Fogd meg a felniket dobd el jó messzire és tegyél fel a B vekihez való felnik közül 1et. Megfelelő szélességgel és Et számmal nem lesz gondod. Nem kell peremezni meg minden szarság...
Nem hiszem, hogy nem lehet találni a kocsi alá való felnit...
Lásd i500as veki 215 széles gumikkal 17es felnin elgurul és nemhiszem ,hogy a tervező mérnökök úgytervezték volna, hogy beleérjen a gumi oldalfala a sárvédő peremébe...
nekem ugyan csak 195 széles a sumi meg 15ös, de 4centis ültetéssel sem ér bele 5személlyel....
Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt, kicsi átmérőjű, de majd kétszer drágább gumikat felrakni, hozzápiszkálni a karosszériához, mindenféle bakokat, meg rugókat berhelni a futóműbe... Olvasni is rossz. :(
Ugyanez a probléma nálam is. Gumi oldalát veri néha a sárvédő. Tegnap benyargaltam az autósboltomba, 18ezer/db-ért ajánlottak erősített rugókat... Pfff... Azt néztem, hogy ha a sárvédő alsó peremét (ami belülre van behajtva) kicsit feljebb hajtanám, nem érne bele a kerékbe. Bár nekem is csak úgy jön elő, ha 4 személlyel megyek. Fogyasztásban 1-2 decivel több idáig, bár szeretek 4ezres fordulat felé váltani (vagy inkább kicsit fölötte).
Hát igen! Ahogy írtad, mintha oda lenne ragasztva az úthoz, satuféknél, és kanyarokban is! Fogyasztásban nem vettem észre hogy többet kajálna, 1.8-as 16v motorral kb 8-8.5l.
Van egy olyan gondom, hogy tettem a B vectrám alá 7.5jx162-os, ET 30-as kerekeket, 205/50-es gumival és beleér a sárvédőbe nagyobb bukkanóknál, ha már ketten ülnek hátul. Megperemeztem, tettem be rugóerősírő gumibakokat is, jobb lett, de nem az igazi.
Az lenne a kérdésem , hogy milyen rugót tudnék betenni, aminek a hossza megegyezik az ötajtós vectáéval, csak erősebb.
Ezelött astrám volt, abba a sedan vectra rugó tökéletes volt.
Köszi a választ, én is inkább a felújítás felé hajlok azonos okokból amit leírtatok, csak hallottam illetve olvastam egy két véleményt hogy a motor felújítása után sem szüntek meg a problémák, de remélem a legjobbakat bízok a szerelőmben évek óta hozzá hordom a kocsit, olcsón s jól dolgozik.
Ilyenkor mindig az merül fel bennem, vajon a cseremotort miért szedték ki a másik kocsiból. Ha hozzád hasonló gond miatt, akkor pénzt buktál, de jobb nem lett.
A meglévő motort mindig érdemesebb felújítani, mint egy használtan valahonnan beszerzettet, mert abban kevesebb a kockázat. A probléma általában az árral szokott lenni. De ahogy írod, kb egy árban lennének. Szóval én a felújításra szavazok.
Kivéve, ha tudsz szerezni egy ismert előéletű motort, amihez nem kell hozzányúlni.
Nekem egy bvecim van X16xel motorral. Az olajfogyasztásom eddig is elég magas volt kb 5-7 dl /1000km, de úgy gondoltam belefér mert idős kocsi meg Opel.......
Pár hete volt olajcsere ugyan az lett beletéve amit eddig is használtam, majd autópáján 300km alatt megzabált 2l olajat, visszafele csak 100km/h val jöttem úgy csak 1l-ert.
Nagy fordulatnál a kocsi ontja a füstöt.
Szerelőm szerint a 95-96-os vectráknál ez be szokott következni 160000km körül.
Kérdésem szerintetek érdemes felújittatni a motort (hengerfej komplett rendbetétele, gyűrűk, főtengelycsapágy, szimeringek-tömitések) állitólag ez 120-140e ft, vagy inkább cseréljek motort?
használt német motor hengerfej +sallangok nélkül 100e ft +hengerfej felújjítás 20e +beíratás 12e+szerelés (?). mi a tanácsotok vagy tapasztalatotok?
Nem. Ha a hűtővíztér és az égéstér között létesült kapcsolat, attól még az olajrendszer hiba nélkül teszi a dolgát.
Olyan is elfőfordulhat, hogy az olaj megy bele a vízbe, vagy a víz az olajba (ez utóbbi az általában égéstéren keresztül, ha áll a motor, és a víz az égéstérbe szivárog, majd onnan a dugattyú hengerfal között le.)
ecotec moci x16xel az enyém is... álltalában úgy járok vele hogy 2000 ha lendületesen megyek akkor 3500 nál váltok.. ha meg hajtom akkor 5 ezer körül... na ezt így összevegyítve.. nekem 3.5-4 liter fogy el 10.000km alatt...
Én is Eneost használok, immár 2 csereperiódus óta, eddig teljesen meg vagyok elégedve vele. Amúgy ezt én is megfigyeltem, hogy a nívópálca max szintjétől úgy a 3/4 szintig elég gyorsan lerágja magát, onnantól viszont lassabban fogy az olaj sokkal. Bár kartertömítést nekem is kéne cserélni mert van ott nekem is egy kis olajfolyás. Idegesítő mikor rácsöpög a kipuffra és dől be az utastérbe az égett olajszag :-)
Úgy is lehet valamelyest csökkenteni az olajfogyást, ha a maximum szint fele alatt egy picivel van tartva az olajszint. Befolyásol a gyártó is meg a viszkozitás is. De eze csak nüanszok, 80-90 %-ban a motoron múlik az olajfogyás.
Az oljaevés témához én is hozzászólok kicsit. Van itthon két X16XEL motorkódos Veci. A faterén a motorgenerált mi csináltuk az enyémet úgy vettem hogy megcsinálták előtte (ismerem a szerelőt aki csinálta) Ugyan azok lettek kicserélve mind a kettőn ugyan attól a gyártótol. Tehát csak abban külömbözik hogy ki csinálta. A fateré csipegetei de az olaj csere periódus alatt (10000) 80 % ban városi használat melett megeszik olyan 5-7 decit. Ez nem a rekám helye: Eneos 10W40 olajat használunk. :)
Az enyém amikor elhoztam az motorgenerál utánn Shell Helix Ultra volt benne 5W40. Úgy voltam vele hogy motorgenerál utánn 3-4 ezer km megtéte unánn olajcsere. Lecseréltem én is a már korábban említett tipusra. Tegnapelőtt mentem egy hoszabb távra és megnéztem az olajat. Ojan 3 decinyi hiányzott belőle. 4 ezer után a Shell-ből alsó nívó alatt volt úgy hogy amikor elhoztam pont felsőnívón állt. Vagyis több mint 1 litert evett meg. Igaz a karter tömítést ki kéne cserélni mert ott szökik a cucc de akkor is szembetünő a kölömbség.
Próbáltuk korábban az Eneosból az 5W40-et is de azt jobban ette. Bár nem olyan dúrván mint a Shellt.
Ezzel a kis szöszenettel csak azt szerettem volna elmondani hogy nem csak a viszkozitástól függ hanem a gyártótól is, az olajevés gondja.
Ja és még egy kis érdekesség. Azt megfigyeltük hogy ha pont felsőnívóig van oz olaj akkor eszi az olajat addig amig le nem megy kb 3mm-t onnantól a cseréig a fent említett mennyiséget eszi meg.
Elég nehéz rájönni, hogy hol fogy el az olaj. Sokszor hiába cserélnek gyűrűket, ha picit meg van kopva a hengerfal, vagy a dugattyú, megette a franc. Látszólag minden rendben, mégis elcsipegeti. Hasonló a helyzet a szelepszárakkal is, a szimmering csere sokszor nem oldja meg. De a kartergázzal is távozhat az olaj gőz formájában.
Én már akkor is mondtam neked, hogy az adagoló szarakodik. Hidd el a szerelő sem mondaná, hogy adagoló, ha valami egyszerűen javítható dolog lenne. Neki is rohadt nagy szívás azt kicserélni.
Egyébként meg nem elég anyagot kapnia, azt a megfelelő időben és a megfelelő mennyiségben kell kapnia, mert különben nem indul be. A megfelelő időért és mennyiségért felelős az adagoló. Ha nem bízol a szerelőben, akkor vidd el a kocsit egy diesel szakműhelybe, pl Gödöllőre, ha közel van.
Új tömítés kell, meg ajánlatos tömítőpasztát is használni mellé. Olyat ami bírja a hőt és az olajat. Loctite 5910 pl. Le kell tosztogatni az olajat, korábbról ott maradt tömítő anyag darabokat mintkét oldalról, vékonyan be kell kenni a tömítést mindkét oldalt. Aztán mehet fel a szelepfedél a helyére. A csavarokat csigavonalban körbe menve kell meghúzni, belülről kifelé érzéssel.
Na most volt időm gép elé kerülni, látom a 2.2 olajevés a téma. Nekem nem volt még motorgenerál, de olajproblémáim vannak sajna. 5w40-es van benne (mikor vettem sajnos 10w40 mobil1 volt, na azt mégjobban ette). Nem egyformán eszi, nagy fordulat és gyakori terhelésváltások mellett akár 6-7 dl/1000 km, különben 4-5 dl. Mikor kérdeztem a szervizben lebeszéltek a motorbontásról, mert drága (ha nem titok megírnád mibe került?) és nem garantálják utána sem a sikert... Bár eléggé bosszant a dolog mivel úgy alakultak a dolgaim, hogy évi max 12 ekm megy bele a Vecibe, így nem lépek semmit.
Mikor vettem én is hallottam több helyről, hogy lesz olajgond, de ugyanennyi helyről azt, hogy nem kell félni tőle. Ráadásul a Speedster alapmotorja volt, ott kapott hajtást rendesen és mégsem panaszkodnak rá sokan.