Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.05.06 0 1 41916

A hobbivasut.hu fórumán megtalálod!

Előzmény: Förster (41915)
Förster Creative Commons License 2021.05.06 0 0 41915

Ez nagyszerű munka. Amint látom sorozat. Kár hogy nem ismerem őt és nem tudtam a erről a lehetőségről. Gondolom a fémmegmunkálás terén alapos szakmai képzettsége van, illetve profi gépparkja is. Ezt szintet házilag megcsinálni utópia. Valami hasonlót csinál itt nálunk a PMT is. Hála a komoly felvevőpiacnak mára már feszegeti a manufaktura felső határát és közepes céggé nőtte ki magát köszönhetően a hasonlóan magasszintű munkájának, amint hosszú évek óta képes produkálni. Esetleg kaphatnék egy elérhetőséget privát mailben ? Van a klubbunknak néhány projektje, ami meghajtás hiányában áll. Hátha segítene az ügyben.

Előzmény: róbertke (41914)
róbertke Creative Commons License 2021.05.05 0 1 41914

Igen, rézből készült minden belül. 

2013-ban cserélt hajtást a mozdonyomban, de azóta sem szedtem szét a szerkocsit.

 

Itt a munkája egyben: http://www.hobbivasut.hu/fototar/HOTotya/br_hajtas_csere/ 

 

 

Előzmény: Förster (41911)
róbertke Creative Commons License 2021.05.05 0 0 41913

Igen, közben megtaláltam a 7. bekezdésben, köszi! :) 

Előzmény: Förster (41910)
Förster Creative Commons License 2021.05.05 0 0 41912

Nincs egy-két publikus fotó esetleg róla ?

Előzmény: Förster (41911)
Förster Creative Commons License 2021.05.05 0 0 41911

Az igen... Keresgélem az állkapcsomat. Gondolom az eredti ballasztsúly csak a mozdonyra vonatkozik, mert a szerkocsi súlyának tömege 155 - 160 gramm. Fényképen láttam már egy-két munkáját. Gondolom az a 316 grammos szerkocsi belül kompletten rézből lett kimarva.

Előzmény: róbertke (41909)
Förster Creative Commons License 2021.05.05 0 0 41910

Ahogy azt a hozzászólásomban írtam:

"A pálya Fleischmann Profigleisból készült a belső íveken R3, 483,5 mm-es, a külső íveken R4, 547 mm sugarú ívekkel illetve két-két ellenívvel, amelyek tovább nehezítik a mozdonyok dolgát. A tesztre a szűkebb belsőíveket használtam."

Előzmény: róbertke (41907)
róbertke Creative Commons License 2021.05.05 0 1 41909

HOTotya évekkel ezelőtt átépítette a BR41 hajtását. 

Eredeti ballaszt súly megmaradt. 

Szerkocsi: 316 gramm;

Mozdony:  260 gramm; 

Összesen: 576 gramm; 

Brutális lett a vonóereje, 30db 4tg azaz 120 tengelyt vígan elhúz. 

Alkalmazott ív: ROCO 42430 R20 1942 mm; 

Előzmény: Förster (41906)
Förster Creative Commons License 2021.05.05 0 4 41908

Piko gőzösök kerekeinek teljesen simán akadásmentesen kellene hogy forogjanak. Nálam ez így is van. Igaz az én mozdonyaim újonnan kerültek hozzám. Az idősebbek tanácsára - akkoriban gyakorlatilag mindenki idősebb volt nálam - eleinte apám segítségével, később saját magam, gondosan eltávolítottam az eredeti kenőanyagot a modellekből mert az alaklmazott kenőanyag egyrész nem volt túl kellemes illatú és néha meglehetősen sűrű volt a mozgést inkább akadályozta semmint segítette. Ezért mindent vazelinnel újrakentem. Ennek az az előnye, hogy egyrész nagyon olcsó, másrészt kitűnő szénalapú kenőanyag. A vizet taszítja, így a kezelt felületek - pl a Schicht vagonok tengelycsúcsai illetve a fémperselyek - nem rozsdásodnak. Ha meg akarok szabadulni a vazelintől, akkor többekközt a terpentin oldja és pillanatok alatt lemosható mindenről. A mozdony tengelyei is ezt a kenést kapták. Az akadásnak más oka is lehet. Ha az ív szűk azt általában nem szeretik a gőzösök, mindegy ki gyártotta. A Piko gőzösök hajtott kerekei viszonylag nagy oldalirányú mozgásteret kaptak és a rudazatuk múanyagból készült, hogy lehetőség szerint a szűk ívekben is elmenjen a mozdony (illetve biztosan ez volt a legolcsóbb megoldás). Amennyiben a rudazat akad, akkor elképzelhetőnek tartom, hogy a kerék elforulhatott a tengelyen és nem ponosan 90 fok van az azonos tengelyen lévő kerek közt. Ezt nem egyszerű beállítani, mivel ekkor le kell bontani a teljes rudazatot és a 90 fokos elfordulást újra beállítani, méghozzá nem csak szemre, hanem pontosan. Erre pl. árul a Fohrmann egy segédeszközt jó drágán. Itt a fórumon talán tud valaki egyszerűbb megoldást is javasolni. Magát a műanyag rudazatot alapvetően jónak tartom. Nem sorjás, a felületek simák a csatlakozások is megfelelőek ezért azt nem is kenem. Egyszer anno megpróbáltam, de csak kárt okoztam, mert a rudazat nem tolerálja, ha beleragad a trutyi. Ha fentiek kijavítása után továbbra sem forognának rendeltetésszerűen a kerekek, akkor megoldjuk, hogy eljussom hozzám a makrancos mozdony és megpróbálom jobb belátásra bírni.

Előzmény: Géza Kovács (41903)
róbertke Creative Commons License 2021.05.05 0 0 41907

Mekkora íveket alkalmaz a méréseknél?

Előzmény: Förster (41906)
Förster Creative Commons License 2021.05.05 -4 2 41906

A hozzászólásom elején megírtam, hogy valószínűleg csak letöltve lesznek megnézhető a videók. Az hogy nincs kedved hozzá, nem hiszem hogy bárkit is érdekel.

Előzmény: V63-017 (41901)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.04 0 7 41905

Mára is van két videó, szintén kísérletek.

Ígérem, minden nap nem fogom elárasztani a fórumot :)

 

Itt csak egy háttér lett kicserélve

 

https://www.youtube.com/watch?v=mg1ExC__k-I

 

 

Itt pedig vihar előtti fényviszonyokat szerettem volna ábrázolni, persze azért középpontban maga a szerelvény

https://www.youtube.com/watch?v=ylBIk9N6Zdc

Géza Kovács Creative Commons License 2021.05.03 0 3 41903

Kedves Förster,

 

köszönet a gondos tájékoztatásért és a videókért! Külön köszönöm a végén kapott fotókat a szerkocsi súlyelosztásának javítására!

 

Saját tapasztalatom szerint a régi Piko BR 01 03 41 esetében sokszor nem a szerkocsiban elrejtett motor tolóerejének hiánya okoz gondot, hanem az, hogy az eléje tett mozdonyrész tengelyei nem mindig forognak, hanem sok esetben - ívekben, ellenívekben - inkább csúsznak... Ez ellen van-e javaslatod, gyakorlati ötleted...? 

 

Előzmény: Förster (41898)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.03 0 0 41902

Huhh, hát te aztán tudsz bánni a kamerával. Meg a terep is szép!

Előzmény: Jeffsy (41899)
V63-017 Creative Commons License 2021.05.03 -3 7 41901

Biztos érdekesek a belinkelt videók, csak éppenséggel egyik böngészővel sem tudtam online megnézni, letölteni az összeset meg nem volt kedvem.

Előzmény: Förster (41898)
V63-017 Creative Commons License 2021.05.03 -2 1 41900

Az első kocsi a mozdony felől nincs jól összepattintva. Látszik, hogy eláll az alváz a kasztnitól.

Előzmény: Jeffsy (41899)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.03 -1 12 41899

Tesztelgetem a határokat, hátha valakit érdekel a felvétel, vagy szeretné valamelyik modellt közelebbről megnézni:

 

 

Egy közeli felvétel a V63 037-ről, CAF kocsikkal, csak ACME modellekkel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=dsYInIeiIWQ

 

 

Egy másik videó, próbálkozás időjárás hozzáadására:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Eb_Xg0qprVw

 

 

Förster Creative Commons License 2021.05.03 -8 9 41898

Nagyon sok megkeresést kaptam e-mailben az egyenhajtású NDK-s Piko modellekkel illetve a szíjhajtással kapcsolatban. A kérdések sokfélesége miatt azokat egyenként mailben megválaszolni nem tudom. Ilyen volumenű írásra most nincs időm, mert nyakig benne vagyok az otthoni terepasztalom építésében, ezért előbányásztam a kérdéses modelleket és készítettem néhány videót. Ezek sokkal szemléletesebben adják meg a feleletet a kérdésekre.

Kezdjük az NDK-s egyenhajtású Piko modellekkel. Egy nem régi vitában néhányan komoly kétségüket fejezték ki válogatás nélküli szókimondással az említett modellek kapcsán. Többek közt elhangzott, hogy rosszul tervezték meg a tapadógyűrűs kerekek helyét, rossz a szerkocsi súlyelosztása és ezáltal annyira rossz a gyengécske motor nyomatékának átadása a sínekre, hogy a mozdony éppen csak sajátmagát illetve néhány vagont képes mozgatni nagy nehezen. Ezenfelül a szerkocsi rossz súlyelosztása miatti „hanyattesését“ nem lehet semmivel sem kompenzálni.

 

Lássuk, hogyan is működnek ezek a hajtások a valóságban.

( A videókat érdemesebb letölteni és úgy megnyitni, mert a méretük miatt a böngészőbe beépített lejátszó esetleg rángatva, nem folyamatosan játsza le, vagy el sem indítja.)

Az első videón egy Piko 5/6320 katalógusszámú 1978-ban vásárolt BR01-es eredeti motorral szerelt, a kasznitól és súlytól megszabadított szerkocsija látható lassúmenetben.

https://c.web.de/@708307078745167705/WTGWK697RJSjvwqB8OJHEQ

 

A következő videón a szerkocsira visszakerült a súly és elékapcsoltam egy Piko 5/6334 katalógusszámú 1984-ban vásárolt BR03-as mozdonyt. Újra lassúmenetben látható a mozdony. A videón jól látszik, hogy az egyenlőtlen súlyelosztás ellenére sem dől hátra a szerkocsi. Egyébként, ha láthatóan dőlne is, köszönhetően a mozdonnyal való kapcsolatának a mozdony tömege ellensúlyozza hátradőlést. Pontosan ezért lett a mozdony szerkocsi kapcsolat úgy megtervezve, ahogyan elkészült.

https://c.web.de/@708307078745167705/7c-fgtWfQ_CgyeEVIZ_cpA

 

A következő videón egy Bühler motorral szerelt Piko 5/6334 katalógusszámú 1984-ban vásárolt BR03-as mozdonyt szerkocsija látható lassúmenetben, átépített hajtáslánccal, amelyre a Bühler motor magasabb fordulatszáma miatt volt szükség.

https://c.web.de/@708307078745167705/xySJ-fvkTqmBGwP5An5pqA

 

Ezen a  videón a Piko 5/6334 katalógusszámú 1984-ban vásárolt BR03-as mozdonya látható az átépített hajtáslánccal az elékapcsolt saját mozdonyával.

https://c.web.de/@708307078745167705/7MFjgmF3Q5Cvt5zKwunpsw

 

A következő videón egy egyenhajtású, tehát az előzőekben tárgyalt gőzösökkel azonos, de tengelytávjában attól eltérő Piko 5/6220 CSD ES499 1980-ban vásárolt villanymozdonyának az alváza és hajtása látható, lassúmenetben. A hajtás Bühler motorosra lett átépítve. Érdemes megfigyelni, hogy a sokat szapult egyenhajtás milyen szép „szuperlassú“ menetet tud produkálni.

https://c.web.de/@708307078745167705/BLQj7YcNRUe6Y8w8LnpNGQ

 

A következő videókon megmutatom milyen vonóerő rejlik az egyenhajtású gőzmozdonyokban. A mozdony szerkocsijáról levettem a kasznit, hogy látható legyen az eredeti motorral szerelt „gépház“. A szerkocsi megegyezik az előző videóban látott BR01 szerkocsijával. A mozdony mögé nyolc 250 mm hosszú Schicht Y vagont akasztottam, amelyeket a gyűjteményemből találomra választottam ki. A szerelvény élethű összeállítása ezúttal mellékes volt. Előrebocsátom, hogy a Schicht vagonok – mint azzal bizonyára mindenki tisztában van – nem tartoznak a jól guruló vagonok közé. Egyes vagonok világítással szereltek. A pálya Fleischmann Profigleisból készült a belső íveken R3, 483,5 mm-es, a külső íveken R4, 547 mm sugarú ívekkel illetve két-két ellenívvel, amelyek tovább nehezítik a mozdonyok dolgát. A tesztre a szűkebb belsőíveket használtam. A pályát 6V-os feszültséggel tápláltam, így a mozdonynak nem sok lendülete volt és "erőből" kellet megoldania a vontatást. A videón jól látható, hogy a mozdony komoly probléma nélkül húzza a szerelvényt. 

https://c.web.de/@708307078745167705/Qhsa1g2kSpeR4kWRe2w2-Q

 

A következő videón az előző feltételek mellett egy Bühler motoros hajtású mozdony látható.

https://c.web.de/@708307078745167705/qNMWMrHXThm1KP9F7IGTsA

 

A következő felvételen az eredeti motoros hajtású mozdony látható 9V-os tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/I4igf8ZXSFKszw4HW0hh1w

 

A következő videón a Bühler motoros hajtás látható, 9V-os tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/lZhvrSExTWi70foIfaUaog

 

A következő felvételen az eredeti motoros hajtású mozdony látható 12V-os tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/1HymtTBoRDGYwlYoF_d-4g

 

A következő videón a Bühler motoros hajtás látható, 12V-os tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/wQPaP6nLQd-0E8RnTRQFGg

 

Összegezve a látottakat elmondható, hogy az egyenhajtású mozdonyok teljesítőképessége egyáltalán nem gyenge és rosszminőségű, mint amivel néhányan riogatták a fórum olvasóit. Látható volt, hogy a lesajnált műanyag rudazat egyszer sem akadt meg, vagy pattant ki a helyéről. A mozdonyok minden további nélkül alkalmasak a tartós vonatozásra és megfelelő karbantartás mellett nem okoztak csalódást egyszer sem. Amennyiben a súlyöntvényt megfelelő helyen kimarva ólommal töltjük fel, akkor kb. 20 grammal nehezebbé válik a mozdony és a többletsúly miatt jobb lesz a vonóereje, ami további vagonokat jelenthet. Most nem volt időm kipróbálni, hogy vajon hány kitűnő gördülésű Roco / Sachsen / Tillig / vagy más modern vagont lenne képes a mozdony elhúzni, de a látott példák alapján nyilvánvalóan több mint nyolc vagonról van szó, ami pedig az otthoni vonatozás igényeit bőven lefedi, hiszen az általam összeállított 8 vagonos szerelvény hivatalos hossza 278 + 8 x 250 = 2278 mm.

 

Térjünk át a szintén sokat pocskondiázott, szíjhajtású Limit mozdonyokra. Erre a célra egy Limit 424-et vettem elő. A mozdony hét és fél éves, kb 400 üzemóra van benne javarészt négy fémtengelyes Fuggert alapú Quabla vagont vontatva, amelyek sokkal jobban gurulnak a Schicht vagonoknál. A tesztek során alaposan megkínoztam a mozdonyt, természetesen még az ésszerűség határain belül, mert tönkretenni nem volt célom. A teszteket az előzőekben megismert Schicht vagonokkal folytattam le, a jobb összevethetöség kedvéért.

A következő videón a 424-es négy Schicht vagonnal látható, 6V tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/yYgJ0_obQ7mYlzyUvrqaIw

 

A következő videón a 424-es négy Schicht vagonnal látható, 9V tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/HH8-K2OlRLSk8UuuisDwwA

 

A következő videón a 424-es négy Schicht vagonnal látható, 12V tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/G43fahhQQm2pE2mg3dHU1g

 

Mint látható volt a négy vagon vontatása egyáltalán nem esett a mozdony nehezére. További két vagont kapcsoltam mögé. Említettem, hogy nem állt szándékomban tönkretenni a mozdonyt ezért 12V tápfeszültség mellett zajlott a teszt, hogy legyen egy kis lendülete is.

https://c.web.de/@708307078745167705/rYtp850GQ6a-ilQBF2If0A

 

Látható volt, hogy a mozdony elhúzza a vagonokat, de erősen közelít a terhelhetőségének határához. A következő videóban még két vagont kapcsoltam mögé, 12V tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708307078745167705/rdxtkGO2SyWtenO-86DQYg

 

Amint látható, ezzel a teherrel már rettenetesen kűzd a mozdony, ami nem csoda, hiszen, bár rézből készült, mégis meglehetősen alacsony az önsúlya, ami komolyan kihat a vonóerőre. Szerencsére a Limit úgy építette meg a szerkocsit, hogy nincs benne szénimitáció. Így egy nagy hely marad üresen, amelybe komoly súlyú ólom tehető, lefedve egy szénimitációval, amelyet akár egy romos szerkocsiból kivéve alakíthatunk méretre, akár 3D nyomtatásban is elkészíthetünk. Egyik sem nagy ördöngősség manapság. Az ólom fajsúlya 11,34 gr/cm3 . A szerkocsiban pedig van néhány köbcentire hely bőven. Megmértem, 24 x 50 x 10 mm-nyi tér áll a rendelkezésre és akkor még jut egy pici hely a szénimitációnak is.  Ez 12,5 cm3, ami ólomban számítva kb. 140 grammot jelent. Ebből az ötletből kiindulva, súlyt helyeztem a szerkocsiba. Jobb híján az előző tesztekben látható BR03 szerkocsijának az öntvényét használtam, amely 155 grammot nyom. Ez ugyan 15 grammal több, mint az előzőleg kiszámolt súly, de nem hiszem, hogy ez az eltérés számottevően befolyásolná a teszt eredményét. Arra mindenképpen alkalmas, hogy megmutassa, mire képes a 424, ha a szerkocsija megfelelő tömegű. Elismerem elég szürreálisan néz ki így a mozdony, gyengébb idegzetűeknek nem is javaslom a videók megtekintését :)

 

A következő videóban a 424-es hat vagont húz 6V tápfeszültség mellett.

https://c.web.de/@708308308401855009/MU-fFKSmSsOgstoeh1JH7g

 

A mozdony láthatóan nem erőlködött a vontatással hála a plussz súlynak. Kipróbáltam 9V melett is, de már nyolc vagont akasztottam mögé.

https://c.web.de/@708308308401855009/iGyBTMtSRj2w1hpzOvmwoQ

 

Szemmel láthatóan nem okozott problémát a nyolc vagon sem a többletsúly hatására. Végül kipróbáltam 12V tápfeszültség mellett is.

https://c.web.de/@708308308401855009/3Qd2kv0WRG6OWugL28H37g

 

A mozdony nagyon szépen egyenletesen a szíj megcsúszása nélkül oldotta meg a feladatát. Mint látható a súlypont magasan volt, de a mozdony olyan stabil, hogy a maximális sebessége mellett sem repült le róla a többletsúly az ívekben. A tesztek szerint a Limit szíjhajtása jó minőségű, a konstrukció korlátait ismerve jól és tartósan használható. Nálam továbbra is 4 vagont húz a mozdony, de elkészítem hozzá szerkocsiba helyezhető ólomsúlyt, hogy jobb nyomatéka legyen a gépnek. Nem gondolom, hogy a nálam 4 vagon vontatásához használt 424-esnek mind a 140 lehetséges grammra szüksége lenne, helyette inkább kb. 60-70 grammnyira lenne szükség. Ez egy kisebb ólomhasáb lesz, amelyet egy 3D szénimitációba bele fogok ágyazni, hogy mégcsak véletlenül se sértse meg a mozony fetését.

 

A következő videóban egy a Quabla nevével fémjelzett Liliput alapú 520-as mozdonyt tesztelek a megszokott 8 vagonnal 12V tápfeszültségen. A szerkocsi anyaga fémöntvény, meghajtása fogaskerekes.

https://c.web.de/@708308308401855009/nK0loun3QKO09MiJZVC_mw

 

Az 520-as alapvetően szépen húz, de az elleníveken láthatóan lelassul, ami jelzi, hogy elérte a vontatókapacitásának határát. A Liliput mozdony is súlyhiánnyal kűzd, hiába az öntvény szerkocsi. Ráférne még 60-80 grammnyi súly.

 

A következő videón egy Roco S160 látható, amely egyenlőre még várja, hogy MÁV411 legyen belőle.

Elsőre 9V mellett húzza a 8 vagont.

https://c.web.de/@708308308401855009/FT5ZFaOMQ2WmHSuMcJIj5w

 

Majd 12V-tal újra csak 8 vagont.

https://c.web.de/@708308308401855009/EJvyziwaT6yL9BJBaO_YzA

Mint látható, itt semmi gond sincs a vontatással. A szerkocsi megfelelően nehéz és a mozdony erőlködés nélkül teszi a dolgát.

 

Gondolom mindenki felfedezte a háttérben látható V40-et is amelyet a Felixbahn készített. Teljesen új szerzemény az ebay-ről. Nem ma készülhetett, de teljesen karc, illetve használati nyomoktól mentes. Ezért előszőr bekellett járatni, amin éppen tól voltam. Viszont ha már ott volt kipróbáltam azt is. Elsőre négy vagont akasztottam rá és 6V tápfeszültségen indítottam el.

https://c.web.de/@708308308401855009/3GSbNPydSVSq7qc3MLL2ZA

 

Az elleíveket nem szerette, mert ez a mozdony is elég kistömegű, így óhatalanul szüksége van lendületre. Majd 9V-ra emeltem a feszültséget.

https://c.web.de/@708308308401855009/4XmK1RhMQu694dLjrZvt_Q

 

9V mellett a lendülete már átvitte az elleníveken is. Tovább emeltem a maximális 12V-ra.

https://c.web.de/@708308308401855009/ZL_gCZIBQ1adpDBtTs3uKQ

 

12V-on remekül szaladt, így egy újabb vagont akasztottam rá.

https://c.web.de/@708308308401855009/uXkAEFpJT0Sp1HAN1eICzg

 

Szemmel láthatóan az öt vagon sem okozott gondot. Akasztottam egy hatodikat is rá.

https://c.web.de/@708308308401855009/TL-ChI2vQnG-jc8K4P1sZA

 

A mozdony futás valamelyest lassult az elleníveken, de még mindig magabiztosan vontatta a hat vagonját. Akasztottam rá egy hetediket is.

https://c.web.de/@708308308401855009/9VSTwU7tRn2BrZyAnzbWUQ

 

Az ellenívekben már komolyan kűzdött a szerelvénnyel, láthatóan elérte a teljesítőképességének határát. Ennek ellenére ráakasztottam a nyolcadik vagont is. Sejtettem előre, hogy durva lesz...

https://c.web.de/@708308308401855009/UwqiDR0WRjSfsc9JPI9Lew

 

Ez már valóban túl sok volt. Csak azért mertem megtenni, nem hajtás problémája van ennek gyönyörű mozdonynak, mindössze a súlya túl kicsi. Neki sem ártana még 50-60 gramm.

 

A fentiek alapján remélem sikerült hiteltérdemlően bemutatni, hogy mind a Piko egyenhajtású mozdonyai, mind a Limit szíjhajtású mozdonyai alkalmasak arra, hogy rendeltetésszerű használat, valamint rendszeres karbantartás mellett bárki élménydús vonatozásba merüljön velük.

 

Egy apróság a végére, hogyan lehet a Piko gőzősök súlyát növelni illetve a súlyelosztást javítani:

https://c.web.de/@708308308401855009/_h4IHnHDSNCJzgqm2wkAnA

Az első képen bejelöltem, hogy egy marógép segítségével hol érdemes az egyenhajtás súlyöntvényét kimarni. Az alsó részen a becsíkozott felületen az anyagvastagság 6,5 mm. Itt érdemes 6 mm mélyen kimarni a cinköntvényt és ólmot önteni bele. Ezután a felső ferdekockás résznél, ahol az anyagvastagság 2 mm érdemes teljesen eltávolítani a cinköntvényt és ólom lemezzel kipótolni, amit belülről ragasztószalaggal rögzíthetünk, amíg behelyezzük a szerkocsiba. Biztosan nem fog elmozdulni, amiről egyfelől a maga motor, másfelől a kaszni gondoskodik. Mint azt feljebb leírtam a cinköntvény és az ólom fajsúlyának különbsége kb. plussz 18-20 gramm súlynövelést okoz és a szerkocsi súlyelosztása is javul.

A további képeken a Bühler motorhoz rézből készült fogaskerek illetve a maga motor beszerelt állapotban látható.  

Bad Schandau Creative Commons License 2021.05.03 -1 4 41895

Úgy hallottam, hogy a CoVid miatt, még csak alig néhány hete lett a mozdony lemérve. Bármilyen jók is legyenek a 3D-s srácok a PIKO-nál, nem hiszem, hogy készen lenne már a mozdony terve.

Előzmény: braun (41893)
róbertke Creative Commons License 2021.05.02 -2 4 41894

  

braun Creative Commons License 2021.05.02 0 4 41893

Biztos lesz róla majd videó Wilferrel.

Előzmény: lencsep (41892)
lencsep Creative Commons License 2021.05.02 0 0 41892

Lehet írni a Pikonak. Hátha küldenek képeket.

Előzmény: vasútikuruc (41886)
Dash 9 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 41891

A 2010-es években a Cargo tesztelt egy LE-MA mozdonyt Taurus fékmozdonnyal. Érdekes eredmények születtek.

Előzmény: vasútikuruc (41889)
vasútikuruc Creative Commons License 2021.05.01 0 1 41889

Off,

 

Vagy esetlég LE-MA vs Vectron párhuzamos gyorsítást 2000 tonnával száraz időben.

 

Előzmény: Dash 9 (41887)
Dash 9 Creative Commons License 2021.05.01 0 1 41887

Mondjuk azt a 6600 kW-ot megnézném egy mérőkocsival maga mögött, illetve tisztán analóg műszerekkel, mert érzetre szerintem közel sincs hozzá...

Előzmény: vasútikuruc (41885)
vasútikuruc Creative Commons License 2021.05.01 0 3 41886

Vissza a témába,én nem találkoztam képpel még a mester darabról sem.

Előzmény: riezaK (41875)
vasútikuruc Creative Commons License 2021.05.01 0 5 41885

"060-EA-040 manapság IGBT-s, 6600kW-os hajtással, 91% körüli üzemkészséggel gurulgat fel-s-alá, kb. 1.600.000 km-rel  a háta mögött."

Konkrétan melyik cégnél van ez a mozdony? Nekem volt szerencsém utazni 7 évet rajtuk,

 060-EA "fakeréktől" LE-MA2-ig, persze Magyarországon.Ott és akkor az két eredeti EA, 50-60%üzemkészségű volt (pedig a román szerint a Marfa két legjobb mozdonya volt)

a legjobb üzemkészségű a Softronic első átfaragása a fokozatkapcsolós EA volt 80% felett,a többi variáns kicsit mögötte.

A forgóváz témában annyit a én arra nem lennék büszke hogy alapjában 60-as évek forgóvázát rakom a mozdonyaim alá.

A Softronic évekig erőlködött a LE-MA2-es osztrák,német engedélyével,azóta csendélet valahogy a tömeges rendelés is elmaradt ahogy a beharangozott magyar gyártás is.

Azt a technikát is helyén kell kezelni azért nem a csaurusz a sínek istene,már ha van ilyen.

 

 A gigant védelmében pedig  melyik KGST termék volt 74-ben hasonló mozdony.

A szöcske pedig arra a feladatra szuper volt amire tervezték,hogy a MÁV mire használja az más kérdés.

Előzmény: nazareth (41880)
riezaK Creative Commons License 2021.05.01 -2 0 41884

Köszi :)   

Előzmény: lencsep (41883)
lencsep Creative Commons License 2021.05.01 -1 1 41883

Nem

Előzmény: riezaK (41882)
somytomy Creative Commons License 2021.05.01 0 0 41881

Mondjuk az UFC helyett inkább mi is kicsengettük a dellát a jó Krupp forgóváz licenszéért :P

Előzmény: vasútikuruc (41872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!