The French city of Angers (population of the agglomeration 226 900) has decided in favour of a steel wheel tramway for a 12-km north/south line to be built by 2009, and estimated to carry 35 000 passengers/day by 2010. The line will run within 400m of 57 000 residents and 21 000 jobs, and enjoy a six-minute service 19 hrs/day. Tenders are being invited for 15 32-m trams. The project is estimated to cost EUR 180 million. A second. east/west, line is being evaluated.
Nálunk 35000 utasért nem építenének új vonalat. (persze ott már rég rájöttek a gazdasági és társadalmi hatásokra is). Itt azonban, egy Debrecen nagyságú városban nagy tételben gondolkodnak:
Hogyne. Az események megelőzésének legbiztosabb módja, ha a dolgozó be sem megy aznap reggel mikor eseményezne, sőt a biztonság kedvéért az ágyból sem keljen fel. (Ágytál sirály!) mégis csak meg kellett volna tartani azt a sztrájkot! Ha másért nem, hát forgalombiztonsági célzattal.
De hogy ennek a gyökérnek még senki nem volt képes 46-os szájat csinálni?! :-(
Ez állítólag régi probléma a banánoknál. A NG szerint a németországi (hirtelen nem jut az eszembe a település neve) IC katasztrófa (vonat kontra felüljáró) előtt már előjött a banánnál ez a hiba, amiről figyelmeztették a többi hasonló felépítésű kereket használó céget ami a DB-nél süket fülekre talált. Gondolom ez az abroncs probléma azóta sem oldódott meg.
Általában ki szokták adni a 6/26-osoknak, hogy ott álljanak meg (legalábbis volt már rá példa ;-)), de sajnos nem mindig terjed ki erre a központi irányítás figyelme, főleg, ha egyszerre áll a fél város, mint ma is. Persze, ha az AVM kicsit jobban odafigyelne (úgy általában is), akkor az ilyesmi magától is menne.
illetve ettől a diszpécser utasításának megfelelően eltérjen.
Így van. És az alkalom nagyszerű lett volna arra, hogy a félig üresen közlekedő 6-os, és a töküres 26-os Pest irányába felvegye a budai hídfőnél várakozó kb. 200 vagy még több utast.
Valamivel jobban megoldja a problémát, mint x percet várni a pótlóra/villamosra.
(mielőtt bárki benyögi: a kedves utas azért nem megy le a 6/26 rendes megállójába, mert a pótlónak/villamosnak elvileg sűrűbben kellene járnia azoknál)
Erről nagyon sokat tárgyaltunk a szegedi topikban; normális pótkocsit csak a T6A2 tud(na - ha a motoráttétel, vagymi olyan lenne, a szegedieké nem olyan) vontatni, a KT4 nem tud olyan vezérlési jelet küldeni. Viszont, ha a TB6A2-k is olyan Cegelec elektronikát kapnak, amilyet a KT4DM-ek (203, 204, stb.), lehet, hogy kompatibilisek lesznek egymással.
Mindenesetre a tervekben tudtommal az szerepel, hogy a T6A2-kkel fognak párokat alkotni, és így az 1-esen közlekedni majd.
Valaki itt ( szörnyen restellem, de elfelejtettem, ki volt az ) nemrég feltett ide egy jó kis képgyűjteményt a szegedi vilingerekről. Volt ott szó Rostock-ból érkezett pótkocsikról, amiket vezetőállás nélküli pótkocsikká fognak alakítani. Ezeket csak T6A2-esek, vagy az "új" KT4-esek is használhatják majd?
A buszsofőrt azért fizetik, hogy vezessen, nem azért, hogy gondolkodjon. Amikor a Villányi úton, a zárt pályán a feje tetején állt 1 autó, a tömeg + a potló +állóban, a helyszinelőnek kellett a busz elé állnia, hogy felvegye a népet.
Na akkó legalább már tudom ki vagy:)))) A járgányt pl. ezen a 7végén. A Tan ICS-UV-zásnak már vége (5) (5) eredménnyel, 2 hete, már szállítottam "szenet" is:))
Láttam, én is jót nevettem rajta. Jó, hogy nem adják ki külön utasításba, hogy "Balesetezni tilos!" :-)
Egyébként van egy olyan elméletem, mely szerint a baleseti statisztikák ilyetén romlását részben az új KSz-nek tudom be. Sokan hülyének néztek, mikor mondtam, de lehet, hogy az élet végülis (sajnos) engem fog igazolni. A pihenőidők számának radikális növelésével együtt radikálisan nő azon időszakok száma is, amikor a pihenőidőt követően még nem elég "feszült" a járművezetők figyelme, nem koncentrálnak eléggé. Több jáművezető megerősített benne, hogy a visszarázódás idején nehezebben állnak rá a koncentrálásra. Nem tudok ebben nyilatkozni, konkrét tapasztalatom nincs, de a statisztika erős romlása mindenesetre figyelemreméltó. Emellett szempont az is, hogy a pihenőidők számának növekedésével ugyan nő a pihenés ideje, de ugyanígy nő az egy nap vezetett járművek száma is, amiket külön-külön meg kell szokni, be kell állítgatni. Ez is lehet szempont.
A sok ( napi 7) esemény miatt SZ. T. úr "kéri és elvárja" a balesetek defenzív vezetéstechnikával történő megelőzését, mert az események rotnják a szolgáltatás minőségi színvonalát.Ha lesz időm lejegyzetelem, majd beírom a teljes szöveget: sokan vidulnak rajta, de nagy ökörség nincs benne.
Találós kérdés: melyik TW6000-esen készült a kép? ( tudtommal csak ezen van ilyen kis tábla)
Meg egy kis műszak mindennapjai fotó: még októberben elrepedt egy kerékabroncs, ezért rendszeresen ultrahangos ellenőrzésnek vetik alá a banánok kerékpárjait...nem szívesen mennék ki a csúszós csatolóanyag miatt az első körre...
Ma is állt a körút. Ma du 6 körül Moszkva-Oktogon között pótlóbusz járt (Nyugatinál letessékelték a jónépet a viliről). Mintha azt mondták volna be a hangosba, hogy baleset.
Remélem az arcképest elfogadják...lehet majd kipróbálni a jószágokat??? /SZKT/
A Pongrác úti megállóban tegnap még nagy mennyiségű darálthús és gusztusos vértócsa látszódott a homokolás ellenére is: nagyon rossz étvággyal voltam egész nap.Remélem holnaputánra eltűnik a cuccos, mert ott kellene pár kört játszanom...
zsig: mikor lehet megcsodálni a járgányodat? Már az orvosin beszéltünk róla, de mostanság csak ritkán az ICS tantujában látlak...Egy vagonnyit a vizsgádra!
Sh2 nem is agresszív ( az én vagyok), csak fanatikusan rajong az UV-ért. Egyébként tényleg jó lenne ha kis összefogással egy villamosbarátok által üzemeltetett nosztalgiavonal létesülne úgy, mint tőlünk nyugatabbra: mondjuk egy 41-es kifejezetten jó vonal erre a célra :))). Én akár társadalmi munkában is el-el járnék pár kanyart :)))
Tud valaki választ arra, hogy miért nem lehet a Lánchídi alagút déli oldalán a kanyart ki1enesíteni? SzVSz az Oroszlántól kezdve nincs fölötte a hid, hely + lenne rá. Talán a vilinek (forgóváz) is jobb lenne.