Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ahegedus Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16727

Huhh az komoly. Aza durva ehhez még hozzáteszek egy lánccserét és az autó értékének a fele ráment a motorra... Nálam  mindig van még egy liter olaj...

Előzmény: lifu (16726)
AAAAAAAAAAAAAAA
lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16726

Szimeringek,gyürük,hajtókarcsapágyak,hengefejtömítés+csavarok,olajcsere plussz munkadíj-200ezer.Olajfogyasztás

maradt,idegeim már nem.

Előzmény: ahegedus (16725)
ahegedus Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16725

Na most volt időm gép elé kerülni, látom a 2.2 olajevés a téma. Nekem nem volt még motorgenerál, de olajproblémáim vannak sajna. 5w40-es van benne (mikor vettem sajnos 10w40 mobil1 volt, na azt mégjobban ette). Nem egyformán eszi, nagy fordulat és gyakori terhelésváltások mellett akár 6-7 dl/1000 km, különben 4-5 dl. Mikor kérdeztem a szervizben lebeszéltek a motorbontásról, mert drága (ha nem titok megírnád mibe került?) és nem garantálják utána sem a sikert... Bár eléggé bosszant a dolog mivel úgy alakultak a dolgaim, hogy évi max 12 ekm megy bele a Vecibe, így nem lépek semmit.

Mikor vettem én is hallottam több helyről, hogy lesz olajgond, de ugyanennyi helyről azt, hogy nem kell félni tőle. Ráadásul a Speedster alapmotorja volt, ott kapott hajtást rendesen és mégsem panaszkodnak rá sokan.

Előzmény: lifu (16723)
ZsoltiXM Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16724

Szevasztok Sorstársak!

Nagy segitségre lenne szükségem!!!

Van egy Vectra B X 20 DTH-m a jó múltkor már irtam, hogy hiba kódót ir ki, de gáz adásra elaszkik és elég sok megoldás érkezet. Köszönöm is.

Most viszont olyan jó dolog történt velem, hogy csak na.

Kiáltam a parkolóból megntem 5 métert és a kocsi leáltt és nem is indul vissza. Szerelőhöz elhúz azt modja adagoló. Mit lehet vele csinálni a valakinek volt ilyen kérdem irja meg, hol mennyiért sikerült megcsináltatni ahol nem huzznak le.

Ma kicsit neki estem tettem fel új résolajcsöveket hátha ott kapott levegőt le légtelenitettem minden adagoló csövön jött a gázolaj és itt a kérdés, akkor mi a ku... annyáért nem indul be??????

Hideginditott fujkáltam me akkor be röffent, de mintha nem kapna olajat. DE KAP :(

lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16723

Nekem is ez a 4.Vectrám.Most egy Vectra 2000 ből ültem át ebbe a 10 éves 2.2 be.Az a motor nagyon jó volt.De az ecotec nem volt agy sikertörténet az Opel részéről.

 

Előzmény: Nick_X14XE (16721)
djtoci Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16722
Nekem a szerelőm szokta csinálni, de szerintem nem egy nagy valami. A lényeg, hogy ne a legolcsóbb tömítést vedd!
Előzmény: Dózerbike (16719)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16721

"Tudom hogy minden ecotec motornak van előírt olajfogyása."

Nincs olyan hogy előírt olajfogyasztás, ha a fene-fenét eszik is annyit meg kell ennie. :)

Maximálisan megengedett olajfogyást írnak, ami fölött már elismerik hibának/garanciális ügynek.

Más nagy márkánál (pl. VW-csoport) is ugyanannyi ez a határ, mint amit az Opel is alkalmaz. De ha azt a 6-7 decit bekajálja 1000km-enként akkor már régen rossz.

Több mint 10 éve vannak Ecotec Opeljeim, néhány deci szokott hiányozni olajcserék között.

Előzmény: lifu (16714)
lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16720

Csavar méret: 12×1,5 hossz 47.A héten néztem utána az Opelban!

 

Dózerbike Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16719

Ha a szelepfedél tömítés a hibás, ezt mennyire nehéz cserélni? Házilagosan nekiálljak? Értem ezalatt, hogy nem kell semmi célszerszám, nem kell semmit beállítani ezután, stb? Tehát csak egy sima dekni+tömítés?

Előzmény: djtoci (16716)
Sankaka Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16718

Sziasztok!

 

Teljesen tepsi vagyok ehhez, ezért megkérdem:

 

Az X20XEV motoros 5x110-es lyukosztáshoz M12x1,25 vagy M12x1,5 gyári felnicsavar kell? Majdnem biztos vagyok benne, hogy az utóbbi, de inkább megkérdem.

 

Köszi!

lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16717

Nem csöpög és tiszta a motor.A szelepfedéltömítés is rendben.Csak a kipufogónál látok néha füstöt,de tényleg csak ritkán.

 

AAAAAAAAAAAAAAA
djtoci Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16716
Nézd meg a szelepfedél tömítésed. Tipikus Opel jelenség.

Megnéztem, mitől háromhengerezhet a kocsim. A gyertyapipákban finom olajpára volt. A szelepfedél tömítésem csak 1 éves, nem is a legolcsóbbat rakattam bele. A pipákat kitörölgettem, a gyertyák töveit is kitisztítottam. Valamint megnéztem a kartergáz visszavezető csövet is, majd konstatáltam, hogy lassan csereérett lesz. Miután a Samaráé jó hozzá ezt megúsztam 450Ft-ból.

Elvittem egy klímáshoz is. Kitisztította a klímarendszert, meg feltöltötte gázzal (900g helyett csak 300 volt benne),csoda, hogy valamennyire működött. Így most már jöhet a nyár! :-)
Előzmény: Dózerbike (16715)
Dózerbike Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16715

Olajfogyást én nem tudom mennyi pontosan, mert nekem csepeg az olaj, de nem jöttem még rá, hogy pontosan hol szivárog. Tipikusan hol szokta ereszteni az olajat?

lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16714

Tudom hogy minden ecotec motornak van előírt olajfogyása.(bár ez is elég gáz szerintem,hisz a 20 éves sfi motor nem evett olajat)Most feltöltöttem felső jelre és benulláztam.Kíváncsi vagyok hogy mennyi az annyi.

 

Előzmény: Vlad19 (16713)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16713

Effektive a 2 olaj közt nincs ám hatalmas különbség. Mint azt könnyű kitalálni az üzemmelegen állapotban tanúsított viszkozitása közel megegyező (40-40 mindkettő). Viszont hidegindításkor az 5w-s olaj jobb kenési tulajdonságokat biztosít. Úgyhogy inkább bízz abban akivel most a motort csináltattad.

Előzmény: lifu (16712)
lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16712

Felújítás után ment bele az 5w40es olaj.Azóta 3000km ment bele(3hónap).Az első 2 hónapban nem volt olajfogyás semmi sem!Aztán 1hónap alatt lement a nívó min.re.(ami kb 1 liter ha jól tudom).Az olaj is érdekes kérdés.A szerelőm(mesterszerelő) szerint 10w40 való már ebbe.Aki a motort újra rakta (volt Opeles szerelő)5w40 et tett bele. ?

 

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16711

Lehetséges, ezt nemtudtam eddig. Mondjuk érdekes hogy a 2.2-es ennyire olajfaló. Már több helyről is hallottam, márpedig ez a X20XEV-re meg a mégnagyobb V6os tesókra nem igazán jellemző hogy így pusztítanák az olajat.

Előzmény: Nick_X14XE (16708)
MBman Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16710

Mennyi olajat töltöttél bele eredetileg?

 

Egyébként hogy lehet úgy olajfogyásról beszélni, ha azt sem tudod, hogy mennyi pontosan?

1 liter, 2 liter, 1000 km-en, 5000 km-en, 10 ezer km-en?

 

Minden motor eszi valamennyire az olajat. Aminél az olajszint nem csökken semennyit az "kipótolja" üzemanyaggal. A kismértékű olajfogyás - egy csereperiódus alatt lemegy a maximumról a minimumig -  teljesen normális.

Előzmény: lifu (16707)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16709

Lehet én vagyok túl óvatos, de így egy "majdnem teljes motorgenerál" után 3000 km-el inkább cserélnék egy olajat. Lehet aztán később visszamegy az olajfogyasztásod még ha minden összekopik.

Előzmény: lifu (16707)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16708

Úgy tudom ezt a motort nem is lehet felfúrni, mert bevonatos a hengerfal.

Előzmény: Vlad19 (16701)
lifu Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16707

Azt még pontosan nem tudom,mert eddig 3ezret mentem vele és lement a nívó minimumra.De az elején nem evett semmit!Nálad mennyi az olajfogyasztás?

 

AAAAAAAAAAAAAAA
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16706

Ezeknél sajnos benne van a pakliban, de szerintem ettől még nem dől össze a világ. Mennyi olajat fal be amúgy 1000 km-en?

Előzmény: lifu (16705)
lifu Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16705

Azért az érdekes hogy a 20éves Vectra 2000 em nem ette az olajat.Míg a 10 éves Ecotec zabálja még 1 felújítás után is!Ez a 4.Vectrám amúgy.2 Vectra A és egy 1.8 B után vettem ezt a 2002 es 2.2benzint.Fogyasztás korrekt,motor csendes,se hidrotőke hang,se szelep hang nincs induláskor.CSalódás....

 

lifu Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16704

Nem volt fúrva,csak amit írtam.Volt Opeles szerelő rakta újra.A füst rendszertelen amúgy.

 

lifu Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16703

nem enged írni!

 

 

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16702

Bár az is tény hogy új szelepekkel kellett volna akkor már összerakni.

Előzmény: MBman (16700)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16701

Neki gyűrűzve is volt, szóval ez kicsit jobban szaglik már a "komplett motorgenerál" irányába.. Csak még arra nem kaptunk választ h fel is fúrták-e

Előzmény: MBman (16700)
MBman Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16700

Önmagában a szelepszár szimmering csere nemigen szokta megoldani az olajfogyás problémát. Már sok helyről hallottam, hogy pár ezer km után szinte ugyanúgy elkezdte enni az olajat a motor, mint előtte.

Előzmény: lifu (16697)
MBman Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16699

Tökéletes az az olaj. Örömteli, hogy a te szerelőd nem "a 10 éves autóba vastagabb olajat" című történetet követi, hanem azt tesz a motorba ami bele való. Mennyi az az olajfogyás? Egyébként ahogy romlik az olaj állapota egy csereperiódus alatt úgy egyre jobban elkezd fogyni. Ez minden motornál így van, csak a "mennyi"-ben van különbség.

Előzmény: lifu (16697)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 16698

Pedig az való bele, mondom, sűrűbb olajon ne is gondolkozz, csak ártasz a motornak. Az újboli olajfogyasztás lehet attól is hogy most kezd újra melegebb lenni az idő. Nekem is télen jócskán kevesebb olajat eszik meg az autó mint a nyári melegekben. Lehet hogy csak pár fokkal de jobban átmelegszik nyáron az egész blokk, ezáltal hígabb is az olaj, ami pl a szelepszárszimeringek mentén könnyebben bejut a hengerbe. Amúgy csak elindulásnál füstöl vagy ha odalépsz neki menet közben akkor is?

Előzmény: lifu (16697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!