Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16763

Ja... lemaradt...

 

205/55 R16 "mainstream" méretű gumiról van szó. :)

Előzmény: Törölt nick (16762)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16762

A "dizájn" mindenek előtt... :DDDDDD

 

Apropó... ha már kerekekről meg felnikről és miegymásról van szó.

Esetleges vélemény (saját, vagy másoké) a Kingstar (médincsájna) K106-os gumiról??? ;)

Kénytelen voltam ezt választani különféle gazdasági megfontolásból. :))) (hiába... nálam még válság van)

Ma tették fel, sokat nem voltam vele. Első hallásra csendesnek tűnik, de még csak a városban voltam.

Majd holnap lesz a "tesztnap". :)

Annyi biztos, hogy az előzőnél még városban is csendesebb. :)

Előzmény: kiskaldi! (16760)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16761

"Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt,"

 

Ezt kikérem magamnak! :))))))

Én gyári Opel alufelnit használok.

Igaz, hogy a "nagykönyv" Vectrákra max. 15"-os felnit ír 205/50-es gumival, de talán még ezzel a kis csalással nem teszek nagy kárt az autóban.

 

Előzmény: Nick_X14XE (16753)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16760

Igazad van. Biztos hülye mindenki aki erről papol, hogy a gyári ET-től maximálisan 3mal lehet eltérni plusz illetve minusz irányban.....  Hülyék voltak mikor mérnökök találták ki kimondottan ehhez a típushoz a kormány tengely legördülési sugarat... Az iskolában is csak egy 20oldalal kis segédlet van erről, hogy mit miért is találtak ki.

De le lehet szólni mindenkit aki mindezeket betartja....

Előzmény: flenfer (16755)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16759

Szerencse, hogy vannak iylen gondolkodású emberek amúgy :D. Képzeld el miylen szarul menne a műhely ha nem kellene ilyenek miatt is cserélgetni futómű alkatrészeket. Jár hozzánk egy grande puntós srác. A széles felni mellé még nyomtávszélesítő is van benn neki és félévente-évente cseréljük is a hátsó kerékagy csapágyat. Pehhére aggyal együtt van és jóval 40felett fizet darabjáért :D.

Előzmény: Vlad19 (16757)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16758

Menetstabikitás?:-)

Astrámon ET 35 7JX15-ÖS kerekek voltak 195/50r15-ös gumikkal, kb 80.ezer km.-t mentem vele, és semmi gond nem volt sem a csapágyakkal, sem a futóművel....:-) NEM BASZTA SZÉT!!

Előzmény: Vlad19 (16757)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16757

Majd ha 10.000 km múlva szétbassza a futóművet, kerékcsapágyakat meg mindent akkor is azt mondod h megéri az a kis plusz menetstabikitás? :-)

Előzmény: flenfer (16755)
Sankaka Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16756

Az tuti, hogy brutálisan fogja az utat... Nem utolsó sorban a kinézet is brutális :)

Előzmény: flenfer (16755)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16755

Hát nemigen fogom eldobni  a felniket, inkább egy kis pénzt,és időt szánok rá , de gyári méretű kerekeket  téliben teszek rá.

 

Próbáld ki a menetstabilitást egy gyári méretű, és egy kb. ilyen méretű kerekekkel, és hátha más lesz a véleményed!!

Előzmény: kiskaldi! (16754)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16754

Fogd meg a felniket dobd el jó messzire és tegyél fel a B vekihez való felnik közül 1et. Megfelelő szélességgel és Et számmal nem lesz gondod. Nem kell peremezni meg minden szarság...

Nem hiszem, hogy nem lehet találni a kocsi alá való felnit...

Lásd i500as veki 215 széles gumikkal 17es felnin elgurul és nemhiszem ,hogy a tervező mérnökök úgytervezték volna, hogy beleérjen a gumi oldalfala a sárvédő peremébe...

nekem ugyan csak 195 széles a sumi meg 15ös, de 4centis ültetéssel sem ér bele 5személlyel....

Előzmény: flenfer (16748)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16753

Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt,
kicsi átmérőjű, de majd kétszer drágább gumikat felrakni,
hozzápiszkálni a karosszériához,
mindenféle bakokat, meg rugókat berhelni a futóműbe...
Olvasni is rossz. :(

AAAAAAAAAAAAAAA
Sankaka Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16752

Hali!

 

Ugyanez a probléma nálam is. Gumi oldalát veri néha a sárvédő. Tegnap benyargaltam az autósboltomba, 18ezer/db-ért ajánlottak erősített rugókat... Pfff... Azt néztem, hogy ha a sárvédő alsó peremét (ami belülre van behajtva) kicsit feljebb hajtanám, nem érne bele a kerékbe. Bár nekem is csak úgy jön elő, ha 4 személlyel megyek. Fogyasztásban 1-2 decivel több idáig, bár szeretek 4ezres fordulat felé váltani (vagy inkább kicsit fölötte).

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: flenfer (16751)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16751

Hát igen! Ahogy írtad, mintha oda lenne ragasztva az úthoz, satuféknél, és kanyarokban is! Fogyasztásban nem vettem észre hogy többet kajálna, 1.8-as 16v motorral kb 8-8.5l. 

 

 

 

 

Meg azért mutatós is. 

Előzmény: Törölt nick (16750)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16750

Hát... nem tudom.

Azzal az ET 30-as felnivel eléggé "kilóghat".

Nekem az Astra H gyári 4*100 -as 16"-os felnije van fenn (ET 37) a Vectrán. 205/55 R16 gumikkal.

Így ebben a formában nincs gondom vele. Azt leszámítva, hogy úgy ragad az úthoz, mint ha Palmatex-szel tették volna le. :)))

Ez biztonságilag nem is akkora probléma... sokkal inkább a fogyasztásban jelentkezik. ;)

 

Én annyit tudok javasolni, hogy némileg nagyobb ET számú felni kellene...

Előzmény: flenfer (16748)
BoFe24 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16749

Megnézem egy másik ilyen Isuzu klímásban..

Előzmény: MBman (16694)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16748

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy tettem a B vectrám alá 7.5jx162-os, ET 30-as kerekeket, 205/50-es gumival és beleér a sárvédőbe nagyobb bukkanóknál, ha már ketten ülnek hátul. Megperemeztem, tettem be rugóerősírő gumibakokat is, jobb lett, de nem az igazi.

Az lenne a kérdésem , hogy milyen rugót tudnék betenni, aminek a hossza megegyezik az ötajtós vectáéval, csak erősebb.

Ezelött astrám volt, abba a sedan vectra rugó tökéletes volt. 

ZsoltiXM Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16747

Köszi a segitséget.

Mielőtt valaki hozzá nyúlna azért még szét nézek nem akarom, hogy átb.... nak.

 

Előzmény: MBman (16730)
beratti01 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16746

Köszi a választ, én is inkább a felújítás felé hajlok azonos okokból amit leírtatok, csak hallottam illetve olvastam egy két véleményt hogy a motor felújítása után sem szüntek meg a problémák, de remélem a legjobbakat bízok a szerelőmben évek óta hozzá hordom a kocsit, olcsón s jól dolgozik.

Előzmény: MBman (16744)
ahegedus Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16745

Ilyenkor mindig az merül fel bennem, vajon a cseremotort miért szedték ki a másik kocsiból. Ha hozzád hasonló gond miatt, akkor pénzt buktál, de jobb nem lett.

Előzmény: beratti01 (16742)
MBman Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16744

A meglévő motort mindig érdemesebb felújítani, mint egy használtan valahonnan beszerzettet, mert abban kevesebb a kockázat. A probléma általában az árral szokott lenni. De ahogy írod, kb egy árban lennének. Szóval én a felújításra szavazok.

 

Kivéve, ha tudsz szerezni egy ismert előéletű motort, amihez nem kell hozzányúlni.

 

 

Előzmény: beratti01 (16742)
MBman Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16743

Nehéz így bármit mondani. Szerintem told be egy szerelőhöz, aki jobban szemügyre veszi.

Előzmény: Tamás001 (16741)
AAAAAAAAAAAAAAA
beratti01 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16742

Sziasztok.

 

Nekem egy bvecim van X16xel motorral. Az olajfogyasztásom eddig is elég magas volt kb 5-7 dl /1000km, de úgy gondoltam belefér mert idős kocsi meg Opel.......

Pár hete volt olajcsere ugyan az lett beletéve amit eddig is használtam, majd autópáján 300km alatt megzabált 2l olajat, visszafele csak 100km/h val jöttem úgy csak 1l-ert.

Nagy fordulatnál a kocsi ontja a füstöt.

Szerelőm szerint a 95-96-os vectráknál ez be szokott következni 160000km körül.

Kérdésem szerintetek érdemes felújittatni a motort (hengerfej komplett rendbetétele, gyűrűk, főtengelycsapágy, szimeringek-tömitések) állitólag ez 120-140e ft, vagy inkább cseréljek motort?

használt német motor hengerfej +sallangok nélkül 100e ft +hengerfej felújjítás 20e +beíratás 12e+szerelés (?). mi a tanácsotok vagy tapasztalatotok?

Köszi előre is :)

Tamás001 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16741

És ez a dadogás?? üzemanyag szivattyúra gondoltam én. Ez az első Vectra-ám és azért kérdezek lehet hogy néha hülyeséget!

Előzmény: MBman (16740)
MBman Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16740

Nem. Ha a hűtővíztér és az égéstér között létesült kapcsolat, attól még az olajrendszer hiba nélkül teszi a dolgát.

Olyan is elfőfordulhat, hogy az olaj megy bele a vízbe, vagy a víz az olajba (ez utóbbi az általában égéstéren keresztül, ha áll a motor, és a víz az égéstérbe szivárog, majd onnan a dugattyú hengerfal között le.)

Előzmény: Tamás001 (16739)
Tamás001 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16739

Köszönöm a választ. De ha henger fejes lenne akkor köpné valahova az olajat is nem?????

Előzmény: MBman (16738)
MBman Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16738

Víz két helyről kerülhet az égéstérbe, ezáltal a kipuffogógázba:

 - szar minőségű, felvizezett benzinből

 - hűtővízből, ezt úgy hívják: hengerfejes a motor. Átégett a tömítés, vagy elrepedt a hengerfej.

Előzmény: Tamás001 (16737)
Tamás001 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16737

Sziasztok tudna valaki segíteni?? nagyon köpi a kipufogó a vizet és dadog a motor olyan mintha le akarna állni.

extrembmx Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16736

ecotec moci x16xel az enyém is... álltalában úgy járok vele hogy 2000 ha lendületesen megyek akkor 3500 nál váltok.. ha meg hajtom akkor 5 ezer körül... na ezt így összevegyítve.. nekem 3.5-4 liter fogy el 10.000km alatt...

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.06 0 0 16735

Én is Eneost használok, immár 2 csereperiódus óta, eddig teljesen meg vagyok elégedve vele. Amúgy ezt én is megfigyeltem, hogy a nívópálca max szintjétől úgy a 3/4 szintig elég gyorsan lerágja magát, onnantól viszont lassabban fogy az olaj sokkal. Bár kartertömítést nekem is kéne cserélni mert van ott nekem is egy kis olajfolyás. Idegesítő mikor rácsöpög a kipuffra és dől be az utastérbe az égett olajszag :-)

Előzmény: 300ds (16732)
lifu Creative Commons License 2012.04.05 0 0 16734

Ez egy újabb érdekes hozzászólás az Ecotec útvesztőhöz..

 

Előzmény: 300ds (16732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!