Adott egy 2006-os 14.16v-Thalia,amiben nincs benne a külső hőmérő-jeladó a tükörben.
Nincs vezetékelve....
Mit lehet tenni,hogy működjön?
Én arra gondoltam,hogy egy olyan jeladót használnék,amit egy utólagos (olyan Auchanos) mőmérőről vágnék le,az jó lehet? De hogyan-miként kellene bekötnöm a kijelzőjét?
Rá kell dugni a diagnosztikai csatlakozóra (hamutartó alatt), összepárosítani a telefonnal a BT-t, elindítani a programot és lehet használni.
Az indexről semmilyen információt nem fog adni.
A 2001-es talicskával is működik!
Hibakódokat csak kiolvasni tud, törölni nem.
Engem már az is meglepett, hogy kiolvas :) , mert a renault elég speciális.
A program angol, nincs magyar nyelvű verziója.
Élőben olvassa a fordulatszámot, sebességet, hűtővíz hőfokát, gázpedál lenyomottságát, terhelést, és ami érdekes, kijelzi a fogyasztást is, meg még a fene tudja miket.
A környezetvédelmi adatokat minden autónak hozzáférhetővé kell tenni már elég régen (O2 szonda).
Mindenképpen aELM327, V1.5, BT-st érdemes megvenni. Nem hiszem, hogy neked jó lenne az USB-s. Azokat inkább laptopokhoz jó használni.
Szerintem annyit megér, hogy ha gond van rá tudjon nézni az ember.
Ne keverjük a dolgokat. Ezek a kütyük OBD diagnosztikára képesek ami csak a motort érinti, a perifériákat maximum igen felületesen. És ezekben az autókban ritka a CAN busz, az index teljesen analóg módon működik így az égvilágon semmit nem látnál vele. És nem csodaszer, csak egy olyan eszköz amivel élőadatokat lehet kiszedni a motorvezérlőből, illetve az esetleges hibák kódjait kiolvasni, törölni, ritkán egyes egységeket "tanítani". Nem fogja elmondani, hogy mit csinálj, hogy az autó jó legyen. Ha van egy hibakód az csak azt a területet jelöli meg, ahol határértéken kívüli értéket észlelt. Közel sem biztos, hogy valóban az is a hiba oka, sokszor csak ott jelentkezik.
ELM 327 Bluetooh OBD2 diagnosztikai interfész,az én talicskámon is használható?Ahogy kérdeztem?2001.06 1.4 16v benzines,elvileg 2001-től,nekem határ eset lesz biztos ez is.
Köszönöm,simán egy okos telefonnal is lehet csatlakozni a kütyükre?Valami csatlakozó,vagy más nem is kell ahhoz ,hogy kapcsolat legyen?(bluetooth) Telefon és a kütyü közt,hogy megy a kommunikálás,hiba kód felismerés,kütyü és a kocsi elektromos részei között?Magyar nyelvezetű-e?Tudom,k.rva sok a kérdés,gondolkodom,hogy be kéne szereznem.Hátha valami hibát észre venne a kapcsolómnál(index),vagy ennyire nem tud pontosítani valamely hiba kódnál.Melyiket tutibb megvenni?
Ha mindkettő egyenletesen rosszul fog akkor nézd meg a kézifékkar bekötésénél a bowdent. Lehet ott adta meg magát a bowden bekötése, és mondjuk elhajlott az a vasdarab amibe bele van fűzve a két szál. Vagy valami hasonló.
Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy apukám úgy behúzta a kéziféket, hogy alig bírtam kiengedni és azóta nem fog csak nagyon kicsit. Ha megemelem kézzel megtudom forgatni mind a két kereket. Az lenne a kérdésem, hogy mi mehetett el benne? Lehet, hogy csak széthullott?
2002 1.4 16v Én is küzdöttem a hideg és meleg indulással.Nekem javasoltak fojtószelep tisztítást és O gyűrű cserét.Közben vettem OBD-t és kiolvastam a hibákat.Katalizátor utáni lambda szonda kuka.
Idáig amit elvégeztem:fojtószelep tisztítás,alapjárati motor tisztítás,O gyűrű csere.Méretek:70x8 1db 66x4 1db ára 650 Ft volt!
3 napja csináltam.Alapjárat nem ingadozik,gyújtás kimaradás azóta nincs hideg indítás elsőre indul,melegen még nem tökéletes de könnyebben indul mint idáig.
Erre a hibára nem hinném, hogy látatlanban bárki is rámondaná, hogy mi az oka. Azért első körben a két trafó kábelezést nézd át. De túl sok mindent nem fogsz tudni csinálni.
Olyan szempontból szerencséd van, hogy a hiba folyamatosan előjön, és pontosan tudni mikor. Kellene találnod egy olyan szervízt akik normálisan ki tudják mérni miért hagy ki. Felesleges találomra cserélgetni dolgokat.
Ez érdekes, mert annak ellenére, hogy a 16 szelepes motornál külön trafó van mindegyik hengerhez, attól ugyanúgy vezérli mint a 8 szelepes. Az 1-es 4-es és a 2-es 3-as hengerek egyszerre gyújtanak. Szóval ha égéskimaradást ír az 1-es hengerre az simán lehet a párja a 4-es.
Van hozzá kiszedőm. Meleg motornál cseréltem. Viszonylag könnyen megindult, pedig egy minimum 10 perces kínlódással készültem. 5 perc alatt mindennel készen voltam. Mondjuk. 8 szelepes motornál elég jó helyen is van.
Könnyű észrevenni, mert rángat rendesen és lámpát gyújt. Vannak ilyen mindenféle lámpácskák a műszerfal közepén. Ha jól tudom a motort ábrázoló jelez ilyenkor.
Üdv.Szeretném megtudni,hogy honnan,legfőképp mivel nézitek meg a hibákat.Azt gondolom,hogy nem mezei számítógéppel, egy gyengébb program is egy mázsába kerül.Honnan hova csatlakoztok,hogy simán látok (néha)hiba kódot.Tuti,hogy otthon játszadoztok el,mert szerviz tarifa mellett legjobb ha a szakadékba lökjük a talicskáinkat,viccet félre téve van hiba olvasótok?
Meg motorvezérlő sem, csak két bazinagy Weber karbi.:D Csak sajnos ilyeneket már nem lehet kapni. Az újakba meg bele se merek gondolni mennyi minden van.