Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16778

"Próbáld ki a menetstabilitást egy gyári méretű, és egy kb. ilyen méretű kerekekkel"
Szerintem neked kellene kipróbálni egy gyári 205/55R16 gumis autót, amin rendben van az ET, nincs elrontva a futómű geometriája, a legördülési sugár, úgy tér vissza a kormány egyenesbe, olyan visszajelzést ad az útról, ahogy azt megtervezték eredetileg.

Előzmény: flenfer (16755)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16777

*hamarabb kell cserélni...

 

Bocs... de már fáradok. :)

Előzmény: Törölt nick (16775)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16776

Na végre! Egy ésszerű válasz!!! 

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (16773)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16775

Legyen elég annyi, hogy a nem helyes méretű (ET szám) felni miatt megváltozik az első futómű geometriája, ami fokozott terhelésnek teszi ki az alkatrészeket. A kerékcsapágytól kezdve a kormányművön át... de még a toronycsapágyat is.

Hátul ugyanez a helyzet... Ott sem erre lettek méretezve a cuccok. Kerékcsapágy... szilentek (azok amúgy sem érnek egy kalap szart se, hát ha még pluszban terheli az ember)

 

Szóval ilyenkor az van, hogy hamarabb kell kerékcsapágyat, összekötő gömbfejet, axiálcsuklót, stabilizátorgumit, szilenteket és végső esetben akár a kormányművet is. Ami ugye köztudottan nem olcsó dolog.

 

Ezek után kell eldönteni azt, hogy így megéri e?

 

Nem utolsó sorban, ami erősen eltér a gyári értékektől az nem biztonságos.

Értsd: legrosszabb esetben akkora terhelést kap az első futóm, hogy menet közben "szétszakad". Igaz, ez csak elmélet... De attól még megtörténhet.

Előzmény: flenfer (16774)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16774

Le tudnád írni milyen kockázatokkal jár ez? 

Előzmény: Vlad19 (16771)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16773

Nézd... Amikor én megvettem az ótómat, akkor afféle "hülyegyerek" autó volt. (le volt ültetve)

De nem ám szakszerűen ültetett... Lónak a véreres ... asztat. :)

Ki volt vágva a rugóból...

Végül is tökmindegy, mert nekem szakszerűen ütetett autóra sincsen szükségem. Valahogy az nem az én világom. (öregszem... kényelmesedek... :DDD )

 

Szóval... A lényeg.

Vétel uán szervíz és a rugók, meg mentek a kukába.

Helyettük vadiúj Kayaba rugók mentek be. (típushoz való természetesen) Azóta úgy áll a "segge", mint aminek alárúgtak. :)

Nincs gondom a teljes terheléssel. (kivétel teljesítmény, mert az enyémnek a "szíve" egy 8 szelepes egyhatos ;) a maga 75 pacijával)

 

Ez volt némileg több mint egy éve... Akkor volt a négy rugó kb. 100 rugó. :))) plusz munkadíj.

 

Én ennyit tudok segíteni.

Előzmény: flenfer (16768)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16772

Motorkódból ezt is meglehet tudni ;-)

Előzmény: Törölt nick (16770)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16771

Ez tényleg a te dolgod, ebben egyetértünk, ha tisztában vagy a kockázatokkal akkor használd egészséggel, és remélhetőleg ez is birja úgy mint az astrád. De kétlem hogy rugó téren erre lenne "szakszerű" megoldás...

Előzmény: flenfer (16768)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16770

Azt honnan tudod, hogy gotthárdi? :O

Előzmény: Vlad19 (16769)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16769

Többek közt pl a gyári Irmscher felnik is 16"osak voltak. Az enyém kasztnija Rüsselheimi amúgy, és a motor benne Szentgotthárdi születésű. Büszkeséggel tölt el ez a kombináció valahogy XD

Előzmény: Törölt nick (16766)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16768

Lehet, hogy hülye vagyok, meg nem értek hozzá ( egyesek szerint!!) DE! nagyon tisztában vagyok azzal hogy ezek a kerekek mennyire nem tesznek jót a futóművemnek, de erről hagy döntsek én, hogy mikor mit cserélek. Ez legyen az én gondom! Okoskodást már eleget hallottam, de viszont arról senki sem tud okosat mondani, hogy MIYEN RUGÓT TEGYEK BE??  

Előzmény: Vlad19 (16764)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16767

*tanultam

 

Előzmény: Törölt nick (16766)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16766

Az Opel Vectra B Kezelési útmutatóban. :)))

Tudod, ez a "hogyan indítsuk be autónkat?" kiadvány. :DDD

 

Nem tudom, hogy gyárilag szerelték e... Amikor az enyémet összerakták Antwerpenben, akkor én még csak vezetni tabultam. :)))

Előzmény: Vlad19 (16765)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16765

"Igaz, hogy a "nagykönyv" Vectrákra max. 15"-os felnit ír 205/50-es gumival"

 

Milyen nagykönyvben találtad ezt? :-) Ugyanis a Vectrákat gyárilag szerelték 14", 15" és 16"-os kerekekkel is.

A legelterjettebb ezek közül a 195/65 R15ös méret volt.

 

Ehhez pl a te 205/55 R16od tökéletes váltóméret (és amúgy szintén gyári méretnek betudható ezáltal)

Előzmény: Törölt nick (16763)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16764

Szerintem egy kis logikus gondolkodásnál nem kell több, hogy belásd, csöppet máshogy terheli például a kerékagyakat a gyáritól teljesen eltérő ET számú felni, illetve egy azzal közel azonos.. Nyilván nem ok nélkül terveztek meg valamit valamilyenre anno a kedves Rüsselheimbéli kollégák.

Előzmény: flenfer (16758)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16763

Ja... lemaradt...

 

205/55 R16 "mainstream" méretű gumiról van szó. :)

Előzmény: Törölt nick (16762)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16762

A "dizájn" mindenek előtt... :DDDDDD

 

Apropó... ha már kerekekről meg felnikről és miegymásról van szó.

Esetleges vélemény (saját, vagy másoké) a Kingstar (médincsájna) K106-os gumiról??? ;)

Kénytelen voltam ezt választani különféle gazdasági megfontolásból. :))) (hiába... nálam még válság van)

Ma tették fel, sokat nem voltam vele. Első hallásra csendesnek tűnik, de még csak a városban voltam.

Majd holnap lesz a "tesztnap". :)

Annyi biztos, hogy az előzőnél még városban is csendesebb. :)

Előzmény: kiskaldi! (16760)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16761

"Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt,"

 

Ezt kikérem magamnak! :))))))

Én gyári Opel alufelnit használok.

Igaz, hogy a "nagykönyv" Vectrákra max. 15"-os felnit ír 205/50-es gumival, de talán még ezzel a kis csalással nem teszek nagy kárt az autóban.

 

Előzmény: Nick_X14XE (16753)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16760

Igazad van. Biztos hülye mindenki aki erről papol, hogy a gyári ET-től maximálisan 3mal lehet eltérni plusz illetve minusz irányban.....  Hülyék voltak mikor mérnökök találták ki kimondottan ehhez a típushoz a kormány tengely legördülési sugarat... Az iskolában is csak egy 20oldalal kis segédlet van erről, hogy mit miért is találtak ki.

De le lehet szólni mindenkit aki mindezeket betartja....

Előzmény: flenfer (16755)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16759

Szerencse, hogy vannak iylen gondolkodású emberek amúgy :D. Képzeld el miylen szarul menne a műhely ha nem kellene ilyenek miatt is cserélgetni futómű alkatrészeket. Jár hozzánk egy grande puntós srác. A széles felni mellé még nyomtávszélesítő is van benn neki és félévente-évente cseréljük is a hátsó kerékagy csapágyat. Pehhére aggyal együtt van és jóval 40felett fizet darabjáért :D.

Előzmény: Vlad19 (16757)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16758

Menetstabikitás?:-)

Astrámon ET 35 7JX15-ÖS kerekek voltak 195/50r15-ös gumikkal, kb 80.ezer km.-t mentem vele, és semmi gond nem volt sem a csapágyakkal, sem a futóművel....:-) NEM BASZTA SZÉT!!

Előzmény: Vlad19 (16757)
AAAAAAAAAAAAAAA
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16757

Majd ha 10.000 km múlva szétbassza a futóművet, kerékcsapágyakat meg mindent akkor is azt mondod h megéri az a kis plusz menetstabikitás? :-)

Előzmény: flenfer (16755)
Sankaka Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16756

Az tuti, hogy brutálisan fogja az utat... Nem utolsó sorban a kinézet is brutális :)

Előzmény: flenfer (16755)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16755

Hát nemigen fogom eldobni  a felniket, inkább egy kis pénzt,és időt szánok rá , de gyári méretű kerekeket  téliben teszek rá.

 

Próbáld ki a menetstabilitást egy gyári méretű, és egy kb. ilyen méretű kerekekkel, és hátha más lesz a véleményed!!

Előzmény: kiskaldi! (16754)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16754

Fogd meg a felniket dobd el jó messzire és tegyél fel a B vekihez való felnik közül 1et. Megfelelő szélességgel és Et számmal nem lesz gondod. Nem kell peremezni meg minden szarság...

Nem hiszem, hogy nem lehet találni a kocsi alá való felnit...

Lásd i500as veki 215 széles gumikkal 17es felnin elgurul és nemhiszem ,hogy a tervező mérnökök úgytervezték volna, hogy beleérjen a gumi oldalfala a sárvédő peremébe...

nekem ugyan csak 195 széles a sumi meg 15ös, de 4centis ültetéssel sem ér bele 5személlyel....

Előzmény: flenfer (16748)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16753

Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt,
kicsi átmérőjű, de majd kétszer drágább gumikat felrakni,
hozzápiszkálni a karosszériához,
mindenféle bakokat, meg rugókat berhelni a futóműbe...
Olvasni is rossz. :(

Sankaka Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16752

Hali!

 

Ugyanez a probléma nálam is. Gumi oldalát veri néha a sárvédő. Tegnap benyargaltam az autósboltomba, 18ezer/db-ért ajánlottak erősített rugókat... Pfff... Azt néztem, hogy ha a sárvédő alsó peremét (ami belülre van behajtva) kicsit feljebb hajtanám, nem érne bele a kerékbe. Bár nekem is csak úgy jön elő, ha 4 személlyel megyek. Fogyasztásban 1-2 decivel több idáig, bár szeretek 4ezres fordulat felé váltani (vagy inkább kicsit fölötte).

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: flenfer (16751)
flenfer Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16751

Hát igen! Ahogy írtad, mintha oda lenne ragasztva az úthoz, satuféknél, és kanyarokban is! Fogyasztásban nem vettem észre hogy többet kajálna, 1.8-as 16v motorral kb 8-8.5l. 

 

 

 

 

Meg azért mutatós is. 

Előzmény: Törölt nick (16750)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16750

Hát... nem tudom.

Azzal az ET 30-as felnivel eléggé "kilóghat".

Nekem az Astra H gyári 4*100 -as 16"-os felnije van fenn (ET 37) a Vectrán. 205/55 R16 gumikkal.

Így ebben a formában nincs gondom vele. Azt leszámítva, hogy úgy ragad az úthoz, mint ha Palmatex-szel tették volna le. :)))

Ez biztonságilag nem is akkora probléma... sokkal inkább a fogyasztásban jelentkezik. ;)

 

Én annyit tudok javasolni, hogy némileg nagyobb ET számú felni kellene...

Előzmény: flenfer (16748)
BoFe24 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16749

Megnézem egy másik ilyen Isuzu klímásban..

Előzmény: MBman (16694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!