Egyesek 10 körömmel ragaszkodnak a gyári előírásokhoz, de még nem próbáltak ki semmi újat. Egyik ismerősöm pl. ET számban már átment a -15 re, igaz az egy mazda terepjáró volt, 19"-os, 245-ös gumikkal. kb 5-6 évig használta az autót igy, gond nélkül. Nem új autó volt!
A 4 csavaros 14"-os gyári acélfelnik mélysége ET39, szélessége 5,5 J.
15-ösben ugyanez már ET49 és 6J.
Szóval nem muszáj ragaszkodni minden áron a 6" szélességhez és az ET49-hez.
Pl én kocsim az ET35-ös, 7,5J széles felniken nálam már 70 ezer km óta hibamentesen gurul, (+ előző tulajnál 6 évig), már a második garnitúra nyári gumit koptatja. Mióta nálam van, a futóműben semmi ehhez kötődő dolog nem volt javítva/cserélve, se szilentek, se kerékcsapágyak, se semmi. Csak rugótörés, ami ugye típushiba.
Nem meglepő, erre számítottam is. Csak megoldást kerestem, de csak kritikákat kaptam. Nagyon is tisztában vagyok a méretekkel, és hogy nemigen tesz jót a futóműnek.
Nekem 7,5 J-s felnim van, 15"-ban, ET35 mélységgel. 195/60 gumi van rajta, még éppen nem ér bele a hátsó sárvédő ívbe. Szerintem 195/65-ös gumikkal már necces lenne. Szóval semmi meglepő nincs abban, hogy az ET30-as felnivel nálad beleér. :)
Na nekem meg 7,5x17 ET 47 van ugyanilyen felni a Cali V6-on, ez meg Saab-ról való. :) Nekem volt 205 széles gummával amikor megvettem, az nagyon necces már, 215 van már 2009 óta.
B2-n nem sok lehetőség van. Ha elreped az "index" búrája, akkor az magát a fényszórót jelenti, szóval mehet a lecsóba az egész. Tekintve, hogy ott már nincs külön index és fényszóró, hanem egy darab az egész.
B1-nél az a pöcök nekem is le volt törve (úgy vettem az autót). Úgy oldottam meg, hogy betoltam az indexet, amennyire lehetett és felülről a fényszórón lévő fülecskén át beletekertem egy önmetsző csavart.
Harmadikba? Egyesbe, vagy hátramenetben biztosabb.
Tudja valaki, hogy a sima, ford.szám mérő nélküli km. órában az üzemanyagszint jelző lámpa működik e, mert az enyémbe nem volt izzó, tettem bele, de nem működik. Vagy ennél a tipusnál ez ki van iktatva?
Nekem ezelött astrám volt, na, azon taposni kellett a féket, hogy megálljon. Cseréltem benne fékfolyadékot, egy hangyaf...nyit jobb lett, de a vectráénak a nyobába sem léphet.
Hát én is meg vagyok elégedve a fékekkel :P pont tegnap kipróbálta az egyik ismerősöm akinek egy 1996-os Audi A4 1.9TDI gépe van, és azt mondta, hogy jóval jobban harap a fék a vectrán mint az audin.. Pedig sokan lenézik az Opeleket legalább is itt felénk azzal basztatott, hogy miért nem Audit vagy VW-t vettem.. nem értette meg, hogy én nem akartam beállni a sorba (mert, hogy itt nállunk az Audi meg a VW az etalon) meg nekem ez tetszik el kell fogadni. Különben is egy szar mind :DDD az összeset tankolni kell és javítani ha elromlik :)
Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon
Én teljesen megvagyok elégedve a fék teljesítményével. Amikor először vezettem a Vectrát, majdnem lefejeltem a kormányt. Na az igaz, hogy Watrburgból ültem át ebbe a kocsiba. :)
kérdés a tisztelt publikumhoz: bal első indexet majd cserélni akarom, mert egy kis repedés van rajta. Mit kell hozzá bontani, hogy kezdjem?
A motorom nekem is Szenthotthárdi, a karosszéria meg Rüssenheim. :) szóval van benne Hungarikum :) Visszatérve a felni ügyre 17" is adtak ki Vectra B-t az i500-at a BBS felnivel. Nekem az van alatta.. 7,5J 17-es ET45-ös, és eredeti mert az agyrésznél a belső felébe bele van ütve az összes felnibe, hogy Irmscher :) csak a gumik ne lennének 235/45-ösök. Az a lényeg, hogy nekem nem ér bele sehova sem, de az tény, hogy a szervót jobban igénybe veszi mert jóval nehezebb forgatni a kormányt, de szerintem ez a 235-nek köszönhető... nem tudom, hogy rá menne a 7,5J széles felnire a 205-ös gumi.
"Most a kategória legjobb úttartású autóját hajtom (3-as BMW)"
Áruló!!! :))))))
Majd ha egyszer nagy leszek, akkor talán nekem is lesz 3-as BMW-m. :) (pár év múlva már tudok venni egy 20 éveset)
Amúgy igazából sokat nem mentem BMW-vel, de én mindig is idegenkedtem a "telitalpas" gázpedáljaitól...
Olyan mint a "százas skoda". :)))
Azért meg kell hagyni, hogy a Vectrának megvan a maga kis "hajóhintázása". Ettől még nem kényelmetlen... Elsőre inkább szokatlan.
Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon. Ekkora autó alá azért illő lett volna némileg nagyobb tárcsákat rakni... (lehet, hogy csak nekem szar, mert az enyém hátul dobfékes)