Az nem lehetséges, hogy a nyereg túlságosan hátra van tolva a nyeregcsőbilincsben és azért csúszik mindig előre, hogy kényelmesen elérje a kormányt?
Ideálisnak tartott előre-hátra viszony: KOPS - Knee Over Pedal Spindle:
Mert ha ez a helyzet (vagy pedig a nyereg bár jó pozícióban van a pedálhoz képest, de a váz túl nagy és ezért csúszik előre hogy kényelmesen elérje a kormányt), akkor a nadrágcsere legfeljebb tüneti kezelés.
Az még fontos lehet és elfelejtettem írni, nem hagyja, hogy rendesen felemeljem (szintben :-)a nyerget, mert jobban érzi magát ha mindkét lábbal le tud lépni. Az ideálisnál legalább 3, de inkább 5cm-el lejjebb van. Én minden bringázásnál emelem pár mm-t. Még most szokja meg a nagyobb bringát.
Veszünk betétes gatyát és megpróbálok nagyon minimálisat billenteni hátrafelé.
A feljebb raktuk nem inkább picit hátrafelé kéne bllenteni? Lányok sokszor csúszkálnak előre, és gyakran előfordul náluk a picit (nagyon picit) hátrafelé billenő nyereg.
Nyilván nem kell ebből (megint) vitát indítani, de egy új Suzuki árán utolsó csavarig felújított 124-es Mercedest lehet kapni, és ha már ültél mindkettőben, tudod, miért nem ugyanaz a kettő. :)
Ez az autós példa.
De ez nem a mi hibánk, a kapitalizmus már csak ilyen. És igen, nekem is van új bringa, mi nagyon tetszik, és szívesen ráülnék, csak pofátlannak tartom érte a félmilliós árat. Nopláne úgy, hogy nem élsportoló vagyok, csak hobbi bringás. Ettől függetlenül szeretem, ha minőségi, kompromisszum mentes kerékpárt használok.
Valamint nem darál minden fokozatban. Azt a hangot is megismerem, középkorú hölgyeket utolérve rendszeresen hallom, és nem értem, miért nem zavarja őket:) Na, ez nem az a hang, csak hasonlít, és nem minden fokozaton.
Tuti, hogy nem a bovdenfeszítő anyát tekergettem. Az egyik műanyag, a másik meg egy csavar. Megismerek egy csavart:) Nem, nem is a határolókat tekergettem, ők ketten vannak, és nem nyúlok hozzájuk.
A váltó teljesen jól fut a fogaskerekekkel, egy sorban, nem az darál. Csak a váltókosár (vagy hogy hívják azt az izét, ami lelóg:) hozzáér a fogaskerekekhez. Alsó négy fogaskeréknél nem darál, felső háromnál igen. Én visszacsavartam, másik irányba, de akkor sem lett jó:(
Csak hogy biztosan ne legyen félreértés: ugye biztos, hogy a B-tension CSAVART csavargattad csavarhúzóval, nem pedig a bowdenfeszítő anyát (a bowenház és a váltó találkozási pontjánál) forgattad puszta kézzel? Daráló hang ugyanis abból is adódhat (főleg, ha MINDEN fokozatban darál), hogy a lánc az eggyel nagyobb lánckerék oldalfalának súrlódik vagyis a bringa mögül nézve a váltó kissé balra áll azon lánckerékhez képest, amin a lánc éppen fut és nem tökéletesen alatta.
Biztos, hogy a B-tension csavart tekergetted? Ott szabad szemmel is látnod kéne akár tekergetés nélkül is, ahogy változik a távolság a lánckerék és görgő között.
... ez alapján arról tegyél be képet, hogyan áll a váltó elöl és hátul is a legnagyobb lánckerékre váltva. Esetleg egy közeli kép sem ártana a váltó és a fogaskoszorú távolságáról a bicikli mögül fotózva, hogy kiderüljön, ez okozza-e a darálást. Ha egyik irányba rosszabb lett a többi (kisebb) lánckeréken is a zaj, akkor logikusnak tűnik a másik irányú állítást kipróbálni. Szerintem.
Megpróbáltam beállítani a hátsó váltót. Még mindig szépen vált (a bovdenhez nem nyúltam, ezért:), de most már lejjebb is darál. Mikor láttam, hogy a tekergetéssel nem érek célt, megpróbáltam ugyanoda visszatekerni, gondolom nem sikerült:)
Viszont van egy elméletem, ami az enyém: lehet, hogy túl hosszú a lánc. Ha csinálok képet, meg tudjátok szakérteni? Tudom, állíttassam be szerelővel, az lesz később, de egy db. bicajbolt nincs a faluban. A legközelebbi városban is csak olyan, ahol ott kéne hagyni, mert eladó van, szerelő nincs. Veszprémben van a legközelebbi rendes bicajbolt, ahol in real time szerelnek is, ha szépen megkérdem őket, hogy állítsák be, de akkor oda vagy kocsival viszem a bicajt, vagy letekerek. Ez ezen a héten nem fog megtörténni, mert nem érek rá:(
Csináljak egy képet, hogy áll a váltó? (mindig ezek a hátsó váltók...:)
"Az egyik véglet szerint ez egy ronda marketingfogás, hogy kukázzák az amúgy kifogástalan 26"-os bringáikat"
Gondolom főleg azok szerint akik nem próbálták vagy akiknek amúgy sem lenne való mert mondjuk túl kicsik, vagy mert észre sem veszik a különbséget annyira fogalmatlanok :) , de biztosan olyan is akad, akinek a papírforma szerint jobb lenne, de mégsem jön be.
Én egyszerűen csak kíváncsi voltam, milyen egy 29-es, de elég volt egyszer ráülni és tudtam, hogy nem szívesen mennék többé a régi bringámmal. Pedig épp akkor esett át nagygenerálon, teljesen rendben volt, ráadásul szerettem is, de még annak sem láttam értelmét, hogy egy 29-es mellett tartaléknak megtartsam. Tényleg nagyon más.
Nézhetjük úgy is, hogy igazad van, mert tényleg megszabadultam az amúgy kifogástalan 26-ostól :D