"a konnektorok terpesztő lábai nem érik el a műanyag dobozt, a semmibe kapaszkodnának"
A konnektort nem muszáj mindenáron a terpesztő lábbal rögzíteni, vannak a konnektor szélén lyukak pont azért, hogy hosszú csavarokat tudj betekerni a mögötte lévő szerelvénydoboz direkt erre való lyukaiba.
Persze nem lesz egyszerű elég hosszú és elég vékony csavart találni, de ha szerencséd van, akkor elég hosszú lesz neked az a 40 mm-es szerelvényrögzítő csavar is, amit kimondottan erre a célra gyártanak:
A szabály azt mondja, hogy a védővezető nem futhat eltérő nyomvonalon. Tehát akár benn a falban akár a falon kívül, de a három vezetéknek EGYÜTT kell odamennie a konnektorhoz.
"3*2,5 kábel nem sok egy 3,5kw klímának, ilyen vastagot fognak behúzni?"
3,5 kW hőteljesítményű klíma kb 0,8-1 kW maximális elektromos teljesítményt igényel, ehhez bőven elég a 3x1,5 vezeték is.
Sőt: nem hivatalosan és ideiglenesen vígan működik akár 3x0,5 mm2-es hosszabbítóról is.
Akkor a kismegszakítótól klíma kábel mellett majd megy egy még egy 3*1,5 réz az első kötődobozig majd onnan később át lesz vezetékelve a konnektorhoz (lakásfelújítás lesz).Akkor már csak egy kérdésem maradt. Mennyire szükséges a kábelcsatorna vagy elég a szalagtipli kábel rögzítéshez, mert így kisebb díszléc is elég lenne a sarok takarásához.
A lényeg itt a "falon kívül"-ben a hogyan lett volna, arról nem esik szó.
A védővezető keresztmetszetére a bárhol máshol vezetésnél más szabályok vonatkoznak. A mechanikai védelem erősebb szempont, mint amikor az aktív vezetőkhöz hasonlóan vezetik.
És, mint említik, persze ekkor kell áram-védőkapcsoló.
Természetesen, bár erről nem esik szó különösebben, az aktív vezetők és a máshonnan hozott védővezető összetartozásáról elfogadhatóan kell gondoskodni.
Hasonló volt nálam is, a sárga dobozt - talán az a belépő szint - simán lehet 10mm-s kiemelőkkel toldani, csavarral.
Én biztos nem próbálnám meg kipiszkálni a régit, első körben megpróbálnám azt a 25 mm-t valahogy beapplikálni, akár a régire való toldással, akár úgy, hogy ha nincs más, akkor kettévágnék egy dobozt, és azt próbálnám a régi fölé gipszelni.
Tudom, hogy nem szép megoldás, viszont a régi doboz kiszedés sokkal nagyobb macera.
Sima gipszbe biztos nem tenném a konnektort, ha használva is van, akkor csak idő kérdése, hogy kilazuljon.
Hol van ez a konnektor pontosan?
"konyhapult a pult és a felső szekrény feletti szekrény között csempe burkolat került"
A klíma külön kismegszakítóról, kábelről fog menni (klímások húzzák be), Fi relé már van. Én a meglévő konnektorhoz szeretnék védőföldet (klíma nem erről fog menni). 3*2,5 kábel nem sok egy 3,5kw klímának, ilyen vastagot fognak behúzni?
A lakáselosztóból vezetsz falon kívül egy takarócsatornában a plafon alatt egy 3*2,5-ös MTK kábelt a klímához és egy klímához passzoló külön kismegszakítóra legyen bekötve. Ha még a lakáseolosztó is az a házgyári szar, akkor azt is kihajítani és vadi újat, FI relésen új kismegszakítókkal felszereltetni, összes alukötést meghúzni.
Sokféle doboz van, nem tudjuk a tiéd melyik és hogyan lett begányolva.
Volt már hasonló esetem. Kibarmoltam a dobozt úgy, hogy belőlről fúrógépbe rakható körcsiszolóval kireszeltem. Szórakozós. A lényeg, hogy a csempe-fal megmaradjon, MMfali drót ne reszelődjön el. Legjobb, ha csövezett és visszahúzod. Utána kicsit nagyobbra barmolod a "lyukat" és nem sima falúra, majd belegipszelsz egy másik, lehetőleg mélyített verziós dobozt úgy, hogy a drótokat se felejted el. Természetesen tisztességesen, síkban szerelve, ha kell akkor megbarmolod a dobozt a vezetékek átvezetéséhez értelemszerűen.
Adva van egy konyhapult a pult és a felső szekrény feletti szekrény között csempe burkolat került.
A burkoló anyag a szokásosnál vastagabb 10 mm a ragasztóval legalább 12 mm.
A dugaljak dobozai viszont a szokásosaknál mélyebbre lettek anno begipszelve.
A lényeg hogy a konnektorok terpesztő lábai nem érik el a műanyag dobozt, a semmibe kapaszkodnának. Több szerelő nem vállalta, egy viszont gipszeléssel megoldaná.
Kérdés a gipsz van e annyira erős hogy a terpesztő nyomást bírja ?
Elvileg a dobozokat kellene meghosszabbítani kb. 25 mm -rel. Kérdés van e ilyen doboztoldó ?
a vizeseknél léteznek toldó- hosszabbító szerelvények. 1 - 3 és 5 cm hosszban.
Panel lakás nagyszobai konnektorba szeretnék védőföldet bekötni. Jelenleg 2,5 alu vezeték van a falban, de nincs védőföld. A héten jönnek klímát bekötni és annak nyomvonalában (falon kívül) könnyebben oda lehetne vezetni egy 1,5 réz védőföldet (kevesebbet kell vésni a konnektorhoz). A kérdésem az lenne ez mennyire szabályos?
Az ábrád így is, úgy is helytálló, tényleg fölösleges a szavakon lovagolni, ha csak arról van szó, hogy valaki meg akarja érteni egy dolog fizikai tartalmát.
Ettől függetlenül lehet oldalakat írni a semmiről, de ezt már te is láthatod.
Teljesen legitim dolog egy trafó egyik kivezetését fixnek tekinteni annak ellenére, hogy nincs rögzítve semmilyen ismert potenciálra, ha neked az a fix, akkor az és kész, mindössze arról lesz szó, hogy a továbbiakban ahhoz fogsz mérni bármi mást, ami ebben az áramkörben szerepel.
Ha ehhez a fix ponthoz hozzá kötöd mondjuk egy ceruza elem pozitív pólusát, akkor a másik pólusa DC -1,5V-on lesz a fix ponthoz képest.
Ha ez egy 24 voltos effektív feszültségű szekunder tekercs, akkor a rajzon alul lévő ponthoz képest a felül lévő pont bizonyos időpillanatokban (másodpercenként 50-szer) +33,8 voltnyira lesz, bizonyos időpillanatokban pedig (másodpercenként 50-szer) -33,8 voltnyira les.
(a csúcsfeszültség kiszámításához az effektív feszültséget 1,41-el kell megszorozni, a 38V nem tudom, hogy hogyan jött ki).
"Megvetted már a szivattyút? Ha nem, vegyél olyat ami nyomást tart és a csap nyitására indul. Flowjet, surflo, egyéb lakókocsis cuccok, van ezer féle."
Az a baj, hogy egy idő után elkezdi öregedni a tömítés picit szivárogni a víz, ezért egy-egy pillanatra beindul a szivattyú akkor is, amikor nem kell. Ami lakás esetén nem gond, de ezek a picike szivattyú indítások egy-két hét alatt a kukába küldhetik egy lakókocsi akkumulátorait. Persze aki SOHA nem felejt el áramtalanítani, annál ez nem fordulhat elő :)
Hajóban én ezt úgy oldottam meg occsón, hogy
- egyszerű 12V szivattyú
- mosdó fölé egyszerű görbe cső (csap nélkül)
- mosdó alatt lábkapcsoló (nem gázpedál, hanem vízpedál :) ez indította a kis vízszivattyút.
"Ha pedig például a 2-es ponthoz nézném az 1-es pontot, akkor képzeletben a 2-es pont marad fix, és az 1-es váltakozik?"
Soha semmi nem "fix" önmagában, minden csak valamihez képest lehet fix. Te pl most pl azt hiszed, hogy mozdulatlanul ülsz a seggeden, pedig valójában kb ezer kilométer per óra sebességgel vágtatsz keleti irányban (mert forog a Föld), tehát kb egy óra múlva ott leszel, ahol most éppen Ukrajna van. De ezzel egyidőben piszok gyorsan kering a föld a Nap körül, plusz az egész naprendszer is a Tejút központja körül, stb, szóval aki ki meri mondni, hogy valami "önmagában fix", azt én kinevetem :)
Szóval amíg a trafód szekunder tekercsének egyik vége sincs (fixen) hozzákötve semmihez, addig a "fix" szót vegyük ki a mondatból :)
Marad a tekercs két végpontja fix nélkül, a "levegőben lebegve". A közöttük mérhető feszültségkülönbségeket az elektromosság világában képzeld el úgy, mint egy, a térben forgó tárcsát/pálcát/seprűnyelet, a seprűnyél hosszúsága 38V.
Amikor ez a seprűnyél forgás közben éppen függőleges, akkor a két vége közöttii magasság-különbség (=feszültség különbség) 38V.
Amikor ez a seprűnyél forgás közben éppen vízszintes, akkor a két vége közöttii magasság-különbség (=feszültség különbség) 0V.
Forgás közben hol az egyik vége lesz magasabban (= lesz pozitívabb polaritású a másik végéhez képest), az átfordulás után meg az a vége lesz negatívabb a másik végéhez képest.
Így fogja cserélgetni egymást a két seprűvég, a közöttük levő magasság-különbség így fog váltakozni folyamatosan 0 és 38V között.
És ez az egész a semmiben lebegve történik, tehát amíg a seprűnyél egyik pontja sincs odaszögezve sehová, addig a "fix" szót hagyjuk ki a magyarázatból.
Más kérdés, ha a trafó egyik kimenetét "fixen" leföldeled. Ekkor a forgó seprűnyél egyik végét odaszegezted a földpotenciálhoz (persze ettől még forog tovább a szeg körül), ennek megfelelőek lesznek a forgó seprűnyél másik végének (pillanatnyi) magasságai (feszültségei)
Ez van, amikor egy "POLARIZÁLT" hülye (kecske) előadást tart arról, hogy kinek mit szabad mondani.
Ilyen az, ha egy idióta határozza meg, ki mondhatja ki a fázis szót.
"Tehát ha pl z esetedben "fázis" az jelenti: "olyan vezeték, amiben a földhöz képest életveszélyes szintű váltakozó feszültség van", akkor kizárólag a konnektoros példádban van értelme a fázis kifejezés használatának, a 24 voltos szövegrészben értelmetlen/felesleges/marhaság."
kecske szerinted van értelme a fázis szó használatának a szekunder oldalon? kecske, az a bő szókincsed (ócska süketelésed), amivel meg vagy áldva "értelmetlen/felesleges/marhaság."
"Ami itt változik, az nem "fázis", hanem POLRITÁS:
- hol az egyik pozitívabb polaritású a másikhoz képest
- hol a másik pozitívabb polaritású az egyikhez képest"
Amióta ezt írta a barom, felénk egyenáramba kapcsolva a műszert mérik a váltakozó feszültséget.
Bocsi a zaklatásért de szaktársammal összezavartuk egymást.
A kérdésem az alábbi lenne.
Jól értelmezem a váltakozó feszültséget a kép alapján?
a KÉPEN az 1-es pontoz nézem a 2-es pontot. Tehát képzeletben az 1-es pontom a fix pont, és a 2-es váltakozik. 1es pont a 0V mondjuk, a 2es pedig +-38 V
Ha pedig például a 2-es ponthoz nézném az 1-es pontot, akkor képzeletben a 2-es pont marad fix, és az 1-es váltakozik?
Így?
2-es pont +38V 1-es pont 0V, majd 2-es pont +38V 1-es pont +76V
Megvetted már a szivattyút? Ha nem, vegyél olyat ami nyomást tart és a csap nyitására indul. Flowjet, surflo, egyéb lakókocsis cuccok, van ezer féle.
Az átfolyós vízmelegítő átfolyásra indul szintén nem? Másmilyet nem nagyon tudok elképzelni. Ezzel a kettővel már kész is a rendszered. Nem hinném hogy fel kell találni bármit is, ezek kiforrottak a lakókocsikban, hajókban.
"4db AA elemet egy trafóval váltom ki, hogy ne kelljen cserélgetni. Milyen tipusszamon keressek ilyet? (Amazonról szeretnèk rendelni) Ezzel a 6 volttal kell egy 12 voltos szivattyút is vezérelnem."
Erős a gyanúm, hogy halvány fogalmad sincs az elektromosságról. Pl egy trafóról váltakozó feszültség jön le és nem 6V egyenáram, mint az elemekről. A 4 db ceruza elemről működő csapod valószínűleg vidáman tudna működni 5 voltos egyenáramú tápegységről, a 6 voltos tápegység viszonylag ritka, 5 voltos viszont százféle létezik.
5 voltra relék is is léteznek, amivel kapcsolhatod a 12V szivattyúdat.