Elmentem két hajtósabb körre, 5.-ben játszottam a turbóval, most megint jó az autó, szépen gyorsul, a turbó finoman sípol, a fogyasztásomat nem tudtam mérni. De nem szeretnék itt megállni.
Az általad elmondott dolgokat mindenképp megnézem és azokat a szűrőket, amik tisztíthatók/cserélhetők, azokat "felújítanám".
Elég sűrűre pakolták a kocsi motorterét, le kellene vennem az elejét, hogy a csövekhez hozzáférjek? Mi a legjobb módszer?
Továbbá szeretnék kartergáz leválasztót pucolni (gázolaj vagy benzinben átmosni, kiszárítani, vagy lehet venni is?) vagy cserélni, mert szerintem van benne anyag, levegőszűrőt cserélni, gázolajszűrőt cserélni.
A levegőszűrő cseréhez találtam képet, az akku mögött van, állítólag rövid csavarhúzóval ki lehet bányászni akku kivétel nélkül.
A gázolajszűrőt a hátsó tengely környékére írta valaki.
Robi
A torque prot megvettem, de hibakód nincs, túl sok mindent meg nem mutat, mert nincs adat...
Köszönöm a válaszokat. Ha nincs bekonfigurálva az órába az ellen mit lehet véteni? Renault szervíz?
Különben kiderült, hogy működik a dolog csak nem lehet a beállított értékeket megjeleníteni a fedélzetin.A km állás és a napi számláló az megvan valamint az üzemanyag fogyasztással kapcsolatos dolgokat hozza, viszont a tempomatról tök csend van.
Nem tudom, van-e ügyvéd ismerősöd, reklámozás szándéka nélkül mondom, hogy fordulj a Totalcar - Autójogász rovatának ügyvédjéhez (ha nincs jobb kéznél hirtelen).
Nekem volt 2 éve egy 50.000.-Ft-os parkolási "balhém", a szakmai segitségével kemény "nulla" forint lett a vége. Az autós témák az egyik szakterülete.
Nekem az SII csomagtérajtó ázik be és itt visszakeresve találtam egy okot, mégpedig az ablaktörlő és az öveg közötti gumitömítés hibája. Nekem talán nem ázik a pótkerék, viszont ha eső/kocsimosás után felnyitom a csomagtartót kiömlik a müanyag mögűl egy liter víz :(
Grandtour Megane csomitartóba áll a viz ahol a pótkerék van,mi lehet a hiba???
Elátkozott autóba sikerült belenyúlni? :-(
Ha nem működik a hátsó ablakspricni, akkor annak a vezetéke csúszott szét, és a csomagtartóba nyomja a löttyöt. Jó esetben csak össze kell dugni a szétcsúszott csővégeket
Az a fémcső a turbótól megy be az intercoolerbe. Az ha ott olajos akkor vagy a turbó nyomja ki az olajat (ez lehet maga turbó köztes tömítése, vagy csak a be/kimenő olajozócső tömítése, ez utóbbi a szerencsésebb). A másik, hogy a leállítószelepnél jön az olaj. Ez az intercoolerből jövő müanyagcső ott legfelöl és van rajta egy szelep (mint egy benzines fojtószelepháza) vákumdobozzal. Nézd meg, hogy a szelepház alatt, körben illetve a vákumdoboz és az alatta lévő mechanika nem olajos-e. Ha igen akkor gáz is lehet, mert a leállítószelepház alatti kábelekbe befolyva szétmarja a szigetelésüket és akár kuka lehet a vezérlő elektronika stb. sógornak innen indult a kocsi halála.... A többit Trotter leírta előttem.
A sima ELM327-es OBD olvasó sem Torque-val sem más obd progival nem mutat semmi használhatót 1.9dci-nél - sajnos. Fordulatszám, vízhőmérséklet és hibakódok elvileg amit mutat. Legalábbis az enyém nem. 1,5-nél van rail nyomás stb ha jól tudom.
Még valami. Csináltam egy képet a rádió hátuljáról. van egy üres aljzat oda nem kellene valaminek csatlakozni? nézetem a rádió mögötti részben de semmit nem láttam lógni.
A hőmérséklet és az idő kijelzése az működik. A rádió ami benne van az tuner list.
Más témában is kérném a segítségeteket. A tempomatba nem nagyon tudok életet lehelni. Hiába kacsolom a kapcsolót bármelyik állásba a visszajelzőn nem világít az ikon.valami ötlet?
76000 mérföld van benne és direkt nem városban használom, mert be sem melegedne szegényem... az előző tulajról nem tudok túl sokat. Az utóbbi időben sokat futott autópályán.
Az EGR tisztításáról már néztem videókat (egy Cliot tisztított ki a fickó), mert szerintem a megbontásos takarítás lenne az igazi.
Itt kint (UK) mostanában eléggé felfutott a Terraclean módszer, amikor vegyszerrel, megbontás nélkül "decarbonizálnak".
Lehet, hogy be kellene vállalnom a vegyszeres takarítást? Elég nehéz úgy EGR-t kiszedni, hogy nem csináltam soha és látni sem látom, mert csak a kezeim férnek oda.
Megnéztem ...a belső lapátot viszi a tekerő..de azt érzem, ha a középső szembe levegőfujókákat lezárom...ventillátort maxra teszem...akkor bal oldalon jól jön a levegő...jobb oldalon fele annyira se.....mi lehet a gong? Köszike a segítséget...