"Én ezekhez a felnikhez potom pénzért jutottam hozzá, és szinte vadonat újak."
Oké, de ha a futóművet át kell alakítanod miatta (másik rugók, másik gátlók) meg peremezni kell miatta a sárvédőt, akkor már nem is biztos, hogy megéri :)
"15-ösben ugyanez már ET49 és 6J." Ez már az 5X110-es ha jól tudom.
Egyik barátom B Vekién ET33 7J R15 (Gyári Omega B felnik) voltak, igaz már lecserélte, de az új felni paraméterei maradtak ezek. Semmi gond nincs az autóval, 4 éve van nála, de már így is vette.
Cali-é is ugyanilyen, Én is sokat szívtam vele, ezért az egészet egyszer szédszedtem, új kötél, új pofák, minden új. A kis kallantyút, tartó lemezeket lehomokszórtam, majd horganyzás, azóta nem rohad be, pedig héten max 2xer megyek a kocsival. Felújító készlet is max 1000 Ft.-
Igazad van. Én ezekhez a felnikhez potom pénzért jutottam hozzá, és szinte vadonat újak. Csak amíg ki nem próbálom, nem tudom milyen. Vettem rá gumikat, de elötte ki kellett esztergálni az agyméretet, mert 1 mm-el kisebb volt. Az ET 30 valóban túlzás, de hát ez van. Viszont menet közben ég és föld a gyári kerekekhez képest. Előző autómon (ASTRA) is hasonló méretű kerekek voltak, és valószinű, hogy ezeknek köszönhetem, hogy elkerültem egy szembe jövő, kanyarban előző kamiont.
6-os csavar amúgy, de ezen kívül még ezer más gondja szokott lenni. Berohad a kötél, elkopnak a betétek, vállas lesz a tárcsa belül, meg hasonló finomságok :)
Ugyanilyen méretű felnim van, kicsit megnyugodtam akkor. Ráadásul most vettem hozzá új csavarokat is. Reméltem, hogy nem csak pénzkidobás, ha felnicsere kellett volna mégis... :)
Megnyugodhatsz, nem elektronikus a kézifék :-) Ha csak könyékig kell felhúzni hogy fogjon, akkor azon könnyen lehet segíteni. Felpattintod a kézifékszoknyát, ez nagyon könnyen maradandó sérülések nélkül megoldható, és a kézifékkar tövének a környékén találsz egy talán 8as méretű anyát, azzal tudsz állítani a bowdenen.
Ha viszont sehogysem fog, akkor meg kéne nézni hátul a dobfékeket. Vagy az is lehet hogy az 1ik kerékhez menő bowden elszakadt és csak az 1ik kereket fogja a kézi (nekem volt ilyen mikor 1x elszakadt a bowden), na akkor tényleg nem volt értelmes fékhatása a kéziféknek...
És azt honnan lehet tudni, B1 vagy B2 az autó? Ezt 1998 márciusban helyezték forgalomba.
A kézifék igen... Az nekem momentán egyáltalán nem fog. Vagyis kb csak annyit, mint ha lábbal fékeznék, mint Frédi-Béni. :-)
Mit kell állítani, vagy javítani a kéziféken, hogy fogjon? Remélem ez nem elektronikus. Amúgy megszoktam a Wareszon sem volt jó sosem a krézifék, de nem bánnám, ha a Vectrán működne.
"1998-ig az alvázszámot egy kis fémlemezen helyezték el, elől, homlokfal felső részén, a motorháztető alatt."
Nagy tévedés :) Az csak egy kis tábla, amit bármikor kicserélek neked.
Az alvázszám az anyósülés jobb oldalán lévő helyen a karosszériába van beleütve. Hozzáférni úgy tudsz, ha kipattintod az ülés jobb oldalán lévő burkolatot. Mikor vettem az autót, én is csak azt a táblát ellenőriztem, az előző tulajom sem tudta valószínűleg. Aztán eredetvizsgakor szembesültem vele, hogy az semmi, csak egy info tábla, és az alvázszám hol is van valójában. De szerencsére nem volt gond, mert ott is ugyanaz volt, mint a forgalmiban és az előbb említett táblán.
1998 utáni modelleknél is csak tábla az, ami a B oszlopon van.
"Német motor esetén a motorszám a hengerfejen, a tengelykapcsoló háza előtt található." Ez is tévedés. A hengerfejen biztos, hogy nincsen semmiféle motorszám. A motorblokkon, a hengerfejtömítés síkjában, a hengerfejtömítés által nem fedett helyen van a motorszám. Elölről olvasható:
Egyébként én nem úgy vettem ezeket a felniket a kocsihoz, hanem az autóval együtt adta őket az előző tulaj (+ gyári 14-es lemezfelnik). Úgy voltam vele, hogy tetszenek, és mivel eddig gond nem volt velük/miattuk, csak azért nem cserélem le őket, hogy gyáriak legyenek.
Persze ha nem lett volna alufelni szett a kocsihoz, akkor választottam volna valamilyen gyári opel alufelnit, B vekire való szélességben és ET számban.
A te eseted ennek ellenére mégiscsak túlzás. Egy szar alufelni szett miatt peremezni a sárvédőt, pogácsákat, új rugókat berakni nem túl jó dolog. És persze ezek után jöhetnek elő még további problémák.
Egyesek 10 körömmel ragaszkodnak a gyári előírásokhoz, de még nem próbáltak ki semmi újat. Egyik ismerősöm pl. ET számban már átment a -15 re, igaz az egy mazda terepjáró volt, 19"-os, 245-ös gumikkal. kb 5-6 évig használta az autót igy, gond nélkül. Nem új autó volt!
A 4 csavaros 14"-os gyári acélfelnik mélysége ET39, szélessége 5,5 J.
15-ösben ugyanez már ET49 és 6J.
Szóval nem muszáj ragaszkodni minden áron a 6" szélességhez és az ET49-hez.
Pl én kocsim az ET35-ös, 7,5J széles felniken nálam már 70 ezer km óta hibamentesen gurul, (+ előző tulajnál 6 évig), már a második garnitúra nyári gumit koptatja. Mióta nálam van, a futóműben semmi ehhez kötődő dolog nem volt javítva/cserélve, se szilentek, se kerékcsapágyak, se semmi. Csak rugótörés, ami ugye típushiba.
Nem meglepő, erre számítottam is. Csak megoldást kerestem, de csak kritikákat kaptam. Nagyon is tisztában vagyok a méretekkel, és hogy nemigen tesz jót a futóműnek.
Nekem 7,5 J-s felnim van, 15"-ban, ET35 mélységgel. 195/60 gumi van rajta, még éppen nem ér bele a hátsó sárvédő ívbe. Szerintem 195/65-ös gumikkal már necces lenne. Szóval semmi meglepő nincs abban, hogy az ET30-as felnivel nálad beleér. :)
Na nekem meg 7,5x17 ET 47 van ugyanilyen felni a Cali V6-on, ez meg Saab-ról való. :) Nekem volt 205 széles gummával amikor megvettem, az nagyon necces már, 215 van már 2009 óta.
B2-n nem sok lehetőség van. Ha elreped az "index" búrája, akkor az magát a fényszórót jelenti, szóval mehet a lecsóba az egész. Tekintve, hogy ott már nincs külön index és fényszóró, hanem egy darab az egész.
B1-nél az a pöcök nekem is le volt törve (úgy vettem az autót). Úgy oldottam meg, hogy betoltam az indexet, amennyire lehetett és felülről a fényszórón lévő fülecskén át beletekertem egy önmetsző csavart.