Próbáltam én is keresni valami újabb rádiót bele, de mindig elbukik a dolog a távvezérlőn. Extra kütyüt meg nem akarok. Néztem, hogy pl a daciakban is megjelent a távirányító, és vannak hozzá újabb rádiók amik jók lennének, viszont természetesen a távirányító csatlakozója már más....
Igen, de előtte nézd meg mi van ráírva a rádióra. De úgy tudom abba Tuner List-es verziók voltak. Tehát ha Update List van ráírva a másik rádióra, az nem lesz jó bele..
(Lehet hogy nem mondok újat nagyon ritkán járok erre)
Ha a motor:
- nem szereti a fordulatot
- nem túl nyomatékos (nem húz)
- alapjárata borzalmas (diesel-es beütéssel)
akkor cseréljétek ki a szívócső alsó gumitömítést!
Sajnos egy idő után (nekem 2002-es) nem tömít rendesen és ezt még
ronthatja ha a légszűrőház nincs rendesen rögzítve. (mondjuk egy szervizlátogatás
után :) )
Egy másik:
Ha alacsony fordulaton elindulásnál rezonáló hang hallható akkor az alsó motortartót kell cserélni (gumicsont alakú rögzítő) de ilyen korosztálynál már biztos hogy csere érett.
Gyertyából, levegő szűrőből nekem a motrio vált be (a gyertya dupla elektródás)
Még mindig van 2 db eladó, zsír új fékpofám a 203 mm-es dobátmérőhöz! Ha valakit érdekel, keressen meg! Starline márka. 5 darab Mátyás királyért odaadom!
Vigyázz vele, nehogy szabályoztatni is kelljen, és akkor annak a költségével együtt nem biztos, hogy már megéri. Illetve mielőtt megveszed mérd le a belsejét, mivel van egy maximális mérete aminél nem lehet nagyobb a belső átmérője.
Szia! Igen csereszabatos csak kiveszed a régit és berakod a cd-st. Én is kicseréltem. Nem árt, ha a kézikönyv szerint újra beállítod a zónát és a görbét mert akkor tuti jól fog működni.
Sziasztok! 2002-es táliám van, még kazettás magnó szól benne. Szeretném kicserélni egy későbbi, szintén táliába való cd-sre. Csereszabatos a kettő? Csak kiviszem összedugom, visszarakom vagy kötögetni is kell? Menni fog a kormányon lévő távirányító?
Átnyálaztam az önindító dolgot is. Mindkettőnek igaza van. Van ilyen is, és olyan is. Csak abban az esetben amikor a motoron keresztül testelik le két tekercs van, mivel úgy ahogy írtam behúzást követően elejt. Kell egy második tekercs is ami megtartja. Az viszont szintén a házhoz van testelve. Kérdés milyen van ezekben a kis autókban.
Kibogoztam a kapcsolási rajzot. Nem tudom, hogy minden változatra igaz-e de a következő van benne. Két relé vezérli a ventilátort. Az egyik relé közvetlenül ad neki tápot, és ez a hűtővíz hőmérséklettel kapcsolatos, az ECU kapcsolgatja. A másik relé a klímáé. Ez egy ellenálláson (termisztoron) keresztül van a motorra kötve. Ez ebben az állapotban képes a fordulatszámát változtatni. Innentől már csak egy multiméter kell kideríteni mi ment tönkre. :D
Az a két kábel rendben is van. Egy megy a gyújtáskapcsolóról a behúzótekercsre, a másik meg a motor tápja közvetlenül az akksiról, amit a behúzótekercsre kötött kontaktor kapcsol. A motornak és a tekercsnek is a fém házhoz kell lennie letestelve. A motor soros gerjesztésű.
Inercia kapcsoló miatt minden másnak pedig kellett volna mennie. Az csak az AC és az injektorok tápját szakítja meg ha jól emlékszem. Minden másnak mennie kell attól függetlenül. Az önindítót meg megnézem, hogyan van kötve. Azért lenne érdekes, hogy a motoron keresztül van földelve, mivel ha behúz akkor 12V lesz a motoron is, és akkor nem lesz feszültség különbség a tekercs két pontja közt, azonnal elejtene. Az szerintem biztosan valahol a házhoz van kötve és azon van letestelve csak esetleg nem látható.
Utánanéztem a vezetékeknek a gyújtáskapcsolón. Remélem stimmelni fognak a színek. 4-es piros kábel 12V az akksi felől, egy 60A-es biztosítékon keresztül. Az önindító behúzótekercse 6-os fehér kábel.
Nem véletlenől írtam az inercia kapcsolót. Engem megszívatott nem olyan régen. Beültem, indítóztam és mintha egy szar lemerült akksim lenne. Kijelzők elhalványodtak, rádió kikapcs, magyarul leesett a feszültség indítózáskor.
Az akksi nem régi ezért motorház kinyit, akkusaruk ellenőrizve, semmi gond. Ha már úgyis ott van, inercia kapcsoló benyomva, kicsit kattant. Beültem és azóta is simán megy az autó. Nem teljesen volt kikapcsolva, csak rosszul érintkezett. Én is úgy tudtam, hogy csak a benzint állítja le. A szemem előtt csinálták a szervizben kompresszió méréskor, hogy megütögették a kapcsolót és indítóztak. A diagnosztika az akkumulátorból felvett áramból kiszámolja a hengerenkénti kompressziót :-)
Tudtommal a bendix behúzótekercse a szénkeféken és az önindítón keresztül kapja a testet. Elég régen szedtem szét renault önindítót (R11), de nem hiszem, hogy változtattak a dolgon. A bendixen 2 csatlakozó van. Az egyiken kapja az akkumulátortól (generátor) a +12 V-ot, a másik a gyújtáskapcsolótól jövő. A harmadik csatlakozó (bendix kapcsoló) fixen van kötve az önindító + szénkeféjére. Van még a testelő vezeték, de az ha jól emlékszem az a rögzítő csavar alá van kötve.
Ha jól tudom a bendix 2 tekercses. 1x meggondolatlanul szénkefét akartam cserélni az önindítóban. Nem lehet :-) Ponthegesztéssel van rögzítve a - oldal kábele. Speciális szénkefe van benne, ami a végén sokkal vékonyabb, így ha elkopik, akkor felakad. Kis reszelgetéssel még évekig üzemképessé tudtam tenni.
Mindenesetre, ha javították az önindítót, szerintem ott is érdemes szétnézni.
Nem a két sebességfokozatnak van külön reléje? És ha bekapcsola légkondi, akkor alapból az is működteti az egyik fokozatot? Elképzelhető, hogy ennél a hibánál az egyik fokozat működtetése szállt el, magyarul az a relé amit csak az ecu vezérel, esetleg azon az áramkörön valami.