Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58020

Tükörbe beépíteni a hőérzékelőt és bevezetékelni.

Hőmérséklet érzékelő:

Közelítő hőmérséklet (°C), Érzékelő ellenállása (ohm)
     0 - 5                                     5400 - 6200
     6 - 10                                   4400 - 5400
   11 - 15                                   3700 - 4400
   16 - 20                                   3000 - 3700
   21 - 25                                   2500 - 3000
   26 - 30                                   2100 - 2500
   31 - 35                                   1700 - 2100
   36 - 40                                   1450 - 1700

Előzmény: Törölt nick (58019)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58019

Sziasztok..

Segítségre lenne szükségem..

Adott egy 2006-os 14.16v-Thalia,amiben nincs benne a külső hőmérő-jeladó a tükörben.

Nincs vezetékelve....

Mit lehet tenni,hogy működjön?

Én arra gondoltam,hogy egy olyan jeladót használnék,amit egy utólagos (olyan Auchanos) mőmérőről vágnék le,az jó lehet? De hogyan-miként kellene bekötnöm a kijelzőjét?

Köszönöm...

 

Papalac Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58018

A Blutooth-os simán használható okostelefonnal.

Rá kell dugni a diagnosztikai csatlakozóra (hamutartó alatt), összepárosítani a telefonnal a BT-t, elindítani a programot és lehet használni.

Az indexről semmilyen információt nem fog adni.

A 2001-es talicskával is működik!

Hibakódokat csak kiolvasni tud, törölni nem.

Engem már az is meglepett, hogy kiolvas :) , mert a renault elég speciális.

A program angol, nincs magyar nyelvű verziója.

Élőben olvassa a fordulatszámot, sebességet, hűtővíz hőfokát, gázpedál lenyomottságát, terhelést, és ami érdekes, kijelzi a fogyasztást is, meg még a fene tudja miket.

A környezetvédelmi adatokat minden autónak hozzáférhetővé kell tenni már elég régen (O2 szonda).

 

Mindenképpen aELM327, V1.5, BT-st érdemes megvenni. Nem hiszem, hogy neked jó lenne az USB-s. Azokat inkább laptopokhoz jó használni.

Szerintem annyit megér, hogy ha gond van rá tudjon nézni az ember.

Előzmény: Zlatan93 (58014)
Köhike Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58017
Na megvan a fogyasztás adat. 6.9 vegyes lett. Lehet visszatérek még az 5w30-hoz és még a 6.7-6.6-sem lehetetlen.
Köhike Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58016

Ne keverjük a dolgokat. Ezek a kütyük OBD diagnosztikára képesek ami csak a motort érinti, a perifériákat maximum igen felületesen. És ezekben az autókban ritka a CAN busz, az index teljesen analóg módon működik így az égvilágon semmit nem látnál vele. És nem csodaszer, csak egy olyan eszköz amivel élőadatokat lehet kiszedni a motorvezérlőből, illetve az esetleges hibák kódjait kiolvasni, törölni, ritkán egyes egységeket "tanítani". Nem fogja elmondani, hogy mit csinálj, hogy az autó jó legyen. Ha van egy hibakód az csak azt a területet jelöli meg, ahol határértéken kívüli értéket észlelt. Közel sem biztos, hogy valóban az is a hiba oka, sokszor csak ott jelentkezik.

Előzmény: Zlatan93 (58014)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58015

ELM 327 Bluetooh OBD2 diagnosztikai interfész,az én talicskámon is használható?Ahogy kérdeztem?2001.06 1.4 16v benzines,elvileg 2001-től,nekem határ eset lesz biztos ez is.

Előzmény: Papalac (58003)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58014

Köszönöm,simán egy okos telefonnal is lehet csatlakozni a kütyükre?Valami csatlakozó,vagy más nem is kell ahhoz ,hogy kapcsolat legyen?(bluetooth) Telefon és a kütyü közt,hogy megy a kommunikálás,hiba kód felismerés,kütyü és a kocsi elektromos részei között?Magyar nyelvezetű-e?Tudom,k.rva sok a kérdés,gondolkodom,hogy be kéne szereznem.Hátha valami hibát észre venne a kapcsolómnál(index),vagy ennyire nem tud pontosítani valamely hiba kódnál.Melyiket tutibb megvenni? 

Előzmény: Papalac (58003)
Köhike Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58013

Ha mindkettő egyenletesen rosszul fog akkor nézd meg a kézifékkar bekötésénél a bowdent. Lehet ott adta meg magát a bowden bekötése, és mondjuk elhajlott az a vasdarab amibe bele van fűzve a két szál. Vagy valami hasonló.

Előzmény: Gábor Baranyi (58012)
Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58012

Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy apukám úgy behúzta a kéziféket, hogy alig bírtam kiengedni és azóta nem fog csak nagyon kicsit. Ha megemelem kézzel megtudom forgatni mind a két kereket. Az lenne a kérdésem, hogy mi mehetett el benne? Lehet, hogy csak széthullott?

soltibalazs Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58011

soltibalazs Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58010

:-)

Mók Zsolt Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58009

Szia!

 2002  1.4 16v  Én is küzdöttem a hideg és meleg indulással.Nekem javasoltak fojtószelep tisztítást és O gyűrű cserét.Közben vettem OBD-t és kiolvastam a hibákat.Katalizátor utáni lambda szonda kuka.

 

Idáig amit elvégeztem:fojtószelep tisztítás,alapjárati motor tisztítás,O gyűrű csere.Méretek:70x8 1db  66x4 1db  ára 650 Ft volt!

 

3 napja csináltam.Alapjárat nem ingadozik,gyújtás kimaradás azóta nincs hideg indítás elsőre indul,melegen még nem tökéletes de könnyebben indul mint idáig.

 

Lambda szonda csere még hátravan.

 

Üdv:Zsolt

Előzmény: fa-mester (58006)
Köhike Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58008
Erre a hibára nem hinném, hogy látatlanban bárki is rámondaná, hogy mi az oka. Azért első körben a két trafó kábelezést nézd át. De túl sok mindent nem fogsz tudni csinálni.
Előzmény: fa-mester (58006)
Köhike Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58007
Olyan szempontból szerencséd van, hogy a hiba folyamatosan előjön, és pontosan tudni mikor. Kellene találnod egy olyan szervízt akik normálisan ki tudják mérni miért hagy ki. Felesleges találomra cserélgetni dolgokat.
Előzmény: fa-mester (58006)
fa-mester Creative Commons License 2014.10.21 0 0 58006

A diagnosztika 2 és 3 henger kihagyást jelezte a szervizben, és ezért kicserélték a gyújtótrafókat.

Másnap már vittem is vissza. Ezután kicserélték az új gyertyákat újra, majd ezt is visszacserélték.

A szűrők, vezérműszíj, generátorszíj 2 hónapja volt cserélve.

A hiba minden reggel előjön.

A leállítás-beindítás nem segít.

Akku levétel, visszarakás is megvolt.

A szervizben vásárolt injektortisztító a benzinben.

A hátsó lambdaszonda nem jó, de az csak ellenőrzést végez, ha jól tudom, a szervíz 45E cserélte volna.

A szervíz az első 40E számlát sztornózta és 5E kellett fizetni.

Köhike Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58005
Ez érdekes, mert annak ellenére, hogy a 16 szelepes motornál külön trafó van mindegyik hengerhez, attól ugyanúgy vezérli mint a 8 szelepes. Az 1-es 4-es és a 2-es 3-as hengerek egyszerre gyújtanak. Szóval ha égéskimaradást ír az 1-es hengerre az simán lehet a párja a 4-es.
Előzmény: Papalac (57997)
Köhike Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58004
Van hozzá kiszedőm. Meleg motornál cseréltem. Viszonylag könnyen megindult, pedig egy minimum 10 perces kínlódással készültem. 5 perc alatt mindennel készen voltam. Mondjuk. 8 szelepes motornál elég jó helyen is van.
Előzmény: szaki213 (57994)
Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58003

4-5K körül lehet kapni hirdetési oldalakon pl:

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/ELM327_Bluetooth_Obd2_Diagnosztikai_interfesz_19404414.htm

A szoftvert általában adják hozzá (de csak próba verziókat!) Netről letölthetők.

V1.5-öst érdemes venni. Nekem Bluetooth-os van. Megy androidos telefonnal, windowsos netbookkal.

Előzmény: Zlatan93 (58001)
Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58002

2005-ben volt új :)

Könnyű észrevenni, mert rángat rendesen és lámpát gyújt. Vannak ilyen mindenféle lámpácskák a műszerfal közepén. Ha jól tudom a motort ábrázoló jelez ilyenkor.

Előzmény: Zlatan93 (58000)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58001

Hol lehet utána érdeklődni,mennyiből jön ki?

Előzmény: Papalac (57999)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 58000

Üdv.Azt,hogy lehet észre venni ,hogy(időközbe egy-egy gyertya kihagy).Ráadásul írtad,hogy új a járgány,hát ez fas.a,mi lesz pár év múlva ?

Előzmény: Papalac (57986)
Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57999

A legolcsóbb megoldás az ELM327.

Ez a diagnosztikai csatlakozóra dugva (OBD II CAN BUS) megfelelő programmal (Torque Pro) kiolvassa a hibajelzéseket.

Vannak spéci hibakód olvasok, de azok drágábbak.

Előzmény: Zlatan93 (57998)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57998

Üdv.Szeretném megtudni,hogy honnan,legfőképp mivel nézitek meg a hibákat.Azt gondolom,hogy nem mezei számítógéppel, egy gyengébb program is egy mázsába kerül.Honnan hova csatlakoztok,hogy simán látok (néha)hiba kódot.Tuti,hogy otthon játszadoztok el,mert szerviz tarifa mellett legjobb ha a szakadékba lökjük a talicskáinkat,viccet félre téve van hiba olvasótok?

Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57997

Jut eszembe!

Honnan tudja a rönyó, hogy mikor melyik hengernél kell szikrázni?

 

Előzmény: Papalac (57996)
Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57996

Ez a reggeli kihagyás gyakori dolog?

Nem próbáltad ilyenkor leállítani és újra beindítani vagy 10 másodperc múlva?

 

Előzmény: fa-mester (57983)
szaki213 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57995

Találgatni lehet, de érdemes-e? Az mondjuk furi hogy a rönót sem tudott mit kezdeni vele... Persze ha a hiba nem jött elő így nehéz.

1. húzd le az akku sarut 5 percre

2. FHP csatiját mozgasd meg

3. milyen gyertya van benne?

Előzmény: fa-mester (57983)
szaki213 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57994

Köszi az infót. Asszem fölösleges méregetni. Ha meg akarom tartani az autót, akkor ki kell cserélni. 202 E Km-nél már nem is csoda.

Simán ki tudtad tekerni a lambdát? Hideg vagy meleg motornál?

Előzmény: Köhike (57981)
Köhike Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57993
De fogjuk még ezt a keves hibát értékelni úgy 10 év múlva. Hogy milyen jó kis egyszerű autó volt az a thalia. Alig volt baj vele. :)
Előzmény: Papalac (57991)
Köhike Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57992
Meg motorvezérlő sem, csak két bazinagy Weber karbi.:D Csak sajnos ilyeneket már nem lehet kapni. Az újakba meg bele se merek gondolni mennyi minden van.
Előzmény: Papalac (57991)
Papalac Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57991

Egy jó autóba nem kell hibakód.

Az csak megy, megy, megy, amíg ki nem fogy a benzin :-)

Előzmény: Köhike (57990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!