Elég higgadt ember vagyok, de ez nagyon fel tudja baszni az agyamat. Megkérdezted, hogy szerintünk le lehet-e szedni a stopliból 1-2mm-t. Többen is mondtuk neked, hogy nem, nem lehet, mert nem fog megfelelően működni. Erre közlöd, hogy akkor te mégis megpróbálod a vékonyítást, mert szerinted az úgy jó lesz. Akkor meg mi a fasznak kérdezted meg, ha úgysem hallgatsz a jó tanácsra?
Ez nem egy 100-as szög, aminek ha kilóg a hegye a gerendából, akkor le kell vágni oszt csókolom. A stoplinak azért annyi a vastagsága amennyi, mert ilyenre van megtervezve a pedál is. Nem 1-2mm-rel vékonyabbra, mert az lötyögni fog benne, nem fog megfelelően illeszkedni, és veszélyes lesz, mert bármikor kiakadhat akaratod ellenére is.
Egyébként ha egy ilyen stoplit megnézel, akkor láthatod, hogy mind a pedál felőli oldala, mind a cipő felőli oldala speciális kialakítású. Ha a pedál felőli oldalból leszedsz 2mm-t, akkor eltűnik az a perem amivel eddig szintben volt a spéci kétfuratos alátét és a csavar feje. De attól még az alátétre és a csavarra szükség lesz, tehát ezek nem kerülnek beljebb, ugyanúgy ezeken fogsz taposni.
Ha a cipő felőli oldalból csiszolsz, akkor meg azokat a kis tüskéket fogod eltüntetni, amik arra szolgálnak hogy a stopli megkapaszkodjon a cipő talpában. Amikor elfordítod a lábad hogy kilépj a pedálból, akkor a stopli ezektől nem fog elfordulni.
A kerék arrébb menni a tengelyen nem tud. Először azt nézd meg, hogy nem kotyog-e az agy. Egy 5 éves bringán már előfordulhat némi kotyogás, és ha épp abba az irányba billen a kerék, akkor súrolja a sárvédőt.
A váz csúszópapucsos? Ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy az egyik oldalon elmozdul a papucsban. Ezt könnyű orvosolni, te is jól próbáltad, de valószínű nem húztad meg eléggé az anyákat (vagy az anya alól hiányzik az alátét) azért ment vissza.
Van egy 5 éves Mongoose crossway 250 bringám. Kb 1 hónapja elkezdett súrolni a hátsó sárhányó. Látható, hogy a pedálhoz közelebbi résznél nagyon közel van a műanyag sárhányó, tehát ez súrol. Olyan, mintha a kerék eltolódott volna balra, mert a jobb oldalon nagyobb a hézag, a balon meg súrol. A sárhányón nem tudok állítani, tehát a kérdésem, hogy a kereket hogyan lehet eltolni jobbr? Próbáltam simán kicsit billenteni a kereket a külső anyák lazításával és kicsit billentve újra meghúzásával, de egy út alatt visszaállt a súrlódó állapotba, szóval a tengelyen kéne gondolom arrébb vinni a kereket, de hogyan? (Kónuszanya illetve rögzítőanyákkal lehet játszani, vagy az csak a csapágyat fixálja?)
biztos hogy zavarná. ha pár tizedet megkopik, már az is zavarja. ha mászkálni akarsz benne, akkor miért nem veszel olyan cipőt ami alkalmas a mászkálásra?
Az unokahúgomnak első kerékpárt szeretnénk vásárolni (169 cm), trekkinget, városban csatangoláshoz, néha minimál terep, tatai tó körül, ilyesmi. A Scwhinn Landlidert nézegettem, de most beleakadtam ebbe a kerékpárba és rokonszenves lett: http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=215994 Szerintetek melyiket érdemesebb?
Sok jó alkatrésze van, pl. a 105-ös szett. Szeretnék csak vázat cserélni, de még nem tudom, hogy melyik része mivel kompatibilis.
Nemo, nagyon szépet írtál. Egy ilyen hülye fémdarab eléggé az emberhez tud kötődni és volt egy pici gombóc a torkomban, mikor otthon előadtam, hogy Szúnyog éltet véget ért.
DhPage: csak annyit módosítanék, hogy ő vitt el engem sok helyre.
Köszönjük a kérdést, élünk, virulunk, továbbra is az egyik legnagyobb taglétszámú (hegyi)bringás egyesület vagyunk.
Ez a platform nem jött be, mint kommunikációs felület, saját facebook oldalunk, honlapunk is van, de leginkább levelezőlistán tartjuk egymással a kapcsolatot.