Vettem egy távol keleti oldalról küszöbvédőt, 3D fém, Peu felirattal. 3M ragasztócsík rögzíti, gondolom egy esélyem van a felcuppantásra, utána vésővel jön le. Mielőtt belekezdenék a műveletbe: mivel érdemes/lehet tisztára varázsolni - zsír- és kosztalanítani - a felületet?
Mellesleg 4 db sárfogót (Peu feliratú hátul, orosz leányok elöl, puha műanyag) is vettem. 2 hét alatt jöttek meg ingyé' postaköltséggel, a két szettért kemény 5.000,-HUF terhelte a büdzsét pár százassal felfelé kerekítve. Meg lettem volna ezek nélkül is, de a fene a jódolgom, elcsábultam:) Itthon szerintem 20 rongy alatt nem úsztam volna meg ezt a luxust...
Minden kelet európai köcsög, dudálgatós, káromkodós és mutogatós autóst/motorost kiküldenék egy hónapra Szicíliába vezetni tanulni. Ott a KRESZ ismerete kifejezetten hátrány, és aki megbízik egy kék alapon felfelé mutató fehér nyílban, az jobb, ha keresztet vet az autója épségére, mert tuti, hogy a szűk, kocsinyi utcában egy terepjáró, jobb esetben motoros dönget vele szembe. Városokban pedig mellékutcákban nincs járda, csak az úton kóválygó gyalogos, aki pár perc múlva utat is enged, ha akar. Eközben mindenki araszol, nem dudál, nem ugat, és nagy ívben leszarja, ha koccan a verda. A káoszt kitanulni pár nap és annyi arra is elég, hogy rájöjjön az ember, felesleges a KRESZ tábla, mert úgyis leszarják, a lámpákat is általában - kivéve a nagy városok nagy, forgalmas kereszteződéseit - és azzal a tudattal vezetnek, hogy úgyis vigyáznak rád, mert mindenki arra van felkészülve, hogy bármikor, bárhol érheti meglepetés. Mondjuk engem az első napon a 2*3 sávos úton szembe jövő vert agyon lelkileg, mert neki egyszerűbb volt 3 sávot szembe megtenni, hogy utána balra fordulva leforduljon a kinézett utcába. Na akkor azért egy-két valaki dudálgatott, de csak halkan.
Szóval itt alapvetően a vezetés kulturálatlansággal van baj, azzal, hogy mindenkinek korlátok között kell élnie születésétől fogva, a szabályokat qrvára megtanulva, a saját jogait qrvára hangoztatva és ahhoz görcsösen ragaszkodva. Semmi lazaság, semmi humorérzék, semmi szabadság érzet - csak a keményen kibrunzolt kocsi és minden csepp üzemanyag miatti aggódás, egymás torkának esése, ha valaki megzavar az elsőbbségemben, netán elém is kanyarodik. Szóval visszasírom azt a "kultúrát" annak ellenére, hogy valóban igaz volt arra a szigetre (is), hogy aki jobbra indexel, nem biztos, hogy minden esetben kizárólag balra kanyarodik. A bérelt kocsit ugyanabban az állapotban adtam le, de azért volt para - mert sajnos én is az begyepesedett kispolgár vagyok igazából, akinek a bőréből csak pár napra tudtam kibújni 2 nap után. Marha jól esett:)) Aztán Ferihegynél rohadt gyorsan újra az lettem, aki voltam, lassan visszaszoktam a káromkodásra, mutogatásra, de ha eszembe jut, amit most leírtam, akkor szégyellem is magam. (hosszú lett, de úgyis pangás van:))
Csak még annyit: a bizonytalan autósnál nincs rosszabb. Aki nem tudja eldönteni mit akar. A bizonytalan autósnál még az is jobb, aki TUDATOSAN szegi meg a szabályokat, mert ő legalább tisztában van azzal, hogy mi lenne a szabály, és fel is készül következményeire. Az az autós aki úgy szeg szabályt, hogy nem tudja, hogy szabályt szeg....na attól mentsen meg az Isten. Mert neki még feljebb is áll. A tudatosan szabályt szegő legalább elnézést kér, mert tudja ki a hunyó. Szerintem aki sokat közlekedik, egyet tud velem érteni.
Robogózom. Ez most nem tudom, hogy nálad előny, vagy hátrány?
Egy biztos, mivel 50-50 százalékban ülök autóban, és motoron, teljesen máshogy közlekedem, mint aki csak motorozik, vagy csak autózik. De ez nagyon messzire vezet, nem mennék most ebbe bele.
Az lehet, hogy nagyobb vagyok, de akkor is sokszor a frászt hozzák rám, mikor hirtelen kanyarban szembe jövő autó ellenére kivágja a motort és elkezd előzni ... Én meg azt se tudom, hogy húzódjak le, hogy ki ne vasalják szemből :D
Üdv mindenkinek!Az lenne a gondom hogy valaki megtudná e mondani hogy hol található peugeot 307sw 1.6 os benzinesben a hőgomba??Mert nem indul el a ventilátor mikor felmegy a víz 90 fok fölé és utánna letilt a kocsi!Nem indul amíg le nem hül 90 fok körüli értékre...
Jena köszönjük a késő esti diagot. Hatalmas kő esett le rólunk, hogy sikerült egy normális autót vennünk :) :) :)
Tisvol és Te is őrült motoros vagy??? Nincs konkrét bajom a motorozással, csak némelyik motoros azt hiszi egyedül Ő van az úton! Mióta megvan Benikém, azóta frászt kapok sokszor mikor meglátom a tükörben a motorost!!! Bááár... sok autóstól is frászt kapok!
Ezért itt kérdezném a tisztelt 2 literes HDI tulajoktól, hogy a kartergáz vezető cső, ami középen a szelepfedélből indul ki, másnak is betonkeménységű-e? :-)
Ugyanis nekem ennyire meg van keményedve.
Ez valami feature, vagy csak egyedi jelenségről van szó?
Egy 308 1.6 hdi-hez (92kw) nem tudtok valmi jó turbó beszerzési forrást? Diag. szerint lassan épül fel a töltőnyomás és a szerelőm cserét rendelt el:( előre is köszi!
Szia treekkeer (Zoli)! Nekem egy 2006-os (benzin) 1.6 Standard CC-m van 60 ezer kilométerrel. Amikor megvettem csak a használati utasításokat bújtam, mert minden olyan űrbéli volt az Golf IV után. :) Mára kiismertem a kicsikét...vannak gyenge pontjai. A tetővel eddig semmi problémám nem volt és a Peugeot szervizben is csak dicsérték ezt a fajta tetőmozgatást. Javasolták, hogy a gumitömítéseket folyamatosan ápoljam, mert ez a gyenge pontja. Babaolaj megteszi...ezt kapja a bőr kárpit is. Mivel neked dízeled van arról sajnos nem tudok semmit mondani. Az én benzinesem az elején sokat evett, mire megismertem melyik az a stílus amivel le lehet menni 9 liter alá a városban. A napokban viszont fel- felvillant az ESP visszajelző, de ha megállok és megint indítom akkor kialszik. Nem tudom mi lehet a gond!? Zolysys biztos tudna mondani rá egy orvosi tanácsot. :) Alapjában véve nekem nagyon bejött ez a cabrio, nem gondoltam volna, hogy ennyi örömet fog szerezni, akár felhúzott tetővel is. Sok örömet kívánok a CC-hez...Jó utat! Üdv: Tamás
Nincs gond, nem sértődtem meg, csak ez a két odavetett szó kissé sovány. Reméltem kapok egy konkrétabb segítséget, és nem kell egy bekötés miatt villamossági szerelőt keresnem.
Nyilván nem várom el, hogy fejből menjen, de ha már építettél ilyent azt gondoltam azért tudsz adni pár tanácsot, hogy ne vágjam pofán az autót egy rossz mozdulattal :)