Mert ugy nem tudok, hogy valki elottem matatott.. s torolt mindent hibakodot. . :@
Elmondas szerint, valmilyen lambda szenzor hiba volt.. s egy forelé problem. (de szikra, s befecsi megy, csak auto nem. )
oke, hogy turni kell a hf-et le.. de melle szaladni sem szeretnek.. s nem ertem, hogy miert nincs semmi indulasi hajlam. legalabb az egy jo henger puffoghatna.
Plusz olyan ember mondott hibaokot.. kit eddig meg nem lattam tevedni .
De ugye a kivetel, az erositi a szabalyt. vagyis nem tudom. :)
""a lanc NAGYON ki van nyulva es kopott, igyhat ezert szakadt el. Ja es meg azt is kozoltek, hogy ilyen futasteljesitmeny mellett mar regen cserelni kellett volna (ellentetben azzal amit a datatok mond, vagyis hogy nincs megadva lanccsereperiodus). ""
170E kmrol szolt a fáma... szval mennyi is az a futas teljesitmeny? mert annyinal nem szakad.
(Apja facat mindenkinek, ki egy kopott lancot visszarak, vagy nem cserel.. mert lancon/kereken legalabb latni.. ha veget jarja., )
De szakszervizes mercistol kerdezz kilometert is, mikor lancot kell cserelni.. s majd jol mellebeszel, mert ezek ilyenek. :)
Fejlemeny a 260-as Mercedes ugyeben. A lancfeszitot korrektul szereltek fel, en ertettem felre. Nemetorszagban mar mukodott rajta valaki, mert elso szetszedeskor nem volt vegpontig betekreve a feszito. Konzultaltak a merci kepviselet szervizevel es megallapitottak, hogy utoljara a vezerles korrektul volt felszerelve es a lanc NAGYON ki van nyulva es kopott, igyhat ezert szakadt el. Ja es meg azt is kozoltek, hogy ilyen futasteljesitmeny mellett mar regen cserelni kellett volna (ellentetben azzal amit a datatok mond, vagyis hogy nincs megadva lanccsereperiodus). Javasoltam, hogy errol kerejnek papirt, meg ha penzbe is kerul. Erdekes fordulat az is, hogy a tulaj idokozben felajanlotta, hogy allja az alkatreszkoltsegeket....a munkadijrol persze nem szolt, de majd eszebe fogjak juttatni :D
Multheten emelt ki a sorbol a rend ore, mert nem egett a baloldali tompitottam,( elszallt a gyujtotrafoja az xenonnak :S) vagy csak mert kozuti ellenorzes volt.
Mast nem tudtam vele, visszadugtam balra egy H4-es izzot.
Ugye jobb oldalt feheritett a HID xenon.. baloldalt meg sargitott a H4.
Egy szot nem szolt miatta a rendorbacsi.
Ja.. sacc masfel eve benne van.. muszakin is igy ment at, soha, senki nem szolt erte.
Nem kellett a KPM-nek és egyéb szerveknek januárig várni, már tavaly is előszeretettel települtek ki pl. az M3 kivezető szervízútjára komplett vizsgáztatáshoz alkalmas mennyiségű és minőségű műszereket tartalmazó teherautóval. Megmérnek ezt-azt, ha gond van határozatot adnak ki ott helyben és valóban egy hónapon belül mehetsz vizsgaállomásra újból átvizsgáltatni az autót. Ha minden ok lesz a második vizsgálat során, még vizsgadíjat sem kell fizetni, ha jól tudom, de egy fél napot tuti eltöltesz vele. Egyébként ha már volt cserélve vezérműszíj a kérdéses autón, akkor ember legyen a talpán aki megmondja, hogy mennyit bír ki, mert a gyári szettre vonatkozhatnak ezek a viszonylag magas élettartam és futásteljesítmény adatok. Még ha gyári szettel is rakták össze, ki tudja, hogy milyen körülmények között lett beépítve. Vízpumpát, görgőt érdemes minden esetben cserélni, habár van egy-két ember, aki ezt a kb 10-15 ezer forintos tételt megspórolják. Én cserélem minden szett esetében. Ha nem tenném félő, hogy elkezd ereszteni a pumpa, vagy szólni a görgő aztán később megint meg kell bontani a vezérlést, ez pedig kiadásban veri a vízpumpa árát, kivéve a drágább típusokat.
Z18XE Opel motoron milyen időközönként kell a vezérműszíjjal együtt feszítőgörgőket cserélni? 170ekm van a kérdéses autóban, szíj már volt cserélve, görgőket nem tudom...
Szerintem a szabadonfutó hatását látjátok a töltőfeszültségben. Amúgy a világon semmi rosszat nem jelent, persze csak akkor, ha 14.4V fölé nem megy a töltés.
amiben nem teljesülnek az alkalmazás feltételei (automatikus szintszabályzás, lámpamosó,- törlő..).
az még kicsit kevés lesz. mindegyik lámpatesten rajta van, milyen izzóval üzemeltethető.
"Az érdekes az, hogy nem rendőr állitotta meg, hanem a kpm-esek rendör nélkül. Rendőr nélkül igazoltathat/ megállithat ez a szerv vagy akár a polgárőrség? Na nehogymááá!"
nem igazoltat, de ellenőrzi az autót. amúgy meg dehogymááá.
Kérdésem volna amit lényegében az utólagos xenon fényszórók szültek meg.
Sokan tetettek be utólagos elvileg szabálytalan xenon szettet a kocsiba, amiben nem teljesülnek az alkalmazás feltételei (automatikus szintszabályzás, lámpamosó,- törlő..).
Veszprém megyében, Veszprém környékén, most kezdtek el razziázni a xenonosokra vadászva.
Srác jött, hogy berendelték müszakira 30napon belül a xenon miatt. Azt mondta az út szélén átvizsgálták komplett a kocsit, kipufogógázt mértek stb...
A kocsi müszakilag tökéletes volt, de a xenon az adott tipusban nem engedélyezett, ez okés.
Az érdekes az, hogy nem rendőr állitotta meg, hanem a kpm-esek rendör nélkül.
Rendőr nélkül igazoltathat/ megállithat ez a szerv vagy akár a polgárőrség? Na nehogymááá!
Úgyhogy az utólagos szetteket érdemes kikötni egy időre...
----
Hallottam olyat is hogy elmenekültek a kpm-sek elöl, azok utánuk de végül lerázták őket, jó ez kicsit abszurd...
Szia Miután beindítottad 2 percig járasd,és utána kezd mérni,az izzítása,vagy valami előmelegítő rángatja.De ha bemelegedett abbahagyja.Találkoztam már ülésfűtéssel ami ugyan ezt csinálta.Mondjuk esetedbe nagy lehet az áramfelvétel ha ennyire hullámzik,ezért inkább izzítás vagy gázolaj előmelegítő.
Tudnátok nekem olyan azonos alapokra épült szgk. motort mondani amiből van VVT-s és sima verzió is. Az aktuális 1.3-as Suzukikból van még VVT nélküli verzió?
ODB-n lehet mérni a beszívott levegő tömegét, vagy csak valami közvetett értéket mutat, mint pl. ellenállás vagy feszültség? Nekem kg/s-ban kéne.
Sziasztok!Van egy 2.7D Kia Pregiom,az a gondom vele hogy hidegen dadog nem pörög föl,egyenetlenül jár,olyan mint amikor lelevegősödik az adagoló,nyomom a gázt de szinte semmit nem reagál!Melegen viszont szépen jár!Van valakinek rá ötlete hogy hol keressük a hibát?
2.0 tdci mondeo ,szinte az összes amit javitunk alapjárat környékén ill. emelt fordulaton is (2000/min)hullámzóan tölt ,simán ugrál 1-1,2v-ot.Ma szétszedtem az egyik generátorát ,de nem nagyon találtunk benne semmi bajságot.Valaki találkozott már hasonlóval? Esetleg v.mi ötlet?
százévvel ezelőtt volt egy Passatom az első szériás 1,3as. csapágyasan vettem. beletettem egy 1.5 D blokkot dugóstól és rá a benzines hfejet, úgy ment mint a repülő:D de csak 98as benyával vállalta.........
2004-es fiat puntón hol van a benzin szűrő? 1,2 60Le Az AC alatt tudom de van másik is az alváz alatt talán. Az AC-n lévőt AC-vel komplett lehet cserélni.
Sziasztok! Kicsit megakadtam egy seat ibiza 1,2, 1991, 021c100 motor. Jelenség: Álló helyzetben pörgetem 4000-ren, okés. Felpörgetem 6000-ig, akkor 3sec után visszaejti a fordulatot, le is áll. Ha megyek vele, 3000 fölé nem pörög, de azt is erőtlenül, alig vánszorog. Nincs rá ötletem. Egyébként pöccre indul, jár minden henger. Tudtok rá ötletelni valamit?
Elméletileg meg lehet csinálni, volt is rá példa. Amiről most szó van, az mindkettő gyárilag is létezett, így alapvetően gyári a kivitel, erre lehet átalakítási engedélyt kérni. Feltétel, hogy a kv. osztály nem lehet rosszabb az addiginál. Ebből adódóan dieselről benzinesre egyszerűbb mint fordítva. Hogy anyagi szempontból van-e értelme, arról vannak kétségeim, és a procedúrát végig járni is kötélidegek kellenek.
gyarilag kataliztoros a kocsi? ha nem akkor raraknek egy leomlo kozeli katalizatort es szerintem akkor könnyszerrel szerezheto egy szakertoi velemeny miszerint jobb a karosanyagkibocsajtasa
terfogat valtozik? (hmm. terfogat nem valtozik de benzines lesz -> regado kulonbseg. velkám tu hángöri)
Melyik bolygóra költöztél???? :-) Szépen hangzanak ezek, de Te is tudod, Magyarországról van szó, ilyenek itt kutyát sem fognak érdekelni, már csak azért sem, mert az illetékesek nem is tudják mik ezek!!!
"vagy ezzel foglalkozo szakertönek elmeleti alapokon ala kell tamasztani, hogy teljesiti a normat"
pl.
1, hosszdinamikai szimulacioval kapott fordulatszam es nyomatek tartomanyban vegig lambda 1-n uzemel a motor
2, katalizator terfogata megegyezik a motorhoz gyarilag tartozo katalizatoreval es a hatasfoka is
3, leomlo es katalizator tavolsaga nem több mint egy hasnolo tomegü es motorterfogatu jarmunel (hideginditas utani katmelegites)
sok orszagban (pl. Nemetorszag) egyedi engedelyztetesnel az az eloiras/szokas, hogy a motor karosanyag besorolasa nem lehet rosszabb mint az eredeti motore. (aki latott mar karosanyagkibocsajtasi jellegmezot szgk-nal az tudja, hoyg ez hulyeseg...)
A, integralt teljesitmeny (ill. gyorsulas) nem nagyobb mint a gyari motor-e -> nem veszelyes a kozlekedes biztonsagara. Balesetnel, ha jo az ugyveded, akkor fizet a biztosito. De forgalomban nem vehetsz reszt, mert nem teljesiti a jarmu eredeti kornyezetvedelmi elöirasait. ill. nem bizonyitott hogy teljesiti (-> gorgosfekpadon NEDC-ben karosanyagot kell merni, vagy ezzel foglalkozo szakertönek elmeleti alapokon ala kell tamasztani, hogy teljesiti a normat)
B, (teljesitmeny) gyorsulas nagyobb -> nagyon jo ugyved kell, ha az egyaltalan segit (mert jobb gyorsulashoz jobb fek kell, nagyobb vegsebbeseghez jobb futomü)
atalakitasi engedely kell hozza. ugyanugy mint egy egyedileg koszorult vezermutengelyhez vagy chiptuninghoz. (ha nagy karrol van szo akkor rögtön van a baleseti szakerto is rogton ki tudja olvasni a flash-t)
csak a játék kedvéért: mi van akkor, ha egy dízel motorszámot benzinesként üzemeltetünk? eredeti motoszámról van szó, változatlan forgattyúsrésszel, csak épp rákúrunk egy benzines hengerfejet. szóval érdekelne, na.
hangsúlyozom, elméleti kérdés. (a fenti konfig egyébként összeépíthető, van is benne némi ráció, de ezt talán később.)
vagy pedig egy benzines motorszámot találnánk bedízelesíteni, szóval ugyanez fordítva.
Elmentem megméretni ahogy mondtad, de csak részben sikerült.
Nem írtam fel, mert mondta a srác, hogy kinyomtatja, ami utólag nem sikerült, de nem is ez a lényeg.
A kipuf befogására nem "bírtam" rávenni, a CO igen magas volt, 0,7 körül, emelt fordulaton, a lambda viszont értéken belül volt. Nézte géppel a l. szondát, elvileg annak feszültsége úgy változott ahogy kell, azt mondta.
Véleménye szerint a kat a hatástalan (2 éves univerzális volt), rögtön akart bele tenni másik univerzálisat. Nem kértem.
Aztán a hétvégén elkezdtem bele gyári bontottat keresni, amit sikerült is, így azt ma beletettük. De szét is szedtük az egész kipuf rendszert, és a csatlakozásokat megtisztítva, bekenve lett összerakva.
Jóól kipróbáltam a kocsit, azt a bizonyos "S" kapcsolót is meggyomroztam, és megszünt a villogás! Szinte biztos hogy az okozta a hibát. Köszönöm a segitségedet!
ui:felül van az előválasztó kapcsoló az esetleg kontakt hibás ,de még nem szedtem szét ,ha Neked menetközben dobja be kontakt lesz valahol. de ha valaki tud tutit azt én is megköszönném:-)
esküdni mertem volna:-) van 1 corsa ezt irja be állandóan:-( de csak indításkor, le kell állítani ujra indul és oké lényegében D-ben csak 3ig kapcsol fel ilyenkor átnéztem az összes csatit minden ok,komolyabb müszivel lehetne vallatni de még nem került rá sor (lehet vele élni:-) )
Bár meg tudnám mondani hirtelen mit állítottak, vagy mókuskáltak az EGR-en, de elvileg annak sincs problémája, szerintem az is csak egy tipp volt hogy a kocsi alapjárat ne essen vissza ill. ne rohadjon le kuplungolásnál és lassításnál. A mostani javításban bízok kicsit, nem tudom ha a kartergáz csövének tisztítása nem hoz eredményt akkor mi fog.
Kis státusz a lerohadó kuplungos 4-es golfról, amiről korábban beszéltünk.
- a levegőszűrő ki lett cserélve, azzal nincs gond - a fojtószelep ki lett szedve, éppen meg lett takarítva de nem volt benne sok kosz lerakódva, azóta mikor nyáron legutóbb ki lett pucolva - potenciométerrel szintén nincs gond - a kuplungház kinyomócsapágy nem ad ki hangot, elvileg ezzel sincs probléma - a főtengely és a támcsapágyok megnézve, ezekkel is minden oké - EGR szelepen korábban állítva lett de azzal még a probléma sajnos akkor nem lett megoldva
Egy valamit viszont talált még a szerelő, ami nem tudom hogy az esetenkénti lerobbanást okozhatja-e. A kartergázcső állítólag eszméletlen mértékben el van dugulva, jelenleg ennek a takarítását végzi. ha jól értelmeztem - javítsatok ki ha tévedek - ennek a dugulása befolyásolja hogy a motorba éppen hideg vagy meleg levegő jut be, mert ha ez eldugul akkor a motor térből szipkázza be a levegőt. Sajnos én nem értek hozzá, már a sok eredménytelen vizsgálat után csak reménykedek benne hogy ez okozhatja-e a lerohadást, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is, a korábbi problémám aki esetleg nem látta visszanézheti, elég hosszan írtam le:)
Kis státusz a lerohadó kuplungos 4-es golfról, amiről korábban beszéltünk.
- a levegőszűrő ki lett cserélve, azzal nincs gond - a fojtószelep ki lett szedve, éppen meg lett takarítva de nem volt benne sok kosz lerakódva, azóta mikor nyáron legutóbb ki lett pucolva - potenciométerrel szintén nincs gond - a kuplungház kinyomócsapágy nem ad ki hangot, elvileg ezzel sincs probléma - a főtengely és a támcsapágyok megnézve, ezekkel is minden oké - EGR szelepen korábban állítva lett de azzal még a probléma sajnos akkor nem lett megoldva
Egy valamit viszont talált még a szerelő, ami nem tudom hogy az esetenkénti lerobbanást okozhatja-e. A kartergázcső állítólag eszméletlen mértékben el van dugulva, jelenleg ennek a takarítását végzi. ha jól értelmeztem - javítsatok ki ha tévedek - ennek a dugulása befolyásolja hogy a motorba éppen hideg vagy meleg levegő jut be, mert ha ez eldugul akkor a motor térből szipkázza be a levegőt. Sajnos én nem értek hozzá, már a sok eredménytelen vizsgálat után csak reménykedek benne hogy ez okozhatja-e a lerohadást, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is, a korábbi problémám aki esetleg nem látta visszanézheti, elég hosszan írtam le:)
Köszi. Igazából sztem is közel egyformák lehetnek, én is inkább a nagyon kerülendőket gondoltam felderíteni. (hátha valamelyikre mégis azt mondják itt a tapasztaltabbak, hogy azt aztán semmiképp, akármennyivel olcsóbb is mint mondjuk az ATE...)
Mazdira fog kelleni, vmikor tavasszal kellene vele foglalkozni, aztán már nézelődök hogy hol mi mennyi... Telókat amúgy beletettem már régen, jól szuperálnak... :-) Olykor javítok rajta valamit amit éppen muszáj vagy nem muszáj de van rá pénzem... (bár ez utóbbi mostanába ritka :-(( )
ahogy elnezem a CR es PD porlasztocsucsok is DSLA xxx P vagy DLLA xxx P-sek, tehat cserelhetok. Az S ill L pedig csak a csucs zarofeluletet karakterizalja
". Szabályzási problémák. Alapjáraton kevés gázolajat kell sprickolni, amihez nagy nyomáson nagyon rövid nyitási idő tartozik, amit nehezen tudna megoldani az injektorszelep. Kisebb csőnyomásnál hosszabban kell nyitni ugyanakkora adaghoz, és azt le tudja követni a szelep."
elmeletben igazad van , de gyakorlatban nem problema. max Railnyomason is tud 1mg-t. alapjarati befecskendezesi mennyiseg meg 5-7 mg. Igaz kisebb railnyomason 0.5mg-t is tud pilotnak
(ez egy fontos szempont egy befecskendezi rendszer karakterizalasanal es kivalasztasanal)
Szia A4S4! Résolajmérés, és ha biztos vagy benne hogy porlasztóhiba akkor porlasztófelújitó mühely,de mind a négy. Itt bemérik a porlasztókat, javitják ha kell. mérési jegyzőkönyvvel és ha kell kódolni, a kóddal kapod vissza. A common-rail javitása nagyon drága játék, nem érdemes házilagosan sz..kodni vele! Bár van aki szereti a kihívásokat! :-)
Az a gond, hogy úgy vagy a dologgal, mint anno a hályogkovács. Fogalmad se, mibe akarsz belekezdeni. Csúcsot honnan veszel hozzá?? Nem nagy eset kicserélni, de igen kicsi az esély rá, hogy utána jól fog működni. Ahogy már elhangzott, többnyire nem ez a bajuk.
Szvsz te lattad a jelenseget, de ezeknel a cr motoroknal nem biztos hogy mervado a porlaszto cserelgetes, ugyanis ECu vezerli a befecsi idoket, s mennyisegeket.. igy ha pl hengerjaras kulonbseg van, akkor azt az injektort ujra kell "tanulnia" ,.. amihez ido kell.
( lehet "idomitani " kellene az uj porlasztohoz az Ecut.. opel eseteben ebben nem vagyok biztos. )
Itt egy link,, dontsd el magad, hogy csereled e hazilag.. :)
Például? Odáig eljutottam,hogy átraktam egy másik hengerbe,így a vezetékes részét kizártam,mert ott sem műxik 100%-osan. A csúcs cserének"házilag" akkor ne álljak neki?Bízzam szakszervízre,vagy nem nagy ördöngősség?:)
Szeritem nem ollan egyszerü mint a régebbi porlasztok ! Én biztos nem álnák neki :( De vannak mühelyek ahol foglalkoznak ilyennel és tudják javitani 30000-60000ft körül szokták megcsinálni :)
3. Szabályzási problémák. Alapjáraton kevés gázolajat kell sprickolni, amihez nagy nyomáson nagyon rövid nyitási idő tartozik, amit nehezen tudna megoldani az injektorszelep. Kisebb csőnyomásnál hosszabban kell nyitni ugyanakkora adaghoz, és azt le tudja követni a szelep.
Jó napot Uraim! Tanácsot kérnék! Korábban már volt szó ha jól emlékszem hasonló problémáról. ( a vezérlés elment a lánc nyúlás miat talán) NISSAN ALMERA 1.5 QG mocival. 113000 km.... Gyorsításkor mintha 1 henger dadogna, de a huzatás alatt végig. Hiba kód nincs!!!! Hol kezdjem???????
1, energetika: reszterhelesen nincs szukseg nagy nyomasra es mivel a nagy nyomas eloalitasa energiaba kerul ezert többletfogyasztashoz vezet. Mivel nincs ra szukseg (elhuzodo eges es korom miatt) ezert alacsonyabb nyomasra van applikalva. Tovabba a pumpat(+lancot/szijat) is kimeli.
2, akusztika: (reszterhelesen) kisebb nyomasnal kevesebb uzemanyag jut be az egeskesedelmi ido alatt es ezert kisebb nyomasemelkedesi ertekhez ( dp/ dalpha) vezet, tehat finomabban jar. (nem ugy mint egy traktor)
Egy másodpercet sem ment szűrő nélkül. A turbó cseréjekor kapott új légszűrőt, új olajat. Beszereléskor az új turbó fel lett töltve olajjal. cam: ha nem lenne, már fél év alatt biztos megállt volna a turbója.
Ki hallot arrol a dologrol ha egy auto összetörik , biztosito csak akkor fizet ha 8 napon belül a KPM-nél bemutatják az autot és ugy dontenek hogy javithato! Ha pedig ugy döntenek hogy nem javithato akkor regisztrált bontási papir ellenében fizet a biztosito! Ez nekem uj :(((((
Szerintem a merci egyik tipusa se hires a léncszakadásrol !Én egyszer találkoztam vele aszthiszem 200D volt ahol szétesett a vákumpumpa és a darabjai behullottak és ez okozta a lánc szakadását! Ugy hogy én nem tudok másra gondolni minthogy szerelés közbe beesett egy anya vagy alátét és az okozhatta a szakadást! A lánc csak ugy nem szakad:)) De ennek nyomait szétszedésnél valoszinü látni is lehet (ha csak nam ugy raktok rá láncot hogy belejáratjátok) !!
ha 1.9 Opel dízelről beszélünk,akkor 250-1600 bar között lehet a csőnyomás.Ebben a rendszerben van egy nyomásszabályzó a csőben és egy mennyiség szabályzó a pumpában
"akkor a Mercedes mernokei tul vannak toltve onbizalommal,"
Ez tévedés. Egyszerűen értenek hozzá. Nem véletlen, hogy egyetlen Mercedesben sincs vezérműszíj. Előfordul, hogy motorgenerálnál sem cserélnek láncot, azaz kibír két motort.
"reszben csavaros allitasu"
????. Ja, úgy kell betekerni a helyére. De hogy állítású???
Normalis szerviz az nem volt, mert a hengerfejtomites alatt kiragta az alut a vizko, 10 helyen osszesen 60-70cm-t kellett feltoltenem heggesztessel, hogy ne kelljen belole 1mm-t koszorulni, tovabba az olajnyomas se a tokeletes szerviztol csokkent le 1 bar ala .
A feszito reszben hidraulikus, reszben csavaros allitasu es a szerelo azt mondja, hogy meg tudta fesziteni a lancot, nem volt laza, igy gondolom a hengerfej "vekonysaga" nem szolt bele a dologba. A lanckereket nem lattam, csak a szakadt lancszemet. Holnap felhivom a figyelmuket a lanckerekre, nezzenek utanna.
Ha valoban nincs megadva csereperiodus a lancnak es a feszitonek, akkor a Mercedes mernokei tul vannak toltve onbizalommal, mozgoalkatreszekrol leven szo eggyaltalan nem tunik logikusnak mert ami mozog-dolgozik-erolkodik, az kopik es farad is, semmi sem tart orokke, idovel cserelni kell.
ha nincs flexelés nyom a láncon +nem hagyott benne csavarhúzót + minden a helyén volt akkor nyugodtnak kellene maradni a szerelőnek,de hát tudjuk nagyon jól ,h ez nem megy mindenkinek erre születni kell. 1 értelmű a tulaj nem fogja hagyni magát de ha anyag hiba volt akkor,, rossz időben rossz........" a maradék lánc mit mutat ? kifli-nyúlás ? annó a ladáknál vagy a keróknál megnéztük:-)
Elobb szakadt a lanc, utanna kuszalodtak a szelepek.
Sajnos ugy nez ki, hogy meg az 'onnan se' eset all fent.
A szerelo nem sokat ert a Mercedesekhez, mivel VW markaszervizben dolgozik, igy ha volt valami sajatos aprosag amire oda kellett volna figyelnie osszeszereleskor...nem hinnem hogy megtette, de ettol fuggetlenul afele hajlok, hogy nem 170 van abbana gepben es tul oreg volt a lanc.
Hogyan lehet kideriteni mennyi km van benne tenylegesen? Mert ha a tulaj tovabbra is tartja magat ahoz hogy a gyari lanc volt rajta es esetleg mar valoban joval tullepte a futasidot, akkor nyasgem a tulajnak es vege a vitanak.
Csak annyit mondtam, gyermeteg dolog azt gondolni, ha másnak elmegy 420ekm-t, akkor mindenkinek ki fog bírni legalább ennyit. Hogy mitől szakadt el, azt innen nem lehet megmondani, megeshet, még onnan sem. Mindenesetre, nem szokásuk a láncot szaggatni még szelep kuszálódás esetén sem. Dieselnél előfordul, ha szétesik a vákuumpumpa és közé hullanak a darabok, de ilyen ezen nincs.
Uraim! Rég jártam erre, de most lenne bajom. Még nyáron írtunk egy tuningot 2.0pd 16V motorra, mikor a tulaj elment próbakörre lerúgta a turbót (előtte már panaszkodott az ügyfél márkaszervizben turbóhibára) Tettünk fel egy gyári újat, nem humbuk beszerzés, márkaszervizes rendelés, eredeti Vw. Most jött az ember, hogy eddig próbálta szokni, de nem tud túllépni rajta, hogy (és próbaúton is hallom): A turbónak zavaróan sivító hangja van indulástól 1800-as fordulatig, de onnantól felfelé síri csend. Ha finoman, ha taposva próbálom, ugyanez, és hát városban nem nagyon forgatja az ember 1800-2000 fölé, így gyakorlatilag folyamatosan hallja. Arra gondoltam, hogy mikor a turbó kompresszorlapátjai apró cafatokra hullottak, átrendezték a cooler alu végében a a kis csatornákat, és ez adja a hangot. Hibakód nincs, az autó hibátlanul megy, szava nincs a gazdinak, élvezi a tuningot, stb...
Volt a hengerfejben olajnyomás? A szelep szorulása miatt nem szakadhat el a lánc.A vez tengely csapágy ha megszorul akkor lehetséges.Nekem egyszer egy 123-as Mercin (200D),-n összerakás után felrobbant a lánckerék beinditáskor,megszorult a vez tengely csapágy.Nem olajoztam meg a csapágyát összerakáskor.
Egy picit tartottam ettol a varianstol, de bebizonyosodott hogy nem all fent a helyzet. Nem ragadt meg a szelep, nincs ragasnyom a szaran es puszta kezzel vettem ki mindharmat. Az ovalosodas amiatt tortent mert V alakban helyezkednek el a szelepek es az utes kovetkezteben meghajlott szelepszar megfeszitette a vezeto furatat, ami mellesleg bronzbol van, igy konnyen deformalodik.
Nem ragadhatott meg mert 0,04mm lotyogest hagytam a szivonak, a kipuf pedig maradt a regi vezetovel amiben kb. 0,06mm-t lotyogott. A butykostengely szorulasanak sincs semmi lathato nyoma a hengerfejen.
nekem azért megfordul a fejemben ,h mi volt előbb mert ha szorult a szelep és megragadt akkor az is szakíthatta a láncot ne essetek nekem ha hülyeség .-)
"A tulaj valtig allitja, hogy csak 170.000km van az autoban es hogy az a lanc meg legalabb ugyanennyit kellett volna menjen mert a testvere ugyanilyen autojaban mar 420.000km van es meg az eredeti lancal jar"
A nagyanyám 92évig élt. A fia meg 26-ot. Hol lehet reklamálni? :-//
Adott egy Mercedes E260, 6 hengeres benzines, hengerenkenti 2 szelepes, 1992-es kiadasu, lancos motor, nemetorszagi auto nemetorszagi tulajjal.
Ami miatt szetszedtek: enyhen ette a vizet, alapjaraton 1 alatt volt az olajnyomas es fordulaton sem ment 2 fole.
Ami csinalva lett rajta:
-hengerfej felujitva, beleertve a nem megfelelo fagyallo altal okozott korrozio heggesztessel valo potlasat, sikkoszorules (0,4mm ment le). A ahengerfej ket oldala kozotti parhuzamossagkulonbseg 0,02-0,03mm. Szivoszelep vezetok csereje.
-hajtokarcsapagyak es fotengelycsapagyak csereje
Elmondasuk szerint az elso beinditaskor kicsit kinlodo hangot adott, de utanna tokeletesen jart alapjaraton is, fordulaton is. Elerte az uzemi homersegletet, a tulaj probalgatta a fordulattartomanyokat, minden fasza volt. Leallitotta es ujrainditotta parszor es egy adott percben alapjaraton elszakadt a vezermulanc. Az eredmeny 1 kipufogo es egy szivoszelep total elgorbulve, egy masik kipuf csak kisse es 2 szelepvezeto megovalosodva a belegorbult szelepszartol. Hajtokarok meg nem nincsenek kiszedve.
A lancnak az eggyik csapszege tort el az oldallemeztol kb.3 mm-re a kozepe fele, a feszito jonak tunt.
Kerdes az, hogy mi tekintheto a hiba okanak? A tulaj valtig allitja, hogy csak 170.000km van az autoban es hogy az a lanc meg legalabb ugyanennyit kellett volna menjen mert a testvere ugyanilyen autojaban mar 420.000km van es meg az eredeti lancal jar :-I
Azt gyanitjuk, hogy valamit nagyon elhallgat a pasas, mert a hengerfej mar volt javitva, a kipufogovezetok mar cserelve voltak, ami altalaban hamarabb elkopik mint a szivo. A szivokra most kerult sor. Szerintem kurvara nem 170e van benne, hanem legalabb a haromszorosa es azt a lancot bizony cserelni kellett volna.
Szia! Félretettem az Opelt, a tulaj külföldön van és nem tudni mikor érkezik haza, ráér...
Van más! VW Golf 5 1.9 PDTDI. BKC 1K ezen kellene váltót cserélnem, a tulaj kivánsága 6 sebességü váltó. Golf + 1.9 PDTDI váltó a jelölt. A váltókódja érdekelne, és hogy cserélni kell-e a kasztniban is a kulisszát? Az eredeti váltókód:GQQ amit a srác hozott:HNV. Szerintem ez nem 6-os váltó! Valaki?
Az a baj, hogy ilyen hosszú úton a katalizátort televágja elégetlen üzemanyaggal és képes leolvadni! Létezik olyan, hogy csak 1 henger nem megy, attól függ, mi okozza a problémát.
Köszönöm a választ. Nem tudtam hogy ilyen zárolajozó fagyálló spray-k is léteznek. Remélem ez orvosolja a problémát, mert mint mondtam kizárólag akkor van ilyen, ha brutál hideg van kint és sokáig van szabadban a kocsi. Olyan is volt hogy a kormányzár is bekattant. Sikerült végül elfordítanom, de komoly meló volt néha nem kis parával. Remélem tényleg csak "befagyott".
Lenne még1 kérdésem. A kocsin van egy két külsérelmi nyom, és sajnos egy olyan tippem van, hogy egy cigarettát nyomtak el a kocsi oldalán (vagy inkább szándékosan égették vele? ). Ezt abból gondolom, hogy pont egy cigivég méretű folt van, körülötte a festék/lakk vagy mi van legförül ilyen sárgás baránás színű, mintha megpörkölődött volna. Szerencsére nem feltűnő hiba, de azért nem is szép. Ilyesmit ki lehet kozmetikázni valahogy? Nem tudom mi a módja, a lyuk közepén a szín szerencsére nem tér el nagyon a kocsi festésétől. Thx.
Próbáld meg hogy fújsz bele WD-40-et vagy zárolajozót.Ha nem segít akkor gyújtáskapcsoló (mechanikus rész) csere.De lehet,hogy a cserével jobban jársz,mert lehet,hogy az isten háta mögött fél méterre adja be az unalmast...
Lenne egy kérdésem. Egy 90-es években vásárolt suzuki swift-el tapasztaltam az alábbi dolgot: ha mondjuk baromi hideg idő van, és a kocsi nem garázsban parkol, hanem mondjuk az utcán tölt egy éjszakát, reggel amikor beindítanám érdekes probléma lép fel néha. Arról van szó, hogy a kulcsot néha egyszerűen nem tudom elfordítani a gyújtáshoz. Berakom, oké, próbálkozok, és nem mozdul. Néha elég sokáig kell szórakozni vele hogy elforduljon, és tudjak indítani. Olyankor azt szoktam, hogy "izomból", erőltetve próbálom elfordítani, aztán néha hallom hogy kattan valami, és igen, sikerült elfordítani. Néha már parázok, nehogy beletörjem a kulcsot. Természetesen a gyújtáskapcsolóról van szó, nem az ajtózárról :)
Ha nincs nagyon hideg, vagy garázsból indulok ilyen sosem fordul elő, csak hideg időben. És régebben szerintem ilyesmi nem fordult elő. Tudja valaki mi lehet ilyenkor a probléma?
Keresek Opel Vectra CDTI-Z19DTH motorba porlasztócsúcsot. Bosch szám 0445 110 159 Ha esetleg vki tud segíteni akkor ide vagy mélben jelezzen. Új ill. jó állapotú használt érdekel
"A mágnesszelepre nem ad ki feszkót, ha direktre kötöm, akkor sem indul."
Ha a mágnesszelephez hozzáférsz, akkor ott már nincs indításgátló. Ha valóban a mágnesszelepet látod!?? Attól, hogy direkt áramot adsz rá, nem biztos, hogy működik is. Porlasztók hollandereit nyisd ki és nézd, hogy ott jön-e gázolaj.
Hali urak! Megint fiat scodo 98-as, 1,9td. Múltkor akksi lekötés után nem indult, akkor az indításgátló biztije volt kimenve. Most szintén le lett kötve az akksi és újfent nem indul, persze a bizti jó. A mágnesszelepre nem ad ki feszkót, ha direktre kötöm, akkor sem indul. Tulaj szerint ki van kötve az indításgátló. Van valami ötletetek, hogy merre induljak?
Szóval. Ha jól értem a helyzetet. Mész 10-12 percet az autóval, motor üzemmeleg. Megállsz, behúzod a kéziféket, váltó üresben, nem nyúlsz semmihez se kézzel se lábbal: alapjárat rendben. Ezután semmi mást nem csinálsz, csak kinyomod a kuplungot, és ettől erőteljesen leeseik az alapjárati fordulatszám, néha le is áll a motor? Jól értem?
Igen, ahogy mondod,. Van normál alapjáratom, csak a kuplung lenyomására esik le a fordulat, esetenként a kocsi le is rohad, de mindez egy olyan 10 perces kocsikázás után jön elő.
A katalizatorra azert tippeltem, mert felteteleztem, hogy a katalizator csokkent hatasfoka mellett nem tudnak megfeleloen (idoben) tavozni az egestermekek az egesterbol es az esetleg nemi plussz nyomast general a kipufogotorokban es az EGR-en keresztul bezavar a keverekkepzesbe. Ez csak egy elmelet volt, mivel a logikam ezt sugalta annak fenyeben, hogy a hosszu ut alatt a katalizator tisztulni szokott es ezutan nem csak hogy nem csorgott mar hidegen, de meg jobban is huzott az auto. Probalj meg ugy szaladni, hogy a megszokottnal lassabban fujod ki a levegot...nehezebb :)
De ez csak egy elmelet volt.
Nyaron mertunk parametereket es a lambdaszenzor jo feszultseget adott, ha jol emlekszem 0,7 es 1V kozott, de ebben mar nem vagyok biztos, nem jegyeztem fel. Mellesleg azt mar cserelte a volt nemet tulaj, latszik rajta a kulcs nyoma es korrozio is sokkal kevesebb van rajta mint a masodik lambdaszenzoron, igyhat ezt az utat valaki mar vegigjarta :)
A legtomegmerotol felek mint nyuszi a disznovagastol mert allati draga, valami 750 euro. Annyit bizony nem fogok beleolni, mert ha igy eladom egy videki embernek aki ugyis csak kint jar vele es meg rateszek 1000 eurot, meg tudom venni az 1.9tdi gombolyu passatot, amit mar tervbe vettem. Keso tavaszig-nyarig nem tudom eladni, mert amig hideg van sokat eszik.
Tehát , ha a motor áló helyzetben alapjáraton fut, (felengedett kuplunggal stabil,egyenletes az alapjárat?) és kinyomod a kuplungot (fékpedálhoz nem nyúlsz) leesik az alapjárati fordulat, esetenként le is áll. Ez fontos jellemző, elvileg állandósult motorállapotnál csak a a motor belső surlódását kell az alapjárati szab. kompenzálni... Élőadatban, vagy szkóppal kellene megfigyelni mi történik ilyenkor.
semmi:( de amíg nyomja a gázt vagy a motorfék tolja addig nem fullad be. aztán jön a mondat: ha benyomom a kuplungot leáll a motor. ezért mondtam hogy ismerős:DDD ja igen, nem győzök imádkozni hogy forgassa 3500fölé néha azt a qva motort, de 2000körül már kapcsolgatna...... szóval még ki sem szellőzik szegény motor:(((
Az elso lambda szenzor, s a legmennyiseg merore gondoltam, mik elsodlegesen hatarozzak meg a keverek minoseget.
(ebbe boven belelehet ám kotni :)
Hibatarolo kiolvasas, az keves.. eloadatokat kellene nezni, vagy epp direkt meressel meggyozodni a korrekt szenzor jelekrol.
Ha hosszabb ut utan jobb lett, akkor szerintem szenzor oldalrol >>
- letisztult a lambdaszenzor
- letisztult a legmennyiseg mero
- uj adaptaciot tanult a rendszer. (!)
- x más, de valmi tortent. :)
avagy mechanikai oldalrol.. (is)
- vegig tisztult pl. a szivo/befecsi rendszer.
katalizator sztem nem csinal ilyen problemt, mert az nem motoriranyitas, az csak egy emisszio segito "doboz" ,de hideguzemi problema okozasát kizarnam.
"Válasz volt rá. Mi a baj vele? :-) " nem volt semmi baj a baj az .h nehéz így neten diagnózist felállítani ,Én nem vok ilyenhez szokva:-) ide hozzák megcsinálom elviszik .ez megy
A kuplungkinyomós leállós akkor is leáll ha álló helyzetben simán ki van nyomva a kuplung, vagy csak haladáskor, motorfék után kigurulás vagy váltás történik? Nem mindegy a szitu.
Rögtön szólok Trebitschnek, meg.............. Mert egy karakterrel hosszabban írtál mint kellett volna, hacsak nem folyót akartál írni a fojtó helyett :-P
"így a kuplungkinyomásos leállás továbbra is rejtély" számomra nem annyira, párom jár a Leonnal, neki ugyanígy csinál az autó, mert sokat gurítja kinyomott kuplunggal
Nem beleduma. meg az "igazságosztás" is távol áll tőlem, de tegnap volt a kezeim között egy e-gázos gép. toroktisztitáson. Ráadott gyujtásnál álló motornál vigan mozgatta a folytót, de egyszerübb volt kitámasztani, nem önzárós...
Válasz volt rá. Mi a baj vele? :-) Mindössze azért, mert így a kuplungkinyomásos leállás továbbra is rejtély. (ha egyáltalán valóban van összefüggés s kettő között)
" az elektromos gázpedálos ugyhogy 2 emberes mutatvány lesz, hacsak nem teszel valamit a gázpedálra " ha emlékem nem csal álló motornál elfordítom ujjal,(fogaskerék áttétel, no önzáró) 1 csavarhúzó betámaszt és a fogkefétől nincs jobb.-)
"Jah meg az elektromos gázpedálos ugyhogy 2 emberes mutatvány lesz, hacsak nem teszel valamit a gázpedálra gyujtáson és ugy kinyilik a szelep."
Ezt most komolyan mondod??? 1, AHW, ebben eddig egyet sem láttam elektromos gázpedállal. 2, Elektromos gázpedálosban nem láttam olyat, hogy álló motornál bármit is változna a fojtószelep helyzete a gázpedál nyomkodásától. ---------
nálunk járó motorral csinálták rendszeresen. teljesen jól kitisztul, mert nyitott szelep aljához is hozzá lehet férni. széjjelpörögni meg nem fog, mert a féktisztítótól túldúsul...
nem nagy kaland levenni, 5mm inbusz, 25ös torx, +csavarhúzó, féktisztítóspray és kis kézügyesség kell hozzá. leveszed a légszűrőházat és ott van hozzáférhetően a fojtószelep, 4db hatos csavarral lefogatva. azért jobb levenni mert a belső oldalát a pillangónak csak úgy tudod jól kitisztítani.
Rendben, köszönöm mindenkinek még egyszer a tanácsot. Az viszont gyanús hogy rövidtávon autószerelési ismereteimet kibővítve veszek pár leckét hogyan kell a fojtószelepet kiszerelni és kitakarítani, mert gyanús hogy ez rendszeres hobbim lesz:)
Udv. Korabban mar irtam arrol, hogy hidegen kalapalo hangja van a motoromnak es eros benzinszaga a fustnek. Azota lenyomtam vele egy oda-vissza 2200km-es olaszorszagi utat (foleg autopalyan) es lass csodat szinte eggyaltalan vagy csak alig hallhatoan csorog es jobban is huz, ugrik ahogy kell. Azota mar tankoltam bele hazai naftat es ugyanaz a helyzet, bar ahogy telnek a varosi kilometerek mar kezd aprankent visszaterni a jelenseg. Mellesleg csokkent a varosi fogyasztasom 0,5 literrel, vagyis mostmar csak 12L :D
Gondolhatok arra, hogy haldoklik a katalizatorom es a hosszu ut alatt reszben kititsztulvan reszben helyreallt a keverekkepzes?
Ha igazam van, akkor mikent tudok 100% biztossaggal meggyozodni rola, hogy valoban el van e dugulva a katalizator? Cseren kivul van mas megoldas is? (Azon kivul persze, hogy jarjak tobbet varoson kivul, mert az eletem 95%-a varosban zajlik es itt van szuksegem az autora :)
Tegnap 1 futó kalandnak indult porvédő csere okozott 1 kis cumit :-( f astra külső csukló :meglazítom a tengely anyát, megnyomom ahogy szoktam de nem mozdul,megkoppintom a bronzzal de semmi. Felteszem az agylehúzót és semmi.!!!!!!! Törni- szakítani nem akartam, 1 óra köröm rágás után kikaptam az egészet 1be Ezután a tengely nem jött ki a csuklóból csak nagy szenvedés árán. Kifűztem a zégert és ütöttem szépen, az is bele volt gyógyulva Még ezután tettem 1 kísérletet a prés alatt a csuklóra de csak annyit értem el ,h ellapult a menet. Az életbe nem találkoztam még ilyennel:-( valaki szaladt már ilyenbe?
Szia! már írtam mi lett de az ok: új szíjat kapott magába ,feszítés nélkül! megbontás előtt feltettem 1 használt szíjat és a feszítő alapon maradt a vízpumpa erős kalapáccsal mozdult meg ,tuti nem forgatta a szaki :-) és így is ment 40E-t csak azt néztem újévkor nem tört-e himbát ,a használt szíjjal beindítottam de csak 3 henger ment, 1 kipuf hajlott :-(
AHW-s, és itt is az EGR-en állítottak már valamit és szintén nem volt hibakód. Ennek ellenére a probléma nem szűnt meg. Szumma szummárom az biztos, hogy pár tipp már összejött, és sokminden gyanús: - fojtószelep kitakarítás - fojtószelepállító motor, potenciométer - lambdaparaméterek újratanítása - zörgés nélkül szorulhat-e a kinyomócsapágy - stb.
Az biztos sajnos, hogy még mindig van mit átnézni, remélem valami biztos megoldja a problémát, de ígérem amint megszűnik megírom mi volt a hatásos:)
Bocsánat, a hosszb.szíj a generátort, klímakompresszort és a szervószivattyút (plusz a feszítő- és vezetőgorgőt) hajtja meg. De igazad van, van egy kis elektromotor (ott ahol írod), ami szintezi az autót, amíg nem működik a motor.
a hidrajulikát egészen biztosan nem. annak egy külön ELEKTROMOS szivattyúja van a jobb oldali fényszóró mögött, közvetlenül a hidrajulikatartály alatt.
Valószínű, akkor a szeleptű lesz, mert miután fújok a gumiba, és hallom, hogy enged, megszoktam körömmel piszkálni a szelep közepén lévő tűt és akkor abbamarad. (mármint tovább nem hallom, de mégis szökik tovább a levegő)
Azt lehet kívülről is javítani, vagy gumiszervíz, ahol leveszik a felniről az abroncsokat?
A hosszbordásszíj hajtja a generátort, a klímát és a hidraulika rendszert. Ha leveszem a szíjat ezek elhallgatnak? Kézzel próbáljam mozgatni őket, hogy honnan jön hang?
Sajnos, úgy tudom, hogy egyben van a jeladó a szeleppel. Újan viszont elég borsos az ára...
Köszönöm a segítséged! Első körben, akkor úgy próbálkozunk, ahogy írtad!
Én sem tudom, csak gondoltam, ha már leírta az alábbi két mondatot, akkor valamit biztosra tud is.
"A szerelőd látom nincs a helyzet magaslatán, lehet, hogy őt a továbbiakban hanyagolni kéne... Aki ilyen hibajelenségre a főtengelycsapágyakat, meg a kuplungot vizsgálja először az minimum nem ért hozzá!"
1.0 összekellene jelolni hibajavitoval (barmivel) a fotengely ekszijtacsa kulso, s belso reszet. Ha jel elmaszik, akkor fotengely tarcsa gumija adta meg magat.
1.1 levenni a hosszbordas szijjat, s ugy meghallgatni.
Ha hang igy eltunik, akkor a generator (szabadonfutoja) lenne az elso tippem.
2.0 Sztem a nyomasmero bluetooth egyseg fuggetlen a szeleptol. (bar franszoatol kitelik.:)
Sziasztok! Van e valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne a legrövidebb úton, legkevesebb felesleges szereléssel rájönni, hogy honnan származhat ciripelő hang C5 2.0i SX autóm hideg indításakor?
2009 augusztusában megejtettük a teljes 120e km-es szervizt (vezérműszíj, hosszbordás, vezető és feszítőgörgő, vízpumpa) - és azóta is hallani a hangot, valahonnan arról a részről.
Érdekessége, hogy hideg indításkor jön elő, és a motor felmelegedésével elmúlik, és hosszabb (250-300km-es) utat követő 1-2hétben még hideg indításkor sem hallatszik semmi, de utána, mint "rendesen", indításkor üdvözléskénk hallatja magát.
Tipp: minden, amiben csapágy van: klíma kopresszor, generátor? Haladjunk egyesével, cseréljünk mindkettőben csapágyat? Ha csak lehet a klímát nem bontanánk meg.
Egy kicsit más: a gyári könnyűfém felnim nyomásérzékelővel ellátott szelepéből szivárog a levegő. Valakinek van ezzel kapcs. tapasztalata? Javíthatóak a szelepek anélkül, hogy új nyomásérzékelőket kelljen vásárolnom?
Ha lenne valakinek ötlete, azt előre is megköszönöm!
nem tudom nem szedtük szét, áprilisban generálozták 350ért most meg költözködött a főtengő előre hátra. gazdinak mondtuk vigye vissza ahol csinálták. bevállalták hogy újra nekiállnak:(
motor kód? a kuplungnál van pedál kapcsoló lehet van összefüggés és engem a múltkor az egr szopatott hiba kód nélkül,egr-ről lehúzott csatival az alapjárat kisimult csak hát lett hiba de ment f@szán
Ja még egy dolog, kíváncsi vagyok mit szóltok hozzá. Kaptam egy ilyen tippet is:
"Lehet ,hogy a fojtószelepállító motor rakoncátlankodik, vagy alapjárati kapcsoló...Esetleg még a fojtószelep potenciométerrel lehetnek gondok, de ezt csak oszcilloszkóppal lehet látni..."
A baj az, hogy a főtengelyt és a támcsapágyokat megsasolták és mindent rendben találtak. Hogy a kuplung kinyomócsapággyal gond lenne arra akit kérdeztem mindenki esküszik, hogy hangja lenne:( Lehet hogy tévednek? A legutóbbi tipp mindenesetre a fojtószelep újra kipucolás, stb volt.
A lényeget nem írtam :b corsa c14 nz. füst és égett szag,ezért megállt.Felnyitotta a gép tetőt és hívott ,h valami füst jön a motorból. Haza húztam,a maradék szíj a helyén volt (én vágtam el) a tekercs pedig a főtengelyen. beállt a görgő de a moci megúszta :-)
A katergáz ( a motorban olajterében keletkező gázok) a levegőszüröbe vannak visszavezetve, aminek mennyisége (minősége) a motor kopottságától is függ.
Ha kopott a motor elképesztő trugyi tud lecsapódni a légszürőben, ha jó állapotú szinte csak kondenzviz jön fel.
Ezt a kartergázt a légszürőházban visszakeringetik a motor felé, magyarul beszivja a motor ujra. Ez is okozhatja (ha kopott a motor) a gyakori kokszolódást.
A 4-es Golf meg ha jó a motor akkor is gyakran kokszolódik el a fojtószelep és okozhat hasonló jelenségeket.
Városi használatban szintén gyakori a kokszolódás.
Első körben takaritsd ki a fojtószelepet (ha nem rosszalkodik akkor is érdemes félévente ránézni/ pucolni) , illetve ellenőrizd a légszürö állapotát is.
Először is köszönöm a tanácsot, helyileg pedig Békéscsabán vagyok, ez nem tudom milyen messze lehet tőled. 2-3 éve vettem meg a kocsit, azóta a klíma okozta lerobbanás miatt kétszer kellett tisztítani a fojtószelepet. A legutóbbi ilyen takarítás (+ valamilyen tisztító folyadékkal át lett mosva) az pont fél éve volt. Elképzelhető, hogy ilyen rövid idő elteltével ismét a fojtószelep lenne a ludas? Hallottam olyan pletykát, hogy ez a folyamatos szeleptakarítás kicsit golf betegség, de akkor elég hamar visszatérő, vagy egyéb is közrejátszhat? Ismétlem nem vagyok autószaki de ha szabad ég alatt állt, akkor ez az időjárás is betehetett valamit? Egyet még hozzáteszek, ősszel volt egy monszunszerű eső itt Csabán, elég magasan állt a víz és akkor is egyszer lerohadt a kocsi és be sem akart indulni. Akkor fél óra elteltével beindult és úgy viselkedett mintha mi sem történt volna, és arra tippeltünk hogy valami elektronikus kütyü beázása okozta az ideiglenes problémát. Mindezt csak megemlítettem, lehet hogy az őszi esetnek semmi köze nincs a mostanihoz.
Köszönöm előre is a választ és a segítséget ismét.
A szerelőd látom nincs a helyzet magaslatán, lehet, hogy őt a továbbiakban hanyagolni kéne...
Aki ilyen hibajelenségre a főtengelycsapágyakat, meg a kuplungot vizsgálja először az minimum nem ért hozzá!
A hozzászólásodban emlitett fojtószelep kitakaritása és utána az alapjárati motor alapbeállitása nagy valószinűséggel megoldja a problémád.
Meg lehetne próbálni a lambda paraméterek újratanitását is a következőképpen:
Akksi saru le -> pihentetés max 1 órát -> saru vissza -> autó elindít és 10 km-es illetve 10 perces próbaút megtétele, ami alatt az ECU megtanulja a lambda értékeket.
A helyes sorrend az lenne, ha előbb az akkusarut vennéd le, amig pihen kitakaritani a fojtószelepet, majd visszatétel után közvetlenül, még elinditás elött alapbeállitani az alapjárati motort, utána próbaút.
Üdvözletem! A problémám a következő típusú gépjárműre vonatkozik: Volswagen Golf 4. 1.4 ferdehátú 2000-es évjárat, benzines. Először is leszögezném sajnos autószerelői vénákkal nem rendelkezem úgyhogy lehet kissé szabad stílusban fogalmazom meg a a gondom, de ilyen problémát ami jelenleg a gépkocsimmal van még nem láttam. A probléma úgy jött elő, hogy nyugodt városi vezetés során egyszer csak egy kereszteződésben fogta magát az autó és leállt. Majd ezt megtette minden egyes lassítás során, de megfigyelhetően csak a kuplung lenyomását követően. Álló helyzetben (üres,kézifék) megvolt a normális 800-as alapjáratom, de abban a pillanatban ahogy lenyomtam a kuplungot az alapjáratom lezuhant 400-600-ra majd az autó vagy vissza tudta magát küzdeni normál értékre vagy pedig leállt.(megjegyzem korábban volt hasonló problémám mikor a klíma be volt kapcsolva, de az a fojtószelep kitakarításával anno meg is oldódott) Természetesen mindezek után a kocsit elvittem szerelőhöz. Első körben megcsináltattam rajta az amúgy is esedékes olajcserét, majd feltették számítógépre. Akkor sok hibát kiszedtek és első körben megállapították, hogy az autóba bekötött erősítő miatt - nincs külön az erősítőnek kondenzátora - a generátor feszültsége össze-vissza ugrál. Szumma szummárom az erősítőt lekötöttem, a számítógépen kimutatott hibákat kiszedték és útnak indultam hogy a kocsit teszteljem, sajnos a hiba 10 perc vezetés után ismét előjött a kocsi lerogyott továbbra is. Természetesen ezért a következő utam ismét a szerelőhöz vezetett, ahol a kocsi ismét tüzetes vizsgálaton esett keresztül, ahol a következő ellenőrzéseket végezték el az autón: - az egyik gyanú a kuplungház kinyomócsapágy lett volna, de mivel ennek meghibásodása esetén valami hanggal is járnia kéne, ezért ez a hibalehetőség el lett vetve - egyre gyanúsabbá vált tehát a főtengelynél keresni a hibát. Alulról a kocsi meg lett bontva, az olajteknő kiszedve, de a megállapítás szerint a főtengelynek és a támcsapágyoknak abszolút semmi bajuk - ismét fel lett rakva a gépjármű számítógépre, amely egy hibát sem dobott ki (így a lendkerék jeladó probléma is el lett vetve) - mindezek után próbálkozásként az EGR szelepnél lett átkötve vagy beállítva valami, majd az autót ismét elvittem tesztelni, hogyan viselkedik. Az első 10 percben semmi probléma nem jelentkezett, utána a kuplung lenyomásakor már tapasztalható volt hogy a fordulatszám leesik 600-ra de visszaküzdi magát a normál értékre (na ez már megint nem volt jó jel), kis idő múltán 1-2 esetben már 400-500-ról kínkeservesen küzdötte vissza magát kuplungolás után a normális értékre, sikerült is neki mondanom se kell az egész kocsi beremegett az erőlködéstől. Ezután pedig hol visszaesett a fordulatszámom 600-ra, hol pedig a gépjármű ismét lerogyott. Most ott tartok, hogy a kocsit ismét vihetem vissza szerelőhöz de a probléma annak ellenére hogy periodikus (hol lerobban a kocsi hol nem) még mindig fennáll. A kuplungom, mechanikus alkatrészként valamilyen módon befolyásolja az alapjáratom/fordulatszámom, a fő hibalehetőségek és a számítógépes ellenőrzés elvégzése után is. Nem tudom a szerelőknek mi lesz a következő lépése vagy tippje, de nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.
,, de most ez állandósul," olvasd végig mit irt,sztem nem mondtam hülyeséget nem Ő csinálja, sorolhatnál neki mindent, vigye vissza és kész és szerelő-autószerelő nem 1 :-)
Akkor ha jól értem nem nyalt el semmit, csak valószínüleg kilazult a hengerfejre csavarozott, álvány... A szerelő csak ennyit mondott "a hall jeladó nem volt a helyén!"
Ezen is tudok ugyan ugy álltani előgyújtást, utógyújtást mint pl. a Ladán?
Sziasztok! Ide is beírom hátha van ötletetek. Nagy gondom van egy A6-os Audival 2.8 V6 AAH motor(hengerenkénti gáz is van benne) Szaggat ,benzinnel gázzal egyaránt,de csak erőteljes gyorsításnál.Finoman gyorsítva nem érezhető. Már emiatt be lett szelepelve,mert átfújt néhány szelep. Cserélve lett: -gyújtótrafó,gyújtógyertya(ezt nem én cseréltem,más szerelő,az ügyfél szerint mikor kicserélte 2 napig jó volt az autó) -légtömegmérő,benzinszívattyu,gyújtómodul,gyújtókábelek,vez.teng jeladó, folytószelep potméter,lambdaszondák , Üzemanyagnyomás,OK szondák müködnek(VC szkóppal nézve szinte azonos a müködésük),kompresszió OK. Az egyik hengersor katalizátora hiányzik(ki van üritve de ez már igy van 1 éve) Hibakód nincs.
Smartoknál tipikus, csak ott nem a lazaság miatt, hanem hamar elkopik a gyűrű bennük. nyakra-főre cserélgetik a turbókat azt hivén hogy az fújja az olajat. tul képpen igen, de nem onnan származik:(((
backi, ha laza a hfejcsavar a kompresszió bedolgozik a motorba, és fújja az olajat a szuszogón, ezt pedig a turbó elé kötik be. természetesen beszívja és elkezdi tolni a coolerbe ilyenkor úgy tűnik mintha a turbó nyomná magából az olajat. a coolerben összegyűlik amit nem hord fel a cúg a szívócsőig, ha sok gyűlik össze és úgy löttyen, mintha egy dúgót tolna maga előtt a levegő, és akár egy nagyobb adag is bekerülhet a motor "etetőjébe"
Hát ezt elég nehéz elképzelni még ha városba használják akkor is :)) közbe azért biztos dolgozott az a turbo szerintem igy nem tud feltelni ott turboprobléma is van :(( szerintem
Sokat mennek vele városba.Nem volt pörgetve a motor.A turbo tömítettlensége miatt telítődött a cooler. Elérte a teljes telítettséget(kicsi a hűtő)aztán bumm.Szerintem.(A két hiba véletlen egybeesés.)
tisztázzuk. a Hall jeladó nem a veztengőn, hanem a hengerfejre csavarozott kis állványon van ami állítható. a tengelyen a bordáskerék ékelve van, és arra fix rögzítéssel (nem állíthatóan van feltéve a jeladótárcsa.
"Merci 170cdi indítás követően kb. 10perc múlva óriási fehér füst és leállítás,de már nem indult újra. Motor nem tekerhető át. A porlasztókat kiszerelve indírózásra két hengerből spriccelt a motorolaj."
Eddig ok :)
"A levegőszűrő olajos lett és az interc.hűtő is olajos cirka 2liter jött ki belőle."
Na de ez már! nekem magas a coolerba hogy kerülhetett???? Egy kicsit elgondolkoztato:))
h.fej 1.és a vezérlés között jön a fel az olaj.A tömítés volt a ludas. Szerintem már szerelte valami/valaki.Nem volt meghúzva a hf.csavar a 2.hengerig.......
Ha kábelcsere után is csinálja akkor vedd le az osztófej fedelet,és a nagyfesz érintkezőkről egy késsel kapirgáld le azt a világoskék-fehér oxidot.Kábelt mindenképpen cseréld,mert elöregszik akármit csinálsz vele.
Sziasztok srácok.örömmel olvastam a beszélgetéseke.de még uj vagyok a szakmában.a segitségeteket szeretném kérni.egy autoszerelö programra lenne szükségem.elöre is köszönöm.
Ismét a 94-es Seat Ibiza 1.4 ről van szó! Monja meg nekem valami okos ember, hogy a motortérben a bal oldalon (szembe állva vele) a lámpa alatt van egy valami henger alakú izé, csővek vannak rajta, az mi akar lenni? és befolyásolhatja e azt, hogy leállogat és rángat... csak maszek nem autószerelők csináltuk és minden lehetséges dolgot átnéztünk kipucoltunk kicseréltünk stb... csak azt a szart nem tudjuk, hogy mi akar lenni... segítsetek lécci!
Igen ellenőriztem a kartel részt is.Minimálisan olajos a szuszógó. A levegő mimimális folytással átmegy rajra.
A motorolaj a vezérléstől számítva 1.2.hengerben fogta a motort.....
A turbós szaki sokat javított már nekem eddig nemtünt úgy,hogy ne értene hozzá.Szétkapta törés nincs kopáshatáron túlvan,de ennyi olaj ettől nem lehet a coolerben,motorban.
A hengerben lévő olaj miatt vagyok tanácstalan........
Köszönöm mindenkinek a segítséget.Megírom majd a továbbiakat.Sziasztok,jó munkát!
Fasza. Eddig az a, és a b, pontok erősen ellentmondásnak tűntek, de ha kell az utánfutóra zk-t csináltatni, akkor már világos. Hová dugod a kipuszondát?? :-DD
Bizony így van, ma már fizettük is. :-((( Másik!!! Az 1996 és 2002 közötti benzines szgk, 4-es kv osztályba tartoznak,(euro2) de a forgalmiban 2-es van beírva,(okmányirodák kicsit tévedtek) így kék helyett piros matricát kapnak.
"4.3. M1 kategóriájú jármű („személygépkocsi”), továbbá azM1 ésN1 kategóriájú járműhöz kapcsolható pótkocsi a) Vizsgálat díja 16 290 b) Vizsgálat díja környezetvédelmi adatlappal rendelkező M1 kategóriájú, illetve környezetvédelmi felülvizsgálatra nem kötelezett jármű esetén (műszaki és közlekedésbiztonsági díjrész) 10 490"
szerintem hamisithatatlan okmány nem nagyon létezik. pl.Ha magyaroszágon egy új fajta pénzt hoznak forgalomba arról is azt állitják hogy hamisithatatlan. pár honap mulva mégis megteszik. nem tudom angolhonban miujság ezen a téren
Ez igen megint a pénzbeszedés van elötérbe mint az integrált vizsgánál:((( Akkor ha hozzá se kell nyulni 30000ft kezdödik a vizsga na ezt értesd meg az ügyféllel:(((
Nem jár jobban viszont az autósok körülbelül tizede. Azok akik 2006 előtt vették az autójukat, és még nem adták el, vagyis első tulajdonosok. Ők, ha műszaki vizsgára jönnek, kötelező a 17 ezer forintos eredetiségvizsgálatot megcsináltatni. Hiába vásárolták szalonban az autót. A hatóság szerint erre azért van szükség, mert 2006 előtt könnyebb volt a forgalmit meghamisítani.
Most akkor szerinted, lehet ennek a transborderében gombelem vagy sem? Abban mindenesetre lehet valami, hogy ha a rossz az immo akkor világit a lámpája. Nem igazán értek hozzá!
Aha nem semmi volt részem hasonloban mikor a diessel golf fölkapta az olajat én azt se tuttam hogy mi van nem lehetett leállitani kuplung és becibáltam háromba nagynehezen és megfolytottam nem egy jo élmény áttélni pláne hogy ügyfél autoja volt :(((
nekem már volt 5hengeres ódiban versenyen, az a kipuba nyomta és égett mint a fáklya. és 1x Sharanban az meg beindult úgy is, de jártányi ereje sem volt, ellenben füstölt mint állat
"Tudom hogy baromságnak tűnik, de le lehet rögzíteni fixre? A középrészt rögzíteni. Akár heggesztéssel és utóegyensúlyzással?"
meg is adtad a választ, nem csak annak tűnik hanem az is. de csináld bátran max lesz egy szétrobbantott váltód is előbb utóbb. régebbi 200as turbó lendkerék-kuplunggal kiválthatod, vagy a S2 3B motoréval, esetleg egy sima 2,3E (NG motor) lendkerék de abban lehet neked kell elhelyezned a tájoló tüskét
"A transzborder a kulcsban vagy kulcstartón lévő eszköz, ami kommunikál az imobiliserrel. Van benne egy gombelem, ami ha merülő félben van, akkor olyan mintha néha sima kulccsal indítanál."
na ez egy nagy marhaság. a kulcsban lévő elem arra van hogy a nyitás-záráshoz Rf jeleket tudjon küldeni. a transzponder pedig egy jelfogó tekercs előtt mozog mikor elfordítod a kulcsot, úgy kommunikál vele, és azonosítja magát. az immobiliser ezt a jelet veszi és engedélyezi az indítást. ennyi és nem több. és nem folyamatos a kommunikáció köztük hanem csak az indítás pillanatában.
Innentől szerintem egyesélyes. Intercoolerbe (is) sehogy máshogy nem juthatott motorolaj, csak ha a turbó beletolta azt a két lityit. Abból kapott egy keveset a motor, mikor az IC-ben már annyi volt, hogy elérte a kimenő cső alját.
Szia Csatlakoznák az elözö hozzászolláshoz szerintem is turbo tolta tele olajal! Ilyennel már találkoztam de egykétszer meg is pörgött de sikerült megfolytani:)
Turbó, kiolvadt a csapágya. Kuka. Mák, hogy leállt a motor, mert ha nem ilyen drasztikusan olvad ki a csapágy, és csak kevés motorolajat tol a turbó a hengerekbe, akkor szétpörög az egész a francba, 10-15 ezer rpm-nél szétrepül a motor. Ilyenkor vagy le tudod fullasztani, kézi váltós kocsinál, vagy még a kuplung is leég. Automatánál esélyed sincs semmire.
Merci 170cdi indítás követően kb. 10perc múlva óriási fehér füst és leállítás,de már nem indult újra. Motor nem tekerhető át. A porlasztókat kiszerelve indírózásra két hengerből spriccelt a motorolaj.A levegőszűrő olajos lett és az interc.hűtő is olajos cirka 2liter jött ki belőle.
A turbóból jött az olaj a motor felé és a kipufogóba is tolta.
Mi lehet a hibás?
A hengerhez tudja tolni ennyire,hogy ne forduljon át?
Én a testelést nézném végig.. Akksitól a motorra és a kasznira. Nézd végig nem e sérült és a saruknál nem e korrodált. Asszem az akksi negatívja és a motor fémpontja között nem szabad feszültségkülönbségnek lennie.
Még egy probléma. A kettőstömegű lendkerekem belselyéből tört ki egy darab, (talán az egyik szegecs a 8ból) ami elhajtotta a holtponti jeladót, de a kocsi nem emiatt nem indult. Lehet hogy ez a sérülés már régen történt.
Kapható S4 2.2TQ AAN mororhoz egytömegű lendkerék? 8 csavar tartja!
Tudom hogy baromságnak tűnik, de le lehet rögzíteni fixre? A középrészt rögzíteni. Akár heggesztéssel és utóegyensúlyzással? A kocsi nem lesz soha 500Le csak a 300 a cél.
Járt már valaki így? Valakinek ötelt? Hegesztett már valaki össze fixre ilyet? Ne röhögjetek plíz, csak egy felvetés.
Alacsony költségvetésű az autó, úgyhogy az alu lendkerék és a 170000ft-os ajánlat nem jöhet szóba!
van ezen egy kormánykapcsoló elektronika, az nem kommunikál a bsivel. a bsi az a központi buszos vezérlő. keressetek egy elfröccsent biztosítékot, jobb esetben csak az a baj.
Kérdésem lenne C3 1.1 benzin akku lemerült csontra bikázták és nem indul az akku fel lett töltve inditozik de nem indul!! És apro dolgokat produkáll index mindenféle elözmények nélkül villog az ablaktörlö töröl müszerfal mint a karácsonyfa minden világit rajta!! Szerintetek mitöl keveredett meg ennyire mi okozhatja a dolgot ?? Állitolag nem forditott polussal lett bikázva!!! Valaki találkozott már hasonloval ?? Egyenlöre eddig jutottam holnap kerül rá sor!!
ki lehet, de semmi értelme nincs, mert egy gerjesztett tekercstől kaapja az áramot. de már volt róla szó, hogy ha nem villog az indításgától ikonja a műszerfalon, akkor nem az a baja. ha meg nem az abaja, akkor ne piszkáld, mert alap dolog, hogy ami működik, ahhoz nem nyúlunk. amúgy meg kurvaegyszerűen le tudod tesztelni, fogsz egy a4 méretű alufóliát, összehajtogatod háromszor-négyszer, a közepén átszúrod a kulcs tollát és a fóliát ráhajtogatod a kulcs fejére majd megpróbálsz indítani. dögöljek meg, ha elindul. nem az, hogy nehezen, hanem sehogy se.
A transzborder a kulcsban vagy kulcstartón lévő eszköz, ami kommunikál az imobiliserrel. Van benne egy gombelem, ami ha merülő félben van, akkor olyan mintha néha sima kulccsal indítanál.
Hali! Annyira nem értek a dízelhez de azt tudom, hogyha rendben, van a motor az izzítás, megvan a befecskendezési nyomás és a befecskendező szelepek is jók akkor ennek könnyen kell indulnia, és nem szabadna leálnia sem. Az Immo különben a leállító szelepre hat, és ha hibás is, csak időszakosan teszi, és akkor addig ketyeg, amíg van az adagolóban üza. És ez addig ismétlődik, amíg ki nem tudod iktatni. Nem tudom nézted-e de lehet, hogy csak a transzporderben lévő elem akar lemerülni!
Porlasztó adagolot kizárnám. Mivel ha elindul nem egyenletetlenül jár,nem dadog,nem füstöl. Kompresszio problémát se feltételeznék nincs oil fogyás,füst.
Tegnap este tényleg elég sok butaságot írtam, mert ha most valóban jól emlékszem akkor a Peugeot 1.6 és 2.0 hdi motort gyártott. Lehet, hogy mindkettővel de az erősebbikkel biztosan szállították a berlingót. Ergo az 1.9-es még az elektronikával támogatott forgóelosztós adagolóval készült. Valszeg az zavart meg hogy az illetőnek két berlingója volt és szerintem az elsőben még nem lehetett immobiliser. Még egyszer elnézést hogy vitáztam, erről belátom tévedtem
"Első albumuk még 1969-ben megjelent. A fogadtatás biztatóan hatott a Santanára és a lekesedéstől fűtve elkészített Abraxas igazi nagy siker lett. A lemez kiválóan mutatta Carlos Santana szerzői képességeit és egyéni, sajátos hangvételű gitárjátékát. A korngból abban azévben hatmillió példány fogyott el. Nem csoda hiszen olyan, ma már alapvetőnek tekintett számok voltak az albumon mint a Black Magic Woman, Oye Como Va, Samba Pa Ti, Mother's Daughter."
Koszi hogy legalabb valaki megertette amit irtam .Nem vagyok magyar szakos tanar se szamitogep buzzi.Autoszerelo vagyok tobb mint 30 eve es most talalkoztam elsobben egy ilyen autoval....,,Tehat, nem kapom a fotengely jelet a pontrateveshez.
de hogy akarsz segiteni ha azt se tudjuk pontosan hogy HDI vagy csak tele van baxva bizbasszal! De max a zizgöszelep ami befolyásolhatja az adagolonál a hideg inditást . De én nem ott keresném a hibát :) inkább izzito!!
Nem az enyém és nem is én javítom! Csak tanácsot próbáltam adni. igy számomra sem derült még ki pontosan milyen adagolós, de mint 409 is mondja ezek teli, vannak elektronikával. És igen tudom mi a különbség a HDI és a forgóelosztós változat között
de azért egy kis külömbség van a kettö között akkor most HDI vagy kamrás diessel?? csak egy pillantás és látod :)) de ha kamrás vess egy pillantást az izzitogyergyákra megéri :)) lehet hogy ott a bibi !!
Próbáljátok meg megmérni befogott/betömött (rongy) kipufogóval is. Ha így csökken a lambda érték, akkor falsot szív a kipu a szonda előtt. Írd fel a CO2 és O2 értékeket is.
Ha jól emlékszem, az immonak van lámpája a műszercsoportban, ha az a hibás, világítana. De ez már diagolható, érdemes lenne megnézetni, hátha. Az immo hibát mindenképpen kiírná. A többit meg innen eldönteni, nagyon nehéz. :-)
Jó estét Uraim! Skodri Fabia 1.4 AME moci. Segítséget kérnék, mit jelent P1141 hiba kód. Azt jelenti papírforma szerint, hogy,, terhelésértékelés" szakadt. Na de ez magyarul mit jelent? Az alapjárat elég sz.r egyébként. Mi adja ezt az értéket?
Köszi a segitséget! Délután megjött a tulaj a kulccsal persze azzal sem indult. Aztán mondta hogy a motortérben ezt-azt megkocogtatott hátha segít... Visszanyomtam az ütközéskapcsolót és indult a motor..mindig mondom, a tulaj keze (sz) aranyat ér! Mégegyszer köszönöm a hozzászólásod!
Igen az első berlingók valóban faék egyszerűségűek de ez már nem biztos, hogy az. Bár erre nem tértek, ki de ha ebben egy 2003-as HDI motor van, akkor, az minden csak nem faék. Mindemellett abban igazat kell, adjak, hogyha rendben, van az izzítás, megvan a befecskendezési nyomás és a befecskendező szelep is akkor ennek indulni, kell. Sőt én is kérdeztem az izzítást. és még azt is, hogy Üzemanyag előmelegítő van ebben a típusban arra gondolván, hogy az üzemanyag dermedt, mert azt is mondta, hogy csak -5 fok alatt indul nehezen. Immo hibánál meg csak addig ketyeg, amíg van az immo utáni szakaszon üza. Aztán ha nem tudod kiiktatni indítózhatsz napestig meg sem nyikkan!
JÓ estét ! Egyik ügyfelem kérdezi igaz e az hogy ha 2006év elötti az eredetvizsgálat akkor kötelezően meg kell ismételni? hallottatok erről valamit? kösz előre is a válaszokat..
hozza a piros kulcsot, ha van neki. ha nem az van, hanem kártyája, akkor kissé körülményes lesz a betanítás, általános diagműszerekkel nem mindegyikkel lehet megoldani. (általában nem)
ez hülyeség. a te berlingod egyszerű, mint a faék, ott csak az indításgátlás buszos, ami lényeges lehet, de ha elalszik a lámpa (illetve ki sem gyullad), akkor az autó indulni fog, amennyiben mechanikailag rendben van. mármint rendben van az izzítás, megvan a befecskendezési nyomás és a befecskendező szelep nem csak hugyozik, hanem porlaszt is. ezen kívül a jó kompresszió természetesen alap követelmény.
Üdv a Szakiknak! Kötélvégen jött egy Fiat Ducato -98 2.8 td, az inditómotor volt rossz, (kefetartó-kefék) meg persze az akku lemerülve. Javitás után nem alszik ki az IMMO-lámpája, és persze hiába forgat, nem indul. Most várom a tulajt hozza a másik kulcsot, de... Ha gyomrozva volt az akku előfordulhat hogy nem találkozik az IMMO a kulccsal? Estleg szükség lehet ujratanitásra? Vagy?...
Pedig állítólag ez a gyárak üzletpolitikája, hogy mimnél több legyen benne az elektronika, és annál nagyobb legyen az esélye, hogy hamarabb elromlik és vehessél újat. A javíthatóság már nem szempont ezeknél a 2000 utáni autóknál.
"Ebből gondolom h az immo összefüggésbe van az üzemanyag mennyiséggel ez pedig a hideggel."
Következtetés: Télen mindig legyen tele a tankod. :P
Komolyra fordítva: Ugye nem gondolod komolyan a fenti mondatod? Ha az immos kulcs a másik mellett lóg a csomón, akkor valószínűleg az lehet, hogy a transzpondere ahogy himbálózik, időnként össze tud kapcsolódni a kocsiéval, időnként nem. De ilyenkor elvileg egyszerűen le kellene állnia, nem pedig akadoznia. Szerintem máshol keresgélj.
Abbol gondolom ezt a hibát mivel a Vitom is imos de van hozzá egy nem imos kulcs a zárakat nyitni,egy kulcsomon van a 2 kulcs ha nappal véletlen a nem imos kulcsal inditom de az is ott van mellette akkor alapjárat van,de elakarok indulni lefullad.
Ma reggel véletlen a nem immos kulcsal akartam inditani,ugyan azt produkálta mint a nehezen indulo berlingo,csk el el kaptam de nem indult el. Ebből gondolom h az immo összefüggésbe van az üzemanyag mennyiséggel ez pedig a hideggel.
A Székely nyelvjárás már csak ilyen. Én az említett tipust még vez.lánc mélységben nem ismerem, így nem tudok segíteni, a lehet hogy kollégának. De bőven eltudom képzelni, hogy célszerszám kell hozzá, amire nekem is lehet kezdeni a gyűjtést, gondolom nem kis píz.
Én inkább arra tippelek, hogy ugrott neki egy-két fogat, mert ha elszakadt, akkor azt otthoni körülmények között nehezen javítaná. Bár nem tudom, lehet hogy szerelőről van szó
Helo! Segítek neked mert én értem a te nyelvjárásodat. Úgy tedd fel a kérdést, hogy van egy xxxx évjáratú fiat puntód, ami 1.3-as dieseled és ha jól gondolom elugrott vagy elszakadt a vez.lánc. Gondolom kicserélted és a vezérlést nem tudod beállítani , mert nem találod a jelöléseket ill. nem tudod a menetét.
Na! Én pont ezért szoktam először Word-be megfogalmazni a mondandómat és azt kimásolni ide. Mert az általában kiszűri a durva hibákat. persze akinek nem inge.......
hallgeber tárcsája a vezkerékre van csavarozva és a fej elején a hall jeladó.
Nna, mondtam én, hogy rosszul emlékszek:-), a 10 szelepes ugrott be, ott még van gy.elosztó, Hall-adóval(de az meg talán k-jet,és 5 ablak van a Hall-tárcsán...mittudoménmár, rég volt).
Az attól függ, mire használják. A tgk tetején lévők pl. jelentősen csökkentik, míg a "szárny"-ként használtak növelik, de ezeknek ez a dolga, ha leszorítóerőt akarnak velük produkálni. Persze egy 1,2-es Astrán csak holtsúly. :-D
én sem ezekre a parasztvakitásra használt vackokra gondoltam hanem a hátsó leszoritó szárnyra. csak lehet hogy nem fogalmaztam elég egyértelmüen. bocs!
Az nem hangolás. A hangolás mindenképp periódikus dolgot érint, és az autó mozgása az nem az. Amúgy persze, vannak olyan spoilerek is, amik javítanak az autó menettulajdonságain, leginkább 180 fölött. De ezek mellé a legritkább esetben tesznek csavart küszöböt, a kékledes ablakspricniről már nem is beszélve. :)
Nincs mit. Amúgy a tuning (hangolás) kifejezés éppen innen származik, mert ezekkel a hangolásokkal lehet kis többlet-teljesítményt kihozni a motorból. (És ezért nevezem én következetesen pimpelésnek, amikor fölraknak egy spoilert meg egy csavart küszöböt. Azzal az anyjuk valagát se tuningolják, hangolják. :)
Nem, rezonancia jelenségről van szó. Kihasználják a kipufogóban is, meg szívóoldalon is. A motor nem folyamatosan, hanem szakaszosan, ütemesen szívja-fújja a gázokat. Ha jól van hangolva a rendszer, akkor például szívóoldalon a rezonancia segít a szívásban, föltöltésben. Nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy az előző ütem nyomáshulláma után van egy alacsony nyomású hullámvölgy, és ez szívja, segíti a következő hullámot. A dolog persze frekvencia és geometriafüggő, szóval egy adott fordulaton a legjobb a hatásfoka - ezt szokták a szívóoldalon a változtatható szívócső-hosszal, geometriával kicsit segíteni, akkor két vagy több rezonanciapontod lehet. (És ezért van az, hogy a legtöbb "kipufogótuning" többet árt, mint használ. Persze mindent lehet ésszel is csinálni. :) Ugyanezért vannak kis zárt műanyagdobozok sok autó szívókörében, jellemzően a légszűrő és a pillangószelep között. Azzal van kihangolva a rendszer. (De nem a normál zenei A hangra. :)
Vagyis valami olyan , hogy a nagy sebességő levegőnek alacsonyabb a nyomása, és ez a vákum magával ragad több levegőt és ez okoz plusz töltést? Rohadtul nem találok róla érthető magyarázatot a számomra.
Felteheted ezt a kérdést 100 helyen is, _értelmes válasz_ csak az lehet, hogy DIAGNOSZTOKIA!!!!!! Erre találták ki. Igen, pénzbe kerül, ha nincs magadnak készüléked és tudásod hozzá, de továbbra is azt mondom, így lesz a legolcsóbb. Persze, Te döntesz.
Hali Indiana! A fordulatszám jeladó 800-1200 Ohmos, sima szinuszhullám a jelalakja, egyszerű multiméterrel inditózással ellenőrizheted. A holtpontadó 500-800 Ohmos, fesz.tüskét ad, egy kis leleményeséggel ezt is tudod mérni. A veztengely hall adóját Led-es próbalámpával lepróbálhatod. Ennek a háromnak a szinkronját, ami szükséges az ECU-nak oszcilloszkóppal kéne nézni, és ide már kéne referencia jelalak. Még azon el lehet gondolkodni, hogy mi történt amikor " forgatgattátok"!( Az ellenállásadatok lehet hogy nem pontosak, de a két jeladó nem összecserélhető.) Szia!
"Ha a vezérműtengely jelen van, (kis pont találkozik a nyillal) Akkor a holtponti jeladó látható az egyik kémlelő bevágáson. Akkor a vezérlés elvileg a helyén van?"
szerintem nem. mint mondtam ablak van nem kémlelő bevágás. de a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy az egyes gyertya helyén belógatsz egy csavarhúzót és a felsőholtpontra emeled a dugattyút, ekkor megnézed mit látsz a kémlelőnyílásban. természetesen ilyenkor kell a vezérlésnek is jelen állnia:)
jó. de ha mégse, akkor szedd le a kerék csavarját, hátul a kitámasztást, meg a vezérműház öntvényén a csavarokat és üsd ki hátra az egészet, elég hamar megindul, baja nem lesz tőle. szerencsére a 18 lényegesen rövidebb és hozzá lehet férni az elejéhez. (bár mondjuk amikor a miénket piszkáltam, abba valamiért nem akart jó lenni a 25 szerszáma)
nem olyan vészes pénz, meg nem akarok vele bénázni... van egy olyan munka/pénz arány, mire én is azt mondom már, hogy a suszter maradjon a kaptafánál :D
Elötte nem volt hnagja csak baromi kemény volt! És amig nem nyomod meg a pedált nincsen hangja a hang akkor kezdödik amikor a csapágy nekiér a szerkezetnek (van egy kis rugo ami visszahuzza alaphelyzetbe) Pár kuplungot beraktam nem szoktam megnézni a csapágyat mint ahogy itt se de olyan a hangja mintha szárazonn menne a csapágy !!!
A régi csapágynak igy kivéve van hangja de mikor benn volt nem hallottam!! Passzolom én se gondolnám hogy az uj csapágy a szar de akkor mi ???