Ne a biztosítékot keresd, hanem Develoopert. Akár személyesen, akár postán eljuttathatod neki az előtét ellenállást, amit meg tud javítani ha nem beázástól ment tönkre. Ha igen, akkor újat érdemes venni, használtat csak nagyon biztos forrásból.
Ez egy típus betegség, a hűtését a pollenszűrő után kapja, ha túlmelegszik egyszerűen "kiforrasztja" magát vagy elszállnak a FET-ek. Van amikor a csatlakozó is megég.
Magyarországon a magánszemélytől vásárolt autóra 6 hónap szavatosság van, ekkor a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már az eladáskor is benne volt. Ha cégtől veszel autót, akkor 1 év szavatosság van, de itt az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem úgy van az, a második 6 hónapban meg a vevőnek kell bizonyítania.
Ha jól tudom, kereskedőtől vett autónál szerződésben sem lehet ez alól kibújni, de magánszemélynél kiköthetik a felek, hogy nincs szavatosság.
Ha nincs a szerződésedben benne, hogy az eladó semminemű szavatosságot nem vállal, akkor "jó helyzetben vagy".
Mivel neked kell bizonyítani, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában is meg volt, ezért célszerű lehet több autószerelő véleményét papírra vetni, esetleg igazságügyi szakértő sokat lendíthet még a helyzeteden, de az sokba kerül. (kb 50 ezer Ft + a költségei...)
Ha tudod bizonyítani a hiba eladáskori meglétét úgy, hogy a bíró is megérti, akkor már viszonylag egyszerű a menetrend, mert egy fizetési meghagyással hajthatod be a pénzt. Persze ez csak így leírva egyszerű: ha nincs vagyona, nincs jövedelme, akkor nincs miből behajtani a pénzt.
Célszerű lenne megértetni az eladóval, hogy ha most nem adja vissza a pénzt, akkor behajtod rajta a javítási és egyéb költségeket is, ami sejtésem szerint akár több lehet az autó értékénél is...
Ha a szerződésben ki van kötve, hogy nincs szavatosság, akkor csak a bizonyított km óra manipulálás lehet járható út a szerződés semmissé nyilvánítására.
Nem haragszom, mert itt mindenki tegeződik. Én is így indítottam. Nekem semmi problémám nem volt a váltóval. Csak kb egy hónapja adtam el és megíjedtem. :-)
Na az a helyzet, hogy láma voltál. Azt tudod ,hogy neked kell bizonyítanod , hogy a vásárláskor már fennálltak a hibák.
Nehéz lesz. Hivatkozhat az eladó arra, hogy kivettétek a porlasztókat, kicseréltétek a féltengelyt illetve a bakokat. Bele raktatok törött rúgót stb. És az is kérdés mi áll az adásvételi szerződésben
Én készséggel elhiszem neked, hogy valami miatt ezt gondolod, és drukkolok is, hogy jól jöjjél ki az ügyletből a végén... de azért feltétlenül konzultálj egy ügyvéddel, hogy pontosan tudd, mik a lehetőségeid. (Alapvetően az, amit én leírtam. A szerződés szövege, az autó vételára némileg módosíthat rajta, de nem számottevően.)
Ugyan. Az legyen a legnagyobb bajod, hogy olajos a motor. 1-2 liter gázolaj, meg 3 óra ecsetelés, kompresszor, rongy, türelem kérdése. (vizzel, nagynyomású mosóval nem mosunk ilyen motort!!!)
Beszkennelhetnéd azt a hibafelmérést, természetesen a személyes adatok kitakarásával. Érdekes tanulság lehet másoknak.
Nem érdemes visszatámadnod. Itt mindenki segíteni akar. Az sajnos igaz, hogy felelőtlenül beleugrottál ebbe az autóba, annak ellenére, hogy a neten millió hasonló átverős sztori van. Egy dolgot tudsz most már csak csinálni, a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből. Akár így, akár úgy.
-vagy pereskedsz,
-vagy keresel egy jó szerelőt, aki a márkaszervizes ár töredékéért rendbeteszi neked a kocsit.
Axiálcsukló fogyó eszköz, kb. 8000-10000 Ft/db. Hátsó rugó típushiba, 12-13e a pár. Ezekre nem érdemes hivatkozni. Sajnos a motortartó bakok is fogyó eszközök, 10-12e Ft az alsó, 20-30e Ft a jobb felső. Kevés hasonló korú megane van, amiben ezek a tételek nem voltak még cserélve, vagy épp nem cserések.
A motor környéki bajokat tudod inkább ráverni, amik kifejezetten az elmaradt karbantartásból adódnak, és elsőre ránézésre nem láthatók kívülről. Ezeket a hibákat tudod az eladóval kifizettetni ügyvéd által. Ne legyél szégyenlős.