Üdv.Szeretném megtudni,hogy honnan,legfőképp mivel nézitek meg a hibákat.Azt gondolom,hogy nem mezei számítógéppel, egy gyengébb program is egy mázsába kerül.Honnan hova csatlakoztok,hogy simán látok (néha)hiba kódot.Tuti,hogy otthon játszadoztok el,mert szerviz tarifa mellett legjobb ha a szakadékba lökjük a talicskáinkat,viccet félre téve van hiba olvasótok?
Meg motorvezérlő sem, csak két bazinagy Weber karbi.:D Csak sajnos ilyeneket már nem lehet kapni. Az újakba meg bele se merek gondolni mennyi minden van.
Az a baj, hogy ez a siemens motorvezérlő ami a benzinesekben van öndiagnosztikából iszonyatosan gyenge. Vagy nagyon tágra hagyták a határokat a hibákra ezt nem tudom. De hogy nekem eddig még egyetlen alkalommal se volt képes egy hibakódot se beírni az nem semmi. Pedig ment már tönkre kétszer gyújtótrafóm, most utoljára a lambda volt rossz. Nemrég amikor eláztattam az egyik gyertyát ami áthúzott akkor is annyit csinált, hogy villogtatta az engine check-et, és 6km múlva már tök üres volt, semilyen letárolt hiba nem volt beírva. Szóval sokszor méregetni kell, mert az ecu nem fog szólni. Vagy max már akkor ha tényleg nagyon nagy baj van.
A dekódoló egység F28-as biztosíték (2A), indításgátló dekódolás.
Én 2 hónapig jártam az új thaliámmal a szervizbe, mert időnként kihagyott valamelyik henger. Hibalámpát is gyújtott, mégse tudták kideríteni mi okozza. Cseréltek gyújtótrafót, összecserélgették a gyertyákat, megpucolták a befecskendező szelepeket. Végül arra jutottak, hogy rossz benzint tankolok. Menjek Németországba tankolni :-)
Kipucolták a benzinszűrőt, hogy tele van valami fekete porral. Mondtam, hogy ezt csak a gyárba tehették a tankba :-)
Mostanában nem jelentkezett a hiba. A vezérműszíj cserénél kicseréltettem a benzinszűrőt is.
Az olyan hibák,mint neked is ami jelentkezett,arra jó,hogy a szerviz meg él belőle.Biztos vagyok abba is,hogy ezeket (a talicskákat)nem véletlenül gyártották így,kár,hogy kevesen merjük bevallani.Találgatások sora következik,talán hamar előkerül a hiba,tedd fel ha sikerült meg oldani,gőzöm sincs róla,injektort is nézték a szervizben?
Köszi.Sokat segít a táblázat.Mégis irányjelző(indexrelét)cserélgetek,ha az ajtótól haladva a sorrend-B-C-D-E-F a motor felé( előre).Ha ezt megtudnátok erősíteni jó lenne. Az ,hogy a dekodoló egység , mit csinál nem tudjátok véletlenül?Köszönöm szépen.
Igen mértem. Most várom az első fogyasztás adatot. Kíváncsi leszek. Egyébként ami érdekes, hogy eddig amikor megálltam viszonylag rövidebb út után akkor a katalizátornak mindig olyan hangja volt ahogy hűlt le ( az a tipikus pattogás), mint amikor több száz kilóméteres út után áll meg az ember. Most ez is elmúlt.
Találtam két videót, ahol elég jól látni mit lehet mérni. Nekem is kb ennyire, talán még egy picit jobban volt el volt lustulva. Első videó az öreg, második az új szenzor,.
Feleslegesen nem akarom, azért nem 5 Ft-os alkatrész. Hibajelzés nincs. Viszont ahogy írod, nekem sem jelzett hibát. De kimérted hogy nem működik tökéletesen.
Köszönöm szépen a relé hozzá szólásokat,de amit én kérdeztem nem a motortérben van, hanem az utastérben kormány felőli bal oldal, első ajtó előtt térdmagasságban van. Kívülről befelé haladva a színek fehér, fekete, barna, kék színű relék.
Az 1,4 16 szelepes (98LE) azért sok autót le tud gyalázni ám, főleg az ilyen nagyhangú tuning gyöngyszemeket, az 1,6-osról nem is beszélve. Csak annyit látnak, hogy huss valami itt hagyott :-)
Az enyém is ilyen.Hátsó dob csere volt és én kerestem oda valami tartót.Nem találtam (Bárdi,Unix)pedig fénykép és a kezemben az alkatrésszel mentem.Az alumínium konzolból kivehető az a gumi.Látszólag nem hiányzik belőle semmi nálam.Én az összes kipufogó tartóbakot ki akartam akkor cserélni,amit találtam elöl egy gumi tartó hátul egy konzolos tartó középen meg ez a valami amiben szabadon mozoghat.