Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TiszaG Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74568

Én nagyon racionálisan át szoktam gondolni, hogy éppen milyen autóra van szükségem, csak éppen ezeket a gondolatokat teljes mértékben figyelmen kívül hagyom...:D Na jó, tavaly vettem egy VW Polót, mert előtte egy Ford Scorpio volt, amivel főleg a saját hibámból rengeteget szoptam, itt olvashatjátok a konkrét sztorit:

 

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2015/10/27/igy-lett-az-alomautobol-igazi-szoporoller/

 

Aztán mivel apámnak is nagyon tetszett és nekem főleg egy városi autóra volt szükségem, ezért úgy döntöttem, hogy legyen az övé. Jutányosan kivásárolt belőle (majd úgyis vissza fogom örökölni..:)) és vettem egy VW-t kicsit több, mint egy éve. A váltóm kétszer állt be (nyelestengely csapágy). Egyszer Budapesten, ahonnan tréler hozott vissza Győrbe. A következő alkalom már kacifántosabb volt, mert az egyik este lementem a parkolóba, kivettem valamit a kocsiból, becsuktam az első ajtót ás kirobbant a hátsó üveg. Karácsony előtt voltunk, de még nagy erőfeszítések árán találtam valakit, aki megcsinálja 23.-án.  Bontott üveg is lett, elindultam érte Várpalotára (~100km), lefelé megszólalt a szervópumpa, visszafelé pedig teljesen szétnyúzta magát, kifosta az összes olajat és szétégett a belseje, de nem érdekelt már, mert közben megint zörgött a váltó és Győr határában ismét elkezdte kidobálni a fokozatokat, majd úgy sírt a csapágy, hogy a fél várost felkeltettem vele és a fokozatok szépen sorban elszálltak, de valahogy 3-asban áterőltettem magam a városon a kéróig. A vége az lett, hogy 23.-án nem üvegeshez mentem, hanem fullra pakolva minden ajándékkal a buszon szerencsétlenkedtem haza. Nyilván ha autóval tervez az ember, akkor máshogy logisztikázik. Na ezen a ponton aztán eltörött bennem valami. Azért vettem ezt az 1.6-os 8V faéket, hogy ne legyen semmi gondom, de ugyanúgy dőlt a szar a nyakamba. Próbáltam elfogadni, hogy a váltó típushiba, valahogy még lenyeltem, de aztán jött az olajfogyasztás. Nem részletezem, de megoldottuk ezt is, ki lett cserélve sok dolog. Ezek és még millió apróság után annyira megutáltam, hogy gondoltam jöhet valami más, de maradok azért ezen a német vonalon, de egy szép napon megnéztem egy Kappát, a Polót pedig a benzinkúton hagyva már az olasszal mentem haza és mosolyogtam végig. Nyilván a VW egy elhanyagolt autó volt így utólag visszagondolva, a Kappára pedig úgy tűnik (egyelőre), hogy vigyáztak. Megmaradt még a Polo is amúgy, most városban rúgom neki, mert senki nem fizetné ki, ami bele lett rakva, így inkább elhasználom én a városban szaladgálósnak. Szóval tettem egy laza kitérőt, de igazából nagyon szükségem van rá (még), hogy érzelmileg is megmozgasson egy autó. A Kappa megmozgat.  

Előzmény: downer (74559)
TiszaG Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74567

Én mikor megvettem, akkor 5W40 került bele és az elmúlt 6000 alatt (csak pálya és országút szinte) láthatóan nem fogyott az olaj belőle, szóval én most így a tél közeledtével meg pláne úgy gondolom, hogy legyen benne olyan olaj, ami szélesebb tartományban működik. 

Előzmény: DonPrego (74558)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74566

A Kappa esetében ezt nem is tudnám :) 

Előzmény: JAMIE222 (74565)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74565

De érdemben még nem cáfoltad a megbízhatóságot:))

Előzmény: DonPrego (74564)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74564

Azt szeretem a japán kocsikban, hogy ha van egy 20 évesed és elenged egy patent, vagy elvesztesz egy ablaktörlő csavar takarót, bemész a márkakereskedésbe és kapsz egyet, mert a legújabb Yarison is pont ugyanaz a cikkszámú található. Ennek persze hátulütője, hogy beülsz a 2016-os E17-es Corollába és tapintásra ugyanaz a műszerfal mint a 97-es E11-ben, még az ablakemelő kapcsolók is csak minimális eltérést mutatnak dizájnban (meg az újban már mind a négy ablak automata). A gombok tapintása is ugyanaz, a nyomogatás érzése is. És persze 20 év múlva is ugyanilyen lesz, persze az már más kérdés.

Azért a 20 éves Lanciával már vannak ilyen szinten gondok (7 éve nem forgalmaznak ehhez a típushoz alkatrészeket, pl váltógombot) és tapasztalataim szerint a szerelők sem igazán szeretnek/tudnak vele dolgozni (ld.: lengőkar szilent).

Persze még van amit eBay-en megtalál az ember, vagy már létezik 3D nyomtatás is.

Jah, tegnap rámírt a 3D nyomtatós fickó a kerékkupakokkal, hogy kicsit csúszik a projekt, mert vesz egy jobb felbontású gépet. Később egy olyan jutott eszembe, hogy még pár ritka elemet is lehetne pótolni ezzel a technikával, pl külső tükör belső borítás, aminek törnek a patentjei. Talán még egyszerűbb is, mint a felnikupak.

Mindig eszembe jut, amikor valaki azt írja, hogy ha megbízható autó kell, akkor német vagy japán, hogy ezen egy japán autó fan elkezd röhögni :D

Előzmény: downer (74559)
BmS1 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74563

Van egy ismerősöm, aki olasz autókhoz forgalmaz alkatrészeket, ő nem ajánlotta az 5W olajat, szerinte csipegetné az autó. 

 

Lehet, hogy az ismerősöd nagy megelégedésre hoz fékbetétet meg vezérmű szettet, olaj témában viszont ne adj a szavára túl sokat, nem jársz jól vele.

Rendesen mellényúlt.

Jelezd majd a maestronak, hogy az "5W-" a hidegoldali viszkozitási index, csak a motor hidegindítása utáni rövid szakaszban van jelentősége. Ha pl. "10W-"

jelű olajat használsz, azzal az olajcsipegetési hajlamon érdemben nemigen javítasz, viszont megnövekszik az un. "átolajozódási idő", ami fokozott kopással jár.

(Mondjuk értem én, ha jobban kopik a motor, több alkatrész kell, jobban pörög a boltja :-DDD  )

 

üdv

Előzmény: DonPrego (74558)
probody Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74562

Nekem hétfő-sz-p-en mennem kell pontosan, időre 70km-t ha esik ha fúj, ünnep napokon, mindig már másfél éve. Beülök, elfordítom a kulcsot és elmegyek. Mindezt jelentősebb szervizelés nélkül megteszi. Nekem ezért jó autó a Kappa.  Időzített bomba az biztos, csak jó sokára van beállítva a robbanás:-)

Tegnap megint csereautóval jött haza a Quashqai-os utcabeli... Mindenkinek mást jelent a "jó autó" fogalma.

 

 

 

DVlad Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74561

Az egyik kollégám, akinek a Delta 2-t adtam el a Kappa előtt (2004), egy 156-osra cserélte le 9 éve. Az egy elég masszív szívás volt neki, de most megjött az esze, és vett egy 4 éves crv-t (65k km), mert elege lett a gondokból, stb. Teljesen érthető. 3 hónap után a motor kaputt. Az a durva, hogy még nevetni sem tudok rajta, sőt. Szörnyű a helyzet. Fck all autógyár.

tintacska Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74560

Igen.Ez a tipikus hajtom hajtom 5-10-15evig nem cserelek rajta semmit csak az olajat.Persze ha azt is megfelelo idoben.Aztan X ido utan eladom es kritizalom hogy az ajj de szar egy marka.Viszont ha idoben megcsinal rajta mindenf az ember rogton nincs is felhalmozodva egyszerre 100baja.Mennyivel jobb is lett ezaltal az adott auto? :)))

Lasd a Thesist...12 ev alatt en vagyok a 13ik gazdaja.Ez alatt a 2ev alatt tobb torodest kapott nalam mint az osszes tulajnal osszesen.Igaz nalam jott elo minden csere de en nem az auto hibajanak tulajdonitom hanem az elozo gazdakat okolom.Mert ugye konyebb kiherelni az elektromos kezifeket mint venni ra egyet kettot.Egyszerubb 3mm es fektarcsaval fekbetet nelkul kozlekedni mint 60eft bol komplett feket felujitani es sorolhatnam.Megis az auto rossz az embereknek es nem pedig a hanyag gazda...

Előzmény: downer (74559)
downer Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74559

Kíváncsi lennék az a 90% milyen autókban ül...gondolom valami 10+ évvel fiatalabb, olcsón fenntartható, megbízható márkának gondoltban. Mert ugye az olasz az szar, ha régi, akkor meg még szarabb. De pl. egy japán, német, vagy újabban egy koreai akár, az tuti nyugalom. :D

De ne is törődj vele, ez nem így működik, ez nem egy józan pénzügyi költségvetés. Az ilyenek is szívesen feszítenének egy markáns Lanciában vagy Alfában, de (látszólag) megnyugtatják magukat, hogy kifizetődőbb a szürke hétköznapiságuk. És az a sok-sok milliárd légy se tévedhet...

Egyébként mi értelme az autóbuzullusnak, ha ezekből a keretekből nem képesek kitörni?

Néha rászánom az időt, olvasok a totalcar-on vagy a belsőségen azt hiszem ilyen régi autós cikkek utáni kommentözönöket. Sok mindent le lehet szűrni belőlük.

Előzmény: TiszaG (74557)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74558

Nyugizás van, én egy Toyotából ültem át a Kappába, az időzített bombás megjegyzést kaptam is rendesen. Azóta ezek elhallgattak, komolyabb bajom csak a futóművel volt/van, illetve hogy mai napig nem találtam olyan szerelőt, aki azon kívül hogy ért hozzá, még meg is csinálná.

Ez a hajtókar csapágy dolog egyre kevésbé zavar, a bonyolult művelet miatt, ami az olajteknő leszedését jelenti.

Van egy ismerősöm, aki olasz autókhoz forgalmaz alkatrészeket, ő nem ajánlotta az 5W olajat, szerinte csipegetné az autó. De majd tanulok tőled :D

Az enyémben 239e km van.

Előzmény: TiszaG (74557)
TiszaG Creative Commons License 2016.11.23 0 0 74557

Urak!

 

Korábban feszegettem, hogy cserélnék 2.0 20V-nél hajtórúd csapágysort és csavarokat preventív jelleggel. A mai napon belevágunk a projektbe, ami remélhetőleg inkább használni fog, mint ártani :) Az olajpumpa egy alapos tisztítást fog kapni, de nyilván a szükséges teendők akkor fognak konkretizálódni, ha meg lesz bontva és látjuk, hogy milyen lenyomatot hagyott maga mögött ca. 280.000km. Én úgy döntöttem, hogy Selenia Pure Energy 5W40-et fog kapni és cseréljük a váltóolajat is pluszban. 

 

Friss tulaj vagyok, kb. 6000 km-ert volt szerencsém autózni vele eddig és nem csak ennyit szeretnék még, hanem sokkal többet, mert nagyon megszerettem. Csodálkozom, hogy milyen szépen egyben maradt a kora és futásteljesítménye ellenére. Pont most a héten észleltem egy kis rángatást, amit az egyik trafó okozott, szóval kicseréltem őket a gyertyákkal együtt és megoldódott. Kap még 4 új Kayaba lengéscsillapítót, hátsó rugókat, toronycsapágyakat + még felmerülő apróságokat. Ha rendben van a motor, futómű, akkor jöhet az ABS jeladó vadászás, a zár rendbetétele és az esztétikai hibák, amik szerencsére nem olyan veszélyesek, de már csak tavasszal nyílik ki a lelkem és a pénztárcám erre ismételten, mert ajándékokra is kellene maradnia...:D El kell mennem még ülésekért meg felnikért, amikre vételi ajánlatot tettem már régen és azóta egy k.rv@ nagy segg kezdett el formálódni a számból.  

 

Szóval jelen helyzetben tulajdonképpen a környezetem 90%-a hülyének néz, mert szerintük egy időzített bombán ülök, amiért még fizetek is rendesen, de hát ez van. Nyilván van alapja az aggódó megjegyzéseknek, mivel én elég későn ülök fel erre a vonatra, de a fiatalságomból adódóan még elfér némi tanulópénz, amin 30 év múlva csak röhögök majd. Még így is jóval kevesebben van, mint az eredeti terv. Igazából max. évi 20e km lenne a teljesítendő elvárás. Majd meglátjuk :) 

probody Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74556

Nem szeretek olyat lenni, hogy én megmondtam, de most olyan leszek. Én megmondtam már mielőtt belekezdtél:

"Ez az a pont ahol én elbontom az autót és veszek egy másikat"  Szigorúan tilos motorfelújításba fogni mert mindig van kötelező gikszer. Sajnos most is volt/van. Ki tudja mennyi lesz a végösszeg.

De az, hogy gyermeked lesz a legjobb dolog ami történhet az emberrel. Sok sikert holnapra:-)

Előzmény: Kappa 5.10 (74553)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74555

Pár nap múlva kiderül.Levettem volna már ma de nem túl bizalomgerjesztőek a csavarok.Majd a szerelőnél.Holnap szül ha minden jól megy a párom.Mivel kell az autó  ezért kapott a szivósor egy ideiglenes direktszűrőt ami volt elfekvőbe h ne szívja fel az olajat.Bár szerintem nem tenné de jobb az óvatosság.

Előzmény: JAMIE222 (74554)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74554

Turbó.

Nekem egyszer a 16vt turbója megàllt.Kèzzel nem lehetett 

forgatni.Kapott bontottat.Kèsőbb kézbe vève ès szemlélve a régit kiderült, hogy csak egy leváló koromlemezke szorult a lapát ès a ház közé.Règi turbó vissza ès még sokáig ment gond nélkül.

Előzmény: Kappa 5.10 (74553)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74553

Üdv!

A történet folytatodik.Na azért Checkelt néha meg azért indult akkora füsttel néha mint a szomszéd Liaz-a gyerekkoromba mert a böszme hengerfejes(bocs megfogalmazásért) aki összerakta a Szakál után elvágta az aranyból lévő új jeladósp. vezetékét és annyira kokányul forrasztotta meg bandázsolta h néha összeért a 2 nyers szál.Még mielött rádugtam gépre megnéztem mit művelt.Hát..

Na ezt szépen összeforrasztottam meg teljesen behúztam zsúgorral.Mint ha új lenne.Hiba elmúlt.Jól indul,füstmentesen(ez állitja az adagolónak az előtöltést).Mentem ismét egy nagyobb kört finoman egyszercsak (20km után) megint nincs erő és ha odalépek fekete füst.Vissza a garázsba.Nem látok semmit .Szembe lévő öregnek szólok nyomogassa finoman a gázt.Hát semmi nyomás nincs a coolercsövekbe.Lehúzom nagy nehezen a turboról a xsöveket.Nem pörög.Westgate nincs leragadva.A lapátok éppek,kézzel pörgetve kicsit szorul.

A héten megint leviszem a szerelőhőz azt leveszük.Valamiért arra jutottam h eltört a tengely....

Barátom mondta is azért csinálta mert sokat költöttem rá és már tudja h nem adom el....

Szóval ha valaki tud rá turbot az szóljon.Elvileg IHI VL6 van rajta.

 

Előzmény: Kappa 5.10 (74496)
vizes10 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74552

Ez is megfordult a fejünkben.

Sőt, az is, hogy megkapja a jelenlegit. Ez még egyszerűb tmint a jtd.

 

Előzmény: gyoer (74549)
probody Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74551

 

Előzmény: gyoer (74549)
DonPrego Creative Commons License 2016.11.22 0 0 74550

Használ valaki autós tartót Kappában? Melyiket érdemes megvenni?

Corollától eltérően itt a szélvédő messzebb van és a műszerfal is leejt. Eddig a lenyitott hamutartóra fektettem a telefont, de most elkezdtem Waze-t is használni és jó lenne ha jobban kézre esne a képernyő. Egy 5.5 colos telefonom van jelenleg.

gyoer Creative Commons License 2016.11.21 0 0 74549

Mondjuk,ha tényleg használni akarja,és nem villantani vele,akkor egy JTD Kappa teljesen ki van zárva?

Épp ilyen használatra lett anno kitalálva.

Ha találtok belőle egy 2-300.000 km közöttit,és minden olyan elemet kicseréltek,ami az üzembiztonságát befolyásolja(akku,fékek,kerékcsapágyak,szíjak,szűrők,feszítők,LMM mérő,pumpák,generátor,kuplung,esetleg tempomat bele...)akkor sem vagytok 1.5 millió fölött - sőőőt - ,és további 2-300.000 magában a motorban simán benne van.

Aztán,akkor a Kappa kényelmet sem kell nélkülözni.

Persze,akkor egy 20 éves,olasz kocsival közlekedsz,de valójában semmivel sem lesz több esélyed egy tréleres mentésre,mint egy 5-8 éves autóban.

Ja,és nem az enyémet ajánlgatom - jött privátban érdeklődés - az nem eladó egyenlőre,csak egy vicc volt részemről,mivel kétszer annyiért sem látok olyat,ami mindent tud,amire nekem szükségem van,és amire ne kéne még a legalább a vételár felét rákölteni,hogy olyan állapotban is legyen. 

Persze,az évi 40.000 km miatt 5 év múlva újra autót kell majd nézni,de évi 300.000 ft amortizáció egy újabb autóban is benne van,ilyen intenzív használat közben.

Ez is egy lehetséges megoldás,szerintem.

Előzmény: vizes10 (74524)
probody Creative Commons License 2016.11.20 0 0 74548

Én is így látom a dolgokat mint te. Kezelésen unalmamban a Tényeket szoktam nézni. Olyan blőd balesetek vannak nap mint nap, hogy egyszerűen hihetetlen a nem odafigyelés miatt. És soha nem az ember a hibás -szerintük. Pl. este hátulról belerohant egy haladó, szabályosan kivilágított traktorba. Az eke benyomódott az utastérbe...

Hibás sofőr: "Kötelezővé kellene tenni, hogy villogót rakjanak az ilyen járművekre"

Nem ám Ő a hülye, hogy nem figyelte az utat nem. A traktor volt a hibás! És számtalan ilyen van.

Oda kell figyelni mindig amit csinál az ember ilyen egyszerű.

 

Előzmény: tintacska (74547)
tintacska Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74547

Nem az a lenyeg hanyszor.Mint irtam lehet maradi vagyok de szamomra az a fontos hogy elvezzem a vezetest.Legyen az varosban orszaguton vgy barhol.Nekem az ad elmenyt ha valthatok ha diktalhatom az autonak mit akarok.

Az hogy egy auto dontse el helyettem mikor mit tegyek nekem nem elmeny.

Hogy vezetes kozben netezzek csajozzak vagy eppen egyek nem az en vilagom.Mindennek megvan a helye es idelye.

Vezeteskor odafigyelek es vezetek.Kaja kozben kajalok kirandulas kozben kirandulok.

Nem mondom hogy rossz dolog de szerintem nincsenek meg erre felkeszulve az emberek.Talan nem is lesznek.

Ilyen erovel akkor mar a kreszt sem kell megtanulni mert minek.Es majd ki lesz a felelos ha baj tortenik?Az auto mert a sofor netezik?

Inkabb allok meg 10szer aludni mint egyszer a gep miatt legyek bena.

 

De mint irtam ez az en velemenyem.Ha ez a jovo haladni kell vele es ha nem lesz valasztasom es megtehetem akkor olyanom lesz.Addig ezt a nezetet vallom...

Előzmény: JAMIE222 (74546)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74546

És ezt havonta 1-2-3x, éveken át?

Mert ha igen, akkor ritka ember vagy, jellemzően mindenki megunja, elfecsérelt időnek tartja.

Előzmény: tintacska (74545)
tintacska Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74545

Igazad van. 6-8orat nem nyomtam.Csak 32orat Angliaba.Ugy hogy tudom es nem ereztem a hianyat hogy kellene robotpilota.Eleg volt a tempomat.Angliaban Londonnal a korgyuruben 4oras dugo aztan Bimingham nal egy 7oras dugo.

Előzmény: JAMIE222 (74543)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74544

Kedves Márkatársak,

a 21 éves 2,4 TDS javításának újabb fejezetéhez értem. /nyikorgó,csikorgó hang a motortérből/

Generátor a nem rég cserélt cseréje,vezető görgő,feszítő,szíjtárcsa, 2 db izzító gyertya,klímakompresszor csapágyazása,légtömegmérő csere,stb,stb

Miután én csupán vezetni tudom a családi kedvencet,szerelő dolgozott a kocsin.

Most megy,nem füstöl,de a motor hangja rendkívül kellemetlen lett,sokkal "dízelesebb",kerregő,bántő,fémesen csattog.

Check panel üzeni,hogy ellenőriztessem a motort...

Hogyan tovább?

Ki kéne olvasni a hibát,de itt megálltunk,mert nem olvassa a szerelő olvasója...

 

JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74543

Nyomnál csak 6-8 órás etapokat autópályán, 2-3 határon át, majd tudnád értékelni a robotpilótát. A legnagyobb élmény a táj bámulása., hacsak nem valami Porsche kaliberű gépben ülsz...

Előzmény: tintacska (74539)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74542

A más alattira:

 

Igazad van, pont ezért soroltam én is a közepes japó benzineseket, ezeknél élményfaktor nuku, cserébe nem sok időt töltenek szervizben.Villantani meg főleg ne akarjunk, az rossz üzlet.

Előzmény: BmS1 (74540)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74541

Nekem is, én is osztrákból ingázom:)))

Előzmény: vizes10 (74538)
BmS1 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74540

Urak.

 

Azért történnek jó dolgok is az autógyártásban. Ha a nosztalgikus 30 évvel ezelőtti járgányokat nézzük, hol volt azok biztonsága a mai (jobb, de még nem csillagászat árú) darabokhoz?

30 -35 éve sima wolfram-szálas izzók, legfeljebb halogén lámpák, ma xenon, méginkább LED. A külömbség óriási. Csak a vak nem látja.

Biztonság: ha kicsit csúszik az út, egy öreg 911-es Porsche többet megy keresztben az úton, mint hosszában. A maiakhoz mért biztonsági, menetstabilizáló rendszerek szinte teljesen hiányoznak. Lufikból korábban semmi, ma 6? 8? 12?

Az autók tömege úgy csökkent 20-30%-kal, hogy a kocsiszekrény merevsége nagyon sokkal jobb.

A korábbi 3-4 fokozatú man. váltók helyett ma úgy 6 fokozat, az automatákról ne is beszéljünk.

A motorok fajlagos teljesítménye bő kétszeresére nőtt, fajlagos fogyasztása ugyanakkor nagyon sokat csökkent. Fajlagos károsanyag kibocsájtás (HA minden rendben van) sokkal alacsonyabb.

A korábbi, csak hírek hallgatására alkalmas rádiók helyett eszetlenül jó hangú rendszerek....

...stb.

 

Az 1200-as, 1500-as Zsiguli / Lada motorokat 60....80e km-ként rendszeresen szét kellett szedni, mert koptak a dugók, a hengerfalak, a gyűrűk, a himbák, a vez.tengelyek, nyúlott a lánc, törött a lánc-lengéscsillapító, kartergázos, olajzabálós szutyokká vált.

 

Most meg nem esik jól, hogy nincs már Poltona Frau??  :-)))

 

Most is van persze igényes autó, van qrva jó bőr is, csak azt én pl. nem tudom/nem akarom megfizetni.

 

 

Más.

Vizes10, és a fia kifejezetten "munkaautót" keresnek, nekem legalábbis ez jött le.

"havi min. 3000 km-t fog futni"   "legyen kényelmes, biztonságos"

"1-2 milla között"

Ez az összeg kompromisszumokra kényszeríti az embert. Lehet dobálózni márkákkal, típusokkal, ebből a pénzből olyan autót venni, aminek az élvezeti értéke magas, ugyanakkor keveset futott, és várhatóan megbízható lesz, egyszerűen nem lehet. Sem idehaza, sem külföldön.

Valamiből engedni kell. Ha az összeg jelentősen nem emelhető, akkor vagy az "élvezeti faktor" fog csorbát szenvedni, nemigen tud bejönni a fiataloknak tetsző, virítós, jó autó. Vagy egy szemre mutatós, ám sokat futott, "minden km. ajándék" autót ragasztanak az emberre, amiből hosszabb távon csak óriási veszteséggel, csalódottsággal lehet kiszállni.

 

Amikor a lányomnak / vejemnek (szolid összeghatárig) autót nézegettünk, ezeket kellett nekünk is mérlegelni.

 

üdv.

 

tintacska Creative Commons License 2016.11.19 0 0 74539

Epp ez az...Azert vannak pihenohelyek hogy megaljunk es gyonyorkodjunk a tajban vagy egy varosi setaban.

Ezeket ne vezetes kozben csinaljuk mar.

Tudom maradi vagyok de mindent a maga idelyeben.

 

Eves kozben sem szaladgalok hanem nyugodtan kenyelmesen leulok es eszek.

A vezetes a vezetesrol kellene hogy szoljon. Szerintem...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!