Az MkII gyertyája 18mm, ebből szoktam esztergálni. Bele tehető az MkI-é is, ami 20,5mm, de ez lényegesen vékonyabb. Ennél hosszabbat én nem tennék bele, az már mélyen bele lóg a porlasztási sugárba.
"A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem. "
ezt a választ adtam, ha a folyamat érdekli meg leirom :-D
Par szoban,/linkben/ ha valki tudna ismertetni a Mercik ion aram mereset/lenyeget a gyujtogyertyakon. ..
...azt megkoszonnem.
Ma roppant jot segitet rajtam egy S classnal. s erteni is szeretnem.
.. ugyanitt mondjon le a 2.7 Cdi MAP szenzora..(azis kell a nemetnek.. mert AFM, meg turbonyomas szenzor, az keves egy motorra. :) mirol gozom nincs minek csucsul a legszuro utan... de jol atbacott. (meg persze en is magam. :)
A kocsog szenzor.. stabil 3.8 voltot ad.. s onnan max akkor mozdul, ha vakuum eri.. de az ott nem sok van am szerinte... viszont mellette AFM, az meg mindent lat. :))
Uzem kozben nem mozdul meg az uj szenzor jele ...sem..
Ellenben ha megszivom pumpaval alapjaraton.. .. akkor valtozik a jel. s vele a retkes levegoszuro hibakodja is megjon. .. :D
le szoktam esztergálni 1,5mm-t, hogy beljebb kerüljön a gyertya. Úgy indul jól.
Van olyan gyertya,aminek a tömítőkúptól mérve nem 22,hanem 24mm a hossza a végéig,azt tettük az 1,8D fordba mindig.Sokat nem segít rajta az se(valamivel talán jobb).
Alapvetően a motorelhelyezésre gondoltam, ami a súlypont miatt zseniális, de a javíthatóság biztosan nem volt szempont a tervezésnél. Nagyon "szeretem" a gyertyacserét, bár az is igaz, van ennél szarabb is. A szerencsém miatt valószínűleg nekem jut a ritka, de szar része a hibáknak. Mint a fojtószelep/alapjárati motor/termoelem hármasának boncolása, a folyton széteső motorolajszint szabályozó, a kirepedező gumicső a légtömegmérő és a motor között, a felakadó olajnyomáshatároló (amihez le kell venni a bal kartert). Meg imádom a nagyobbik tetőablak mozgatómechanikáját is. :-(( Nekem viszont nincs bajom a segédkardánnal, hengerfejjel, meg a vízpumpával. :-)) De a műszerpultot nagyon egyszerű kivenni a fűtőtest cseréhez. :-))
ha belevegősödött a főhenger a folyadékhiány miatt, akkor érdemes az első fék dugattyúit visszatolni és a tartály felé kimegy a levegő, majd friss fékfolyadékkal feltöltve, folyamatos pótlással a kerekeknél leengedni a régit.
Elméletileg ugy kellene légteleniteni, hogy a főfékhengertől legtávolabb eső keréknél kezdeni és igy haladni a főfékhenger felé.
---
De gyakorlatban teljesen mindegy. Ha azt mondod, hogy a féktartály teljesen üres akkor azt töltsd fel fékfolyadékkal a maximum jelzésig! (lehetőleg frissel és DOT 4-essel a forráspont miatt).
---
Aztán ha magad akarod csinálni akkor a következőket kell tenned!
DE FIGYELEM, BALESETVESZÉLY!!! A FÉK NEM JÁTÉK, A LEGFONTOSABB BIZTONSÁGI BERENDEZÉS AZ AUTÓN!!!
HA NEM VAGY BIZTOS A DOLGODBAN, KERESS MEG EGY HOZZÁÉRTŐT!!!
---
A féktartályban még biztosan van egy kevés fékolaj, ugyanis anélkül BIZTOS, hogy nem tudnál megállni!
A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem.
(A folyadékokban a nyomás elméletiekben gyengitetlenül terjed.)
Ha te akarod csinálni és kiváncsi vagy a folyamatra szivesen leirom, csak irj ide!
Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy az elsővel.
Mi a jó megoldás?
Ehhez kapcsolódó kérdésem, hogy a levegőt teljesen ki lehet űzni a fékrendszerből?
A másik, pedig hogy ha a fékfolyadék betöltő nyílásnál olyan alacsonyra süllyedt a szint, hogy nem maga az edényben nem látszik, akkor a főfékhengerbe is gondolom levegő került. Innen a levegő könnyen eltávozik, vagy szinte az egész rendszer fékfolyadékát ki kell cserélni hozzá?
Nem tudnám megmondani... alapjárati motor állítja szerintem, de hogy az milyen érzékelők alapján működik, azt a javítási kézikönyve sem írja. Vagy nem találtam benne.
Hasonloan keztem leállito szelep szart be rajta az is páncélos volt még akkor de azért ha ráhegeszgecc ki lehet venni a csavarokat asszem 5db van benne de nincs szarráhuzva:)) Nálam leszakatt a gumi a leállit szelepröl és ezért nem indult azt hiszem hogy Bosch adagoloét raktam bele de csak a "dugattyuját". Ugyanis qurva ára van a 3vezetékesnek:(( Az ami kattog az a zizgöszelep kell kattognia.elötöltés állitoja. de nem igazán hiresek az indulásrol ezek a mocik elvileg ha lestifteled jonak kell lennie. De nem mindegyik én egy pici elötöltést szoktam neki adni pluszba ugy hogy fellazitom az adagolokeréken találhato 3db 8-as csavart és eltolom ugy hogy az alátét nyoma 1mm látszodjon és pöcc-re szokott igy indulni:)) elötöltés csodákra képes!!! (sajnos nem tudom mérni ennek az adagolonak :((((
Hat szikrazott a ket rossz... mit nem ertesz rajta? :)))
===========
Volt/van benn egy ilyen csodabogar Mondejo, mi nem indul.
Multkor visszaejtette az uzat.. s nem volt jo kontakt az izzitasnal.
Megjavitva.. eddig birta.
Lucas van rajta.. mi gyujtas raadasnal berreg.. inditozasnal hatarozottan kattog
( 95" RK 1.8TD mondeo. )
Uza ott van.. de nehez atpumpalni rendszeren,.. kimeg semmi nem jon belole nagynyomasunal.
A kattogas miatt gondolom... szethullott.. de ha megbontom az immonal >> leallito szelep>> spem.. az masfel ora. (betort feju csavarok.) .
Ha az adagolo kuka.. akkor kocsi is.. mert dragabb adagolo+ munka.. mint egesz auto.. ezert nem lett tovabb bontva.. de akkor hogyan diagnosztizaljak? :S
A kocsit hidegben akksilemeritősen sokat tekertették és feltöltés után sem indult rendesen.
Állitólag 2 rendben volt lámpázással 2 meg csak szikrázott... (laikus elmondásból, nem voltam jelen)
De mondtam ,hogy korántsem biztos hogy csak izzitó lehet a baj. Eléggé ugy vezeti a frissjogsis gyerek már közel egy éve mintha egy benzines gti lenne...
Most kaptam az információt. Jan.1 től megszünik a zöldkártya/müszakival együtt lessz./ Vittem volna Z.kártyára az autómat mert 16 án lejár, hát megsugták blicceljek addig.Nincs is ezzel semmi baj mert a mult héten vittem a Samarát, 8000 ért ......
Tehát az a lényege, hogy ezzel a próbalámpás vizsgálattal a szakadást akarja kideriteni.
Tehát gyertyáról pozitiv leköt, próbalámpa egyik sarka akku pozitiv, másik a gyertya pozitivjára (végére) és ha világit a próbalámpa, akkor (valószinűsithetőleg) nem szakadt a gyertya, amin keresztül megkapja a testet.
mitől világítana a visszajelző ha lekötöd a vezetéket és direktben adsz áramot a gyertyának? ebből honnan fogod tudni hogy jó e? ha lekötöd akkor simán rá is mérhetsz hogy szakadt e. legjobb ha kiveszed, hisz ha rossz úgyis ki kell venned a cseréhez.
Mennyire megbizható eljárás az, ha gyertyákról lekötöm a kábelt, vastag vezetékkel pedig pozitívot adok nekik egyenként pár mp-ig? Ezidő alatt ha minden jó (azaz a gyetyák) az izzitásvisszajelzőnek világitania kell.
vagy
ellenállásmérés? a test és a gyertya pozitív vége között? (1 ohm körül)
vagy
kivenni a gyertyát és megnézni direktben, hogyan izzik fel? ezt mondjuk nem mindig van lehetőség föleg ha be van gyógyulva, ezért gondoltam alternativ lehetőségekre.
vannak olyan motorok ahol nem javasolják a 12 V-os ellenörzési modszert, mert kisebb feszen müködteti az ecu.
Tőlük származik az adagoló. Ma kijöttek, hozták az összes kütyüjüket, dugták vagy 2órát az autót, meg az adagoló vezérlőjét, majd meg született a verdikt. "Ennek valami baja van" Pillanatnyilag abban maradtunk, próbáljak meg egy másik légtömegmérőt, ha akkor se lesz jó, .......nos, akkor fogalmuk sem.
Izé, szerintem megzavar téged a tükörveretről visszaverődő fény ami miatt nem lehet merőlegesen szép képet csinálni róla. Nézd meg itt: http://www.penzvero.hu/products?p=coin_gold
12. REMEMBER: The Liberty Dollar is a PRIVATE inflation proof currency and is NOT United States government currency, 'legal tender' or a 'coin'. Using the Liberty Dollar as barter for products and services at businesses across the country is voluntary.
Amúgy a magyar pénzek között is van olyan érme amire mondjuk az van verve hogy 50000 forint. Csak sokkal többet ér. :) De ha akarnál elvileg fizethetnél vele, az MNB adta ki. :)
de lökött vagy, ez nem fogorvosi rendelő hogy odacsörögj, megbeszéltük hogy jössz. múlthéten csomó ideig szopott a trémobil, mindenki panaszkodik hogy nem ért el:(((
Megjött a hideg idő, megint előkerült egy apró probléma... Szóval olyan 3-4 celsius fok alatt az alapjárati fordulatszámom olyan 2000 körülre emelkedik a beindítás után és még jó 10 km megtétele után is csak 1200-1300 körülig ejti vissza, pedig a víz már rég meleg. (Viszont ha mondjuk megyek vele 5 km-t, majd leállítom 15 percre, akkor újraindítás után máris jó az alapjárat, olyan 7-800 körüli...)
Magamtól arra gondoltam, hogy valami olyan dolog nem tud felmelegedni, amit a beszívott levegő hűt. (Ezen nincs olyan lehetőség, hogy téli-nyári átállítás, mindig ugyanonnan szívja) Mit lenne érdemes megnézni, hogyan lehetne rábírni hogy ne pörgesse annyira hidegen ... ?
Melyik az a link ahol rendszám alapján meg tudom nézni egy környezetvédelmi zöldkártya érvényességi idejét ill. a műhelyt ahol készítették legutóbb ... ?
Passat 1998-as 1.6 benzin. Hidegen szól a szervója, majd pár perc járás után elcsendesül. Olajat cseréltek , de ATF D3-al öntötték fel, elképzelhető, hogy emiatt szól? Érdemes megpróbálkozni egy olajcserével?
Azért nem ártana a kettöt is megnézni lehet hogy az elödöd is gondolkozott szar helyenn van :((((legalább szikráztasd ki !!! Elö szokott fordulni hogy az izzitorellé szarakodik hol izzit hol nem :(( Még akkor se biztos hogy izzit ha a sárga lánpád világit! Vanegy biztositékja az izzitásnak a motortérbe egy lemez biztositék egy müanyag házba nem árt elenörizni elsöként !Ha jo akkor akkor gyujtás rátesz és végig izzitasz a lámpa elaszik utána kb 10mp van egy kattanás elvileg izzitott! Meg indul is de ha nem akkor a relével lehet még annyi hogy a zároérintkezök beéktek Szét pattintod az izzito relét és meg kell takaritani a a belsö zároérinkezöket anyagvándorlás végett össze szokott égni ! Vagy totál szar de akkor kattanást sem halasz az izzitás végén akkor csere a relé! Én talán igy kezdeném .
Nincs semmi baj, állatorvos vagyok:) Amúgy hallottam valami spéci gyertya be-kirakó szerszámról, hogy azzal állítólag stabilan és baj nélkül lehet működni. De még nem láttam sehol ilyesmit. Amúgy a következő a gondom a kocsival (és mivel a hétvégén készülök anyósomékhoz Magyarországra jó lenne addig megoldani): eddig két alkalommal nem indult egyből, sőt tegnap reggel több izzítás után sem. Aztán leszedtem a két említett gyertyát, de mivel működőképesnek látszottak (ugye egy dróttal negatívot az akksiról, a pozitívra meg odatámasztottam az akksihoz oszt erre izzottak), hát vissza is raktam őket, majd direktbe adtam áramot az akksiról a gyertyákhoz, mire beindult. Ma reggel viszont (pedig -5 volt, tehát a tegnapihoz képest 2-3 fokkal hidegebb) egyből indult. Lehet hogy a gyertyák hibásak (mert esetleg nem izzanak be elég hamar), vagy pedig nem megy áram oda (sajna ma reggel nem volt időm megnézni, hogy kulcsról izzításkor megy-e áram a gyertyákhoz, bár gondolom mennie kell mert másképp nem indult volna)? Tudom, sok a bajom, nyugodtan szóljatok be ha már zavaró, van is egy jó autóvillamossági szakemberem Csíkszeredán, de nála majd szombaton állunk meg Magyarországra menet.
Jelen esetben az akksik 95%-a nem szakműhelyben kerül beszerelésre.
...akkor hol?El ne képzeld már,hogy 100 emberből csak öt szerelteti be az aksiját,95 meg nekiáll bütykölni otthon...egyik-másik autóból ki se tudja venni.
Az akksi szempontjából pl az lenne az ideális, ha minden alkalommal amikor megállok, levenném a sarukat és gyengéden körbetörölgetném az akksit, nehogy már valami baja essen.
Kifelejtetted a meleg teát,meg a nyaksálat,hogy meg ne fázzon:-)
Ergo ha a gyári terhelés amit az autó akkor fogyaszt amikor kigurul a gyárból több mint 0,02 A akkor nehogy már emiatt ne legyen garanciális egy akksi - bármikor az autó élete folyamán
Nem jól értelmezted,amit írtam.Attól,hogy a fogyasztó 0,02 vagy 0,08 még van garancia.De,mint minden garanciális papírt,ezt is ki kell tölteni a beszerelésnél(nem az eladásnál,Te is beszerelheted,de utána el kéne menni egy szervízbe,ahol megmérik),és a normálisabb garipapírokon van nyugalmi fogyasztó,töltés terheletlen/terhelt,önindító áramfelvétel(!).
De a minimum a töltőfeszültség.
Ha veszel egy gáztűzhelyet,azt is beszerelheted Te,csak le kell pecsételtetni egy gázszerelővel,mert nem lesz rajta gari.
Egyébként meg 0,10 fogyasztóval is túléli az aksi a garanciális időt,ami 1 év...legfeljebb gyakrabban veszel bele.
Most hogy így írod, emlékszem, hogy 1 crovát dugtam rá, ami kívülről meg volt köszörülve, úgy, hogy 17es villáskulccsal (ha jól eméxM) meg lehetett fogni :)
félre ne értsd, nem minősítettelek, csak 409-nek válaszoltam. neten nem jön le hogy ki mire képes:( amúgy a csillagkulcs tutibb de ahhoz le kell venni a sorolólécet, visszafelé már jó az előzőben leírt módszer
Amúgy affinitásom van, eddig egy 123-as Mercit bütyköltem, jól is ment egészen másfél hónappal ezelőttig (bemondta az unalmast az indítómotor és még nem volt időm foglalkozni vele). Mellesleg ha nem villáskulccsal csinálom, akkor mivel. Tulajdonképpen csak megijedtem a Merci motortere után, hogy itt mennyire szűken van minden. Azon elég sok mindent csináltam, szelephézag, porlasztócsúcs-csere, adagolóbeállítás, ilyesmik.
nézd, Te meg én (és még jópáran) érzésből tudjuk mikor kell más metódus. persze írhattam volna hogy akár le is eshet az ötös anya,akkor lehet csillaggal is, és csak visszafelé fűzze rá a sínre a gyertyát..........
Nem a szerszám a gond, hanem benne van ezer éve a gyertya, vagy előzőleg valaki nem sajnálta meghúzni, akkor lefordul a villás, onnantól meg igen nehéz bármit rávarázsolni. És persze Murphy alapján úgy is az a 2 a rossz. :-)) ja, nem, :-//
Sziasztok! R kangoo 15dci :izzításkor búg a szervósziv. beindul oké 10 mp mulva service felirat hibakód nincs:-( amúgy minden oké. ja 13.a van:-) ma kezdte
4 hengeres forgóelosztós adagoló 9mm-es adagolóelemmel, 4ütemű motorhoz. A többi a típusra vonatkozó kódszám és hogy hányadik változata ennek az adagolónak.
Köszönöm szépen, így fogok tenni. Bár most megindult, direktbe adtam áramot az akksiról oszt indult. Lehet hogy nem kapnak áramot a gyertyák? Reggel kipróbálom mindenesetre.
"az utsó kettő az adagoló mögött van és igen nehézkes kiszedésük."
mondjuk az pont az első kettő, csak a lusta szerelőnek az utsó:D
egyébként többnyire így gondolkodott már az előtted hozzányúló is, tehát valószínűleg ők a rosszak. nem nagy kunszt kiszedni, leveszed az adagolócsöveket, meglazítod rajtuk az ötös anyákat, és villáskulcssal kitekered a gyertyát. az összekötő rajt marad így, és annál fogva könnyen kiemeled a helyéről. vissza ugyanígy, lazán rá az anyákkal a lemezt és ha meghúztad a gyertyát, utána jöhet az anya meghúzása........
"Nagyon nagyot tévedsz,Bácsi.Normálisabb aksi garipapírjára ezt rá kell,kellett írni...már sok évvel ezelőtt is." Továbbra is tartom az álláspontom, hogy ez bizony lefedezés. Hogy a beszerelő műhely, vagy a gyártó részéről az tökmindegy. A lényeg ott van, hogy olyan feltételt támasztunk ami elméletileg teljesíthető, és ahhoz kötjük a garanciát. Jelen esetben az akksik 95%-a nem szakműhelyben kerül beszerelésre. Amelyik igen, akkor azoknak a járműveknek a negyede vagy több nem teljesíti ezt a feltételt. A maradékra, tehát az akkumulátorok kb 3-4 százalékára kell csak valóban garanciát vállalniuk, annyi meg belefér a haszonba. Erről van szó, nem többről.
" ...és?Ez az égvilágon semmit nem változtat azon a tényen,hogy a 0,02 feletti fogyasztás az aksi szempontjából sok." Valóban. Igazad van. Az akksi szempontjából pl az lenne az ideális, ha minden alkalommal amikor megállok, levenném a sarukat és gyengéden körbetörölgetném az akksit, nehogy már valami baja essen. De basszus én nem azért tartok autót, hogy az akksinak minél jobb legyen, hanem azért van az autóban akkumulátor, hogy kiszolgálja annak az igényeit. Ergo ha a gyári terhelés amit az autó akkor fogyaszt amikor kigurul a gyárból több mint 0,02 A akkor nehogy már emiatt ne legyen garanciális egy akksi - bármikor az autó élete folyamán. Szóval nehezen védhető ez az álláspontod (/beszerelő műhely/gyártó álláspontja).
Természetesen 4 henger, hármas Golf 1.9-es TD-je. Ma beütött kissé a hideg oszt nem akar indulni. Két gyertyát sikerült kiszedni, elvileg működőképesek, bár lehet hogy lassabban ízzanak fel. De ha nem muszáj nem szedném ki mind a 4-et, az utsó kettő az adagoló mögött van és igen nehézkes kiszedésük. Volna még valami ötlet, mi lehet?
Jó a spekuláció, mert előrébb visz. Úgy nem, mert menetközben a kuplung kinyomást és motor leállítást variáltam és rázott. Ezekszerint a motor is kizárható. Itt a spekuláció eredménye: maradt a kuplung és a váltó. Másnak milyen eredmény jött le az elmúlt 200 hsz-ből?
eeeeeee tévedés. már a második Smart került a műtőbe amiatt hogy kb fél lityire lefogyott az olaja. és annyira elment az olajnyomás hogy lelökdöste a himbákat a veztengő.
Szia! Igen, lehet. A gond az, hogy a kardánt csak a váltó felől lehet felrakni, így nemtom azt megjátszani, hogy tagonként a difi felől leteszteljem. :(
Szia skorpio3! Motoron váltó, majd háromtagos kardán két felfüggesztéssel, merv hátsóhíd, dopla kerék. Magam is gondoltam a felfüggesztésre. Ezt úgy teszteltem, hogy kardán nélkül utánna kötöttem egy másik autónak és meghúztuk 90km/h-val. Így kizártam az összes futóművet. Persze egy dekát nem rázott.
Szia BMWKRAFT! Végigolvasva a "tippeket" (bár most nincs előttem annak a kocsinak a hajtása) talán érdemes lenne megnézni a hátsóhid felfüggesztését, pozicióját. Cúg, szilent, rugó... Ha ezek is mind OK vérző, szivvel lemondok a neylonzsetonokról :-)
Hát akkor látatlanból nincs más ötletem...mondhatnék ilyeneket,hogy vezérlés biztos jó-e,motorvezérlő negatívot-pozitívot kap-e rendesen,élőértékben adatok jók-e,stb...de ezeken már túl vagy.
Ha minden jó,akkor adagoló le,padra feltesz,megteker...vizsgál...csak egy ilyen művelet asszem 80e környékén kezdődik.
Pesten a Filep dieselnél csinálják,az lehet Hozzád közel is van(vagy közelebb,mint Székesfehérvár,Kecel).
6évig járt 4T Trabanttal keverékkel, mert trabiba az való. :-DD
Jó keverési arány esetén ezzel nincs is gond.
Csak amikor beleönti az ügyfél a 10 liter 1:20-as keveréket,amit a Stihlhez csinált,még 3 éve,nagyjából üres tankra,az autó meg onnantól épp csak nem indul,de benzin is meg szikra is meg kompresszió is van,de ha bedúsítod,akkor indul,de 20 másodperc múlva leáll,és addig is csak padlógázfröccsökre reagál,és már mindent csinálsz,meg átnézel,meg hozol egy másik autót,és mindent átcserélsz,és nem jó,és már 3.-ra mérsz benzinnyomást,és véletlenül telibe fröcskölöd a motorháztetőt,és az a qrva benzin meg nem párolog el...és akkor buborék súgja,hogy "cserélj benzint,bazdmeg",mert már csak az az eredeti...az autó meg megjavul,na akkor elgondolkozol,hogy ugyan benzin-benzin,de az egyik mégse ég...hogyisvanez.
Sziasztok! Kalos 1,4 F14S3 mocival. Felső lambda szonda kábelezését meg tudná valaki mondani? Van két barna (gondolom az a fűtés), egy kék és egy rózsaszín (vagy fehér). P0135 hibakód. Milyen utángyártottat érdemes beletenni?
Nem szeret sör? Lehet bor is, Bármit felszolgál a Boris. Nem jó a topic tali cím? Kitalálunk más címet. Van távolság, mi leküzdhetetlen, országon belül legyen egy központi hely: Pusztavacs. Nicknév mögül való kibújás szerintem nem gond, mert úgyis csak az állandók mennének el.
Motorral a síktárcsa nem kóvályog, kicsit csörög a váltó, de a váltósunk szerint az természetes nála. Kézzel simán, nem rágva lehet hajtani, kihajtás csapágya nem lóg.
Szia Cam! A napkban mérnem kellett egy VW Passat benzinpumpát ( hengerenkénti, 2.5-3Bar) az áramfelvétele 6-7 Amper volt, az volt az érdekes hogy amikor halódott,( esett a nyomás) akkor ment fel az.áram 7-8 amperre. Minden négy szép hullámot követett négy "borzas" csúcsú hullám. Ez már kommutátor szikrázás jele, meg az áramfelvételt is sokallottam, új pumpát kapott. Levettem a tankot, tele volt szeméttel, fémszemcsével, nem csoda hogy megadta magát. Egyébként amikor megszoritottam a nyakát 5Bárnál vett fel 9 Ampert.
csináltam 1 platóst, 55-60ig ráz ,a kardán ,1 kereszt 8-10 E km-t bír az egészet el kéne hajíntani de nem költ rá mert sóher :-( 2 szem hegesztve , kb 4-5 mm kifli és 55-60 kivételével mintha új lenne:-) szóval ez nem segít rajtad csak elmeséltem. vigasztalás képen vagy kifogtál 3 sz@r kardánt?
Persze nem a hsz-ek fölösleges szaporításával kezdtem. Azt meghagyom arra az esetre, mikor nincs több ötletem. Ez az a helyzet. 50-nél kezdte, a harmadik kardán van rajta, most 60-nál. Érdemi javulás nem történt.
Áááá, dehogy. Látod most sem tudtam rájönni a gondosan megszerkesztett kérdésedből, hogy vajon a 15ezer az mennyi is lehet literben. Mert azt, hogy melyik benzinből vetted, melyik kútnál, milyen dátum-kor, valahogy nem láttam leírva. ( ezekből esetleg az adott társaságot felhívva kinyomozhattam volna) Aztán olyan apróság, hogy az 5féle 1,6-os közül Neked melyik van, mennyit ment az a motor már, netalán kézi, vagy automataváltós megálmodása is meghaladja a képességeimet. Az is elgondolkodtató, vajon ezt az összeget egyszerre, vagy részletekben tankoltad. És látod, gyenge az értelmezési képességem, azt értettem csak ki belőle amit leírtál.
Németből gurultunk haza és Solton muszályból megálltunk tankolni. Az autó gazdija jól ismerte a fogyit és a maradék útravalót tette a tankba. Hazáig, még egyszer tankolni kellett. Oppá!
Én már leakartam venni a váltót, mert más ötletem nem volt, de főnököm esküszik a kardánra. Egyébként a kuplung jól dolgozik, még ivecos zörgése sincs.
"Ahol 0,02A*-nél nagyobb fogyasztást mértem,vagy 13,8V-nál kisebb töltést terhelve,ott jeleztük az ügyfélnek(rálett írva a garipapírra,nehogy elfelejtse),hogy az autója eszi a villanyt**,készüljön rá,hogy az aksi nem lesz örök életű."
Azért gondolom azt te is tudod, hogy ezt leginkább úgy hívják, hogy "saját seggünk lefedezése" -> lásd pl ecotec motor hivatalos normája: max 1 l / 1000 km -- motorolaj.
Nem kétlem, hogy jónéhány autó tudja ezt a 0,02-t produkálni, de lenne fél dollárom arra hogy, ha bemegyünk 10 különböző márkakereskedésbe, és megmérünk 10 véletlenszerűen kiválasztott gyári új autót, nem ez lesz az átlag.
Azért mert egy-két liter mindennapos, de akár öt liter eltérést is tudsz tankolni, akár csak azzal, hogy az egyik oszlopnál jobbra dől az autód két fokot, a másik oldalon (vagy másik kútnál) meg balra. És azt is játszik amit Cam mondott, hogy ugyanannak a kútnak valószínűleg egy hét múlva is ugyanannyi lesz a "mérési hibája". :)
Ha szabad annyi kiegészítést tennék, hogy a kattanásig tankolással nem fog pontos eredményt kapni. Látni kell a csőben az üzemanyagot, akkor elég pontosan lehet mérni.
Mit levettem, darabonként, majd kompletten lecseréltem, de ráz. Minden beavatkozásnál kicsit másképp, vagy más sebesség tartományba, de javulás nem tapasztalható.
Gumák voltak gumisnál, o.k., megforgatva a kardán nem üt, keresztek o.k., beindítva járhatna kicsit egyenletesebben is, de bemelegedve jónak mondható, motor-váltó kapcsolatot megnézem.
Csáó! Nem ment el a vezérlés,szíj sem szakadt el,de nem mertem jobban megbontani mert kicsit komplikált már ezen egy hengerfejleszedés is.. Elviszem szerelőhőz,kiváncsi leszek mi lessz a baja,,biztos egy vagyon lessz..
Jó estét a kartársaknak! A héten fennakadtam egy x-aktán, mit képtelen vagyok megoldani (füstölgő smile). Alany: 2002-es iveco, dobozos. Próbaúton kardánrázást diagnosztizáltam. Átnézve azt, semmi baja. Kérdés: mi rázhatja még be az autót, hogy a fent említett tünetet produkálja? Minden tippet szívesen fogadok, mert nekem ötletem nincs. :(
Nem biztos hogy gond van. A vezess.hu- van egy szaki autóvásárlási tanácsadó, nem javasolja az opel és a VAG csoport 1,6-os motorjait, szerinte városban sokat fogyasztanak, mondjuk pont octaviát írt Ő-is.Helyette az 1,4-est javasolja, Ford-ból viszont fordítva. Rengeteg kocsit tesztelt már, elég korrekt tanácsai vannak. Sem az autópálya, sem a város nem híres az üzemagyagtakarékos vezetésről. Tankold tele a kocsit egy adott kút adott oszlopánál 1-vagy 2 kattanásig.Menj a kocsiddal országúton nyugodt tempóval 90-100 km/h , legalább 200-300km távot. Majd utána ugyanaz a kút ugyanaz az oszlopánál szintén 1-2 kattanás, így oszd el a fogyasztást. Biztosan nem lesz több a gyári értéknél, ha mégis akkor tényleg gond van. El ne hidd a városi 5L fogyasztásokat, van egy topic a valódi városi fogyasztás címmel, vannak mesemondók, és vannak akik leírják hogy az S Merci 24-26L eszik városban, de nem érdekli őket. Hiteles forrásból: városi rövid távok 1-2 km, Fiat Seicento1,1 és Daewoo Matyi 0,8 mindketten 9-11L benzint esznek. Volt egy pár robogóm a 2l baromság, volt egy hondám az 3,5L-5L evett, de volt Yamahám az 4-7L evett nem tuningolt 50ccm motorok voltak. Van aki 70ccm tuning Malagutira 17,5L fogyit írt, és írta hogy ezért nem túrázgat vele alig győzi tankolni. Bízzunk benne nem lesz ott gond a Skodánál.
De, megette. Abból derült ki az egész, hogy hangosan csattogtak a hidrók. Viszont baja nem lett. Ha emlékeim nem csalnak, olyan 50ekm környékén ment vele így.
összesen 3,5 megy bele nekem 1x a gombosnál első szervizen kiszámláztak bele 4 litert (Helix Ultra) mondván hogy fél liter nincs(???):O ehhez képest alsó nívóig volt ami pont három litert igényel. viszont ingyen kicserélték a Maxabo rendszámtartóit gombosra:(((
Van egy kis gondom! Skoda octávia 1,6-os I-es, kicsit sokat eszik mármint szerintem. Tankoltam eddig 15 ezret a hónapban és mentem vele 450 km-t, mert többet nem tudtam az óra szerinte. Az autó teljesen normálisan van használva, nagy becsben tartott. Napi szintem 20 km autópálya és 5 km városon belül. Októberbe volt zöldkártya amin teljesen jól megfelelt.
Szerintetek mi lehet a hiba?????
Vigyem hibakód kiolvasásra? Ami nyáron megvolt, de lambda szonda hibát nem jelzett a készülék, de már akkor is sokat evett........
Átlagba a fogyasztásom 8,1 liter,,,,
De ha számolom a15 ezeret ésa 450 km-t akkor az durva,,,,,,
Az a VP29/VP44 radáldugattyús trágyadomb adagoló saját vezérlője,ami az adagoló tetején van,és úszik a forró gázolajban:-),és ráadásul olyan kis zárkózott,hogy nem mindig közli a motorvezérlővel,ha valami baja van.
infot lehet keszen kapni... de nem art ha azt ertelmezni is birja ember. :))
....ennyit a raktar gyujtogatasrol.. :D
...te most szórakozol velem:-)ne mondd már,hogy nem értettél a leírásból valamit.
Ha mégis,akkor elmondom megint,szívesen:-)
Ja,nem a raktárt kell gyújtogatni,te kis piromán,hanem a fényt benne:-)
Amiket én ide beírogatok,azok mögött igen sok méricskélés,gyakorlás,tapasztalatgyűjtés van,még akkor is,ha nem írom le,hogy"mértem ilyet 1500-at,hidd már el".
Neked ezt már nem kell kiszenvedni,mert készen kapod az infót.
Az,hogy kételkedsz benne,az a Te dolgod...majd ha lesz tapasztalatod e téren,akkor elhiszed.
Ha rám hallgatsz,akkor most is elhiszed.
Nyilván senki sem tévedhetetlen,így én sem,és ha valaki bebizonyítja,hogy neki van igaza,akkor elhiszem.
Amíg nem,addig nem.
Ez így kerek,szerintem...az úttörő ahol tud,segít:-DD
"Annyi kipugáz szerintem csak van,hogy létrehozzon valamiféle nyomáskát."
Igen, annyi azért van, érezni a csövön, hogy fújdogál rajta, és a MAP is működik. Alapjáraton 1,6V, fordulaton felmegy 2,2V-ig, de megpumpáltam és 1bar környékén 4,5V-ot mutat.
De ez annyira gyenge, hogy nyomok egy padlógázt és kb 6-7 sec amíg kipörög a ~2500-as maximumra, menni meg elsőben lehet vele padlógázon olyan sietős gyalogos tempóban. A másodikat csak lejtőn bírja el.
Na, azért nekem sem tart ez mindig 3napig, a múltkor egy Sharan-nál még ki sem nyitottam az ajtót és már tudtam, hol a bibi. :-))) Most Te jössz! :-P :-D
De a 0.01-et.. hat azt nehez egy riasztos, immos. stb,.. autonal nyugalmi fogyasztasnak felfogni.
Napi átlagban be kellett szerelnem legalább 1-2 aksit,minden áldott munkanap(6*egy héten),sok éven át.
Minden áldott beszerelés mellé kötelezően kellett mérnem nyugalmi fogyasztót,és töltést,terhelve(problémás autóknál mást is).
Az autók a 6V-os trabitól az MTZ traktoron keresztül az E-type jaguáron át a bmvx5-ig tartottak,néha jött volvo fh12,ifa,elektromos rokkantkocsi(!),meg még mindenféle belsőégésű jármű,ami a föld hátán mozog(fűnyíró kistraktor:-D)
Ahol 0,02A*-nél nagyobb fogyasztást mértem,vagy 13,8V-nál kisebb töltést terhelve,ott jeleztük az ügyfélnek(rálett írva a garipapírra,nehogy elfelejtse),hogy az autója eszi a villanyt**,készüljön rá,hogy az aksi nem lesz örök életű.
*mérési hiba meg nem volt,mert ahogy bekötöd az ampermérőt,ki kell nyitni az ajtót,hogy a belső világítás felkapcsolódjon,és ha ilyenkor 0,45-0,85A fogyasztást látsz(ez 1-2 5W-os izzó),becsukva/leriasztva meg 0,02-t,akkor ott nem lehet hiba.
**és ha belátta,hogy igazunk lehet,akkor visszakértük az autót,és kivágtuk a picsába belőle a 100 éve nem működő riasztót,villogó ledes indításgátlót,meg mindenféle fölösleges szart,esetleg mondtuk neki,hogy pattintsa le a rádióelőlapot,mert ha fenn van,akkor kikapcsolva is 0,06A-t eszik.
És hogy ki mit mond itt ezzel kapcsolatban,az nem nagyon érdekel már.
Még egy gondolat bár a távolbol elég nehéz :) Uj az adagolo elvileg jonak kell lennie :)
Nem lehet hogy a összekeverted az átteresztö csavarokat a visszafolyon elvileg kisseb a nyilás :) csak egy gondolat !!! anno én is jártam igy az se akart menni :(((
Egy kérdésem lenne ,bízom benne tudtok segíteni! Van egy 1997-es B corsám /X14XE motorkóddal/,tehát 1.4-es 16 szelepes. A problémám az lenne hogy egy kb 90 es autopályás temponál elkezdett gyengülni az autó,olyan mintha 1-2 gyertya nem ment volna,kihagyna,hazavitettük az autót,gyertyacserék után egy "szerelő" rámért a hengerek kompressziójára és a négyből csak egyben volt kompresszió!A motor előtte nem füstőlt,nem csörgött nem volt semmi baja,csak egyszerűen megált.. Ha van valakinek ötlete mivel kezdjem megköszönném..
Ne wattot számolj, hanem amperórát. 0.3A az ugyi őránként ennyi, szóval 30Ah az 100 óra, 60Ah az 200 óra. Ennyit szív le az akkuból az állás, vagyis 4-5 nap alatt ekkora terhelés garantáltan csontra lemeríti az akkut.
jo .. fogtam.. csak ne sertett stilusban fogd fel mit irtam, mert az nem volt szandekom. << !,. >> !! :)
Kib*szott sok.. de egy 70 akarhany Ah-s akksinak is? (hatareset erre szolt.)
De oke Bacsi.. ertem hogy sok.
Ezert kerdeztem, mert helybol nem iteltem annak, de kis matek utan mar nem tunt jelentektelennek, viszont biztos nem voltam benne.. (nincs mÉg ily iranyu rutinom. :) .ezert kerdeztem.
viszont.. 0.3 A.. s 0.01 A. kozt, iszonyat nagy a kulonbseg.. ha irsz 0.1-et.. akkor okezom.. s elfogadom.
De a 0.01-et.. hat azt nehez egy riasztos, immos. stb,.. autonal nyugalmi fogyasztasnak felfogni.
Mindhárom pedálkapcsoló jó. ( ECU-ig ) A twinport is valószínűleg jó, és ki is van takarítva az egész, de nem ér el olyan fordulatot, hogy működnie kellene. Turbónyomás persze nincs, mivel nincs annyi kipugáz ami meghajtaná a turbót. De a turbó is jó, lebontottam, megnéztem, a szabályozása is működik, wastegate zár rendesen.
Ezeken már túl vagyok, ezeket neveztem "prifériáknak" :-) Légtömegmérőt /is/ kimértem, jó, de ennyire gyenge még lehúzott csatival sem lenne. Lekötött kipuval sincs változás. Megállt. Adagoló széthullva, javítása több mint az új.
Nincs erdemleges valtozas a csorgest illetoen, legalabbis nem tapasztalom. Frissen cserelve jobbnak tunt a helyzet, de asszem inkabb csak a fulem volt bedugulva a megfazastol, mert mar nem vagyok megfazva es most ugyanojan csorgosnek hallom :D fontolgatom, hogy visszategyem a gyari szenzort.
Nem inkabb tul dus kevereket akartal irni? Szegenykeverek 50 foktol all fel, akkor gyullad ki eloszor a GDI ECO lampa es a csorges is csokken. Ezesetben milyen szenzort vagy egyebet kene vizsgalni, mi szol bele a keverkepzesbe...homerseglet fuggvenyeben?
Gyartasi idore nem ter ki? Nyugateuropai kereskedooldalakon is korulneztem es ott is ugyanugy szerepel, hogy 10.1998-06.2000 kozott gyartott modellbe 85 fok, mig 06.2000-11.2002 kozottibe 82 fok.
Megnezne nekem valaki databan, hogy a motoromhoz milyen nyitashomersegletu termosztat kell? Vivid workshop data szerint 90 fok, de a kereskedesekben 82 es 85 fokosakat ad minden lista.
Mindenképpen a telefonjához való típusspecifikusat. HA nokia akkor nokit, ha samsung akkor samsungot, ha lg akkor lg-t, ha meg sonyericksson akkor azt. Az univerzálissal csak szívni fog.
Es akkor gondoljak arra, hogy esetleg nem zar be teljesen es tobb vizet ereszt at, mint amennyit a kis lyukon eresztene es ezert melegszik lassan a motorom?
Ha már megveted akkor késő, de ma már nem divat a beszerelhető. Bluetoothos kihangosító, fölteszed egy csipesszel a napellenzőre, vagy odaragasztod öntapadóssal a műszerfalra oszt csókolom, saját akkujáról elmegy hetekig. (De ha nagyon akarod, tápot lehet adni neki. Mást nem kér. :)
Így, de a termosztát nem kétállapotú, szép fokozatosan nyit. Sőt alapból, zárt állapotában is átmegy rajta valamennyi víz, vagy kis lyukon, amit direkt erre a célra csináltak, vagy egyéb megoldással, de pont azért, hogy az áramlás átjárja kicsit, ne maradjon le a melegedésről. :) És amíg kevés víz megy át a termosztáton, akár csak rosszul zár, a hűtőn még nem veszel észre melegedést, de a vízbe belekering a hűtő hideg vize is.
Sziasztok!
A ducato megjavult.Kapott 4 porlasztócsúcsot és megint jól működik.
A P3802 hibakód nincs megfejtve,de nem is lesz mert csak fiatéknak van kiadva a 1000feletti hibakód.
A porlasztócsúcs szorult az egyik hengernél a többi sem működött rendesen.
Azért írtam le hátha valakinek később segítségére lesz.
Hiba jelenség az volt,hogy három hengeres hangja van és világít a motorhiba lámpa.
Mostmar kezdtek osszezavarni termosztatugyileg. Logikam azt mondja, hogy minnel kesobb nyit a termosztat, annal hamarabb kene elerje a motort az uzemi 90-95 fokot, mert ugye amig a termosztat zarva van, addig a huto kimarad a korbol, vagyis a megtermelt hoenergia legjava a motorban marad. Amikor kinyit a termosztat, akkor bekapcsolodik a korbe a huto es csokken a hutofolyadek homerseglete. Amikor tullepi az uzemi hofokot, a hutoventilator hokapcsoloja beinditja a ventilatort es ujra visszaesik a hofok az uzemi homersegletre.
Nekem egyszer volt ilyen motoral hasonlo problémám csak a 101le y20dth .
Annál a vezérmü tengely volt elcsuszva nincs kup csak a két felület van összehuzatva és egy picit elcsuszott ! Mondjuk az füstölt is rendesen :( De a tünetek hasonloak voltak nem vette a fordulatot de viszont az is indult :)
Ha kint járok a műhelyben behozni az egyik hengerfejet akkor megnézem majd,de addig csak emlékezetből, meg fizikai elvek alapján.
De nekem nincs gondom a fűtéssel, bőven elkezdi a fűtést már akkor is amikor el sem mozdul a mutató alapvonalról. Szerintem akkor kapcsol át a lábra menő fújásra amikor a víz eléri a fűtésre beállított hőfokot, szóval ha a víz 20-25 fok körül van akkor már elkezdi benyomni. A mutató meg 50-nél indul. 50-60 fokos víznél már biztos ezerrel fűtene ha az automata nem keverne hozzá hideget.
Szóval lehet hogy itt többen elbeszélünk egymás mellett, hogy mit tekintünk "bemelegedésnek".
Azt hogy megindul a fűtés (20-40 fok autótól függően), azt, hogy a termosztát kinyit (75-95), vagy azt, hogy a mutató eléri az átlagos üzemi hőfokot(90-100) ?
Mert nem mindegy, hogy melyiket teljesíti 2 km alatt.
Nekem az első az tényleg kb 100-200 méter, mint a "vóvóban" (mélygarázsban állok otthon-munkahelyen, kb 12-15 fok), pedig az olaszok nem a fűtésükről híresek, a második most hogy korán nyit a termosztátom, kb 5 perc vagyis 5 km körül, a harmadik meg csak városban érhető el, és olyan 7-8 perc környékén történik.
Na ez már közelebb van ahhoz, amiben magabiztos vagyok :-)))
Nincsen benne. A Diesel -ek kaptak ilyet északon, de az is egy kályha csupán. Elektromosan még a szívótorkot sem melegíti, csak egy csappantyú átváltja a levegő útját és a kipufogóról szív ( Max. arra tudok gondolni, hogy a 2 ülés fűtése, az ablak fűtése, a folyamatosan égő lámpa miatt a generátor befűti :-)) )
Komolyra véve, nem tudom mitől van, de tényként tudom mondani, hogy ahány autónk volt annyi bemelegedési idő. Esetleg nem enged a fűtőkörbe vizet, amíg be nem melegedett, némelyik tipus?
mennyiseg szabalyzo remlik 1 esetben adagolo vegen.. .. egy masikban meg valmi elektromos szelep az adagolo hatso oldalan. /tetejen? visszafolyas nem tudom micsoda./
tul sok auto fordul meg.. s en fejem nem 01011001001409.. :( ;)
.de megfogadtam, hogy ily formaban fogom rogziteni az eseteket.
Emlékszem, hogy szenvedtél ilyennel/ilyenekkel, ezért kérdeztem, hátha megvan még a megoldás. :-) Gyanítom, hogy az adagoló lesz a ludas, pláne, ha megesett már ilyen mással is. Gyári újat kapott.
(remlik valmi mennyiseg szabalyzas az adagolo vegeben. meg allitolag az adagoloban levo ize....pozicio visszajelzo poti is gyenge pont. > pont lehet keverem valamivel a rendszert. :)
igen az. csak ennél két áttételen keresztül megy a hajtás. 1x a nyelesről lehajt ez előtétre YxV utána az előtétről a bordástengőn kihajt CxG a kettő együtt adja ki a 0,85 -öt 5.ben
De nalam az a helyzet all fent, hogy nagyon melegszik fel anyira, hogy eggyaltalan kinyisson a termosztat. Ha megis termosztat, akkor ez igy nem logikus, mert nyitasig nem is kering a viz a hutokorben. Tegnap 6km kellett neki ahoz, hogy kinyisson, kint 7 fok. addig hideg volt a gumicso is meg a huto is. Megindult a teljes hutokor es szepen elindult a ventilator is. Ma mar nem teszteltem, sajnaltam ra a benyat, csak siman ellenoriztem mi a helyzet.
A kamrás dieselnek is lényegesen jobb a hatásfoka mint a benzineseké, ráadásul a tömege is nagyobb, kicsi a valószínűsége, hogy gyorsabban melegedjen mint egy hasonló hengerűrtartalmú benzines.
Na! Opel, 2,0TD X20DTH, az a 16szelep de csak 1db veztengely, keresztbe "himbákkal". Adagolócsere után nem jártál még úgy, hogy indul rendesen hidegen/melegen, nem füstöl, de nagyon gyenge, lassan veszi a fordulatot, max 2500-at forog. ?? Perifériák jók, hibakód nincs.
A hogyant nem tudom, de azt tapasztalatból, hogy nagyjából egyforma motoros japán meg európai közül a japán lesz előbb meleg. Hőmérő szerint is, meg a fűtés szerint is, és egyikben sincs villanykályha. :)
Az enyém kamrás 2.9 egy házat is befűtene a hulladékhője, oszt mikor egyik pillanatról a másikra nem akaródzott bemelegedni az üzemi hőfokra, csak ki kellett cserélnem a termosztátot, ami szabályzott ugyan csak lejjebb volt a nyitási hőfok. Úgyhogy szerintem Trebitschnek van igaza és termosztátcsere esete forog fenn. Persze előtte fazékban ellenőrizni! szvsz csak a TDI nél beszélhetünk annyira kevés hulladékhőről, hogy a lassú melegedést a motorra lehessen fogni.És még hideg sem volt idén.
"" katalógusban megadott áttétel arány stimmel e a fogszámok arányával??? ""
Hat annak stimmelni-e kell, mese nincs.. max katalogus teved.
..vagy.. /s nem tom milyen tocsi/ elkepzelheto olyan rendszer, mi az 5.-et, egy masik seb.fogaskerek parjan keresztul kaccsolja.
1.8TD mitcsu Galant remlik.. hol is az 5.-ik (?) attetelet, egy kozbe kapcsolt 3. seb fogaskereke is "segiti" .. vagy multkor volt ilyen 3 tengos valto valmi csigasban is. .
szval a tul.keppeni fogaskerek ott van.. csak egy masik kapcsolatban, mas attetelt ad.. hogy az izebe mondjam. :S )
60°C-os vízzel is lehet fűteni rendesen. Szerintem a mázsányi vasat Japánban is ugyanannyi energia felmelegíteni mint Európában. Apró különbségeket lehet tenni, de csodák nincsenek. A melegítésre már csak a környezetvédelem miatt sem fognak többlet üzát elégetni, akkor mitől melegszenek azok gyorsabban, jószerével azonos fogyasztás mellett?
A dízel hőháztartása hatékonyabb mint a benyásé, tehát a 3 lityós tádé elvileg ugyanannyi, vagy kevesebb "hulladékhőt" termel mint az én kettőfeles benzinesem.
hulladékhő= ami nem mechanikai energiává alakul, tehát a vizet fűti. Mechanikai energiának tekintem amotor súrlódási és egyéb veszteségeit is, mindent ami nem hőveszteség
Perselyesdi leginkább alublokknál divat, mert ott muszáj. Nedves perselynél úgy néz ki a történet, hogy hüvely-víz-blokk, szárazperselyesnél meg hüvely-blokk-víz-blokk. :) Magyarul utóbbinál a hüvely külseje szoros illesztéssel van belesajtolva a blokkba, és nincs köztük víz, csak szárazság. :)
Mert, nagyon kedvesen, azt feltételezted, hogy értek hozzá. Persze, ha egyszer valaki elmagyarázza mi a nedves és a száraz persely között a különbség akkor el tudom majd mondani, hogy melyik van benne, de itt olyan ciki megkérdezni (pszt!). A motorját még nem szedtem szét, de holnap keresek valami metszeti rajzot róla...
Én értem ezt, de a bőrömön is érzem. A GolfII az Árpád hídhoz ér és még nem mondanám, hogy langyosat fúj be, a Volvo mire kiér a parkolóból langyosat fújdogál. Igaz, hogy a végén a Golf-ban leég a szőröm a Volvo nem fúj ennyire meleget.
A Volvo-nál van valami anyag a motorháztető alatt (filc?) és van egy műanyag "kartervédő" a motor alatt is, de nem hiszem, hogy ez ennyit számítana.
Attól, hogy a víz kevés, persze gyorsabban melegszik, ....valamivel, de a motor tömegéhez viszonyítva ez keveset számít. A gyors melegedéshez a motor tömegét kell drasztikusan csökkenteni és hőszigetelni, vagy ami sokkal egyszerűbb, olyan hőmérőt alkalmazni, ami már ~65°C-nál 90-et mutat. Ahogy én látom, a japánokban sem papírból van a motor, a fizika meg könyörtelen.
Ok. A volvo motor hogy néz ki belülről? Az enyém alublokkos nedvesperselyes motor. Középről indulva: 43 mm égéstér, 10 mm körüli acélhüvely, kb 50 mm víz, 30 mm álúmínyíum benne némi olajjárattal.
Hát, az enyém ugyan nem japán, hanem olasz de nem melegszik be 2 km alatt. Pedig elég komoly veszteséghőt termel már alapjáraton is. Lehet hogy az a baj, hogy több mint 10 liter hűtőfolyadék van benne? :)
Ne szomoríts... a csigaevővel kell vagy 15 km-t mennem ilyenkor, hogy kb. félig menjen fel a mutató. Ha nem küldöm meg egy kicsit, 110-120 környékén, akkor a b. életben nem is megy feljebb ilyen 0-10 fok környékén. ez állítólag nem hiba, új korában is ilyen volt.
Háááááát, azért elég ritka a 3km alatt 90°C-ra melegedő motor, max a Szaharában, ott 50°C, vagy még több a hideg a motor. :-)) A 2km meg ilyenkor az álom kategória egy 1,8-as motornál.
Mar regota gond van a motorcsorgessel hidegen. Inditaskor alapjaraton is csorog-kalapal, kesobb mar csak gazadaskor hallani-dieselesen szol, 60 fok korul pedig mar lehet koveren turazni is allo helyzetben mert nem csorog, viszont amint berakom D-be es megyek vele, akkor mar 1500-nal is csorog. Uzemmeleg motornal megszunik a tunet, vagy legalabbis szamomra nem hallhato a forgalom zajaban. Emiatt is csereltem vizhofoksenzort, hatha javit valamit rajta, de nem hozott eredmenyt. Probaltam 100-as benzint is, de azonos a helyzet. Hibakod nincs, nem is volt. Rendben van, hogy GDI, kicsit masak a korulmenyek az egesterben, de 2 eve ez meg nem volt igy, akkor telen is csak legfeljebb hangosabb volt, de nem csorgott mint egy diesel.
Ha hidrotoke volna a ludas, akkor allo helyzetben turazva is kene csorogjon nem csak menet kozben, vagy nem?
A gyártó táblázata alapján nem így tűnik.Ezeket kismillió változatban gyártják és szerelik , az én típusomban a váltó ugyanaz csak a végáttételek változnak a motor függvényében. Azt meg nem tudhatja a gyártó.
Nehany napja irtam rola, hogy amiota vizpumpat es vizhomersegletszenzort csereltettem az automon, azota lassabban melegszik a motorom.
Az azota tapasztaltak: a szerelo nem huzta meg rendesen a levegozteto csavart a termosztathaz tetejen es eresztett, elcsepegett legalabb 200ml folyadekot circa 150km alatt, a csovek is puhak voltak es apro legbuborekokat eregetett a kiegyenlitotartalyba. A hutosapka lecsavarasakor alig szisszent egy kicsit. 6km+nemi helybenjaras kellett neki a termosztatnyitasig. Vivid data szerint nalam 90 celsiusnal kell nyisson. Meghuztam a csavart. Mostmar van nyomas a hutorendszerben, megszunt a buborekolas DE a motorhomerseglet tovabbra sem emelkedik ugy ahogyan regen, legfeljebb 5%-ot javult a csepegeses idoszakhoz kepest. 3,5km-ert teszek meg hazaig a munkabol, ezalatt nem eri el a 90 fokot, a termosztat csove hideg, persze a huto is, csak a legteteje meleg. Mondta nekem valaki, hogy egy jol mukodo benzinmotor 2 km alatt el kell erje az uzemi homersegletet. Ezek szerint itt valami nem kóser. Nem zavarna kulonosebben a dolog ha nem volna a csorges hideginditaskor es utanna is gazadaskor amig fel nem melegszik a motor, a tel miatti magasabb fogyasztas es a hamarosan kovetkezo ablakparasodos-befagyos idoszak. Mi a turo van?
Ne bosszancsá má mert nem megyek veled többet borfesztiválra. :) Ha a műanyag nem bírja akkor lehet ilyet rézből meg aluból is kapni, csak azt máshol - pl modellezőboltokban.
Szia Más se érti,de ez van:):):) Amúgy a teljes áttétel végfordulatából számolják vissza.Kb annyi hogy először a difi áttételét vonják le,és a maradékot írják ki az egyes fokozatokhoz.Értelme nincs,de ez van:)
Vegyél akvarista boltban 3 (4)db műanyag T tagot, kösd össze ezekkel a szilikon vagy más olaj és hőálló gumi csövecskékkel, és máris megvan az "m" bötüd.
Hmm...asszem olyanjuk nem lesz amit keresek a karbihoz, de a masik automhoz vannak hasznalhato dolgaik, koszonom!
Egyebkent egy kb 4mm belso atmeroju gumicso kell, ami elagazik, gyak ugy nez ki mint egy "m" betu, de lehet hogy nem is 3, hanem 4 szara van, amit 1 felso kot ossze.
Kérdezném a hozzáértőktől, hogy egy váltó ötödik fokozatának áttételeként 0,85-öt írnak a katalógusban, a fogaskerekek fogszáma viszont 51 ill.25. Nem értem.
Nem tudok, nincs ilyen rajzom. Az ECU-nak, a lábkiosztása szerint, nincs kapcsolata a műszeregységgel, azaz valószínűleg a fordulatszámmérőt sem fogja meghajtani. Az 1,4-es meg onnan kap jelet.
Ezt, vagy 2 napja már beküldtem, de sehol sem találom. :-( Az index megint érdekesen viselkedik. :-((
Nem volt semmi hangja nehéz elhinni ugyanis a rugok is szana szétt vannak. Csuszott és ezért kaptam le a váltot. Godoltam gyorsba felveretem kevlárral és visszadobom de ez most nem jött össze:(( Marad az uj tárcsa:(
Pontosan. Lehet az állampolgárt adófizető állampolgárnak kezelni, meg lehet alattvalónak. Elég vicces, hogy pont egy királyságban csinálják normálisan. :)
Amúgy meg nem is tudom, van-e egyáltalán valahol definiálva a vizsga kritériumrendszere. Van?
ok. nem szoltam. Ebben is van vmi. Nemetorszagban ismerem a szitut: - elviszed megnezik.
-ha nagyon rossz akkor matrica le - ha kicsit akkor utoviszgalatra kell vinni ami az alpvizsgalt dijanak 1/3-a - fele.
Viszont!!! mozaikkal ellentetben minden szarba belekotnek.
Pl: - az egyik ablakmoso spricni nem a szelvedore fuj. (elotte fel oraval a masik kocsin amivel ott voltunk az ablakspricni konkretan kiesett a helyerol...de az nem zavarta oket)
- T3 transporteren a lokharito sarkan a levo muanyag nincs a kasznihoz fogatva csavarral!!! (könyorgöm az M8-s csavar ugy fogja a lokharitohoz, hogy el lehet huzni vele az egesz kocsit)
mozaikban idaig nekem mindig fenyszoro, fekhatas, rangatas, kormany, lengescsillapitot neztek.
Nem az lenne a feladata, hogy kepzett szakemberek atvizsgaljak az autodat.. s azt vagy megfelelonek itejek . vagy nem.?
(szukseges javitasokra felhivjak a figyelmet??? )
Valoszinu, hogy oreg molnariparos Molnar Pisti bacsi.. az nem egy felkeszitett autoval megy oda... mert ki kesziti fel.. s mily szempontok alapjan????
Bameg.. otthon nem tudom hogy van..
.....de itt, a muszaki allomas azert van, hogy MEGMONDJA , hogy mi a baj a kocsiddal. s azt az alapjan javitani/javitattni tudd! hogy tovabbi engedelyt megkapja.
itt nem szegyen az utcarol beeso muszakira keszulo.. mert mit tudja, ,s honnan?
igazabol azert nem ertem a lenyegi valtozast, mert a mozaikban idaig is csak a balesetveszelyeses dolgokat neztek. (ill ha volt vmi mas a hibalistan annak nem volt kovetkezmenye)
- vilagitas (ezt mindenki azert nezze mar meg) - fenyszoro beallitas -> 1000Ft beallitatni. Akinek nincs beallitva annak ne csak a vizsgajat vegyek el hanem ultessek 3 orara egy 500W halogen ele - fek -> szegyen ha meg vizsgan sem mukodik (engem 1x es pot ezert hajtottak el) - lengescsillapito, rugok, szilentek, gombcsuklok -> ha erre nincs penze akkor valoszinuleg benzinre sincs, akkor meg muszaki sem kell - kipufogo... aki hangos autot akar huzza fel az ablakokat es tekerje fel a radiot - korrozio -> par rozsdafoltert idaig meg nem rugtak ki. Ha meg hianyzik a kuszob es a sarvedoiv akkor az mar nem kocsi.
"Namost engem már vágtak ki azzal, hogy kopott a gumi a fékpedálon"
mindet is kirugtak ugyanezzel nemetorzsagban 4 eve. Iden azt sem vettek eszre a kocsin, hogy hianyzik a turbo, mas a motor, a valto es azt hogy ha nem lenne nyitva a vizsgallomas kapuja akkor csak kodlampaval lehetne latni. Persze azert most is kibasztak, mert rojtos volt a biztonsagi ov, es szakadt a vezeto ules
Semmi. A gond ott lesz, hogy mostantól kizárólag a vizsgabiztos kedve-kénye a mérvadó. Vihetsz oda bármilyen jó autót, ha éppen buktatni akar, akkor buktat. Eddig legalább olyan dolgokat kellett találnia, ami valóban hibás is volt, most elég lesz az egészet a zk-mérésre fogni. Azt meg soha senki nem tudja bizonyítani, hogy ott és akkor nem voltak rosszak az értékek. Gyakorlatilag olyat lehet mérni bármilyen jó autón, amilyet az ember akar. És ugye azzal Te is tisztában vagy, nem a "lezsírozott" kocsik fognak bukni. A statisztikát meg hozni kell, hogy ki ne bukjon a dolog. Ez a magyar valóság, itt eddig minden korrupció ellenes intézkedés a korrupciót növelte. Bizonyára tisztán véletlenül. Kicsivel megint több lesz a szlovák rendszám az utakon. ( olcsóbb autó, olcsóbb biztosítás, alig adó, negyed árú vizsgáztatás/zk, nincs eredetiség vizsgálat.....stb )
Nem olvastam csak egy cikket, .mibol nem derul ki minden turpisag.. (foleg nekem. )
De ha egy muszaki felulvizsgalatra jelentkezo autot, javitasra szant ido nelkul vonatnak ki egybol forgalombol, ha nem alkalmas.. akkor az anyjuk picsajat.
Ezen vizsga nem azert van.. hogy a hibakra feny deruljon.. s azok javitva legyenek??
Sajnos a döntéshozás helyzetében lévők nem így gondolkodnak. :-((( Adott egy hatóság, aki folyamatosan törvényt sért évek óta, ezzel emberek százait ( valószínűbb ezreit) megkárosítja. Ezt, a károsultak a felettes hatóságnál bejelentik, orvoslatot kérve. A felettes megbízza a _törvénytelenül eljáró hatóságot_ !! az általa elkövetett szabálytalanságok kivizsgálásával. Logikus ugye? Illetékes ember, _szombaton_ délben felad egy emilt, hogy _elrendeli_ az összes Bp-i zöldkártyásnak, hogy hétfőn 14h-ig számoljon el a betelt vizsgálati naplókkal. Hogy miért? Mert szerinte vannak olyanok, akik nem az előírás szerint a hónap 10. napjáig számolnak el. Nem őket szólítja fel! Kollektívan büntet. A felügyeleten 1db ügyintéző van erre, mit érdekli az, hogy néhány száz zk-st odacsődít, akiknek ezzel elvette 1 munkanapját. Ők a hatóság, vagyis a hatalom! Mi csak a pórnép, az alattvalók. Így gondolkodnak: :-((
Namost engem már vágtak ki azzal, hogy kopott a gumi a fékpedálon. Valahol még meg is van a vizsgálati jegyzőkönyv róla. A korrupció ellen pedig már megvan a megoldás, aggodalomra semmi ok, eljő a kánaán... :) Március 1-től indul az antikorrupciós hivatal
Igen, ilyenforma. Amúgy _elvben_ nem nagy tudomány, sok lapos csövecskét kell beforrasztani egy lemezbe úgy, hogy ne szivárogjon, aztán meg körben rá a zárófedelet és béke.
nincs ebben semmi mögöttes dolog. most szólt egy barátom, lejár a műszaki vizsgája. hát én fogom azt az autót oszt elviszem méretek rajta egy féket, futóművet oszt hali. annyit megér neki is, meg nekem is, meg mindenkinek. mennyi az? egy óra munkadíj? aztán akkor nincs a görcsölés, hogy na most akkor elkapálják-e az autót vagy nem. az meg, hogy kivonják a forgalomból, hát tessék neki, érvényes műszaki vizsga nélkül eddig se lehetett részt venni a forgalomban. még a korrupciót kellene csak megszüntetni a műszaki vizsga körül valahogy, aztán akkor rendben is vagyunk.
Olcson hozzajuthatsz barkacsboltban. Van tobbfele gazpalack, M10-es menettel csatlakozik a forrasztofejhez. Obi-ban vettem valami nemet cuccot, 150ml-es palack volt rajta eredetileg. Hamar kifogyott, vettem ra 600ml-eset ami csak 20%-al volt dragabb mint a 150ml-es cserepalack. Fene se erti, pedig ugyanaz a tipusu PB gaz van benne.
Nem az autószerelő kaszál hanem az állambácsi. Eddig kaptál két hónapot és még egyszer nekifutottál, jövőre talpalhatsz ezeken túl az ocsmányirodába új forgalmiért,meg matricáért, a megfelelő díjakkal természetesen.
Egyre nagyobb ökörségeket találnak ki az elvtársak. Amúgy szerintem az Autóklub mocskos mancsa van a dologban, mert ők már száz éve bevezették ezt a próbavizsga dolgot. Ha minden OK, akkor átminősítik rendes vizsgának, ha meg nem, akkor lehet futni még egy kört. Na majd ezután így lesz ez mindenhol, kivéve a Mozaik utcát, mer azok jobban szeretik, ha kicsit se kell dolgozni a készpénzért. :)
Nem gondolom, hogy bűnösök lennétek! Az a bűnös, aki szubjektív elemeket / döntési helyzeteket hagy a vizsgabiztosnak, és nem kategorizálja a hibákat súlyosságuk szerint. Egy kiégett izzónál, maximum előírnám, hogy csináltassa meg és ha (x) munkanapon belül számlával igazolja, hogy megtette, akkor megkapja a műszakit. Erre az időre igazolást ad ki, amivel használható az autó.
Perszehogy, nem volt azzal a rajzzal semmi baj a feliraton kívül. :)
SSR meg szilárdtest relé magyarul, és csak azért kötözködtem, hogy nehogy azt higgye a tenyésztő... Ja nem az más, bocs, szóval hogy nehogy azt higgye valaki, hogy csak az jó oda. Durrogás meg a nem oda kitalált, elviselhető árú SSR-ek hangja, azután hogy párszor terhelés alatt indították azt a motrot. :)
"Densionnál dolgozik az egyik volt kollégám termelés vezetőként."
a tulaj lanya 3-al alattam jart a suliba es a volt legjobb haverom dugja mar kb 6 eve es dolgozik kozben fejlezstokent ott.
"Tudom itt a fórumon én vagyok az ellenzék, de ha az ipart nézitek világszerte ez a tendencia működik, ennyi ember a világon nem téved euro és dollár milliárdok a tét."
irtam, hogy kinaba gyartott mercikbe kezzel hajtogatjak a legzsakokat?
nem akarlak az ellenteterol meggyozni, valoban jo a CNC eszterga stb, de van sok egyszeri preciz szerkezet amivel ugyanaz elerheto, csak sokkal lassabban es ingadozo minosegben (Minosegellenorzes), ami persze a termelekenyseg rovasara megy.
a cegnel azon kevesek köze tartozom akik eljutottak az Excel-tol a VBA-ig (egyszeruen kifejezve) tehat automatizaljunk a fejlesztesben is mindent amit lehet.
De attol mert automatizalom en meg nem ertek hozza, de legalabb hatekony vagyok. a kettot kell kombinalni
Csodalkozni fogsz, a forumon jelen levo szerelok legnagyobb reszenek 10 evnel idosebb autoja van, meg abbol a korbol amikor autokat gyartottak, nem pedig fogyocikkeket.
Egy ideje nem kovetem figyelemmel az osszes irast a forumon, de felfigyeltem egy temara, megpedig a gepek egyre precizebbre valo cserelyere olyan teruleteken is ahol nem indokolt.
Noss ez nem azert tortenik, mert oda pont az kell es mar nem volt eleg a 0,002mm-es precizitas egy elektronikai panel osszeallitasakor (ahol forrasztoonnal dolgoznak, ott az a 2 mikron pontossag is teljesen ertelmetlen), hanem azert mert minden gepkategorianak megvan az amortizalodasi ideje, 10-12-15 ev gepcsaladtol fuggoen. A cseret le lehet irni koltsegkent, a regit el lehet adni egy kevesbe igenyes cegnek, onnan is jon penz.
Vizsgadrukk a műszakin: januártól kaszálnak az autószerelők? 2009. december 7. 16:30 , Legutóbb frissítve: 2009. december 7. 19:13 Harsányi Miklós Jövőre automatikusan kivonják a forgalomból a gépkocsit, ha megbukik a műszaki vizsgán.
"de akkor minden nagy gyár hülye? Pláne magyarországon? Itt egy drága gép árán tudod hány betanított munkást tudnának fizetni, több ideig míg a gép egyátalán üzemel."
az emlitett gyarban a nemet fonok, amikor mondtuk neki, hogy a minoseg es termelekenyseg erdekeleben kene venni 1-2 CNC esztergat, szamolt 20mp-t:
abbol a penzbol 3 evig fizetek 15 munkast. -> nem veszunk CNC-t (mint mondtam ICE forgovazkeret)
"Nem tudom milyen autón jártok , de ha nem robotok hegesztenék és fényeznék a kasztnit, Tavria vagy Moszkvics színvonalú lenne."
1, hat ahol dolgozom, ott kezzel szerelik a motorokat es kb. 40.000€-ert adjuk el darabjat.
2, akkor ha korbenezel akkor amikor meglatsz egy felso-kozepkategorias kocsit akkor az az erzesed, hogy egy TAVRIA vagy moszkvics? mert ebben a kategoriaban magyarosrzagon futo autok legalabb fele töröttkent kerult az orszagba es nem gyari ribotokkal lettek javitva
Jóóóóvanna, biztosan igazatok van! Azt sem tudom, mi az az SSR, a kérdéshez ez a rajz megfelelő volt, akinek kellett meg is értette. A gombnyomogatással meg arról akartam beszélni, hogy az irányváltáskor fellépő nem apró áramok nem fogják az érintkezőket összehegeszteni, itt bőven van idő a két kapcsolás között. Azt hittem, dőre módon, hogy Trebitsch erre céloz a "durrogás" emlegetésével. :-) Így jobb lesz? :
Densionnál dolgozik az egyik volt kollégám termelés vezetőként. Nem írok konkrétumokat, de olyan alkatrészeket is beépítenek olcsón vásárolva, amit más gyárak nem tennének meg, mert az előírás szerint nem szabad. 1/3 áron ebay-on vásárolt 2003-ban lejárt szavatosságú IC-k FET-ek. Ezek most jók, de 15 év garit vállal a mi gyárunk az autógyárak felé.
A drága gép nem garancia a jó munkára, de ha jól van beállítva ott van esély a sikerre. Láttam én már vietnami esztergát, a keresztszán elfordítása fordulatonként más fogást produkált, a főorsó kóválygott, rázta a gépet, új volt 1M Ft felett bőven. Lehet nem vietnami, hanem Sri Lanka-i, de kínai ember ilyen munkát nem adna ki a kezéből. :)))
Tudom elvakult vagyok, de akkor minden nagy gyár hülye? Pláne magyarországon? Itt egy drága gép árán tudod hány betanított munkást tudnának fizetni, több ideig míg a gép egyátalán üzemel. Van fogalmatok milyen elvárás van egy Toyota részéről. Tudom itt a fórumon én vagyok az ellenzék, de ha az ipart nézitek világszerte ez a tendencia működik, ennyi ember a világon nem téved euro és dollár milliárdok a tét. Nem tudom milyen autón jártok , de ha nem robotok hegesztenék és fényeznék a kasztnit, Tavria vagy Moszkvics színvonalú lenne.
Valaki előtted kérdezte hogy ki csinálja a Rolls Kipufogókat ? Zeuna Starker Jászárokszállási üzeme. Szintén 100 éves német cég, nem házi tekercselésű trafóval hegesztenek.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem ismét.A következő hibakódot kellene lefordítani,hogy mit is jelent.
P 3802
Fiat Ducato 814043S motorkód 2005'
Köszönöm előre is a segítséget!
Buenosz ájresz Mindenkinek! Szét kaptam azt a bazi nagy kombájnhűtőt, illetve csak leszedtem az egyik fedelét. Na most a helyzet az, hogy le kéne vágjak a magasságából! Szóval a réz csöveket és a perforált lemezt összefogó ónt lefolyatom, és utána kívánt méretre vágás után összeforrasztom??? Csinált már valamelyiktek ilyet????
Az a baj az SSR-rel, hogy tirisztorral/triakkal és vezérlőelektronikával - illetve DC esetén FET-tel - oldják meg a kapcsolást, tehát a hagyományos értelemben nem relé. Ahhoz, hogy ki tudjon kapcsolni ( Nem a bekapcsolás a gond! ) A tirisztor/triak áramának a tartóáram alá kell esni, kikapcsolt vezérlés mellett. Az induktív terhelés esetén azonban a feszültség és az áram nincs szinkronban, és a reaktív elemek okozta rúgások képesek vezérlés nélkül is begyújtani, így nagyon-nagyon pontosan kell tervezni ! Külön típusok vannak AC-re és DC-re, a kettő nem keverhető , és külön léteznek L és C típusú reaktáns terhelésekhez méretezett tipusok......de nagyon drágák!
Nem a gombokkal van a baj, hanem a villanymotor induktív feszültséglökéseivel, meg a bazinagy indulóáramával. Létezik rá SSR is, de rohadt drága, csak robbanásbiztos kivitelhez éri meg használni. (Mondjuk ha egy légtérben van a kompresszor a festékfújással, akkor nem hülyeség. De inkább ne legyen. :)
SSR szép dolog, jó dolog, de villanymotornál szeret eldurranni. Hagyományos, jó nagy mágneskapcsoló. Az bírja. Igaz hogy jó nagyokat csattan, de egy kompresszornál ott egye a fene.