Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68888

"A kattogast.. azt az inditozashoz irtam.. :) "

Ami nagyjából olyan, mint egy feszítés nélkül csapkodó vezműlánc. Rövidesen elmúlik, de akkor már nem is indul be. :-DDD
Előzmény: cam aro (68886)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68887
"" Sziasztok!

 

Elbizonytalanodtam...

 

Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy az elsővel.

 

Mi a jó megoldás?......"""

=============

 

Sztem ez volt a kerdes..:)

 

Ja ?!   en sem tudom hogyan kell.. (hurkat tolteni. :P)

de vannak szerelok,  (hentesek ) , kik ertenek hozza. ...majd azok megcsinaljak. :P 

Előzmény: akyy (68885)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68886

""az adagoló felöl kb 1 másodperc alatt 5 kattanás""

 


Ezt irtam gyujtas raadasnal berregesnek.. 

A  kattogast.. azt az inditozashoz irtam.. :)

 

 

Előzmény: akyy (68883)
akyy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68885
idézem magam:

"A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem.
"


ezt a választ adtam, ha a folyamat érdekli meg leirom :-D
Előzmény: cam aro (68881)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68884

Par szoban,/linkben/  ha valki tudna ismertetni a Mercik ion aram mereset/lenyeget a gyujtogyertyakon. .. 

...azt megkoszonnem.

 

Ma roppant jot segitet rajtam egy S classnal. s erteni is szeretnem.

 

.. ugyanitt mondjon le a 2.7 Cdi  MAP szenzora..(azis kell a nemetnek.. mert AFM, meg turbonyomas szenzor, az keves egy motorra.  :)   mirol gozom nincs minek csucsul a legszuro utan... de jol atbacott. (meg persze en is magam. :) 

 

A kocsog szenzor.. stabil 3.8 voltot ad.. s onnan max akkor mozdul, ha vakuum eri.. de az ott nem sok van am szerinte... viszont mellette AFM, az meg mindent lat.  :))

 

Uzem kozben nem mozdul meg az uj szenzor jele ...sem..

Ellenben ha megszivom pumpaval alapjaraton.. .. akkor valtozik  a jel. s vele a retkes levegoszuro hibakodja is megjon.  .. :D 

akyy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68883
amikor ráadod a gyujtást az adagoló felöl kb 1 másodperc alatt 5 kattanás hallatszik, mint mikor egy mágneskapcsoló vagy relé kattanik.
Előzmény: Aleko Viva (68869)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68882

:D

Javits Franciat.. :))   

Előzmény: 409 (68877)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68881

Elmeletileg ugy kell legteleniteni.. hogy levego ne maradjon a rendszerben...

... s azt tok mindegy hogy hogyan ered el... elolrol, vagy hatulrol.

 

 

De tenyleg frappans valaszt adtal a kerdesre.. :DDD

Mit is ? :)) .hogy toltse fel.. s mi a tunete levegos feknek? 

 

:ejnye :) 

Előzmény: akyy (68875)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68880

XXI szazad.. ...

 

......majd szurok be kepet 5 kilos kalapacsrol, ..hogy vizualissa tegyem a kattogast. . :D  

Előzmény: Aleko Viva (68869)
akyy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68879
ez is igaz!
Előzmény: Quattroman (68876)
kormi07 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68878

le szoktam esztergálni 1,5mm-t, hogy beljebb kerüljön a gyertya. Úgy indul jól.

 

Van olyan gyertya,aminek a tömítőkúptól mérve nem 22,hanem 24mm a hossza a végéig,azt tettük az 1,8D fordba mindig.Sokat nem segít rajta az se(valamivel talán jobb).

Előzmény: 409 (68860)
409 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68877

Alapvetően a motorelhelyezésre gondoltam, ami a súlypont miatt zseniális, de a javíthatóság biztosan nem volt szempont a tervezésnél. Nagyon "szeretem" a gyertyacserét, bár az is igaz, van ennél szarabb is. A szerencsém miatt valószínűleg nekem jut a ritka, de szar része a hibáknak. Mint a fojtószelep/alapjárati motor/termoelem hármasának boncolása, a folyton széteső motorolajszint szabályozó, a kirepedező gumicső a légtömegmérő és a motor között, a felakadó olajnyomáshatároló (amihez le kell venni a bal kartert). Meg imádom a nagyobbik tetőablak mozgatómechanikáját is. :-((
Nekem viszont nincs bajom a segédkardánnal, hengerfejjel, meg a vízpumpával. :-)) De a műszerpultot nagyon egyszerű kivenni a fűtőtest cseréhez. :-))
Előzmény: cam aro (68865)
Quattroman Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68876
ha belevegősödött a főhenger a folyadékhiány miatt, akkor érdemes az első fék dugattyúit visszatolni és a tartály felé kimegy a levegő,
majd friss fékfolyadékkal feltöltve, folyamatos pótlással a kerekeknél leengedni a régit.
Előzmény: akyy (68875)
akyy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68875
Elméletileg ugy kellene légteleniteni, hogy a főfékhengertől legtávolabb eső keréknél kezdeni és igy haladni a főfékhenger felé.

---

De gyakorlatban teljesen mindegy.
Ha azt mondod, hogy a féktartály teljesen üres akkor azt töltsd fel fékfolyadékkal a maximum jelzésig! (lehetőleg frissel és DOT 4-essel a forráspont miatt).

---

Aztán ha magad akarod csinálni akkor a következőket kell tenned!

DE FIGYELEM, BALESETVESZÉLY!!! A FÉK NEM JÁTÉK, A LEGFONTOSABB BIZTONSÁGI BERENDEZÉS AZ AUTÓN!!!

HA NEM VAGY BIZTOS A DOLGODBAN, KERESS MEG EGY HOZZÁÉRTŐT!!!


---

A féktartályban még biztosan van egy kevés fékolaj, ugyanis anélkül BIZTOS, hogy nem tudnál megállni!

A rendszerben elöfordulhat némi levegő, amit a legjobban a pedálon veszel észre, méghozzá úgy, hogy felpumpálod a féket leállitott motornál keményre és ha néhány pumálás után még mindig rugózik a pedál, erővel nyomva szinte teljes benyomható akkor tuti levegős. Azért mert a levegő összenyomható, a fékolaj pedig nem.

(A folyadékokban a nyomás elméletiekben gyengitetlenül terjed.)


Ha te akarod csinálni és kiváncsi vagy a folyamatra szivesen leirom, csak irj ide!
Előzmény: NeomatiK (68873)
tractorsound Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68874

http://www.digimods.co.uk/images/Virtualcarimages/cars/toyotaprevia.jpg

 

ha ilyen previak gurulnanak be hozzad, azokon bezzeg volna mit szerelni, egyszer megpadkazzak es reccs a futomunek.

Előzmény: cam aro (68865)
NeomatiK Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68873

Elrontottam. Így gondoltam:

 

Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy a hátsóval.  ...

 

 

Előzmény: NeomatiK (68872)
NeomatiK Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68872

Sziasztok!

 

Elbizonytalanodtam...

 

Egyik szakkönyvben a fék légtelenítésére azt írják, hogy az első kerekeknél kezdeni, a másikban meg hogy az elsővel.

 

Mi a jó megoldás?

 

 

Ehhez kapcsolódó kérdésem, hogy a levegőt teljesen ki lehet űzni a fékrendszerből?

 

A másik, pedig hogy ha a fékfolyadék betöltő nyílásnál olyan alacsonyra süllyedt a szint, hogy nem maga az edényben nem látszik, akkor a főfékhengerbe is gondolom levegő került. Innen a levegő könnyen eltávozik, vagy szinte az egész rendszer fékfolyadékát ki kell cserélni hozzá?

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68871

Ok, köszi!

Az a mini kb jó is lesz.

Előzmény: Aleko Viva (68870)
Aleko Viva Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68870
Ha nem sürgős.
Itt nézz körül.


http://www.uni-max.hu/csapagylehuzok/lehuzok/autotechnika/
Előzmény: Törölt nick (68868)
Aleko Viva Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68869
Azok az adagolók mind kattognak.
Előzmény: cam aro (68864)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68868

http://www.overstock.com/Home-Garden/Bearing-Separator/3499213/product.html

Ilyen szerszámot tud vki itthon hasonló árban? Nem profi kell.

zozomax Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68867
Hello,

Nem tudnám megmondani... alapjárati motor állítja szerintem, de hogy az milyen érzékelők alapján működik, azt a javítási kézikönyve sem írja. Vagy nem találtam benne.
Előzmény: 409 (68808)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68866
Szia küzdöttem az efajta adagoloval én is :(

Hasonloan keztem leállito szelep szart be rajta az is páncélos volt még akkor de azért ha ráhegeszgecc ki lehet venni a csavarokat asszem 5db van benne de nincs szarráhuzva:)) Nálam leszakatt a gumi a leállit szelepröl és ezért nem indult azt hiszem hogy Bosch adagoloét raktam bele de csak a "dugattyuját".
Ugyanis qurva ára van a 3vezetékesnek:((
Az ami kattog az a zizgöszelep kell kattognia.elötöltés állitoja.
de nem igazán hiresek az indulásrol ezek a mocik elvileg ha lestifteled jonak kell lennie.
De nem mindegyik én egy pici elötöltést szoktam neki adni pluszba ugy hogy fellazitom az adagolokeréken találhato 3db 8-as csavart és eltolom ugy hogy az alátét nyoma 1mm látszodjon és pöcc-re szokott igy indulni:)) elötöltés csodákra képes!!! (sajnos nem tudom mérni ennek az adagolonak :((((

Pocok

Előzmény: cam aro (68864)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68865

Previa..

... itt nagyon sok van,/ a regi, gombolyubb/  s nagyon keves a baj veluk.

Fek, s egyeb kopo cuccok ok.. de max az elso kardan zorgessel jonnek be..

(Igaz, szervizre sem  jonnek, mert ez autot a Tora-t olvasok preferaljak itt.. leven van benne hely  a 7 koloknek mi evidens naluk 30 alatt.    ) 

 

Nem tudok hibat mondani.. pedig az ritka.. mert kritikus vagyok am. :))

(talan vizpumpa, s ez miatt 1-2 hf tomites volt... de nem  tudom szidni, mint mas.. galadul ossze csigazott autot. :) 

 

Az uj Previa.. az mar mas vilag..

 

Előzmény: 409 (68862)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68864

Hat szikrazott a ket rossz... mit nem ertesz rajta?  :))) 

===========

Volt/van  benn egy ilyen csodabogar Mondejo, mi nem indul.

Multkor visszaejtette az uzat.. s nem volt jo kontakt az izzitasnal.

Megjavitva.. eddig birta.

Lucas van rajta.. mi gyujtas raadasnal berreg.. inditozasnal hatarozottan kattog

( 95" RK 1.8TD mondeo.  ) 

Uza ott van.. de nehez atpumpalni rendszeren,.. kimeg semmi nem jon belole nagynyomasunal.  

A  kattogas miatt gondolom...  szethullott.. de ha megbontom az immonal >> leallito szelep>> spem.. az masfel ora. (betort feju csavarok.) .

Ha az adagolo kuka.. akkor kocsi is.. mert dragabb adagolo+ munka.. mint egesz auto.. ezert nem lett tovabb bontva.. de akkor hogyan diagnosztizaljak? :S 

 

Kattogos adagolot hallottal mar ilyenben?

..avagy normalis-e?

Sztem nem.. de bontas nelkul ki mond tutit? :S  

ehh mindegy..

----------

sokadxor..

Jo Ejt Urak. :)

Előzmény: 409 (68860)
409 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68863

Akkor már értem. :-D
Előzmény: akyy (68861)
409 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68862

Ja-ja, a Cargonak az ülés alól kell támadni a Previa meg külön állatfaj, azt nem ember találta ki. :-(
Előzmény: cam aro (68855)
akyy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68861
hát ez az hogy én sem értettem mert ugy mesélték csak, méghozzá olyan aki nem ért hozzá, ennyit mondottt..
Előzmény: 409 (68860)
409 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68860


"2 rendben volt lámpázással 2 meg csak szikrázott."

????? Ez mit jelent? Biztosan velem a hiba, de nem értem.

Ezeknek motoroknak a gyertyák tömítő részénél le szoktam esztergálni 1,5mm-t, hogy beljebb kerüljön a gyertya. Úgy indul jól.
Előzmény: akyy (68856)
cam aro Creative Commons License 2009.12.15 0 0 68859
Diagonal UAZ gumikon? ? :))) 
Előzmény: alteás x (68854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!