Használ vki 215/80R15 A/T-s gumit nehéz terepen? Konkrétan a Conti Crosscontact és a Yokohama Geolandar érdekelne,de a többiről alkotott vélemény is érdekelne hóban,sárban.
Nekem ebbe' csak az a meglepő (mármint a disco 3 alvázában, abban semmi meglepő nincs, hogy a bukfenc beázott, elvégre defender), hogy amikor megjelent, akkor arról volt szó, hogy nincs önálló alváza, hanem alváz jelleget betöltő "gerendákat" alakítottak ki a padlólemezben, és amúgy önhordó. Most akkor meg kiderül, hogy lufaszt, alvázas zettor az is, csak szebb bódét kanyarintottak rá. :)
Nagy baj lenne, ha nem így lenne. Sikerült összehasonlítani egy 289 centis tengelytávú, kb. 2400 kilós autót (ez lenne a D3-as Disco) egy 257 centis tengelytávú, kb. 1500 kilós autóval (XJ Cherokee). Szóval közel 1 tonna a különbség.
A megmagyarázást bízd politikai vonalon mozgó urakra, te meg légy férfi: ha egyszer nincs alváz, akkor nincs alváz! ;)
És ne felejtsd el a másik sokat hangoztatott alapelvedet sem a merevhíd (Cs) vs. független felfüggesztés (D3) témakörrel kapcsolatban... Ez alapján a Csirke a nyerő. A gyakorlatban nyilván nem így megy a dolog, hiszen valószínűleg már évek óta nincs a piacon belőle olyan, ami ne lenne porrá rohadva, illetve véresre hajtva és szétgányolva. Amúgy meg a totalcaros szakértői cikkből is tudjuk, hogy a Toyota a legjobb (a cikkben megmondta a Windows-kereskedő srác), szóval kár az egészen filozofálni. :)
Ez kérem nem igaz, pontosan de. Ennek a kocsinak lelke van, ha nem védem minden fórumon meg a japán autósok támadásától, megsértődik és lerohad. Én ezt tudom, ezért minden kritikus bejegyzésre anyatigrisként ugrom, az eredmény: csak otthon romlik el, legutóbb otthon a ház előtt fogyott ki a tankból a nafta az albán túra végén, illetve a Disconak a háztól 40 méterre szakadt szét a kardántengelye egy Erdélyi túra után, a kocsi még be tudott gurulni a helyére. :) Még kezdő voltam, talán felelőtlenség volt kotyogó kardánkereszttel útnak indulni.
Keveset tankolsz, így hamar életbelép a Pintér-sms s már kényelmes is az utazás. :-)
b)
Beleprogramozták a "hosszú úton gyakran állj meg tornázni" tanácsot. Megáll, Te meg körbejárod, hogy miért, majd háton kúszás az autó alatt, törzshajlítás a motortérben. :-)
Én is fostam rendesen a TD5-től, de az én veteránomba most hirtelen belezavartam 40e km-t minden gond nélkül (na jó, eltört a kuplung kinyomó villa). A vezetékeket időnként ellenőrizni kell, ha megfelelő a rögzítés, akkor nincs gond.
A Defender egy másik dimenzió, egy napig tudnám sorolni, hogy mi minden van elbénázva, mennyire ellenségnek tekintették a bent ülőket, mégis minden megtett kilométer számomra egy élmény. Minden út végén megpaskolom a kocsi oldalát, lelke van, oda kell rá figyelni. Nem akarok neki kampányolni, nincs értelme mással összehasonlítani, gondolom nem új autót akarsz venni, vagyis lutri az egész. Én egy romhalmazt vettem, legalábbis azt hittem, aztán kiderült, hogy egész jó a leányzó fekvése, van az ruharéteg, amelyiknél nem fázom télen, megtaláltam azt az üléspozíciót, amellyel több ezer kilométert levezetek hátfájás nélkül, tudom, hogy hol csöpög be az eső, stb. :) Ha valahol megalszom a kocsiban, sosem kell rettegnem attól, hogy elfogy a levegő és megfulladok, szinte simogatja a bőrömet a reggeli lágy tavaszi szellő, az illesztési hézagok annyira vannak beállítva, hogy azért egy medve ne tudjon csak úgy bejönni :)
A lényeg, hogy saras útra rendes MT gumival menjél, szinte mindegy milyen autó van alattad, ez a szomorú igazság, egy UAZ a gyári bütykös gumival bármikor körbeautózik egy AT-s G Mercit.
Csak néhány dolog ami hirtelen beugrik: Injektor kábelköteg olajfolyás, elég sok bosszúságot tud okozni. Injektor tűzkarikák tömítetlensége miatt jobb esetben csak nem indul, de akár csapágyas is lehet miatta a motor. Csövek vezetékek rosszúl vannak vezetve, ezért folyton kidörzsölődnek, kilyukadnak. ABS jeladók szarakodása. Üzemanyag szivattyú rövid életű.
"A videó elején lévő faclift disco 2 csavarrugókkal pl. nem rossz kompromisszum. A td5 elég erős és nem eszik sokat, csiptuningal bőven elég mindenre. Sajna megvannak a tipusnak bosszantó hibái, ami miatt olcsóbb mint a az LC"
Azért abban megegyezhetünk, hogyha az ember egyedül elindul túrázni, akkor nem állítja be az autót félig a szántásba, csak, ha muszáj :) Hányszor akadtam úgy el, hogy az összes kerék egyenletesen pörgött, a kocsi egy helyben, a környéken pedig egy vékonyka fa sem volt, úgyhogy hívtam Jack bácsit és lapátoltam, lapátoltam, lap....
Én a hátsó zárat csak akkor használtam, amikor az autó fél oldalát be kellett tenni a sáros szántásba, és nem akartam, hogy a tető is tiszta sár legyen (c:
Bár valószínűleg anélkül is elment volna, hisz' nem hasalt fel. Mondjuk egyszer felhasalt, és akkor tényleg a hátsó zár vitt el a barázdában a következő düllőig (csörlőm nincs, de a kukoricaszár amúgy is gyenge lett volna hozzá)
Sajnos azt kell mondjam, hogy ha fix záras terepjárós autóval nekiállsz driftelgetni, utána kezdhetsz szerelgetni, ugyanez igaz a sperdifis gépekkel. A másik lehangoló dolog, hogy a hátsó difizár max akkor jó, ha leátlóz a kocsi, tipikusan sziklás területeken, de ha elakadsz a sárban, akkor gépészkedés helyett elő kell venni a lapátot, hívni a traktorost, mert a zárakkal csak többet ártasz. Például ha sárba elakadsz, és zárakkal pörgeted a kerekeket és valamelyik kerék fogást talál, akkor már kezdheted hívni a kedvenc autószerelődet, mert ott valami törni fog.
Én azt tanácsolom, hogy keress egy jó állapotú terepjárót, a difizár legyen harmadlagos szempont. Ott az udvarunkon a GMerci, 4 év alatt sosem használtuk a hátsó zárat, maximum időnként átmozgatjuk, hogy ne rohadjon be. A Definél pedig nincs ilyen extra, sokat terepezek de nem hiányzik, azt a néhány helyet a fékdifi átsegíti, ha meg nem, ott a csörlő. Ha van normális rugóút, akkor nehezen átlóz le, sok esetben kényszerből rakják be a hátsó zárat, a kanyar stabilitás miatt annyira lecsökkentették a rugóutat, hogy egy kis huppanon is pillantok alatt le tud diferálni a szerkezet. Kb. fél mila lenne egy ilyen cucc beszerelése, abból a pénzből beutazom európát. Félre ne értsd, én semmiképpen sem javasolom neked a Defit, azt csak fanatikusok használhatják, nekik kell tartalékolni.
Amiket felsoroltál azok mind alkalmasak lehetnek. A nehézség inkább a konkrét darab megtalálása. Valamiért nem véletlen a hogy a Land Cruserek a legdrágábbak. De itt is belefuthatsz számos problémába pl. egy elöregedett hűtöcső eldurranása, ami miatt lerohadhatsz, rosszabb esetben a motort is gajra vághatja. A videó elején lévő faclift disco 2 csavarrugókkal pl. nem rossz kompromisszum. A td5 elég erős és nem eszik sokat, csiptuningal bőven elég mindenre. Sajna megvannak a tipusnak bosszantó hibái, ami miatt olcsóbb mint a az LC. De ha van egy jó szerelő aki esetleg elé megy a hibáknak, akkor minimalizálni lehet a meghibásodásokat.
Bocs de 18:00tol dolgozom ugyhogy nem tudok a gep elott lenni.
Mire kene?
Vegulis ugy indult, hogy kene valami amivel tudok vontatni mert van 1 e36-om amit reszelgetek driftre meg palya versenyre. Jobb lenne ha nem a sajat laban menne de ez egy masik sztori...
Aztan gondoltam, hogy akkor mar legyen egy jo terepjaro mert csomo lehetoseg van itt terepezni.
Jo lenne ha ferne bele cucc de minnel hosszabb annal rosszabb terepen ugy tudom.
Azert szeretnek mindenkeppen hatso difizarat mert: imadom ha csuszik a segge :) es mert nagyon ugy nez ki hogy nem lessz mas akivek menni tudok mert senki sem akar venni terepjarot csak az anyoson akarnak ulni. No comment :)
Szoval ha beragadok valahogy ki kell jonni a szbol.
Raadasul cross motoroztam is itt, tobb helyen es nagyon szemet tud lenni a talaj. Kemeny nyalkas agyagos csuszik nagyon.
Pl:
Szerintem inkabb tura jellegu utak lesznek talan nem hard off road bar konnyen el tud gurulni a gyogyszerem :)
Sajnos nincs itt senki akivel el tudnek menni kicsit, hogy lassam milyen is eloben...
Tudom, hogy dragabb fentartani mint egy sima autot de auto manias vagyok az osszes penzem ilyen szarokra verem el :)
Amiken gondolkozom: (diselek)
Land rover defender
Land rover discovery itt ezek viszonylag olcsoak de felek az angol autoktol
Mitsu pajero
Toyota Land crouser jo draga meg 90% automata itt
Toyota Hilux vagy 4runner tudom hogy nem igazi terepjaro de nekem nem tunik rossznak!?
Jeep cherokke 2,5 td felek az amerikai autoktol is :)
Daihatsu fourstroke Itt igy hivjak magyarorszagon valahogy mashogy. Allitolag nagyon jo, van benne hatso difi zar azt hallottam
Szerintetek???
Es meg csak annyit hogy nagyon sok automata van. Itt a forumon valaki azt irta, hogy vitathatatlan elonye van terepen. Az mi lenne mert el sem tudom kepzelni?
Oszt vett egy harmadik rissz-rosszt, amire ugyanúgy elköltött egy kalap pénzt, mert azon is minden szar volt. Ennyike, vehetsz akármilyen öreg terepjárót, mind fos lesz, és mindet fel kell majd újítani milliókért.
Koszonom a valaszt es ez a link is hasznos. Foleg hogy angliaban elek!
Nekem a hatso difizar fontos. Es talan olcsobb felujitani egy meglevot mint 4-500 fontert venni egy sperrdiot amit meg bele is kell rakatni meg gondolom szimeringeket cserelni stb...
Azt tudom hogy nehany cherokee-ba van de nagyon ritka. Tobb ember szerint a cherokee nagyon silany minoseg. Ez igaz? Mert nekem a regi kocka tehat a grand elotti nagyon bejon.
Az meg más kérdés, hogy mire akarod használni, hard offroadra, vagy túrázásra, az utóbbi esetben a hátsó diffizárnak nem sok előnye van. Nekem volt ilyen is, olyan is, jelenleg nem zárható a hátulja, és nem is hiányzik. A gyári megoldások nagy része be van rohadva, persze vannak kivételek.
Ha használtat veszel, döntsd el, hogy mire kell, a rá szánt keretből keresd meg a legjobb állapotú masinát és tartsál még 1 milát készenlétben.
Ma teljesen szét lett szedve, minden bekenve, de mint kiderült eddig is be volt.
Tesztkörön úgy tűnt jó, csak nyöszörög a futómű hátul (valszeg sokat állhatott korábban). Hazafele Vörösvárról megint hallottam. Így marad. Ha lesz rá keret majd veszek dobokat oszt csere. Ez mondjuk akkor, ha a csapágyak egyike beadja a kulcsot. Addig bíz így marad. Fék jól működik, így nem érdekel innét kezdve :)
Amúgy azt láttuk, hogy szétszedve vannak részek, mik rozsdásak voltak belül és lehet ez miközben forog hozzáér az álló betéthez és ez adja a hangokat.
A nyöszörgés fura, mert az is kerékforgáshoz igazodik, ütemes :)
Megnyúztuk az alkatréstzeket, minden jó futóműben :)
Van egy kis csavar a dobon, egyesek szerint az pozicionálja a dobot szereléskor, mások szerint ahelyén tartja, mikor nincsnek benn a kerékcsavarok. De nem. Az a zsírzógomb helye, csak gyárilag kihagyják, egyrészt a csavar olcsóbb, másrészt így jobban kopik a betét meg a dob, gyakrabban kell cserélni, harmadrészt a csavar feje kisebb, jobban felfexik a felnee. Szóval csavar ki, zsírzógomb be, dob zsírral telenyom. Meglásd, elmúlik. Minden. :-)
Tévedés joga blablabla... :-)
(Elmeállapotomról szakvéleményért keresse fel cihiáterét, terapeutáját!)
Milyen szervizt tudtok javasolni alattomos fékhiba kiderítésére? Pesten 20 ker környékén.
A helyzet, hogy felszabályozták a dobot, tárcsát elől, megnézték a kereket és minden maradt a régiben. Az ugyan kiderült, hogy ha csak kézifékkel fékezek, akkor nincs az ütemes hang és érzet hátulról, de ha normál fékkel fékezek kicsit intenzívebben, akkor kattog, ami függ a kerék fordulatától...
2 szerviz szedte már szét a dobot és egyik se találja a hibát. Kezdek kiábrándulni a szervizekből...
Eddig 30.000 ment ki az ablakon és nem jó, sőt már korábban kezd el kattogni.
Egyébként miután menet közben erősebb kéziféket húztam, utána jobb volt, de idővel visszajött.
Az biztos, hogy fék, hátsó fék, azaz dob, de nem szabályozni kell.
Találkozott valaki már ilyen alattomos szutyokkal? :)
Munkahenger vagy munkahenger rögzítése a gyanús, de én nem tudom megnézni szerszám és szakértelem híján :D
No igen :) Nem is megyek többet ilyen helyre asszem...
Pátkaihoz kérek időpontot aztán nézzék meg mi van. Remélem nem kell másik dob, most ne kelljen :D Bár lehet érdemesebb lenne úgy csapágyazni is mindjárt...
Tegnap ragasztottam 3-4 dolgot, rá fél órára keresem hol a ragasztó. Szted megtaláltam? :)
Mennyire esélyes az, hogy 80.000km mellett dobfék beadja a kulcsot? Üt fékezéskor, de nem is kicsit ütemesen hátul, ami lassul ahogy lassul a kocsi. Mindez egy kézifékállítás után jött elő, előtte nem éreztem. Mitől lehet? :)
Igaz, 2003-as kocsi, de garantáltan 80 van benne, sokat állt korábban 5000km ment bele évente.
Na akkor visszatérnék picit a Toyotára, tegnap két kör között gyorsan lőttem egy fotót és egy videót a japán innováció legújabb fejezetéről.
Először jöjjön a kép, a biztonsági övről:
A képről nem látszik, de ez ebben az állapotban is (általában így marad, ha kiszáll valaki) tud harangozni a csat. De ha eligazítod az ülés mellett, akkor is, mert (és ez talán már látszik) egyrészt nem húzza meg elég feszesre magát, másrészt nagyon lent van a csat, így a laza övön garantált a kilengés, amint letérsz az aszfaltról.
Na de jöjjön, aminek jönnie kell! A csoda, amit fehér ember még nem látott, amiről csak sötét eldugott fórumok legmélyebb zugaiban suttognak, ami korábban elképzelhetetlen volt, ami még a legfelkészültebbeket is meglepi, amitől hitetlenek térnek meg...és amitől pl. szar a Hiluxunk. Pozitív világfelfogásúak számára tolmácsolva: hogyan állítsuk be a tükröt a napellenző segítségével.
Hát ugye vannak ezek a feneketlen (mocsár?)foltok, amik ha egy kicsit nedvesebb az idő, elnyelnek mindent. Meg hát a traktorosok se ügyetlenek. Nekünk is volt olyan, hogy 2 hónapot volt kint az MTZ a répaszedővel a föld végén úgy, hogy a fülkében állt a víz, mert a traktoros úr úgy gondolta, hogy a fene tolatgat, hanem a föld végén megfordul a susnyásban. Az ugye meg se fordult a fejében, hogy miért nincs kiszántva...
Lehet, hogy hülye kérdés, de szántás előtt/alatt nem szoktak gondolkodni a tisztelt polgárok, hogy ez így nem lesz jó? Vagy hirtelen jön a feneketlen gödör, ami csak úgy nyeli az erőgépeket? Nem értek hozzá (eddig csak utas voltam trakeszon), ezért kérdem.
Valaha, sok éve, mikor bejöttek az első terepes Tata pickupok, volt egy cikk valahol, amiben egy tulaj azt ecsetelte, hogy bár pocsék az egész, mégis ő huzigálja ki rendszeresen az elakadt Hiluxokat :-)
0 km-es a szekér, na meg nem ez az első japán trágyahordó az életemben, ezért is voltak furcsák a felsorolt jelenségek. De majd csak kinövi! Most egy ideig mindennap kell a vas, nem állhat szervizben. Amíg nem térdel le, hajtani fogjuk.
Van egy Tata is a "flottában". Tudod az új fajta, a Hilux-másolat. Azt már tényleg nem lehet összetéveszteni a Toyotával. Az indiai szekeret egy szerencsétlen sorsú műszaki ellenőr csapat hajtja, állítólag veszélyességi pótlékot fognak kérni, ha továbbra is a Tatával kell járniuk. Valószínűleg nem véletlen, hogy ha nem figyelsz oda, máris ráteszik a mancsukat a Toyotára. :)
192 vagyok és nekem tökéletes a hiluxban minden. A 2 évvel ezelőtti eresztéshez képest megy, mint akit fenékbe rúgtak. Egyedül a kikapcsolhatatlan menetstabilizálót utálom, de azt nagyon. Vége a kilincs előre autózásnak, de az még rosszabb, hogy a korrigálást erősen felül írja az elektronika (újra kell tanulnom vezetni terepen)
"Hogy a napellenző a tükörbe? Vedd le róla a panoráma tükröt, utoljára ladában volt divat. :-DDD De tényleg hogy a túróba csinálod ezt? Sosem láttam még ilyet."
Full gyári setup, jó userként semmi ördöngőset nem csinálok, csak ha pofámba süt a nap, lehajtom. 186 cm körül vagyok, ehhez mérten állítom az ülést és a tükröt. Az alacsonyabb termetű kollégámnak lehet, hogy a 170-es magasságára állított ülés-tükör kombónál nem jelentkezik a hiba (még nem kérdeztem).
"A jobb 1 fémcsatja tényleg tud kolompolni, és tényleg köcsög hangja van! De majd egyszer nyúlj oda, és fordítsd a helyére az övet, és máris megszűnik!"
Nincs megtekeredve. Szépen, rendben, egyenesen áll az öv, egyszerűen nem húzza meg a feszítő annyira, hogy ne tudjon harangozni.
"A váltókar tényleg feszesen jár, bár a szoknya nem tudom mitől feszül. De itt még legalább van kar. Ha bent van bent van, ha kint, kint!"
A villanymentes dolgokat én is komálom, de pl. a terepjárásban kevésbé jártas (=régi szarfashulladék 20onéves, szervótlan és villanytalan dögökkel még nem találkozott) kollégák rendre fél percet is el tudnak mókolni a terepváltókarral, mire odanyúlok, és kétkézzel berántom a helyére, mint az ólajtót. Fogalmazzunk úgy, hogy ez az első összkerekes autó életemben, ahol tényleg be kell szenvedni az autót összkerékbe (igaz eddig csak japánjaim voltak, azokkal nem volt story). Kb. olyan, mint kivenni összkerékből egy durván befeszült L200-ast.
"Erről a rettenetes szar váltóról mintázták az Amarok kézi váltóját, a ZF mérnöke azt mondta minta értékű a Toyota váltó!"
Részvétem a Volkswagen és ZF mérnököknek. Nem tehetnek róla, aki Golfon meg hasonlókon szocializálódott, annak már ez is bőven frankó, de aki Mazda, Mitsu és hasonló dögökön kapcsolgatta a fokozatokat, az meglepődik a Hilux darabosságán, valamint az 5. fokozat kapcsolhatatlanságán.
"Klíma töltéssel próbálkoztál már?"
0 km-es (na jó, lassan 10e km-es) Toyotán?
"És bármilyen kart le lehet törni bárhonnan! Sosem találkoztam egyel sem!"
Nincs szándékos pusztítási hajlamom, a külső levegő elzárót ráadásul nem is nekem, hanem a 10 éve Mazda B2500-at hajtó kollégának sikerült "benyomni". Az L200-on vagy a B2500-on nem sikerült nekem sem kárt tenni egyetlen beltéri mozgó alkatrészben sem.
"A könyék magasság pont jó, nekem!"
Nekem nincs jó helyen, lehet, hogy a magasságommal és ezáltal az üléspozíciómmal függ össze. A bajom az a rekesszel, hogy ugyan rohadt mély, de nem elég széles. Így ezer dolgot kisebb bele lehet dobálni (telefon, GPS, kábelek, CD-k) stb, de egy menetnapló méretű dolgot, célhardvereket már nem. Lehetne kevésbé mély és szélesebb.
"- Műszerfali zsebek, 5,5"os SonyZ3-at simán elnyeli! De szar! "
Én Z1-gyel nyomom, az valóban befér. De próbálták már telefonon kívül bármi mást rakni oda?
"Műanyag alkatrészek leesnek? Mellyek? Nme sok van ami leeshet! Ha az az egy leesik az nem pohártartó többé az tény!"
Lásd kettővel előbbi megjegyzésem. Ezt is az egyik kollégának sikerült legyilkolni. Ez az autó egyszerűen nem ugyanabból a műanyagból van összerakva, mint az előző generáció (vagy az ezredforduló bármelyik japán pickupja). Más a minősége.
"Nincs gyári szupermacsó króm cső fellépő! Az hogy valamely forgalmazó gyártat valami hiper ügyes ezermesterrel egy használhatatlan fellépőnek tűnő tárgyat, aztán az szar, az lehet, de semmi köze a toyotához."
Nem a fellépőbe akadnak bele a fadarabok, hanem az autón a fellépő rögzítésére szolgáló fülekbe (pontosabban a fülek és a kasztni közé), melyek eléggé gyárinak tűnnek. A miénkhez járó olasz "fellépő" és az Alpha platódoboz valóban szupergagyi, de az általam vázolt jelenség független a fellépőtől.
Mondom, összességében nem lehet bajom a szekérrel, mert műszaki értelemben teszi a dolgát. De mivel munkára használom (számít a kényelem, ergonómia), és van összehasonlítási alapom más japán típusokkal is, ezért nem vagyok maradéktalanul elégedett a típussal.
Én amikor beültem a Hiluxodba, mintha egy másik dimenzióba csöppentem volna :) A Defi ülése például nekem teljesen kényelmes, sok ezer kilométer alatt sem fájdul meg semmim, de tartok tőle, hogy én vagyok egyedül a világon, akinek pont passzol ez a kiült valami, amit ülésnek neveznek :) Ezekhez a rezgő dolgokhoz nem tudok hozzászólni, mert esélytelen, hogy meghalljam :)
- Hogy a napellenző a tükörbe? Vedd le róla a panoráma tükröt, utoljára ladában volt divat. :-DDD De tényleg hogy a túróba csinálod ezt? Sosem láttam még ilyet.
- A jobb 1 fémcsatja tényleg tud kolompolni, és tényleg köcsög hangja van! De majd egyszer nyúlj oda, és fordítsd a helyére az övet, és máris megszűnik! Mondjuk az tény, hogy a hirtelen kiugró utas simán leengedve az övcsatot, vissza tudja úgy húzni az autómata hogy megtekeredik az öv, ez által nem megy rendesen a helyére, laza marad az öv, és harangozik.
- A váltókar tényleg feszesen jár, bár a szoknya nem tudom mitől feszül. De itt még legalább van kar. Ha bent van bent van, ha kint, kint!
- Erről a rettenetes szar váltóról mintázták az Amarok kézi váltóját, a ZF mérnöke azt mondta minta értékű a Toyota váltó! Az tény hogy a Mitsué jobban kézre áll, és komfortosabb!
- Klíma töltéssel próbálkoztál már? Soha nem volt panasz hilux klímára! És bármilyen kart le lehet törni bárhonnan! Sosem találkoztam egyel sem!
- "könyöktámasztó doboz semmire sem jó" Mit szeretnél bele tenni? Mert hogy 3 gps-t rengeteg kábelt, zsepit, desodort, gyufákat, és időnként rácsodálkozom hogy jé, ez is itt van, meg ez is!
Maradjunk annyiban nagyon nem kicsi! A könyék magasság pont jó, nekem!
- Műszerfali zsebek, 5,5"os SonyZ3-at simán elnyeli! De szar!
- Pohártartó! Műanyag alkatrészek leesnek? Mellyek? Nme sok van ami leeshet! Ha az az egy leesik az nem pohártartó többé az tény! :-D
- A mitsu ülése valóban mint ha jobban támasztana. De a leghosszabb utam egy Bp london Bp alatt nem ültem kockára a seggem és egyáltalán nem tűnt kényelmetlennek!
- Nincs gyári szupermacsó króm cső fellépő! Az hogy valamely forgalmazó gyártat valami hiper ügyes ezermesterrel egy használhatatlan fellépőnek tűnő tárgyat, aztán az szar, az lehet, de semmi köze a toyotához. Ahogy a beázó plató felépítményeknek sincs!
Az én gyári fellépőmbe soha semmi nem szorult be, alá, fölé, pedig...!
Mindezekkel együtt a 2006 utáni hiluxok, minőségben és tartósságban valóban meg sem közelítik az elődökét!
Erről a napellenzőről tényleg küldj már egy képet! Megöl a kíváncsiság hogy csinálod ezt! ;-)
Megvételre keresek egy jó állapotú, vagy felújított komplett motort 1999/12 Jeep Grand Cherokee 4.7L V8-hoz. I am looking for a complete engine (rebuilt or in good condition) for a 1999/12 Jeep Grand Cherokee 4.7L V8.
Szakiszerviz most szedte szét és azt mondták semmi gondja :S
De megnézetem akkor mással, de gyenge féknél hogyhogy nem érződik? Mindegy, akkor ez lesz, köszi.
Lengőkarra azért gondoltam, mert azt mondták, hogy 1-2 szilent már repedezett kicsit, cserélni kéne, más meg azt mondja szarni rá, az jó csak picit repedt...
mondjuk a váltó érdekelt legkevésbé miért ad hangot kiengedett kuplunggal, most meg evvel már nincs probléma xd
ezen valszeg lengőkarcsere még érik.
ha már: Mi okozhatja azt, hogy nagyobb tempó mellett erősebb fék esetén darabosan fékez hátul. Hallani is kis dörgést és érezni is. Gátló jó, dobot szétszedték, kipucolták. Lengőkar csinálhat ilyet? Más már nincs xd gyenge féknél nincs.
kopogja le gyorsan, remélem nem lesz baja vele, mert onnét kezdve egy temető lesz.
mondom, nem csak motor, sok más is kijött rajta.
a motor volt a harmadik nem megyek tovább alkalom, itt telt be a pohár.
mindent, de mindent megcsináltam rajta lelkesen, havi 60-70-ek csak úgy repültek rá, ebből lett elegem, de nagyon. Ugyanakkor nem nagyon van használva, csak hétvégén...
én szeretem, ha elindulok valahova, akkor haza ia érek, ez nem volt meg Hondánál, már félve indultunk el vele, ami azért gáz.
amúgy imádtam, kitartottam mellette úgy gondolom túl sokáig, elején el kellett volna passzolni, de kutyázásra, kirándulásra jobbnak tűnt, de így lett.
helyette lett egy automata ignisem. Soha többet kéziváltó xd
azért pláne nem, mert három hete kb járni nem tudok, túlkopott ízületek, örökölt xd
bal térdemet nem tudom hajlítani, mert ekkor csont csonton csúszik, finom helyzet xd éppen botot keresek...
így nem hiányzik a kuplung :)
szóval minden szép így éppen 33 felett xd
amúgy értékesítő vagyok, szted mennyit ültem korábban meg mostanság xd
Szóval azt elhiszem, szerelő mindig megcsinált mindent,.........vagy jól jétsz a hattyú halálát, mint ahogy velem is többen megpróbálkoztak már több kevesebb sikerrel.
De a kuplung-váltó pont ilyen felhasználótól függő szerkezet.
Autóinkat párszázan vezették már, és vannak jobbak, vannak gyengébbek. Meg vannak, akik szentül meg vannak győződve, hogy jól csinálják, ami részfeladatokra igaz lehet, de egy egy kezelés része döcögve megy.
Szóval ott tartottunk, és ez akkoriban terjedt az akkori ismerőseim között, hogy gyáááá, ez felező nélkül elmegy itt ott, mindenhol. Ez az ATV-s korszak volt. Ott ugye egy botfülü-bb ember a CVT hajtány miatt nem sok mindent vesz észre, csak azt, hogy a gép masszívan halad előre, bármilyen akadályon.
Azt már csak a hozzáértőbbek hallják, hogy persze ja, de közben sír alatta a gép.
Ja, és nem igazán működik az ABS. Simán állóra lehet satuzni a kerekeket, kellemesen csúszik is ilyenkor a vas, ez az ABS-t nem nagyon hozza lázba, eddig talán kétszer sikerült működésre bírni.
Nekem van egy barátom, tizenéves CR-V-vel. A japánautós problémákat leszámítva (izzócsere, egy-két szilent, fékbetét ilyesmi) soha semmi komoly baja nem volt vele, pedig a hegyen lakik (a rossz minőségű aszfalt után köves földút). Se a váltó, se a motor nem produkál hibákat, egyik sem eszi/csöpögteti az olajat, az összkerékhajtás pedig kiválóan dolgozik alatta, télen enélkül nem lehet feljutni a hegyre - ezért van minden második lakónak arrafelé 4WD Ignise, Nivája stb. Szóval a koma szereti az autót, olcsón fenntartható, nem rohad, nem romlik el. Szóval ilyen is tud lenni egy Honda.
Én komolyan csalódtam a Hiluxban. Bezzegrégenmindenjobbvolt, de komolyan. Múltkor gondoltam rá, hogy összeírom az összes apróságot, amit megfigyeltem rajta, de aztán sosem volt annyi időm. Nyilván ezek inkább a komfortra hatnak, jelentős része beltérbeli kérdés, nem pedig terepjárási vagy megbízhatósági ügy. De akkor sem értem, hogy a "fejlődés" jegyében miért kell elrontani azt, ami előtte 20 évig jó volt. Például ott van a jobb1 biztonsági öv csatja. Ha nincs utasod bekötve a jobb1-ben, akkor pont annyira húzza vissza a csatot, hogy az a legkisebb hepehupán is a B oszlop műanyag burkolatán harangozik. Gondolom sejted, hogy egy félnapos földutas bejárás során mennyire gyűlölhető az, aki szerint "ez így pont jó lesz".
Vagy ott van a terepváltókar, amire sikerült olyan feszülő szoknyát húzni, hogy két kézzel kell váltani 2wd és 4wd között. Persze, majd bekopik, megnyúlik - de egyelőre nem akarja jelét mutatni ennek a nyúlásnak. Semmi baj, legalább passzol a váltókarhoz, az is japán autóhoz méltatlanul darabos, az 5. fokozat kapcsolása pl. olyan érzés (már ha sikerül), mintha éppen eltörne bent valami. Majd ez is bekopik, és együtt múlik el a kuplung dobálásával, ugye...
Sz*r a klíma. Adott egy nem kicsi motor, hozzá pedig egy viszonylag pici bódé, kevés légköbméterrel. Ehhez képest egy átlagos szgk kombi (jóval nagyobb légtérrel) klímája szétalázza a Hiluxot, aminek eleve a ventilátor fokozatai úgy vannak kiosztva, hogy 0-talán már fúj valamit-éppen csak szellős-mintha már jönne valami levegő - orkán. De semmi baj, mert ez meg passzol a külső levegő elzáró karhoz, ami kb. a harmadik használat után majdnem beesett a középkonzolba, valószínűleg valami ultravékony tengely mentén forog, ami valami "jó minőségű" műanyag perselybe van ágyazva.
És akkor ott vannak még a komolytalan rekeszek, mert hát azért csak haszongépjárműről van szó, amivel az ember dolgozna, pl. kijár terepre, ahová visz ezt-azt, papírokat, kütyüket miegymást. A térképtartók még úgyahogyszódával, de a könyöktámasztó doboz semmire sem jó, a műszerfalon kévő pici izékbe egy rendes telefon sem fér el, és nagyjából ennyi, kifújt. Ja nem, van kihúzható pohártartó, amiről kb. a második használat után sorra törnek a műanyag alkatrészek. Az ülés pedig egy vicc, értem én, hogy nem utazós autó, meg hogy az előre-hátra illetve támladöntésen kívül semmit nem tud, de akkor már legalább legyen picit kényelmes, illetve a kialakítása, elhelyezése könnyítse meg a ki-beszállást (ez elég gyakori művelet egy rendesen használt pickupnál). De nem. Az előtte hajtott (3. generációs) L200-as Mitsubishi sokkal kényelmesebb, és könnyebb belőle a ki-beszállás.
Ja, meg a kedvencem: a fellépőnek elhelyezett gyári rögzítés. Benézel a szekér alá, mindkét oldalon gyárilag "fülek" vannak hegesztve, ezekhez lehet csavarozni a szupermacsó króm fellépőt. A baj csak az, hogy az első kerék hajlamos ide dobálni mindent maga alól, és ezzel már többször megszívtam: ha kb. ujjnyi vastag faágat dob szerencsétlen módon, akkor az olyan szinten be tud beszorulni a rögzítőfül és a kasztni közé, hogy nem lehet kiszedni még ütve-kalapálva sem (ráfeszül a bódé). Ilyenkor pedig a fadarab és a bódé súrlódása egy folyamatos, igen hangos nyikorgás képében jelentkezik (felerősíti a zajt a bódé), tényleg szekér jelleget kölcsönözve az autónak. A telephelyen nyugis körülmények között, vésővel-kalapáccsal orvosolható a probléma. Kedvem lenne leflexelni az összes fellépő-fülecset.
A napellenző pedig tényleg fáj, ilyen banális hibákat mondjuk az indiai autóiparnak még elnéznénk, de a nagy és szent Toyotától azért többet várnék. Tudom, a fent felsorolt hibák nem jelentősek, ettől még jó a futóműve, jó a váltóáttételezés terepre, egyelőre mechanikai értelemben bírja a strapát, de akinek nem csak játszósautó a pickup, hanem munkaeszköz is, az más szemmel néz az ilyen apróságokra.
A sokból a motorról tehetett az ember, többiről nem.
Kuplungmunkahengereket ette, igaz utána kapott jakopartsot japan helyett az jónak nézett ki, 2 kuplungcserével, mert valeo szerkezet nem volt az igazi
Rohadt, de nagyon keményen, összes ilyen, ráadásul hátul az alváz is.
Futóművében mindig volt valami, sztem a nagy súly miatt és nem voltak túl erősek az alkatrészei, de erre fogjuk rá utcai kocsi.
Vízhűtő 5 éve volt cserélve, szelep beszart, minden fényszórómosó fúvóka elszállt, ne akard tudni mennyi újonnan az a kis gumiszar.
Ablakmosótartály fojt
Váltónak folyamatosan hangja volt
Difi se volt százas sztem
Szervó fojt (I-II geneknél jellemző hiba)
Ezek a nagyobb gondja, sok apró is volt, mint ajtónyitóérzékelők, zörgött a csomiajtó teleszkópja, nyikorgott a kuplungpedál. Ezek megint nem használati gondok, rossz tervezés.
Nincs motor hozzá (egy bontóban sem, lehet oka van?). Amikor megnézte szaki csak annyit mondott őszerinte alultervezettek a csapágyak benne.
Végül ő vette át (előtte 3x megkérdeztem biztos vagy benne, azt mondja csak nem nyúl annyira mellé vele, én kezeltem, s figyelek minden autómra, ismer régóta), szinte csak ő szerelte, tudta hogy bánok a kocsiaimmal, de múltkor mesélte megbánta, csak anyagban ami kell hozzá 400-nál járt és még lehet nincs vége. Másik motor ami jónak nézett ki kiderült főtengely abban is kopott nagyon, köszörülni kell (200.000-es motor, enyémet már nem lehetett), új csapágysor, gyűrűzés, s tudja fene még mi....
Ekkor még csak a motorral foglalkoztunk.
Nekem meg volt előtte bő 400.000-es futású ignisem. Nem lehet egy kalap alá venni a két autót megbízhatóságban. Oké, kisebb ignis, kicsit pattogósabb (bár nem sokkal), de ha megkapja ami elő van írva kimegy a világból. Olajfogyás? Az meg mi. Váltóra érzékeny, olajat cserélni kell időben, ennyi, de ez hondánál is megvan.
Komolyabb terepeket kapott a kis 1.3-as, mint crv, tökéletesen elboldogult mindenütt 2wd-vel.
Amikor vettem amúgy jónak nézett ki a honda, azt tudtam picit eszi az olajat, 5000km/1 liter. Így is volt. Ahogy elkezdtem használni és én jobban forgattam (városban max 4, nem szétpörgetésre gondolok itt :)), mint előző tulaj úgy tisztult a prémium olajtól, úgy kezdte jobban enni is az olajat :D
Szóval a motor csak egy a sok közül, az rakta i-re a pontot ez tény.
Ismét ignissel sokkal nyugodtabban indulok el bárhova, mert tudom haza is hoz :)
Ez hülyeség,......és innen indulnak a messzehordó legendák a megbzhatatlan pénztemetőkről.
A gépjármű legnagyobb ellensége a gazdája. Vettél egy -akár- márkaszervizben szétjavított akármit, majd otthon kókányolás, mert majd én jobban tudom.
Mire megvetted, pont azt kaptad, aminek ez lett a vége.
Nekünk van angolszarunk a sérültből újrakalapálttól, a boltiig minden, meg a GTK.-s fénysérült újautó, amit el tudsz képzelni.
Mind ugyanabból a típusból.
Ami hibákba belefutottunk, az mind a használat következményei.
Ez alapján sorjában: Újautónak minimális problémái 16 év alatt: Defender Td5. Ami gond volt, azt én rontottam el rajta, de filléres dolgok, is kevés alkalommal.
Egy felborult-széthajtott, ami 4 éves korában is rettenetes állapotban volt, de nem volt más eladó, hát megvettük.
Sztenderd használt 6 évesen. Leharcolt, szakadék állapotban, -szintén kínálat hiányában vettük-, de miután kijavítottuk az használtságát, és akkor már átkenytük az egészet szép metálra. Azóta hibátlanul mén.
A Bukfenc megugye. 13.000 km-es korában összetörték, amivel megmentették az autó életét, mert ennél a cégnél nincs irgalom, mindent tönkretesznek nagyon hamar. Ezért jó állapotban került hozzánk, és nem is lesz vele semmi gond, jól működik.
Ez a 16 év termése, nem sorban van, hanem az elsők is megvannak, és párhuzamosan üzemelnek, teljesen jó így az élet nincs bosszúság. Csak az előző hibák kiküszöbölése volt idegölő, és drága.
Csendes olvasója vagyok a topicnak, hiába nincs már 4x4-em :)
Nem kis bukováré volt a crv (le se merem írni mennyit feccöltem bele oszt vége lett ennek ellenére), mindegy, több hondát nem veszek, az is fix. Nem csak a motorja volt szutyok, nagyon sok hiba kijött rajta. Vicc, hogy visszatértem ignisre és sokkal jobban szeretem. Ezen is van pár apróság, amit meg kell csinálni, mert futómű el volt hanyagolva picit, de fillér a hondához képest :D
No mindegy.
Azért ha van alkalom beszólogatok én ám mindenkinek :D
Mindig mondom, hogy valami jó terepjáró gyárat kéne csinálni.
Amikor 8.-os voltam, és az ARO 10.3 -at nézegettem a BNV-n, akkor is voltak ötleteim, de úgy voltam vele, hogy nagyon könnyű elszúrni, de a megvalósítás pedig ennek ellenében nagyon nehéz.
Azóta történt pár dolog. Nem hiszem, hogy mellényúlnék.
Dobjuk össze az árát! Pár stadion árából olyan gyárat rittyentenék, hogy magától gurulnának ki a kész autók.
Most megen kitolták a gyártást még pár hónappal, mert a Nagy Vég hírére, még annak ellenére is meglódultak a megrendelések, hogy betyárosan felbaszcsizták az árát az utolsó sorozatnak.
Örülhetsz, hogy csak ennyi a bajod. Nézd csak ezt a szalagfékes német szart! Nem, nem a forma.
Eleve, milyen már, hogy megint egy francia libakergetőt fognak tikklábasra emblémázni, mint a Kankót.
Jó, persze a két márka között már semmi minőségbeli különbség. Tán a Renyóban kevésbbé bújtatják a sok műanyagot, de más nem. A Merci sokat romlott, a Renyók meg már masszívan kihúzzák az 5 éves gari végéig, így összepasszolnak.
Nade itt inkább arra gondolnék, hogy csinálnának egy komfortos munkagép jellegű pikáppot. De nem. Ahogy a kilométerórapergetésre is mondják, "erre van igény".
Persze, ha a fejlesztési osztály vezetője is mit csinál? Kinyitja ZDF-et, oszt aszt látja, ahogy vonul a sok süldő valamelyik szivárványos megmozduláson. Hát ezeknek kell gyártanunk? Ehhhh.
Mondtam már, hogy mekkora ótvar a 7. generációs (2015 előtti) Hilux? Kevés autónál kellett eddig szembesülnöm azzal, hogy a vezetőoldali napellenző minden fel/lehajtáskor beleakad a tükörbe...
Teljesen mindegy, hogy néz ki a plató, de annak szabályosan az autó részének kell lennie, aztán azt raksz rá, amit -rendeltetésszerűen- akarsz.
Ott a cserfelépítményes konténeres, meg a multiliftes. Durván egyszerűsítve, csak a 4 pöcök van az alvázon kívül, és rakod rá a kockát.
Mondjuk érdekes, hogy a sárhányonak körbe kell érnie a kereket a felső részen, ami ezeknél maga a konténer. Azaz, ha nincs rajta a rakomány, akkor felfelé likas. De attól még ilyen.
Ez is csak akarás kérdése, mert lehet sima fapados platót is rakni a pikápra, így csak arra kell vigyázni, hogy az legyen a lakóbigyó padlója, meg lehessen rá oldalfalat tenni az esztétikum miatt (gondolom)
(a KITE-nél volt olyan pikápunk, aminél egy permetező volt csavarozva az alvázra :o)
És akkor mi van, ha egy utánfutóra (hivatalosan autószállító) felcsavarozok elmozdulás ellen rögzítek valami olyan egyedi lomot, amiben lehet aludni/zuhanyozni/főzni/mittomén'. Akkor engem megb.szcsiznak, hogy ez meg mijalóf.sz?
És ehhez kapcsolódva egy pickupra rakott lakófeléptmény is szabályozott dolog?
Na de ezt kérdem, olyan nincs, hogy EGYÁLTALÁN nincs benne semmilyen főzőlófasz? Se beépített, se semmilyen? Ha nincs benne, akkor nem lakóautó, vagymifasz?
Aha. Akkor azt nem csinálhatom meg, hogy amikor kirándulni megyek, akkor bebaszom a hátizsákba a spirituszkockás főzőmet, mer' be köll szerelni fixre? Naneröhögtessémá.
Olyan meg csaknincs, hogy kötelező legyen főzőhely. Mifasznak? Ha én mondjuk vegán vagyok, akkor nem csinálok vele semmit.
Nekem csak egyszer kellett cserélni az egyiket, általában amikor féktárcsát cserélek, akkor bekenem zsírral, illetve, ha néha szétkapom valamiért (néha csak úgy), akkor is bekenegetem.
Félve kérdem, de ha ezek a márkák ilyen szarul bírják, miért nem veszel másmilyet? :)
Én a Koyóra esküszöm, minden mással csak a szívás van. Kerékcsapágy nyilván használatfüggően amortizálódik, és reális, hogy olajcserekor csapágyat is cserélsz, feltéve, hogy 50-100 ekm-enként cserélsz olajat.
3 hete szárad a homok, és sehol nem bírtam elásni. Kénytelen voltam emelkedőt találni.
Van itt egy jó pár hektáros nagy dombos placc, ahol erre lehet használni a talajt, túrni-fúrni, sehol egy lélek, nem zavarunk senkit, és itt van megengedve. Mondom kölköknek, el megyünk cimborához, úgy kb. 40 km légvonalban.
Ja, persze. Kicsit kellett kerülgetni, hogy ne garcolja a festéket a bozót. Ugye, mindéé nagy utakon megyek. Most is, aztán itt-ott csak lóg befele.
Úgyhogy kicsit cakkosabb lett az útvonal, meg nagyobb menetidő.
Ebből kifolyólag, mivel időt mondtam, hát kicsit szaporás lett a menés. Ami meglepő, hogy jól szigetel a hátsó ajtók környéke, mert nem igen szívta be a port.
Meglepő módon, az eddigiektől eltérően megfelelő hozzáértéssel indul a dolog, így kicsit könnyebb lesz valamit találni. :-)
Valószínű, hogy bármi jó lesz erre a célra.
Egy dologra kell számítani -szerintem-. Ez pedig arról szól, hogy a világ legjobb terepjárója nem létezik. Azaz, ha az út része ezek szerint erőltetve még majdnem járható szgk.-val is, bármikor történhet olyan dolog, hogy egy 20 méteres szakaszon traktor kellene.
Na, erre nem lesz ötlete senkinek. :-)
Tehát vehetsz bármit, ami megtetszik. Esetleg akkor kérdezzél mégegyszer, amikor már megvan néhány kiszemelt, és akkor mondják majd a többiek, hogy ennek ez a nyígja, másiknak megen amaz, mire kell figyelni a típusnál megvásárláskor, és így eléggé egyenesben leszel.
Hozzáértőktől kérnék tanácsot. A jövőben tervezek civilizációtól elzárt területre költözni. Munkám nagy része távolról megoldható (informatika), de néha azért be kell menni a civilizációba bevásárolni, tárgyalni, személyes jelenlétet igénylő munkákat letudni. A terep arrafelé nem durva (Börzsönyliget), nincsenek komoly emelkedők, de sáros terep és mély nyomvályú nem ritka. Jelenleg egy 2.0DTI kombi G Astrám van, feljutottam bele a terület legtetejére, a nyomvályúkat kerülgettem, emelkedőhöz bőven elég erős ez a motor. Viszont eljutottam egy sík részre, ahol nagy sár volt. A BE kerék alatt beszakadt az agyagos föld, alatta csak víz volt, nem tudom, milyen mélyen, mert hordtunk bele jó sok követ, fát, stb, de a kerék alatt még mindig víz volt. A maradék 3 kerék viszonylag szilárd talajon volt (10-15cm mély sár). Traktorost szereztünk, az MTZ felküzdötte magát, kihúzott. Viszont a kiköltözés esetére szeretnék venni egy terepjárót. Mit javasoltok az alábbi kritériumoknak megfelelően egyelőre elméleti szinten? Bár terepjárót nem vezettem még, de a traktoros meglepődött, hogy az előtte levő párszáz méteres, emelkedős, 10-15cm sárral borított terepen hogy mentem fel személyautóval, így a vezetéstechnikai része nem lesz szerintem akadály, a lényeg az lenne, hogy az autó tudja, amit kell.
- A fenti szituációból ki tudjon jönni
- Utas- és csomagtér mérete elérje a kombi Astráét (néha cuccolós melóim is vannak)
- Legyen annyira kulturált megjelenése, hogy egy üzleti tárgyaláson meg lehessen vele jelenni
- Klíma nem ártana szintén a tárgyalásra megérkezés okán
- Lehetőség szerint dízel motorral szerelt legyen
A majdani rendelkezésre álló keretet előre nem tudom, ingatlanos dolgoktól és a vállalkozás sikerétől függ, de ha most kéne tippelnem, kb 1,5MFt + átírás, kezdeti szerviz. Persze az utolsó 4 kérdésnek utána tudok nézni, de az elsőt sajnos csak az tudja, aki szokott terepezni. Hiába néztem meg a youtubeon már kb 100 órányi videót, az alapján lehetetlen dönteni, mert nem tudhatom, hogy a sofőr béna, ha elakad, vagy az autó hulladék. :) Előre is köszönök minden segítő hozzászólást!
Nem teljesen mindegy, hogy melyiken, mit fog drágán szerelni, beszerezhetetlen alkatrészekből csillagvizsgálós árakon?
Ha már ennyire perverz, akkor megvehetné az ország leg lefingottabb SIII-át. Mert azt is garantáltan szerelni fogja, de ahhoz legalább bármelyik falu csirkeóljából tud csippenteni egy darab drótot egy kombináltfogóval, amíg kibírja a következő faluig/hazáig.
de az a baj vontatást sehol nem említik meg egyik autónál sem talán egy helyen a vitaranal (5 ajtós) írják hogy vontatáshoz gyenge de anélkül tökéletes terepre is
A rossznyelvek szerint a benzines motor olyan benne, hogy csak kétféle állapotot ismer:
1. hengerfejes egy kicsit, de még megyeget
2. Most javítják hengerfejét
Élettartamra kent, tehát lezárt központi viszkokuplung van benne, csak hát ez az élettartam lett elég jelentősen alulméretezve, pláne ha dolgoznia is kellett. Tipikus próba, teljesen betekert kormánnyal csapj egy kört salakon/murván, és ha "érződik", hogy nem úgy fordul ahogy a kerék áll, akkor már abban is fixre össze van sülve a cucc.
Ha mindenképpen ragaszkodnál egy Freelanderhez, akkor is csak a 2003 utáni dízelt szabad megvenni, de a te pénzedből biztosan csak teafőzőt kapsz.
Jobbat mondok: Suzuki Ignis 4x4. Egy jó gumival mindent tud ami kellhet, legfeljebb a futóval kell többször fordulni, de az meg vállalható.
_______________________________
Gallyazásra nálam egy a kb. 70cm nyélhosszúságó Fiskars gallyvágó van rendszeresítve, meg egy kisfejsze. A láncost ritkán viszem, mert nehéz és büdös (c:
Ebből gondolom hagyományos olajos automatád van neked is :D
Az még nekem is fura, hogy 1-2-ben gyorsításnál nincs közvetlen kapcsolat, azt dönthetem el csupán, hogy milyen fordulatszámmal gyorsuljon (normál esetén nekem ez 2500, lazábbnál 2000, ha sietek padló 5-6000 váltakozva :D), de ugye nekem egy kis 1.5vvt van benne. Végig közvetlen csak 4-ben van, ill. override fokozatban, mert alapban 3 sebességes + od
Nekem is fura még, de már büszke vagyok arra, hogy kanyarban nem nyúlok a váltó felé :D
A terepen kézi vs. automata kérdéskört majd a nálam tapasztaltabbak kifejtik bővebben, eddig az én tapasztalatom:
Automata
Pro: nem kell azon aggódnod, hogy jó fokozatot választottál-é a sár/emelkedő előtt (elég csak azt eldönteni, hogy kell-é felező), hanem csak nyomod a gázt "ész nélkül". Pl. amikor váratlanul megsüllyedsz, akkor nem kell megállnod, és onnan elindulni, hanem csak tiporsz egy nagyot, oszt' majdcsak lesz valami, az a parányi megmaradt lendület is a tiéd marad (c:
Kontra: kib.szottul idegesít, hogy csúszós felületen nem érzem úgy a kerek tapadását, mint kéziváltóval/kuplunggal, nem tudom olyan finoman kezelni a lendületet/kipörgetést.
Aszfalton egyértelmű a kényelmi előny egy kis üzemanyag árán, de nem is ez a kérdés.
Én visszatértem a 2wd világába mivel crv kibukott alólam, nem csekély minuszt okozva ezzel, Hondát kicsukom mostantól, sajnos az árazásán kívül már az első genen is érződött a spórolni kell :(
A rohadása meg egy külön vicc kategória plusz a folyamatos költés rá.
Itt nem ismertek régről, korábban suzuki ignist hajtottam, imádtuk minden előnyével-hátrányával, hát visszatértem erre, automatára, mint a fehér holló (nem találtam más egyben lévő autót kézisből és rég akartam már automatát). Nem bántam meg az automata vételét, még csak nem is eszik többet a kéziváltóshoz képest vidéken (1.3 szintjét hozom vele, ez 1.5), városban meg úgyse használom...
Na akkor eljutunk végre oda, amit elsőre írtam, hogy a felsoroltakból a Hunyadi a nyerő konstrukció, mivel ahhoz viszont drága az alkatrész, ezért megint a Niva a vége?
Az enyémre meg mindenki csak annyit mond, hogy olyan szép (kérdés nélkül, többnyire nem kis meglepetést okozva vele). A kigyúrt tetovált kopasztól kezdve, a nyugdíjas nénikén át, az óvodai anyukákig.
Fogalmazásom még egy üveg bor előtt is nehezen érthető, hátmég utána.
Szóval nem keverjük, amikor 4 nokijával a zsebben útnak indulsz, és kedvedre válogatsz. Akár saját elhatározásból is választhatsz roncsot, de jót választottál, és esélyed is volt rá.
Ennek a 10%-ért csak roncsot lehet találni.
Amúgy nem hülyeség kereskedőtől vásárolni. Ők teljesen fel vannak készülve mindenféle lelki terrorral, amivel lealkudják egy dolog árát. Majd, ha még ráteszik a hasznukat, akkor is elképzelhető, hogy olcsóbban kapod meg tőle, mintha egyenesen az eredeti magánzótól vennéd meg.
Nekik ez a dolguk, tudják.
Namegaztán te sem csak a minőség miatt mentél messzire, hanem a felszereltség miatt.
Én az angol Autrédert szoktam néha átnyálazni, mert ott lehet színes autókat kapni. Még a fritzeknél D2-ből ezüst-fekete-setétződ/kék kombinációból lehet válogatni bónuszként az a randa fekete félbőr belső, broááá.
Amúgy egész Európában itthon a legolcsóbbak az autók. Az sem véletlen, hogy 40.000 autót helyeznek forgalomba, és 60.000 a teljes eladás. Ez mind megy nyugatra vissza.
Namost, ha már 1 darabnál adnak 10-15-25% flottakedvezményt még e-mellé, akkor ki tud a használtautók között is ezekkel az árakkal versenyezni. Nekünk majdnem mindig csak új autóink voltak, mert egyszerűen a használt 2-3-4 éves drágábban jött ki, mint a bolti első pukis.
És ezzel oda lukadnék ki, hogynyilván ez húzza le az 10-15 éves autók árát is. Mert itt meg tovább folyamodva, életszerűtlen lenne ,hogy a 8 éves autó annyiba kerüljön, mint a 4 éves.....és így tovább.
Tehát a németkhez, hollandokhoz nem olcsó, hanem jó autóért kell menni, ami viszont drága lesz, de jó.
És persze igaza van a mélyen tisztelt skizofrén kollégának, ennyi pénzből (mire rendszám lesz rajta) itthon/otthon nézegess, kint ennyiért csak szemetet kapsz :-(
Én mondjuk pont Hollandiából hoztam magamnak a szépséget, mert a német kínálat eléggé xar volt. Mondjuk Hollandiában is az volt alja*. Olcsóbb nem volt mint egy német, de legalább a km-órának lehet hinni (tényleg. Mármint ha te nézed meg kint. Bár állítólag a magyar hatóságok látják a holland műszaki nyilvántartást, és abban benne van a km is)
__________________________
Azt tudni kell, hogy a holland egy ritka smucig népség, nem nagyon fogja csak azért eladni az autót, mert kijött az újabb, és ez már ciki. Az enyém is első gazdás 10éves és 200ezer km-es.
Mivel huszonéve vagyok kereskedő, így tudom, hogy sokszor egy kérdésre a helyes válasz nem azon múlik, hogy mi a megfejtés, hanem, hogy ki kérdezi, és miért. :-)
Egy a lényeg. 100%, hogy te is kifizeted a tanulópénzt, úgy, mint más.
Azért hoznak/nának holland irányból autót, mert bár Németland nagy, sőt óriási, azért az olcsó lefingott autókat az összkáeurópai sáskajárás szépen lerabolja.
Aztán a kupecek, azért csak jól akarnak járni. Ez eddig nem baj.
Csakhogy téged is ki akarnak szolgálni, és ha végig matekozod a szállítás, haszon egyéb költségét, akkor felmerül a kérdés, hogy mit kapsz?
Vasarnap voltam az autopiacon terpjarobol 3-4 db ha volt de sikerult beszeljek kereskedokkel akik Land Rover Freelander ajanlotak hogy olyat vegyek es meg azt is hozza tettek hogy hollandiabol jo hozatni mert ott jobban megvannak kimelve az autok
de ahogy nezem a nepiteletben (total car) eleg sok negativ velemeny van Land Rover Freelander-ol
ezek kozul kell valaszak ha megvan a konkret marka akkor kulfoldrol beszerzik
Suzuki Vitara dizel Suzuki Vitara 1.6 4x4 5 ajtós hosszú változat Honda crv Mitsubishi Pajero Pinin Land Rover Freelander Opel Frontera 2.0 i sport SUZUKI SJ SAMURAI SJ 413 (4 szemelyes es nem ponyvas verzio) KIA SPORTAGE 2.0 TD Suzuki Samurai 1.3 Long Pickup Hyundai galloper Suzuki Samurai dizel
A felsroltakbol melyik lenne a legjobb arra a celra amit a multkor is irtam?
Mind a kettő szép fekete, el kell vinni állapotfelmérésre és ott minden kiderül. Ilyen korban mind a két verzió egy taposóakna, ha belelépsz, akkor nagyot durrant a pénztárcádba. A hajtáslánc egy nagy kérdés, ezek igénylik a rendszeres törődést, ha ez kimaradt, akkor már egyszerűbb egy Dacia Logant venni, kb annyit fognak érni terepen. Bontóra nem érdemes építeni, kb. egyszerűbb elkártyázni a pénzt, mint a vasak próbálgatásával szenvedni.
Erdélyben nagyon sok Frontéra van, nem nagy szám, de még beférhet a keretbe, ha jól tudom 1.8 benzines motorral árulták őket, lassú, sokat fogyaszt, de legalább megy. Földutazásra az is megteszi.
A Jimny kurva jó terepjáró, viszont a motorja és a saját tömege miatt szerintem kevésbé alkalmas arra, hogy 800-1000 kilós futót húzzál vele terepen. Ha ez a kritérium nem lenne, akkor jobb lenne, mint a niva, még akkor is, ha sokkal kisebb.
De szerintem az 1.7-es injektoros Nivánál ezen követelmények mellett nem nagyon találsz jobbat. Főleg, hogy ennyiért 2000-2005 körüli példányok is vannak eladók, mégse egy 90-es évek elejéről való rom. Az alkatrész meg filléres hozzá.
Nem rossz a Niva, arrafelé kevés van. 4 személy elfér benne, csomagtartó nem sok, státusz értéke minimális, viszont tényleg olcsó hozzá minden. A komfort nem kérdés, viszont télen fűt rendesen. A rövid tengelytáv miatt egy kicsit ugrálós, ami engem addig nem zavart, amíg nem kezdtem el hosszú Defenderrel terepezni :)
Ez mondtam a Nivát. Mindent tud, amit az úr szeretne. 2 liter alatti, el tudja húzni az 1 tonnás futót, 800ezerből már egész normális eredményt lehet kihozni belőle, pont akkora, amekkorát szeretne.
Végre valaki, aki tudja, mit akar, és a megadott árkaliber se irreális.
Nem akarlak lelombozni, de ha max 6-700 ezret akarsz rákölteni vásárláskor, akkor max 2 milliót fogsz vásárlás után ráborítani. A terepjárók már csak ilyenek, kell nekik az anyag, ilyen keretek között csak a legendát tudod megvenni, de üzemképes autó, ami terepen is elketyeg gond nélkül, az nincs a piacon.
Terepjáró vásárlásban kellene a segítség (nem vadászatra de a terep hasonló)
fő kritérium ne legyen 2 nagyobb a motor vagyis maximum 1 998 cm3; mert e felet nálunk luxus adó van rá (Románia) vagy abban az esetben lehet nagy a motor ha kishaszongépjárműnek van beírva vagyis hátul hiányzik két ülés a fogyasztás pedig 10 liter korul legyen
kb 70% földúton lenne használva (ha elkap az eső tudjak haza menni vele / és ahogy Ady írta Hepehupás, vén Szilágyban )
és évente egyszer kell nagyobb súlyt szállítsak vele kb 1 hétig szőlő szüretelésekor tudjon elhúzni egy utánfutót megpakolva 700-800 kg-al a többi időszakban csak permeteséhez kell a vizet és kapáláshoz a robi kapát szállítsa
ne túl drága legyen az alkatrész hozzá és könnyen lehessen kapni
max 700-800 ezer forint kőrül költenék rá a vásárláskor
kb ennyi a főbb kritériumok meg talán annyi hogy kezdő autó vezető vagyok mert most lett meg a jogsi
előre is köszönöm a segítséget és a tanácsokat Üdvözlettel Tibor
Valóban van oldman szett hozzá, de azt tudni kell, hogy a lengőkaros lengőkarja két bak között mozog. Ha tekersz rajta, nyerhetsz akár 4-5 cmt is, de csak a lelépés hátrányára. Lehet nagyobbat is emelni, 10cmtől egy segéd keretet kap az első futómű és híd. De ha aTd alá teszel 235/85r16 ot, vagy 265/75r16 ot, tekersz max 3cmt az elején, és ahol úgy nem mész el, ott nem is akarsz.
Ha a pénztárcád bírja,meg kell venni, egy oldman emu szettet,és nem lesz gondod vele.Kis játékokkal persze másképp is emelhető,ha nem túlzott az emelés akkor bírja a strapát.
Az alapvető különbségek, a hilux szívó diesel, laprugós , és a tengelytáv 40cm-el hosszabb. De ha nem sietsz sehova, és nem másfél méter mély árkokat akarsz átlépni, akkor nincs nagy különbség . Eltekintve a teljesen más üléspozíciótól, nem fogsz csalódni benne. ;-)
Szia.1997 szeptemberig készült a merevhidas.De Magyarországra hivatalosan,nagyon kevés érkezett.Szinte a leghamarabb Európában, nálunk váltották le független felfüggesztésűre.
AZ emberiség történetének egésszen kis, az időtengelyen szinte alig látható időszakban volt autózás, amíg lehet, addig maradnék az egyszerű nagykerekűeknél, utána mi lesz, az nem (csak) rajtam múlik. Én mindent megteszek, hogy ez az időszak tovább tartson, biciklizek, buszozok, amikor kell, autózok. Illetve lehetőleg nem autópályán közlekedek, ott nem túl ideális a fogyasztás, maradok a rövidebb, erdei ösvényeknél :)
Mondjuk, ha nem tudunk megegyezni a fejlesztés irányáról, akkor itt is csak acerbis papundekli autókat fognak préselni, újrahasznosított joghurtos dobozból.. :-(
Ha olcsó lesz az akksi, akkor belapátolok minden kerékre egy-egy villanymotort, az egész tökölést a difikkel és a váltókkal nagyon gyorsan elfelejthetem... Csak valamilyen V8 dizel hanggenerátort kell beépíteni :)
Igen, Tie kicsit leegyszerűsítette a dolgot, hogy kímélje a lelkivilágodat. :-)
Szokták mondani, amikor így kapcsolok, hogy ja, végülis ez plusz egy szinkron nélküli sebességváltó. Én csak csóválom a fejem, hogy nem mindig. Mert az okés, hogy ugye a Lendróóver, ezt nem kell magyarázni. De többségben azért ez sincs.
Td5-nél 30km/h 5.ben. A Forddal 40 6.-ban az alapjárat.
Addig végigkapcsolgatom felezőben, amit kell, majd kuplung, terepváltó üresbe. Kuplung terepváltó hosszú, majd kuplungot egyszer visszaengedni, 6-ból, 5-ből át 3.-ba, oszt sumesz.
AZ egyik barátom keres autót (sajnos személyet) 3 millió környékén. Szétnéztem a piacon, ebben az árkategóriában azért a terepjárók között igen csuda gépeket lehet kapni.
Tudok egy Bj 73 Landcruisert nagyon beteg áron. 3 feles dízel, levehető tető... Jó, persze van mit csinálni rajta, költeni kéne rá , de nem tudom hogy meg-e vegyem... Elég ritka modell, sehol nem találok még egy olyat. Mennyire van hozzá alkatrész?
Télen ténleg jobb lehet az állandó 4wd az nem vitás, sokszor jól jönne. Az a baj, hogy télen nekem ki-be kell kapcsolagatnom folyamatosan a hajtást, mert valahol vizes az út, 100 méter múlva meg már havas vagy erősen latyakos. Én egébként elvagyok vele, de ilyenkor jobb az állandó. Van előnye a kapcsolhatónak is, én azt is szeretem. A 2wd felező hiányzott sokáig az utánfutós tolatáshoz, de rájöttem melyik vákumcsövet kell átdugni, úgyhogy már azt is tudom használni :)
Pickupal még az a vicces, mikor letaposott havon 2wdben motorfékezel egyet... :D Ha állandó volna, télen is oda merném adni mindenkinek, így nem
Az LC-vel sem merek rendesen kanyarodni aszfalton, mindig azt érzem, hogy ez mindjárt felborul :) A Navarával sáros földúton játszottam, de összeségében inkább rettegés volt, mint öröm :)
Az nem jó érzés, mikor a Navarának megindul a segge?
Próbáld ki az L300-am egyszer. Rövid (2235 mm tg. táv), keskeny, magas (tetőcsomi 220 cm-en). Kb. annyi lesz a különbség a Navarához képest, mint a Navara és a BMW-d közt. Fékezésnél meg úgy érzed, orra áll... :-)
Múlt héten raktam vissza a gyári kerekeket (a lassan 8 éve használt 7.50R16 Michelin XZL helyett), már attól gokartos lett. :-)
(De tényleg, a minap átautóztam egy automata Navarával a várost péntek délután, határozottan jó élmény volt. :-) )
Ilyen szempontból a mitsubishi super selectje jó találmány. Egyébként érdekes, hogy a Pickupocknál is kezd visszajönni az állandó 4x4, a VW Amaroc és az L200-nál is van, nyílván drágább egy ilyen. Az egyik mezőgazdász fazon múltkor áradozott nekem, hogy micsoda megváltás egy ilyen pickuppal közlekedni, én át tudom érezni... A jászberényi Elektrolux gyárba pár éve (de lehet, hogy még mindig) Nivákkal huzzák a legyártott hűtökkel teli kocsikat az üzemrészek között, ráadásul még a régi karburátoros Nivákkal. Egy egy ilyen szerelvény két-három utánfutóból áll. Felező+állandó 4x4-el bármilyen felületen elindulnak.
Én sem engedem senkinek vezetni a kétkerékhajtású (előfeszített sperres) BMW kompótot DTC nélkül csúszós úton. Kanyarban elég váratlanul tud megindulni, ami nem mindenkinek szórakoztató, vagy kezelhető. Az LC állandó négykerékkel meg mintha száraz úton járna mindig, max egy kicsit alulkormányzottabb hóban.
Mindig bennem van a kisördög, hogy egyesíteni kéne a két autót egy kapcsolható összkerekesben, amivel játszani is lehet hóban, meg haladni is, de amióta kipróbáltam egy Navarát, azóta nem akarom. Egy magas autóban nem jó érzés, amikor akár városi sebességnél megindul a segge, a BMW-ben meg igen :) Sárban szórakoztató lehet, de ott szinte sosem járok.
"Az, hogy neked mi a magasló, az nekem édes mindegy."
Attól még a tény tény marad.
"Én csak arra próbáltam, egész végig fókuszálni, "
Tipikus terelés. És kezdesz egy más témát.
Nem "barátom" te arra próbáltál fókuszálni, hogy ha valaki LPG-t rakat az autójába, akkor annak nincs pénze benzinre és vegyen szamarat.
"Ha ez sértette a lelkivilágodat, akkor nagyon sajnálom, nem akartalak megbántani,"
Távol állsz attól, hogy megsérts. :) E felől ne aggódj!
Írok egy példát hátha könnyebben megérted (kétlem).
Ha valaki felrakat a házára napkollektort annak azt mondod, hogy ne használjon meleg vizet? Vagy simán csak kiröhögöd, hogy biztosan nincs pénze? :)
"Mondjuk ez a vita arra jó volt, hogy erősen elgondolkodtam azon, hogy a Nivát atomjaira szedem és teljesen felújítom, a fiam kb. 10 év múlva jogsit fog szerezni, jó lesz neki autókázni :)"
papíron csak 40-ig ha jól rémlik, de végül is mindegy :) Én amúgy nem szeretem a 2h-t, jobban örülnék, ha állandó összkerekes lenne (rövid y61-em van).
Bohóckodni nem rossz persze, de így pl a családba senki mást nem is engedek menni vele (mondjuk ez egyszerre előny is :) kis sértődés volt ugyan, de azt lesz@rom) . Nem kell hó, elég ha nyálkás az út és már észnél kell lenni a 2h-val.
Az, hogy neked mi a magasló, az nekem édes mindegy. Ha ezen a szamaras hasonlatomon megakadtál egészségedre. Én csak arra próbáltam, egész végig fókuszálni, hogy a Nivának van egy teljesen jó hajtásrendszere, bele lehet buherálni, de szerintem az visszafejlődés járulékos hasznok nélkül. Ha ez sértette a lelkivilágodat, akkor nagyon sajnálom, nem akartalak megbántani, felőlem azt csinálsz amit gondolsz, akár egykerékmeghajtásra is átállhatsz, az első világháború előtt voltak ilyen meghajtások, aszfalton tök fölösleges a két kereket meghajtani.
Mondjuk ez a vita arra jó volt, hogy erősen elgondolkodtam azon, hogy a Nivát atomjaira szedem és teljesen felújítom, a fiam kb. 10 év múlva jogsit fog szerezni, jó lesz neki autókázni :)
Ez kb. olyan, hogy minek téli gumi, meg kell tanulni nyárival közlekedni. Én nem azt mondom, hogy a hátsókerekes kapcsolgatós rossz, csak azt, hogy az állandó 4x4 megoldás sokkal jobb, egy jónál lehet jobb valami, ugye? Én sokat járok kapcsolható 4x4-el is, van összehasonlítási alapom, az észt ne keverjük bele. Sok gyártó tököl azzal, hogy alapból kétkerék hajt, majd amikor a kompjuter érzékeli, hogy valamelyik kerék elcsúszik, akkor küldözgeti a másik tengelyre a nyomatékot, majd vissza. Ezzel szemben a Mercedesben és jó pár japán gyártmányban ott a központi difi, nem kell feltalálni a langyos vizet, ezeket a művészkedéseket egy ilyen szerkentyű elvégzi.
Pár éve egy meredek, szétázott agyagos emelkedőn kaptattam fel, központi difi bezárva, a hátsó is, tolattam előre, végülis sikerült feljutni. Majd egy óra múlva megint mentem arra, ugyanúgy felmentem, de a dombtetőn vettem észre, hogy egyik difi sem volt bezárva. Egyszerűen teszi a dolgát a mechanika, nem kell összevissza kapcsolászni, ritkán kell zárni a közepét.
Ez a gép már nincs aktív szolgálatban, pontosabban apukám jár vele, nem igazán érzi, hogy mire kell odafigyelni, időnként beülök, ha a másik éppen nincs itthon, és általában az első utam az alkatrészbolt :) Van mellette több autó, gyakorlatilag ridegtartáson van a gép, ha megy jó, ha nem az is jó, de alapvetően megy. Nyilván olaj, kopóalkatrész cserélve van rendszeresen, műszakin mindig simán átmegy, úgyhogy nem kellene pár mondatból ítélkezni.
Azt, hogy magas lóról beszélek, némiképpen rácáfol az, hogy egy Nivát dicsőítek. A karburátoros Nivák tényleg betolták a 16 litert 100-on, de az injektorosoknál más a tapasztalatom. Elnézve a hasonló méretű és teljesítményű terepjárókat, nem igazán jön ki fogyasztásban a különbség a két hajtáslánc között.
Én csináltam magamnak egy táblázatot és összeadtam minden várható költséget, döbbenetes módon az üzemanyag egy 10 l/100km fogyasztású autónál kevesebb mint a költségek fele.
Tényleg nem értem mi értelme egy állandó 4x4-et átalakítani kapcsolhatóra. Ha valaki szeret csapatni, az OK, a hajtáslánc nem kopik annyira, mint ahogy ezt sokan elképzelik.
Mostanában (ha nagy ritkàn lekeveredem aszfaltról) úgy szoktam, hogy ha egyedül vagyok, zűrösebb helyen addig merészkedem, amíg kétkerékben el tudok menni, mert onnan az összkerék még jó eséllyel kihoz. (Vagy nem. :-) )
Érdekes ez az egyéni evolúció. A Swift4wd után a Jimny-ből télen nagyon hiányzott az aszfalton is hasznàlható összkerék. Olyannyira, hogy az is motoszkált a fejemben, hogy a Niva terepváltója felmegy-e a Jimny-re. :-)
Ma már az hiányozna, ha nem tudnék aszfalton is felezőben forgolódni (ezért is örülök, hogy 8 éve, mikor a buszt vettem, nem cseréltem el a kapcsolható agyaimat automatára).
De a kedvencem régóta a Super Select, ott van minden. :-)
Mi sokszor 2h-ba mentünk terepre, had csússzon a segge. Mikor mar nem bírja akkor rakom össz-be. A patrol terepváltóját 50km/h ig menet közben is lehet kapcsolni 2x4-4x4 között úgyhogy még meg sem kell állni.
Kifejezetten sajnálom ,hogy a másik 2 terepjárom nem tud 2x4-ben hajtani.
"télen, amikor a pickupock sorba dobják be a seggüket az árookba" nem azt jelenti, hogy a kapcsolható hajtáslánc rossz, hanem azt, hogy nem mindenki tudja felérni ésszel a bonyolultabb rendszer előnyeit és hátrányait. Arról, hogy az említett felhasználok az árokban kötnek ki nem a hajtáslánc tehet hanem a gyenge képességű sofőr aki nem tudta elsajátítani az oly bonyolult rendszer használatát. Persze az ilyenek mindenképpen maradjanak a fix 4 kerék mellet vagy járjanak gyalog. Aki pedig megtudja tanulni az akár vehet egy UAZ-t vagy egy rendes japán terepjárót. Van akinek pénze van akinek meg esze. :)
Egyébként nekünk bevált az injektoros, a motorral sosem volt gondunk (egyszer elszakadt a vezérműlánc, de a mi hibánk, két év csörgős után szegény feladta a harcot). Minőségre nem Toyota, de nem vészes. Ami nagyon jó benne az állandó öszkerekes hajtásláncon kívül, az a fűtés. -20°C -ban félállásban a fűtéscsap és picit letekerve az ablak, mert majd meg sűlűnk. Átlagban 8,5 liter a fogyasztása. A kasztni aránylag elfogadható, a fényezés is tartós, de azért biztonságból műszaki vizsga előtt teddyhengerrel végigmegyünk rajta :)
Mi a tök értelme ennek a kapcsolható öszkerekes átalakításnak? Egyik legjobb verzió ez az állandó öszkerekes hajtáslánc, télen, amikor a pickupock sorba dobják be a seggüket az árookba, a Niva, Landy, G Merci, LandCrusier vidáman beveszi a kanyart. Az a fél deci üzemanyag ne legyen már annyira fájdalmas.
Nekünk van Nivánk, lassan 13 éve, most már csak apám használja, én ritkán, egyszer panaszkodott, hogy valami baj van a kormányművel. Beültem, mentem vele, rájöttem, hogy be volt zárva a közepe. Így járt vele két hónapig, eszébe jutott, hogy egyszer tél elején ki kellett jöjjön egy sárosabb útról, ezért bezárta, majd úgy felejtette. Semmi baja nem történt kikapcsoltam a difizárat, azóta eltelt 7 év, a terepváltó egyben van. Az egyik cimborám épített egy WRC Wartburgot, BMW V8-al és Niva terepváltóval. Jó pár évig versenyzett vele, a terepváltóval sosem gond.
A terepjáró attól terepjáró, mert minden kereke hajt. Az összes többi verzió kompromisszum. Ha nincs lóvé benzinre, akkor szamarat kell venni .
Én Nívában gondolkodnék. Injektorosban, elfogadható/jó kasznival. Annak már mélyre nyílik a csomija és a kutyu is be tud ugrani. Átalakíttatnám kapcsolható összkerekesre (25000.-), gázszett (150000.-) oszt annyi. Ha ügyesen veszed, 800-ezer alatt megáll a történet. (A gázt palotán 205-ért adják most.)
Nincs már szükségem ekkora autóra. Az esetek előfordulási sűrűségének sorendjében. Jellemzően egyedül közlekedek, második legsűrűbb használati mód viszem a kutyát, harmadik változat a feleségem is velem utazik. Szóval elég egy kisebb minden tekintettben takarékosabb autó, de bírnia kell a terepet, mert a vizslát minden másnap viszem a mezőre gyakorolni. Az időjárás majdnem mindegy :)
Ez volt az indoklás :)
A valósághoz az is hozzá tartozik, hogy a Pajeszon elmúlt az alvázszám egy része. Érdekes módon nem az általános Pajero betegség az alváz rozsdásodása miatti anyag eltűnés (kilukadásos kirohadás) az oka. Egyszerűen nem látszik a szám első fele egy kicsit sem. Olyan mintha nem is lett volna. Szeretem ezt az autót, de elment a kedvem az egész macerától. Inkább eladom és veszek valami mást.
Vállban az is ugyanolyan, de mivel a váltó körüli burkolat nem szimmetrikus, a jobboldalon több a hely a pedáloknál. A pedálok ugyanúgy ki vannak rakva a szélre, csak ott a jobbszélre, így a kupplung mellett marad hely a lábadnak, egy fokkal kényelmesebb. A gázt meg úgyis mindég nyomja az ember, ott nem kell a hely.
Jimny-vel ellentétben Nivát csak nagyon keveset vezettem, de aránylag sokat autóztunk együtt nivásokkal, ilyen eredetű tapasztalataim vannak:
Gyári állapotot feltételezve mindkettőnél:
A Jimny ugyan nem erősebb, mint a Niva, viszont szereti/bírja a fordulatot, ez sztem nagy előnye.
A J kívül-belül kisebb.
A Nivához olcsóbb az alkatrész, de többször kell. (Ehhez hozzà tartozik, hogy rég volt Jimny-m, akkoriban még nem volt sem utàngyártott, sem bontott cucc hozzá. Gyáriban volt minden, de aránylag drágán. Nem tudom, azóta mi a helyzet.)
A Nivát minden falusi szerelő ismeri - egyébként a J sem egy bonyolult szerkezet, főleg egy mai tervezésű autóhoz képest. De azért pl. az első agy vákuumos kapcsolása macerásabb, mint a Niva állandó összkereke. Az újabbakban meg már a 4wd-sem botozni kell, hanem kapcslózni.
A Jimny-vel nem tudsz aszfalton felezőben forgolódni, a Nivával igen (lehet, hogy hülyén hangzik, de én speciel a busszal rendszeresen félben tolatok, főleg futóval.)
A Niva rohad, azt tudom, a Jimny még fiatal volt hozzá, mikor eladtam, hogy most mi van az öregebbjével, passz.
Azért nem írtam a Jimnyt mert eszembe sem jutott. Viszont most elgondolkodtam a dolgon. Tudnál írni arról hogy mi a lényegi különbség a niva és a Jimny között. Az árak és a futómű kiállításon kívül. A Niva igenytelenebnek tűnik viszont a Jimny korszerűbbnek. Még egyikben sem ültem.
A Jimny-t az ára miatt nem írtam, a Samu/Niva miatt azt gondoltam, lejjebb keresgél árban.
Méretben és menetkényelemben a kettő közt van, a legmodernebb, legautóbb a trióból. Sztem a legjobb terepjáró is a háromból, de megtörni is a legdrágább. :-)
Két meglepetés ért e témàban jimny-s koromban:
- a Niva sokkal kényelmesebben rugózik és tágasabb
- a sokkal nagyobb Defi (a vezetőülésben) sokkal kisebb, kényelmetlenebb csukott ajtóval. :-)
Igen én is azt látom, hogy a Samuk elég leharcoltak. A Jimi is kicsi de korszerűbb, talán. A Nivában még nem ültem Samuban is csak egyszer. Szóval nem tudom de valami kell az biztos. Személy autót nem szeretnék és nem is akarok.
Mi a cél? Mik a szempontok? A Niva valahol a Samu és a Pajero közt van kényelemben, tán utóbbihoz közelebb, főleg futóműileg. Meg belméretben is. Samut próbáltál már? Tiszta Spárta... :-)
A jelenlegi autómat Pajero 3000 V6 szeretném lecserélni egy minden tekintetben kisebb autóra! A döntés még nem született meg. Ehhez szeretnék segítséget kérni. Szóval a kérdés Niva vagy Samu? Szívesen olvasok minden érvet pro és kontra.
Pár éve volt egy szálszakadásom az egyik Tagom Country Trac gumimban, amit még akkor garanciában kicseréltek a Ficsórék. Csak mostanában vettem észre, hogy akkor egy Mud Sport nevű gumit kaptam helyette, ami ugyanaz a mintázat, és a rásütött méretjelölés is egyezik, de mivel már másik szerszámmal készült, kicsit kisebb a gumi átmérője, kb. 1,5 centivel.
Számla, stb, már rég nincs meg ugye sajnos, szóval visszavinni szerintem esélytelen....
Baromi idegesítő dolog ez :(
Szóval ha volna közületek valakinek elfekvőben esetleg egy, vagy két Country Trac gumi 255/70R15-ös méretben, megvenném.
Én is a tolatót külön kapcsolora raktam. A kábelt a hátsó ajtón vezettembe egy tömítő szelencevel és az átvezetőn vittem előre. Az enyém egy db led 10W 1000 lumen hidegfény.
a képek elvannak fordítva 90 fokot balra. Bocs telorol csak ilyen bénán tudom feltenni.
OK, megnézem cr-v mennyire macerás ott elvezetni.
2 lapos ledet rendeltem, ami Sacc 40mm magas, már csak a rögzítése a kérdés xd
Tetőcsomagtartó nincs fent, erre nem mehet. Kis tartókonzolt kell keríteni. Ebayen van, de 8000 környéke azért kicsit túlzás szerintem érte xd
Ha tolatóba feltennék 20w ledet szerintetek kinyírna a többi autós bajtárs ? Xd 2 10w led van benne, leírás alapján bő 1800lm, otthon kipróbálva a komplett házat átvilágítja, pedig flood xd
Fene a hülye fénymániámba xd
Ja, én is a hátsó ajtó körül próbálkoznék (bár nekem fúrva van egy lik az 5 lámpa drótjainak), vagy a hátsó lökös mögül a lámpa mellett a sarokban végigvezetve, vagy esetleg az ajtóba átvezető likat kihasználva. Aztán a tetőn valahogy szépen eldugva előre. Pl. tetősín belsejére ragasztva. :-)
Van valami egyszerű megoldás tetőlámpából levezetni kábelt beltérbe? Mondjuk fúrásmentesen? :D
Ezen múlik főként, hogy tetőre menjen lámpa vagy lentre :) Megfúrni nem szeretném a tetőt érthető módon. Tudom sokan megoldották már így is, de én nem erőltetném.
Croatia Trophyra jön innen valaki nézőnek, vagy volt már? Mi péntek hajnalban megyünk, esetleg mehetnénk konvolyban... Aki volt már, attól azt szeretném kérdzni, hogy a speciálok mennyire megközelíthetőek, és milyen messze vannak a tábortól?
Hogyne kén elektronika: Kell egy akksi, nem árt, ha van egy működő generátorod feszültség szabályozóval, kellenek kapcsolók, drótok, csatlakozók és már világít is a fény :)
Viccet félre téve, a cucc 12-14V között működik, de már 10 V-nál beindul, én korábban beraktam egy ellenállást, de nem sok értelme van, üzemszerűen a kocsiról az akksin max 14,4V lehet, ha elvezeted ezt a feszültséget, tutti, hogy 0,4V le fog esni a kábelen, csatlakozón, miegymáson, úgyhogy mehet direktbe. Én egy alu profilra felszereltem, de mehet a lemezre is, csak hővezető pasztát tegyél, hogy a hő átvándorolhasson.
Nagyon sokat terveztem a felszerelést, különböző feng sui szimulációkkal próbáltam a legtökéletesebb helyet megtalálni, végül fogtam két facsavart és felcsavaroztam az oldallemezre, egy kicsit ferdére sikerült. Ez most csak a tolató lámpa, tökéletesen világít, készítettem egy tetőlámpa kompozíciót, azt már kicsit komolyabban raktam össze, de az legyen meglepetés, ha végre sikerül beüzemelni, akkor küldök képet a fórumra.
A lényeg a kábel keresztmetszet, érdemes legalább 1,5mm2 kábelt kihúzni, a 120 W-os tetőlámpához 4mm2 kábelt húzok ki, az süt mint az állat.
Már hogyne volna, folyamatosan szervizelve van az autó, alkatrészt fél áron hozzák, úgyhogy mindig minden cserélve van, és mindenből a legjobbat tudom így megvenni. Majd hétvégén szét lesz szedve, aztán kiderül... Azóta egyébként egyre furcsább és változatosabb hangok jönnek hátulról
Lámpa témához: Nekem 3200 lumenes led fényhíd van fent, soha senki nem kérdezett róla semmit. Ütés és vízálló, már többször teszteltem, és ahhoz képest nem is volt drága. Kamionos webshopban vettem https://www.kamionfelszereles.hu/ Olyat mint az enyém mát nem találok, de azért vannak elég jó ár-érték arányúak. Itt a helyi autósboltban volt egy ideig 5 vagy 10 pénzért 6 ledes szúró, 1600 lumenes, szintén ütés és vízálló, szerintem azok is elég jók Télen egy srác jött értem menteni, neki olyan volt fent, és kib*szott jól világított . Ha még van náluk olyan, veszek még párat a tetőre
Ugyanakkor egy rakás halogénesnek sincs :) Egyik nap nézegettem és még az ilyen ködlámpáknál is 50-50 az arány, aminek van és magyar kereskedés árulja.
No mindegy, akkor meglássuk mi lesz. Annyit nem ér meg, mint amennyibe a halogénes kerülne sajnos (már nekem) :( 15-öt még simán megér a pár, esetleg 20, de ahogy nézegettem a halogénes sokkal több. Ráadásul kis helyre tenném, nem lökös elejére, hanem alá.
Volna egy olyan kérdésem, hogy ha rendelek kicsiny országból 2db ledes combo lámpát (szúró/terítő), azért mennyire szólnak a szervek?
Lökös alá tenném (40w vékony), bőven elfér (crv I gen), gyak csak közúton van használva, igazából sok köze nincs terepjárókhoz, de magas csalókásan elől-hátul :D
Egyáltalán érdemes ezekben gondolkodni vagy jobb a halogén? Nincs tapasztalatom ledesekkel még.
Tanácsra volna szükségem! B2500-asom nehezebb vontatmányt húzva, vagy emelkedőn való induláskor hátulról daráló hangot ad ki. Emellett ráz a hátulja, és néha valami csapágyhang is jön onnan, de az hamar megszűnik.
Lehet, hogy megkockáztatom a Thulét akkor, esetleg alátámasztom középen vastag polifoammal, bár nem teljesen tiszta az sem, hogy a tetősátor hogyan van rögzítve. Egyelőre ebay-en nézek keményfedeleset, amit sötétben is egy pillanat nyitni-csukni. Bár eddig ezer euro alatt nem láttam, az új meg 2000...
Erre Thule tetőcsomit találtam, 100kg-os teherbírással... A kérdés az, hogy ez vajon elbírhat álló helyzetben egy tetősátrat két személlyel, ami min. dupla súly, vagy érdemes gyártatni valami erősebb szerkezetet?
Szerintem statikus terheléssel simán elbírja a dupláját, de persze attól függ, mit csinálsz a tetősátorban :)
A KJ 95-ös LC-men nincs tetősín, csak esőcsatorna. Erre Thule tetőcsomit találtam, 100kg-os teherbírással... A kérdés az, hogy ez vajon elbírhat álló helyzetben egy tetősátrat két személlyel, ami min. dupla súly, vagy érdemes gyártatni valami erősebb szerkezetet?
Márciusban voltam Albániában a hegyekben földutakon csavarogni, nyáron visszamennék még két hétre a környékre, Montenegro-Macedonia-Albania, és valahogy a tetősátor kényelmesebbnek, biztonságosabbnak tűnik két személy, két kiskutya viszonylatban, mint a sima. Bár lehet, hogy a szelesebb, vagy tengerparti helyeken a hagyományos jobb, érdekelnek a tapasztalatok, mielőtt kiadok 1500 eurót a komplett felszerelésre:)
Az előbb rakodtam az antwerpeni kikötőben, ott állnak sorban a platósok meg a hosszú fülkések. Gyári snorkel, lemezfelni, úgyhogy nem a diszkóba készülnek :)
Egyik haverommal buliból MTZ-82-vel mentünk vagy 2x, a '90-es évek elején.Igaz,volt vagy 20 centis hó...no meg a csajok is jobban megnézték,mint a szakadt nyugati verdákat.
Van valakinek információja arról, hogy Dubai-ból hogy lehet, illetve be lehet-e egyáltalán hozni autót. Konkrétan nem európai piacos Toyota Land Cruiser hzj79 duplakabin. Lehet honosítani? Ha igen, kb milyen költségekkel. Ha egyet honosítok, akkor azzal be tudok hozni következő lépcsőben többet is?
A videóban történő dolgok nem jelentenek konkrét dolgokat. A színész imitálhatta az ivást,elvégre vágás is volt éppen ott a filmben. Ráadásul senki sem tudja kijelenteni egyértelműen,hogy közúton történt a dolog,vagy magánterületen.Vagy hogy ha történt is volna alkoholfogyasztás,akkor utána ugyanaz az ember vezetett. Szóval én egy megrendezett filmért nem igazán találom egyértelműnek. ;-)
A filozófia jó, minden szekér király (a 2WD vasakhoz képest feltétlenül), ami az összes papucsot tekeri, az Arotól a Mahindráig (pedig ennél a kijelentésemnél még a Duster-fóbiámat is félre kell tennem, ha már úgyis a román vasaknál tartunk :)).
Egy kis kritika a videó kapcsán: nem vagyok nagy safety-troll (na jó, az vagyok), de azért a Btk. 236. § (1) szerint egy ilyen gurulás igen durva Ft/km összegben végződhet (kivéve persze a magánerdő magánútját).
Mindent lehet az ésszerűség határain belül csinálni,az építést is. A gondok akkor jelentkeznek amikor csak azért csinálja az ember hogy a másikénál nagyobb,erősebb,jobb,könnyebb,szebb,stb legyen. Nem saját maga miatt,hanem a többiek miatt.
A helyén kell kezelni a dolgokat.
Én nem azért szeretnék terepjárózni,hogy a falu határában Dakarost játsszak. Én menni is szeretnék vele mindenfelé. ;)
De ettől függetlenül mindenki azért csinálja amiért jólesik.
Agyamra mennek az összehasonlítók. A legutóbb egy faszi odajött hozzám az utcán, és kiselőadást tartott arról, hogy a Samurai mennyivel jobb terepjáró, mint a 110-es Defi. Én csak szolidan jeleztem, hogy nem kéne az almát a körtével összehasonlítani, pakoljunk be a Samuba 9 embert és fél tonna rakományt a tetőre, aztán eresszük rá a terepre, biztos jobban bírja, mint a Defi :)
A legjobb terepjáró a tisztességesen karbantartott terepjáró, az tud örömöt okozni, nem csak bosszúságot.
Egyetértek. Amíg az embereknek széria közeli kocsija van és ésszerű helyeken közlekedik vele, addig sokkal több élmény van, mint amikor már nem szól másról ,mint építésről, javításról korlátlan pénz és idő feláldozásáról.
AZ a lényeg, hogy élvezed amit csinálsz, nem számít milyen autó van alattad. Hány olyan arccal futottam össze, aki egy fullos offroad verdával aszfalton is el bírt akadni :) Gyerekkori álmom egy ilyen ARO, meg a rendes ARO 5 ajtós verzióban, egyszer, ha sok helyem lesz, betámasztok egy ilyet az udvarra.
Egy kis filmecske az ARO 10.3-asomról,hogy ne csak olyan legyen róla ahol éppen valaki húzza ki a sárból. ;)A kis ARO nem mindig szorul arra,hogy valaki kirángassa valahonnan. Az extrém terepet meg ki kell kerülni.Megy-megyeget,teszi a dolgát amire ki lett találva. Aztán apránként épül,szépül,javul majd az állapota!
Tudja valaki, hogy 2013 évhez képest a 2015-ös Hiluxnak milyen változása van a műszaki tartalomban. Ugyanaz a felszereltség. 2013-ban dupla kabin, klíma, hátsó difizár, 2,5 d. Változott valami a futóműben, váltóban, stb (17-es kerekeken kívül)? Ki mit tud?
Nem lehet, túl bonyolult (bürokrácia). Ha lehetne, akkor természetesen valami japán lenne, de a jelek szerint nem lehet. Te meg közel vagy, adtál már kocsit mások segge alá light terepi célra, ráadásul nálad lehet kérni csörlős, AT vagy MT gumis vasat is, nem csak utcai slickes, 12 hangszórós városi pickupot. Ja, meg érted a bizniszt. Kereshetlek a részletekkel?
Na fúróuram, akkor én egy komoly kérdést is feltennék: adsz-e bérbe (tudsz-e) Defit tartós használatra, cégnek (azon belül csak 4 kiváltságos vezethetné), kb. 2 évre, napi használatra, teljes supporttal (full szerviz, gebasz idejére csereautó stb), tőled nem messze (Duna túloldalára)?
Nekem ilyen van már évek óta.Remekül bevállt bár volt hogy 2 évig talán 2x használtam.Szóval rendben van.Hosszú alapból ,nyúlik,ja és heveder alakú:O)
Anno mikor túrázni voltunk egy kollega elakadt,elővettem ezt és mondtam rántsuk meg.Hát majdnem miszlikbe szedtek a hozzáértők ,hogy hevederrel nem rántunk....Én meg csak álltam és 5 percbe telt mire felfogták ; attól hogy nem kötélforma ez bizony rántásra van kitenyésztve....de még akkor se nagyon akartak hinni...Na mindegy az ARB azért úgy gondolom nem gagyi....
Nem véletlenül mondtam a 300tdi-t. Nem lennék meglepődve, ha indiában azzal kezdenék gyártani újra, nem a TD4-gyel. Oda az túl bonyolult, túl elektronikus, és túl drága.
Ha viszont lesz indiai 300-as, abból bevásárolunk. :)