Igazad van. Biztos hülye mindenki aki erről papol, hogy a gyári ET-től maximálisan 3mal lehet eltérni plusz illetve minusz irányban..... Hülyék voltak mikor mérnökök találták ki kimondottan ehhez a típushoz a kormány tengely legördülési sugarat... Az iskolában is csak egy 20oldalal kis segédlet van erről, hogy mit miért is találtak ki.
De le lehet szólni mindenkit aki mindezeket betartja....
Szerencse, hogy vannak iylen gondolkodású emberek amúgy :D. Képzeld el miylen szarul menne a műhely ha nem kellene ilyenek miatt is cserélgetni futómű alkatrészeket. Jár hozzánk egy grande puntós srác. A széles felni mellé még nyomtávszélesítő is van benn neki és félévente-évente cseréljük is a hátsó kerékagy csapágyat. Pehhére aggyal együtt van és jóval 40felett fizet darabjáért :D.
Astrámon ET 35 7JX15-ÖS kerekek voltak 195/50r15-ös gumikkal, kb 80.ezer km.-t mentem vele, és semmi gond nem volt sem a csapágyakkal, sem a futóművel....:-) NEM BASZTA SZÉT!!
Fogd meg a felniket dobd el jó messzire és tegyél fel a B vekihez való felnik közül 1et. Megfelelő szélességgel és Et számmal nem lesz gondod. Nem kell peremezni meg minden szarság...
Nem hiszem, hogy nem lehet találni a kocsi alá való felnit...
Lásd i500as veki 215 széles gumikkal 17es felnin elgurul és nemhiszem ,hogy a tervező mérnökök úgytervezték volna, hogy beleérjen a gumi oldalfala a sárvédő peremébe...
nekem ugyan csak 195 széles a sumi meg 15ös, de 4centis ültetéssel sem ér bele 5személlyel....
Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt, kicsi átmérőjű, de majd kétszer drágább gumikat felrakni, hozzápiszkálni a karosszériához, mindenféle bakokat, meg rugókat berhelni a futóműbe... Olvasni is rossz. :(
Ugyanez a probléma nálam is. Gumi oldalát veri néha a sárvédő. Tegnap benyargaltam az autósboltomba, 18ezer/db-ért ajánlottak erősített rugókat... Pfff... Azt néztem, hogy ha a sárvédő alsó peremét (ami belülre van behajtva) kicsit feljebb hajtanám, nem érne bele a kerékbe. Bár nekem is csak úgy jön elő, ha 4 személlyel megyek. Fogyasztásban 1-2 decivel több idáig, bár szeretek 4ezres fordulat felé váltani (vagy inkább kicsit fölötte).
Hát igen! Ahogy írtad, mintha oda lenne ragasztva az úthoz, satuféknél, és kanyarokban is! Fogyasztásban nem vettem észre hogy többet kajálna, 1.8-as 16v motorral kb 8-8.5l.
Van egy olyan gondom, hogy tettem a B vectrám alá 7.5jx162-os, ET 30-as kerekeket, 205/50-es gumival és beleér a sárvédőbe nagyobb bukkanóknál, ha már ketten ülnek hátul. Megperemeztem, tettem be rugóerősírő gumibakokat is, jobb lett, de nem az igazi.
Az lenne a kérdésem , hogy milyen rugót tudnék betenni, aminek a hossza megegyezik az ötajtós vectáéval, csak erősebb.
Ezelött astrám volt, abba a sedan vectra rugó tökéletes volt.
Köszi a választ, én is inkább a felújítás felé hajlok azonos okokból amit leírtatok, csak hallottam illetve olvastam egy két véleményt hogy a motor felújítása után sem szüntek meg a problémák, de remélem a legjobbakat bízok a szerelőmben évek óta hozzá hordom a kocsit, olcsón s jól dolgozik.
Ilyenkor mindig az merül fel bennem, vajon a cseremotort miért szedték ki a másik kocsiból. Ha hozzád hasonló gond miatt, akkor pénzt buktál, de jobb nem lett.
A meglévő motort mindig érdemesebb felújítani, mint egy használtan valahonnan beszerzettet, mert abban kevesebb a kockázat. A probléma általában az árral szokott lenni. De ahogy írod, kb egy árban lennének. Szóval én a felújításra szavazok.
Kivéve, ha tudsz szerezni egy ismert előéletű motort, amihez nem kell hozzányúlni.
Nekem egy bvecim van X16xel motorral. Az olajfogyasztásom eddig is elég magas volt kb 5-7 dl /1000km, de úgy gondoltam belefér mert idős kocsi meg Opel.......
Pár hete volt olajcsere ugyan az lett beletéve amit eddig is használtam, majd autópáján 300km alatt megzabált 2l olajat, visszafele csak 100km/h val jöttem úgy csak 1l-ert.
Nagy fordulatnál a kocsi ontja a füstöt.
Szerelőm szerint a 95-96-os vectráknál ez be szokott következni 160000km körül.
Kérdésem szerintetek érdemes felújittatni a motort (hengerfej komplett rendbetétele, gyűrűk, főtengelycsapágy, szimeringek-tömitések) állitólag ez 120-140e ft, vagy inkább cseréljek motort?
használt német motor hengerfej +sallangok nélkül 100e ft +hengerfej felújjítás 20e +beíratás 12e+szerelés (?). mi a tanácsotok vagy tapasztalatotok?
Nem. Ha a hűtővíztér és az égéstér között létesült kapcsolat, attól még az olajrendszer hiba nélkül teszi a dolgát.
Olyan is elfőfordulhat, hogy az olaj megy bele a vízbe, vagy a víz az olajba (ez utóbbi az általában égéstéren keresztül, ha áll a motor, és a víz az égéstérbe szivárog, majd onnan a dugattyú hengerfal között le.)
ecotec moci x16xel az enyém is... álltalában úgy járok vele hogy 2000 ha lendületesen megyek akkor 3500 nál váltok.. ha meg hajtom akkor 5 ezer körül... na ezt így összevegyítve.. nekem 3.5-4 liter fogy el 10.000km alatt...
Én is Eneost használok, immár 2 csereperiódus óta, eddig teljesen meg vagyok elégedve vele. Amúgy ezt én is megfigyeltem, hogy a nívópálca max szintjétől úgy a 3/4 szintig elég gyorsan lerágja magát, onnantól viszont lassabban fogy az olaj sokkal. Bár kartertömítést nekem is kéne cserélni mert van ott nekem is egy kis olajfolyás. Idegesítő mikor rácsöpög a kipuffra és dől be az utastérbe az égett olajszag :-)