Szép napot mindenkinek!Nekem az a problémám hogy menet közben néha leáll a motor. Nem sürűn de amikior előfordul akkor kellemetlen.Legutóbb pont kanyarban volt úgyhogy alig bírtam bekanyarodni.Űzemanyag mindeb esetben volt benne.Várom a tippeket,előre is köszönöm!
Szia! Nekem is ugyanezt csinálta a 2001-es c5 és levettem a szintezőhőz menő kábel csatlakozókat és kontakt spray-vel befújtam. Azóta tökéletesen működik. A hibaolvasás nem mutatott ki hibát.
Az 1.-es számú alkatrészről van szó. Különben elől is és hátul is van 1 - 1 darab. Értelem szerűen az első az elejének a magasság érzékelője, a hátsó pedig az autó hátuljának a magasságát érzékeli.
Nálam is volt ez a probléma. Több mint valószínű hogy az első szintszabályzó pótméter ment tönkre. Úgy hogy semmi esetre se álljatok neki a rendszerrel buherélni. Tuti biztosra úgy tudtok menni, hogy azért egy diagnosztikára begurultok egy szervízbe. Ott a gép kifogja írni a hibát. Ami szerintem ez a szint szabályozó. Különben nem egy nagy dolog. Én bontottan vettem ez enyémbe 2500 Ft.-ért. Kb. 10 perc a csere. Remélem nálatok is csak ennyi lesz.
Szombaton éjszaka amikor haza akartunk indulni (-14 fok volt), azt vette észre a párom, hogy az autó (C5 természetesen) eleje nem emelkedik fel a hátuljával egy szintbe. Próbálkozott minden fokozatban, és az eleje mindig egyel lejjebb szinten volt mint a hátulja. Ugye ilyenkor kiírja hogy max 40-el lehet menni, mert összevissza ráz a futómű. Tegnap elvittük szerelő ismerősünkhöz, aki régebben sajna VW szervízben dolgozott, szóval a Citroeneket annyira nem ismeri, úgyhogy sok mindent nem tudott hozzászólni a dologhoz. Próbálták kicsit megnyomkodni az elejét, hátha csak a jégtől meg a hidegtől van beragadva,és ezután csak az történt, hogy most nem leragadt az eleje, hanem fent maradt a legfelső fokozaton és innen el sem indul más fokozatba. Azt mondta a szerelő srác, hogy körbekérdezett ismerősöktől és azt mondták neki, hogy le kell légteleníteni. A kérdésem az, hogy nektek van valami tapasztalatotok ezzel a problémával kapcsolatban? Az elején azt is gondolták, hogy csak a hidraulika olaj túl kevés benne. Szerintetek az megoldaná ha lelégtelenítenék? És azt hogy kell? Mert ezt sajna nem tudták. Nyílván el tudjuk vinni végső esetben a márkaszervízbe is, csak ott eléggé aranyáran dolgoznak, ezért szeretnénk először megpróbálni olcsóbból megúszni.
(Csak egy sztori a márkaszervízből: Múltkor bevittük a kulcsot, mert nem működött, benn is kellett hagyni egy fél napig, aztán az lett belőle, hogy "á nem lehet megcsinálni, vegyünk újat ca 30 ezeréért".. Páromat nem hagyta nyugodni - itthon szétkapta, és valami csak ki volt csúszva, visszarakta és működött.. Vissza is ment a márkaszervízbe, a szerelősrác kicsit lesápadt aztán elvörösödött, hogy "jé hogy tudtad megcsinálni?") Sajna azt is hallottuk már, hogy egy autónál csak valami pici baja volt az autónak 5 perces munka, aztán azt mondták, hogy ezt meg azt meg amazt is cseréltek benne és 80 ezer.. A csaj meg ugye mivel nem ért hozzá simán kifizette. Na csak ezekért nem vinnénk ide márkaszervízbe szívesen, csak az a baj, hogy vidékiek vagyunk és nehéz lenne Pestre felvinni főleg, hogy most meg kb 10-el lehet menni vele.. :/ SOS - köszi :)
Ha már így a fogyasztás témánál vagyunk, Nekem (2.0 HDI) átlagfogyasztásnak 7.6 l. ir az autó. Azonban mindíg csurig tank, számláló nulláz, és így kiszámolva kereken 1 l. -el kevesebb átlagfogyasztást mérek. (6,4 - 6,6 l.) Ez egy 2001 es c5. Csak érdekelne, hogy más is tapasztalta ezt a jelenséget.
4es úton mentem én is kivételesen még nyáron,nekem sikerült egy magammal ugyanezzel a tempóval 5.3 literre levinni és nekem is valósat számolt 1-2 dl.eltéréssel! :)
Hosszú kihagyás után jelentkezem, mert asszem érdemes dícsérni a kis C5-öt! :)
Szóval:
Tegnap 540km-es túra, 4-es főút, tartós 75-80km/h sebesség, 2,5 személy (az én kis 65kg-os súlyom elhanyagolandó :)), 3 doboz alma, és két zsák krumpli a csomagtartóban....szóval, itthon megnéztem a fedélzeti adatait, és nagyon meglepődtem. Átlag 5,7-5,8l/100km!!!!!!!
Ez nekem teljesen új, és nagy meglepetés, mit ne mondjak hatalmasan kellemeset csalódtam egy 1,3tonnás, 136LE autótól!
Egyszerűen imádom, amióta nálam van.
Ettől függetlenül érdeklődnék, hogy remélem normális jelenség ez a fogyasztás, mert a fedélzeti szerint, és az üzemanyag szint jelző szerint is valóságos lehet a mért adat.
Nos ez egy érdekes kérdés, bár évente egyszer szoktam venni a kutakon kapható, dízel motorkhoz használható tisztító adalékot, ami egy teljes tankra való (havonta egyszer-egyszer tankolom az autókat kb.) de nem igazán hiszek az ilyen csodaszerekben, az egyetlen ami bizonyított számomra az a magyar Clear (eső lepergető anyag) volt, nem ennyire jó a Rain-X, de legalább drága :-(, no vissza a kérdéshez, az E85-ös oldja a szennyeződéseket, ezért érdemes a szűrőket megnézni alkalmazása közben. A vízre visszatérve: hagyd egy napig állni a levett mintát, akkor többet látsz.
Leengedtem a szűrő alját, de semmi víz nem volt benn. Lehet, hogy a gázolaj dermedéspontja nem a megfelelő, bár erre azért nem gyanakodtam, mert a melette álló Ford Transitban uggyan az a gázolaj van és simán indult, ment. De a kettő teljesen más rendszer, ezért szerintem előfordulhatott , hogy e-miatt nem ment tegnap a minuszokban a c5. Most teszek dermedésgátlót mindegyikbe.
Bár nem engem kérdeztél, de: Alapvetően higroszkópos anyaggal kell próbálkozni, mifelénk három anyag jön számításba (mindamellett saját tapasztalat): Pálinka - ezt célszerű előtte tesztelni :-) Denaturált szesz - ezt teszt céllal csak az üzemanyagba, E85 - szintén a tankba.
Azt tudni kell, hogy a dízeleknél az üzemanyag kenési funkciót is ellát, ezért 1-2%-nál többet ne tegyünk bele. Persze lehet, hogy másnak más a véleménye. Sajnos van tapasztalatom kútnál vásárolt vizes üzemanyaggal kapcsolatban.
A vizes dolgokat az alkohol oldja meg legegyszerűbben.
Szóval ma reggel beültem (+1 fok) Indítok.... simán indul, szépen jár... gázadásra reagál....
Nem tudom mi volt vele tegnap, de még mindíg a jégre gyanakszom.
Már csak azt szeretném, hogy a jövőben ilyen ne forduljon elő, a szűrőnél, ha felmelegedett a motor, újra leengedem a vizet. Szerinted valami egyebet tudok még a megelőzés érdekében tenni.
A gázolajba szeretnék valami tisztító, dermedésgátló adalékot tenni, van valami javaslatod?
Mindenki ugyan azt a programot használja és megnéztük nem regenerált mi is értetlenül álltunk a dolog elött de úgy látom ,hogy még a PSA sem oldotta meg rendesen ezt a problémát ez konkrétan egy 307 peu 1.6 hdi de c5 el is kinlódtunk , a fap kiszedése elött 2 x volt frissitve a szoftvere és nem lett jó a Fap kiszedése után sem egy kicsit kezdem utálni ezt a 1.6 hdi -it pedig nagyon keveset fogyaszt és aránylag jól megy de elég problémás motor, eszi a turbót ,szeret kormolni is , tisztelet a kivételnek.
Hát nézd...ezeket a dolgokat Citroen tréninganyagból tudom, kérdés, hogy vajon aki írta a FAPtalanító programot mi alapján dolgozott. esetleg azt nézném meg, hogy azok közül az előbb felsorolt feltételek közül aktív-e valamelyik amikor elindul a venti. Kíváncsi lennék azért arra a SW-re :)
Minden lehet jégdugót én még nem láttam ,le kéne húzni a gázolaj szűrőről egy csövet ráadni a gyujtást és megnézni ,hogy nyomja e a gázolajat , igy láttatlanban mást nem tudok mondani , de ha beindul és leáll ,az üzemanyag ellátási problémának tűnik.
A tankban biztos hogy kell lennie üemanyagnak tele tankoltam és kb 300km mentem vele.
A műszer is kb így mutatja. valahol valami kis jégdugó nem lehet? Este mikor leálltam vele az udvarban semmi baja nem volt. másnap délelőtt már el ugyan elindult, de le is állt.
No azért én tapasztaltam ,hogy teljesen kiiktattuk a Fap rendszert kiszedtük a szűrőt és szoftveresen is ki lett kapcsolva tehát nem regenerál soha többé és mégis megy a ventilátor ész nélkül, na erre varjál gombot ,direkt megnéztük mégegyszer ,hogy tényleg nem megy a regeneráció, és nem teljesen ki van iktatva, de ennek ellenére ugyan úgy megbolondul a ventilátor ....