"Próbáld ki a menetstabilitást egy gyári méretű, és egy kb. ilyen méretű kerekekkel" Szerintem neked kellene kipróbálni egy gyári 205/55R16 gumis autót, amin rendben van az ET, nincs elrontva a futómű geometriája, a legördülési sugár, úgy tér vissza a kormány egyenesbe, olyan visszajelzést ad az útról, ahogy azt megtervezték eredetileg.
Legyen elég annyi, hogy a nem helyes méretű (ET szám) felni miatt megváltozik az első futómű geometriája, ami fokozott terhelésnek teszi ki az alkatrészeket. A kerékcsapágytól kezdve a kormányművön át... de még a toronycsapágyat is.
Hátul ugyanez a helyzet... Ott sem erre lettek méretezve a cuccok. Kerékcsapágy... szilentek (azok amúgy sem érnek egy kalap szart se, hát ha még pluszban terheli az ember)
Szóval ilyenkor az van, hogy hamarabb kell kerékcsapágyat, összekötő gömbfejet, axiálcsuklót, stabilizátorgumit, szilenteket és végső esetben akár a kormányművet is. Ami ugye köztudottan nem olcsó dolog.
Ezek után kell eldönteni azt, hogy így megéri e?
Nem utolsó sorban, ami erősen eltér a gyári értékektől az nem biztonságos.
Értsd: legrosszabb esetben akkora terhelést kap az első futóm, hogy menet közben "szétszakad". Igaz, ez csak elmélet... De attól még megtörténhet.
Ez tényleg a te dolgod, ebben egyetértünk, ha tisztában vagy a kockázatokkal akkor használd egészséggel, és remélhetőleg ez is birja úgy mint az astrád. De kétlem hogy rugó téren erre lenne "szakszerű" megoldás...
Többek közt pl a gyári Irmscher felnik is 16"osak voltak. Az enyém kasztnija Rüsselheimi amúgy, és a motor benne Szentgotthárdi születésű. Büszkeséggel tölt el ez a kombináció valahogy XD
Lehet, hogy hülye vagyok, meg nem értek hozzá ( egyesek szerint!!) DE! nagyon tisztában vagyok azzal hogy ezek a kerekek mennyire nem tesznek jót a futóművemnek, de erről hagy döntsek én, hogy mikor mit cserélek. Ez legyen az én gondom! Okoskodást már eleget hallottam, de viszont arról senki sem tud okosat mondani, hogy MIYEN RUGÓT TEGYEK BE??
Szerintem egy kis logikus gondolkodásnál nem kell több, hogy belásd, csöppet máshogy terheli például a kerékagyakat a gyáritól teljesen eltérő ET számú felni, illetve egy azzal közel azonos.. Nyilván nem ok nélkül terveztek meg valamit valamilyenre anno a kedves Rüsselheimbéli kollégák.
Igazad van. Biztos hülye mindenki aki erről papol, hogy a gyári ET-től maximálisan 3mal lehet eltérni plusz illetve minusz irányban..... Hülyék voltak mikor mérnökök találták ki kimondottan ehhez a típushoz a kormány tengely legördülési sugarat... Az iskolában is csak egy 20oldalal kis segédlet van erről, hogy mit miért is találtak ki.
De le lehet szólni mindenkit aki mindezeket betartja....
Szerencse, hogy vannak iylen gondolkodású emberek amúgy :D. Képzeld el miylen szarul menne a műhely ha nem kellene ilyenek miatt is cserélgetni futómű alkatrészeket. Jár hozzánk egy grande puntós srác. A széles felni mellé még nyomtávszélesítő is van benn neki és félévente-évente cseréljük is a hátsó kerékagy csapágyat. Pehhére aggyal együtt van és jóval 40felett fizet darabjáért :D.
Astrámon ET 35 7JX15-ÖS kerekek voltak 195/50r15-ös gumikkal, kb 80.ezer km.-t mentem vele, és semmi gond nem volt sem a csapágyakkal, sem a futóművel....:-) NEM BASZTA SZÉT!!
Fogd meg a felniket dobd el jó messzire és tegyél fel a B vekihez való felnik közül 1et. Megfelelő szélességgel és Et számmal nem lesz gondod. Nem kell peremezni meg minden szarság...
Nem hiszem, hogy nem lehet találni a kocsi alá való felnit...
Lásd i500as veki 215 széles gumikkal 17es felnin elgurul és nemhiszem ,hogy a tervező mérnökök úgytervezték volna, hogy beleérjen a gumi oldalfala a sárvédő peremébe...
nekem ugyan csak 195 széles a sumi meg 15ös, de 4centis ültetéssel sem ér bele 5személlyel....
Hát gyerekek, vmi utángyártott, 1.5"-al szélesebb, totál rossz ET-jű felni miatt, kicsi átmérőjű, de majd kétszer drágább gumikat felrakni, hozzápiszkálni a karosszériához, mindenféle bakokat, meg rugókat berhelni a futóműbe... Olvasni is rossz. :(
Ugyanez a probléma nálam is. Gumi oldalát veri néha a sárvédő. Tegnap benyargaltam az autósboltomba, 18ezer/db-ért ajánlottak erősített rugókat... Pfff... Azt néztem, hogy ha a sárvédő alsó peremét (ami belülre van behajtva) kicsit feljebb hajtanám, nem érne bele a kerékbe. Bár nekem is csak úgy jön elő, ha 4 személlyel megyek. Fogyasztásban 1-2 decivel több idáig, bár szeretek 4ezres fordulat felé váltani (vagy inkább kicsit fölötte).
Hát igen! Ahogy írtad, mintha oda lenne ragasztva az úthoz, satuféknél, és kanyarokban is! Fogyasztásban nem vettem észre hogy többet kajálna, 1.8-as 16v motorral kb 8-8.5l.