgy egyre jobban elkezd fogyni. Ez minden motornál így van, csak a "mennyi"-ben van különbség.
Pedig az való bele, mondom, sűrűbb olajon ne is gondolkozz, csak ártasz a motornak. Az újboli olajfogyasztás lehet attól is hogy most kezd újra melegebb lenni az idő. Nekem is télen jócskán kevesebb olajat eszik meg az autó mint a nyári melegekben. Lehet hogy csak pár fokkal de jobban átmelegszik nyáron az egész blokk, ezáltal hígabb is az olaj, ami pl a szelepszárszimeringek mentén könnyebben bejut a hengerbe. Amúgy csak elindulásnál füstöl vagy ha odalépsz neki menet közben akkor is?