Józan paraszti ésszel valami hasonlóra gondoltam, azzal a különbséggel, hogy csak jelzi, mikor állíthatom le. Az, hogy ő maga járatja tovább, illetve állítja le a motort jópofa dolog.
Költenék én szívesen ingatlanra is, de nem szándékozom a hátralévő éveim alatt a néhány tízmillás adósság törlesztésére keresni. Így hát maradok panelproli ... Hacsak nem nyerek a lotton ! :)
Egy utólag beszerelhető elektronika ami figyeli a motor fordulatszámát, paramétereket és terheléstől függően adott ideig járatja a motort a gyújtáskulcs kivétele után is visszahűtve a turbot. Persze van más funkciója is de az alapkérdésre tekintve ez a lényeges funkciója. Van pár autómárka amiben gyári tartozék, de inkább a turbo tuninggal felhúzott gépek alap kiegészítése a valamit magára adó tuningcégeknél. Sok esetben társítva van a boost controllerrel sőt sok cég közös házban forgalmazza. Én a GReddy, APEXi, HKS, Blitz típusokra szavaznék.
Gratulálok a paripához Neked, Stilosnak pedig, hogy láthattuk is :-))
Most akkor hogy is van?? Stilosnál már egyedi rendszámot is lehet rendelni? Kiterjesztette a profilját erre is a xenon mellé? :-)))))))))
Amikor én ültem bele az autómba (május) még szinte minden szembejövő Bravoval köszöntünk egymásnak valamilyen formában, sajnos az utóbbi időben ez teljesen elkopott :-((
Jó a gyári 16-os télinek, tényleg. Az én 15-ösöm után, mindent nagynak látok, még a süteményes tányért is :-))
Értem én, világos :-) Azért ezzel a gyári dísztárcsával sztem nem rossz. De sportcsomagosnak ez is sportcsomagos, hiszen ott a spoyler és a króm az övvonalon. Spoyler nélküli maranellot továbbra sem vágom?? Esetleg egy import emotion, dehát azon meg ott a krómkilincs, ami egyből szemet szúr. Természetesen nem a Te szavad vonom kétségbe, csak fura. Mégha a spoylert le is vették róla, akkor is tele lenne lyukkal a küszöb...na mindegy, valahogy biztos ott volt, hiszen láttad.
Tegnap menet közben találkoztam két Bravos kollégával is, villogok, kis duda, oszt' csak néznek, hogy mi a baj...Fel se fogták, hogy épp haverkodás megy, mint anno Alfás koromban, ott ez evidens volt, itt még szoktatni kell őket... Sebaj, szoktatunk!!:)
Nálam szinte szóról szóra ugyanez a napi gyakorlat.A nyitott garázsba beállás nálam is annyi ideig tart,hogy simán megfelel a visszahűtésnek.És csak azután állítom le a motort,hogy a kaput becsuktam és még fél métert előrébb gurultam...
Megmondom őszintén,hogy fogalmam sincs.Amikor átvettem az autót,úgy kértem,hogy átszerelt téli kerekekkel adják át.A 17-es kerekek a csomagtartóban-utastérben voltak.
Akkor én vagyok a másik véglet, mert mindig várok, talán sokat is, de nem sajnálom rá az időt, benzint, ha később ezt meghálálja. Pl.: ha alapgázon csak gurulok egy kicsit, azután is várok. Garázsba állásnál eleve lassan közelítek, alapjáraton, kinyitom az ajtókat, alapjáraton, kis gázzal állok be, s mégis járatom még úgy is. Nem beszélve arról, mikor meghajtom, olyankor minimum egy percet várok. S mint korábban többször megbeszéltük, ez elengedhetetlen a turbó élletartamát szem előtt tartva!
A bejáratásra az itt hallottak / látottak alapján csak annyit mondhatok (amit én is alkalamaztam), h a 2/3-ad szabály: max 2/3 gáz, max2/3 fordulat. Emberi nyelvre lefordítva nincs padlógáz, s legfeljebb 3-4 ezer között váltás. Nagyon durva, hirtelen gázadások is kerülendők talán, mintha hideg autót vezetnél. Ezt kb. 1500 km-ig, utána folyamatosan kitolva a határokat mehet az autó kihasználása. :)
Én csak akkor szoktam járatni leállítás előtt ,ha hajtottam,mint a "tatár".Bár egyébként is kb 10-15 másodpercet soktam neki hagyi,azonnal soha nem lövöm le.