A tervezetnek - mint már a korábbiról is írtam - fő erénye, hogy a három időszakra bontva, a három medencét jobban érintve, valamennyi - sőt Fenyvessel és Szárszóval kiegészítve - kikötő és hajó kapacitást kihasználva adna a jelenleginél lényegesebb jobb és sűrűbb járat lehetőségeket. Nyilván a praktikusan kialakított hajózási ajánlások (szolgáltatási minőség/menetdíjak/megéri-e használni az utasnak hármassága) lehetnének utas vonzó tényezők, amely végül is a további fejlesztésekre adhatnának további indokokat, tehát érdemes lenne több szempontból is távlatosan gondolkodni és sok szempontnak egyaránt megfelelni (vö trizs javaslatait).
Egyet lehet érteni a séta és menetrendi járatok okos összekapcsolásával, persze így át kell gondolni a menetdíjak egymással való összehangolását is, amely persze nem feltétlenül nehéz, mert elsősorban az első díjkategóriát jelentő menetrendi utazás nagyjából azonos egy 2 órás sétahajózás összegével.
Néhány kérdés és megjegyzés:
Az elő- és utószezoni Boglár-Badacsony-Mária-Szigliget-Fenyves megoldás vonzó és sikeres lehet, kérdés, hogy mennyiben oldja meg a kerékpárosok igényeit Mária-Györök-Szigliget háromszögben. A Siófok-Almádi-Siófok-Tihanyrév-Földvár első része elképzelhető az átkelések miatt, talán Alsóőrs is beemelhető, megint a kerékpárosokra is gondolva. A Siófok-Tihanyrév-Földvár így még kicsit öncélúnak látszik.
Főszezon:
Nyugati medence: a Keszthely-Mária-Györök-Keszthely OK, de és minden második járatot fordított irányban működtetném, jobb lehetőségeket adva a Györökről Máriára (vissza)közlekedőknek.
A Keszthely-Badacsony viszonylat és a Mária-Badacsony viszonylat is rendben, de Szigliget mintha kevesebb szerepet kapna (bár ott a tavaszi bővítés OK).
A csatlakozások még finomításra várnak.
A középső medencében a Csongor és a Helka által bejárt utak rendben, de nem világos, hogy ha a Lelle típusú hajó 11.15-kor Földvárról továbbmegy Lellére (ami persze megpróbálható) és csak 14.15-kor ér vissza, akkor Földvárról Tihanyba menő 12 órás járatot melyik hajó csinálja (a 15.00 órás egyidejű indulás a Füreddel és a Lelle típusúval talán luxus). Itt is javíthatók a csatlakozási lehetőségek.
A H járat meghosszabbítása Füredig OK, a J járat lényegében Földvárig történő hosszabbítása is elképzelhető. Keleti medence: A Siófok-Aliga-Kenese része erős utas keresést/találást igényelne, pláne a Füred katamaránhoz, itt inkább 303-ast, vagy Lelle típusú képzelhető el, a Füred mehetne a Siófok-Tihany viszonylatban. Jó megoldás a Siófok katamarán "pótlása" a H (Szigliget) és a J (Lelle típusú) járat hajójával, hogy a Siófok sétáljon.
A Siófok-Füred-Tihany háromszög és a Tünde hajó járatai is rendben.
Viszont a Füred-Földvár közötti táv (és vissza) tihanyi csatlakozásain lehetne javítani.
Összességében jó még, hogy sok esti járat is van, akár menetrendi, akár séta.
Jó lenne, ha az egész rendszer egy összesített táblázatban is és külön-külön részenként is megjelenhetne.
És ami a legfontosabb: sok-sok egyetértőt kellene toborozni és lobbizni a BAHART illetékeseinél.