Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16808

Igen.

Előzmény: flenfer (16807)
AAAAAAAAAAAAAAA
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16807

Sima, fordulatszám nélküli a tiéd is?

Előzmény: Törölt nick (16806)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16806

Nekem meg állandóan világít... Még ha teli a tank akkor is.

 

Azért harmadikba teszem, mert így nem akadok el benne beszálláskor. :)))

Olyan apró vagyok, hogy kicsit szűkös a hely. :D

 

De legfőképp azért, mert ez esik a legjobban kézre. :))) Csak előretolom, aztán annyi.

Sebességbe se kellene rakni, mert megfogja a kézifék... De megmaradt a téli hónapokról a szokás.

Előzmény: flenfer (16805)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16805

Harmadikba? Egyesbe, vagy hátramenetben biztosabb.

Tudja valaki, hogy a sima, ford.szám mérő nélküli km. órában az üzemanyagszint jelző lámpa működik e, mert az enyémbe nem volt izzó, tettem bele, de nem működik. Vagy ennél a tipusnál ez ki van iktatva?

Előzmény: Törölt nick (16804)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16804

Arra jó, hogy ne guruljon el az autó. :)))
De én "tutira megyek". Mindig berakom harmadikba aztán jóccakát... Így gurujjáel bazzeg! :)))

Előzmény: flenfer (16803)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16803

Ja, viszont a vectra kéziféke egy nagy rakás  f...s!

flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16802

Nekem ezelött astrám volt, na, azon taposni kellett a féket, hogy megálljon. Cseréltem benne fékfolyadékot, egy hangyaf...nyit jobb lett, de a vectráénak a nyobába sem léphet.

Előzmény: Rolika88 (16799)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16801

Ja... meg még egy pöcök van ami a sárvédő felől rögzíti ai index búrát.

 

Egyébként ez a B1-esre igaz. A B2-őn nem tudom hogyan van...

Előzmény: Törölt nick (16800)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16800

Wareszom volt nekem is. :))) Igaz a Vectra meg a Warti közé becsúszott egy Escort... (életem legrosszabb döntése volt)

 

Elvileg a balos indexhez ki kell kapd az akksit, hogy kényelmesebben hozzáférj.

Utána kiveszed foglalatostól az izzót. (bajonett záras)

Van egy "pöcök" a búra hátulján, ami beakad a fényszóró műanyag házába. Na azt meg kell nyomni lefelé. (vigyázat könnyen törik)

Elvileg ezután szépen kicsúsztatható előre...

 

Beszerelés fordított sorrendben. :)))

Előzmény: Dózerbike (16798)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16799

Hát én is meg vagyok elégedve a fékekkel :P pont tegnap kipróbálta az egyik ismerősöm akinek egy 1996-os Audi A4 1.9TDI gépe van, és azt mondta, hogy jóval jobban harap a fék a vectrán mint az audin.. Pedig sokan lenézik az Opeleket legalább is itt felénk azzal basztatott, hogy miért nem Audit vagy VW-t vettem.. nem értette meg, hogy én nem akartam beállni a sorba (mert, hogy itt nállunk az Audi meg a VW az etalon) meg nekem ez tetszik el kell fogadni. Különben is egy szar mind :DDD az összeset tankolni kell és javítani ha elromlik :)

Előzmény: Dózerbike (16798)
Dózerbike Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16798

Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon

 

Én teljesen megvagyok elégedve a fék teljesítményével. Amikor először vezettem a Vectrát, majdnem lefejeltem a kormányt. Na az igaz, hogy Watrburgból ültem át ebbe a kocsiba. :)

 

kérdés a tisztelt publikumhoz: bal első indexet majd cserélni akarom, mert egy kis repedés van rajta. Mit kell hozzá bontani, hogy kezdjem?

Előzmény: Törölt nick (16788)
AAAAAAAAAAAAAAA
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16797

Rámegy. Nekem 7.5j 16 oson van 205/50-es gumi. Nos: ET30-as kerekekkel befelé 16mm, kifelé 34mm-t megy, akkor a középtöl mindössze 18mm-el lóg kifelé. 

Előzmény: Rolika88 (16796)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16796

A motorom nekem is Szenthotthárdi, a karosszéria meg Rüssenheim. :) szóval van benne Hungarikum :) Visszatérve a felni ügyre 17" is adtak ki Vectra B-t az i500-at a BBS felnivel. Nekem az van alatta.. 7,5J 17-es ET45-ös, és eredeti mert az agyrésznél a belső felébe bele van ütve az összes felnibe, hogy Irmscher :) csak a gumik ne lennének 235/45-ösök. Az a lényeg, hogy nekem nem ér bele sehova sem, de az tény, hogy a szervót jobban igénybe veszi mert jóval nehezebb forgatni a kormányt, de szerintem ez a 235-nek köszönhető... nem tudom, hogy rá menne a 7,5J széles felnire a 205-ös gumi.

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16795

Egyébként ha érdekel, hogy a motort az autódban hol gyártották akkor itt egy ismertető, csak tegnap este már nem volt időm bemásolni:

 


Alváz- és motorszám magyarázat



1998-ig az alvázszámot egy kis fémlemezen helyezték el, elől, homlokfal felső részén, a motorháztető alatt.

Alvázszám példa: WOL 000038 T 7 500001


Fontosabb jelentések:
38 = 5 ajtós ferdehátú (karosszériaforma: 31 = 5 ajtós kombi, 36 = 4 ajtós ferdehátú)
T = 1996 (gyártási év: V = 1997)
7 = Luton (gyártás helye: 1 = Rüsselheim, 5 = Antverp)
500001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------



1998-tól az alvázszámot az autó "B" oszlopán, egy kis fémlemezen helyezték el, az ajtócsap alatti részen.

Alvázszám példa: WOL O J B F68 W 7 000001



Fontosabb jelentések:
F68 = 5 ajtós kombi (karosszériaforma: F35 = 5 ajtós kombi, F19 = 4 ajtós ferdehátú)
W = 1998 (gyártási év: X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001)
7 = Luton (gyártás helye: 1 = Rüsselheim, 5 = Antwerp, L = Elisabeth, P = Varsó, S = Szentgotthárd, Z = Izmir)
000001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------


Tonewandában készült motorok esetén a motorszám két helyen is megtalálható a motorblokkon

Motorszám példa: PCO T 0 0405 0001



Fontosabb jelentések:
T = Tonewanda (gyártás helye)
0 = 2000 (gyártás éve)
0405 = április 5 (gyártás napja (hónap/nap))
0001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------


Német motor esetén a motorszám a hengerfejen, a tengelykapcsoló háza előtt található.

Motorszám példa: X 20 X E V 08 000001

Fontosabb jelentések:
20 = 2000 ccm (hengerűrtartalom)
08 = Ellesmere Port (gyártás helye: 02 = Bochum, 20 = Szentgotthárd, 25 = Holden, 31 = Brazil stb..)
000001 = gyártási sorozatszám (lehet benne betű is!)
--------------------------------------------------------------------------------------

Előzmény: Törölt nick (16770)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16794

Nem rossz benne semmi...

De ez a rugózás dolog nálam erősen relatív. :)

Előtte Escortom volt aminek hogyismondjam... Meglehetősen kemény volt a futóműve. :)))

Magyarul... Pattogott mint kecskeszar a deszkán. :D

A Vectra ennél sokkal lágyabban adja elő... És nekem ezért hajóhinta. :)

Előzmény: Nick_X14XE (16793)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16793

Ha fel-le jár be nagyobb utat akkor a lengéscsillapító lesz cserés,

ha oldalirányban akkor a szilentek. Az egyik kolléga itt tudna mesélni.. :))

 

A lényeg hogyha rendben van a futómű, semmi ilyesmit nem szabadna érezned.

Előzmény: Törölt nick (16792)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16792

Nekem B1-es van. Abból is a legbutább. :)))

A hajóhintázást arra értettem, hogy a hátulja egy kicsit nagyobb "utat jár be" rugózásnál, mint egyéb társai.

Ez egyébként kényelmes. Csak nekem elsőre szokatlan volt. Manapság már nem tűnik fel. :)

Előzmény: Nick_X14XE (16790)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16791

Akkor helyreállt a világrend. :)

Előzmény: Törölt nick (16789)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16790

"az enyém hátul dobfékes"

Akkor nem ugyanarra gondolunk, 2.0-n elöl 288 hátul, 286mm-es tárcsa volt, meg belül egy-egy kis dobfék a kéziféknek.

Hajóhintázás? Ez is új.. :)

Előzmény: Törölt nick (16788)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16789

De igen... 205/60... Én írtam rosszul a hozzászólásomban.

Így utólag már én is alacsonynak tartom. :)))

 

Ma pl. a gumisnál voltam minden, csak szent ember nem. :DDD

A 16"-os felniről kellett neki lecibálni a 205/45-ös peremvédős gumikat...

Nagyon örült nekem. :)))

Kb. 3 autót átgumizott volna azalatt az idő alatt, amíg sikerült neki leszenvedni ezeket.

Respekt neki... Megszenvedett vele. De az hozzátartozik, hogy nem az én bűnöm volt a gumik felrakása. :)

 

Most már a 205/55-ösök feszülnek rajta.

Előzmény: Nick_X14XE (16787)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16788

"Most a kategória legjobb úttartású autóját hajtom (3-as BMW)"

 

Áruló!!! :))))))

Majd ha egyszer nagy leszek, akkor talán nekem is lesz 3-as BMW-m. :) (pár év múlva már tudok venni egy 20 éveset)

 

Amúgy igazából sokat nem mentem BMW-vel, de én mindig is idegenkedtem a "telitalpas" gázpedáljaitól...

Olyan mint a "százas skoda". :)))

 

Azért meg kell hagyni, hogy a Vectrának megvan a maga kis "hajóhintázása". Ettől még nem kényelmetlen... Elsőre inkább szokatlan.

Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon. Ekkora autó alá azért illő lett volna némileg nagyobb tárcsákat rakni... (lehet, hogy csak nekem szar, mert az enyém hátul dobfékes)

Előzmény: Nick_X14XE (16786)
AAAAAAAAAAAAAAA
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16787

Nem látszik rendesen, nem 205/60R15 akar lenni? Az rendben lenne.

Nekem B2 könyv volt, abban szerepeltek a 16-os kerekek is.

 

A 205/50R15 tényleg hihetetlen, a C Corsámon 185/55R15 van, az kb. akkora átmérőre.

És ég és föld a különbség a Corsa meg a Vectra kerék között ha egymás mellé állítom.

Előzmény: Törölt nick (16785)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16786

Most a kategória legjobb úttartású autóját hajtom (3-as BMW), ugyanúgy 205/55R16 a gumi.
Egy rendben tartott B Vectra nincs nagyon elmaradva, tisztességes fék/futómű van alattuk.

Előzmény: Törölt nick (16782)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16785

 

És pont azon van ami kimaradt.

 

Elég szar felbontás... (nem tudom az index miért így hozza)

Előzmény: Törölt nick (16784)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16784

 

Mondom én hogy mondom. :)

Előzmény: Nick_X14XE (16783)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16783

Nekem már nincs meg a Vectra szervízkönyve, eladtam az autóval, de biztos vagyok benne, hogy a 195/65R15 és a 205/55R16 szerepelt benne. Előbbit télinek, utóbbit nyárinak használtam.

A 205/50R15 nagyon kicsi lenne, majdnem 5cm-el! kisebb átmérő mint a fentiek. Kb. Corsa méret!

Előzmény: Törölt nick (16781)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16782

Én kipróbáltam. ;)

És baromi jó érzés. :)))

Úgy fekszi az utat, mint egy T72-es. :))) Csak kevésbé kényelmetlen. :D

Előzmény: Nick_X14XE (16778)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16781

Komolyan mondom, hogy a gyári útmutatóban van így leírva. :)

Ha nem így lenne én sem csinálnék hülyét magamból. Szerelő létemre...

Előzmény: Nick_X14XE (16779)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16780

"MIYEN RUGÓT TEGYEK BE??  "

Nézd, először képzeld el rugók nélkül a felfüggesztést. Ugye a kerék ki-be mozoghat, ahogy a lengőkarok engedik.
Nálad befelé nem mehet, csak néhány centit, utána beleér a kerék a sárvédőbe.
Annyira kemény rugót kellene betenni, hogy szinte alig mozogjon a kerék a legnagyobb terhelés esetén sem (5 ember, csomagok, kátyúk).

Ha találsz is ilyen rugót, csináltál egy komfortos, jó úttartású limuzinból egy szekeret.

Sok sikert! :)

Előzmény: flenfer (16768)
Nick_X14XE Creative Commons License 2012.04.07 0 0 16779

"a "nagykönyv" Vectrákra max. 15"-os felnit ír 205/50-es gumival"

Sürgősen cserélj nagykönyvet! :)

Előzmény: Törölt nick (16761)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!