Nem kötözködés, de: "ellopták egy holland motoros uszályról (jól írom ??) magyar lobogóját a tatról." "Az éjjel a hajójáról lelopták a magyar zászlót."
Namost.
A "tatról" elég egyértelmű meghatározás.
A "hajójáról" meg nem az.
Mert, ugye, lehetett az akárhol, azokon kívül, mint amit említettem. Pl kimosva lógott a ruhaszárítón. Vagy rajta volt a kocsi szélvédőjén mert ott száradt. Vagy benn volt a lakótérben, a szekrényben. Vagy fenn volt a kormányállásban.
Én a "tatról" kifejezésen akadtam fen. Ő meg a vasárnapon:)))
Mielőtt ebbe is belekötnél, nem tudom melyikben, nem tudom hány halászcsárda van a mohácsi Duna parton és nem tudom mi az igazi nevük.
Szóval ülünk ott.
Pár perce érkeztünk.
Belga rendszámú autónkkal.
A szomszéd asztalnál egy nagy darab ember ebédel.
Befejezte.
Odaköszön.
Flamandul.
Vissza köszönünk.
Erre elmeséli, hogy Ő hajós, innen visz gabonát már nem tudom hová.
Az éjjel a hajójáról lelopták a magyar zászlót.
Bosszús de nem nagyon.
Velünk lévő rokony elmeséli neki a magyar zászló és a fradi zászló összefüggéseit, s biztosítja, hogy az Ő magyar zászlója, a következő fordulóban már lengeni fog egy fradi meccsen.
Ezen jót röhög.
Vasárnap van.
Vasárnap Mohácson másik magyar zászlót venni nem tud.
Erre közli, nem baj, majd kiteszi a luxembourgit, az is jó lesz.
Még megkérdeztük, hogy járt e már luxembourgi vizeken a hajóval, mire válaszolja még nem, de ilyen zászlója viszont van.
Holland motoros lobogóját a tatról? Akkor az vagy nem holland, vagy nem a tatról lopták el. A taton ( vagy más, de hátul lévő helyen) ugyanis mindig a honos ország lobogója van, az, ahol a hajó anyakikötője található. Az orron (vezérpálcán, orrárbocon, radarállványon, stb) annak az országnak a lobogóját kell felvonni, amelynek a felségvizein tartózkodik. Mohácson (ami ugye magyar terület) belépéskor ez a felállás.
Ukránnak néztem én is, de miután Orsován fotóztad, ukrán felségvíz ott csak úgy lehet, hogy az ukrán király a Dunába pisál. Azon meg tán nem hajózol:) Úgyhogy nem foglalkoztam vele. Lehet, hogy a hajó gazdájának ilyen volt, oszt hasonlít a románra, legfeljebb kis hibával:)))
Tegnap egy BKK hajón uzatam, kb. volt rajta 30 utas, az egyik rundónál a matróz megkért 4 embert, hogy üljön át a másik oldalra, mert nagyon dől a hajó.
Más:A Legenda kikötnél láttam egy új hajót, aminek az ablakai be vannak deszkázva. lehet, hogy volt már téma, de mi a terv vele, a Legendáé lesz, vagy megy tovább?
Nem tudom mit takar a gyerekkorod,de a következőre jutottam:
1987-ben volt T Tihany-Badacsony,és E Révfülöp-Tihany közt,
1988-ban és 89-ben egyik kikötőből sem mentek hajójáratok,
90-92 közt nem tom mi volt(Tomnak az az év nincs),
93-tól pedig már T és V is volt az ismert útvonalon.
Zánka pedig nem ,,magán"kikötő volt,csak az állam ,,másik kezében"volt.Ettől még némi egymásra szervezkedéssel mehetett volna onnan hajójárat.Végül 93-tol tényleg lett hajójárat,de aztán 2003-ban(szerintem azért,mert Zánka nem akart részvényes lenni)megszűnt.
Mikor volt először? Mert úgy emlékszem, gyerekkoromban nem volt az észak-nyugati oldalon hajójárat. Nem volt kikötő sem Akaliban és Fövenyesen. Úgy emlékszem, amikor megindult, nem tért be Zánkára, mert az "magán" kikötő volt.
Igen,a T és V járatok jók voltak az északi parti falvak Tihanyi és Badacsonyi kapcsolatainak biztosítására.Egyébként a magunkfajtákat meg a személyzetet kivéve szerintem senki nem utazott ezeken végig...2002-ig Zánkán is volt kikötő.Ez a tábor kikötője volt?