"A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem. "
ezt a választ adtam, ha a folyamat érdekli meg leirom :-D
Par szoban,/linkben/ ha valki tudna ismertetni a Mercik ion aram mereset/lenyeget a gyujtogyertyakon. ..
...azt megkoszonnem.
Ma roppant jot segitet rajtam egy S classnal. s erteni is szeretnem.
.. ugyanitt mondjon le a 2.7 Cdi MAP szenzora..(azis kell a nemetnek.. mert AFM, meg turbonyomas szenzor, az keves egy motorra. :) mirol gozom nincs minek csucsul a legszuro utan... de jol atbacott. (meg persze en is magam. :)
A kocsog szenzor.. stabil 3.8 voltot ad.. s onnan max akkor mozdul, ha vakuum eri.. de az ott nem sok van am szerinte... viszont mellette AFM, az meg mindent lat. :))
Uzem kozben nem mozdul meg az uj szenzor jele ...sem..
Ellenben ha megszivom pumpaval alapjaraton.. .. akkor valtozik a jel. s vele a retkes levegoszuro hibakodja is megjon. .. :D
le szoktam esztergálni 1,5mm-t, hogy beljebb kerüljön a gyertya. Úgy indul jól.
Van olyan gyertya,aminek a tömítőkúptól mérve nem 22,hanem 24mm a hossza a végéig,azt tettük az 1,8D fordba mindig.Sokat nem segít rajta az se(valamivel talán jobb).
Alapvetően a motorelhelyezésre gondoltam, ami a súlypont miatt zseniális, de a javíthatóság biztosan nem volt szempont a tervezésnél. Nagyon "szeretem" a gyertyacserét, bár az is igaz, van ennél szarabb is. A szerencsém miatt valószínűleg nekem jut a ritka, de szar része a hibáknak. Mint a fojtószelep/alapjárati motor/termoelem hármasának boncolása, a folyton széteső motorolajszint szabályozó, a kirepedező gumicső a légtömegmérő és a motor között, a felakadó olajnyomáshatároló (amihez le kell venni a bal kartert). Meg imádom a nagyobbik tetőablak mozgatómechanikáját is. :-(( Nekem viszont nincs bajom a segédkardánnal, hengerfejjel, meg a vízpumpával. :-)) De a műszerpultot nagyon egyszerű kivenni a fűtőtest cseréhez. :-))
ha belevegősödött a főhenger a folyadékhiány miatt, akkor érdemes az első fék dugattyúit visszatolni és a tartály felé kimegy a levegő, majd friss fékfolyadékkal feltöltve, folyamatos pótlással a kerekeknél leengedni a régit.
Elméletileg ugy kellene légteleniteni, hogy a főfékhengertől legtávolabb eső keréknél kezdeni és igy haladni a főfékhenger felé.
---
De gyakorlatban teljesen mindegy. Ha azt mondod, hogy a féktartály teljesen üres akkor azt töltsd fel fékfolyadékkal a maximum jelzésig! (lehetőleg frissel és DOT 4-essel a forráspont miatt).
---
Aztán ha magad akarod csinálni akkor a következőket kell tenned!
DE FIGYELEM, BALESETVESZÉLY!!! A FÉK NEM JÁTÉK, A LEGFONTOSABB BIZTONSÁGI BERENDEZÉS AZ AUTÓN!!!
HA NEM VAGY BIZTOS A DOLGODBAN, KERESS MEG EGY HOZZÁÉRTŐT!!!
---
A féktartályban még biztosan van egy kevés fékolaj, ugyanis anélkül BIZTOS, hogy nem tudnál megállni!
A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem.
(A folyadékokban a nyomás elméletiekben gyengitetlenül terjed.)
Ha te akarod csinálni és kiváncsi vagy a folyamatra szivesen leirom, csak irj ide!
Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy az elsővel.
Mi a jó megoldás?
Ehhez kapcsolódó kérdésem, hogy a levegőt teljesen ki lehet űzni a fékrendszerből?
A másik, pedig hogy ha a fékfolyadék betöltő nyílásnál olyan alacsonyra süllyedt a szint, hogy nem maga az edényben nem látszik, akkor a főfékhengerbe is gondolom levegő került. Innen a levegő könnyen eltávozik, vagy szinte az egész rendszer fékfolyadékát ki kell cserélni hozzá?
Nem tudnám megmondani... alapjárati motor állítja szerintem, de hogy az milyen érzékelők alapján működik, azt a javítási kézikönyve sem írja. Vagy nem találtam benne.
Hasonloan keztem leállito szelep szart be rajta az is páncélos volt még akkor de azért ha ráhegeszgecc ki lehet venni a csavarokat asszem 5db van benne de nincs szarráhuzva:)) Nálam leszakatt a gumi a leállit szelepröl és ezért nem indult azt hiszem hogy Bosch adagoloét raktam bele de csak a "dugattyuját". Ugyanis qurva ára van a 3vezetékesnek:(( Az ami kattog az a zizgöszelep kell kattognia.elötöltés állitoja. de nem igazán hiresek az indulásrol ezek a mocik elvileg ha lestifteled jonak kell lennie. De nem mindegyik én egy pici elötöltést szoktam neki adni pluszba ugy hogy fellazitom az adagolokeréken találhato 3db 8-as csavart és eltolom ugy hogy az alátét nyoma 1mm látszodjon és pöcc-re szokott igy indulni:)) elötöltés csodákra képes!!! (sajnos nem tudom mérni ennek az adagolonak :((((
Hat szikrazott a ket rossz... mit nem ertesz rajta? :)))
===========
Volt/van benn egy ilyen csodabogar Mondejo, mi nem indul.
Multkor visszaejtette az uzat.. s nem volt jo kontakt az izzitasnal.
Megjavitva.. eddig birta.
Lucas van rajta.. mi gyujtas raadasnal berreg.. inditozasnal hatarozottan kattog
( 95" RK 1.8TD mondeo. )
Uza ott van.. de nehez atpumpalni rendszeren,.. kimeg semmi nem jon belole nagynyomasunal.
A kattogas miatt gondolom... szethullott.. de ha megbontom az immonal >> leallito szelep>> spem.. az masfel ora. (betort feju csavarok.) .
Ha az adagolo kuka.. akkor kocsi is.. mert dragabb adagolo+ munka.. mint egesz auto.. ezert nem lett tovabb bontva.. de akkor hogyan diagnosztizaljak? :S