Sziasztok mostanában rengeteg 1.6hdi motort cseréltem , itt egy jó cikk ahol nagyon jó feltárják a hiba okait.
1.6hdi érdemes 10ekm -ént olajcsere, és ha több mint 100ekm van benne az olajszívócsővet és szűrőjét ellenőrizni kitakaritani ,mert ezzel egy motorcserét sporolhatunk meg.
Szia zumi1974! Annyit tennék hozzá, hogy amennyiben el akarsz térni a gyári intervallumtól (Pl. 15 000 Km), akkor arra is van lehetőség, hogy erre az intervallumra állítsák be. Üdvözlettel: birobandi
Lenne egy kerdesem meg amire nem kaptam konkret valaszt. Ha visszalessz allitva a vagyis lenullazva utana automatikusan kifogja irni a kovetkezo szervizt?
Szia Tibcsi37! Egy pillanatig sem gondolom, hogy szervízbe kell vinni az autót, hogy valaki visszaállítsa a szervíz intervallumot. Én a kérdésre válaszoltam és azért írtam, hogy a szervízben automatikusan megcsinálják, tehát a tulajnak nem kell semmit sem tennie. Mivel topiktársunknak nem sokkal a -50 Mérföld elött még 1300 Mérföld hátralévő távolságot jelzett, ezért írtam, hogy olyan nagy baj nem lehet. Valóban igazad van abban, hogy az 1,6 HDI-nél az alúl tervezett olaj mennyiség (3,5 L) miatt nagyon figyrelni kell az olajcsere períodusra. A szervíztapasztalat az, hogy a 20 000 Km-et normál használat mellett kibírja, de csak a Qartz 9000 -es vagy az Ineo Ics olajjal. Bizonyára van ezzel egyenértékű is, de jobb nem kisérletezni. Üdvözlettel: birobandi
Nem kell szervízbe menni ahhoz, hogy valaki viszaállítsa a szervíz intervallumot. Csak egy gombnyomás és 10 másodperc kell hozzá. De ettől még meg kell ejteni az olajcserét, nem kell várni újabb sokezer kilométert. Ha valaki néhány száz kilométerrel(mérfölddel) átlépi az nem katasztrófa valóban, de jobb a békesség. Sőt vannak ugye olyan motorok, ahol az előírt olajcserével is elhalálozhat a motor. 1.6HDI
Szia bmgy_325tds! Tudomásom szerint 1,6HDI-ben soha nem volt részecskeszűrő nélküli kivitel gyárilag. 2,0 HDI-ben volt, de az is reimport utján került vissza az EU.-ba. Üdvözlettel: birobandi
Szia Tamás! Amennyiben nem sokkal elötte még 1300 Mérföldet írt, akkor semmi gond nincs!! Szervizben kinullázzák, nem kell semmit csinálnod vele. Üdvözlet. birobandi
Mikor vettem az üzemanyagszűrőt (motorszám alapján), azt mondta a srác, ez nem részecskeszűrős. Ez lehetséges? Valóban vannak 110 lovas 1,6 HDi-k részecskeszűrő nélküli kivitelben? Az autó 2004/8.
Véletlenül nem lehet minuszt beállítani. ;) Azért jelez, mert nem csak a megtett kilométert számolja, hanem a nullázástól eltelt időt is. A csereperiódust úgy szokták megadni, hogy xezer km, vagy 1 év.
Eloszor is koszonom szepen a gyors segitseget egy kicsit megnyugodtam. Szerinted kibir meg 100km-t? Sajnos csak 14 utan tudjuk szervizbe vinni mert akkor lessz fizu. A masik kerdesem az lenne hogy miutan meg lessz a szerviz nullazzam le? Elnezest de meg eleg kezdo vagyok ebbe a dolgokba utana gondolom az auto automatikusan a kovetkezo aktualis szerviz intervallumat vogja kiirni. Meg egyszer koszonom a segitseget.
Szia Tamás! Igen, ez azt jelenti, hogy 50 mérfölddel ezelött kellett volna szervizeltetned. Valószinűleg véletlenűl lenulláztad a szervíz intervallumot. Üdvözlettel: birobandi
Megneztem a szervizkonyvet es azt irja hogy 48.000 miles vagy 2011.05.17. Az atoba most 44.324 van mi 34.396 miles el vettuk. Hozzateszem szalonba vettuk es kaptunk ra egy ev garit ezt azert irom mert a nejem azt gondolja hogy talan valamit visszatekertek de szerintem nem.
A segitsegeteket szeretnem kerni a kovetkezo a problemam. Ma kezdte kiirni a verda a kovetkezot: kis kulcs -50miles persze ez villog utana kiirja oil ok es minden megy rendben. Most nem tudom hogy mar csak ennyi kell a zservizhez vagy tulhaladtam a szerviz beiktatasat. Lehet hogy megnyomtam valamit fogalmam sincs de elotte azt irta hogy kulcs es 1.300 miles gondolom azt irta ki hogy ennyi van meg a szervizig. Most egy kicsit osszezavarodtam. Varom a velemenyeteket, es a segitseget.
Ha ez gond akkor nálam is az. Egy-egy 300km-es etap után a pihenőben az enyém is rendszeresen "pisilt". Szerintem is a klíma kondenzvize amit elcsurgat...
A jelenség a következő: Fékezéskor valami folyadékcsíkot húz az autó maga után. Először fékcső repedésre gondoltam, de nem fogy a fékolaj, a fék nem puhul. Szerelővel nézegettük a nyomokat, nem fékolaj (de nem is hűtővíz, nem is motorolaj). Ő azt mondta, talán kondenzvíz folyhat ki? (mostanában non-stop megy a klíma)
Ez azért kelt bennem kételyeket, mert álló helyzetben rálépek a fékre (tehát nem kell, hogy az autó bólintson), akkor is jön a folyadék, rövid idő alatt sok. Természetesen nemsokára az autó akna fölé kerül, és kinyomozzuk, mi a hiba.
De hátha valaki már tapasztalta ezt a jelenséget, és tud rá mondani valamit. Köszönöm!
Az olajat le lehet engedni úgy normálisan, hogy az alsó burkolatot nem veszik le?
Ma voltam márkaszervízben olajcserén és egy-két apróságon.Hazaérve látom, hogy a térkő a kocsi alatt tiszta olajfolt.Alánéztem, a kocsi alja félig olajos!!!
Tököm kivan, hogy egy vagyont elkérnek és igénytelenek a munkájukra!