A keresztények szerint, János evangéliumának (3,14-18) idézete Jézus tanításának a lényege.
Ha ebből a pár sorból minden érthető, akkor mi szükség van a Biblia többi 1100 oldalára?
De tételezzük fel, hogy nincsen szükség az egész Bibliára, a kíváncsi ember csak ezt a pár mondatot kapja kézhez, ebből kell eljutnia, Istenhez, a benne való igazi hitre.
Ebbe a pár sorban ott van Jézus egész tanításának a lényege: Higgy bennem, és nem halsz meg soha.
A kíváncsi ember elolvassa tízszer, százszor, ezerszer ezt a részt, de nem lesz valódi hite.
Miért nem?
"Nos ez igaz, hogy be kellett fogadnia a jövevényt, de miért állsz meg itt, és miért nem fejted ki az igét annak teljességében? Tehát amikor a jövevényt befogadták akkor ő hozhatta az idegen isteneit, bálvány szobrait és szokásait?"
Ezzel egyetértek.
De ez egy másik dolog, hogy a jövevénynek, ha befogadják, miket kell teljesítenie.
Nyilván nem az ott régóta élők fognak alkalmazkodni az újonnan jövőkhöz, de egy bizonyos asszimiláció elkerülhetetlen.
Ezt azért nem részleteztem, mert csak a befogadásról volt szó.
Akit viszont befogadtak, annak alkalmazkodnia kell, szerintem is.
Persze az nem várható el, hogy valaki feladja 100%-ban a régebbi életének minden vonatkozását.
A külföldre települt magyarok nagy része is képes volt megtartani a magyarságát, hitét, ha elfogadta az őt befogadókét is.
Először ennek a kormánynak, és az ország népének kellene elpusztítania minden bálványt, szobrot, kultikus helyet, stb. ahhoz, hogy bármit is követelhetne bárkitől, nem?
Ja, és meg kellene tartani Isten követelményeit... ahogy írod...
Erre mondtam hogy ez a szekták jellemzője. Van egy nézetük, amik igazolására hasonló igehelyeket keresnek a Bibliából. Ne haragudj, de te most ugyanezt csináltad. Azt mondod ugyanis hogy az ószövetségben be kellett fogadni a jövevényt, és mivel a kormány nem ezt teszi, akkor ez bűn. Nos ez igaz, hogy be kellett fogadnia a jövevényt, de miért állsz meg itt, és miért nem fejted ki az igét annak teljességében? Tehát amikor a jövevényt befogadták akkor ő hozhatta az idegen isteneit, bálvány szobrait és szokásait? Egyáltalán nem! "Ti azonban tartsátok meg rendelkezéseimet és törvényeimet!Ne kövessetek el egyet sem ezek közül az utálatosságok közül, se a közületek való, se a köztetek tartózkodó jövevény." (3Móz 18,26) Tehát a jövevénynek meg kellett tartani Isten rendelkezéseit és törvényeit. Tehát a jövevény mikor befogadták, bizony nem hozhatta magával az idegen isteneit és bálványait, mert neki is szólt a rendelkezés: "Ne legyen más istened rajtam kívül!Ne csinálj magadnak semmiféle bálványszobrot azoknak a képmására, amik fenn az égben, lenn a földön vagy a föld alatt a vízben vannak."(2Móz 20,3-4)
Tehát ha a kormányt számon kéred, hogy az ige szerint be kellene fogadni a menekülteket, akkor a kormány szintén az igének eleget téve kérhetné, hogy a menekültek idegen isteneket hagyják el, és fogadják el Isten törvényét. Ez meg ugye nem kérdés, hogy a menekülteknek esze ágában sincs elfogadni a Bibliát.
Jövevények azok voltak az ószövetség ideje alatt, akik csatlakoztak Isten ószövetségi népéhez, mert az Urat akarták imádni és szolgálni, és úgy akartak élni, ahogyan a zsidók. A jövevények nem született zsidók voltak, hanem olyanok, mint pl. Ruth. Szerintem ma sincs ez másként.
Mivel a magát jó kereszténynek gondoló ember célja, hogy bejusson isten országába (tehát ő ott is jövevény lesz), ebból logikusan adódik, hogy ennek a feltétele,, hogy földi életes során hogyan bánt a jövevényekkel. - írod
Egyfelől ebben a világban vagyunk jövevények, és az Atya házában van otthonunk készítve, másfelől nem a jócselekedek miatt lehet bemenetelünk az Atya jelenlétébe, hanem Krisztusért, aki helyet készített számunkra. A cselekedetek nem annak elérését célozzák, hogy cserébe kiérdemeljük az üdvösséget, hanem mert üdvösségünk van Krisztusban, azaz helyünk van a Mennyben, ezért hálából igyekszünk jót tenni embertársainkkal. Nem azért törekszünk tehát a jóra, hogy végül benyújtsuk érte a számlát, és tetteinkre hivatkozva, mint cselekedeteink bérére kiérdemesütek majd elfoglaljuk kiérdemelt helyünket, hanem mert kegyelemből van helyünk az igazi otthonunkban, ezért itt a jövevénységünk idején törekedünk a jó cselekvésére. Én így gondolom, és ehhez próbálom magamat tartani (több-kevesebb, de inkább kevesebb sikerrel).
Kötelességeink vannak egymás felé! Meg kell védjük hazánkat, Európát. Én egyetértek a bevándorlási politikával, emellett keresem a lehetőséget, miként tudnék jó tenni ezekkel az emberekkel, akiket otthon vagy felbiztattak, vagy ellehetetlenítettek, vagy mindkettő együtt, és most mindenüket feladva egy számukra idegen kultúrában próbálnak megélni. Még úgy is erre kell törekedni, ha ők nem azzal a szándékkal jönnek, hogy beilleszkedjenek, akkor is meg kell találni a módját, miként lehetne emberként bánni velük. Egyelőre csak rossz és rosszabb lehetőségeket látok. Hálás vagyok, amiért minket még nem árasztottak el, és reménységem, hogy talán ezáltal ébredést ad az Úr.
Nem büntetést, hanem lehetőséget látok az iszlám európai hódításában: házhoz jönnek, ránk meg az van bízva, hogy úgy éljünk egymást szeretetben hordozva Atyánk dicsőségére, hogy ebből ők is megismerjék az élő Istent. Kicsiben kezdődik.
Vajon jövevény ék tekinthető az az idegen áradat, akik erőszakkal akarnak betörni az országba? Nem inkább olyan idegeneknek, mint anno az asszirok, akiket a zsidó nép védelmében az Úr angyala vágott le tizezrével?
Ahhoz, hogy tisztán lássunk, az Ószövetségig kell visszamennünk.
A Bibliában a "jövevény" idegent jelent. Olyan embert aki eltér a mi szokásainktól, más mint mi, és általában segítségre szorul.
Azért mert a Földön az ember szintén csak jövevény, ahogy a zsidó nép is csak jövevény volt Egyiptomban.
Isten minket nem megkülönböztet, hanem egyformának tekint , és mindenkin segít.
Ez az alap és a példa az ember számára is. (így kellene lennie)
Házam zsellérei és szolgálóim idegennek tartanak engem, jövevény lettem előttök. Jób 19,15
"Ne útáld az Edomitát; mert atyádfia az; ne útáld az égyiptombelit, mert jövevény voltál az ő földén." 5Móz 23,7
Olyan legyen néktek a jövevény, a ki nálatok tartózkodik, mintha közületek való benszülött volna, és szeressed azt mint magadat, mert jövevények voltatok Égyiptom földén. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek. 3Móz 19,34
Igazságot szolgáltat az árvának és az özvegynek; szereti a jövevényt, adván néki kenyeret és ruházatot. 5Móz 10,18
A jövevénynek és az árvának igazságát el ne csavard; és az özvegynek ruháját ne vedd zálogba. 5Móz 24,17
Átkozott, a ki elfordítja a jövevénynek, árvának és özvegynek igazságát! És mondja az egész nép: Ámen! 5Móz 27,19
Mivel a magát jó kereszténynek gondoló ember célja, hogy bejusson isten országába (tehát ő ott is jövevény lesz), ebból logikusan adódik, hogy ennek a feltétele,, hogy földi életes során hogyan bánt a jövevényekkel.
Mert mi csak jövevények vagyunk te előtted és zsellérek, a mint a mi atyáink is egyenként; a mi életünk napjai olyanok e földön, mint az árnyék, melyben állandóság nincsen. 1Krón 29,15
Ezen ismeretek után érthető meg Jézus kijelentése:
"És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.
Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem;
Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám.
Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna?
És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna?
Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna?
És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.
Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom;
Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem.
Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked?
Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, a mennyiben nem cselekedtétek meg egygyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg.
És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre." (Mt 25,32-46)
Amit ma a kormányunk és az egyházaik többsége tesz a jövevénnyel, idegennel, menekültekkel szemben, azt jelenti, hogy ezek az álkeresztények Jézus bal oldalára kerültek.
Pont azt mutattad be, milyen az, amikor a saját együgyű elképzeléseiket 'igehellyel' próbálod alátámasztani. Mindezt annak dacára, hogy pont Jézus cáfol.
Nem ez volt a kérdés, hanem a befogadás. Tudniillik te is ezt vetetted fel mint elmarasztalást. Amikor tehát az országunkban voltak a menekültek, konkrétan az otthonodba te mennyi menekültet fogadtál be? Mert vádolni olyannal valakit, amit te nem tettél meg, vagy te sem tennél meg, szintén bűn.
Szeretnélek megkérni, hogy másold ide azokat a menekültek befogadásával kapcsolatos igehelyeket, melyeket az egyházak az aktuális politikához igazodva kihagynak, köszönöm! A kérdésben nem látok világosan, tényleg érdekel a véleményed!
Gondolom te nagyon otthon vagy ebben, mint teológus. Mondjuk ezt azóta sem értem, mert többnyire olyan szakmát választ mindenki, amit szeret. A te álláspontodat viszont ismerjük, úgy hogy nem igazán értelek, de ez a te magán ügyed.
Ugyanakkor mivel én kérdeztem előbb, és ráadásul nem is tőled, nem tartozom neked semmi magyarázattal.
Tisztázzunk valamit. Jézus sok egyéb dolgot is mondott a Bibliában, ami nem fogadsz el. Te csak a saját magad igazolására válogatsz ki igehelyeket, a többit félre söpröd. Ez a szekták jellemzője. Van egy nézetük, amik igazolására hasonló igehelyeket keresnek a Bibliából.
Amit te tanításként mégis követsz, ez a következő: "olyanok lesztek, mint az Isten" (1Móz 3,5) A Te szavaiddal élve: "minden lény Isten része és részese"
Persze erre te azt mondod, hogy a sátán is csak a mitológiában szerepel, de ha mégis tévedsz, akkor igen nagy bajban vagy, mert a gonoszság fejedelme a tanítód és az urad. Ő pedig a végén keményen behajtja majd a számlát.
Mire alapozod tehát, hogy a Biblia összességében nem igaz? Mert az üres szavakon kívül valami hiteles tény, bizonyíték is kellene.
A keresztény mitológiában a Sátán az, aki az elképzelt Úr egóját piszkálja azzal, hogy hasonlatossá válna vele.
(a mitológia istenért ez állítólag mélyen sértette, és felbőszitette. Az ember persze általában bűszke és meghatott, ha a gyermekei akár többre viszik nála. A keresztény isten persze-aki számtalan torz példáját nyújtja, milyen beteges a 'szeretete, üldözi ezt.
Az, hogy az ember isten képére és hasonlatossá gárda lett teremtve, vajon mit jelent?
Az Élet torzsalkodna, ha az Élet bármely megnyilvánulása olyan lenne, mint az Élet?